Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - sponge

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 7
1
Team C / Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« : 27.03.12 - klo: 19.25 »
Nyt kun kesä lähestyy ja olen miettinyt auton osien päivittelyä, niin herää yksi kysymys: onko evo- konversiokitissä merkittäviä etuja verrattuna "normi" pohjaan (eli tc02 kitin pohjaan)?

Auto on reilusti vakaampi mutta menettää hiukan ohjattavuutta. Truckipohja on myös loistava jos haluaa supervakaan auton. Näiden kanssa kun yhdistää frontcab bodyn niin ohjattavuutta saa toki hiukan takaisin. Evon body sopii myös trucki pohjan kanssa
Mutta kokonaisuutena katsoen auton ajettevuutta parantava parannus? Ts. onko ohjauksen heikentyminen merkittävää/ onko siitä suurta haittaa kun auto on muuten hyvä kääntymään?

2
Team C / Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« : 27.03.12 - klo: 16.02 »
Nyt kun kesä lähestyy ja olen miettinyt auton osien päivittelyä, niin herää yksi kysymys: onko evo- konversiokitissä merkittäviä etuja verrattuna "normi" pohjaan (eli tc02 kitin pohjaan)?

3
Yleinen keskustelu / Vs: KYSY RC-TOHTORI HOKELTA
« : 28.01.12 - klo: 15.14 »
Haluasin tiedustella, onko tohtorin tietoon tullut tapauksia, joissa pitoaineen käyttö on aiheuttanut erinäisiä terveydellisiä oireita?
Luin tuossa vastikään tuollaisen artikkelin: http://www.liverc.com/news/special_features/1607-Analysis%3A_The_tire_additive_bans/
Ovatko Suomessa käytettävät pitoaineet epäilyjen ulkopuolella?

Nim. kahdesti pitoainekisojen jälkeen  sairastunut

4
Team C / Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« : 18.12.11 - klo: 20.16 »
Alkaa koppa jo parhaat päivänsä nähnyt, joten päivitys olisi pikkuhiljaa tarpeen. Herää heti kysmys, mitkä kopat tähän tc02: seen sopii ilman suurempia modauksia? Laajin koppavalikoima varmaan asso b4:seen, joten onko nää autot keskenään kaikin puolin kovinki saman mittaisia?

Kiitoksia vastauksista jo etukäteen.

5
Eurorc.com / Vs: Anna Palautetta EuroRC:n toiminnasta
« : 12.12.11 - klo: 15.27 »
Tiksissä Eurorc:llä loistava varaosapalvelu.
Kiitos kun pelastitte kisapäiväni varaosillanne  :smiley:

6
Huomasiko SC kuskit että vaikka ajettiin ilman pitoaineita ja pito oli liukas niin nopeuserot kuskien välillä pienenivät, tuli vähemmän kolareita ja varsinkin niitä kovasta nopeudesta rysäytyksiä.

Eli hieman jäi nyt itselläkin hieman kaksijakoinen fiilis.
Oli vaikeaa ajaa noin liukkaalla radalla.
Mutta toisaalta huomattavasti mielekkäämpää koska joutui taas oikeasti keskittymään, ja kun pienestä virheestä ei rokotettu kovasta nopeudesta spinnaamisella tai pitkin seiniä rysäytyksellä.
Kaikki tapahtui hitaammin ja oli siis enemmän aikaa reagoida.

Itsellä tuuppikrossissa rytisi osia hiukan yli tavallisen määrän :roll: pidon äkillisten vaihteluiden vuoksi. Kuskissa tietysti suurin vika, mutta kisan jälkeinen ajelu pitoaine sipaisullla oli huomattavasti nautinnollisempaa.

Joo aikaa oli reagoida, mutta reaktionopeutta auton päässä söi radan liukkaus, joten kaukonäköinen ennnakointi oli usein tarpeen.

Kisat olivat taas hyvät niinkuin viime kerrallakin. Plussia ja miinuksia:
+varaosien saatavuus
+renkaiden paraneminen loppua kohden
+rata

-oma ajo

Seuraavia kisoja kohti  :cool:
 ps. pitoaineet sallituiksi ens kisoissa, pliis


7

Eikä niitä aloittelija-korvamerkkejä pärstän perusteella jaeta, vaan kokemuksen. Luotan kilpailun johtoon tässä asiassa vakaasti.


Eli kirjoitetulla säännöllä ei ole mitään käytännön merkitystä?

Enkä suutu, ihmettelen vaan..
Joo hyvä kun mainitsit .Toki säännöt taustalla, mutta kilpailunjohdon pitä käyttää myös omaa harkintaa. (esim. tapaus jerzi)

8
Anteeksi että näin aloittelijana kerron oman näkökulmani:
Mikon linjaus kysymykseeni ylempänä on aivan korrekti. (aloittelijoilla pitoaine sallittu)
Alottelijoilla ajaminen ei ole helppoa, varsinkaan jos pitoa ei ole. Jos pitoainesääntöön ei olisi tullut tuota aloittelija tarkennusta olisi varmasti sillä ollut kisaan ilmoittautuneiden aloittelijoinden määrään jotakin merkitystä.
Itse olen aloittelija ja pitoaine purkin avulla en ole A-finaaliin tulossa. Jerry, ei sun täydy pelätä, että me aloittelijat, joita kisoihin kaivataan (?), vietäisiin muilta mahdollisuus voittoon. Eiköhän siellä ne vähän kokeneemmat kehäketut pysteistä taistele... :cheesy:
Eikä niitä aloittelija-korvamerkkejä pärstän perusteella jaeta, vaan kokemuksen. Luotan kilpailun johtoon tässä asiassa vakaasti.

