Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Aiheet - SavageRS

Sivuja: [1]
1
Onkos kukaan tutustunut näihin Nitro Glow Engine -> Petrol CDI Ignition conversion sarjoihin ? Näillä voidaan muuttaa nitroa polttava perinteinen hehkutulppamoottori bensakoneeksi ja sytkäksi tulee CDI-ignition boxi.

Hehkutulppa vaihtuu minikokoiseen sytystulpaan, hall anturi vauhtipyörälle ja pari lisätiivistettä kannen väliin tiputtamaan puristussuhdetta vähän alemmas.

http://www.justengines.co.uk/acatalog/Ignition_Systems_for_Glow_Engines.html#aJW11000


2
Bensa-autot / Kopio Losi 5ive-T on täällä
« : 07.04.14 - klo: 13.02 »
Huomasin että myös Losi 5ive-T:sta on tehty kopio, tekijänä näkyy olevan kukas muu kun RovanSport  :wink:

http://www.ebay.com/itm/1-5-Scale-Rovan-LT305-30-5cc-4WD-Short-Course-Truck-RTR-LOSI-5IVE-T-Compatible-/331169722063?pt=Radio_Control_Vehicles&hash=item4d1b40eecf



PS. Jos on jo täällä, niin modet poistakoot tämän.

4
Bensamoottoreihin on kehitetty laturi, josta saa virtaa vastariakun lataamiseen ja tietenkin myös käyttöön. Sopii NiMh ja Life akuille -> antaa lisää ajoaikaa ja ainakin vähentää akun latailua. Ulostulo jännite säädettävissä erillisestä säätimestä, jännitenäyttö josta näkee myös sisään/ulostulo jännitteet.
Helikoptereihin tuo on ensisijaisesti tarkoitettu, käyttävät keveiden life-akkujen kanssa kopukoissa -> lentoaika enää polttoaineesta riippuvainen, mutta toimii se autossakin...kohtuu hintava toistaiseksi.

http://helibug.com/HBPB.htm

Laturi


Säädin


Video laitteesta, tosin ilman säädintä.
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=9MBvFlF83j8

Helikopterissa asennettuna.
Helibug Generator Installed

Specseja:

Regulator / Charger for NiMH/NiCD or Lifepo4 Batteries
NiCD/NiMH/Lifepo4 charger with onboard LED Volt meter
both Input and output voltages can be displayed on the LED Volt Meter
fully adjustable output for any number of cells - for use with NiMH/NiCD or Lifepo4 batteries
Default output voltages set for 4 cell NiMH/NiCD to 5.4v
connectors for both input/output

Maximum volts (at idle) = 4.5v-5.5v
Maximum Volts (at around 12000rpm) = 10v-16v
Max Ampere at Idle = 0.8-1.0
Max Ampere at around 12000rpm = 2.2-3.2 Amp
(all values are +/- 10%)
Total Weight = 2.80 oz (80 Grams)

http://www.davesmotors.com/tr315powerbug

http://www.freeprawnracing.co.uk/helibug-powerbug-alternator-for-zenoah-cy-rc-engines.html?currency=EUR

Onko kukaan kokeillut ?

5
HPI / Savage projektit
« : 20.07.12 - klo: 20.31 »
Päivitetään myös hieman tätä vanhaa Savage XL 4WS juttua, kun osa jäi tuonne Savage 4.0 topicciin.

Mahdollista ajaa normaali ohjauksella, 4WS 4-pyörä ohjauksella sekä ajokoira tyyliin...jälkimmäiset ovat lähinnä show-juttu, mutta 4WS on todellä kätevä ahtaaseen paikkaan jouduttaessa. Muutenhan auto on täysin normaalisti ajettava, ei ole mitään estettä ajaa kuten tavallistakin.


Skid Plate suojaa alta tulevilta iskuilta, 3mm kiillotettua alumiinia.


Takapään ohjaus ja servo levy 3mm alumiinista joka kiillotettu.


Tänään tuli rakenneltua radiot kiinni, jännitenäyttö radiokotelon kanteen ja polttoainesuodatin / primerointi pumppu paikalleen. Radioksi tuli lopulta Futaba 4PKS, joka mahdollistaa mm. 4WS miksauksen.

Jännitenäyttö on mallia 6,0V  tarvike ja lasi syntyi servonkotelosta.



Suodatin / pumppu on yhdistelmämallia ja pidike on tehty 3mm alumiinista. Sopiva paikka löytyi iskaritornista.



Alkas Savage olemaan sitä myöden valmis.





6
Keskustelua kaupankäynnistä / ALZA-Racing alumiiniosia
« : 31.01.12 - klo: 14.47 »
En tiedä onko ollut täällä aikaisemmin, mutta tuossa tuollainen firma kun Alza-Racing, sijaitsee Sloveniassa. Se valmistaa erilaisia alumiiniosia, conversio runkoja  ja teräsvetareita etenkin HPI Savage/ FLUX, mutta myös Baja 5B sähkökonversio löytyy. (Baja sähköllä ?  :shocked:)

http://www.alza-racing.com/index.php

Tilasin kokeeksi uuteen Savage-projektiin osia ja tulivat viikossa kotiin. Mikä parasta, hinnat/rahti eivät vaikuta ollenkaan pahalta ja maksukin hoituu kätevästi PayPal:n kautta.
Osat itse vaikuttavat laadukkailta, suoraan koneistuksen jäljiltä -> billet osia, ei siis mitään valu skeidaa. Niitä ei ole myöskään eleksoitu, mutta pikku kiillotus riittänee jos niin haluaa.

