Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - jarkko

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 69
1
Tulokset / Vs: DHI Cup 2017 On-Road and Off-Road
« : 09.01.17 - klo: 09.28 »
Isot onnittelut Viljamille, aivan mahtavaa!!!

t. jarkko

2
Kova suoritus Viljamilta - Wau!!!
Ja jos jotakin, niin Viljami on luunkova finaalien ajaja - oikea Iceman. Coelho näyttää olevan huippukunnossa mutta Völker saa olla huolissaan ihan kunnolla.

Onko finaaleista videota tarjolla missään?

3
Fullspeed RC:n osalta toimintatapa on ollut se, että numerot kulkevat katsastusvälineiden mukana. Silloin kun katsastusvälineet viimeksi lähti meiltä, niin numerot lähtivät samaan matkaan.


4
Lahden porukoiden ja Maisti Digitalin pystyyn pistämä Livestream oli aivan erinomainen palvelu niille, jotka seurasivat kisan tapahtumia etänä. Oli iloinen yllätys, ettei FTT-kisa jäänytkään omalta osalta kokonaan väliin.
Lauantaina  oli erityisen mielenkiintoista seurata virin A-finaaleita. Streamin laatu oli niinkin hyvä, että autojen tunnistaminen niiden ollessa lähellä kameraa onnistui melko hyvin. Saattoi jopa todeta kuvasta, että joku tietty henkilö oli muuttanut korinsa perinteistä väritystä :police:

Lassen ja Maken kamerakulman alueella käydystä keskustelustakin nostovuoron vaihtuessa sai hieman käsitystä :grin:

Kerta kaikkiaan erinomainen livestreamin toteutus. KIITOS.

Viljamin vauhti virissä oli kyllä ihan jäätävää. Ei ihme, että hienoja tuloksia on alkanut tulla kv. sarallakin.

Kaikille muillekin menestyjille onnittelut.

-jarkko

5
Mitä yksityiskohtaisemmat ja tarkemmat ja samalla myös monimutkaisemmat säännöt ovat, sitä hankalammaksi ja byrokraattisemmaksi ne kokee uusi harrastaja tai henkilö joka ensijaisesti painottaa hauskaa harrastamista.
Tästä monimutkaisuudesta ja vaikeudesta on tullut moitteita aikaisemminkin.

Toinen juttu on sitten ei-suomenkielisten osallistujien perehdyttäminen näihin monimutkaistuviin kiemuroihin. Onnea vaan rengassäännön selittämiseen venäläiselle, joka ei osaa englantia kuin ihan vähän eli sen verran että vastaa kaikkeen yes yes.

Aikaisemmin on jo todettu, että yksi keskeinen houkuttelevuutta lisäävä tekijä ETS-sarjassa on sääntöjen yksinkertaisuus.

6
Teemulta mahtava suoritus, onnittelut sinne!
Kahdella kaikkien renkaiden vaihdolla finaalin aikana on myös mekaanikkoparilta vaadittu hyvä suoritus. Toisessa oli ilmeisesti jotain pientä ylimääräistä viivettä, mutta toisena ollut Dankel pysyi kuitenkin nippa nappa takana.

Infinityn proto oli ensimmäistä kertaa kisakäytössä MM:ssä kolme viikkoa sitten Gubbiossa. Siellä Teemu oli finaalivauhdissa, mutta semissä liian tiukka linja shikaanissa kostautui auton hajoamisena. Carmine Raiola edusti ainoana Infinityä finaalissa.

Aigenin kisassa top 5 kuskista 3 oli Infinity-kuskeja. Eli auto alkaa olla (huippu)kuskiensa kanssa samalla tasolla. Komposiitti- ja vähän muitakin osia on vielä lainassa eri merkeiltä, mutta nyt siellä tiedetään minkälainen auto toimii ja on nopea.

Saas nähdä koska ja minkälaisella strategialla Infinityä aletaan tuoda markkinoille laajemmin.

7
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 01.09.16 - klo: 13.17 »
Moi,

jos en ole mukana talkoissa, niin muistuttelen, että jääkaappi pois päältä ja ovi kunnolla auki, ettei tule hometta talven aikana.

-jarkko

8
Hollannissa ja Saksassa on ajettu paikalliset 1/10 ratapolttin mestaruuskisat. Kaaviot ovat hieman erilaiset kuin meillä.

