Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Aiheet - Teppo

Sivuja: [1]
1
Pari ajatusta säännöistä 2009..Lipot sallituiksi?


Touring stock
21,5 + Lipot tai 17,5 + 5-kennoa(siirtymä 09)

Prostock
17,5 + Lipot tai 13,5 + 5-kennoa(siirtymä 09)

Touring Viritetty
5,0 + Lipot tai vapaa + 5-kennoa (siirtymä 09)

Krossit
5,0 + Lipot tai vapaa + 6-kennoa

Painot voisi säästää nykyiselleen, näin samat autot kävisivät
siirtymän ajan.

Lipot: volttit + lämpö ennen lähtöä, lataus säkeissä.

Vain normaali kopat, ei LW sallituiksi.

Pari lyhyttä perustelua sytykkeeksi...

*Edit* prostock siis 17,5+Lipot, ei 21,5 *edit*

Prostock,(17,5+Lipot) lipot + 13,5 koneet kulkevat liian kovaa, samoin
kuin nykyiset 8,5 koneet perinteisillä akuilla. Kyseessä pitäisi
olla luokka, jossa on tasaista kilpaa myös yli 18v aloittejan
pystyessä ajaa, nykyisin ei monellakaan pysy auto radalla ja
kolareita tulee kohtuuttomasti, kun autot kulkevat liian kovaa
taitoihin nähden.

Viritetty, (5,0+Lipot) jos vaihdetaan Lipoihin ja pidetään vapaat
koneet, autot kulkevat kovempaa, kuin niitä pystyy varsinkin
sisällä ajamaan järkevästi. Samoin palataan 6-kennon ja vapaiden moottorien
ongelmiin, joissa säätimet eivät suoriudu. Efran linjausta voi tietysti
ottaa huomioon, jotta ns. ammattikuskeille olisi mahdollista ajaa efra
sääntöjen hengessä myös kotimaassa.

Krossit,(5,0+Lipot) kyseinen kokoonpano takaa jokaiselle varmastikin tarpeeksti
tehoja, eikä ajoaika varmasti tule ongelmaksi myöskään. Moni varmasti valitsee
miedomman koneen.

Uudet moottorit ja akku kaudeksi 2009, liian kallista??
En usko että monikaan voi käsisydämmellä sanoa ajavansa nykyisellä 8,5
prostock koneella ja tämän vuoden akuilla kautta 2009, joten
yhden moottorin ja akun panostaminen ei voi olla ongelma.
Sama pätee myös vakio ja viriluokkiin, toki tuota siirtymää
voidaan käyttää, joskin vanhat laitteet saisivat olla se
heikompi vaihtoehto.
Lipot sitävastoin säästävät jo kauden 09 aikana akkujen kustannuksia,
koska ne kestävät jatkuvaa käyttöä paremmin kuin perinteiset akut, samoin
niiden suorituskyky pysyy samana huomattavasti pidempään.

Joutuuko tästä saunan taakke..

2
Sähköautot / Tamiya TRF 501X setuppeja ja tipsejä
« : 28.05.07 - klo: 14.12 »
Laitetaas tähän vähän ylös mitä autosta on kokemuksia.

Kasaillessa autoa keventelin hieman alumiinisia pukkeja varsinkin keskipukkia.
Vaihdoin titaani/alumiini ruuvit autoon vakioiden tilalle.
Etudiffin tilalle vaihdoin onewayn ja käytin valkoisia 36 hampaisia hihnapyöriä.
Muuten auto on kasattu suoraan paketista, enkä vaihtanut alumiinisia
osia ohjaukseen taikka casterpaloiksi vaikka ne olivatkin tarjolla.
Hihnat tuntuivat hieman kireille kasatessa, mutta löystyivät 10 akullisen
aikana herkiksi ja kiristin pykälän kumpaakin tuon jälkeen.
Diffi alkoi myös kuivua ensimmäisten 10 akullisen jälkeen
joten otin sen auki ja lisäsin rasvaa. Vakiona tulevat kuulatkin
tuntuvat kestävän tässä krossissa paremmin kuin touringissa.
Ainoat osat joita on mennyt rikki ovat alumiiniset linkinpallot
jotka vaihdoin vakioihin parin akullisen jälkeen.

Hieman setuppia alkuun,

Keulassa etulinkki keskimmäisessä reiässä, ei prikkoja sillan alla. Iskari tukivarressa keskimmäiseen ja tuessa toiseksi ulommaiseen. Numero 3 mäntä ja 25w xray öljy vakiojousella. Edessä voi kokeilla myös pykälää jäykempää jousta.

Takapäässä linkki keskimmäiseen hubissa ja sisälle sillassa, ei prikkoja sillan alla. Iskari tukivarressa ulommaiseen ja samoin iskarintuessa. Iskariin numeron 5 mäntä ja xrayn 30w öljy vakio jousella. Tukivarsi takana ja hubi edessä.

