Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Aiheet - Bigbear

Sivuja: [1] 2
1
Sähköautot / Sworkz S14-3
« : 18.04.19 - klo: 08.35 »
Sworkz julkaisi jo viime syksynä uuden 4wd 10 krossarin malli S14-3.




Itse olen autolla ehtinyt jo jonkin verran ajella niin Hakkilan turffillan kuin messukeskuksen betonilla.
Auto on osoittautunut heti nopeaksi ja ylimääräisiä tuning osia ei tähän laitteeseen tarvitse. Niitä toki olen kokeillut, mutta ilmankin pärjää.

Yllätys oli myös se että "EOS" matolle suunniteltu auto toimi niinkin hienosti messukeskuksen betonilla.
Autossa on paljon hiilikuitua ja alumiinia vakiona ja rakenne on varsin kestävän oloinen.

Autoja ja varaosia saa myös Suomesta, joten harrastaminen on vaivatonta.
Kisatiimi myös tukee autojen setuppien ja muidenkin asioiden suhteen varsin mukavasti.

Lisäksi facebookista löytyy kattava keskustelufoorumi, jossa on mukana Pro tason kuljettajia.


http://sworkz.com/electric-powered-cars/sw-910032?lang=ja
https://youtu.be/cfuMi4brvrE

With more top drivers joining SWORKz, this has helped in the development and improvement of our 1/10 off road electric buggies. The brand new SWORKz S14-3 is a direct result of that. Based on the success of the S14-2, SWORKz further developed its 1/10 off road buggy and came out with the S14-3. One of its most unique features is the 5mm Axle Universal Cross Drive Shaft that were specially designed and made from Sworkz 1/8th buggy steel material.

For carpet off road racing, we gave up the pivot ball system and went with the C-Hub steering system. Standard included the new Centre Slipper Clutch System. With the new C-Hub system, the S14-3 now has a new and improved front and rear suspension shock system.  The S14-3 new design front and rear arms are made from strong composite nylon materials. We will also offer newly developed “carbon fiber” arms later as option parts. The T-7075 aluminum chassis with its center twist system gives more rear grip. When equipped with the new front and rear upper carbon decks, the buggy has more traction.

The S14-3 includes many high quality parts, a refined shock system and option parts. Many SWORKz Factory Team Option Parts are included. SWORKz utilizes only the highest quality materials and industry leading manufacturing processes resulting in a faster, stronger, and more reliable vehicle.

The S14-3 Pro Kit is designed to win.

S14-3 Kit Features:

SWORKz T7075 aluminum B.H.C(Black Hard Coated) chassis with its new center flex system design.
High performance CNC crown gears and pinion gears.
Unique 5mm Axle Universal Cross Drive Shafts.
New Centre Slipper Clutch System.
New Pro-composite Carbon Fiber shock towers with new geometry Shock Positions.
New design shock bodies with 3mm Teflon hard coated shafts.
S14-3 front and rear arms made from strong composite nylon materials.
Kit comes standard with both 9 and 11 degree front C Hubs.
New Adjustable Steering Plate with New Bell Crank.
Full aluminum arm holders with adjustable Toe-in Block.
SWORKz Aluminum Steering Servo Mount.
S14-3 Velocity 2.0 Body Shell with Formula Bulkhead Wing.

2
Kilpailijoiden kanava / Kerhokilpailu formaatit
« : 05.02.19 - klo: 12.08 »
Tähän säikeeseen voisi luoda keskustelua kerhokilpailuissa käytettävistä ajoformaateista.
Hyvin usein epävirallisissa tai kerhokisoissa ajetaan samalla formaatilla, joita käytetään isommissa kilpailuissa.

Onko kerhot kokeilleet muita formaatteja ja minkälaisia kokemuksia niistä on saatu?

Ehkä kimmokkeena tähän kirjoitukseen oli viimeisin FORS kisa, joka oli loistavaa viihdetta. Kuitenkin tuntui turhauttavalta ajaa 0900-1600 harjoituksia ja alkueriä, jotta saatiin samat kaverit samoihin  finaaleihin kuin aina ennenkin. Millä formaatilla saataisiin enemmän kilvanajoa?

PS. En koe esim WJ:n, SC:n enkä FinnTrackin olevan kerhokisa sarjoja. 
PPS. Mielestäni kaikkien kilpailujen ei tule kasvattaa kisaajia varsinaisiin isoihin kilpailuihin.