Kukaan älköön suuttuko tästä, Mikkohan pyysi nimenomaan asiallista keskustelua...

9



Säännöt:
SC: SCW Cup sarjan viestiketjussa mainitut.
M2-10/ M4-10 WJ sääntöjen mukaan. WJ sääntöjen mukaisilla aloittelijoilla renkaat vapaat ja mahdollisesti pitoineen käyttö sallittu.

Onko tuohon pitoaineen alottelija-sääntöön tulossa tarkempaa infoa. Ts. sallittu/kielletty

10
Team C / Vs: Team C TS2
« : 19.11.11 - klo: 17.49 »
En tiiä muiden korien sopivuudesta, mutta miten ootte eliminoineet eturenkaiden aiheuttaman kulutuksen koriin?

11
Maksetaanko kisamaksu tilille etukäteen ja tullaan kuitin kanssa vai maksetaanko vasta ovella?

12
Team C / Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« : 07.11.11 - klo: 16.32 »
Mikä hammastus noissa rattaissa on? Nimenomaan pinjonissa ja spurrissa? (48 vai 64pd)

14
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 06.11.11 - klo: 10.17 »
kuinka imax b6ac laturista saa ne ärsyttävät piippaukset pois?

15
Team C / Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« : 20.10.11 - klo: 16.53 »
Neljään reiättömään linkinpäähän tein itse reiät niin ei mene väljäksi irroitellessa
Heikkeneekö noi linkkipäät  huomattavasti noista rei'istä?

16
Yleinen keskustelu / Vs: KYSY RC-TOHTORI HOKELTA
« : 17.10.11 - klo: 21.14 »

UR ilmoitetaan cst asteikolla.
Eli iskariöljyt ovat siis tosiaan esim UR40 x 10 = 400 cst.
UR myötäilee cst asteikkoa...
Tarkoitan tällä että sekään (kuten moni muukaan) ei mene tarkalleen cst asteikolla, mutta kuitenkin jäykkyys nousee suhtkoht lineaarisesti samaa tahtia cst taulukon kanssa.
Iskariöljyissä ovat tosiaan tehneet tuon "selkeyttävän" numeroinnin... Eli iskariöljyt ovat siis cst kertaa 10...
ja taas diffiöljyt mukailee taulukkoa suoraan.


Entäs onko noi missään suhteessa noihin UR- arvoihin:
http://fi.eurorc.com/product/759/teamc-300cps-silicone-shock-oil
Osaisitko auttaa tässä probleemassa? :smiley:

17
Yleinen keskustelu / Vs: KYSY RC-TOHTORI HOKELTA
« : 13.10.11 - klo: 20.58 »

UR ilmoitetaan cst asteikolla.
Eli iskariöljyt ovat siis tosiaan esim UR40 x 10 = 400 cst.
UR myötäilee cst asteikkoa...
Tarkoitan tällä että sekään (kuten moni muukaan) ei mene tarkalleen cst asteikolla, mutta kuitenkin jäykkyys nousee suhtkoht lineaarisesti samaa tahtia cst taulukon kanssa.
Iskariöljyissä ovat tosiaan tehneet tuon "selkeyttävän" numeroinnin... Eli iskariöljyt ovat siis cst kertaa 10...
ja taas diffiöljyt mukailee taulukkoa suoraan.


Entäs onko noi missään suhteessa noihin UR- arvoihin:
http://fi.eurorc.com/product/759/teamc-300cps-silicone-shock-oil

18
Yleinen keskustelu / Vs: KYSY RC-TOHTORI HOKELTA
« : 10.10.11 - klo: 19.08 »
onkos noi tämän kauden (2011-2012) winter jumpseihin lailliset?
http://www.rcm.fi/index.php/renkaat/crossi/schumacher-mini-pin-yellow-rear-2-2-pr.html
-kiitos

19
Yleinen keskustelu / Vs: KYSY RC-TOHTORI HOKELTA
« : 09.10.11 - klo: 19.17 »
Sponge.

Ei pienintäkään aavistusta mikäli en tiedä mitään autosta, iskareista, käytettävissä olevista männistä ja iskariöljy merkistä mitä olis käytettävissä.
team c tc02, vakio iskarit, vakio männät(kahdella reijällä,koko tuntematon). Litkuja ei viel oo  ja siks just kyselisin mitä kandee ostaa.

20
Yleinen keskustelu / Vs: KYSY RC-TOHTORI HOKELTA
« : 09.10.11 - klo: 15.13 »
Arvon Doctor, heitäs ehdotus sopivista öljyistä sisäradalle tuuppiin?

