Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - jtp

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 6
1
Eipä taida olla mahdollisuutta siirrolle. Organisaatio on varautunut lauantaille ja paikan varauskin on vain lauantaille.

2
Uudet erälistat ja aikataulut tulossa.....

3
Viikolla 21 on KyPakin GPT I kisat, mutta LS-5 ja GT-8 ei oikein taitu kuusaan radalla. GPT IV kisan yhteyteen LS-5 sopisivat paremmin, kun kisa ajetaan tykkimäessä.

4
Casino auki sunnuntaisin klo 10-18. Muina päivinä eri sopimuksella.

5
molempina kilpailupäivinä saatavana ruokaa, kahvia ja pientä purtavaa.

6
Kilpailijoiden kanava / Vs: Kilpailukalenteri 2013-2014
« : 15.04.13 - klo: 09.45 »
KyPak aikoo hakea kaudelle 2013-2014 kisoja seuraavasti.

FTT talvi 18.-19.1.2014
FTT kesä + GPT kusaa 24.-25.5.2014
GPT + LS-5 tykkimäki 9.-10.8.2014

7
casino suljettu tulevana viikonloppuna 16.-17.3

8
Puhun LS-5 sarjasta. Jos uusia kisajärjestäjiä ei vaan ilmaannu niin olisiko mahdollista järjestää kaksi kisaa Tattarisuolla (PKSRCA) ja kaksi Tykkimäellä (Kypak). Siis jos järjestäjät vain haluavat ja viitsivät näin tehdä.

Tykkimäen LS-5 kisa ei ainakaan voi olla kaksipäiväinen, koska lauantaina on TP-10 kisa.

9
On se kertalisenssi ollut mahdollista ostaa 15€ hintaan. Kilpailuluvan yhteydessä on tullut lappu johon pitää laittaa lisenssin ostaneiden tiedot. Lappu pitää palauttaa AKK:lle, vaikkei ole myyty yhtään lisenssiä.

Toki jos ei ole lisenssiä ole niin kilpailuun ei voi ennakkoon ilmoittautua. Jälki-ilmoittautumismaksu kun yleensä ollut sen 40€ niin eipä tuosta kertalisenssistä paljon hyötyä ole.

10
RC-kerhot ja -radat / Casinon aukioloajassa poikkeus
« : 12.11.11 - klo: 20.04 »
Casino sunnuntaina 13.11 poikkeuksellisesti auki vain klo 10-14. Tuolta ajalta ei peritä maksua.

11
Pientä selvennystä kaipaisin tuohon TP-10 ls-5 ja gt-8 yhtälöön.

Ajetaanko kuten ennen ls-5 lauantaina ja TP-10 ja GT-8 sunnuntaina? (siis näin kouvolassa ja hyvinkäällä)

12
Tulokset / Vs: GPT IV Kouvola lopputulokset
« : 13.08.11 - klo: 20.39 »
Kilpailunjärjestäjän edustajana en rupea senkummemmin kommentoimaan. Kyseessä oli inhimillinen erehdys jonka johdosta olen pahoillani.

13
Polttisautot / Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« : 11.08.11 - klo: 10.01 »
Omalla kohdalla kausi meni täysin penkinalle. Kaikki kisat meni enempi ja vähempi tekniikkamurheiden parissa painien.

Kuusaalla sain ajettua ongelmitta muistaakseni yhden alkuerän ja treenin. Semissä sitten nousupaikka näytti varmalta niin vastarin virtapiuha otti ja katkesi. Opetus oli, että niitä piuhoja pitää vaan välillä vaihdella tai ainakin tarkastaa kunnolla.

Raisiossa oli alkuerissä ja treeneissä kaikkea pientä ongelmaa, mutta sain ajettua pari alkuerää normaalisti. Semissä taas varmalta näyttänyt nousupaikka hävisi ,kun mottori rupesi hajoittelemaan tulppia. Viaksi kotona havaitsin takalaakerin jonka yksi kuula oli kuin rotan syömä. Tästä kuulasta ilmeisesti irtori paloja joka hajotti tulpan.