3
Sähköautot / Sworkz S35-3E
« : 09.03.17 - klo: 22.49 »
Aloitetaan tähän threadi Sworkzin uudesta M8e mallista, joka kulkee nimellä Sworkz S35-3E
http://www.redrc.net/2017/03/sworks-s35-3e-18th-electric-buggy-kit/


http://www.redrc.net/wp-content/uploads/2017/03/SWorkzS353E-4.jpg






Uuden auton ominaisuuksia
Features:
– S35-3E 7075 aluminium lightened main chassis with L.F.C system
– S35-3 series competition rear lower arm set
– S35 Series competition aluminium rear hubs
– S35-3 series competition steering plate
– S35-3 series competition aluminium steering knuckle plates
– S35-3 series L-BBS Pro Shock System set
– S35 series BBS emulsion shock caps
– S35-3 series front and rear pro shock tower for longer BBS shocks
– S35-3 series special lightened 6mm axle wheel hub system
– S35-3 series 6mm axle universal cross drive shafts
– New centre diff transmission drive shaft system
– S35-3 series aluminium rear lower fully adjustable toe-in block system
– S35-3 series Pro-composite carbon front upper arm covers
– S35 series Falcon 3 clear body shell

Lisää turinoita autosta, kun saan sellaisen kotiin saakka.

Autoja tuo maahan ProRacerShop
https://www.facebook.com/ProRacerShop/?fref=ts

4
Kesällä ajetaan tapojen mukaan SC sarja.
Kerätään tähän threadiin osallistujat kyseiseen sarjaan.
Tiedoiksi riittää nimi ja luokka ja lisäksi kuinka moneen kilpailuun osallistut. Kisat löytyy täältä http://rc10.fi/index.php?topic=99702.0

5
Polttisautot / Sworkz S35-3
« : 17.02.17 - klo: 10.00 »
Sworkz on julkistanut uuden polttiksen joka kantaa nimeä S35-3

Auto on pitkän tuotekehityksen tulos ja pitkälle uusittu versio vanhasta autosta.

http://www.mwrccars.at/en/sworkz-s35-3-1-8-pro-nitro-buggy-kit.html
Manuaali ladattavissa täältä http://answer-rc.com/en/index.php?controller=attachment?id_attachment=60

RCbuilds on tehnyt autosta kasaus videon/oppaan
http://www.rcbuilds.net/builds/offroad-builds/offroad-18th-builds/sworkz-s35-3-18th-nitro-buggy-build/






Lisää kuvia ja infoa
https://www.facebook.com/sworkzrc/?fref=ts
Tulevana kesänä tätäkin autoa saatetaan nähdä suomen radoilla.
Itse ajan sähköversiolla joka julkaistaan lähipäivinä.


6
Kilpailijoiden kanava / SC Summer Cup 2017
« : 04.02.17 - klo: 13.06 »
SC Summer Cup 2017 on kilpailusarja 2WD ja 4WD Short Course autoille.

Kisapäivät ja paikat:


SC Summer Cup 2017 I Ulvila 13.5
SC Summer Cup 2017 II Jyväskylä 10.6
SC Summer Cup 2017 III Turku 8.7
SC Summer Cup 2017 IV Nokia 5.8
SC Summer Cup 2017 V Vantaa 26.8
Sarjan yhteyshenkilöt:
Martti Myllyntaus (mamyllyn)
Miro Simonen (MirosHima)
Sami Suokas (Bigbear)
Facebook:
https://www.facebook.com/SCFinland



Säännöt:
SC2-10 ja SC4-10 luokat ovat tarkoitettu 1/10 mittakaavan Short Course -tyyppisille autoille. Autojen tulee vähintäänkin perustua tätä tarkoitusta varten valmistettuun yleisesti saatavilla olevaan autosarjaan. Yleiset säännöt AKK:n pienoisautoitun sääntökirjassa.


Akseliväli Min / Max ........................................ 320mm / 335mm
Kokonaispituus Min / Max ...............................540 mm / 568mm
Kokonaisleveys Min / Max .............................. 290mm / 296mm
Pienin paino SC2-10........................................2000grams
Pienin paino SC4-10........................................2500grams

Renkaat:
2,2"/3,0" vanteella. Ei kemiallista käsittelyä.
Yksi rengas kierros /kilpailu/auto. Renkaat merkitään ennen alkueriä.
2wd luokassa rajoitus ei koske vapaasti pyöriviä renkaita

4wd rengas
Proline Blockade M3
Product ID : 1183-02
https://www.prolineracing.com/tires/blockade-sc-2.2/3.0-m3-soft-tires/

2wd rengas (takarengas, eturengas vapaa)
Proline Holeshot M4 2.0
Product ID : 1180-03
https://www.prolineracing.com/tires/hole-shot-2.0-sc-2.2/3.0-m4-super-soft-tires/

Renkaiden saatavuuteen liittyvät kysymykset voi välittää Martille
Martti Myllyntaus (mamyllyn)


