Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Aiheet - MrOllinmaki

Sivuja: [1]
1
Yleisön pyynnöstä, tässä kysely vuodelle 2017

Hei, ilmoitelkaa tähän ketjuun seuraavalla formaatilla, onko aikomuksia ajaa ko. luokkia kesällä 2017.
Osallistumistodennäköisyys muodossa, kuinka monta kisaa ajan (vaihtoehdot 0-4)

Tämä ei sido mihinkään, mutta jos aikomuksia on, kannattaa ne julkistaa, koska silloin muiden on helpompi innostua tulemaan mukaan.

TP-10:
Nimi, Ajan X-kilpailua, Auto, Moottori, Seura
1 - Teemu Taivainen / 4 kilpailua / Capricorn c02 / Novarossi / JärvSRK
2 - Aarre Sillanpää / 4 kilpailua / Capricorn c02 / Novarossi / TamUA

Ratakasi:
Nimi, Ajan X-kilpailua, Auto, Moottori, Seura
1 - Antti Ollinmäki / 4 kilpailua (+ ulkom. 1 kilpailu) / Capricorn / Novarossi / JärvSRK
2 - Tauno Meriläinen / 1-4 kisaa / Capricorn / Novarossi / Fullspeed RC
3 - Aarre Sillanpää / 4 kilpailua / Capricorn c802 / Novarossi / TamUA
4 - Sten Nordman / 4 kisaa / Sheperd / MaxPower / FullspeedRC
5 - Tuukka Tiainen / 3 kilpailua / Shepherd / Os / FullspeedRC
6 - Ilkka Mannio / kotimaan kisat / Shepherd / Reds WCXL tms. / FullspeedRC
7 - Tomi Mairue / kotimaan kisat / Capricorn / Max / HyUa

ps. Toivomusten mukaan, uusi sääntö listalle pääsemisessä on että henkilö itse ilmoittaa minulle (joko täällä tai muuten) että on tulossa ajamaan.

-A-

2
Yleisön pyynnöstä, tässä kysely vuodelle 2016.

Hei, ilmoitelkaa tähän ketjuun seuraavalla formaatilla, onko aikomuksia ajaa ko. luokkia kesällä 2016.
Osallistumistodennäköisyys muodossa, kuinka monta kisaa ajan (vaihtoehdot 0-4)

Tämä ei sido mihinkään, mutta jos aikomuksia on, kannattaa ne julkistaa, koska silloin muiden on helpompi innostua tulemaan mukaan.

TP-10:
Nimi, Ajan X-kilpailua, Auto, Moottori, Seura
1 - Matias Kuusinen / 4 kilpailua (+ ulkom. 1-3 kilpailua) / Capricorn / Novarossi / Fullspeed RC
2 - Aarre Sillanpää / 4 kisaa  / Capricorn / Max Power / TamUA
3 - Mika Niiranen / 1 kilpailu / Capricorn / Novarossi / LahUA
4 - Teemu Saarinen / 4 kisaa  / Capricorn / Max Power / HyUA
5 - Jere Saarinen / 4 kisaa  / Capricorn / Max Power / HyUA
6 - Henry Tanskanen / 4 kilpailua / HB / Novarossi / UAU
7 - Panu Vehniäinen / 4 kilpailua / Capricorn / Novarossi / TamUA
8 - Jiri Jokinen / 4 kilpailua / Hot Bodies R10 / Novarossi / FullSpeed RC
9 - Sami Munck / 4 kilpailua / Capricorn / Novarossi / TamUA
10 - Tino Eriksson / 4 kisaa  / Capricorn / Max Power / MäntsMk
11 - Antti Silvennoinen / 1-4 kisaa / Xray / Max Power
12 - Niko Putkonen / 1-4 kisaa / Serpent / Picco / TamUA
13 - Teemu Taivainen / 1-3 kisaa / Capricorn / ? / Järvsrk

