Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Aiheet - JuhaS14

Sivuja: [1]
1
Kilpailijoiden kanava / FTT stanukoneen välitys?
« : 12.02.19 - klo: 14.54 »
Ei muistikuvia enää, millä välityksellä pitäisi ajaa? 3.7-3.8?

2
Kummalta tuntuu kun ETS ilmoittautuneita on yli 400 (ennätys) ja FinTrackissa 50 luokkaa kaikissa luokissa avauskisassa - Historiallisestihan Fintrackin osallistujamäärät ovat tippuneet mitä pidemmäks sarjaa on ajettu.

Huonolta vaikuttaa Suomen oman sarjan tulevaisuus jos osallistujamäärät tästä vielä tippuvat. Esim. porossa 10 kuskia - Tää on ETS:n suosituin luokka.

Ei tää nyt varmaan ihan pelkillä taloudellisilla aspekteilla ole selitettävissä, kun monessa maassa vielä huonompi tilanne kun Suomessa.

Olisiko ratkaisu kenties jonkunlainen yhteis-pohjoismainen sarja: Suomi, Ruotsi, Tanska, Viro - Miksei jopa venäjä jos viisumiasiat saadaan järjestettyä?

Toinen kysymys onko AKK:n alaisuudessa toimimisessa enää mitään järkeä, jos kerran se syö suurimman osan esim. osallistumismaksuista, niillä rahoilla voisi ihan hyvin kehittää sarjaa ja olisivat jonkunlainen porkkana myös kerhoille. Esim. lisenssijärjestelmä AKK:lla on järjettömän byrokraattinen ja kisojen järjestäminen hankalaa.

3
Hei,

Minua on kiinnostanut tämä ja nyt kun en enää omista mistään alan yrityksestä osuuksia haluaisin kysyä tästä "tabusta", eli miten:

1) Lajiryhmän kaupalliset intressit on tuotu esille
2) Jäävääkö lajiryhmän jäsen itsensä jonkin ykstyyppituotteen valitsemista koskevasta päätöksenteosta jos hänellä on kaupallisia intressejä kyseiseen tuotteeseen tai ylipäänsä mihinkään  (Sponsorisopimus/myyjä/maahantuoja/muu)?
3) Onko tuotteiden valintamenettely täydellisen läpinäkyvä / kauanko valinnat on voimassa
4) Kysytäänkö sääntömuutoksista tarpeeksi harrastajien mielipidettä / otetaanko nämä huomioon?

En siis syytä ketään oman tuotteen suosimisesta vaan lähinnä siitä että miten nämä jääväämiset on tehty / tullaan tekemään näiden asioiden osalta mitkä vaikuttavat kalustoon?

4
Kilpailijoiden kanava / Lisenssin osto?
« : 23.01.13 - klo: 11.20 »
Onko kellään mitään hajua miten lisenssin ja jäsenmaksun pystyy maksamaan Kitin kautta, koska siellä on lisenssin osto suljettu ja jäsenmaksun osto harmaana?

Pari päivää enää aikaa ostaa lisenssi :(

5
Kilpailijoiden kanava / FTT-stanukoneiden laatu
« : 18.11.12 - klo: 22.47 »
Samaa p****a edelleen:

Mä oon käräyttänyt tässä nyt syksyn aikana neljä LRP:n stanukonetta ja kaikissa välitykset olleet 4-4.1 luokkaa, joten niistäkään voi johtua.

On ollut sepä LRP:tä että Nosramia - Nosramissa jopa jouduttiin vaihtaa roottori (tulee uutena kahdella roottorilla. mitenköhän tämä auttaa aloittelevaa harrastajaa jos joutuu heti alkaa purkamaan konetta uutena?).

Noista koneista katoo magneetti kokonaan ja osassa huomaa kun vauhti hidastuu joku 1/3 koneen takia.....

Sinänsä minua ei harmita ostaa uutta stanukonetta joka viikko, mutta mietin tässä että kuinka moni junnu hirveästi digggaa.

Parin vuoden takaiset koneet olivat hyviä, mutta nämä uudet ihan susia. Väitän, että moni ei edes huomaa ajavansa tälläkin hetkellä palaneella koneella.

Juttelin Mörtin kanssa ja niissä ekoissa koneissa oli täysin eri värinen roottori - eli täysin eri kun näissä uudemmissa ongelmia aiheuttaneissa ollut.

6
Kilpailijoiden kanava / Sääntömuutosehdotuksia FTT 2013
« : 08.01.12 - klo: 01.48 »
Moi,

Itselle tullut muutama juttu mieleen:

1) Stockkiin A-finaali 10 kuskilla - Kärkipään kuskit ajavat nätisti, näin saadaan myös lisää tilaa alempiin finaaleihin, jolloin ajaminen helpottuu.

2) Stockkiin ykstyyppisäädin - Mielellään sellainen, jossa ei ole mitään "turhia" säätöjä. Vaikka nollaprofiilit käytössä on säätimien välillä edelleen aikamoisia eroja.

3) Stockkiin sama välitys kaikille - Näin jengi opettelee säätämään autoja ja ajamaan välityskikkailujen sijasta ja koneitakaan ei polteta. Kaikkien energia säästyy siihen mihin luokka on tehtykin, eli ajamisen opetteluun.