Ajokorkeus takana tukivarsi suorassa linjassa, edessä vetoakseli suorassa linjassa.
Ajoin 4,5 koneella 18 pinjonilla ja 5-kennon akuilla, kennon jätin pois koneen takana olevasta paikasta. 

Näillä säädöillä auto oli helppo ja nopea Hyvinkään radalla ja tuloksena oli voitto ensimmäisestä kilpailusta 10 akullisen treenin ja 6 välivuoden jälkeen krossista. Auto hyppäsi rauhallisesti ja tuli vielä kisan päätteeksi hienosti ylitse etusuoran neloishyppyristä ja nätisti mutkaan sisään, ei vaan kilpailuissa kerenny alkaa harjoittelemaan. Tässä kuva lentävästä Tamiyasta.


Tässä kuva vielä kisoista:



Ja muutama vielä varikolta.
http://www.teamentisetkuskit.com/teppo/RC_kuvat/Hyvingee/Kisat_27052007/RC%20072.jpg
http://www.teamentisetkuskit.com/teppo/RC_kuvat/Hyvingee/Kisat_27052007/RC%20026.jpg

Neuvoja saa kysellä vapaasti ja kokemuksia jakaa.


3
Tulokset / Ylistaron jälkipelit
« : 23.02.07 - klo: 21.58 »
Alotetaas jälkipelit tälleen kun on jo sen aika..

4
Tulokset / Mäntsälän Kapinat MTV3:ssä Motor Forum
« : 29.10.06 - klo: 19.27 »
MTV3 Motor Forumin juttu Mäntsälän Kapinoista myös netissä ihmeteltävänä.

http://www.youtube.com/watch?v=vIZ_hQDImEU

Parempi laatu(toimii myöhemmin):

http://www.teamentisetkuskit.com/teppo/mmrclur_race/2006/videos/TV  








6
Tulokset / Sähkökrossin EM-kilpailut 2004
« : 10.08.04 - klo: 02.04 »
http://www.afmodels.com/euro/default.htm

Ei tullu mestaruuttä Yukalle. 13v kundi voitti kuitenkin Jukan (nimikko) moottorilla :D

7
Tulokset / M-8 luokan EM karkelot Italiassa
« : 09.07.04 - klo: 01.39 »
Jose ajanut kahdet pohjat alkuerissä ja sijalla 9.
Jukka täl hetkellä sijalla 21.
Timpalla ollu pikkasen ongelmia koneen ja häiriöiden kanssa. Toivotaan että nousee myös finaaliin, jonne Jose ja Jukka tietty ovat menossa  :wink:

Tää oli siis tekstaripäivitys.. varmaan jostain löytyy virallistakin tietoa ei-niin-italialaisten tekemänä...

8
Polttisautot / Xray XB8
« : 17.06.04 - klo: 20.18 »
Tulevasta XB8 autosta muutama kuva.

www.teamxray.com

http://www.rcworld.ch/neueprojekte.asp?id=1171





Tämän kuvan siipi on selkeästi asentoa indy :)

9
Polttisautot / **Serpent 705 keskustelua ja säätöjä**
« : 09.06.03 - klo: 11.24 »
Jep eli jos en ole ainoa auton omistaja niin mahdollisesti voisimme laittaa säätöjä ja rakennus vihjeitä tänne esille jatkossa.
Tässä oma hieman likainen autoni:
http://www.sunpoint.net/~rc-racing/IMG_1024.jpg

10
Tulokset / MM-warm up kisa 1/8 krossia ruotissa.
« : 24.05.03 - klo: 11.44 »
http://www.teamspeed95.nu/
tuolla on live tuloksia ja pari kivaa videoo.

11
Kokeilu mielessä automerkkiin liittyvä topic, eli mielellään tänne aihealueen jutut... toivottavasti tää ei päädy yksin puheluks... 8)

12
Tästä asiastahan on ollut puhetta jo vuosia, jos ei jopa vuosikymmeniä.

Alkaisiko kysyntä olemaan riittävää kokonaiselle SM-sarjalle, Fintrack sarjahan on osoittanut, että samalla kaavalla järjestetyt kisat ovat tasokkaat riippumatta järjestetäänkö ne missä tahansa.

13
Kilpailijoiden kanava / Touring polttisautot
« : 11.03.03 - klo: 10.48 »
Jesh, eli näin kokematon aloittelija kaipais muutaman sanan kyseisistä autoista, pitäs valita ittelle sopiva kiesi kesäks.

Eli autoja on varmaan:
Asso NTC3  300$(usa) 550€(saksa)
Mugen MTX-3 alustasarja 495,00 € (suomi)
Serpent  n.500€ (ovh)
Yokomo  GT-4 Pro Kit 330$(usa) 550€ (saksa)
Kyosho 440€(saksa)
Hongnor/Ofna LD3  n.400€(suomi)

Assossa ei kestä rattaa, onko muita kommentteja?
edit: uudet rattaat kesäksi tulossa.

edit:
Varmaan tuo omalla nimellä heikkouksien esittäminen muuten on vaisumpaa.

Sivuja: [1]