Kori:
Lava-autoa tai maastoautoa muistuttava polykarbonaatti (Lexan) kori (Truck Body). Korin pitää kokonaisuudessaan peittää renkaan pintakuviointi ylhäältäpäin katsottuna. Riittää jos rengas jousitus sisäänpainettuna menee korin sisälle. Koriin saa laittaa koriin kuuluvat korin suuntaiset ilmanohjaimet kiinni(Numero levyt), siivet tai muut ei korinsuuntaiset ilmanohjaimet kielletty, koriin ei myöskään saa muokata siiveksi tulkittavia osia esimerkiksi taivuttamalla osittain leikattua aukkoa siiveksi. Koriin saa tehdä vapaasti aukkoja koritolppia, transponderia ja antennia varten. Koriin saa tehdä myös ilmankiertoa helpottavia aukkoja siten että esikuvamaisuus säilyy.  Rungossa olevien sivutörmäyssuojien on oltava kokonaisuudessaan korin kylkilinjojen sisäpuolella. Etu- ja takapuskuri on oltava paikallaan.


Akku:
Vapaa kovakuorinen akku jonka latausjännite on maksimissaan 8,4 volttia. Lataus suojapussissa!
(LiHV akut sallittu kun akun jännite ennen erää maksimissaan 8.4V)Akku:


Moottori:
Vapaa 540 tai 550 sarjan moottori tai jokin vastaavankaltainen, polttomoottorit, kaasuturbiinit ja polttokennot kielletty!

Lisäksi sarjassa on käytössä AKK:n Pienoisautoilun yleiset säännöt
http://www.autourheilu.fi/saannot/ -> Pienoisautoilu

Transponder:
Kilpailuja varten autossa pitää olla kilpailujärjestäjän ilmoituksen mukainen tai yhteensopiva transponderi. Transponderin toiminnasta vastaa kilpailija ellei selkeästi pystytä osoittamaan että toimimattomuus johtuu kilpailujärjestäjän huolimattomuudesta tai ajanottolaitteiston viasta. (vrt. usealla kilpailijalla toimimattomia pondereita).

Kilpailijanumero:
tba

Ajoformaatti:
Harjoitukset 1-2 kertaa
Alkuerät 2 kertaa a' 7 min. Laskentatapa: Paras kolmen peräkkäisen kierroksen tulos.
Finaalit 4 kertaa a' 7 min (Laskenta, 3/4 ). Tasapisteissä parempi sija ratkaisee. Jos ei ratkaise, niin parempi tulos, jos ei sittenkään niin sitten väännetään kättä.
Kaikki finaalit ajetaan yhtä monta kertaa.
Kilpailupäivät pyritään sovittamaan aikavälille 9:00 - 18:00

Kilpailupäivän vapaa aamuhajoittelu kilpailun järjestäjän päätettävissä, mutta mainittava kilpailukutsussa.

Tuomarit ja kilpailun johto:
Finaaleissa tuomari pakollinen. Alkuerissä tuomarointi kilpailun järjestäjän päätettävissä.
Toivottavaa on että kilpailunjohtaja ei ole kilpailija osakilpailussa.

Osallistumismaksut:
Maksimissaan 20 eur / luokka.

Palkinnot:
Osakilpailuissa vähintään molempien sarjaluokkien 5 parasta ja muiden finaalien voittajat. Sarjapalkinnot 10:lle parhaalle molemmissa luokissa. Sarjapalkinnot jaetaan viimeisessä osakilpailussa. Sarjapisteisiin huomioidaan 3 parasta tulosta, tasapisteissä parempi sijoitus ratkaisee.

Sarjatilanne:



Sarjan tukemista jatkaa EuroRC.

Sarjaa tukee myös:
Kymppikatto

7
Sähköautot / Sworkz S12-1M
« : 24.01.17 - klo: 14.01 »
Pitkästä aikaa tuli hankittua uuden valmistajan auto.
Nyt kyseessä Taiwanilaisen valmistajan Sworkz S12-1M "EOS" tuuppi buggy.

Auton layout on hyvin perinteinen nyky krossareille.
Keskimoottori, jonka edessä akku ja tämän edessä nopari.
Voimansiirto on laydown tyyppinen kolmella rattaalla. Halutessaan myös tasauspyörästön voi vaihtaa koko alumiiniseen. Taka iskarit voi asentaa jykevien tukivarsien etu- tai takapuolelle.
Optiona saa vielä lisää alumiini osaa, niin halutessaan. 

Autossa vakiona taakse Sworkzin oma Hexi standardi, joka on samankaltainen kuin kasi krossareissa. Mukaan tulee myös perinteiset 12mm Hexit tarvikkeineen.

EOS mallissa tulee mukana myös 2 reikäiset männät ja uudesta materiaalista tehdyt männänvarren ohjurit ja O renkaat. Iskarit ja diffi tuntuivat erittäin herkiltä ilman metrinkään ajoa.

