Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Aiheet - Sami L

Sivuja: [1]
1
Radiolaitteet / Radiolaitteiden akut
« : 06.05.10 - klo: 19.25 »
Jospa tänne säikeeseen saataisiin jatkossa koottua lätinät vastareiden ja lähetinten akuista.

Nyt on allekirjoittaneelle tullut vihdoin se hetki eteen, että pitäisi siirtyä Litiumiin ainakin vastariakuissa. LiFe-paketteja kohtaan on kiinnostusta, mutta niitä tuntuu kovin heikosti olevan kauppiaiden valikoimissa. Regua en haluaisi ottaa krossarin kyytiin rikkoutumaan, eikä LiPo muutenkaan houkuta, kun vastariakkua tulee säilyteltyä usein autossa, autoa laukussa ja laukkua missä milloinkin. Hieman toki epäilyttää mitä esim Futaban max 6V speksatut digiservot sanoo LiFe:istä, mutta äkkiseltään arvelisin sen jäävän toleranssien sisään, jos löytyy parempaa tietoa tai kokemuksia aiheesta, niin saa kertoa. Speksien, hinnan ja kokemusten valossa LiFe vaikuttaa hyvältä, jopa erinomaiselta vastarikäyttöön, mutta mistä ihmeestä niitä saa?  :huh:

Että jos jollain on tietoa mistä kannattaa LiFe:t hankkia, niin saapi vinkata (hump pack hakusessa ja 1700+ mAh) ja jos ei ole mistä vinkata, niin olkoon se kauppaille vinkiksi. RF:n sivuilta yhden flat pack LiFen löysin, mutta se ei omiin tarpeisiini sovi. LRP valikoimissa moisia näyttää olevan, sekä hump että flat ja myös nuo A Mainin "omat" ProTekit vaikuttaa asiallisilta ja käyttäjäkokemukset olleet hyviä.

Tässä jotain höpinöitä aiheen tiimoilta ja kauppiaiden linkkejä:
LiFe-triidi foorumilla
High voltage vastarit -triidi
RCTech triidi LiFe vastariakuista
Hobao Shop OKIN LiPo/LiFe
LRP LiFePo
A Main Hobbies ProTek LiFet
RF Life/Lipo
CS mukana LiFessä

2
Niin että olisko tämän tapaista mahdollista saada, vaikka semmosta ettei kaikilla olis lukuoikeuksia, ellei pää kestä foorumia jossa joku kirjoittaa viestejä tai puhuu muustakin kuin Kyoshon DBX:än korin väristä mututuntumalla. No tämä huumorina... vai.

Täälläkin foorumilla on hyvien vinkkien jakaminen vähentynyt jatkuvasti, kaikki asiaviestit hukkuvat siihen mutuilun mereen. Osaavat kaverit ei jaksa foorumia seurata, kun se ei heille anna mitään ja niinpä myöskään heidän antinsa ei enää palvele foorumin muita käyttäjiä. Alamäessä ollaan oltu jo pitkään ja hieman väkisin syyttävä sormi vetää ylläpidon suuntaan, sieltä puuttuu se innostuneisuus joka vielä muutama vuosi sitten löytyi, ehkäpä säikeitä seurattiin enemmän ja yleiskuva hahmottui paremmin. Nyt mielestäni suodattimeen jää kaikki timantit (vaikkakin työstämättömät) ja likavesi valuu läpi. Vaikea on asiaa tosin paheksua, tai ketään syytellä innostuksen puutteesta, kun omakin harrastus siitä on kärsinyt. Valitettavasti myös osittain tämän foorumin hengen ja meiningin vetämättömyyden johdosta.

"Hei laitetaanpas Hokelle ja Mikalle vääntötriidi vapaaseen keskusteluun ja kun siellä käydään jotain vaihteeks mielenkiintoista keskustelua (miksi erälistoissa nöyristellään), niin paiskataan kuukauden banni päälle ja triidi lukkoon."