Ratakasi:
Nimi, Ajan X-kilpailua, Auto, Moottori, Seura
1 - Antti Ollinmäki / 4 kilpailua (+ ulkom. 1 kilpailu) / Capricorn / Novarossi / JärvSRK
2 - Henri Fredriksson / 3-4 kilpailua (+ ulkom. ? kilpailua) / Shepherd / Max Power / Futaba / Protoform / Fullspeed RC
3 - Tuukka Tiainen / 3-4 kilpailua kotimaassa / Shepherd / O.S. / FullSpeedRc
4 - Olli Löflund / 1-2 kilpailua kotimaassa / Mugen (Historic) / Novarossi / JärvSRK
5 - Tony Raikas / 4 kilpailua (+ 1ulkom. ) / Shepherd / Max Power / KyPak
6 - Risto Rönqvist / 1 kilpailu / Xray / Max Power / JärvSRK
7 - Eetu Pesonen / 4 kilpailua / Capricorn / moottori? / LahUA
8 - Janne Liinkangas / 4 kilpailua / Serpent / OS / Fullspeed RC
9 - Sten Nordman / 3-4 kisaa  / Shepherd / Max Power / Futaba / Fullspeed RC
10 - Aarre Sillanpää / 4 kisaa  / Capricorn / Max Power / TamUA
11 - Tomi Mairue / 4 kisaa  / Capricorn / Max Power / HyUA
12 - Mika Niiranen / 1-2 kilpailua / Capricorn / Novarossi / LahUA
13 - Sakke Ahoniemi / 2 kisaa  / Capricorn / Max Power / HyUA
14 - Iina Mäkelin / 1-2 kisaa  / Capricorn / Novarossi / Kypak

ps. Toivomusten mukaan, uusi sääntö listalle pääsemisessä on että henkilö itse ilmoittaa minulle (joko täällä tai muuten) että on tulossa ajamaan.

Hahmotelmaa kesän tapahtumista:
22-24.4.    ENS Bologna
30.4-1.5.  Reenit 1
7-8.5.       Reenit 2
14-15.5.   Reenit 3
21-22.5    Reenit 4
28-29.5  Kuusankoski GPT 1 ( PM-kisat Eskilstunassa )
4-5.6.      Reenit 5
11-12.6  Hyvinkää GPT2
17-19.6.   Reenit  6 / ENS Ettlingen
25-26.6.   Reenit 7
2-3.7.     Tattarisuo GPT3
8-9.7.      Reenit 8
16-17.7.   Reenit 9
22-24.7.   Reenit 10 / 1/8 EC Eskilstuna
30-31.7.   Reenit 11
6-7.8.      Reenit 12
13-14.8.   Reenit 13 / TP-10 MM kisat Gubbio, Italy
20-21.8. Kouvola GPT4
27-28.8.
2-4.9 ENS Aigen
...
...
21-23.10. ENS Fiorano

==> Pelkästään Suomikisaajille kauden aikana 13 Reeniviikonloppua tarjolla. Kuka lähtee mukaan Reenihaasteeseen? Hyväksytty Reenikerta on vähintään litra ajettua polttoainetta. Itse lähden tavoittelemaan kymmentä Reenipäivää kauden aikana.

-A-


3
Loppukesästä..

Tattiksella..

4hengen joukkueet..

4tuntia..

Ratakasi ja TP10..

löytyisikö kiinostusta, ketä lähtisi mukaan?? (lauantaina, päivällä ajot ja sitten ajojen jälkeen kauden päättäjäiset, tyyppisesti??)

-A-

ps. Tehdään niin että 10 ensimmäistä autokuntaa mahtuu mukaan. Kerätään "varovaisia" ilmoittautumisia tähän.. (kaikki on täysin epävirallista hahmotelmaa, lähdetään toteuttamaan, jos oikeasti kiinnostuneita löytyy..)

Autokunta 1 - Team Järvenpää, Ratakasi, Mugen MRX5, Novarossi, (Antti, Olli, Risto R, Kalle L)
Autokunta 2 - Team EuroRC, TP10, Xray NT1, xx, (Dan Ö., Axel, xx, xx)
Autokunta 3 - Team Raddaddy, Ratakasi, Shepherd, Sonic, (Henkka, Tony, Janne, Tuukka)
Autokunta 4 - Team Arska, Ratakasi, Capricorn, Novarossi, (Arska, Munkki, Koivula, Panu) (varalla Koivula)
Autokunta 5 - Team Moukari, TP10, HB R10, ??, (Jiri Jokinen, Henry Tanskanen, Marco Käyhkö, xx)
Autokunta 6 - Team Jertzi, TP10, Shepherd V10, xx, (Jertzi, xx, xx, xx)
Autokunta 7 - xx, xx, xx, xx, (xx, xx, xx, xx)
Autokunta 8 - xx, xx, xx, xx, (xx, xx, xx, xx)
Autokunta 9 - xx, xx, xx, xx, (xx, xx, xx, xx)
Autokunta 10 - xx, xx, xx, xx, (xx, xx, xx, xx)

Aikatauluspekulaatio alkakoon (on muuten aika ruuhkainen tuo kalenteri näköjään):

LA 1.8. M8 SMIII (Tampere?)
SU 2.8. M8 SMIII (Tampere?)

