Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Aiheet - ToniP

Sivuja: [1]
1
Auton Päivä -tapahtuma Mobiliassa 5.9.2010
Järj. Pohjois-Hämeen Tiepalveluyhdistys

Päivä alkaa klo 10.00 ja jatkuu iltaan asti.

Lisätietoa tullee autoliiton sivuille: http://www.autoliitto.fi/liitto_ja_osallistuminen/auton_paiva/auton_paiva_2010
Myös Mobiliasta jotain infoa jossain vaiheessa: http://www.mobilia.fi/index.html



Sastamala RC on kutsuttuna ajamaan "näytöstä" Mobiliaan koko päiväksi.
Luonnollisesti haluamme tarjota mahdollisuuden myös muille harrastajille eli ei muuta kun kaikki mukaan vaan! Samalla on loistava mahdollisuus tutustua Mobiliaan muutenkin... esim. www.mobilia.fi/rally.html

Rata tehdään nurmikentälle. Hiekka-alueelle ja asvaltille pääsee myös ajamaan. Hyndät vaneria, kanttarit köydestä jne.

Kysymykset: http://www.prc-autoilijat.fi/smf/index.php?topic=737.0
Ilmoittautumiset: http://www.prc-autoilijat.fi/smf/index.php?topic=737.0
Toivomme sitovia ilmoittautumisia mutta ainahan ei peruuntumisille mitään voi.

2
Yleinen keskustelu / RC-autoilua Summerissa
« : 22.06.10 - klo: 16.26 »
Summerin eilisessä jaksossa (21.6.2010) oli ihan asiallinen juttu RC-autoilusta.
http://areena.yle.fi/video/1083079

3
Morjens

Etsintäkuulutan tässä vanhoja RC-autoilukuvia Pirkanmaalaisista tapahtumista. Kaikki kuvat kiinnostavat, myös videot. Jos sulla on kuvia koneellas etkä jaksa ladata niitä mihinkään kuvapalveluun netissä, soita tai txtaa mulle, katotaan jos vaikka CD:lle...

Erityisiä kiinnostuksen kohteita:
- Valkeakosken hallin ajot.
- Pirkkahallin ajelut.
- Lahdesjärven alkuajat.
- Henkilöiden kuvia.
- Kaikki PRCA:n kisat.

Mitä en kaipaa:
- Kalustokuvia ellei niissä näy henkilön kasvot tai taustalla jotain.

Tiedän että foorumeilla on paljon linkkejä kuviin mutta suurin osa niistä on vanhentuneita ja kys. kuviin ei pääse. Monesti vain kansio on muuttunut mutta useimmiten koko palvelu on poistettu. Kerään linkkilistan netissä oleviin kuviin ja lisäksi tallentamaan Sastamala RC:n Picasa-kuvapalveluun ne kuvat jotka on vain levyllä. Julkaisen linkkilistaa Sastamala RC:n nettisivuilla täällä. Pyrin hankkimaan kaikille julkaisemilleni kuville julkaisuluvan.

4
Vapaa keskustelu / Netiketti
« : 20.03.10 - klo: 13.18 »
Säästyt monelta vaivalta kun noudatat netin yleistä etikettiä:

Netiketti - internetin tapaopas

Jotta internetin käyttö olisi kaikille mahdollisimman mukavaa ja hyödyllistä, on verkossa noudatettava netin käytösopasta eli Netikettiä. Netiketin loppuosassa on lisäksi osio Laki ja internet. Huolehdi Netiketin lisäksi tietokoneesi teknisestä tietoturvasta. Netiketti on tuotettu laajassa yhteistyössä internetoperaattoreiden, järjestöjen sekä alalla toimivien palveluntarjoajien ja sisällöntuottajien kanssa.


Netin käyttö kahdenkeskisessä viestinnässä

Huomioitavaa sähköpostin käytössä

    * Sähköposti on oikein käytettynä tehokas viestintäväline. Kirjoita sähköpostissa vain sellaista, mitä olisit valmis sanomaan henkilölle kasvotusten. Ethän myöskään lähetä vitsejä tai asiattomia viestejä henkilöille, joita et tunne henkilökohtaisesti.
    * Älä tarkoituksella kuormita vastaanottajan postilaatikkoa äläkä välitä saamiasi ketjukirjeitä eteenpäin.
    * Noudata normaalia huolellisuutta ja varovaisuutta, kun lähetät muille käyttäjille ohjelmatiedostoja tai muita tiedostoliitteitä.
    * Harkitse ennen liitetiedostojen lähettämistä, ovatko ne todella tarpeellisia.
    * Sähköpostilla tulevat viestit saattavat levittää haittaohjelmia, jotka tukkivat sähköpostijärjestelmiä. Siksi niiden avaamisessa on noudatettava suurta varovaisuutta ja harkintaa. Jos viestin otsikko tai tiedostoliitteen nimi näyttää epäilyttävältä, harkitse, avaatko viestiä ollenkaan.
    * Internet on avoin verkko. Jos sähköpostiviestiäsi ei ole erikseen suojattu, voi joku kolmas osapuoli nähdä viestisi sisällön. Älä siis lähetä suojaamattomassa viestissä salaisia tietoja.
    * Noudata työpaikkasi mahdollisia ohjeita ja sopimuksia siitä, miten verkkoa voi käyttää omaan viestintään.


Netti asiointi- ja kohtaamispaikkana

Esiinny harkiten verkossa

    * Jos osallistut keskusteluihin internetissä, kirjoita asiallisesti äläkä häiritse tai loukkaa muita. Varmista, että viestisi liittyy ryhmän aiheeseen.
    * Muita häiritsevät tai loukkaavat henkilöt voidaan mahdollisesti jäljittää myöhemmin, vaikka keskustelu käytäisiinkin nimettömänä.
    * Ongelma- tai väärinkäytöstilanteissa ota yhteyttä kyseisen sivuston ylläpitoon. Sivuston ylläpitäjällä on oikeus poistaa vahingolliset viestit sivustoltaan.
    * Toisen tunnuksen luvaton käyttäminen ja käytön yrittäminen on kiellettyä. Käytä nimimerkkiä tai esiinny ilman nimeä palveluissa, joissa se on yleinen käytäntö.

