Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Aiheet - Volvospede

Sivuja: [1]
1
Team Associated / Team Associated SC8e / SC8.2e
« : 18.04.13 - klo: 09.27 »
Avataas vähän keskustelua Asson 1/8 corrista kun ei täällä näytä olevan mainittu sanallakaan. Juuri tuli entysöityä oma auto valmiiksi kesän ajoihin ja nyt ollaa intoa täynnä että pääsis ajelee. Aika harvinaisia taitavat olla kyllä radoillakin, vantaalla näitä on lavangossa näkynyt vain yks oman auton lisäks.

Ell tämännäköinen peli:


Autohan perustuu 1/8 buggyyn/truggyyn joten tekniikka on tosi järeää. Eli SC8:ssa on buggyn "kapeat" tukivarret ja truggyn pitkä pohjalevy. Mitoiltaan auto on vain hieman leveämpi kuin 1/10 veljensä, mutta huomattavasti pidempi. Akseliväli on noin 50mm enempi kuin kymppicorreissa. Eli vähän realistisemmat mittasuhteet kyseessä. Renkaat on normi SC renkaat, mutta vanteet on 17mm hexillä. Auto on myös melko painava, noin 4kg ilman akkua. Paino vakauttaa kyllä menoa ja autoa on tosi helppo viedä sivuluisussa. Tosi pitävällä radalla saa olla tarkkana ettei auto kaadu pidosta, painoa on myös vähän ylempänä kuin normaalisti "turvakaarikehikon" takia. Kehikko kyllä säästää koria kaadoissa ja siihen integroidut kuraläpät pitää sisukset melko puhtaana, ainakin jos niitä hieman parantelee jesseteipillä.

Kehikko näkyy hyvin tässä:


Linkki auton sivuille: http://www.teamassociated.com/cars_and_trucks/SC8.2e/RTR/

tossa asson mainosvideoo: http://youtu.be/RacirEfCZ_k

Itellä ollut kohta vuodenpäivät SC8 ja on kyllä ollut todella luja ja hauska peli. Mielettömän ajomäärän takia osia on kulunut loppuun, mutta etupuskurin lisäksi yhtään heikkoa paikkaa ei ole löytynyt. Esim yhtään ripustuksen osaa ei ole hajonnut. Ja etupuskurin saa vahvistettua pomminkestäväksi pienellä pellin palalla ja parilla ruuvilla.

Ja kuorma-auton lokarista leikautusta palasta tuli tommonen puskurin jatke ja pohjalevyn suoja joka estää pohjalevyn etukulmaa kyntämästä rataa.


T-bone racingilta saa kans jonku lujan puskurin, mutta on niitäkin porukka saanut rikki.

4S akulla auto on todella nopea ja sähköt ei lämpene juuri ollenkaan verrattuna kymppikorrien 2s sähköihin samoissa oloissa. Tuli silti tilattua yks 6S akku kokeiluja varten, saa nähä kauanko esim renkaat kestää. Se lieneekin yks harvoja tän auton todellisia kompromisseja, eli normaalikokoinen sc rengas ja yli 4,5kg taistelupaino + älyttömät tehot tarkoittaa että pehmeät renkaat kulahtaa päivässä. No niinhän ne kyl taitaa kulahtaa esim polttiksenkin renkaat. Ite oon ajanu sit mahdollisimman kovilla renkailla, esim trx slash vakio ja sit noilla sc katurenkailla esim. louise ja proline tekee semmosia. Pitää ihmeen hyvin ja kestää kulutusta ihan eri lailla.


2
RC-kerhot ja -radat / PKSRCA:n Lavangon SC/rallicross rata
« : 30.08.12 - klo: 16.00 »
Päivitystä kaudelle 2013:

Ratamaksut ovat pähkinänkuoressa seuraavat toukokuusta eteenpäin:

PKSRCA:n LAVANGON RADAT kausi 2013 (1/8 nitro/sähkö-, 1/10 sähkö-, 1/5 bensa-, Rallikross -radat)

PKSRCA:n jäsenet:
40€/kk, kertamaksu 10€/pv, koko kausi 120€/touko-elokuu. Kokokausimaksu tarjous on voimassa vain toukokuun ajan!

Ei jäsenet:
60€/kk, 10€/pv, koko kausi 180€/touko-elokuu


Muuta huomioitavaa:
-Lavangon maksulla saa ajaa myös tattarisuon radalla (ei toisinpäin) ja luonnollisesti kaikki lavangon radat on käytettävissä samalla ratamaksulla.
-KK-maksu tarkoittaa KALENTERIKUUKAUTTA!
-Alle 8v lapset maksavan aikuisen mukana ilmaiseksi
-Junioritiistai-iltoina rallikross-rata on ilmainen kaikille (muut radat maksullisia)
-Ratamaksu tulee olla suoritettu ETUKÄTEEN, ENNEN ajamista
-Talouden 2. jäsen -50% ja seuraavat -75% (koskee myös kertamaksuja)
-Syyskuu ilmainen

Rallikross rata on ilmainen huhtikuun lopun ajan, muut radat toistaiseksi SULJETTU!


Maksut ovat voimassa toistaiseksi.

Ratamaksu maksetaan PKSRCA:n tilille, maksutiedot:
IBAN tilinumero: FI9614163000129296  (Nordea)
BIC/SWIFT  NDEAFIHH
Saaja: Pääkaupunkiseudun RC-Autoilijat ry
Viesti: Nimi, ratamaksu, Lavanko



Tässä vähän sääntöjä ja infoa rallicross radasta.