4) Reseedit käyttöön - vapaiden treenien jälkeen tehtäisiin vasta erälistat tuloksien mukaan.

Sitten yleisesti:

Mielestäni nousupistejärjestelmä pitäisi ottaa takaisin, esimerkiksi prostockkia ja viriä ajaa sellaisetkin kaverit, jotka tuskin olisivat kärkipäätä edes stanussa. Mielestäni hommassa ei ole mitään järkeä, jos ei pysytä tolppien välissä edes auttavasti. Se, että on enemmän tehoa, ei tarkoita että ajaa kovempaa. Kuskit jotka eivät pysy tolppien välissä nopeissa luokissa tuhoavat helposti muiden ajon.

Lisäksi sarjassa pitäisi ajaa tietty määrä pisteitä, muuten tulisi tippuminen hitaampaan luokkaan - Tällä saataisiin enemmän jengiä ajamaan aktiivisesti kisat.

Stockista pitäisi tehdä niin helppo luokka, että hommaa keskittyy auton perussäätöihin ja ajamisen opetteluun, ei tuunaamiseen.

7
Eurorc.com / Sworkzin polttiskoneet nyt ennakkotilauksena
« : 27.02.11 - klo: 19.51 »
Tutustu huippu-uutuksiin:

http://fi.eurorc.com/category/41/polttomoottorit

Moottorit ovat Japanissa tehtyjä ja laatu on parasta mitä markkinoilla on saatavilla.

OS:n 2060 pilli sopii loistavasti moottorille sekä Sworkzin oma pilli, joka julkaistaan lähitulevaisuudessa.

8
Kilpailijoiden kanava / Kalustotiedot FTT
« : 20.02.11 - klo: 18.06 »
Olisiko mahdotonta kerätä auto/säädin/akku/moottoritiedot  Fintrack-luokkien a-finalisteilta jokaisesta kisasta?

9
Sähköautot / Team C T4 Factory Team Edition
« : 19.10.10 - klo: 20.59 »
Team C:ltä pukkaa uutta nelkkua:

Speksit:

    * Carbon-Fiber
    * Li-Po Spec
    * Chassis
    * Big Bore
    * Hard-anodized Shock
    * Aluminium Motor Mount
    * Aluminium Front/Rear Arm Mount Completed
    * Set Of Ball Bearing Ball Differentials
    * Carbon-fiber Front/Rear Shock Tower
    * Clear Lexan
    * Body Shaft System Aluminium 12mm Hex















10
Sähköautot / Team C TC02SC 2WD Short-Course Truck
« : 16.08.10 - klo: 19.55 »
Tältä näyttää Team C:n SC-auto, joka on maailmalla saannut jo kovaa suosiota:

Kuvia:












Paketti sisältää:

Short-Course Style Lexan Clear Body
Short-Course Style Tyre
Aluminium Shock
Full Ball Bearing
Length : 475mm
Width : 250mm

Auto on Roar-hyväksytty ja perustuu TC02 -crossarin runkoon. Hinnaksihan on suomessa varmistunut 240€.

Löytyykös joltain jo kokemusta?

11
Tulokset / Taksikyydit Oulosta Kiiminkiin?
« : 18.03.10 - klo: 15.46 »
Moi,

Onkos muita jotka ovat menossa taksilla Oulusta Kiiminkiin stanua ajamaan? Mitään tilataksisysteemiä järjesteillä?

12
Yleinen keskustelu / RC-kauppoja Roomassa
« : 31.01.10 - klo: 12.14 »
Mahtaako joku tietää rc-liikkeitä Roomassa tai sen liepeillä?

13
Sähköautot / Maalit polttaa Protoformin teipit.
« : 15.01.10 - klo: 20.10 »
Moi,

Onko muilla tullut vastaan, että Pactran maalit "polttaa" teipit karrelle, eli kutistaa ne? Nyt jo toinen kori missä ko. ilmiö tulee vastaan eri värillä.

Ultimate Racingin maaleilla en ole vastaavaa havainnut

14
Sähköautot / RC10R5 saatavuus?
« : 27.11.09 - klo: 20.28 »
Mahtaakohan tuota RC10R5 WGT-autoa saada mistään suomesta hyllystä? RC-pisteelle yrittelin soittaa, mutta en ketään tavoittanut. Nettikaupoista ei tunnu löytyvän. Mikäköhän on suomen hinta about vai onko helpompaa vaan tilata aMainHobbiesista?

15
Sähköautot / Tarpeet turisti-stanuun.
« : 18.11.02 - klo: 05.36 »
No niin, täytyypä hieman kysellä kun mielenkiinto taas heräsi ks. vekottomia kohtaan, elikäs:

-millainen säädin kannattaisi ostaa turisti-stanuun? Ei mikään kaikkein paras, mutta hyvällä hinta/laatusuhteella varustettu.

-millaisia akkuja stanussa käytetään nykyään? Mistä kannattaa ostaa?

-Millaiset radiot? Eli varmaankaan Sanwan M8-radioita en ihan ekaksi tarvitse, mutta mitä vaihtoehtoja on joita kannattaisi järkevästi ajatella?

-Laturi? Millainen? Mistä?

-servo mikä / mistä?

Kiitos vastauksista jo valmiiksi. :)

Sivuja: [1]