Myös yksi tällä (ja monella muullakin foorumilla tällä hetkellä) ärsytystä aiheuttava piirre on toisten viesteistä kirjoittaminen. "Hei sinä valitat, minä valitan siitä että sinä valitat"
Tässä oli mielestäni foorumin parhaita viestejä hetkeen aihetta sivuten: http://rc10.fi/index.php?topic=43165.msg401239#msg401239
Kirjoittakaa vastine siihen toisen viestin ASIAAN, ei siihen viestiin, typerää lukea viesti ja sitten 10 mielipidettä fonttivalinnasta ja viestin sävystä tai kirjoittajan mielentilasta.

Mitä tulee Hoken tyyliin, niin onhan se toki prässäävä ja harmaan kiven läpikin poraava, mutta onko palvelimilla ahdasta, eikö tekstiä mahdu? Se on vain yksi tyyli muiden joukossa, joku heittää pointteja ilmoille ilman perusteluita, toinen perustelee liiankin kanssa - eiköhän ne muutkin mielipiteet luetuksi tule ja yleiskuva perustu muuhunkin kuin yhden henkilön prässäykseen. Yleensä on tavannut kuitenkin kirjoittaa ihan asiaa, ja ihan asiasta, ei pskoja henkilökohtaisuuksia, vaikka moni niitä tuntuu henkilökohtaisesti ottavankin. (Se älähtää keneen kalikka kolahtaa?) Viesteihin on myös ihan turha kirjoitella vastineita, jos vastapuoli (tai itse) saa kuukauden banskua, niin kyllä on nykyaikainen keskustelu. Seuraavaksi varmaan pullopostilla tai kirjekyyhkyllä. Aiemmin kun foorumilla oli muitakin aktiivisia kuin Hoke ja Mika, niin heidän kirjoituksensa sulautuivat massaan paremmin. Sitten kun loputkin aktiivit menetään, niin mitä jää käteen? Ei ainakaan kukaa avaa keskustelua, kun kaikki väri häviää.

Voi voi kun ei saa keskustella, kun joku pian luulee että tämä on niin inhottava harrastus kun yritetään yhdessä miettiä juttuja kaikkien hyväksi. Sääntövääntöihin tulee aina niitä marttyyrinviittaansa hirttäytyneitä jeesustelemaan, miten he eivät enää halua ajaa kisaa kun on niin väännetty ja käännetty, heitä inhottaa koko juttu ja... Kyllä jos kisojen ajaminen on siitä kiinni että puhutaanko foorumilla säännöistä, niin turha on muiden syyksi laittaa omaa mamisteluaan. Pitäkööt omana tietonaan, turha yrittää pilata muiden hauskanpitoa. Vai onko ongelma siinä, että tämä foorumi on samalla sekä 'myyntimedia', että kehityspalsta. Kylläpä jokaisesta pienen piirin lajista löytyy niitä kasvukipuja, keskenään sopeutumattomia harrastajia ja muuta 'mukavaa', jota ei välttämättä haluaisi edustusimagoon.

Rauha maahan ja koko foorumi lukkoon, siinä sitä olis keskustelupalstaa koko rahalla. Vai mitä täällä tavoitellaan?

3
Kilpailutoiminnassa mukana olleet:
Miten kilpailutoiminnan aloittamista voitaisiin mahdollisesti helpottaa, miten itse aloitit ja mitä ongelmia koit? Mietteitä, ajatuksia ja kehitysehdotuksia, tai vaikka vain yleistä rohkaisua aloittamista miettiville. Olisitko valmis toimimaan "kummiharrastajana"?

Kilpailutoiminnasta kiinnostuneet:
Missä asioissa kaipaisit neuvoa, onko foorumi mielestäsi tarpeeksi nopea, informatiivinen ja asiallinen infokanava, vai kaipaisitko henkilökohtaisempaa otetta "kädestäpitäen"? Mitkä ovat suurimmat esteet kilpailutoiminnan aloittamiselle?