Hollannissa ajetaan paikallista mestaruussarjaa yksipäiväisinä kisoina vain 1/10 autoilla, joita viime osakilpailussa oli 19. Osakilpailuja 6.

Tämä on vain esimerkki siitä, että mestaruussarjan osakilpailuja ajetaan muunkinlaisilla kaavioilla kuin meidän. Yksi seuraus on lyhyempi kisapäivä ja toinen on sama määrä ajoa kaikille.

-päivä alkaa 08.00
-rata auki 10-11 vapaata harjoittelua varten
-3 AE kierrosta tiukalla aikataululla
-alkuerien jälkeen porukka finaaliryhmiin ja kaikki ajavat 2 kpl 20 minuutin finaaleja (ei nousuja)

Heidän viime kisassaan oli 3 eräryhmää ja 2 finaaliryhmää. Alla olevaan aikatauluESIMERKKIIN lisäsin yhden eräryhmän alkueriin ja yhden finaaleihin.

Heat   Run   Starttime   Endtime   
                       8:00   Curcuit open / Track closed
                       9:30   Drivers briefing
Track open   Free practise   10:00   11:00   
            
Heat 1   Qualification 1   11:15   11:20   
Heat 2   Qualification 1   11:25   11:30   
Heat 3   Qualification 1   11:35   11:40   
Heat 4   Qualification 1   11:45   11:50   
            
Heat 1   Qualification 2   11:55   12:00   
Heat 2   Qualification 2   12:05   12:10   
Heat 3   Qualification 2   12:15   12:20   
Heat 4   Qualification 2   12:25   12:30   
            
Heat 1   Qualification 3   12:35   12:40   
Heat 2   Qualification 3   12:45   12:50   
Heat 3   Qualification 3   12:55   13:00   
Heat 4   Qualification 3   13:05   13:10   
            Lunch break
Final group C   Final round 1   14:15   14:35   
Final group B   Final round 1   14:40   15:00   
Final group A   Final round 1   15:05   15:25   
            
Final group C   Final round 2   15:30   15:50   
Final group B   Final round 2   15:55   16:15   
Final group A   Final round 2   16:20   16:40   
                17:00   Price giving

Saksan 1/10 ratapolttiksen hiljattain ajettuja mestaruuskisoja edeltää aluellisten kisojen sarja, jonka kautta kuskit valikoituvat kertakisatyyppiseen mestaruuskilpailuun. Heillä mestaruuden ratkaiseva kisa on kolmipäiväinen
-perjantaina 7x 10 minuuttia treenieriä
-lauantaina 1x 10 treeni  + 5 kierrosta alkueriä
-sunnuntaina 1x 10 treeni + nousufinaalit samalla kaaviolla, kuin meillä, ajoaikoina
---15 min   1/8 ja 1/4 nousufinaalit
---20 min   semifinaalit
---40 min finaali

Tämä on vain havaintojen jakamista, EI KANNANOTTO SARJAMALLIMME MUUTTAMISEKSI.

Edit: Saksan malliin tarkennuksena alueellisten kisojen kautta tapahtuva valikoituminen mestaruuden ratkaisevaan kertakisaan.

9
Näyttää Xray turistit toimivan asfaltilla paremmin sähköllä kuin polttiksena.

Coelhoa lukuunottamatta Xray polttisturistit olivat kaukana top 10:n ulkopuolella 1/10 ratapolttisten MM:ssä.
Coelho ihan oli vaan lahjakkuutensa ansiosta mukana voitosta kisaamassa. Jollain muulla merkillä hän olisi tod.näk. voittanutkin.

Viljami nousee tuolta ihan varmasti.

10
Viikonlopun tulokset ovat MyRcm:ssä

TP-10 tulokset
http://www.myrcm.ch/myrcm/report/en/27862/173894

Rank   Nr.   Final   Pilot   Laps   Endtime
1   1   A   Teemu Saarinen   133   45:00.841
2   2   A    Munck Sami   132   45:00.985
3   7   A    Eriksson Tino   125   45:06.023
4   12   A    Saarinen Jere   117   44:17.390
5   30   A    Butuzov Alexey   109   45:01.497
6   8   A    Naumov Alexander   91   41:29.225
7   28   A    Taivainen Teemu   88   45:15.992
8   5   A    Valkola Jari   83   30:14.621
9   12   A   Aarre Sillanpää   0   0:00.000


