EA Import

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Aiheet - RadDaddy

Sivuja: [1]
1
Täällä,  https://www.youtube.com/watch?v=frx5IcuI7xU&feature=share&fbclid=IwAR239OllE2eZHke4lRmbUP6sgxgOlnJbsZncmQB2hIUk71AUiQskaxrPn-o

Ihan hyvän näköistä menoa. olis kiintoisaa nähdä miten GI*MAR GTX8  pysyisi mukana, no keväällä nähdään.

Muuten, tuollainen pääsuoran jälkeinen lievä korotettu dosis täytyisi saada Tattikselle, muuttais radan luonnetta ratkaisevasti, ja, tuossa punavalkoisessa heittää peräpäätä aika lailla.. GI*MARissa on takana muuttuva auraus, rauhoittaa kyllä tuollaisia taipumuksia..

Laitetaan talten myös tuo sadekelin video ;https://www.facebook.com/julius.kolff/videos/pcb.2119760368043047/2119759351376482/?type=3&theater&ifg=1

Jos järkevästi ja yhteisymmärryksessä rakentais ensi kesän kisakalenteria Nitro ratakasin ja GTkasin kanssa samaan kisatapahtumaan, voisi se esimerkiksi mennä siten että sadekelin sattuessa ajettais enemmän Gt8 autoilla ja välissä muutama pyrähdys nitro/foam autoilla, niitten kanssa jotka ovat valmiita uhraamaan kalustoaan luonnon voimien käsittelylle. Kuivan kelin sattuessa taas vastaavasti enemmän nitro/foam eriä ja mahdolisuuksien mukaan väliin GT8 eriä. Isot Bensavehkeet sitten voisivat kamppailla keskenään ja erikseen omassa kisassaan...

On liian aikaista arvuutella GT8 kuskeista tai sponsseista. Kyselyjä on tullut useita mutta katsotaan nyt kuitenkin ensin miten luokka alkaa muotoutua. Minun ehtoni sponssille ja promootiolle sekä tarvikesupportille on:
#) Voimassa olevien EFRA sääntöjen noudattaminen   #)  Vapaa rengas säänto , kunhan on GT8 lokkaan brändätty slicks tai uritettu sadekelin rengas

On vaikeata kuvitella että "Specs rengas" olisi tasaväkinen jos osa hankkii niitä mistä sattuu ja jotkut koettavat pärjätä edellisvuoden renkailla Ainoa oikea tie mielestäni on että kukin ajaa niilä renkailla, mitkä toimivat omassa autossa parhaiten.

Näen GT8 luokan asema tulevaisuudessa tällaisena:  Kun Nitro Ratakasi on se "pääluokka" jonne surin osa tähtää ja Nitro kymppi turisti Junioriluokkana jossa opitaan nitro/foam kisaamisen niksit ja jossa set-upit ovat aika lähellä sähköturistia, niin GT8 on enemmänkin "Seniori luokka" ja semi-pro ja jäähdyttely luokka. Sinne käy vanhempikin kalusto ja jopa buggysta tehty konversio. Voitaisiin ajatella että olisi "divisioona 1 ja Divisioona 2" riippuen siitä, olisiko yksi vai kaksivaihteinen GT8 auto... kiukuttelevan kakkosvaihteen voi "korjata" muuttamalla se yksivaihteiseksi.. Konversioksi tarvitaan oikastaan vain GT8 lexan kori-siihen koritolpat ja foampuskuri kiinnikkeineen sekä GT8 kumirenkaat. Jos tankkisääntö on luokassa 150cc niin on oltava tarkkana tankkausvälistä buggyn 125cc tankin kanssa...Jotta saataisiin kaikki "Rekka Reiskat" mukaan luokkaan, niin olen tilannut muutaman GT8 alustaan sopivan Super Truck Lexan korin. Saadaan vielä "Divisioona 3" noille rekkakuskeille

2
EMANON Racing / Sesongin 2019 päätös.. totuus...
« : 19.09.19 - klo: 20.29 »
Olipa vetävä aloitus... totuus on se että rataluokkien ajajamäärä vaan tippuu tippumistaan. osaksi se on " luonnollista aaltoliikettä" mutta myös motivaation ja promootion puutetta.
Päinvastoin kuin joku "tietäjä" täällä foorumilla toitottaa, mielestäni informaation ja kädestäpitäen neuvoja jakaen, saadaan harrastajien positiivisia kokemuksia lisättyä. Hienosti sanottuna se on PROMOOTIOTA

Omalta osaltani tarjoan huippukalustoa tutustumiseen- myös ihan testiajoon. Sen takia nyt muutama viikko menee varaosavaraston täydentämiseen ja demoautojen korjaamiseen ja uusien tuning osien asentamiseen.