Omia mietteitä:
Kilpailutoiminta on todella hauskaa, välillä väännetään tosissaan ja keskittyneesti, mutta sitten varikon puolella heitetään läpyskää ja jauhetaan niitä näitä. Kisareissut ovat olleet todella mukavia, vaikka kisa olisikin mennyt kehnosti, Vantaan porukka on ainakin tavannut kisan jälkeen mennä 'Esson baariin' syömään ja jälkipelailemaan (Kuulemma tapana muuallakin...). Harrastajaporukka muutenkin on usein saman henkistä tekniikasta ja kilpa-autoilusta kiinnostunutta, joten hyviä kavereita löytyy todennäköisesti. Miten näin hyvään juttuun ja aktiivisempaan harrastamiseen saataisiin lisää porukkaa mukaan?

Koska tämä foorumi on pienoisautoilun pääväylä, niin kokeneempien harrastajien pitäisi kyetä paremmin puhaltamaan yhteen hiileen, ja saada asiat ulospäin näyttämään hyvältä, vaikka pinnan alla joku asia ei ihan niin nappiin menisikään. Hillitään sitä 'Lähetä'-napin painamista ja mietitään onko viesti lajin asiaa ajava, yksiselitteisesti tulkittava, eikä provosoi kohtuuttomasti. Kisojen jälkipeleissä on liian usein höpisty nostohommista, lauteilla mekastamisesta yms., voisiko tämän kinastelun näkyvyyttä vähentää jotenkin? Usein se vääntö vielä lähtee lapasesta koska siihen ei puututa ajoissa. Hyvää fiilistä, onnistuneita ajokokemuksia ja rentoa harrastamista kannattaa hehkuttaa, kyllä kiva aina kiinnostaa. Hillitään myös sitä "KVG"-viestittelyä ja "Käytä Hakua" pätemistä kun uusia naamoja foorumille tulee. Kunhan joku ystävällisesti neuvoo alkuun, ei jokaisen tarvitse siihen tulla pätemään, mikäli et jaksa olla ystävällinen niin jätä vastaamatta.

Kilpaileminen on kallista, ei ole kyytiä kisapaikalle, en osaa ajaa, minä nyt vähän treenailen ensin ja katsotaan sitten... Höpöhöpö, kun pitää silmät auki ja tekee järkeviä valintoja, niin kulut voi pitää maltillisella tasolla 'normaaliin harrastamiseen' verrattuna, eli kilpailutoiminnasta aiheutuvat lisäkulut eivät saisi olla ylitsepääsemättömiä. Mikäli ei aja ihan sillä pehmeimmällä kumiseoksella ja kalleimmalla moottorilla, voi silti pärjätä, pitää hauskaa ja mikä tärkeintä, osallistua! Kerhokilpailut mahdollistavat osallistumisen ilman lisenssejä ja leimattuja pillejä, joten niistä on hyvä aloittaa.

Nuorilla kavereilla kyyti kisapaikalle on usein isästä riippuvainen ja mikäli ei isukki hommasta ole kovin kiinnostunut, tai muuten kiireinen, niin voi olla kovasti hankalaa. Itselläni ainakin oli. Kuitenkin radalta ja foorumilta tuttujen kanssaharrastajien avustuksella alle 18v jannu voi hyvinkin saada kyydit kisapaikoille, niin sain itsekin ja olen laittanut hyvän kiertämään tarjoamalla kyytiä myös muille. Rohkeasti suuta auki ja sanaa kiertämään, jos ei juuri sillä tietyllä kaverilla autossa ole tilaa, niin ehkä kaverin kaverilla.

Myös usein se kokeneempi kaveri omistaa mekkauspöytää, jonka nurkasta varmaan löytyy tilaa uudelle kaverille ja tätä "kummiharrastaja" käytäntöä onkin jonkun verran näkynyt. Se toimii. Otetaan se parhaiten tutuksi tullut kokeneempi harrastaja siihen alkuun avuksi, jotta päästään porukkaan sisään. Tämähän on luonnollinen tapa päästä mihin tahansa porukkaan mukaan.