Auto saapui kompaktissa laatikossa


Tuotteet ovat pakattuja omiin pusseihinsa, niin kuin kaikilla laatu merkeillä on tapana tehdä

Mukana laatikossa korin ja kahden siiven lisäksi vanteet, öljyt/rasvat, L avaimet auton kasaamiseen. Kaksi extra spurria jne.

Positiivisena yllätyksenä uusi boksi jossa alumiini idleri


Ohjeet ovat melko yksityikohtaiset ja kaikkien ruuvien/laakereiden yms osien kuvat löytyvät ohjeista 1/1 kokoisena.


Paketin mukana tulee vakiot iskaritornit ja hingepin holderit muovisena, mutta paketista löytyi myös vastaavat alumiinisena(taka torni on hiilikuitua)
Etu torni on huikeat 6mm paksu, mutta tuntui todella kevyeltä



Auton kasaaminen sujui täysin ongelmitta ja sähköjä lukuunottamatta sain auton valmiiksi muutamassa tunnissa.



Muutama extra kuva yksityiskohdista





Torstaina olisi tarkoitus käydä ajamassa autolla ensimetrit Bunkkerin radalla.


Lisää autosta valmistajan sivuilta

http://sworkz.com/cars-2/electric-cars/s12-1m?lang=ja


8
Yleinen keskustelu / RC offroad kilpa-auton rungon flexaus
« : 19.02.16 - klo: 09.05 »
Voisiko tietävät kertoa kuinka paljon ja mihin suuntaan auton rungon tulee flexata?
Ilmeisesti kovemmalla pidolla haetaan jäykempää runkoa, jotta runko taipuu saman verran kuin löysä heikommalla pidolla.

Toinen kysymys, että miksi vain M8 autoissa ja SC autoissa on perinteisiä jäykkäreitä edessä ja takana kun taas 1/10 buggyissä on jäykistys hoidettu rungon sivuilla olevilla jäykistimillä tai topdeckillä.

Mitä etua tai haittaa on kyseisistä ratkaisuista?

9
SC Summer Cup 2016 on kilpailusarja 2WD ja 4WD Short Course autoille.

Kisapäivät ja paikat:
SC Summer Cup 2016 I 7.5 Tammisaari
SC Summer Cup 2016 II 9.7, Vantaa
SC Summer Cup 2016 III 30.7, Turku
SC Summer Cup 2016 IV/V 3-4.9 Jyväskylä
Sarjan yhteyshenkilöt:
Sami Suokas (Bigbear) sami dot suokas at gmail dot com
Miro Simonen (MirosHima)

Facebook:
https://www.facebook.com/SCFinland

Web:
http://shortcourse.fi/

Säännöt:
SC2-10 ja SC4-10 luokat ovat tarkoitettu 1/10 mittakaavan Short Course -tyyppisille autoille. Autojen tulee vähintäänkin perustua tätä tarkoitusta varten valmistettuun yleisesti saatavilla olevaan autosarjaan. Yleiset säännöt AKK:n pienoisautoitun sääntökirjassa.


Akseliväli Min / Max ........................................ 320mm / 335mm
Kokonaispituus Min / Max ...............................540 mm / 568mm
Kokonaisleveys Min / Max .............................. 290mm / 296mm
Pienin paino SC2-10........................................2000grams
Pienin paino SC4-10........................................2500grams

Renkaat:
Vapaa SC-rengas, 2,2"/3,0" vanteella. Ei kemiallista käsittelyä.
Yksi rengas kierros /kilpailu/auto. Renkaat merkitään ennen alkueriä.
2wd luokassa rajoitus ei koske vapaasti pyöriviä renkaita


Kori:
Lava-autoa tai maastoautoa muistuttava polykarbonaatti (Lexan) kori (Truck Body). Korin pitää kokonaisuudessaan peittää renkaan pintakuviointi ylhäältäpäin katsottuna. Riittää jos rengas jousitus sisäänpainettuna menee korin sisälle. Koriin saa laittaa koriin kuuluvat korin suuntaiset ilmanohjaimet kiinni(Numero levyt), siivet tai muut ei korinsuuntaiset ilmanohjaimet kielletty, koriin ei myöskään saa muokata siiveksi tulkittavia osia esimerkiksi taivuttamalla osittain leikattua aukkoa siiveksi. Koriin saa tehdä vapaasti aukkoja koritolppia, transponderia ja antennia varten. Koriin saa tehdä myös ilmankiertoa helpottavia aukkoja siten että esikuvamaisuus säilyy.  Rungossa olevien sivutörmäyssuojien on oltava kokonaisuudessaan korin kylkilinjojen sisäpuolella. Etu- ja takapuskuri on oltava paikallaan.

