Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Aiheet - SpotMonkey

Sivuja: [1]
1
Bensa-autot / Zenoah G240rc käynnistymisongelmia
« : 09.04.19 - klo: 15.02 »
Tervehdys,
Pientä haastetta saada ensitulille Zenoahia. Uusi moottori on asennettu autoon ja rupesin ihmettelemään mikä vialla kun ei edes lupaa. Kipinä on kunnossa. Letkujahan tuossa on 3, yksi letku menee kaasarille päältä (syöttö?), toinen ohuempi tankilta kaasariin samaan kohtaan alapuolelle (ylivirtaus tms?) ja sitten on vissiin se ilmaletku joka menee tankilta moottorin taakse avoimena. Ryypytyspumppu liikuttaa kakkua kaasarille mutta osa kamasta tunkee takaisin hanakasti vaikka kuinka pumppaa. Onko mulla bensan virtauksessa ongelma... Ei oo meikäläisen vahvin alue tää moottoripuoli, jos löytys vinkkiä miten lähteä perkaamaan ongelmaa... Suurkiitokset jo etukäteen!

T

2
Helou,
Palasin RC-autoharrastuksen pariin pitkän pitkän tauon jälkeen ja hankin kisakäyttöön varustellun Losin DBXL:n. Auto on sähköistetty jälkikäteen polttiksesta Tritonin 960KV moottorilla ja noparilla. Kerrassaan hurja peli - vauhtia piisaa liiaksikin, mutta myös pientä ihmetystä herännyt. Auto nykii liikkeelle lähtiessä kummallisesti. Kaasua rämppäämällä lähtee paremmin liikkeelle. Epäilin ensin lähettimen säätöjä (joista en vielä ymmärrä juurikaan), mutta hetken tutkiskelun jälkeen epäilen nyt voimansiirtoa koska keskidiffiltä etupäähän lähtevä kardaani tai tarkemmin ottaen hahlo johon se diffissä istuu sisään on selkeästi kulunut. Voisiko ongelma johtua siitä että tuo kardaani hiertää kuoppaan tuossa hahlossa ja jumii voimansiirtoa? Uudet osat ovat siihen tilauksessa. Mietin vain onko näissä nopareissa nykyään joku katkoja/rajoitin joka lyö tehot alas jos esim. voimansiirto jumii? Puhtia siellä on niin paljon että luulisi muuten hajottavan paikat jos jumi tulee. Jos löytyy tietoa/näkemystä ongelmaan, otan kaikki kommentit kiitollisena vastaan.

T

3
Tuli hankittua Tritonin combolla (KV960) sähköistetty DBXL, ja pohdin kuinka ongelmallista olisi kasvattaa rengaskokoa hieman? Jos renkaan halkaisija ja massa kasvaa olennaisesti, käykö kuormitus liian kovaksi vakio voimaksiirrolle ja miten sähköt kestää. MTXL:ssähän on eri speksit voimansiirron osalta isompien renkaiden takia vaikka paljon muita yhtäläisyyksiä autoissa on. Perehtyneisyyteni auton mekaniikkaan on hyvin niukka vielä, joten kaipaan lähinnä käytännön vinkkejä tai hyviä käytäntöjä, jos jollakin on asia ollut tapetilla. Yhtenä rengasvaihtoehtona olisi FG Monster Truckin aluvanteiset (FG -> Losi adapterilla), jotka ovat noin sentin halkaisijaltaan suuremmat ja reilusti leveämmät. 24mm HEXillä varustettujen vaihtoehtoisten renkaiden löytäminen on osoittautumassa melko haastavaksi muuten. Jos joku keksii hyviä vaihtoehtoja, vinkit otetaan kiitollisena vastaan.

Autosta tulee custom-projekti, jonka kokemuksia päivitän palstalle kunhan homma tästä pääsee kunnolla vauhtiin.

Kiitokset etukäteen näkemyksistä!

T

Sivuja: [1]