Tämä on se josta nitron ja rissan tuoksun lisäksi pidän eniten tässä valitsemassani harrasteen osa-alueessa.
Toivottavasti talvisesongilla tavataan -vaikka Hakkilassa- demoautoihin tutustumisen merkeissä

3
EMANON Racing / Mikä olisi edullisin "Hupiluokka"??
« : 19.09.19 - klo: 19.20 »
pannaanpa etsintään, sellainen jota jerzi ei alkaisi "säätämään"
tänne kaikki ehdotukset, lopuksi julkinen äänestys...

tästä vaan... kuva liitteenä ja tähän säännöt:  https://www.lansivayla.fi/artikkeli/533645-taalla-tehdaan-legendaariset-neppis-autot-isien-ja-poikien-rakastama-klassikko-sai

Made in finland by Plastex  since 1950  jotakin... olen ihan oikeesti osallistunut luokan kisoihin...

4
EMANON Racing / "No NITRO-NoFun..."
« : 19.09.19 - klo: 10.44 »
Jep, nähdään ensi kesänä... :)

5
EMANON Racing / rataluokat keskustelu päivitetty 19.9.-19
« : 17.09.19 - klo: 17.19 »
Vs: Rataluokat 2020 Osallistumiskartoitus ja Yleinen keskustelu
« Vastaus #16 : tänään kello 10:50 »

Lainaus käyttäjältä: jerzirccar1 - tänään kello 01:35

lue jerry tämä ... jos tajusit, kirjoitukseni #11 koski KAIKKIA RATALUOKKIA jota Enderin Listaus tarkoittaa..en mitekään erikoisesti tuota "kotimaista hupiluokkaa" GT8

lisäys,19.9 myöskin jos olet huomannut, on suomessa kisaajia jotka "pitävät hauskaa" ja siitä huolimatta ottavat kisaamisen tosissaan, haluten nousta tasolle joka mahdollistaa menestyksen kansainvälisillä areenoilla.
See tarkoittaa sääntöjen noudattamista, kunnon kalustoa, ettei ajeta millään pölyttyneellä ritsalla 2000 luvun alusta. se tyyli taitaa olla sinulle vierasta ja jopa kauhistus.. sehän pilaa "kaiken hupin" eikö niin ?

---------
Lähinnä tarkoitan että anna olla jo.
Sun pointti on tullut esille jo, ja jos haluat jotain tarjota  niin sinullahan on oma kohta  sitä varten täällä...
Kehu ja esittele siellä sinun kamojes ja rauhoitu täällä... Kyllä jengi käy siellä katsomassa mitäs sinulla on tarjolla heille ja mihin hintaan.
Me tiedetään että sinun intressi on vain myydä, et ainakaan edistä noilla sinun kirjoituksilla saamaan uusia kuskeja viivalle.
Jerzi