LA 8.8. Kypak GPT4 (tää on ihan ehdoton nounou)
SU 9.8. Kypak GPT4 (tää on ihan ehdoton nounou)

LA 15.8. M8-Vantaa
SU 16.8. M8-Vantaa

LA 22.8. LS5-Vantaa
SU 23.8. LS5-Vantaa

LA 29.8. Nähtävästi suht vapaa (Arskan tiimille ei käy)
SU 30.8. Nähtävästi suht vapaa (Arskan tiimille ei käy)

Viralliset säännöt:

Luokat ja ajoformaatti:
- TP-10 ja Ratakasi-luokan autot
- Molemmat luokat ajetaan samaan aikaan.
- max 10 autokuntaa yhteensä
- max 4 hengen joukkueet
     - vain nämä henkilöt saavat koskea autoon tai ohjaimeen
     - vain nämä henkilöt saavat oleskella ajokorokkeella tai tankkausvarikolla (kummassakin vain 2 kerrallaan per tiimi)

Tekniset säännöt:
- Autojen tekniikka 2015 sarjasääntöjen mukainen
- Lemans-erikoissäännöt
     - Yksi pohjalevy käytössä, merkitään katsastuksessa
     - ...
     - ...
     - ...

(harkinnassa, ei vielä vahvistettu, pohjalevy, radiolevy, vasen etupukki ja oikea takapukki merkitään, nämä osat saa vaihtaa, mutta siitä seuraa 50-kierroksen penalty per vaihdettu osa. Muita osia saa vapaasti vaihtaa)

Kisapäivän aikataulu:
12.00-13.00 Aika-ajot
13.00-14.00 Huolto ja lounastauko
14.00-18.00 Lemans kisa

Muuta:


Palkinnot:
--

4
Hei, ilmoitelkaa tähän ketjuun seuraavalla formaatilla, onko aikomuksia ajaa ko. luokkia kesällä 2015.
Osallistumistodennäköisyys muodossa, kuinka monta kisaa ajan (vaihtoehdot 0-4)

Tämä ei sido mihinkään, mutta jos aikomuksia on, kannattaa ne julkistaa, koska silloin muiden on helpompi innostua tulemaan mukaan.

TP-10:
Nimi, Ajan X-kilpailua, Auto, Moottori, Seura
1 - Aleksanteri Palo, 4, Capricorn, Novarossi, LahUA
2 - Jari Valkola, 4 (+x ulkomailla), XRAY, Novarossi, PKSRCA
3 - Aarre Sillanpää, 3 , Capricorn, Novarossi, TamUA
4 - Sami Munck, 4, Capricorn, Novarossi, TamUA
5- Panu Vehniäinen, 4, Capricorn, Novarossi, TamUA
6 - Teemu Saarinen, 4, Capricorn, Novarossi, HyUA
7 - Jere Saarinen, 4, Capricorn, Novarossi, HyUA
8 - Matias Kuusinen, 4 (+ ?), Capricorn, Novarossi, PKSRCA
9 - Antti Silvennoinen, 4 , ??? , Novarossi, ???
10 - Niko Vuorenmaa, 4 , Xray, Novarossi, TEK
11 - Niko Putkonen, 4 ,Serpent 747, Picco, TamUA
12 - Tauno Meriläinen, 3, Mugen, Novarossi, KUA
13 - Dan Öhman, 4, Xray, xxxxx, PKSRCA
14 - Joonas Hyvärinen, 3-4, Capricorn, Novarossi, PRCA
15 - Henry Tanskanen, 4 kisaa?, HB, LRP, UAU

Ratakasi:
Nimi, Ajan X-kilpailua, Auto, Moottori, Seura
1 - Mika Niiranen, 4, Capricorn C801, Novarossi, LahUA
2 - Antti Ollinmäki, 3, Capricorn, Novarossi, JärvSRK
3 - Tony Raikas, 4 + (1 ulkomailla), Shepherd, Max, KyPak
4 - Henri Fredriksson, 4 (+x ulkomailla), Shepherd Velox V8 "EC" 2015, Picco, PKSRCA
5 - Tuukka Tiainen, 4 kisaa, Shepherd, Picco, PKSRCA
6 - Tomi Mairue, 4 kisaa tavoitteena, Capricorn C801, Novarossi, PKSRCA
7 - Aarre Sillanpää, 3 , Capricorn c801, Novarossi, TamUA
8 - Olli Löflund, 2 , Mugen MRX?, Novarossi, JärvSRK
9 - Risto Rönnqvist, 4 , Xray RX-8 2013, Novarossi, JärvSRK
10 - Ari Lappi, 4 , Capricorn C801, Novarossi, PKSRCA
11 - Riku Forsström, 4, Capricorn lab801, Novarossi, xx
12 - Sakke Ahoniemi, 4 kisaa + yksi ENS?, Capricorn, Novarossi, HyUA
13 - Janne Liinkangas, 3 ,Serpent 977, ?, PKSRCA