Ratakasin tulokset
http://www.myrcm.ch/myrcm/report/en/27862/173892

Rank   Nr.   Final   Pilot   Laps   Endtime   Run   Track Condition   Country   Model   Engine   Body   Tyres   Radio   History
1   1   Final - A    Saarinen Teemu   101   30:10.444   1   Dry                     Details
2   4   Final - A    Fredriksson Henri   99   30:03.927   1   Dry                     Details
3   7   Final - A    Ollinmäki Antti   98   30:13.590   1   Dry                     Details
4   6   Final - A   Eetu Pesonen   94   30:16.406   1   Dry   FIN                  Details
5   3   Final - A    Mairue Tomi   93   30:02.600   1   Dry   Suomi                  Details
6   16   Final - A    Nordman Sten   73   23:45.857   1   Dry                     Details
7   5   Final - A    Raikas Tony   57   30:06.267   1   Dry                     Details
8   17   Final - A    Toropchenkov Igor   3   1:26.931   1   Dry                     Details
9   8   1/2 Final - A   Janne Liinkangas   60   19:38.455   1   Dry   FIN                  Details
10   14   1/2 Final - A    Voranau Ihar   52   20:13.072   1   Dry                     Details
11   11   1/2 Final - A    Sillanpää Aarre   9   3:09.878   1   Dry                     Details
12   15   1/2 Final - A    Mannio Ilkka   0   0:00.000   1   Dry                     Details

11
Kaikki tulokset löytyvät myrcm:stä
http://www.myrcm.ch/myrcm/report/en/27896/174012

LS-5 tulokset

Rank   Nr.   Final   Pilot   Laps   Endtime
1   3   Final - A    Otsavaara Tuomo   54   30:13.588
2   6   Final - A    Rousku Juha   53   30:01.043
3   11   Final - A    Nuotio Juuso   49   30:02.801
4   12   Final - A    Turku Tommi   46   30:10.474
5   88   Final - A    Lehtojärvi Jethro   44   30:26.156
6   99   Final - A    Hietaoja Jaakko   44   30:26.799
7   79   Final - A    Paavilainen Jukka   40   30:15.857
8   13   Final - A    Rousku Vesa   29   21:08.867
9   17   Final - A    Jalas Veikko   29   30:22.362
10   72   Final - A    Nevalainen Pasi   5   4:35.373
11   8   1/2 Final - A    Vikstedt Matias   17   14:32.045
12   38   1/2 Final - A    Koro Aapo   17   20:22.876
13   4   1/2 Final - A    Laurinkoski Antti   7   5:34.935
14   46   1/2 Final - B    Konoila Jyri   
15   55   1/2 Final - B    Koivisto Ilpo   
16   64   1/2 Final - B    Ikävalko Kari   
17   57   1/2 Final - A    Virtanen Jari   

FG Minit tulokset

Rank   Nr.   Final   Pilot
1   30   A    Hintsala Esa
2   11   A    Jalkanen Ville
3   27   A    Pettersson Harri

12
Kisapaikalla ei ole puhvettia, valitettavasti.

Tarjolla on grilli ja mikroaaltouuni omien eväiden valmistamiseen.
Kahvia on tarjolla (1€ kuppi tai 3€ koko päivän kahvit).


MUISTUTUS 1
-mukaan oma pöytä ja tuoli sekä jatkojohto
-ilmoittautumiseen mielellään tasaraha (SM-luokat 30€ / Ratakasi 25€ / Mini 20€)


MUISTUTUS 2
Talkoot perjantaina klo 16.00 - katso edellinen viesti.

13
Kisan valmistelutalkoot perinteiseen tyyliin perjantaina 1.7. klo 16.00 alkaen.

Ohjelmassa
-radan tarkistus ja viimeistelytyöt
-telttojen pystytys
-varikkoalueen järjestäminen
-katsastuspaikka kuntoon
-sähköjen ja kuulutuksen laittaminen
-varikkoalueen ja parkkipaikkojen yleinen siisteys
-ajanoton järjestelyt

Tervetuloa kaikki Fullspeed RC:n kuskit ja tukijoukot mukaan.