Älä tule huijatuksi

    * Netissä kuka tahansa voi olla kuka tahansa. Tämä on syytä muistaa esimerkiksi kun sovit tapaamisia tai teet kauppoja.
    * Jos poistut koneeltasi hetkeksi, käytä salasanasuojattua näytönsäästäjää, jotta kukaan ei pääse lähettämään sähköpostia tai käyttämään verkkoa nimissäsi.
    * Kun käytät nettiä yhteiskäytössä olevalla tietokoneella, varmista, että henkilökohtaiset tietosi eivät joudu muiden käyttäjien käsiin.
    * Käytä netissä luottokorttiasi vain, jos asioit suojatun yhteyden kautta (internetselaimeen ilmestyy lukon tunnus ja internetsivun osoitteen alku on muotoa ). Älä koskaan lähetä luottokorttisi tietoja sähköpostissa.
    * Säilytä huolellisesti kaikkia henkilökohtaisia tunnuksiasi, kuten verkkopankkiasioinnin edellyttämiä tunnisteita ja tunnuslukuja sekä sähköpostin tunnuksia. Älä koskaan paljasta tunnuksia verkkokeskustelussa tai kirjoita niitä sähköpostiviestiin.

Tiedä mihin sitoudut

    * Verkossa on erilaisia palveluita, joiden käyttäjäksi pitää rekisteröityä ja sopimuksia, joihin pitää sitoutua. Lue ohjeet huolellisesti ja varmista, että ymmärrät ne ennen, kuin sitoudut mihinkään. Älä koskaan paina Kyllä/Yes-painiketta tai vastaa myöntävästi, ellet ole varma vastauksesi vaikutuksista.
    * Jos palvelussa kysytään henkilötietojasi, ole tietoinen, mihin niitä tarvitaan ja mihin niiden käsittely voi lopulta johtaa. Harkitse, mitä tietoja itsestäsi kerrot.

Netillä on pitkä muisti

    * Kaikki, mitä julkaiset tai kirjoitat internetissä tai sähköpostissa saattaa löytyä verkosta vielä vuosienkin päästä - halusit tai et.


Netti tietolähteenä

Muista lähdekritiikki

    * Kuka tahansa voi tehdä nettisivuja, koska julkaisukynnystä ei ole. Kaikki julkaistu materiaali ei ole tarkistettua eikä kaikki verkkosivuilla oleva pidä paikkaansa. Mikäli jokin tarjous tai palvelu kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta, se ei todennäköisesti olekaan sitä.
    * Erityisen arveluttavia ovat sähköpostilla tulevat mainoskirjeet. Tarjoukset ja niissä esitellyt tuotteet saattavat olla Suomen oloissa jopa laittomia tai käyttäjälleen vaarallisia.

Tekijänoikeudet ovat voimassa myös netissä

    * Jos lainaat netissä olevaa materiaalia, huolehdi, että sinulla on siihen lupa.
    * Tekijänoikeudesta pitää maksaa korvausta muun muassa musiikin, kuvien, elokuvien ja ohjelmistojen tekijöille myös silloin, kun materiaali on hankittu internetistä.
    * Internet on avoin verkko, jossa tieto on kaikkien ulottuvilla. Suojaa riittävällä tavalla verkossa julkaisemasi aineistot.


Vihjeitä lasten vanhemmille

    * Netti on monille lapsille tärkeä ja hyödyllinen kanava esimerkiksi yhteydenpitoon kavereiden kanssa. Keskustele avoimesti lapsesi kanssa netinkäytöstä ja siitä, mitä oikeuksia ja vastuita netinkäyttöön liittyy. Ole tietoinen lapsen nettiarjesta ja nettikavereista.
      Lapset saattavat julkaista internetissä itsestään tietoja ymmärtämättä, että kuka tahansa pystyy ne näkemään. Tämä voi olla turvallisuusriski ja johtaa häiriköintiin.


Laki ja internet

Lait koskevat myös internetiä ja sen palveluita. Kaikki sellainen, mikä on laitonta muutenkin, on laitonta myös netissä. Nettiä varten on lisäksi olemassa erityislainsäädäntöä. Verkkosivun tekijä on aina itse vastuussa sivujensa sisällöstä ja lainmukaisuudesta.

Verkossa toimittaessa voivat kyseeseen tulla muun muassa seuraavat säännökset:

Viestintäsalaisuus

    * Luottamuksellinen viestintä on myös verkossa luottamuksellista. Älä siis avaa toiselle vastaanottajalle osoitettuja sähköpostiviestejä ilman henkilön nimenomaista lupaa. Jos olet saanut esimerkiksi vahingossa toiselle tarkoitettuja viestejä, et saa ilmaista niiden sisältöä tai käyttää niitä hyväksesi.
    * Mieti myös, onko saamasi sähköpostiviesti tarkoitettu vain sinun nähtäväksesi ja onko sinulla oikeus välittää sitä eteenpäin.

Henkilötietojen suoja

    * Harkitse, mitä tietoja annat itsestäsi tai perheestäsi internetissä. Älä kerää tai ylläpidä muita henkilöitä koskevia tietoja ilman heidän lupaansa tai ilman muuta laillista perustetta.