-A-

ps. Toivomusten mukaan, uusi sääntö listalle pääsemisessä on että henkilö itse ilmoittaa minulle (joko täällä tai muuten) että on tulossa ajamaan.

5
Laittakaa tähän ketjuun ilmoittautumisia (suuntaa-antava, ei sitova) niin kerään ne sitten tähän ykkösviestiin yhteenvedoksi:

Kilpailijanumerot seuraavasti:
"7" - Mika Niiranen - Capricorn Lab C-801 "2014"
"8" - Olli Löflund - Mugen MRX4-X
"10" - Henri Fredriksson - Shepherd Velox V8 "EC"
"11" - Iina Mäkelin - Capricorn Lab C-801 "2014"
"13" - Aarre Sillanpää - Capricorn Lab C-801 "2014"
"20" - Risto Rönqvist - Xray RX-8
"21" - Janne Liinkangas - Serpent 977
"22" - Pekka Kuronen - Xray 2014spec
"23" - Tomi Mairue - Capricorn Lab C-801 "2014"
"24" - Riku Forsström - Capricorn Lab C-801 "2014"
"25" - Sakke Ahoniemi - Capricorn Lab C-801 "2014"
"26" - Mika Leppälahti - Shepherd
"36" - Tony Raikas - Shepherd Velox V8 Pro
"42" - Ari Lappi - Capricorn Lab C-801 "2014"
"69" - Tuukka Tiainen - Serpent 977
"87" - Antti Ollinmäki - Capricorn Lab C-801 "2014"

Saamani tiedon mukaan numerot 1-42 on saatavilla (2 sarjaa) ns. firman puolesta. Siitä ylöspäin jokainen hankkii numeronsa itse.

Spekkirengaskysely on päättynyt (Spekki vs vapaa):
==> Yleinen mielipide johti päätökseen että vapaalla renkaalla ajetaan

Mielestäni sopiva finaalin pituus on xx min:
==> Päätetty että ajetaan seuraavasti
- 4 alkuerää 3+5min
- "B"-finaali 3+10min (samalla nousufinaali, josta parhaat nousee A-finaaliin mukaan)
- "A"-Finaali 3+20min

Kuljettajat, jotka haluaisivat ajaa DIV-2 luokan autolla:
==> Näyttäisi siltä että DIV-2 ja sähköautoilu jätetään pois kuvioista kun ei kiinnostusta ole

-A-

Lisäsin myös automerkit tiedoksi niille jotka miettivät että mikä auto kannattaisi hankkia:
Jos muutoksia on tulossa kesäksi, niin laittakaa tietoa, jotta voin päivittää listaa.

4.3.2014 - Automerkkejä päivitetty listaan
21.3.2014 - Listaa päivitetty
14.4.2014 - Aloitettu kilpanumeroiden laittaminen
13.5.2014 - Kilpailunuerot jaettu kaikille tähän mennessä ilmoittautuneille

6
PM-järjestyksen mukainen vuoro on Suomella ensi kesänä. Kilpailijana koen että olisi todella mahtavaa, jos pystyisimme ko. kilpailut porukalla täällä järjestämään. Ajankohta kisoille on 15.6.2014 viikonloppu ja pääluokkina olisivat TP-10 ja C-8.

Lisäluokkia ajetaan myös muissa pohjoismaissa, jotta saadaan ns. tarpeellinen määrä osanottajia paikalle. Keskustelin aiheesta Tukholmassa ja moni siellä tuli minulta toivomaan, että mielellään olisivat tulossa meille kisoihin jos mahdollisuus on.

Erityisesti kiinnostusta herätti Facebookissa linkittämäni video Tattarisuon radalta. Pitivät radasta paljon!!

