Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - soulost

Sivuja: [1] 2 3 4 5
1
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 14.01.11 - klo: 18.53 »

Ai pitäiskö näillä tehdä muutakin kuin hyppiä  :afro: ?

2
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 10.01.11 - klo: 22.28 »

Älä osta MMM enää, vaan suosiolla esim. ezrun/xerun 150A. Toimii kunnolla ylikuumenemissuojat ja omasta mielestäni muutenkin luotettavammano oloinen.

3
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 07.01.11 - klo: 22.39 »
Mulla on oll nopari edellisen hajoamisen jälkeen viilipurkissa.. teipillä pyöritetty ympäri ja nippusiteellä paikalleen. Alareunoissa on 0.5 x 2cm ilmaraot/pääsee kosteus pois.

Eli ihan lätäkköön ei auta upottaa tai hajoaa, mut muuten on toiminu niin kesän kuin talvenkin!

4
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 07.01.11 - klo: 20.13 »
itse hommasin myös tuommoiset nauhat ja nyt on pysynyt kannet kiinni.

Tuli taas pitkästä aikaa laiteltua sava ajokuntoon. Ekalla kerralla hyppyyttämisestä ei tullu mitään, mut tokalla kerralla jo vähän sentään onnistui

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=BuG19hHWDY4[/youtube]

Edit: 30s kohdalla tulee jo kohtalainen loikka

5
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 12.12.10 - klo: 21.23 »

Mulla on bulletproof diffit vaihdettu vekottimeen, mut nyt kaksi kertaa perättäin diffin sisältä ulompien rattaiden tapit on menny poikki. Tietoa kellään mistä sais noita 2 x 10mm tappeja vahvempana tavarana?


6
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 29.10.10 - klo: 12.22 »

Minulla on ollut kumma päähänpinttymä telaketjuista (muovi, kumi, ketju) fluxiin.

Olen miettinyt erilaisia ratkaisuja niin, että saisi kääntyvyyden säilytettyä.

erilaisia ratkaisutyyppejä:
jatkamalla autoa ja lisäämällä akselin http://image.shutterstock.com/display_pic_with_logo/642/642,1110420975,8/stock-photo-old-caterpillar-tracked-tractor-201378.jpg
+ saisi kääntyvyyden säilytettyä

Tai sama ratkaisu niin, että apuakseli olisi etupuolella. Tuolloin tulee tosin akkukotelot eteen.

renkaiden yli telat http://hornsbycrawler.org/uploads/Main/old_photo_01.jpg
- auton kääntyvyys

Herääkö kellään ajatuksia/ideoita em.?

7

mitenköhän voisi testata tuosta pikkurevosta, että kumpi on rikki - nopari vai kone. Nopari vaikuttaisi toimivan normaalisti valoista päätellen, mutta renkaat pyörii vaan hitaasti eteenpäin eikä ollenkaan taaksepäin...

Hyviä konsteja vianselvitykseen?

ps. voi tarjoilla, jos jollakulla on vakio vxl nopari tai motti ylimääräsenä.

8
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 14.07.10 - klo: 17.17 »
Tuo Hobbykingin pikaliima on hyvin toiminut täällä, eipä ole liimaukset irtoillut edes 6s:llä fluxissa, ennemmin kumit repeää kun liimaus irtoaa.:tongue:
Kai se on sit uskottava ja laitettava tilaukseen rc-liikkeestä pikaliimaa ja tehtävä pohjatyöt vähän paremmin kuin aikaisemmin. En karhentanut vanteen puolta hiomapaperilla vaan pyyhkäisin ainoastaan rasvat pois liuottimella. Tuo karhennus auttaisi takuulla jonnin verran.

9
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 14.07.10 - klo: 00.14 »

On tullut kokeiltua kolmea erilaista liimaa (pikaliimaa, normi liimaa, kaksikomponenttiliimaa), mutta renkaat ei meinaa kestää vieläkään vanteellaan fluxin kanssa. Mietin et mitäköhän kokeilisi seuraavaksi ja taloremontin myötä mieleeni juolahti uretaaniliima, eli tyyliin tämmönen http://kauppa.taloon.com/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=LVI-3266403

kukaan kokeillut? tulee kuitenkin elastinen kestävä liitos, kun taas pikaliima kovettaa..