Kunnianloukkaus ja yksityiselämää loukkaavan tiedon levittäminen

    * Älä esitä verkossa toisesta valheellista tietoa tai vihjausta, joka voisi aiheuttaa vahinkoa, kärsimystä tai halveksuntaa loukatulle. Toisin sanoen: älä laita verkkosivuille herjaavaa aineistoa tai mitään muutakaan sellaista, jota et muussa yhteydessä olisi valmis esittämään - ja kestämään myös siitä aiheutuvat seuraukset.
    * Älä koskaan esitä toisen yksityiselämästä sellaista tietoa, vihjausta tai kuvaa, joka saattaisi aiheuttaa vahinkoa, kärsimystä tai halveksuntaa.

Rasismi

    * Rasismi ja siihen yllyttäminen on kiellettyä myös netissä.

Sukupuolisiveellisyyttä loukkaavan kuvan levittäminen

    * Lasta, väkivaltaa tai eläimeen sekaantumista esittävän sukupuolisiveellisyyttä loukkaavan kuvan tai tallenteen levittäminen tai levittämisen yrittäminen on kiellettyä riippumatta siitä, missä muodossa aineisto on. Lasta esittävän sukupuolisiveellisyyttä loukkaavan kuvan tai tallenteen hallussapito on kiellettyä.

Tekijänoikeus ja tavaramerkit

    * Älä levitä internetissä aineistoa - kuten musiikkia, tekstiä, valokuvia, piirroksia, tavaramerkkejä tai muutakaan materiaalia - johon sinulla ei ole oikeutta. Luvaton käyttö saattaa johtaa taloudellisiin korvausvaatimuksiin ja muihin oikeudellisiin seuraamuksiin.

Älä häiritse tietoverkon toimintaa

    * Tietoverkon, tiedonsiirron, sähköpostin ja muiden verkkopalveluiden toiminnan tarkoituksellinen häirintä tai ylikuormitus on kiellettyä.

Hakkerointi

    * Vieraaseen tietojärjestelmään tunkeutuminen tai järjestelmän luvaton käyttö - vaikka mitään vahinkoa ei tapahtuisikaan - on rikos, josta voi ankarimmillaan seurata vankeusrangaistus. Jo pelkkä tunkeutumisen tai käytön yrittäminen on kiellettyä.

Virusten ja muiden haittaohjelmien kirjoittaminen ja levitys

    * Virusten ja muiden haittaohjelmien kirjoittaminen ja levittäminen on rangaistava teko.


Sähköpostimainonta edellyttää suostumusta

    * Sähköposti- ja tekstiviestimarkkinointi tai muu yritykseltä kuluttajalle kohdennettu markkinointi on kiellettyä ilman etukäteissuostumusta. Markkinointiviestin tulee olla selkeästi tunnistettavissa markkinoinniksi jo sitä vastaanotettaessa.
    * Lähetä kaverilta kaverille -markkinointiviestejä vain tutuillesi ja nimenomaan vain niille, joiden katsot olevan todennäköisesti kiinnostunut viestin sisällöstä. Muille kuin tutuille lähettäminen on sopimatonta tai joissain tapauksissa jopa laitonta.
    *Yksityisvietit yms. rinnastetaan aina sähköpostiin.

Lähde: kopteri.net/netiketti

5
          PRCA, RC-Garage ja Hobao Finland again proudly presents!



Tervetuloa 10.-11.4.2010 Nokia Indoor Race Clubin krossitapahtumaan.
Lauantaina Truggy-Open ja NSCR 2010 Tourin päätöskisa! Sunnuntaina ajetaan M2-10 ja M4-10


NSCR - Nokian Short Course Race - 2010 Tour
Short Course on kilpailuluokkana Suomessa vielä tuore RC-autoluokka tarjoaa nähtävää ja koettavaa kaikille.
Tervetuloa kisaamaan ja kannustamaan suosikkisi voittoon!

Kisat jatkuvat aamusta asti tarjoten näyttävää menoa ja tiukkoja tilanteita.
Buffetista saa isoja lihiksiä, limuja, mehua, kahvia ja pullaa, yms.

Lauantain NSCR päätöskisan jälkeen pidämme "palkintogaalan" ravintola Keilaamon saunatiloissa.
24 nopeinta voi ilmoittautua kisailmon yhteydessä. Mahdollisuus ruokailuun sekä A-oikeudet klo 11 asti. Lisätiedot Ravintola Keilaamo


Rataprofiili
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Jke2vzD8FIE&feature=player_embedded[/youtube]


Rata-alueesta
- Sijaitsee Nokian Indoor Racing Clubilla, osoitteessa Pirkkalaistie 7 33100 Nokia.
- Ajo-ohjeet täältä: http://www.prc-autoilijat.fi/smf/index.php?topic=115.0
- Jokainen kilpailee ja toimii alueella omalla vastuullaan.
- Kilpailupaikalla on sähkö sekä jonkin verran pöytiä ja tuoleja.
- Omat jatkojohdot, pöydät ja tuolit mukaan.
- Rata sijaitsee 4. kerroksessa. Hissi käytössä rajoitetusti.
- Lisätiedustelut sähköpostilla ja 5.4. lähtien puhelimitse, kiitos.
    - Toni Pietilä 040-9633995


Ilmoittautuminen sähköpostilla viimeistään 5.4.2010 mennessä --> prcarace (ät) gmail.com.
Kopioi ja liitä alla oleva teksti sähköpostiin ja korvaa kursivoidut kohdat omilla tiedoillasi ja poista sulkeissa olevat tiedot.
(Copy / paste = CTRL+C / CTRL+V)
M2-10, M4-10, T-Open, SC2-10, SC4-10 (Valitse yksi)
Matti Mallikas
PRCA (Seura)
Hong Nor SCTR10 (Ajokalusto)
Novak HV (Sähköt)
12345678 (Ponderi)
27.195 MHz / 40.950 MHz / 2.4 GHz (Radiotaajuudet, ilmoita väh. 2 kidetaajuutta)


Osallistumismaksut
- SC luokat 20€ /luokka
- Buggy luokat 15€ /luokka
- T-Open 10€
- Transponderin vuokrahinta 5€ / päivä
- Lauantain palkintogaalan saunamaksu 10€ /nuppi. Huom! 24 nopeinta mahtuu mukaan.