Hyvinkäällä sain ajettua kohtuupaljon ja vaikka semissä hajosikin kakkosvaihde ja kone sammui kerran niin pääsin finaaliin. Finaalissa sitten minuutin kohdalla hajosi taas kakkonen ja ykkönenkin perään muutaman minuutin päästä. Vaihdettiin molemmat, mutta taas kakkonen hajosi noin minuutin ajon jälkeen. Ajoin pelkällä ykkösellä noin 30 minuuttia kunnes se taas hajosi noin viisi minuuttia ennen loppua. Mekaanikko huusi, että ei ole tarvetta jatkaa kun kukaan ei tule ohi enkä ketään saa kiinni. No kun kerran olin finaaliin päässyt niin halusin ajaa sen loppuun niin ykkönen vielä korjattiin ja ajoin loppuun 7. sijalla. Kotona tutkiessani autoa havaitsin, että kone oli liikahtanut ilmeisesti kanttarin yli ajaessani.

Kouvolassa sitten olikin heti aamusta täysin märkää. Ajoin ensimmäisen kerran tokassa alkuerässä ja olinkin tuloksissa kärjessä. Kolmas eräkierros oli vielä märkää, mutta vaikka kytkin ei meinannut ottaa kiinni millään paransin tulosta ja samalla tipuin kolmanneksi. Neljäs eräkierros oli jo melkein kuivaa ja päästiin ajamaan ekankerran kuivankelin renkailla. Vaikka olin  vaihtanut kytkimen rikkoontuneen paine- ja normilaakerin ei kytkin vieläkään toiminut toivotulla tavalla niin tipuin aika kauas kärjestä. Semiin sitten vaihdoin koneen, koska aiemmin olin ajanut ns. märänkelin koneella joka antaa tehossa tasoitusta riittävästi. Semi lähtikin sujumaan hienosti ja nousinkin tokan tankin aikana kärkeen. No ilmeisesti kovan yrityksen takia polttoainetta kului liikaa eikä muutenkaan kulutusta ollut päässy seuraamaan päivän aikana niin auto sammui. Radalle päästyä kova yritys päälle, mutta se olikin sitten liikaa renkaille. Oikea takarengas meni vanteelle asti ja auto oli lopussa melko vaikea ajettava. Jäin sitten viidenneksi ja jouduin aikavertailuun. Toisen semin ajettua katsoin tuloksia ja havaitsin jääneeni finaalin ulkopuolelle 0.4 sekunnin erolla. Jossittelulla pääsee pitkälle, mutta jos olisin ajanut turvallista 4 minuutin tankkiväliä olisin päässyt helposti finaaliin mutta mutta...

Kaikissa kuivankelin kisoissa reenit ja alkuerät keskityttiin seurailemaan renkaiden kulutuksia eri kovuuksilla sekä polttoaineen kulutusta. Oma vauhti kun ei ihan riitä välttämättä viiden parhaan joukkoon niin voi keskittyä suoraan semiin.

Tämä kausi meni muutenkin periaatteessa vain kisat kiertäen ilman reenejä, mutta jos vaikka tulevana kesänä pääsisi taas keskittymään reenaamiseen.

14
Kisapikalla saa yöpyö vaunussa/autossa. Sähköä saapi 10€ korvausta vastaan koko viikonlopuksi.

15
Uskoisin, että onnistuu. Varmistelen vielä.

16
GT-8 ajetaan ensin nimenomaan aikataulusyistä.

Alkuerien jälkeiset finaalit ym. on ajettava juuri tuossa järjestyksessä. Jos viiminen ajettu alkuerä olisi TP-10 niin silloin 1/4 finaalin alkua pitäisi siirtää n.30min eli palkintojen jako olisi 19.40.

Nurinaa on tullut myös yksinkertaisena ajettavasta 1/4 finaalista. Syy tähän on aikataulu ja kuskien määrä. jos olisi erilliset finaalit niin taas aikatauluun tulisi se n. 30min lisää jolloin oltaisiin jo palkintojen osalta ajassa klo 20.10.
Jos ajettaisiin erilliset 1/4 finaalit ja muutama jäisi pois niin silloin voisi osa kuskeista nousta semiin ajamatta ollenkaa kun kaikki nousisivat. Tämähän ei ole se tarkoitus vaan alempien finaalien tarkoitus on juuri lajitella ne parhaat kuskit päivän viimeiseen finaaliin.

Ja aikataulua myös tullee venyttämään eri finaalien tekniset kympit eli kailla skenaariolla oltaisiin herkästä jakamassa palkintoja klo 21 aikoihin ja jälkeenpäin luettaisiin foorumilta liian pitkistä ajopäivistä ennen työ/koulupäivää.


17
Aikataulua kun väännettiin niin näin sai vähän päivää lyhennettyä.

GT-8 sarjasäännöt määräävät viiden nopeimman harjoittelun.