Avainhenkilöt, ottakaa asia harkintaan, jotta tämä toteutuisi. (Tattarisuo, Hyvinkää ja Kouvola ovat kaikki loistavia paikkoja kisan järjestämiseen)

-A-

7
Kilpailijoiden kanava / Ratakasi 2013 säännöt
« : 22.05.13 - klo: 12.20 »
Säännöt vuodelle 2013

-A-

versio 1 / 22.5.2013

8
Kotiuduttu on, tässäpä tuloksia:

1:8 IC Track
1 Bengtsson Magnus
2 Andersson Bengt
3 Arntzen Erik
4 Lyxell Hans
5 Persson PH
6 Ollinmaki Antti
7 Piispanen Ronnie
8 Bornetjarn Johan
9 Ullenius KARL
10 Karlsson Bertil
/25 kilpailijaa

1:10 IC Track
1  Berntsen Adrian
2  Haaversen Tom Erik
3  Ersland Werner
4  Karlsson Staffan
5  Bro Ole
6  Andersen Frank
7  Hellquist Markus
8  Johannessen Helge
9  Hviid Nikolaj
10  Ellingsen Georg
/25 kilpailijaa





Taas kerran hyvät kilpailut, hieno rata, kunnolliset järjestelyt, hyvä ruoka, ystävällinen vastaanotto yms. Nyt olisi päässeet halukkaat (esim mekkarit) ajamaan vielä ajankulukseen sähköturistia täyteluokkana.

Kiitokset MrRönnqvistille matkaseurasta ja mekaanikoinnista. Kaikenkaikkiaan hyvä reissu!!

-A-

9
Moikka kaikille!!!

Ratakasi - 2014 keskustelu alkaa sivulta 10.

Tämän viestin liitteenä vuoden 2014 säännöt.

-Antti Ollinmäki-


10
1/8 IC Track EC-B 2011 Hildesheim kisaraportti

Lähdimme Herra Raikkaan kanssa matkaan lauantai-iltana Järvenpäästä kohti Turkua ja laivaa. Sunnuntai-aamuna Tukholmaan rantautumisen jälkeen alkoi sitten pitkä ajomatka Etelä-Ruotsiin, sieltä ylitys Tanskaan, josta lautalla Saksan puolelle ja sieltä lyhyt hurautus pelipaikalle asti.

Järvenpää - Turku ==> 200km
http://maps.google.fi/maps?f=d&source=s_d&saddr=J%C3%A4rvenp%C3%A4%C3%A4&daddr=Turku&geocode=FVrCmgMdc9l-ASlniMLQXACORjFQr0tVUbUABA%3BFYJqmgMdoMtTASm7246BhHWMRjEAwktVUbUABA&hl=fi&mra=ls&sll=55.741475,13.872835&sspn=8.420032,19.665527&ie=UTF8&z=8

Tukholma - Hildesheim ==> 1150km
http://maps.google.fi/maps?f=d&source=s_d&saddr=Tukholma,+Ruotsi&daddr=Hildesheim,+Saksa&hl=fi&geocode=FbRYiQMdaKQTASk9q5g0igfYRTF3AI__dNDnng%3BFXTCGwMdGdeXACkjytHuqa-6RzHSg3Hk9cHujg&mra=ls&sll=60.351413,23.69751&sspn=1.847967,4.916382&ie=UTF8&z=6

Pelipaikalle asti pääsimme sunnuntai-iltana, mikä oli tarkoituskin. Majoituimme noin 9km päässä radasta ihan OK hotellissa.
http://www.booking.com/hotel/de/parkhotel-ahrbergen.fi.html?aid=311095;label=hotel-65649-de-5iV5BBd2FzB1JSMmCKDTMwS934202597;ws=&gclid=CPP7h4jZkakCFceC3godvll4IQ

Maanantaina alkoi sitten ajaminen. Etukäteistiedon perusteella odotimme ns. tuomiopäivän vapaatreenejä, 68-autoa radalla samaan aikaan ja hirveä sirkus, jota ei kukaan johda. Tämä pelko osoittautui kuitenkin turhaksi koska järjestäjä oli päättänyt aloittaa homman alusta asti ns. erätreeneillä, kuten pitääkin. Jokainen pääsi maanantaina siis noin reilun 2 tunnin välein radalle reiluksi 10 minuutiksi, yhteensä 4 kertaa. Tässä vaiheessa näytti kotikenttäetu olevan aika suuri paikallisilla kavereilla. Korokkeelta katsoen rata näytti minun silmääni alle 2 metriä leveältä ja radan vaikein kohta tuntui ainakin minulle olevan pääsuoran suoraan ajettava osuus?!?!?! Nurmikko siis pölisi ja tuli parit kunnon kuperkeikatkin, kalustovaurioilta kuitenkin säästyttiin.