Tekevät myös tilauksesta custom-osia jos haluaa jotain speciaalia.

Osia on jonkun verran myynnissä myös EBAY:ssa, aika haluttuja jenkeissä ja muissa Euroopan maissa. Tämä Dejan Toplak on tunnettu useammilla ulkomaisilla RC-foorumeilla jossa miestä myös kiitellään.

Sen verran tyytyväinen olin että tilaan vastaisuudessa varmaankin lisää  :cool:

7
Bensa-autot / HPI Savage XL Octane
« : 21.10.11 - klo: 16.32 »
Joku tollanenkin on tulossa, näyttäs olevan bensa Savage XL -> http://www.hpiracing.com/news/2011081701/

8
Mahtaako foorumilta löytyä ketään joka tekisi Savage:n mittatilaustyönä sorvaamalla sopivan mittaisen Center DogBone:n  taakse ?

Materiaalina teräs tai joku muu vahva materiaali (titaani?)...tarkkaa pituutta ei vielä tiedä, mutta luokkaa 90 - 110mm.
Tarvitaan useampia kappaleita että on sitten varallekin...

Hinnasta en osaa sanoa, mutta maksaa sen mitä maksaa, koska sellanen osa tarvitaan.

Ei jaksais ruveta ostamaan sorvia tuon takia...

Vakiot on 83 mm ja 140 mm, sitten on New Era ja Fastlane josta saa 109 - 123 mm, mutta ne ei oikein käy.

Pääty pallothan noissa on vissiin 8mm ja tappi 2 - 3 mm, mahtaisko jossain muussa autossa olla sopivaa ???

Vastaukset YV:nä tai sitten tähän topicciin :cool:

9
Radiolaitteet / Virta suoraan servoille
« : 30.07.11 - klo: 11.54 »
Mites on, onko porukoilla kokemusta tollasesta servojen kytkennästä minkä verran ?



http://www.largescalerc.com/orc018-directpowerharnessforthrottleandsteeringservos.aspx

Virta syötetään suoraan servoille vastarin ohi ja saadaan servoille enempi virtaa -> voimaa ja säästetään samalla vastaria turhalta kuormitukselta, jonka aiheuttaa esim 2 kpl voimaservoja (25 - 30KG) ohjauksessa.

Joissakin kaavioissa joka kanavalle on vielä haaroitettu oma maa (-) , mutta tuossa ei ole.

Jossakin olen nähnyt myös kytkennän jossa servoina 7,2V HV (High Voltage) servot, joille syötetään samalla tavalla virta suoraan 7,2V Lipo:lta ja vastarille on oma 6V akku.

Lähinnä kiinnostaa toimiiko tuo myös Futaba:n 3PM-MX 2,4Ghz radion kanssa jossa se HRS käytössä...

10
Radiolaitteet / Servojen kytkentä rinnan
« : 23.07.11 - klo: 07.49 »
Varmaan tyhmä kysymys, mutta en ole löytänyt selvää vastausta eli voiko kaksi servoa kytkeä rinnan ?

Kyse ohjausservoista, molempien on toimittava yhtä aikaa, toinen kääntää etu- ja toinen takapyöriä...voiko ne kytkeä siten että vastarilta haaroitetaan vain johto molemmille servoille ?
'
Radio on Futaba 3PM ja vastari R603FF/FS, servoiksi tulisi ehkä kaksi Futaba S9531.

11
Keskustelua kaupankäynnistä / Hobbylinna
« : 22.06.11 - klo: 16.58 »
En tiedä onko oikea topicci, mutta ihmetelty kaverin kanssa Hobbylinnan toimintaa tässä, miksi siellä myydään EI OOTA nykyään ?

Melkein kaikki HPI:n kamat (varaosat/viriosat/autot) on punaisella = loppu, kun katsoo sivua ja yrittää tilata jotain osia...onko firma menossa nurin vai mikä mättää ???
Luulisi juuri nyt olevan se kuumin aika ja tavaraa menevän autokuormittain, mutta eihän sieltä voi ostaa mitään kun mitään ei ole...ainakaan nettisivun mukaan vai eikä sivuja vain päivitetä vai mättääkö toimitukset HPI:lla ???
Havaintoja tai tietoa kellään ?

Pitääkö kaikki ruveta tilaamaan EBAY:sta tai UK:sta...mielellään ostaisi edes jotain kotimaasta ja tukisi samalal täkäläistä yritystä.

12
Bensa-autot / MCD Monster V4
« : 25.01.11 - klo: 15.18 »
MCD Monster V4 kiinnostanut jo jonkun aikaa ja nyt kun selvisi että merkkiä saa myös Suomesta, niin kyselisin vähän onko tuosta minkälaisia kokemuksia ?

http://www.mcdracing.com/cars_detail.php?car=Monster

Comp-versio varmaan kannattaa hommata suosiolla...entä mikä kone olisi hyvä ja sopivan pirteä liikuttamaan laitetta ripeästi ?
Minkälainen voimansiirto on, käsittääkseni tossa on keskidiffi ja oikeat kardaanit, kun taas FG:ssa on typerä ketju, No Thanks.
Mikä noissa koreissa muuten on ideana kun ovat valkoisia ???...maalataanko ne päältä, ei kai sentään ?

Ennestään ei ole kokemusta RC bensa-autoista, nitroa vaan polteltu.


Sivuja: [1]