-------

"Tähän vastauksena sanon (sinulle) jerry, että sinun suurin virhearviosi sun postauksissa on että "haluan vain myydä enkä tee rc autoilussa mitään muuta". Jos järjellä asioita puntaroisin, en olisi IKINÄ palannut rc harrastukseen ja alkanut PROMOAMAAN Nitro Ratakasia vuonna 2014. Nauttisin vaan valtion minulle maksamasta (runsaasta) taiteilijaeläkkeestä, ja silloin tällöin pistäytyisin Tattiksella nauttimassa Nitron ja rissan kärystä ja siitä ihanasta vinkunasta mitä nuo myllyt saavat aikaan , yhdessä naisystäväni kanssa. Oletko ikinä muuten ajatellut että V6 Formula moottori joka kiertää noin 7000 kierr/min, kuulostaa samalta kuin 21 nitromylly joka kiertää päälle 35.000 kierrosta minuutissa. Vielä kun nitrokasissa on hevosvoima per kilo teho-paino suhde, on kyse oikeasta kilpa-autoilusta, eikä mistään köröttelystä  niin kisafiiliskin on mahtava kun vanhat kamut pistää menemään. upeata tekniikkaa sisältävillä rata autoilla
Ihan oikeesti pidän siitä kisa touhusta, ja olen valmis satsaamaan omia rahojani siihen, kunhan ei hirveesti mene tappion puolelle..Koetetaan nyt vaan olla sovussa täällä ja keskitytään kehittämään tätä harrastusta.  loput laitan sinulle yksityisviestillä. saat olla viestistä mitä mieltä haluat..."

--------

-lisään tähän hän loppukaneettina, keskusteltuani Shepherd kuskien kanssa aiheesta, listaan Shepherdillä ajavat (tällä hetkellä):
Tiimin "ykköskuskit" jotka nauttivat tehtaan tukea kansainvälisissä kisoissa:
 Henry Fredriksson (kolminkertainen Suomenmestari ratakasi edellisessä sarjassa ja kaksi voittoa uudessa sarjassa)
Tony Raikas (useita mestaruuksia eri R/C luokissa Suomessa ja ensimmäinen Shepherd kuski Suomessa)
Leo Hongisto Kaksinkertainen suomenmestari ratakasi sarjassa ja useita suomenmestaruuksia eri luokissa
sitten VELOX 8 ratakasi ajajat eli "tiimiajajat": Sten Nordman, Ilkka Mannio, Tuukka Tiainen, Make Seppälä
Uudet tulokkaat jotka ovat ostaneet/ostavat uudet Velox V8.2  autot: Petri Tuomainen ja Hiski Rönkkönen.
Sitten ne jotka ajavat, mutta ajavat "demoautolla"   Kim Elfström ja Miika Vatanen. Sitten kaksi, jotka ovat hankkineet Velox V8 auton, mutta kenties ajavat, mutta eivät halua nimeään vielä julkisuuteen..
Eli Shepherd ratakaseja todennäköisesti ensi sesongilla yksitoista tai kolmetoista kappaletta, joka täyttää jo yksinään SM sarjan minimivaatimuksen    (Mission accomplished...!  )
Kymppi turisti on ongelma, ainoa jolla on Shepherd Velox kymppi on Tume Murto, se palkinto auto... Täytyisiköhän vaihtaa se auto Kasi Veloxiksi että Tume pääsisi ajamaan kisaaa, yksin on hiukka vaikeata ajaa kisaa. jep jep...niinkuin uusia kuskeja viivalle ??

.

6
Tehdas on sisäkauden kunniaksi laittanut tarjoukseen:
Velox F1 sarja koreineen-Scorpion 21.5T motti +ENS Säädin + Ride F1 rengas sarja € 530,- >>  € 420,-

Volante F1 mattokumit eteen  € 17,-
Volante F1 mattokumit taakse € 19,-

Sweep F1 Mattokumit eteen     € 16,-
Sweep F1 Mattokumit taakse    € 18,-

CS High Grip Mattopito 100ml   € 12,-
MR33    No 1 Mattopito             € 12,-
MR33    No 4 Mattopito             € 12,-

koreja-Tarra arkkeja- Maaleja  Tilanteen mukaan

7
EMANON Racing / SHEPHERD VELOX F1 Sähköformula
« : 02.09.19 - klo: 18.59 »
Velox F1 on IDEAALI Junioriauto Matolle talvi harrastukseen. Edulliset 21,5T + ESC sähköt, Kumirenkailla jotka kestävät pitkään. Minimi säätökohteita. Varaosat vain puhelinsoiton päässä..