Kaikki maksut suoritetaan kisapaikalla ilmoittautumisen yhteydessä.
Pidätämme oikeuden olla ottamatta vastaan yli 100€ seteleitä.


Tuomarointi
- Kilpailujohto PRCA
- Pipot jätetään taas kotiin  ;D


Transponderit
- AMBrc Personal transponder tai yhteensopiva (esim. MRT Transponder)
- Vuokrapondereita saatavana rajoitetusti. Ilmoita kisailmossa vuokratarpeesi ja ota huomioon useamman ponderin tarve useampaa luokkaa ajaessasi.




Alustava aikataulu
Lauantai 10.4.
Ovet auki noin klo 8.00
Harjoittelu alkaa klo 8.30
Ilmoittautuminen klo 8.30-9.00
Ajajakokous klo 9.00
Ajetaan iltaan asti.
Palkintojen jako noin klo 19.00
Sitten saunaan

Sunnuntai 11.4.
Ovet auki noin klo 8.00
Harjoittelu alkaa klo 8.30
Ilmoittautuminen klo 8.30-9.00
Ajajakokous klo 9.00
Palkintojen jako noin klo 17.00


NSCR sarjasäännöt
- Kaikki NSCR kilpailut ajetaan Nokian Indoor Racing Clubilla.
- Osakilpailuissa palkitaan kolme parasta/luokka.
- Kaikkien NSCR -sarjan kisoihin osallistuneiden kesken arvotaan lisäksi reilu tuotepalkinto.
- LiPo latauspussien tai palamattoman, ei-metallisen latausalustan käyttö pakollista.

Krossisäännöt
Winter Jumps säännöt RC10.fi/WJ säännöt

Short Course -säännöt
Voit ladata tiedoston tästä SC -säännöt.pdf

Truggy-Open säännöt
- Kaikkien valmistajien Truggy-malliset 1/12 ja 1/10 kokoluokan nelivetoiset keskidiffilliset alustasarjat sallittu.
- Kaikkien valmistajien Truggy-malliset 1/12 ja 1/10 kokoluokan takavetoiset alustasarjat sallittu.
- Korkeintaan 2S kovakuoriset LiPo-akut ja 7 kennoiset NiMh-akut sallittu.
- Ei konerajoituksia.
- Pitoaineiden käyttö kielletty.





Ilmoittautuneet


6
          PRCA, RC-Garage ja Hobao Finland again proudly presents!



Tervetuloa 10.-11.4.2010 Nokia Indoor Race Clubin krossitapahtumaan.
Lauantaina M2-10 ja M4-10 ja Truggy-Open luokat, sunnuntaina NSCR 2010 Tourin päätöskisa!


NSCR - Nokian Short Course Race - 2010 Tour
Short Course on kilpailuluokkana Suomessa vielä tuore RC-autoluokka tarjoaa nähtävää ja koettavaa kaikille.
Tervetuloa kisaamaan ja kannustamaan suosikkisi voittoon!

Kisat jatkuvat aamusta asti tarjoten näyttävää menoa ja tiukkoja tilanteita.
Buffetista saa isoja lihiksiä, limuja, mehua, kahvia ja pullaa, yms.


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=V05a0ArOhaA[/youtube]



Sarjapisteet 2. osakilpailun jälkeen. Kaksi kolmesta tuloksesta ratkaisee sarjan voittajan.
NSCR 3 kisailmo






7
Tulokset / Nokian Short Course Race II - NSCR - 6.3.2010
« : 16.02.10 - klo: 13.06 »
          PRCA, RC-Garage ja Hobao Finland again proudly presents!



Tervetuloa 6.3.2010 Nokia Short Course Race 2010 Tournament:in toiseen osakilpailuun!

NSCR ajetaan kolmen kisan kilpasarjana. Viimeisen kisan ajankohta on toistaiseksi varmistumatta.

Tämä kilpailuluokkana Suomessa vielä tuore RC-autoluokka tarjoaa nähtävää ja koettavaa kaikille.
Samalla ajetaan talvikauden ensimmäinen truggy open. Tämä luokka on mukana erityisesti niitä varten jotka eivät vielä ole osallistuneet kilpailutoimintaan eivätkä ole hankkineet virallisiin kilpaluokkiin soveltuvaa kalustoa. Truggy Open säännöt on muokattu juuri teitä ajatellen. Tervetuloa kisaamaan ja kannustamaan suosikkisi voittoon!

- Kisa jatkuu aamusta asti tarjoten näyttävää menoa ja tiukkoja tilanteita.
- Buffetista saa naposteltavaa, lihiksiä, kahvia ja pullaa, yms.
- Yleisöllä on lähtöerien välissä mahdollisuus kokeilla aitoa RC-autoa kisaradalla.
- Arvontoja
...seuraa ilmoittalua!

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Jke2vzD8FIE&feature=player_embedded[/youtube]






Tuomarointi
- Kilpailujohto Riku Tolonen / Toni Pietilä
- Pipot jätetään taas kotiin  ;D


Ilmoittautuminen sähköpostilla viimeistään 1.3.2010 mennessä --> prca00 (ät) gmail.com.
- Kilpailijan nimi
- Kilpailuluokka (SC10-2, SC10-4, T10-T12)
- Transponderin numero (AMBrc yhteensopiva)
- Radion MHz taajuus
- Seura
- Pääsponsori (max. 150x50px logo)
- Ajokalusto
- Kilpailulisenssi ei ole pakollinen


Transponderit
- AMBrc Personal transponder tai yhteensopiva (esim. MRT Transponder)
- Vuokrapondereita saatavana rajoitetusti. Ilmoita kisailmossa vuokratarpeesi.