Kyllä on itellä 6s ajossa riittänyt pikaliima, annostelu vaan on tarttenut olla todella liberaali, eli renkaiden kyljissä on valumajälkiä, samoin kuin housuissa jotka oli päällä kun renkaita liimailin.

Ja siis itsellänihän on "ylikoko" (40-series) renkaat käytössä.

Jep, pikaliimapurkki maksaa vitosen ja saat käytännössä tunkea purkin per rengas - ja kestää minkä kestää. Siis kyllä minullakin nuo badlansit ovat vanteellaan kestäneet - n. 1-2 ajokertaa niin joku rengas on ollut irti. Meinasin, että saisi noi renkaat laitettua jollain tökötillä silleen OIKEASTI kiinni, että ei enää irtoa.

10
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 13.07.10 - klo: 23.36 »

On tullut kokeiltua kolmea erilaista liimaa (pikaliimaa, normi liimaa, kaksikomponenttiliimaa), mutta renkaat ei meinaa kestää vieläkään vanteellaan fluxin kanssa. Mietin et mitäköhän kokeilisi seuraavaksi ja taloremontin myötä mieleeni juolahti uretaaniliima, eli tyyliin tämmönen http://kauppa.taloon.com/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=LVI-3266403

kukaan kokeillut? tulee kuitenkin elastinen kestävä liitos, kun taas pikaliima kovettaa..

11
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 30.06.10 - klo: 14.33 »

itse oon ainankin vakioservolla mennyt, eikä se ajossa jää servosta kiinni.. Kuka sitä nyt paikaltaan autoa kääntäisikään vaan aina se tarvii liikettä. Ja kun liikettä on, niin renkaat kääntyy kyllä.

12
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 07.06.10 - klo: 22.16 »

13
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 07.06.10 - klo: 17.01 »

Tuli se pirssi pistettyä kasaan ja samalla selvis, ettei diffi ollut vielä edes rikki.. Eli vakiodiffeillä mennään ed. sitkeesti :) Nyt on RPM tukivarret kiinni ja on se vaan kivaa ajella :p Kevyitä alta 5m loikkia tuli tehtyä, mutta nyt on akut latautumassa iltaa varten uudestaan.

Käytän noita 4S 4000mah akkuja, sopivasti tehua ja ajoaika rinnakkain kytketyissä akuissa on vähintäänkin riittävä. Viimeks rilluteltiin 40-45min ja nyt vajailla latauksilla n. 30min. Pikku e-revo otti vähän siipeensä, kun irtos ajossa noparin maapiuha ja veti oikoseen toiseen napaan.. Täytyy jossain vaiheessa katsoa rikkoutuko mitään vai selvittiinkö säikähdyksellä :p

14
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 06.06.10 - klo: 13.59 »

Ostat väliajakas xerux 150A ja et muuta tarvikkaan..

Pitäisköhän tänään innostua laittaa menopeli kasaan. Vanhat talviajan purkkiviritykset vielä kiinni suojaamassa noparia, mutta kun tuntuu pelaavan hyvin sen kanssakin niin taidan jättää kesäksikin.. suojaapahan pölyltä ja vedeltä..

Etualatukivarret ja etudiffi ois pistettävä kasaan et pääsis ajelee, jo kk menny ihan autoa tuijotellessa...

15
Traxxas / Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo ja e-slayer
« : 27.04.10 - klo: 23.23 »

Onkos kukaan kokeillut drifting renkaita pikkurevossa? Kellään tiedossa kumeja, mitkä kävis tohon...?

16
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 26.04.10 - klo: 10.45 »

Tuli viikonloppuna käytyä paikallisella crossiradalla hyppyyttämässä autoa fluxia. Nooh, eihän se taas hyvin päättynyt, tai edes alkanut  :cheesy:

Pari kertaa pienistä hyppyreistä ja sitten "hei kattokaa mä ajan tosta isosta pöytähyppyristä, joo!". n. 10metrin loikka ja crash bum bang ojan pohjalle 2m alastulosta sivuun.. eli tuli sitten ajeltua viistosti hyppyrille :) Nooh, auto jäi vielä ajokuntoon, mutta eturipustukset otti osumaa ja vetoakseli katos.