Aukioloajat: sähköautoilla 9-22 jokapäivä ja polttiksilla muuten sama mutta viikonloppuina polttisten pitää lopettaa 20:00.

Renkaat: mikä vaan kumirengas.

Kalusto: Kaikentyyppiset RC autot (ja muutkin maakulkuneuvot) polttis, bensa ja sähkö. Kokoluokka 1/8 ja pienemmät. Saa olla krossi, ralliauto, SC-auto, monsteri, neliveto, takaveto tai etuveto, moottoripyörä, mönkijä tai joku muu.

Ajosuunta: muista radoista poiketen tätä rataa voidaan ajaa molempiin suuntiin, mutta luonnollisesti kaikki ajavat samaan suuntaan. Suunta vaihdetaan tarvittaessa jos läsnäolijat niin keskenään sopivat.

Muuta: radan omatoiminen muuttaminen kielletty mutta muutosehdotukset erittäin sallittua ja niitä toteutetaan mahdollisuuksien mukaan. Paikoiltaan siirtyneet ratamerkit tulee siirtää takaisin paikoilleen. Rata ei kärsi jos siinä ajetaan sateella tai sateen jälkeen, joten mitään rajoitusta ei kelin suhteen ole jos kalusto kestää.

Tärkein sääntö on kuitenkin löysä pipo eli täällä on tarkoitus pitää hauskaa ja leikkimielistä kilpaa voidaan ajaa keskenään mutta aloittelijoille ja hitaammille annetaan kohteliaasti tilaa jne.



___________________________________________________________ _____________________________________

Ja alkuperäiset radan ideointijupinat syksyltä 2012:

Eli sähkö, polttis ja viitosratojen kaveriksi aletaan puuhailemaan lavankoon rallicross rataa. 1/8 ja pienemmille kopperoille.

Rata tulee asfalttialueen eteläpäätyyn (sähköradan pääty) ja ulottuu jonkinverran sora-alueelle kohti sähkörataa. Tarkemmat mitat selvinnee huomenna perjantaina 31.8. jonka jälkeen päästään merkkailemaan rata-alue ja samalla voidaan jo rajata aluetta paikalta löytyvillä tarvikkeilla. Sitten voidaankin jo ruveta visoimaan profiileja (useampi vaihtoehtoinen reitti, soralenkillä ja ilman jne) ajajakorokkeen paikkaa ja semmosta.

Hyppyrit pidetään hyvin maltillisena jotta ajo sujuu kaikilla rallicross vekottimilla tai isommalle hyndälle kiertomahdollisuus tai jotain.

Aikataulu on aika avoin mutta eiköhän siinä jo testailla jotain rallia jo viikonloppuna. Mä koitan ottaa tänään vähän kuvia alueesta niin näette minkälainen se paikka on.

Kehitysideoita ja kommentteja saa esittää ihan vapaasti, mutta muistakaa että tässä mennään ihan kevyellä budjetilla ja kausi on jo aika lopussa. Koitetaan saada rata nyt vaan semmoseen testailu ja kehitysvaiheeseen aluksi, että nähdään mihin suuntaa sitä lähetään jalostamaan.

3
Yleinen keskustelu / Iskarin asento
« : 15.05.12 - klo: 12.21 »
Mitähän vaikutusta mahtaapi olla iskarin yläpään sijainnilla jousituksen toimintaan. Meinasin tehdä uudet iskaritornit niin olisi mahdollisuus tehdä lisää kiinnityspisteitä vakion lisäksi. Eli jos iskarin yläpäätä siirretään auton keskilinjaan nähden sisemmäs tai ulommas, niin että iskarin kallistus muuttuu.

Teoriaa, käytännön kokemusta tai vaikka valistunutta arvailua olisi kiva kuulla. Autona siis TRX Slash ja vakiona ei ole kuin yhdet paikat iskarin yläpäälle.


4
Yleinen keskustelu / Mistä jämäkkä servosaver?
« : 20.01.12 - klo: 10.45 »
Autona ylipainoinen 2wd slash, servona savox 1257 ja orkkis servosaver niissä 4x4slash mallisissa bellcrankeissa.
Renkaat ei aina käänny kunnolla rasituksen alaisena kun servosaver vaan joustaa vaikka sitä jousta on jo esikiristetty lisää parimilliä.. Servo kääntyy kyllä, on tarkastettu. Tilailin alumiinset 2wd slash bellcrankit missä ei ole saveria ollenkaan joten tohon servolle pitäis saada suoraan joku saveri joka olis tarpeeks jämäkkä ja mielellään säädettävä. Ideoita?


5
Yleinen keskustelu / Crossiradan materiaaleista
« : 05.09.11 - klo: 13.58 »
Semmosta tuli mieleen kun on sadellu taas viimeaikoina ja saviradat nopeesti ajokunnottomana ja tapauksesta riippuen kestää kuivua kauankin, niin miksi ratoja halutaan tehdä juuri savesta. Oon sitten käyny ajamassa hiekkamontuilla ja ikinä ollu vedestä haittaa, hiekka kun läpäisee vettä niin hyvin. Miksei siis ole hiekkaratoja? Tuntuis olevan helppo muokata, kestää vettä, pölinät sais kuriin sopivasti kastelemalla, pito oli hyvä sopivilla renkailla jne.. Huonoja puolia ei omatekosella pikkuradalla vielä ilmenny, vaikka niitäki varmaan on.  Onhan näitä  eri materiaaleja varmaan kokeiltu, olis vaan kiva tietää miks se savi on niin suosittu ratamateriaali?

Sivuja: [1]