Maksut
- Osallistumismaksu on 20€ / SC-luokat, 10€ / truggyluokka. Kaikkiin luokkiin osallistuminen 40€.
- Transponderin vuokrahinta 5€ / päivä.

Kaikki maksut suoritetaan kisapaikalla ilmoittautumisen yhteydessä.
HUOM! Pidätämme oikeuden olla ottamatta vastaan yli 50€ seteleitä.


Rata-alueesta
- Sijaitsee Nokian Indoor Racing Clubilla, osoitteessa Pirkkalaistie 7 33100 Nokia.
- Ajo-ohjeet täältä: http://www.prc-autoilijat.fi/smf/index.php?topic=115.0
- Jokainen kilpailee ja toimii alueella omalla vastuullaan.
- Kilpailupaikalla on sähkö sekä jonkin verran pöytiä ja tuoleja.
- Omat jatkojohdot, pöydät ja tuolit mukaan.
- Rata sijaitsee 4. kerroksessa. Hissi käytössä rajoitetusti.
- Lisätiedustelut sähköpostilla ja 5.3. lähtien puhelimitse, kiitos.
    - Toni Pietilä 040-9633995





NSCR sarjasäännöt

- Kaikki NSCR kilpailut ajetaan Nokian Indoor Racing Clubilla.
- Osakilpailuissa palkitaan kolme parasta/luokka.
- Kaikkien NSCR -sarjan kisoihin osallistuneiden kesken arvotaan lisäksi reilu tuotepalkinto.
- Truggy Open-luokan kisat ajetaan SC -sarjasta erillään yksittäiskilpailuina.
- LiPo latauspussien tai palamattoman, ei-metallisen latausalustan käyttö pakollista.

Yleiset Short Course -säännöt:
Voit ladata tiedoston tästä: SC -säännöt.pdf

Truggy-Open säännöt
- Kaikkien valmistajien Truggy-malliset 1/12 ja 1/10 kokoluokan nelivetoiset keskidiffilliset alustasarjat sallittu.
- Kaikkien valmistajien Truggy-malliset 1/12 ja 1/10 kokoluokan takavetoiset alustasarjat sallittu.
- Korkeintaan 2S kovakuoriset LiPo-akut ja 7 kennoiset NiMh-akut sallittu.
- Ei konerajoituksia.
- Pitoaineiden käyttö kielletty.



Erälistat





8
Mikähän mahtaa olla vanhin aihe joka on uudelleen "nostettu", eli siihen on vastattu.

Tällä hetkellä johtaa:
http://rc10.fi/index.php?topic=1819.0
« Vastaus #5:  29.01.03 - klo: 08.30 »
« Vastaus #6:  29.10.08 - klo: 20.59 »

9
Tulokset / Paikalliskerhokisojen järjestäminen
« : 08.05.08 - klo: 02.49 »
Kisojen järjestäminen aloittelijoille paikalliskerhoissa. Miten-missä-milloin...

Onhan joka kerholla omat kanavansa ilmoitella, mutta toivoisin että pro-kuskit ottais tässä osaa keskusteluun. Laittais kokemuksensa julki muiden hyväksi.
Tämä on vieä avoin keskustelu joka saattaa jakaantua sähkö/polttis aiheiksi, mutta aloitetaan jostain.

Aiheita näin aluksi:
Miten eri puolilla maata on järjestäydytty kerhotapahtumien tai aloittelijoille tarkoitettujen kisojen järjestämiseksi?
Millaisia kokemuksia juurikin harrastuksen alkutaipaleella olevilla on tällaisista leikkimielisistä kisoista?

Omana ketjunaan voisi julkaista: Missäpäin seurat järjestävät kerhoiltojaan? Miten löydän paikalle...

10
Graupner Ultramat 14 laturissa on 12V syöttölinjassa rakenteellinen vika. 5A lasiputkisulake on juotettu piirilevyyn kiinteästi. Tämä kun kossahtaa, joutuu laitteen avaamaan ja uuden sulakkeen juottamaan paikalleen. Seuraavassa on ohjeet ulkopuolisen sulakepesän asentamiselle.

Sulake palaa joskus melkein itsestään jos 12V jännitelinjaan tulee esim. jännitepiikki tai kytket akun vääriin napoihin tms.

Laitteen korjaamisen ja voi suorittaa seuraavien ohjeiden avulla:

Tarvitset:
- Paneeliasennettava sulakepesä lasiputkisulakkeille. (Yleiselektroniikka 3101.0015)
- 5A nopea lasiputkisulake. (Yleiselektroniikka 5x20-5A-F)
- 0.50-0.75mm johdinta 2x15cm.
- Juotostarvikkeet.
- Tinaimuri tai tinaimulankaa.
- Torx10 avaimen. Lyhyt riittää, esim kärkipala.
- Osien hinta on noin 3€.

Toimet:
- Irrota kaikki johdot virtalähteistä ennen kuin avaat kotelon.
- Tarkasta onko lasiputkisulake palanut poikki. Ellei ole, toimita laitteesi alan huoltoliikkeeseen tai unohda koko juttu.

- Poraa 13mm (tarkka) asennusreikä kotelon kansiosaan oikean puoleiseen päätyyn. Ks. kuva. Reikä on oltava tarkalleen kohdallaan ettei se naarmuta piirilevyllä olevaa kelaa. Parasta on laittaa kelan päälle sähköteippiä suojaksi.
- Asenna sulakepesä asennusreikään sopivan kireälle. Voit estää myöhemmän löystymisen tipalla pikaliimaa kauluksen ja kotelon välissä.

- Nosta piirilevy varovasti paikaltaan ja aseta se tukevasti pystyasentoon.
- Irrota vanha sulake paikaltaan kolvilla ja ime vanhat tinat pois liitoksista jotta saat reiät auki. HUOM! Varo poistamasta plus-johtimen (pun) juotosta.
- Juota nyt johtimet piirilevyn reikiin ja edelleen varo sulattamasta plus-johtimen liitosta.