Manuaali  https://www.team-shepherd.com/pdf/Velox_F1_MANUAL.pdf.

set up ETS-Bultnyck, RIDE sarja renkaat: https://www.team-shepherd.com/pdf/2017_ETS_Muelheim_Bultynck.pdf

Tuning osissa Korkeata ja matalaa siipikiinnikettä, keraamisia diffikuulia ja myös
X-Ray ratasdiffi joka sopii suoran Velox F1 takapäähän, käytettäväksi erittäin huonolla pidolla
ja mutkikkaalla mattoradalla

Meiltä myös Hobby Wing 21,5t motti/säädin kombo F1 luokkaan sekä akkuja, Sweep-Ride-y.m.
kumirenkaita F1 autoon

8
manuaali :  https://www.team-shepherd.com/pdf/V8.2_manual.pdf?fbclid=IwAR3eQhl4u0r5FbCeEK16SLXTWnVk-84VXVoOnseoop85L4rCmQ63czIkQ-c

velox esittely (englanniksi)
http://www.piranirc.com/prodotto-148025/Shepherd-Velox-V82-car-kit.aspx

https://www.redrc.net/2019/03/shepherd-tease-velox-v8-2-1-8th-nitro-on-road-kit/

Autosarjassa tulee vakiona joukko Tuning osia, jotka aikaisempaan versioon sai vain kalliina lisäosina
kuten VCC reverse kytkin alumiinibellillä ja keltaisella kytkimen kitka kiekolla, Alumiiniset pikavaihto akselit eteen ja taakse. uusi pienempi ja eloksoidusta alumiinista valmistettu kuulalaakeroitu servosaver ja monta muta hienoa detaljia, jotka ennestään vievät Nitro ratakasin tekniikaa eteenpäin. Hinta on kaiken lisäksi entinen. saat tiimin nettohinnaston pyytämällä sen minulta sähköpostilla. Se astuu voimaan heti kun olet tehnyt tilauksen Shepherd 1/8-1/10 tai F1 autosta...

Set up tietoa ja suomalaiskäyttäjien kommentteja saadaan kunhan testejä ollaan päästy tekemään.

9
 liitteenä...

Velox V10 set up neuvoja     thilo tödtmann  (shepherd tehdaskuski )

Lähtökohta on manuaalin mukaiset asetukset.
Maavara, kaikki pyöränkulmat, raideleveys, caster/camber
Ohjaus oikealle/vasemmalle. näitä ei ylensä tarvitse muuttaa.
Muuttujia on iskarit ja niien öljyt ja männät, kallistuksen vakaajat,
roll center” eli tukivarsien kiinnityskohdat alustaan ja niiden kulmat.
kaksi Shepherdiltä ladattavaa Set-up sivua joita suosittelen
on: minun (Thilo Tödtmann) Fiorano ja Kissimee set upit.
Normaalisti kun pito paranee treenien jälkeen, NOSTA etu ripustus A-vartta. Jäykennä etu vakaajaa, käytä pehmeämpiä etu jousia ja lisää takaripustuksen kulmaa lisäämällä 2mm shimmi.
Jotta kaarteeseen meno tulisi helpommaksi ja saisit enemmän pushia ulostuloon, jäykennä takadiffiä. Jos pidosta tulee erittäin kova, jäykennä myös etudiffiä tai jäykkää etupäätä (one Way)
LOW traction:  etudiffi 6K öljy    Takadiffi   6K öljy   Iskarit 900 öljy    männät  3x1,2mm
 Vakaaja edessä 2,2mm Takana  2.0mm Taka auraus 3 astetta

HIGH Traction:  Diffi edessä10 öljyK takana 8K öljy   Iskarit 800 öljy
männät 3x1,2mm  vakaaja edessä 2,1mm takana 2.0mm
ripustuksen shimmi +2mm  taka auraus 2,5 astetta
Muista tsekata alustan "tweak" ja tasapaino Keskelle...

VELOX V 10 Nitro turistin MANUAALI:

https://www.team-shepherd.com/pdf/V10-WC_MANUAL.pdf

Siitä vaan miettimään nitroturistiin mukan tuloa. Tiimin varikolla LISÄAPUA !1

Hinnasto ja tiimi diilit: vatanenj@gmail.com




10
RC-kerhot ja -radat / rc auto rata hyötykäytössä ?
« : 03.08.19 - klo: 18.42 »
On se hyvä että kelpaa...

Sivuja: [1]