Akku:
Vapaa kovakuorinen akku jonka nimellisjännite on maksimissaan 8,4 volttia. Lataus suojapussissa!
(nimellisjännite on se jännite joka lukee akun tuotetiedoissa).

Moottori:
Vapaa 540 tai 550 sarjan moottori tai jokin vastaavankaltainen, polttomoottorit, kaasuturbiinit ja polttokennot kielletty!

Lisäksi sarjassa on käytössä AKK:n Pienoisautoilun yleiset säännöt
http://www.autourheilu.fi/saannot/ -> Pienoisautoilu

Transponder:
Kilpailuja varten autossa pitää olla kilpailujärjestäjän ilmoituksen mukainen tai yhteensopiva transponderi. Transponderin toiminnasta vastaa kilpailija ellei selkeästi pystytä osoittamaan että toimimattomuus johtuu kilpailujärjestäjän huolimattomuudesta tai ajanottolaitteiston viasta. (vrt. usealla kilpailijalla toimimattomia pondereita).

Kilpailijanumero:
Kukin saa oman kiinteän kilpailunumeron. 2015 Summer Cupissa käytössä ollut kilpailijanumero on voimassa myös Summer Cupissa. Jos numeroa haluaa vaihtaa niin meili tai YV minulle.

Ajoformaatti:
Harjoitukset 1-2 kertaa
Alkuerät 2 kertaa 7 min. Laskentatapa: Paras kolmen kierroksen tulos.
Finaalit 4-5 kertaa riippuen aikatauista (Laskenta, 2/4 tai 3/5). Tasapisteissä parempi sija ratkaisee. Jos ei ratkaise, niin parempi tulos, jos ei sittenkään niin sitten väännetään kättä.
Kaikki finaalit ajetaan yhtä monta kertaa.
Kilpailupäivät pyritään sovittamaan aikavälille 9:00 - 18:00

Kilpailupäivän vapaa aamuhajoittelu kilpailun järjestäjän päätettävissä, mutta mainittava kilpailukutsussa.

Tuomarit ja kilpailun johto:
Finaaleissa tuomari pakollinen. Alkuerissä tuomarointi kilpailun järjestäjän päätettävissä.
Toivottavaa on että kilpailunjohtaja ei ole kilpailija osakilpailussa.

Osallistumismaksut:
Maksimissaan 20 eur / luokka.

Palkinnot:
Osakilpailuissa vähintään molempien sarjaluokkien 5 parasta ja muiden finaalien voittajat. Sarjapalkinnot 10:lle parhaalle molemmissa luokissa. Sarjapalkinnot jaetaan viimeisessä osakilpailussa. Sarjapisteisiin huomioidaan 3 parasta tulosta, tasapisteissä parempi sijoitus ratkaisee.

Sarjatilanne:

Kilpailunumerot:
http://bit.ly/WCMbTY

Sarjan tukemista jatkaa EuroRC.

Sarjaa tukee myös:
Kymppikatto

10
Tulokset / SC Winter Cup 2015-2016 lopputulokset
« : 12.01.16 - klo: 21.28 »
Sarjan lopputulokset
SC4-10
http://www.finrc.com/tulospalvelu/scwintercup/2015-2016/sc4-10

SC2-10
http://www.finrc.com/tulospalvelu/scwintercup/2015-2016/sc2-10
Muokkaa viestiä





SC4-10   Tilanne 2/5 kisan jälkeen   
1   Mikael Yrjänäinen   190
2   Mikko Maula   182
3   Tony Liljeqvist   158
4   Martti Myllyntaus   148
5   Jani Ravantti   129
6   Sami Suokas   123
7   Juuso Nuotio   120
8   Janne Maula   119
9   Samuli Saarelainen   100
10   Olli Palonen   94
11   Jarkko Savola   90
12   Joona Lempiäinen   86
13   Äyhö Teemu   82
14   Hartlin Tommi   78
15   Janek Pähn   76
16   Ilari Langenoja   69
17   Juuso Viholainen   66
18   petri roine   64
19   Mikko Mäkelä   63
20   Mikko Pyhältö   60
21   Meeme Kuuse   58
22   Antti Turtiainen   57
23   Jethro Lehtojärvi   54
24   Hideki Koivisto   54
25   Heikki Suontausta   52
26   Tommi Tervo   48
27   Mika Mäkinen   42
28   Ville Viholainen   40
29   Lassi-Jussi Väänänen   38
30   Tatu Kolehmainen   34
31   Teppo Heikkinen   30
32   Timo Jokinen   28