- Asenna piirilevy takaisin paikalleen ja juota johtimien toiset päät sulakepesän liittimiin. Napaisuudella ei ole merkitystä. Voit käyttää myös 4.8mm lattaliittimiä. Tarkista johtimien oikea kulku kotelossa.
- Kokoa laite ja asenna sulake paikalleen pesään ja savun hälvettyä tarkista kytkennät.  :cheesy:

Jos homma tuntuu hankalalta tai et ole kokenut kolvin kanssa, voin tehdä homman puolestasi. Veloitan työstä osineen 20€. Vanhan sulakkeen voi kolvata suoraan piirilevyllekin, jolloin työ on helpompi tehdä, mutta sen joutuu aina tekemään uudestaan kun sulake palaa.

11
Polttisautot / Force .28 ja muut RTR .28-koneet
« : 30.04.08 - klo: 08.14 »
  Viime lauantaina (26.4.) Tampereen Lahdesjärvellä kaksi vannoutunutta polttisharrastajaa koki melkoisen pettymyksen. Suurin osa syystä voidaan kuitenkin langettaa ihan itselle.

  Olin viimeiseksi edellisenä iltana napsauttanut rajussa kaadossa muovisen taka-aurauspalan poikki. Ja eikun pakista tarvittavat kilkkeet ja paikalleen. Mitä hemmettiä, vetarikin on poikki. Eikun täh, se puuttuu. Koiranluut! Kas kun en moista ollut huomannut edes ajatella. Tietenkin RTR autossa on koiranluita vetareina. Samon tein nivelvetareita penkomaan ja paikalleen. Pikkuisen harmitti kun en ollut eilen huomannut. Tässäkin tapauksessa olisin vissiin löytänyt pudonneen vetarin edellisenä päivänä, vaan ei enää kun eilisen muistijäljet katkes johonkin.

  Olen ajanut tällä autolla noin 6 gallonaa ilman minkäänlaisia murheita. Ajettavuus on huippu, tästä kiitos auton loistavalle geometrialle ja pro-ukkojen setupille. Varaosien tarve on käsittämättömän pieni. Olen kaatojen takia ruuvannut 1kpl mukana tulleen muovisen aurauspalan, 1kpl alumiininen vastaava ja ne nivelvetarit joista aiemmin kerroin. Parit laakerit kytkimeen ja nyt vetarien yhteydessä varmuuden vuoksi uudet takapyörien laakerit. Ohjaukseen olen päivittänyt laakeroidun servosaver-tangon ja paremman ohjausservon, jotka ei ole lainkaan pakollisia ellei meinaa kisata. Olen ollut autoon kaiken aikaa erittäin tyytyväinen.

  Forcen .28 konehan on loistava siinä mielessä että se on erittäin luotettava ja helppo säätää. RTR koneeksi siis hyvä valinta. Ajoin koneen viime syksynä kunnolla sisään. Olin riemuissani huomatessani koneen potentiaalin. Koko ajan kuitenkin alitajunnassa oli pieni ajatus että tämä ei ole paras mahdollinen moottori buggyyn. Eikä olekaan jos haluaa vaikka kilpailla kunnolla. Koneessa on reilu alavääntö ja noin 30000rpm max. Alavääntö helpottaa hyppyjä ja auto on mutkasta lähdettäessä loistava, mutta häviää suoralla kisakoneille jonkin verran.

  Noin gallona sitten avasin kannen hioakseni päältä kaatojen naarmuja pois. Kanteen kannattaa laittaa nippareilla fuililetkua suojaksi. Kun alun perin säädin konetta, ajattelin että tottahan se saa laulaa kunnolla. Monet radalla sanoivat samaa. Väärin. Tällainen kone ei voi kestää samoja kierroslukuja kuin .21 kisakoneet koska männän massa yksinkertaisesti on liikaa kampiakselille ja laakereille. Olen sitä mieltä että konetta ei kannata säätää ihan tappiin jos haluaa siitä pitkäikäisen.

  En ole tehnyt koneelle mitään koko aikana. Tiedän, että laakerit olisi pitänyt vaihtaa aikanaan. Väänäsen truggyssä sama kone kilahti noin 4 gallonaa ajettuna. Hänkään ei ollut koko aikana tehnyt koneelle mitään huoltoja. Tästä puolen tunnin kuluttua pääsuoran päässä omani stumppasi. Ihmettelin stumppia koska minkäänlaisia ongelmia ei koko aikana ole ollut. Multa leikkasi runkolaakeri kiinni jumittaen kampiakselin runkoon. Tämän takia akslin tappi leikkaantui poikki ja halkaisi lohkon. Väänäseltä katkesi pelkästään kiertokanki. Väänänen tuli siinä vaiheessa kertomaan ettei koneeseen toimiteta varaosia. Nonni, tuli kalliit vaihtamattomat laakerit.

  Olen tässä miettinyt että jos me molemmat olisimme säätäneet koneet niin ettei ne laula ihan tapissa, olisko ne vielä kunnossa. Toisaalta koska mulle ei ole tähän mennessä tullut mieleeni vaihtaa laakereita, olisiko se koskaan tullut mieleeni. Oppia ikä kaikki. Voisin tässä vaiheessa lämpimästi suositella kaikille RTR-koneiden omistajille, vaihtakaa ne laakerit viimeistään(!) kolmen gallonan jälkeen. Kannattaa ainakin tarkistaa ne siihen mennessä. En moiti tässä itse konetta, monet on jo sanonut että on itse asiassa ihan hyvin jos kone kestää huoltamatta kuusikin gallonaa.