Bulletti diffit keulalle, tukivarret jo tilattu ja samoin vetoakseli, niin pääsee uudelleen hyppyyttämään! Badlandsit on nyt renkaina levittävillä vanteilla  ja auto matalalle säädetty + esijännitystä lisää niin pysyy jo pystyssäkin...

17
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 18.04.10 - klo: 09.56 »

Itellä on xerux 150A ja oon ollu todella tyytyväinen. Viilipurkissa tällä hetkellä ja purkin alakulmiin veisteltynä ilmarakoja. Estää ainankin pahimman p*skan kertymisen noparin tuulettimeen. Hyvin on toiminut ja toivottavasti tulee toimimaankin. Jäähdytteli tosin aika usein viilipurkki + 6S yhdistelmällä, mutta 4S:ien kanssa toimii aivan loistavasti ja kulkuakin on ihan riittävästi..

18
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 08.04.10 - klo: 22.54 »

Mielestäni se oli täysin kiinni, mutta nyt karhensin 120 paperilla (karkeampaa ei löytynyt) sen vastapalan ja vedin niin tiukkaan taas kun sain. Mutterilukitetta ei tähän hätään löytynyt, mutta jos irtoaa niin sitte on taas laitettava tiukempaa tavaraa väliin.

Mutta mielestäni aika nätisti karrelle palanut yhden ajokerran jäljiltä... Tosin, nyt ei enää 6s:iä löydy vaan pelkästään 4s-akkuja, täytyy harkita jos etsis sopivat n. 4000mah 5s akut vielä kaveriksi jossain vaiheessa.

19
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 08.04.10 - klo: 21.03 »
Luistokytkinluiskan vaihdon jälkeen yhdet vajaat akulliset 6s kanssa jäällä ja luistokytkin näyttää tältä ( tai se mitä siitä on jäljellä...). Kuvassa näkyy kaikki mitä tallessa oli kun metalliliuskan otin päältä pois... Comments :p ?


20


http://www.racechrono.com/

tallentaa graafit, kiihtyvyydet yms.

21
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 05.04.10 - klo: 23.20 »

No hei jätkät, pyhävaatteet erikseen! Montulle lyödään vakiokoppa (sähköteipillä kuorrutettu) päälle, ettei mene pyhävaatteet rikki. Mutta on se paljon komiampi ny katella hyllyssä kuin aikaisemmin ;) Jos ensi viikolla sais renkaat briteistä, niin vois vaikka harkita ulkoiluttamista..

22
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 05.04.10 - klo: 22.10 »

Pari kuvaa uudesta kopasta minkä väsäilin tänään. Korikiinnikkeet on n. 3cm liian ylhäällä, joten saattaa näyttää vähän hassulta. Ei vaan mahdu noi kosteussuojaukset muuten tuonne kopan alle.



23
Sähköautot / Vs: Todistetusti suomen nopein rc auto?
« : 31.03.10 - klo: 12.57 »
GPS:llä varustettuun kännyyn, esim. Nokia lataa Racechronon. Itse käytin racechronoa ratapyörällä ajeltaessa ja siellä mennään n. 250km/h tuntinnopeuksia. Heitot kierrosajoissa on noin 0.1-0.2s riippuen gps päivitystajuudesta. On tuolla tullut mitattua porschen kiihdytysnopeuksia, katupyörän kiihdytyksiä jne jne.. Ihan toimiva ja ILMAINEN softa..

http://www.racechrono.com/

Edit: Esim itsellä kännykkä oli nahkakotelossa ajettaessa peräkatteen päällä nippusiteellä tai etukolmiossa. Hirveän paljon rautaa ei saa olla päällä.

