EuroRC

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Aiheet - *HOKE*

Sivuja: [1]
1
Moi,

ajetaanko kilpailu matolla vai betonilla? Kuulemma piti matolla ajaa, mutta kutsussa lukee betoni.

Mattokrossi ois jees

Yritit jemmata ton vikan kommentin niin pieneks ettei sitä huomattais, mutta hakkeroinpas sen näkyviin  :tongue:

Ei ole olemassa mattokrossia... se on 3D turistia, eikä siinä oo mitään jeessiä jos krossia haluttais ajaa.

Toivottavasti on se loistava betoni alusta mitä näytti kuvien perusteella halli olevan ja ymmärtäisivät poistaa ne matot vielä hyppyreistäkin.

Krossissa on tarkoituksenmukaista mennä sladissa.


2
Yleinen keskustelu / Kuitukeskustelu
« : 22.01.12 - klo: 03.13 »

Tää mua kyllä hieman ihmetyttää.

Kevlar kun on kuitenkin nimenomaan kuitu niin miten osa voi olla kevlaria ilman kuitua?

Ehkä tarkoitti hiilikuitua? Vaikea sanoa toisten puolesta toki mitä on tarkoittanut.

Vaikee kieltämättä sanoa... vaikka kylläkin ymmärrän asian niin että tarkoittaa että on kuidutonta kevlaria...

Noh... oli miten oli niin olen kyseisen osan nähnyt katkenneena, eikä siinä ollut mitään kuitua näkyvillä.
Ensi ihmetys olikin että missä se kevlar on???
Se kun on nimenomaan kuitu.

3
Lipo- säkin käytön ja 1C maksimilatausvirran pitäisi olla kaikille kilpailijoille itsestään selvyys.
Ei ole.
En ole ajanut yhdessäkään kisassa missä näitä asioita olisi millään tavoin määrätty.

Tiedän kyllä että nämä asiat ovat säännöissä määrättyjä, mutta kerhokisoissahan ei ole ollut tuohon asiaan mitään määräystä.

Liposäkki on pitänyt hankkia jo aikapäiviä sitten.
Sitä ei vaan koskaan muista koska ei ole omalla kohdalla ollut pakollinen.
Edelleen toki hankintalistalla... Kun vaan muistais.

4
Yleinen keskustelu / Ruuvimeisseli-keskustelu
« : 20.08.10 - klo: 09.52 »
Landor saa lyhennettyä tuota mekkaus aikaansa tuntitolkulla hankkimalla kunnon työkalut.

Ei mitään työkalukaupoista saatavia kuuskulmia... ei "ammatti" työkaluja vyrtiltä blaa blaa vaan kunnolliset rc käyttöön tehdyt työkalut.

Kunnollisella työkalulla aukeaa ruuvi vaikka se olisi kovalla lukitteella lukittu.
Huonoilla pyöritelläänkin sitten se 6 tuntia.

5
En nyt halua että tästä taas lähtee jotain vääntöä ja siis painotan että joo... erälistat näyttää hyvältä...

Mutta...
Kun kerta oli vaikea alunperin mahduttaa kaikki aikatauluun niin...

Meidän radalla kyllä mahtuu oikein helposti ajamaan 10 kuskin hiittejä... Jopa isompia... kuten on jo edellisissä kisoissa nähty.

No jos aika on ollut ongelma niin miksi sitten erät on jätetty noin väljiksi?
Kymmenellä kuskilla per hiitti olis tippunu heti yks erä sekä nelkuista että takatuupeista...
Aikamoinen ajan säästö olis lopulta tullut.
Sillä olis saatu vaikka alkuerien loppuun pitkä ruokatauko aikasiks.

No mutta...kuten alkuun sanoin niin tämä ei ollut mikään purnaus, vaan olen tähänkin täysin tyytyväinen... Onpahan omien erien välissä enemmän ilmaa.

Lähinnä vain ihmettelin että eikö se aika nyt sitten ollutkaan ongelma.

6
Sähköautot / Team Academy sähkökrossarit
« : 20.02.09 - klo: 21.50 »
Tästä se lähtee.
Uudet huippu kilpurit sähkökrossin M2-10 ja M4-10 luokkiin.



Myöhemmin lisään tähän kuvia ja pientä raporttia autojen kasaamisesta ym.   :afro:

7
Polttisautot / Keskustelua kytkinlaakereista
« : 09.11.06 - klo: 12.59 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika R"
Ei todellakaan, ainakaan Kyoshon parempi SP kello. Viimeksi ajoin 45 min finaalin Kyoshon kytkinkellolla maaliin asti vaikka molemmista kytkinlaakereista oli vaan kehät jäljellä (finaaliin vaihdetut uudet keraamiset..pah)
Kello oli silti ihan kunnossa!!

Kelloja kuitenkin tarvii jos haluaa vaihtaa välityksiä tai käyttää sekä komposiitti että alumiini kytkinpaloja, sillä sama kello syö komposiittiset hetkessä sispinnan karheuden takia alumiinisten palojen jälkeen.