  Mitä olen itse kokenut ja muiden kanssa keskustellut, HongNor X1CR ja X1CRT sekä kaikki niiden variaatiot ovat mielestäni erittäin laadukkaita autoja, geometria toimiva ja säädettävä ja voisin vaikka vannoa että ainakin M8 ja T8 luokissa ehdotonta kärkeä kestävyydessä, myöskin RTR versioina. Päivitettävää ei juurikaan ole, alkuun pääsee loistavasti RTR:ssäkin mukana tulevilla kilkkeillä. Jos aikoo kilpailla, kannattaa vaihtaa aurauspalat ja runkojäykkärit alumiiniseksi, muu ei ole välttämätöntä. Niin paitsi ne laakerit tietysti!  :smiley:

Tekstiä muokattu vastaamaan paremmin mielipiteitäni ja muutenkin selkeämmäksi.

12
Yleinen keskustelu / Polttishallien reenit talvella 07-08
« : 15.09.07 - klo: 21.53 »
Pahoittelemme mutta Valkeakosken maapohjahallin ajot eivät toteudu tänä talvena. Halliin asennetaan tekonurmi jolloin se muuttuu pelkästään jalkapallokäyttöön tarkoitetuksi.

Muita halleja kuitenkin touhutaan Suomeen, seuraa keskustelua aktiivisesti.

Alunperin ajamaan ilmoittautuneita oli:
1. Joonas Vuojolahti
2. Jani Vuojolahti
3. Mika Rinne
4. Mikko Karvinen
5. Ari-Pekka Liljeroos
6. Jani Parjanen
7. Toni Pietilä
8. Matti Jokelainen
9. Jaakko Säilä
10. Janne Hallenberg
11. Markku Honkanen
12. Olli Viitanen
13. Tomi Mairue
14. Ari Lappi
15. Jarno Kokkonen
16. Kaius Perttilä
17. Ilmari Satomaa
18. Mika Kettunen
19. Matti Niinistö
20. Toni Latvio
21. Henri Soilammi
22. Arto heinonen
23. Ari Heinonen
24. Mikko Mäkinen
25. Henry Tanskanen
26. Julle Pedersen
27. Tapio Matikainen
28. Jouni Hiltunen
29. Joni Hietala

Talkoolaiseksi:
1. Jani Parjanen, ajanottajaksi
2. Toni Pietilä, rataporukkaan
3. Joonas Vuojolahti, rataporukkaan
4. Jani Vuojolahti, rataporukkaan
5. Julle Pedersen, rataporukkaan (varauksella)
6. Henri Soilammi

13
Keskustelua kaupankäynnistä / Hintaseuranta RC-kamoille
« : 27.08.07 - klo: 13.50 »
Paljonkohan saavutettais sillä, että rakennettais hintaseuranta RC-foorumeilla kaupattuihin ja kaupattaviin kamoihin?

Botti keräileen tiedot eri tuotteista. Tiedot tauluihin joihin haku ja joita voi järjestää. Sit ajan kans vois koittaa saada myyjille tavaks käyttää tiettyjä nimityksiä kamoille. Kuten hehku=hehku eikä hehkutin yms. Toimishan se sekalaisillakin nimikkeillä, mut selkeytyis varmasti sillain.

Ulkomaisilta foorumeilta olis kans hauska saada vertailutietoa kauppakohteista.

Sen vois ulottaa seuraamaan kauppiaittenkin kamoja jos niiltä sais luvat ja vaikka jotain tukee hommalle. Tasan varmasti tällanen palvelu ei ainakaan vähentäis kaupankäyntiä. Onko muuten jossain vertaa-palvelussa jo kauppiaitten RC-kamat mukana? Veikkaan että kauppiaat on mukana ainoastaan jos mukaan ei oteta ulkomaisia kauppiaita. Ite oon sitä mieltä ettei missään tapauksessa, mut kuinka vaan.

Sit yks kehityssuunta vois olla valmiin lomakkeen tekeminen myynti- ja ostoilmoille. Siihen tarpeelliset kohdat myyntikohteen tiedoille ja kuvalle paikka kans. Tän vois räätälöidä toimimaan kaikilla foorumeilla aika helposti.

Tietokannasta vois tehä toisin päin toimivan kans. Elikä vois luoda myynti-ilmon pohjan klikkailemalla valmiita nimikkeitä ja vapaa rivi jollei ennestään jotain ole siä listoilla. Sit vaan copy/pastee haluamalleen foorumille. Ja miksei sellanen palvelu, että ilmo menee suoraan jokaselle suomalaiselle RC-foorumille suoraan.

Pystysin vissiin tekeen jonkunlaisen SQL-tietokannan jos joku osais tehä toimivan botin ja jotain muuta pientä(!). Mitä mieltä? Joku kauppias tai mieluummin vaikka useempi maahantuoja sais mun mielestä kiinnostua ja ottaa homma tehtäväkseen, vai mitä?

14
KILPAILUKUTSU

Lahdesjärvi Challenge 2007 - TAMPERE

1.9.2007
HUOM!!! Kisapäivä muutettiin kilpailijoiden toivomuksesta LAUANTAIKSI (1.9.) rankkasateiden uhan takia!


PRCA järjestää kaikille avoimen kerhokilpailun uudella "Suomen toiseksi parhaalla" radalla.
Radan osoite on Automiehenkatu 15, Tampere.

Kisassa ajetaan sovelletut 1:8 buggy ja truggy -luokat. Perustiedot kilpailuluokan autoista ja säännöistä saat AKK:n sivuilta.
Buggy:
AKK:n säännöistä poiketen moottorin koko voi RTR-mallissa (RTR=Ready to Run) olla .21 - .28 kokoinen.
Pakoputki vapaa.
Truggy:
Tankin maksimi koko 150ml. Max. moottorin koko .30.
Savage, Revo, ym monsterit myös sallittu. Kokoluokka oltava kuitenkin 1:10-1:8.
Pakoputki vapaa.

Kisa ajetaan kerhokilpailun hengessä kuitenkaan tinkimättä turvallisuudesta tai kilpailutoiminnan perusperiaatteista.