SC2-10 Tilanne 2/5 kisan jälkeen   
1   Mikko Lampinen   200
2   Mikko Heikkilä   164
3   Tommi Suuripää   144
4   Olli Palonen   142
5   Jari Toivonen   142
6   Petri Tuomainen   126
7   Pakkala Kimmo   114
8   Ilkka Teittinen   98
9   Aki Kaukovirta   94
10   Miro Simonen   90
11   Harri Kallonen   90
12   Topi Salminen   86
13   Mikko Nepponen   84
14   Meeme Kuuse   80
15   Sami Huurresalo   76
16   Jukka Jalonen   70
17   Jussi Rinne   69
18   Jon Lotila   66
19   Sampo Mykkänen   63
20   Kim Elfström   63
21   Simo Juvonen   60
22   Marko Tammi   57
23   Aki Puttonen   54
24   Albin Ljungqvist   52
25   Eetu Rajamäki   50
26   Mika Lehtiö   48
27   Petteri Langenoja   46
28   Johan Ljungqvist   42
29   Niemistö Ossi   30
30   Olle Saarenpää   28

11
Team Durango / Durango DEX210f
« : 02.12.15 - klo: 17.03 »
Uusi "EOS" dura tulossa
http://www.team-durango.com/race-cars/dex210f/

Onko tästä autosta lisätietoja?

12
Team Durango / Durango DEX410v5
« : 02.12.15 - klo: 17.02 »
Uutta durangoa pukkaa
http://www.team-durango.com/race-cars/dex410v5/

Onko tarkempaa tietoa mallista?

13
Tulokset / Tattis Syyskunkku -kilpailun lopputulokset
« : 13.09.15 - klo: 20.38 »
PKSRCA ry kiittää kaikkia kilpailijoita mainiosta rata-autoilu päivästä.



Mini
1   Esa Hintsala      
2   Kai Jansson      
3   Juha Almqvist      
4   Ville Kangasniemi      
5   Harri Pettersson      
6   Marko Lehto         

GT-8

1   Petri Hoffman
2   Mikko Mäkelä
3   Riku Forsström   
4   Joona Lempiäinen   
5   Mika Rinne   
6   Juho Hattunen   

SC10


1   A   Jani Ravantti   
2   A   Sami Suokas   
3   A   Janek Pähn   
4   A   Juuso Nuotio   
5   A   Mikko Lampinen   
6   A   Olli Palonen   
7   A   Tommi Suuripää
8   A   Tommi Tervo
   
09   B   Lauri Ruotsalainen   
10   B   Anre Tamme   
11   B   Mikko Ylinen   
12   B   Ilkka Teittinen   
13   B   Jarkko Savola   
14   B   Martti Myllyntaus
15   B   Tatu Kolehmainen   
16   B   Simo Juvonen   

17   C   Tero Piipponen   
18   C   Timo Jokinen   
19   C   Kimmo Pakkala
20   C   Jerry Ljungqvist   
21   C   petri roine   
22   C   Erno Venäläinen   
23   C   Sami Huurresalo   

Tarkemmat tulokset löytyvät Täältä

14
Team Losi / Team Losi Audi R8 1/6-Scale AWD Supercar
« : 04.09.15 - klo: 10.00 »
Losi on julkaissut uuden täysin uuden auton ja samalla luonut kenties kokonaan uuden autoluokan.





Auto on siis 1/6 kokoluokan rata-auto käyttövoimana sähkö.
http://www.losi.com/Products/Default.aspx?ProdID=LOS05003

https://www.youtube.com/watch?list=PL8LLcILH7dg_7PwbOmmwDhz9kokojqFJU&v=lfRiS-PLaRw

Olisiko tässä uusi merkkiluokka rata-ajoon?


15
Perjantai kisat is Back!

PKSRCA:n Perjantai Offroad GP taas 3.4.2015

Kisa avoin kaikille!




Ajettavat luokat:
- Short Course 2wd/4wd (SC2-10 ja SC4-10)
- Sähkökrossi 2wd/4wd (M2-10 ja M4-10)


Kisaillan aikataulu:
14.00 – 14.45 Ilmoittautuminen ja järjestäytyminen, vapaata treeniä
15.00 alkaen alkueräkierros 1
15.40 alkaen finaalikierros 1
16.20 alkaen finaalikierros 2
17.00 alkaen finaalikierros 3
17.40 alkaen finaalikierros 4


Säännöt: 
WJ ja SC-sarjasäännöt soveltuvin osin
- Tekniset sääntöjen osalta ei niin tarkkaa, riittää että auto on sähkökäyttöinen 1/10 SCT tai buggy, max. 2S Lipo, vapaa rengas 
- Ajotapoihin kiinnitetään huomiota!

