Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - dägä

Sivuja: [1]
1
Polttisautot / Vs: inferno mp 7.5den säääääädöt
« : 09.06.10 - klo: 21.38 »
Tuon sivun perusteella alunperin kuvaillun ongelman ratkaisu on: "Mikäli auto lähti huonosti on alaneula liian rikkaalla -> Käännä alaneulaa kiinni". Tuon lähteä huonosti voinee tulkita että se sammuu. Miten lienee, saiko vilpertti auton liikkeelle?

2
Polttisautot / Vs: inferno mp 7.5den säääääädöt
« : 09.06.10 - klo: 16.34 »
Lainaus
Lukekaa nyt kyseistä topikkia ihan ajatuksen kanssa... sivutolkulla juttua jossa kyllä käsitellään aika pitkälti kaikki mahdollinen.

Niinpä niin. Tuossa säikeessä vaan sattuu olemaan tällä hetkellä 118 sivua, joten sitä sekalaista juttua on aaaaaika paljon. Miten ihmeessä kukaan voi kuvitella että tuolta kaiken löpinän seasta voisi löytää oleellisen tiedon ja vielä sisäistää siitä sen varsinaisen asian? Sitä kun ei voi lukea ajatuksen kanssa, koska juttu rönsyilee, on ripoteltu sikin sokin ja kaiken lisäksi sotkettu väärä ja oikea tieto arvailuiden ja muun lätinän sekaan.

3
Polttisautot / Vs: inferno mp 7.5den säääääädöt
« : 08.06.10 - klo: 22.28 »
Niin, tehdassäädöt on se lähtökohta mistä aloitetaan, jos ne säädöt on ollut täysin hukassa kuten hoke kommentoikin. Mutta tosiaan, oikeiden säätöjen löytäminen on sitten vaikeampaa. Muistelen että ittellä oli samaa ongelmaa eli kävi kyllä tyhjäkäyntiä pukilla nätisti mutta sammui heti kun yritti lähteä ajamaan. En kyllä muista miten sen ratkaisin. Säädöt (ja kone) on siitä muuttunu jo aika paljon...

Olis kyl hienoa jos olis esimerkiksi sellainen taulukko, jossa olis kuvattuna oire, lyhyt kuvaus mikä on silloin vikana ja mitä ruuvia pitää kääntää mihinkin suuntaan. Olis silloin jotain josta opetella, eikä tarttis toivoa sitä korvakuulolta säätävää tuttua aina paikalle  :lol:

4
Polttisautot / Vs: inferno mp 7.5den säääääädöt
« : 07.06.10 - klo: 18.13 »
Jep, lukeminen kannattaa aina. Mutta jos moottoria ei ole koskaan ennen nähnytkään eikä kuullut miltä se kuulostaa, saa uutta konetta tosiaan käännellä ja väännellä ihan mihin suuntaan vaan vaikka koko kesän ilman tulosta. Ittekin noi ohjeet tavasin moneen kertaan ja ulkoa opettelin, mutten vain saanut säätöjä kohdalleen. Lopulta aikani rassattua löytyi säädöt joilla se toimii ja pääsin ajelemaan. Kerran sitten sattui kokeneempi harrastaja paikalle ja totesi että väärin säädetty... Korjattiin säädöt ja viimein se kävi niin kuin sen "pitää". Tarkistin ohjeet ja kappas, nehän on melkeen oikein englanninkielisessä ohjeessa (jokin 5min kääntö suuntaan tai toiseen ei minusta tee tehdassäätöä virheelliseksi, mutta jos puhutaan 2 kokonaista kierrosta väärästä on se jo vakava virhe) Mistäs sitä aloittaa muualta kuin tehdassäädöistä? Tuo samainen linkki kun pyörii vastauksena jokaiseen kysymykseen ja antaa ihan yhtä paljon/vähän vastausta joka kerta. Minusta tuossa minun autoni ohjeessa on suomennoksessa selvä virhe (tai sitten tehdassäätöjä on yritetty sovittaa Suomen oloihin?). Tällä kertaa ohjekirja tiesi kyllä polttoaineenkin...

5
Polttisautot / Vs: inferno mp 7.5den säääääädöt
« : 07.06.10 - klo: 17.29 »
Suomenkielisissä ohjeissa on tehdassäädöt aivan jotain muuta kuin oikeat säädöt. Kannattanee kokeilla englannin/jaappaninkielisen ohjeen säädöillä, jotka noudattaakin aika pitkälti samaa linjaa kuin täällä foorumillakin säätöohjeissa (1mm rako, 2-3 kierrosta pääruuvia, jne.). Ittellä ongelmat katos kun lähdin säätämään ihan alusta alkaen mutta tosiaan ei suomenkielisen ohjekirjan säädöillä...

6
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 29.04.10 - klo: 22.23 »
Kaasuservosta sellainen kysymys, että kun autosta on sähköt pois niin pitäisikö sen olla helposti käsin liikuteltavissa? ...
sevon pitäisi liikkua virrattomana helposti... onko sulla kaasu linkin tai jarru linkin ruuvit liian tiukas servos kines?

Tutkin asiaa ja kyllä se vastus tässä tapauksessa tulee sieltä servon sisältä. Sitä mun on vaikea tietää miten "jäykkä" sen pitäisi olla... Ihmetyttää vaan mitä virkaa sillä jousella on kun se ei sitä servoa saa kuitenkaan käännettyä? Sormilla kun vääntää niin servo kyllä sähköttömänäkin väännähtää, mutta vaatii tosiaan että väännän reilusti, enkä ymmärrä miten tossa mikään kuminauha auttaisi. Olisko sitten niin ettei tällaisilla servoilla ajettaessa vain saa antaa autosta sähkön loppua?  :shocked:

7
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 28.04.10 - klo: 22.27 »
Kaasuservosta sellainen kysymys, että kun autosta on sähköt pois niin pitäisikö sen olla helposti käsin liikuteltavissa? Kaasuttimeen on viritelty palautusjousi, joka ei kuitenkaan saa kaasua palautettua virran katkettua autosta vaan servo jättää siihen asentoon jossa se oli virran katkettua. Kun sitä sormin kokeilee palauttaa, tuntuu se tosi jäykältä. Eli virittelenkö vain jäykkää kuminauhaa jousen lisäksi, vai mitä tekisin? Ihan pieni kuminauha tuossa ei tuo riittävästi lisää voimaa, siksi tuntuu ihmeelliseltä.. Auto on inferno mp7.5 sports 4 readyset ja siis paketin "vakio"servot kyseessä.

Sivuja: [1]