TP-10 luokassa ei ole enää 4 nopeimman harjoitusta vaan kaikki joutuvat nousemaan semeistä joistä neljä nopeintaa saa sarjapisteitä.

Nämä kaikki asiat on kerrottu sarjasäännöissä.

18
aikataulullisista syistä

19
Numerot saa kisapaikalta.

20
Huomenna (lauantaina)  rata pidoitettu n klo 10 aikoihin.

21
RC-kerhot ja -radat / Vs: Kuusankosken ulkorata
« : 20.04.11 - klo: 19.24 »
Radan käyttö on kaikille ilmaista.

Jos on enempikin porukkaa niin on hyvä sopia ajovuoroista esim 10min per luokka. Jos ei sovittuja ajovuoroja niin vähän tiedustelee ovatko muut menossa ajaan koska. Toki samaa luokkaa ajavat mahtuvat radalle samaanaikaan.

Ja esim polttiskuskien on hyvä antaa sähköautoilijoille pärinärauha kunnes tulevat pois radalta.

Sähköt löytyvät ajokorokkeen alta.

22
Kuusankosken ulkorata on pesty. Eli pääsiäisenä kaikki halukkaat pääsevät ajamaan.


* * *

Paikka
- Kuusankosken urheilupuiston pienoisautorata - KyPak Circuit
- GPS-koordinaatit: N 60o 54.930’ E 026o 36.290’.
(Sijainti) (Kuva)

Radat
- asfalttirata sähkö ja polttomoottoriautoille. Pituus 235 m
- päällystetty rallirata (loistava esim Tamiya Mineille) pituus n. 160 m

Radalla varikkopöytätilaa sekä sähköt. Ei ratamaksuja.

Harjoitusajat
- rata on kilpailupäiviä lukuunottamatta käyttössä jatkuvasti
- polttomoottoriautoilla ajaminen sallittua klo 9 - 21

Lisätietotoja:
www.kypak.fi
kymenpienoisautokerho(a)gmail.com (korvaa (a) @-merkillä)

* * *

23
RC-kerhot ja -radat / Vs: Casinon treenit Korialla
« : 19.04.11 - klo: 15.40 »
Ajot Casinolla ajettu tältä talvelta!! Kiitoksia kaikille ajoseurasta. Ei muuta kuin taas kovat ajot tulevana syksynä.


24
RC-kerhot ja -radat / Vs: Casinon treenit Korialla
« : 12.04.11 - klo: 23.43 »
Casinolla mini/VTR kisat 16.-17.4 eli ei harjoituksia.

25
RC-kerhot ja -radat / Vs: Casinon treenit Korialla
« : 08.04.11 - klo: 20.33 »
Sunnuntaina 10.4 Casino auki normaalisti.

Huomenna lauantaina Casino on SULJETTU!!

26
RC-kerhot ja -radat / Vs: Casinon treenit Korialla
« : 26.03.11 - klo: 18.32 »
Edellisestä ilmoituksesta huolimatta Casino onkin huomenna sunnuntaina 27.3 normaalisti auki.

Huomiokaa kesäaikaan siirtyminen.

27
RC-kerhot ja -radat / Vs: Casinon treenit Korialla
« : 25.03.11 - klo: 21.02 »
Casino suljettu sunnuntaina 27.3.-11. Huomenna normaalit reenit.

28
RC-kerhot ja -radat / Vs: Casinon treenit Korialla
« : 12.03.11 - klo: 18.59 »
Huomenna sunnuntaina 13.3.11 Casino auki poikkeuksellisesti klo 10-14. Lyhyestä aukiolosta johtuen ajosta ei veloiteta.

29
RC-kerhot ja -radat / Vs: Casinon treenit Korialla
« : 01.03.11 - klo: 21.02 »
Keskiviikkona 2.3.-11 Casino auki.

30
Tulokset / Vs: FTT II, Lopputulokset, sunnuntai 20.2.2011
« : 23.02.11 - klo: 14.19 »
Kiitoksia hyvin läpiviedystä kisoista minunkin puolesta. Alkuun rata tuntui hieman kapealta, mutta kyllä siihen tottui aika nopeasti. Pito oli varsin erilainen kuin omalla kotiradalla(casino).

Äänentoistolaitteistoa voisi hieman hioa, että varikolla saisi paremmin selkoa kuulutuksista. Esim minulla ja monella muullakin jäi kuulematta ilmoitus akkujen jännitteen mittauksesta. Onneksi ystävällinen kanssakilpailija asiasta minulle huomautti niin sai pidettyä parhaimman tuloksen.

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 6