Tiistaina treenit jatkuivat. Itse kaivoin tässä kohtaa uuden kisa-autoni, Mugen MRX5-auton repusta. Tässä autossa oli ponderi asennettuna ja pääsin ns kartalle, missä mennään. No faktahan oli se että muut meni kovaa ja Tony ja minä mentiin sitten omaan rauhalliseen tahtiin. Ero kärkeen oli pahimmillaan jotain 1.2sec kierroksella, joka oli liikaa 14sec radalla. Rata näytti jo onneksi vähän leveämmältä. Tänään huomattiin, kuten muutkin ovat sanoneet, apua saa kun pyytää kauniisti. Avun saaja oli tiistaiksi ja keskiviikoksi Ruotsalaisten joukkue, joka oli tuutattu treeniaikatauluun samaan erään ja näinollen mekaanikot loppuivat heiltä heti kättelyssä. 

Keskiviikko: Lisää treenejä. Taas 4 kertaa päivän aikana radalle ja iltatuimaan sitten vielä kisan juhlalliset aloituskarkelot. Huomenna alkavat alkuerät alkoivat jo vähän ressata mieltä ja illalla piti näinolen sitten rakentaa, meni myöhään, mutta aamulla autot kunnossa kuitenkin. Tiimimanagerikokouksessa kertoivat yllätyksen. Pitoainepelon johdosta katsastuksen lisäksi järjestettäisiin varikon viereen toinen tiski, jossa harrastettaisiin rengasvoimistelua siten että jokainen kisaerä pitäisi ajaa uusilla, ajamattomilla pyörillä, ja jokainen pyörä testattaisiin ennen ajoa kemikaalitesterillä ettei siinä ole pitoainetta. Ja rangaistushan oli myös varsin raju, mikäli pitoainetta löytyisi, niin olet EFRAn alaisista kilpailuista ulkona seuraavat 5-vuotta. Ei kannattaisi siis leikkiä.

Torstai: Pari treeniä vielä ja sitten pari alkuerää. Nyt oli meidän vuoro mennä lakki kourassa Ruotsalaisten luokse apua pyytämään. Aloitimme varovasti "De glider in??" ja kun apua antaa, niin sitä myös saa. Olimme Tonyn kanssa risiidingin jälkeen peräkkäisissä erissä ja näin ollen ei vuorotellen mekkaaminen luonnollisesti onnistunut. No, apua saimme ja kaikki meni hyvin. Ekassa lähdössä taisi molemmilta mennä hihna, joten ei tulosta syntynyt. Opimme tästä että Euroopan tasolla hihnat voi tietysti vaihtaa jo ennenkuin ne menee huonoksi. Vaihdoin omaan autooni samantien kaikki hihnat ja hihnapyörät jotta saisin ehjät ajot tästä eteenpäin. Päivän toinen alkuerä onnistui itseltäni lähes täydellisesti. Tony sai muistaakseni ihan ehjän ajon, mutta ei oikein päässyt tarpeeksi kovaa. Päivän päätteeksi tulokset olivat luokkaa AO-42 ja TR-53

Perjantai: Aamulla piti sataa kaatamalla, ei satanut ollenkaan. Rata vain noin 10 asteinen ja aivan tyyni (nämä autot kärsivät tuulesta todella paljon), synkkä, uhkaava keli. Tummia pilviä taivas täynnä, yms. Rata olisi nyt varamasti nopea, nyt vain unelma-ajo kehiin ja se olisi siinä. Alemmat erät näyttävät mallia, tulostaso on selvästi noin kierroksen kovempaa, kuin torstaina. Oman erä alkaa, auto tuntuu todella hyvältä, päätän hyödyntää tämän ainutkertaisen mahdollisuuden ajamalla auton oikein kunnolla kaiteeseen minuuttia ennen lähtöä. Pari erää mun erän jälkeen alkaa sataa... Kaveria harmittaa. Tony saa hyvän ajon ja tulokset ovat siis tässä vaiheessa TR-noin36 ja AO-noin60.
Sade loppuu kuitenkin pian ja pääsen yrittämään vielä. Rata ei ole enää parhaimmillaan ja unelmatulosta ei tule. Parannan kuitenkin eilistä tulostani noin puoli kierrosta ja alkuerien jälkeen olen sijalla 56, viimeisenä lähtemään 1/16 finaaleihin.