21
Team C / Vs: Team C TS2
« : 09.10.11 - klo: 14.19 »
Oisko kellään heittää painelaakerin tilausnumeroo, ku tänää laukes. Muuten ihan ok kiesi ajella 2s:llä. :smiley:

22
Team C / Vs: Team C TS2
« : 08.10.11 - klo: 21.05 »

Joo-o noparista irtoo 65a. Toimmiiko toi motti sensorittomana?( Aikeissa hankkia  myöhemmin sensorillinen säädin, nyt sensoriton)

Ensinnäkään, noparista ei irtoo mitään. (paitsi ehkä tuuletin..)

Moottori pyytää virtaa "x"-määrän Amppeereja, akku joko pystyy senverran luovuttamaan tai ei, ja nopari siinä välissä vaan joko kestää moottorin pyytämän ja akun antaman virran, tai sitten ei.

Ja kyllä, moottori ei välitä siitä onko sensorikaapeli noparissa kiinni vaiko ei, mutta monet sensorilliset säätimet vaativat moottorin sensorilta dataa toimiakseen.

Saitko sinä muuten minkäänlaisia tarroja autosi mukana, meinaan itselläni ei ollut ensimmäistäkään...? Luulisi että kaikkien muiden merkkien tapaan valmistaja haluaisi että tuotemerkki näkyy korissa edes jossain...

Ikkunamaskit oli kyllä, mutta esimerkiksi tuulilasin maskista puuttui leveyssuunnassa n. 4 senttimetriä... :)
Aina oppii jotakin uutta, btw noparissani ei oo tuuletinta  :wink:
Joo maskit sekä tarrat tuli, mutta tarroihin kuului vain jäähyripa eteen sekä valotarrat joka kulmaan, ok? Toi kori on vähän hermostuttava, ei meinaan renkaat oikeen sovi nätisti sen sisään, jousituksen ala-asennossa kuviot ei näy joten sääntöjen mukainen. :angry: Kuiteski koppa on siis vähän kaponen. Toisekseen renkaat ovat hanakkoja kuluttamaan maalit siitä pois, normaalia?
Plussaa:Vakio team c sc renkaat toimii savella ok, eikä kuviot tukkeennu.

23
Team C / Vs: Team C TS2
« : 08.10.11 - klo: 12.58 »
Ei varmastikaan ole, riippuu tietty Wateista mutta noin mutupohjalta 8,5 lennättää jo ihan sopivasti.

Itsellä 8.5 Lrp octawind ja khyllä khulkee :)
Joo-o noparista irtoo 65a. Toimmiiko toi motti sensorittomana?( Aikeissa hankkia  myöhemmin sensorillinen säädin, nyt sensoriton)

24
Team C / Vs: Team C TS2
« : 08.10.11 - klo: 12.34 »
Nyt kun on kiesi kasassa kysyisin, mikä motti on riittävä ?
onko toi pahasti alimittanen:
http://fi.eurorc.com/product/482/hobbywing-sensored-85t


25
Ostin tossa taannoin tuollasen servon:
http://fi.eurorc.com/product/550/teamxcore-x0907-low-profile-servo-9kg-007s
Servossa ei muuten ole mitän vikaa eikä valittamista, mutta:

1) servo ei aina "ehdi mukaan ekaan kierroksen" kun laitetaan virrat päälle. Siis servon johto pitää noparin (dualsky tf 550mj)käynnistyksen jälkeen ottaa irti vastarista(futaba r603gf) ja laittaa sitten takas kiinni jotta herää. Tämän jälkeen toiminta oli moitteetonta ja vikkelää, kunnes

2) servo jumittuu jompaan kumpaan äärilaitaansa, eikä suostu muuta kuin surisemaan.

Mikä mahtaa olla vikana? Toisella servolla ei ongelmia (hyperion ds20umd) :undecided:

26
Sähköautot / Vs: SC (CORR) Renkaat
« : 15.09.11 - klo: 19.37 »
Nyt ois hakusessa sc renkulat tuuppiin.

tässä topikissa kehuttuja renkaita:
losin strike
team c sc rengas
hb rodeo

Mikä noista on turffille paras?
entä kivilattialle?
entä savelle?

Löytyykö suomesta jconceptsin sc renkaita?

Oho tulipa kyseltyä paljon, no kiitos vastauksista jo etukäteen!

27
Näillä näkymin olen tulossa. Oisko mitää jos laitettas ne hiekat siel kurvis tasaseks?

No eikun lapiot heilumaan.

Joo otan lapion mukaan.

28
Näillä näkymin olen tulossa. Oisko mitää jos laitettas ne hiekat siel kurvis tasaseks?

29
Minä tulen radalle ajamaan nitro krossilla ja Pylvis tulee yhdellä kädellä mekkaamaan, vai mitä?
12 aikaan oli ainakin näätä1:sen kans aikomus mennä sinne radalle.

30
Onko sunnuntaiks tulos porukkaa ajeleen radalle?

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 7