14
LAUANTAI 2.7.

LAUANTAIN AIKATAULU/TIMETABLE ‐TP‐10 SM + Ratakasi 2016                  2.7.2016
Ohjattu harjoitus / Controlled Practice TP‐10: 10 min, Ratakasi: 10 min                  
Erä / Heat      P1   P2         [eräväli 2 min]
1   Ratakasi   8:00   9:00         
2   Ratakasi   8:12   9:12         
3   TP‐10   8:24   9:24         
4   TP‐10   8:36   9:36         
                  
Ilmoittautuminen / Registration          8:00-9:45         
                  
Tuomariston kokous / Jury meeting         9:55         
                  
Ohjaajakokous / Drivers briefing         10:15         
                  
Alkuerät / Qualifying heats                  
TP‐10: 3+5 min, Ratakasi 3+5 min                  
Erä / Heat      Q1   Q2   Q3      [eräväli 3 min]
1   Ratakasi   10:30   11:40   13:05      
2   Ratakasi   10:41   11:51   13:16      
3   TP‐10   10:52   12:02   13:27      
4   TP‐10   11:03   12:13   13:38      
                  
Lounastauko / Lunch 12:25‐13:05                  
                  
Finaalit / Finals                  
Ratakasi Semi (3+20min)         14:30         
Ratakasi 6 nopeimman harjoitus 10min         15:00         
TP‐10  finaaliharjoitus 10min         15:20         
Ratakasi A Finaali (5+30min)         15:50         
TP‐10 A Finaali (5+45 min)         16:35         
                  
Palkintojen jako / Prize giving         17:45         

ERÄLISTA LAUANTAI
Erä   Luokka   Kilpailunumero   Ohjaaja   Seura
1   Ratakasi   11   Sillanpää Aarre   TamUA
1   Ratakasi   5   Raikas Tony   KyPak
1   Ratakasi   15   Mannio Ilkka   Fullspeed RC
1   Ratakasi   17   Toropchenkov Igor   Rus
1   Ratakasi   14   Voranau Ihar   Rus
            
2   Ratakasi   0   Fredriksson Henri   Fullspeed RC
2   Ratakasi   7   Ollinmäki Antti   JärvSRK
2   Ratakasi   1   Saarinen Teemu   HyUA
2   Ratakasi   6   Pesonen Eetu   LahUA
2   Ratakasi   3   Mairue Tomi   Fullspeed RC
2   Ratakasi   16   Nordman Sten   Fullspeed RC
            
3   TP-10   12   Saarinen Jere   HyUA
3   TP-10   14   Sillanpää Aarre   TamUA
3   TP-10   28   Taivainen Teemu   JärvSRK
3   TP-10   29   Butuzov Alexey   Rus
            
4   TP-10   2   Munck Sami   TamUA
4   TP-10   1   Saarinen Teemu   HyUA
4   TP-10   5   Valkola Jari   Fullspeed RC
4   TP-10   7   Eriksson  Tino   MäntsMK
4   TP-10   8   Naumov Alexander   Rus

SUNNUNTAI 3.7.

SUNNUNTAIN AIKATAULU/TIMETABLE LS‐5 SM + FG Mini  2016                  3.7.2016
Ohjattu harjoitus / Controlled Practice 8 min                  
Erä / Heat   P1   P2      [eräväli 2 min]      
1  LS-5   8:00   8:40            
2  LS-5   8:10   8:50            
3  LS-5    8:20   9:00            
4  FG Mini   8:30   9:10            
                  
Ilmoittautuminen / Registration 8:00 ‐ 9:00                  
Tuomariston kokous / Jury meeting      9:15            
                  
Ohjaajakokous / Drivers briefing      9:30            
                  
Alkuerät / Qualifying heats            [eräväli 3 min]      
LS-5: 3+10 min, FG Mini 3+5 min                  
Erä / Heat   Q1   Q2   Q3   Q4      
1 LS-5   9:50   11:00   12:10   13:40      
2 LS-5    10:06   11:16   12:26   13:56      
3 LS-5   10:22   11:32   12:42   14:12      
4 FG Mini   10:38   11:48   12:58   14:28      
                  
Lounastauko / Lunch 13:10‐13:40                  
      13:00-13:40            
Finaalit / Finals                  
LS‐5 Semi B‐finaali 3+20 min      15:20            
LS‐5 Semi A‐finaali 3+20 min      15:50            
Mini A-finaali 3+20 min      16:35            
LS‐5 A‐finaali 3+30 min      17:15            
                  