24
Traxxas / !
« : 26.03.10 - klo: 19.53 »
Aivan jumalattoman hieno E-maxx, ei voi muuta sanoa :D ihan vesi herahti kielelle! Tyylikäs!

edit: Ehkäpä hienoin näkemäni RC-auto :) oo ylpeä tekeleestäsi! (ja on siihen ihan varmasti rahaakin uponnut..)

25
Traxxas / Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo ja e-slayer
« : 26.03.10 - klo: 08.32 »

Miettikää kirjoitellessanne, että myös muut ihmiset lukevat tätä. Tämä on rc-auto foorumi, eikä mikään haistattelupalsta. Jos tuntee, että on tarvetta haistatella tai alkaa vääntämään negatiiviseen sävyyn asioista, niin voi samantien ja lopullisesti pyrähtää seuraavan linkin myötä hänelle oikeille sivuille:

http://keskustelu.suomi24.fi/

26
Sähköautot / Vs: mini revo
« : 22.03.10 - klo: 15.44 »

Traxxasin sivuilta löytyy manuaali, josta löydät tiedot akuista/välityksistä mitä kulkee milläkin.

27
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 16.03.10 - klo: 20.39 »
Hobbywingin xerun 150A nopari, tähän mennessä tuntunu laadukkaammalta kuin fluxin oma (eli castlen tekele). En kadu ostoa :)

28
Sähköautot / Vs: E-Maxx virrankulutus
« : 16.03.10 - klo: 08.42 »
Se on ihan normaalia, foorumista  riippumatta, että asioita toistetaan ja joku alkaa huutamaan "KÄYTÄ HAKUA TAI KATO VITT* GOOGLE". Tottakai hakua täytyy oppia käyttämään, mutta mukava on myös asioista ihan keskustella. Joskus samoista, joista on jo keskustellut - välillä tulee myös uusia asioita esille.

Wikipedia on taas asia erikseen. Jos ei kiinnosta keskustella RC-autoista ja asiaan liittyvistä asioista, niin kirjoittaa wikipediaan ja pysyy poissa tältä foorumilta.

29
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 15.03.10 - klo: 10.20 »
Vloppuna tuli ajeltua autoilla. Saldona oli

- 2 totaalisesti repeytynyttä rengasta (kuminpalat vaan lenteli 6S akuilla)
- 4 rengasta irtosi vanteilta
- Isosta e-revosta kytkin ja savage fluxista kytkin
- Pikku e-revo jäi jälleen ehjäksi

On nuo 6S vähän turhan tehokkaita. 4S:illä kun ajettiin alkuun, niin ei ollut mitään ongelmia... 6S:t kiinni ja ei mennyt kauan niin haiku nous kytkimestä :I Jäällä ajettiin tasaisella alustalla ja lähinnä kokeiltiin ensimmäistä kertaa, että mites kovaa tuo auto oikeasti kulkee (ja kulkeehan se :D).

Mutta hauskaa oli :)


Edit: Ps. jos jollakulla on yksi vakiorengas vanteelle liimattuna tai pelkkä rengas ylimääräsenä niin yv.

30
Sähköautot / Vs: HPI Bullet ST ja MT
« : 02.03.10 - klo: 22.50 »
Ok, miten sä esim. Savagen tukivarret sait rikki, ei ne sentään itsekseen mene rikki? Omalla olen sentään vuoden verran bashaillut ja vakiotukivarret on paikalla vielä, en ole onnistunut rikkomaan vielä :lol:

Ja tuo Pinjonin irtoilu nyt johtuu käyttäjästä, se irtoaa jossei sitä lukita kunnolla.
Eikä näitä Nikkoja voi sentään 1/1 laitteisiin verrata mitenkään.

Ei tietenkään voi verrata muuten kuin että harrastus kuin harrastus. Hyvää mieltä ja rentoutumista haetaan, ja sitä ei saa jos joutuu enemmän rassaamaan kuin mitä pääsee ajamaan :) Tukivarret menny 5-20 asteen pakkaskelissä, yleensä hyppyyttäessä autoa. Nyt on RPM tukivarret kiinni, ne ei enää oo paukkunu...

Sivuja: [1] 2 3 4 5