Lauantai: Finaalipäivä, pystyisimme taas hoitamaan homman Tonyn kanssa kahdestaan, Tony ajaisi 1/8Assa ja minä 1/16Bssä. Hommaan tulee kuitenkin muutos siinä kohtaa, kun minä sisuuntuneena eilisen nöyryytyksestä, seiskapaikalta lähteneenä ajan itseni omassa finaalissani kakkoseksi ja nousen!! Ja taas lakki kouraan ja Ruotsalaisten luokse kertomaan tilannetta. Hätää ei kuitenkaan ole, koska tosi ystävällinen Kurko-Niklas on ajanut itsensä suoraan semiin, on hänellä aikaa auttaa minua. Minä ajaisin siis ensin 1/8Bssä ja heti perään Tony ajaisi 1/8Assa.

Homma lähtee nätisti liikkeelle ja nousen pikkuhiljaa parit pykälät ylöspäin. Jopa nouseminen näyttää ihan mahdolliselta, mutta sitten homma murenee taas tekniikkamurheisiin. Veto loppuu ja on pakko tulla kesken pois. Tonyn finaali alkaa myös mallikkaasti ja hyvä sijoitus on mahdollinen. Hän joutuu kuitenkin ilman omaa syytään kolariin, jonka jälkeen auto ei enää ole iskukykyinen. Hän tulee maaliin sitten viidentenä. Kisa on suomalaisten osalta ohi.

Sijoitukset:
- TR - 37
- AO - 44

Asetetut tavoitteet saavutettiin, jossittelemalla olisimme voineet kumpikin olla hieman korkeammalla, mutta jossittelu on turhaa. Hyvä reissu kaikenkaikkiaan ja ensi kesänä uudestaan.

Kalusto:
Tony : Mugen MRX4
Antti : Mugen MRX5

Tony : Novarossi 35PLUS21 - 1kpl + pari vanhaa treenikonetta
Antti : Novarossi 35PLUS21 - 2kpl + 1 vanha treenikone

Tony : Sanwa M11
Antti : Sanwa M11X

Tony : Protoform P909 + Protoform R15B + Blitz R09 (3-4 koria on hyvä määrä tällaisiin kisoihin)
Antti : Protoform P909 + Protoform R15B + XCeed Zytek-I (3-4 koria on hyvä määrä tällaisiin kisoihin)

Renkaat:
Eturenkaat 32 - Takarenkaat 35
Treenipäivinä käytimme noin 1-2 kierrosta per jamppa
Kisapäivinä käytimme määräyksistä johtuen joka lähtöön uudet renkaat (nämä toimme tietysti kotiin ja ne ajetaan treeneissä loppuun)
Renkaiden hintahaitari liikkuu välillä 20-30Eur/kierros valmiiksi vanteelle liimattuna

Huomioita:
- Kahdestaan voi lähteä reissuun, mutta silloin olisi hyvä että lähtijät olisivat keskenään vähän eri tason kuskeja
- Apua saa kun pyytää
- Neuvoja saa kun osaa kysyä (siellä olivat Collaria lukuunottamatta kaikki ratapolttiskurkot paikalla ja neuvoivat ystävällisesti kun kävimme kyselemässä)
- Kaupan moottorilla pärjäsi ihan hyvin ja ei siellä kenelläkään mennyt miljoonaa kovempaa kuin muilla
- Konerikkoja tapahtui uskomattoman vähän, itselläni ei ollut koko viikon aikana mitään ongelmia koneiden kanssa

Semmoista:
-A-

Ps. Päälliköiden tekemisistä voi lukea esim.
http://news.efra.ws/index.php?id=416



11
Kilpailijoiden kanava / Kuljettajayhdistykselle tarvetta??
« : 30.09.08 - klo: 13.56 »
Aloitin tämän ketjun luettuani uusimpia viestejä Kapinoiden kisailmoituksesta. Kilpailuja järjestävillä tahoilla ja AKK:n ihmisillä on usein erilaisia intressejä kuin kilpailuissa ajavilla ihmisillä. Ohessa pari poimintaa, joita jokainen voi miettiä.

Kannanotto kilpailujen järjestämisestä ja kilpailun kulusta:

Päätin eilisen TP-10 kisan jälkeen käymämme keskustelun jälkeen avata aiheen yleiseen keskusteluun.
Mietimme vanhojen kuskien ja kisajärjestäjien kanssa sitä että kisojen aikataulua tulisi vähän miettiä ennen ensikauden alkua.
Nyt kisapäivistä tulee pirun pitkiä ja on kyseenalaista on järkevää harrastusta olla liikenteessä aamuneljästä pitkälle seuraavaan päivään vain
sen takia, että aikataulujen laatijat käyttävät tasakymmenminuutteja, lounastaukoja sekä ennen kaikkea sitä että ei uskota kilpailijoiden pystyvän noudattamaan annettua minuuttiaikataulua.
Tein tuossa aikataulun vanhaan malliin. Silloin käytettiin vapaata harjoitusta systeemillä jolloin kukin varasi ajovuoronsa.
Ajoaikaa on yhtä paljon kuin eilisessä TP-10 kisassa kouvolassa.