Palkintojen jako / Prize giving      18:10            

ERÄLISTA SUNNUNTAI
Erä   Luokka   Numero   Ohjaaja   Seura   Ponderi
1   LS-5   17   Jalas Veikko   Fullspeed RC   4119866
1   LS-5   57   Virtanen Jari   Fullspeed RC   6838258
1   LS-5   8   Vikstedt Matias   RiiUA   3563927
1   LS-5   72   Nevalainen Pasi   Fullspeed RC   7777265
1   LS-5   38   Koro Aapo   Fullspeed RC   1277245
1   LS-5   11   Nuotio Juuso   TUA   3488413
               
2   LS-5   46   Konoila Jyri   Fullspeed RC   3531949
2   LS-5   99   Hietaoja Jaakko   TUA   5683903
2   LS-5   55   Koivisto Ilpo   Fullspeed RC   3669278
2   LS-5   64   Ikävalko Kari   Fullspeed RC   3221977
2   LS-5   24   Kovanen Pasi   Fullspeed RC   7253430
2   LS-5   79   Paavilainen Jukka   Fullspeed RC   5461356
               
3   LS-5   4   Laurinkoski Antti   Fullspeed RC   4576428
3   LS-5   13   Rousku Vesa   Fullspeed RC   5022423
3   LS-5   3   Otsavaara Tuomo   Fullspeed RC   3497069
3   LS-5   12   Turku Tommi   Fullspeed RC   6220585
3   LS-5   88   Lehtojärvi Jethro   TUA   7125253
3   LS-5   6   Rousku Juha   RiiUA   9493874
3   LS-5   78   Sojakka Thomas   Fullspeed RC   7081498
               
4   FG Mini   11   Jalkanen Ville   KyPak   2966645
4   FG Mini   27   Pettersson Harri   RSRCA   3699998
4   FG Mini   30   Hintsala Esa   Fullspeed RC   6677356

15
Tänään on sovittu luokkayhteyshenkilön kanssa, että 1/5 Minit ajetaan sunnuntaina 3.7. yhdessä LS-5 luokan kanssa alkuperäisen suunnitelman mukaisesti.

Jos joku minikuski haluaa vielä ilmoittautua mukaan, niin se onnistuu normaalihintaan vielä huomiseen torstaihin klo 12.00 asti. Ilmoitus ja kilpailukutsussa mainitut tiedot allekirjoittaneelle riittää.

jarkko
jarkko.kuusinen (ät) fountainpark.fi

16
Kuulostaa siltä, että nopari ei tunnista lähettimen kaasun asentoa.

Ilman ohjeita ei tietysti ole kovin helppoa, mutta jos setup-tila noparista onnistuu saada päälle, niin tyypillinen järjestys ns. radiosetupin tekoon oli
1. setupin aloitus (yleensä vilkkuva merkkivalo)
2. kaasu neutraalilla > paina set
3. kaasu täysillä > paina set
4. jarru täysillä > paina set
5. virrat pois ja uudestaan päälle + testaus


17
Pieni puffi AKK:n uudehkossa palvelussa moottoriurheilu.tv

http://www.moottoriurheilu.tv/pienoisautoilun-sm-pisteista-otellaan-tattarisuolla/

Samalla asiasta meni tieto medioiden tapahtumalistalle.

18
Kisan valmistelutalkoot perinteiseen tyyliin perjantaina 1.7. klo 16.00 alkaen.

Ohjelmassa
-radan tarkistus ja viimeistelytyöt
-telttojen pystytys
-varikkoalueen järjestäminen
-katsastuspaikka kuntoon
-sähköjen ja kuulutuksen laittaminen
-varikkoalueen ja parkkipaikkojen yleinen siisteys
-ajanoton järjestelyt

Tervetuloa kaikki Fullspeed RC:n kuskit ja tukijoukot mukaan.

19
Ilmoittautuneiden määrä luokittain (26.6. mennessä)

TP-10                yht. 9
Ratakasi            yht. 11
LS-5                 yht. 19
1/5 Mini            yht. 4    =>  luokka ajetaan
GT-8                 yht. 0    =>  luokkaa ei ajeta

Lauantaina  20 osallistujaa
Sunnuntaina 19 osallistujaa.