Ilmoittautuminen:


Ilmoittautuminen
Ilmoittautuneet





Kilpailumaksu: 
- 5 € per kisa Tikkurilan kuukausi- tai kausikortin haltijoille
- 10 € per kisa sisältäen ratamaksun kisapäivälle


Maksut mieluitin etukäteen PKSRCA:n tilille ja kuitti mukaan ilmoittautumiseen:

IBAN tilinumero: FI9614163000129296  (Nordea)
BIC/SWIFT  NDEAFIHH
Saaja: Pääkaupunkiseudun RC-Autoilijat ry
Viesti: Nimi, Tikkurila Perjantai kisa  1/2015

Jos et maksa etukäteen tilille, varaa tasaraha käteistä mukaan.


Tervetuloa taas perjantaina!

16
RC-kerhot ja -radat / PKSRCA Tikkurilan Syysrieha
« : 17.11.14 - klo: 10.26 »
Joko se on Syksy?

Tervetuloa koko perheen tapahtumaan!

PKSRCA järjestää perinteisen Syysriehan Tikkurilan RC keskuksessa 22.11 klo 1200 alkaen.
Tapahtumassa pääset katsomaan kilvanajoa, tutustumaan lajin saloihin, sekä tekemään löytöjä niin kauppiailta kuin harrastajiltakin.

-RC kauppiaita mukana
-Kirpputori (pöytä 0€)
-Kisalähtöjä paikalla oleville kuljettajille.
Pyritään ajamaan luokittain. Osallistuminen 0€ ja ennakko ilmoittautumisia ei tarvita.



Lisätietoja Yv:llä

17
Tervetuloa Lavangon RC keskukseen 24.5 viettämään riehakasta kevätpäivää

 

Päivän aikana järjestetään myös RC Kirppis, jonne ovat kaikki tervetulleita. Hinta kokonaiset 0€
Omat pöydät mukaan jos tulette vain myymään kirpputorille tuotteitanne.

Myös kauppiaat ovat tervetulleita myymään ja markkinoimaan tuotteitaan.

lisää infoa voi kysyä minulta yksityisviestillä

18
Serpent / Serpent tuomassa SC autoa markkinoille?
« : 04.02.14 - klo: 10.34 »
http://www.area52.cc/news/4597-toyfair-2014--serpent.html

Onko autosta tihkunut lisää infoa? En tunne tarkemmin Serpentin mainetta RC autoista, joten joku voisi avata minkälaisesta valmistajasta on kyse.


19
Keskustelua kaupankäynnistä / RC kirpputori
« : 13.12.13 - klo: 13.14 »
PKSRCA järjestää kirpputorin Tiksissä.
Kaikki mukaan!



20
Yleinen keskustelu / RC Kirppis
« : 11.11.13 - klo: 19.30 »

21
Yleinen keskustelu / Jousitusratkaisut RC autoissa
« : 19.03.13 - klo: 09.55 »
Mielenkiinnosta tekniikkaan kyselenkin minkälaisia jousitusratkaisuja RC on käytetty.
Krossi autoissa on aika perinteisesti tälläinen jousitus


Eli iskari kiinni tukivarressa ja tukivarren päässä hubi ja camberlinkki taas rungossa kiinni.

F1 tyyppisiä jousituksia on ainakin F1 RC autoissa :)

Ilmeisesti samaa käyttää ainakin jokin Hongnor Buggy ja Traxxas Revo

Mitä muita jousitusratkaisuja olette nähneet ja mitä etuja eri ratkaisuilla saavutetaan?


Vielä video oikeasta F1 jousituksesta. alkaa 0,40 kohdasta

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=4suc0o-WPFw#t=40s
 

22
Kilpailijoiden kanava / Keskustelu akkujen latausvirrasta
« : 19.01.13 - klo: 09.51 »
Pikku kommentti... Tuo 1C latausvirranrajoitus on niin aataminaikainen, että ei voi kn hymyillä... Akkuja tulisi saada ladata sillä virralla mitä valmistaja ilmoittaa.

23
Sähköautot / SC autot rata-ajossa (Onroad)
« : 29.08.12 - klo: 19.12 »
Short Course Onroad AARCN 2012 (5a. etapa / 1o. heat)

tuohan näyttää menevän mallikkaasti. Pitäisiköhän kokeilla talvella sisäradalla, mihin corrit taipuu. Onko näihin saatavilla jotain matto ystävällisiä renkaita? Joku SC kisa voisi ollakin sileälläradalla ajettava?

24
Yleinen keskustelu / RC Niksit
« : 26.07.12 - klo: 08.56 »
Aloitetaanko Niksi pirkka tyylinen ketju, johon voi kirjoittaa kaikenmaailman vinkkejä ja kysymyksiä. (Jos ei niin siirretään muualle)

Aloitetaan :)

Miten saan pikaliiman pois kankaasta tuhoamatta kangasta. Asetonilla taitaa liueta, mutta lähteekö kankaasta värit?