Ei kannata katsoa ja katua, heti kuin vaan suinkin kynnelle kykenee, niin kisoihin mukaan. Siellä ajaa saman tasoiset kaverit keskenään, eli "pro-jamppojen" kisaa ei ensikertalainen pilaamaan pääse, päinvastoin ovat tyytyväisiä kun on uusia ukkoja mukana mahdollisimman paljon! Siellä on nostajat, ajanotto yms. palvelut talon puolesta, sekä reilusti asiantuntevia kanssaharrastajia valmiina neuvomaan ja auttamaan parhaansa mukaan, hyvää aikaa opetella pysymään putkien välissä. Ne jotka ovat kisoihin lähteneet, ovat myös yleensä päätökseensä tyytyväisiä olleet ja osallistuneet jatkossakin, kaikkien juttu se ei tietysti voi olla, tai ei ensimmäisellä kerralla siltä ehkä tunnu, kokeile, lähde vaikka vain katsomaan kisailua ja ota kaveri mukaan!

Eli nyt lopetetaan toisten juttujen dumaaminen, käydään kehumassa tai pidetään suu kiinni, mietitään miltä homma näyttää ulkopuolisten silmin ja pyritään edesauttamaan lajin kehitystä parhaamme mukaan, kukin tavallaan osallistumalla, oli se sitten neuvomista foorumilla, radalla, kisojen järjestelyä, ratojen kunnostusta tai kisoissa käymistä! GT-jannut ovatkin jo päässeet pahimmasta leirimeiningistä ja nyt onkin ollut mukava seurata toisten juttujen kehumista hyvässä ja rennossa hengessä, mennään imussa muutkin. Uudet harrastajat rohkeasti mukaan kehittämään omaa harrastusta ja osallistumaan!

4
Vapaa keskustelu / 4.11. Kauden jälkilöylyt Megazonessa!
« : 05.10.06 - klo: 22.05 »
Oliko nostaja kisoissa sokea?
Hajosiko vetostartti juuri väärään aikaan?
Onko kaverin auto aina hieman nopeampi?

Vihdoinkin pääset purkamaan agressioa ja ampumaan kanssakuljettajia! Irc-channel Nitrobuggy päätti repäistä oikein kunnolla ja tarjoaakin nyt nopeimmille mahdollisuuden päästä mukaan tähän pelisessioon.

Paikka: Helsingin Megazone www.megazone.fi
Tilaisuus on varattu 4.11.2006
klo 16-17, paikalla oltava 15.45

Könttäsumma on peliajalta 350e ja nyt pelaajia on ilmoittautunut jo n.10, joten hinta lienee jotain alta 35e riippuen pelaajien määrästä jotka saadaan kasaan haalittua.

SITOVAT ilmoittautumiset tähän ainutlaatuiseen tilaisuuteen voi tehdä *HOKE* :lle sähköpostiin HOKE@hukassa.cOm tai hänelle yv:nä.

Ole nopea tai jäät B-FINAALIIN ruikuttamaan!
 8)

5
Vapaa keskustelu / Musiikkitapahtumat
« : 19.06.04 - klo: 00.31 »
Eli tänne voitte sijoittaa tietoja millä tapahtumilla olette olleet ja/tai minne olette menossa. (Huom! Lähiaikoina, ei Jerzi kaikkia, niitä sulla on kuulemma paljon.)

Avaan pelin: G3-Satriani, Vai, Fripp - Siellä olin juuri hetki sitten. (18.6) Meno oli melko kova. Poninhäntää ja pitkätukkaa näkyi kaikkialla. Hyvä visiitti, mutta tiukimmat vingutukset menivät mössöksi jäähallin huonon akustiikan ja kovan volyymin takia. Kannatti käydä!