21
Fullspeed RC kutsuu kaikkia rata-autoilijoita SM-osakilpailuun TP-10 ja LS-5 luokissa sekä kansalliseen osakilpailuun Ratakasi, FG Mini ja GT-8 luokissa Helsinkiin Tattarisuon radalle 2.-3.7.2016.

LUOKAT
Lauantai 2.7. TP-10 ja Ratakasi
Sunnuntai 3.7. LS-5, FG Mini ja GT-8

KILPAILUN JOHTO
Kilpailun johtaja: auki (La),  Jarkko Kuusinen (Su)
Tuomariston puheenjohtaja: Lasse Hiltunen
Katsastuspäällikkö: Aleksi Otsavaara (La), Matias Kuusinen (Su)
Kilpailutuomaristo: Ilm. myöh.
Kierroslaskenta: Sami Suokas
Ratamestari: Matias Wikstedt

ILMOITTAUTUMINEN
To 23.6.2016 klo 23.59 mennessä AKK:n KITI –järjestelmän kautta

Ilmoita: nimi, seura, lisenssinumero, kilpailijanumero, ikä, vähintään neljä 27- tai 40 MHz -radiotaajuutta,
halutessasi henkilökohtaisen transponderisi numero sekä yhteystiedot (puhelin tai sähköposti). Alle 18-vuotiaat ilmoittavat myös kilpailun aikaisen huoltajan nimen ja lisenssinumeron.

Tiedustelut sähköpostilla jarkko.kuusinen (ät) fountainpark.fi
tai puhelimitse: O40 505 OO81 / Jarkko Kuusinen

Kilpailumaksut:
TP-10 ja LS-5 30 €
Ratakasi 25€
FG Mini ja GT-8 20 €
Kilpailumaksu maksetaan kilpailupaikalla. Luokka ajetaan jos on vähintään 5 osallistujaa luokassa.

LISENSSI
Voimassa oleva AKK:n lisenssi 2016.

SÄÄNNÖT
•   Autourheilun sääntökirja 2016
•   TP-10 SM sarjasäännöt ja –ohjeisto
•   Ratakasi 2016 sarjasäännöt
•   Fin LS-5 2016 SM Ohjeisto

AJOTAPA
Kyseessä olevan luokan sarjasääntöjen mukaan.

VASTUU
Jokainen kilpailee omalla vastuullaan ja sitoutuu noudattamaan kilpailun johdon antamia määräyksiä.

AIKATAULU
Lauantai ja sunnuntai, ohjattu vapaa harjoitus + ilm. 8.00 – 9:45
Muu aikataulu on riippuvainen lopullisesta kilpailijamäärästä. Aikataulu julkaistaan rc10.fi –foorumilla viimeistään torstaina 30.6.2016.

KILPAILUPAIKKA
Tattarisuon pienoisautorata. Rata sijaitsee Helsingin kaupungin nuorisoasiainkeskuksen ajoharjoittelu alueella Tattarisuolla karting-radan takana. RC-radalle vievä tie lähtee asvaltoidun parkkipaikan takanurkasta (puomi) ja kulkee aidan ulkopuolella noin 80m RC-radan portille.

MUUTA
Kilpailupaikalla on sähköä varikkotoimintaa varten.
Mukaan omat:
-jatkojohto
-pöytä ja tuoli
-teltta, jos mitenkään mahdollista
-tasaraha ilmoittautumiseen
-puhvetin osalta tilanne vavistetaan myöhemmin

TERVETULOA!

22
Yksi tapa tavoitella uudistumista on irrottautua hetkeksi kokonaan FTT-lähtöisestä ajattelutavasta ja miettiä niitä uusia juttuja ilman FTT-raamia ottaen pohjaksi helpon ja edullisen kerhokisaamisen.

Vaikkapa kevennettynä FTT-säännöt + muu byrokratia ja Sm-osakilpailulle asetetut vaatimukset + yksityyppilaitteiden hankinnat jne muodostavat edelleen KORKEAN KYNNYKSEN.

Lähtökohtana "houkutellaan FTT-kisaan lisää porukkaa"" on ihan eri juttu kuin "liitetään FTT-viikonloppuun avoin, helppo ja rento kerhokisaformaatti".

Siis irti kokonaan FTT-lähtöisyydestä, esim ei TSB-10 (Touring Saloon Beginner) - kuka haluaa profiloitua aloittelijana?
Vaikka Touring Fun nimeksi ja max. 1/2 sivua sääntöjä Fun-ajamisen hengessä.

