Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Aiheet - pecu_83

Sivuja: [1]
1
Olen yrittänyt etsiä tietoa millaisella signaalilla noparia ohjataan, mutta huonolla menestyksellä. Tekisi mieli sähköistää lastenpyörä / polkuauto ja käyttää siinä apuna RC-vehkeen noparia, mutta jättää langattomuus pois.

Eli pystyykö noparia ohjaan suoraan esim. oikean mallisella potikalla tai muulla sellaisella?

2
Sähköautot / WLtoys
« : 15.06.15 - klo: 13.36 »
Tervepä vaan kaikille!

Kokeilin haulla enkä löytänyt vielä keskustelua tästä autosta.

Olen uusi jäsen tällä foorumilla ja rc-harrastuksen pariin 20 vuoden tauon jälkeen palaava kaveri. Tai eipä sitä lapsena voinut harrastukseksi sanoa, minulla oli joku Nikko-tyylinen buggy jolla tykkäsin ajella. Olen jo useamman vuoden himoinnut kunnollista rc autoa. Ylimääräistä rahaa ei oikein ole ollut kunnolliseen, ei uutena eikä käytettynä (hyväkuntoiset käytetyt tuntuvat olevan kalliimpia kuin uudet  :shocked:). Pari vuotta sitten jo silmääni osui ekan kerran nämä kiinalaiset wltoys tuotteet. En vielä silloin uskaltanut tilata, kun ajattelin ettei niillä tee mitään.

Nyt taas selailin autoja, nettikauppoja, tätä foorumia, myyntipalstoja, tori.fi ym.. ja silmääni osui banggood.comissa tämä kyseinen auto 60€ posteineen. Googlettelin autosta tietoa ja löysin netistä tämän threadin: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2136004

Siellä käsitellään käytännössä samaa autoa, sen hyviä puolia ja heikkouksia. Lueskelin sen läpi, huomasin että varaosia on runsaasti saatavilla ja uskalsin tilata itsellekin. Tilasin valmiiksi varalle sen voimansiirron ison rattaan (spurrin?), kuulalaakerit pyörännapoihin ja toisen akun.

Kun auto tuli, laitoin sen suoraan palasiksi ja tein suositellut modit.



 Kuulalakerit paikalleen, rataskotelon tiivistys ja iskareiden täyttö. Tarkoitus oli täyttää vielä renkaat foamilla, jotta vanteet eivät saisi niin paljon kipeää, mutta vahingossa sulatin yhden vanteen muodottomaksi kuumailmapuhaltimella, joten jätin harmistuksissani ne vielä tekemättä. Sain vanteesta muotoiltua vielä sen verran suoran että sillä pystyy ajaan.

En tehnyt suositeltua vesisisäänajoa moottorille, mutta jonkinnäköisen sisäänajon moottorille ja molemmille akuille kuitenkin. Asfaltilla oli kiva ajella ekat akulliset, mutta ekalla soratestillä moottori meni jumiin  :angry:
Moottorille oli porukka rakennellut juurikin tästä syystä lisäsuojakoteloita, mutta itse en halunnut tehdä sellaista ettei moottorin jäähdytys heikkenisi. Noh kivet pois koneesta ja matka jatkui taas! Tein moottoriin oman ilmanputsarin ilmanvaihtokoneeseen tarkoitetusta suodatinmatosta.



Tällä setupilla ajettiinkin useampi akullinen ilman ongelmia. Sitten alkoi autosta kuulua ilkeä ääni. Meni pitkään paikantaa ääni, mutta loppujen lopuksi paikansin sen spurriin. Mitään näkyvää syytä ei kuitenkaan ollut. Hetken aikaa nettiä opiskeltuani totesin hammasvälyksen puuttuvan kokonaan. Modasin moottorin kannakkeesta säädettävän ja säädin välyksen kohdalleen ja ääni hävisi.  :smiley: Taas rällättiin monta akkua. Yhden rälläyspäivän jälkeen huomasin kahdesta etuvanteesta lohjenneen reunasta palan. Sen jälkeen vihdoin laitoin foamit renkaisiin.

Nyt autolla on ajettu varmaan 10 akullista (n. 10-15min per akku ajosta riippuen), eikä vielä ole hajonnut yhtään kriittistä osaa. Tähän rahaan olen saanut runsaasti rahoille vastinetta ja heti päässyt myös ns. harrastuksen makuun kun autoa on päässyt/joutunut heti purkaan ja kasaan  :grin:



Tässä pari videoo piharadalla kikkailusta:

https://youtu.be/vXHJSr-ntjE

https://youtu.be/1ueQYqT80sE

Sivuja: [1]