Pori jazzeille olisi tarkotus mennä. Siellä tullut lyhyen iän aikana tullu käytyä jo hmm... 12~13kertaa. Ainiin ja uusi tuttavuus Keitele jazz.
Mikäköhän siellä on meininki.  :D

6
Yleinen keskustelu / Pieni vinkki tiivistykseen
« : 17.06.04 - klo: 16.26 »
Eli servojen tiivistämisestä on puhuttu paljon, mutta tämä ratkaisu näyttäisi perin järkevältä ja toimivalta. Kyseisen aineen saatavuudesta Suomessa ei ole mitään takeita, mutta uskoisin vastaavia löytyvän. Ainakin tämä ratkaisu tuntuisi ilmapalloa kehittyneemmältä.

http://slapmafro.suddenlaunch.com/index.cgi?board=tips&action=display&num=1086124836

7
Vapaa keskustelu / Teline kameralle
« : 06.04.04 - klo: 21.10 »
Pohdiskelin, että miksi kuvata rupuista laatua jollain microkameroilla?
Vois tehdä metallikaaret esim. sivusuojien pultteihin ( tietysti pidemmät pultit ). Siitä sitten kaaret auton yli ja levy sinne päälle, johon kamera kiinni. Mahdollisesti joku suojalaatikko ja kamera sen sisään (riippuen ajotyylistä). Sitten vaan kamera rullaamaan ja auto liikkeelle. Sitä vois sitten ihailla hieman isommassakin koossa ja paremmalla laadulla. Pitääkö alkaa itse kehittelemään, vai onko muilla jo kokemuksia?

Tämä nyt vain tämmöisenä ideointina.

8
Vapaa keskustelu / Paras hetkesi?
« : 21.03.04 - klo: 20.37 »
Eli kysyisin seuraavaa:
Koska sinulla on ollut paras hetkesi RC harrastuksen parissa?
Kenen kanssa? missä? millä välineillä?
Ja kun tavataan todeta, että itku pitkästä ilosta niin:
Hajosiko mitään?

9
Vapaa keskustelu / Autolle teline - millainen?
« : 15.03.04 - klo: 21.07 »
Eli ajattelin tehdä koulussa autolle telineen, mahdollisesti hyllyyn laitettava "tyylikäs" tai ihan käyttöön. Ongelma on se, että millä se auto pysyisi siinä päällä. Telineen katto kumista? Joku sidesysteemi?

10
akselin päässä oleva ruuvi jämähtänyt... ei viitsisi konetta irrottaa ja vääntötilaa on kovin vähän... kyseisessä ruuvissa on todennäköisesti lukitetta... löystyttääkö kuumennus lukitetta ( esim kolvi? )

Ja jos joku asiantuntija vaivautuisi kertomaan hobaon kytkinkellon sopivuudesta mp-6:seen?

11
Polttisautot / Infernon osaset
« : 10.03.04 - klo: 21.59 »
Ostin muutama kesä sitten innostuksissani tommosen Inferno mp-6 sportin aluksi toimi hyvin... sitten huonommin... sitten pienillä avuilla taas paremmin kunnes rattaan hampaat pamahti sileeks... muutaman kesän kaapis lojunu, mutta ajattelin tänä kesänä alottaa taas " uudelleen " Lueskelin noita aikasempia tietoja... ja suosittelitte
Hobao:n osia... pitäis vissiin ostaa tehokkaammat servot ja uus takasiipi ( "magee takaflipu" ) Siitä rattaasta vielä... en tiedä kyseisen rattaan nimeä... ( iso musta ja muovinen - päällä ohjausservo )
Pienintäkään hinta-arviota kyseiselle remontille? Mitä kaikkea tulisi vaihtaa? ja mikä on tämän kyseisen ratas (-systeemin) nimi

Olisin kiitollinen tiedoista / aloittelijoiden palstasta

T: Toivottavasti harjoituksen pariin palaava

Sivuja: [1]