23
JOS tavoitteena on saada osallistujamäärää kasvatettua, niin olen Ruusperin ehdotuksen linjoilla > lisäluokaksi hyvin avoimeksi ja säännöiltään sallivaksi määritelty kerhokisatyyppinen luokka, esimerkiksi "Touring sport", jossa autoiksi sallitaan sellaiset RTR Sprint jne autot joilla esim. Turussa ajettiin omaa luokkaa kerhokisoissa tyyliin
https://www.hobbylinna.fi/tuote/rtr-sprint-2-flux-24ghz-with-bmw-m3-bod/106168/

Ja sitten joka kerholla FTT kuskit aktiivisesti rohkaisemaan RTR jne uudempia harrastajia mukaan.
Myös kauppiaat kertomaan että RTR-autollakin pääsee mukaan rentoon oman tasoiseen kisailuun.

-jarkko

24
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 28.03.16 - klo: 10.17 »
Entisenä ratamestarina kommentti tiistaista ja sähköistä Tattiksella.

Sähköpäivä perustuu kaupungin Nuorisoasiainkeskuksen ajatukseen/tavoitteeseen pyörittää Tattiksella RC-kerhotoimintaa moottorihallinsa yhteydessä. Muutamia vuosia sitten siellä oli RC-asioita osaava henkilö töissä ja he hankkivat muutaman autonkin. Oli siis vetäjä ja kalustoa, mutta nuoria lajista kiinnostuneita ei alkanut kertymään pelipaikalle.
RC-kerholle myös varattiin rata-aikaa tiistaipäiviksi Nuorisoasiainkeskuksen ja Fullspeed ry välisessä ratatoiminnan pyörittämistä koskevassa sopimuksessa.

Käytännössä edellä kerrottu tavoite ja toiminta ei ole toteutunut. Jokunen sähköauto tiistaisin on silloin tällöin ollut ajelemassa, mutta omia aikojaan, eikä Moottorihallin RC-kerhon toiminnan osana.

PKSRCAn (nyt Fullspeed ry) tavoitteena on ollut saada mahdollisimman paljon käyttöä radalle. Kun käytännössä sähköautoja ei tiistaisin ole radalla pahemmin pyörinyt, on sallittu ajaminen muillekin kuin sähköautoille. Hyvänä apuna toimii ajovuorot, jos paikalla on erityyppisillä autoilla ajavia kuskeja.

Matiaksen vetämänä syntyy tälle kesälle "viikko-ohjelma" Tattikselle.

T. Jarkko   

25
Yleinen keskustelu / Vs: Traxxas ostammassa Hpi Racingin?
« : 28.03.16 - klo: 09.57 »
Tässä tuli nyt odotettu selitys sille miksi kaikki HB:n huippukuskit siirtyivät pois HB:lta muutama kuukausi sitten. Uusia sopimuksia ei ymmärrettävästi haluttu puolin ja toisin lähteä tekemään, jos ja kun tuollainen järjestely on valmistelussa.

Eikös krossipuolella Tessmann ja Ronnefalk kuitenkin jatka HB:lla ainakin toistaiseksi?

Krossista en tiedä. Sen vuoksi olisikin pitänyt sanoa, että ratapuolen kaikki huippukuskit...

26
Yleinen keskustelu / Vs: Traxxas ostammassa Hpi Racingin?
« : 27.03.16 - klo: 20.40 »
Tässä tuli nyt odotettu selitys sille miksi kaikki HB:n huippukuskit siirtyivät pois HB:lta muutama kuukausi sitten. Uusia sopimuksia ei ymmärrettävästi haluttu puolin ja toisin lähteä tekemään, jos ja kun tuollainen järjestely on valmistelussa.

27
Silloin tällöin täällä foorumillakin kysytään radan rakentamiseen tarvittavista materiaaleista.

Tiedoksi ETS-sarjan pyörittäjän Uwe Reinhardtin kokoama lista ETS-sarjassa käytettävistä radanrakennusmateriaaleista.