*** *** ***
*** *** ***
                        
Perustelut tälle:                        
Ajoaikaa ihan sama määrä kuin aiemmin.                        
Kilpailupäivän pituus pysyy järkevänä.                        
Kotimatkalle päästään järkevään aikaan eikä keskellä yötä                        
Turvallisuus kilpailumatkoilla paranee                        
Turhat sakot jäävät pois.                        
Harrastuksen pitäisi olla harrastus.                         
Päivä joka alkaa 5:00 ja päättyy 24:00 ei ole harrastamista.                        
Koululaiset ja opiskelijat eivät ole aivan uupuneita maanantaina kouluviikon alkaessa.                        
Palkintojen jakoa ei tarvitsisi tehdä otsalamppujen valossa.                                          
Ottakaa kantaa. Tästä käytiin eilen auringon laskettu keskustelua lajin parissa jo 30 vuotta olleiden harrastajien puitteissa.                        
Mietimme josko kilpailija yhtyisivät yhteiseen kirjeeseen lajiryhmälle (Pekka hoitaa)                                 
Kirjoittaneella on kohtuullisen paljon kokemusta lajin kilpailujen järjestämisestä ajalta jolloin                         
pahimpina päivinä oli yli 100 kilpailijaa ja siitä huolimatta päivät olivat lyhyempiä kuin nyt.                              
nim. Tosi vanha pieru                        


Kilpailuja järjestävän henkilön kannanotto, jolla pyydetään kilpailijoilta lisää sitoutumista:
Suomessa on perinteisesti tapana ilmoittautua ns. "viime tinkaan".  :grin:

Itseasiassa ilmoja on jo yllättävän paljon ottaen huomioon että kisat on vasta 2 ja puolen viikon päästä.

FOAMiin olisi tosiaankin kiva saada kuskeja. Se on nimittäin näyttävää!

Seuraava on osittain off-topicia ja yleisen tason kommentti.
Tähän "viimetingan ilmon" perinteeseen pitäisi saada muutos. Kisajärjestäjän kannalta on ihan kohtuutonta venyttää monien kilpailijamäärään liittyvien asioiden varmistumista niin pitkään kuin nykyään tapahtuu.

Kisojen järjestäminen on ihan riittävän työläs homma sinänsä, saatikka että tällä ilmoittautumiskuviolla käytännössä estetään monien asioiden valmistelu ajoissa ja kohtuullisemmalla aikataululla.

Veikkaisin, että > 95% Kapinoiden osallistujista tietää jo nyt osallistuvansa ja voisi sen puolesta laittaa ilmon sisään.

Jos nyt jokainen laittaisi oman ilmonsa sisään, niin kuinkakohan nopeasti menisi rikki 100 osallistujan raja  :roll:

Tähän luokkaan tulisi monta kuskia lisää, mikäli esim käytetyillä TP-10 renkailla saisi ajaa:
FOAM LUOKKA.

Racing Factory myy kisafoam renkaita kisapaikalla.

Rengas on:
Parma Tuplapinkki takana, edessä tuplapinkki oranssi.

Itselläni on asioista paljon mielipiteitä, voimakkaita mielipiteitä, mutta ei niistä nyt sen enempää.. Viesti jota yritän tuoda esille on se että on päässyt vähän unohtumaan, että tämä on amatööriharrastus, eikä ammattiurheilua.

Mielestäni jonkinlaiselle kuljettajayhdistykselle olisi paikkansa. Jäseninä pitäisi olla niin aktiivikilpailijoita, kuin muutama entinen aktiivikilpailija, kuin ehkä myös nuoren harrastusta aloittelevan pikkupojan isäkin.

-A-

12
Polttisautot / Kuka tunnistaa tällaisen
« : 20.08.08 - klo: 09.25 »
Nyt olisi todellisella tiedolla käyttöä, arvailla osaamme itsekkin.

Eli jos vaikka Jerry tai Jani tai Jouni tai joku tietää mikä peli tämä on, niin haluaisin tietää??



-A-


13
Tulokset / Mugen World Race 2008
« : 15.12.07 - klo: 13.49 »
..

Sivuja: [1]