Se riippuu aivan puhtaasti kytkimestä pystyykö sillä ajamaan jos laakerit pamahtaa...
Se taas että olet saanut keraamiset laakerit rikki, kertoo sinun osaamattomuudestasi aika paljon.

2 turun kurakisaa ajoin samoilla laakereilla... Päätin tämän jälkeen vaihtaa varmuuden vuoksi.
PM kisoissa hajos autosta spurri joka alkoi hinkkaamaan pohjalevyyn oikein tosissaan...
Kytkin kuumeni niin rajusti että uusi musta kello vaihtoi väriä... oli sinistä, harmaata, punertavaa ja mustaa väriä...
Kuumuus tekee mielenkiintosia :D
Arvaas huviksesi millä laakereilla ajoin seuraavan kisan.
No niillä samoilla jotka olivat tuossa kärähtäneessä kellossa...

Kytkinkellon kuluminen on täysin riippuvainen kytkimestä.
Jos käytetään alupaloja niin kello on todella nopeasti vaihdon tarpeessa.
Mutta esim Fioronin turbo slide kytkimellä ei kello kulu oikeastaan mihinkään... Myöskin tällä kytkimellä pystyy ajamaan vaikka laakerit pamahtaisi aivan palasiksi...  Tai no siis pystyy ajamaan paremmin kuin muilla.
Mutta siis... mikäli tosiaan keraamiset laakerit noin nopeasti saa rikki niin vilkasu peiliin... Oikeesti.

8
Yleinen keskustelu / Mistä lasikuitulevyä?
« : 25.04.05 - klo: 22.33 »
Eli kertokaapas mistä kannattaisi lähteä kyselemään lasikuitulevyä.

Ideana ois tehdä jarrulevyjä nippu XB-8:iin sopivina.
Ois suhteita firmaan joka voi tehdä ihan mitä vaan keksii laserilla tai vesileikkurilla yms.
Riippuen raakaineiden hinnasta ei levyjen hinta pitäisi olla päätä huimaava, joten voisin teettää vaikka isomman satsin kerralla muillekkin haluaville sopuhintaan.

Ei vaan meikäläisellä tule mitään mestaa mieleen josta voisi valmista levyä kysellä.

9
Lainaus
Fullspeed RC racing club - http://www.fullspeedrc.fi/


Vantaan Vauhtikeskus 1/10-, 1/8-, 1/5-krossiradat
Vauhtikeskuksessa on krossiradat M8-luokan nitro- ja sähköautoille, sähköautorata 1/10-kokoluokan krossareille ja SC-autoille, sekä turffi-rata kaikille 1/5 ja sitä pienemmille RC-autoille.

Sijainti
Vantaan vauhtikeskus, VM-Karting Centerin takana, Myllykyläntie, 01760 Vantaa
Käynti radalle VM-Kartin Centerin jälkeisestä liittymästä, kartta: TÄÄLTÄ.

Ajoajat
Ajoajat polttomoottoriautoilla 9-23, sähköautoilla ei rajoituksia.

(HUOM. Radan aukioloaikojen jälkeen ajaminen on ehdottomasti kielletty!).

Autotyypit
1/10-rata: Autot vastaavat suunnilleen luokkia M2/4-10 ja SC2/4-10.

1/8-rata: M8 ja M8e luokan autot sekä SC2/4-10 luokan autot

1/5-rata: kaikille 1/5 ja sitä pienemmille RC-autoille

Ratamaksut

https://www.fullspeedrc.fi/ratamaksut



Ratamaksu maksetaan Fullspeed RC:n tilille, maksutiedot:
IBAN tilinumero: FI9614163000129296  (Nordea)
BIC/SWIFT  NDEAFIHH
Saaja: Fullspeed RC
Viesti: Nimi, ratamaksu, Lavanko

Lisätietoja:
http://www.fullspeedrc.fi/

10
Sähköautot / Touring korit
« : 06.10.04 - klo: 22.30 »
Eli kyselen kuinka eri korit toimii?
Autona on TC3 FT.

Olen ajellut Honda Accordilla ja Stratuksella (molemmat Proline).
Nyt ois tulossa Andy's Stratus ja Prolinen Astra ja MG ZS.

Kiinnostais siis tietää että kuinka nuo korit käyttäytyy jos vertauskohteena käyttää Prolinen Stratusta. Ois kiva tietää vähän ennakkoon että vois säätöjä laitella edes vähän kuosiin ennen radalle menoa.

Mistä koreista itse pidätte eniten?

11
Yleinen keskustelu / Korin maalaus
« : 04.07.04 - klo: 20.55 »
Onko täällä ketään joka maalaa auton koreja pientä korvausta vastaan? Huom. pääkaupunkiseudulla.
Ois tarve kahden Hyper7 korin maalaukselle.
Leikkaan tietysti korit itse.

Sivuja: [1]