Viikon niksi.
K.Miten saan suojattua auton lialta ja pölyltä
V.Vedä auton päälle sukkahousut

25
Tässä ajankulukseni mietin miten voisi rakentaa sähkömoottori dynon, jolla tietenkin voi myös testata akkuja.
Miten tuollainen kannattaisia rakentaa?
Oma ajatus on kytkeä moottorin akselille jokin "vispilä" jota pyörittää isossa vesiastiassa. Vastusta luulisi tuleva riittävästi ja suuri vesimäärä estää veden lämpiämisen.

Tässä vaan vispilä pyörii samaa nopeutta kuin moottori eli luultavasti hajoaa värinöihin. Toinen vaihtoehto olisi vaikka käyttää jotain vaihdelaatikkoa alennusvaihteena.

Datat kerään jo hankitun eLoggerin avulla

Ideoita ja jeesiä otetaan vastaan.

26
Sähköautot / Paras nopeudensäädin SC4-10 autoon.
« : 27.05.12 - klo: 20.42 »
Mikä nopari on SE nopari Shortcourse nelkuissa? Oma halpis kiinalainen ei kestänyt kisarasitusta lämpimässä säässä.
Noparin tulisi toimia sekä sensorilla että ilman.
Vesitiiveys plussaa.
Dataloggeri plussaa.

27
Hello.

Miten voin tehdä harjattomasta moottorista generaattorin ja varastoida energiaa vaikka akkuun tai suoraan vaikka led lampuille?
Voiko moottoria käyttää muunnoksen jälkeen myös perinteisesti eli syöttää sille virtaa ja pyörittää moottoria?

Jos tekisi mini tuulimyllyn takapihalle :)


28
Yleinen keskustelu / Keskustelua iskunvaimentimista
« : 01.02.12 - klo: 13.13 »
Mistä hyvät iskarit on tehty?

Voisiko tähän kerätä infoa erilaisista iskareita ja niiden eroista.

Mikäli olen oikein ymmärtänyt, niin iskareita on periaatteessa kahta mallia. Avoimia ja suljettuja. Oikeat nimitykset on kaiketi emulsio ja kalvotyyppiset iskarit?

Mitä eroa edellämainituilla tyypeillä on?

Nykyisin aikamoneen iskariin saa Tapered eli kartion mallisilla reiíllä varustettuja mäntiä. Mitä hyöty/haittaa noista on perinteisiin sylinterin muotoisiin reikiin nähden?

Ilmeisesti RC iskareihin saa kohtapuolin myös shimmeillä säädettäviäiskareita, joiden vaimennus muuttuu iskarin suunnan ja nopeuden mukaan. Onko näitä oikeasti jo markkinoilla ja onko niistä kokemuksia?
http://realshocks.com/MIP_Bypass1_RealShocks_RC_Car_Pistons_for_Champion_Hobby_Scale_Motorsports_Racing_Associated_Losi_Traxxas_HPI_and_more,_Inspired_by_Trophy_Truck,_Short_Course_and_OffRoad_racing_suspension.html

Linkki yhteen kirjoitukseen iskareista
http://www.lehtojarvi.net/auton-saadot-osa-4-%E2%80%93-iskunvaimentimet-ja-jouset/

29
Yleinen keskustelu / Vinkkejä RC Stigan rakentamiseksi
« : 18.01.12 - klo: 17.11 »
Tulipa hankittua tyttärelle Stiga. Onko mitään ideaa, miten siihen saisi rakennettua rengas/tela vedon sekä mahdollisesti ohjauksen käyttämällä halpoja rc osia.

Jossain oli video Stigasta, jossa oli yksi veto/työntö rengas ja sitä pyöritettiin akkuporalla. Tuo olisi helppo, mutta hankala systeemi kun nopeutta ei saa hallittua.

Ideoita otetaan vastaan.

30
Sähköautot / SC (CORR) moottorit
« : 23.10.11 - klo: 09.26 »
Olen aloittelemassa uutta harrastusta ja kohteena otsikon kaltaiset pelit.

Renkaista olikin jo hyvä säie olemassa, mutta moottoreista en löytänyt vastaavaa.

Minkäläisella kokoonpanolla ajelette ja miten/miksi olette päätyneet kyseiseen vaihtoehtoon?
Onko alalla jokin ylivertainen combo vai onko kaikki lähestulkoon samalla viivalla?

Entä pitääkö olla sensoriton vai sensorillinen moottori?

Ajelen Losin STCE autolla ja noparina halpis kamaa kiinasta eli Hobbykingin 150A nopari. Varmaankin hiukan ylimitoitettu ja painava, mutta toimii. Moottoriksi tulossa TenShockin 401.

Minkälaisia virtoja huippumoottorit ottavat ja kuinka suuri merkitys akulla on? Riittääkö esim 4A 20C akku vai pitääkö sen olla 6A ja 60C?

Tuossa hiukan alkua.

Sivuja: [1] 2