ETS CARPET (MATTO) :

supplier :  HEBO  Flooring Solutions Netherlands
contact :   Bob Jannink   email : bob@heboflooringsolutions.nl 
Carpet-type :  EXPO PRESTIGE  black
format :  4 x 30 meter  or  2 x 30 meter


ETS CARPET TAPE (MATTOTEIPPI):

double-tape with 50% adhesive force to bottom and 100% on carpet-side!
name :  D-TACK DUO-LAY TAPE
company :  D-Tack  : 
homepage :  http://www.d-tack.com/de/raumausstatter/trockenverklebung/duolay-tap.html


TRACK BARRIERS (RATAPUTKET) :

we have the black version, but they deliver since some month same barriers in white !!!
Company :  AZETX
homepage :  www.azetx.eu
We will check if he can produce these barriers in size 7x7cm, instead of 9x9cm. We will let you know, as soon as we get info.

YELLOW DOTS (MOLLAT)

the ETS yellow track-dots are produced by 
Family Bok  Czech Republic
email : bok@mibosport.com 
price :  Euro 6,- per dot


GEAR RATIO CHECKER (AUTON VÄLITYKSEN MITTARI)

the club MCSS Althengstett produce the perfect box for checking gear-ratio at touringcars. ETS is using this maschine since 2 events and will do that in the future at all ETS events.

Here is a short video, how to use it:
https://www.youtube.com/watch?v=VCkrj-A1MeY

contact-person :  Daniel Wohlgemuth
email : kontakt@mcss.de
price :  Euro 250,-

28
Tässä ei ole kyseessä lisenssit, vaan sääntöjen kohta jossa pyritään pitämään liian taitavat ja -vanhat kuskit pois junioreiden jaloista TSS-10 luokassa. Minulle ei ole tullut vastaavaa vastaan aikaisemmin, sen verran hyvin kilpailijat ovat kyseisen sääntökohdan sisäistäneet. Pitänee jatkossa seurailla tilannetta, että ei pääsisi toistumaan.

Risto Haug on virolainen ja muistaakseni hänen suomen kielen taitonsa on puutteellinen. FTT-sääntöjen opiskelua siis haittaa jonkinasteinen kielimuuri. Lisäksi, kun tuo meidän säännöissä oleva osallistumisrajoitus ei sisälly EFRA-sääntöihin, kuten FTT-säännöt pääosin muuten, ei kilpailija itse ole näköjään osannut huomioida tilannettaan.

Nyt ei allekirjoittanut FTT 1 kilpailun järjestäjänä tajunnut tsekata asiaa, kun kerran henkilö löytyi TSS-10 kilpailijanumerolistasta ja FTT 2 jatkoi ymmärrettävästi samalla linjalla.

Varmaan suunnitelmissa on tulevia kausia ajatellen tehdä kontrollikierros ennen kauden alkua, jolloin henkilö ei saa kilpailijanumeroakaan luokkaan, johon ei sääntöjen mukaan saa osallistua.

29
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT 2016 Sääntökeskustelu
« : 02.02.16 - klo: 22.55 »
En itse ainankaan nää ogelmaksi laittaa 200€ palkintoihin per kilpailu kun radalla keskimäärin finaalissa 15-20000€ edestä kalustoa.

Tarkoitatko, että haluat sponssata palkintoja 200 eurolla. Kallista on kalusto teillä päin, jos finaalin 10 autoon on mennyt rahaa 15.000-20.000 euroa.

Takaisin asiaan. Mun pointti oli, että tulisi välttää harrastajien rahan kuluttamista ns. turhiin palkintoihin, joita saajat eivät erityisemmin arvosta tai jotka menee Tuukka T kuvauksen tyyppisesti poistoon asap.
Toistan, että minusta junnujen palkitseminen on tärkeintä. Heille se on todella tärkeää.  Eipä muuta tähän.

30
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT 2016 Sääntökeskustelu
« : 02.02.16 - klo: 14.56 »
Säännöissä määrättiin takavuosina, että vähintään 30% kilpailun tuloista pitää käyttää palkintoihin.
....
Itse oon lahjottanu ilmaiseksi omalle seuralle noin 50+ vähemmän tärkeetä pokaalia kertsikisoja yms varten.

Kiertoon niitä on meidänkin hyllystä laitettu jonkin verran ja se onkin suositeltavampaa kuin roskikseen/romutukseen laittaminen.

Näkisin mieluiten, että olisi tapa/-oja kierrättää palkintojen osuus 10 tai 20 tai vaikka 30% kilpailun tuotoista takaisin harrastuksen piiriin eikä pääosin ulkopuolelle niin kuin nyt.

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 69