Järjestävä seura:
Pirkanmaan RC-Autoilijat ry (PRCA).

Kilpailun päätuomari:
Heikki Helin (TamUA)

Ajanotto:
AMB2, Jani Parjanen (TUA)
AMB Personal Transpondereita vuokrattavana kisapaikalta (5€).

Varikko:
Kattamaton varikkoalue (noin 2ha) kilpailijoiden käytössä.

Ajajakoroke/radiosäilö:
Ajajakoroke on rakennettu kontin päälle ja on katettu. Tilaa on noin 9x2,5m. Kulku rappuja pitkin.
Radiosäilö on kontissa. "Park fermé" -alue käytössä mutta ei katettu.

Sähkö:
Alueella ei ole kilpailijoille sähköä.

Vesi:
Mahdollisesti auton pesua varten, varmistuu myöhemmin.

Paineilma:
Mahdollisesti, varmistuu myöhemmin.

Pöydät:
Varikkosuoralla käynnistystaso ajajille. Varikkoalueella ei ole mekkauspöytiä.

Eväät:
Paikalla aina niin loistava PRCA-grilli. Tarjolla jokaisen kilpailijan perusravintoa, mm: grillimakkaraa v.2.0, pikkulihiksiä, makeisia ja limuja. Laadusta tinkimättä.
Kohtuulliset hinnat, unohda eväät kotio ja ota kolikoita taskuun.

WC:
Sijaitsee kävelymatkan päässä olevalla ABC-liikenneasemalla.

Osallistumismaksut:

Buggy-luokka 20€. 30 - 60 kilpailijaa.
Truggy-luokka 20€ 10 - 30 kilpailijaa.


Mikäli sama kuljettaja osallistuu molempiin luokkiin, hinta on yhteensä 30€.
HUOM! PRCA:n jäsenille 5€ alennus osallistumismaksusta.
AMB Personal Transponder vuokra 5€.

Palkinnot:
Kaikkien osallistuneiden kesken arvotaan Swallow AC/DC 12V/220V laturi + 3 latauskaapelia (vastari,lähetin ja 7.2V akulle). Sponsored by RC-Sabe.
Lisäksi molempien luokkien kolmelle nopeimmalle palkintopokaalit. Myös buggy-TQ (Top Qualifyer) palkitaan.

*********

Jokainen kilpailee omalla vastuullaan ja sitoutuu noudattamaan kilpailun johdon antamia määräyksiä.

Ilmoittautumiset viimeistään pe 31.8.2007 klo 12:00 osoitteeseen rautakausi(ät)gmail.com. (ät)=@
Viestiin otsikoksi: Lahdesjärven kisa 07. Ilmoita ainakin seuraavat tiedot.

Nimi:
Puhelinnumero (ei pakollinen):
Seura:
Luokka johon osallistut tai molemmat:
Autosi merkki:
Moottorin merkki:
Personal Transponderin numero:
Vähintään kolme kidetaajuutta tai 2,4GHz. Mikäli sinulla ei ole kolmea eri kidetaajuutta, kilauta kaverille tai hanki muuten jostain.
Kiteitä on oltava varalla, ettei samassa erässä eikä mielellään koko kilpailussa ole käytössä kahta samaa taajutta.

Jos tämä on ensimmäinen kilpailusi, paikalle kannattaa tulla hyvissä ajoin.
Kokeneemmat kisaajat ja järjestäjät neuvovat mielellään kaikessa.
Rohkeasti mukaan vaan ja kokemaan kilpailemisen viehätys.

Aikataulu julkaistaan myöhemmin, mutta suunnilleen seuraavalla kaavalla mennään:
7.30 kannattaa olla jo paikalla.
8.00 ilmoittautumiset (jonotusta ja vinoilua).
9.30 ajajakokous. Kerrotaan kisan järjestelyistä ja neuvotaan "kädestä pitäen".
10.30 alkuerät ja semit.
18.00 arvotaan osallistuneiden ja vielä paikalla olevien kesken arvontapalkinto.
Mikäli joudut tähän mennessä lähtemään, kerro poistumisesi syy päätuomarille.
Ilman syytä poistuvat eivät ole oikeutettuja osallistumaan arvontaan.
noin 20.00 varsinainen palkintojen jako.

Ilmoittautuneet tähän mennessä:

Buggy
    NimiSeuraAutoMoottori
1   Mika Ala-VilliläPRCAHong NorO.S. 21
2   Kaius PerttiläVAUSTSHobao
3   Jethro LehtojärviTUALosiMega/Picco
4   Ari JyväTohtoriHobaoO.S.
5   Tomi BjörkmanTUAHobaoO.S.
6   Petri MylläriSalon UALosiO.S.
7   Jaakko HietaojaLoiUATeam LosiO.S.
8   Jussi TiikkainenKovisHobaoSTS
9   Jarno KokkonenTUAKyoshoRB
10   Jasse LaatikainenTUATeam LosiPicco P3-R
11   Ilmari SatomaaTUAHoBaoO.S.
12   Jani ParjanenTUALosiO.S. Speed
13   Ari HeinonenVAUHong NorWerks
14   Joonas VuojolahtiVAUHong NorSH
15   Arto HeinonenVAUCen Matrix(Kone?)
16   Mikko MäkinenPRCACen-CaferacingO.S.
17   Marko EklundPRCAX-RayO.S.
18   Jari Valkola-Hong NorSH
19   Niko AnderssonTUAHoBaoO.S.
20   Joseph KäkkärätukkaVAUHoBaoO.S.
21   Harri PeltomaaPRCAX-RayO.S.
22   Tuomas LintulaVAUHongNorWerks
PerunutMatti JokelainenTUAOCM Kaos DT-19Axe Rossi

Truggy
      NimiSeuraAutoMoottori
1     Matti JokelainenTurun UARevo 3.3RTRTraxxas
2     Kaius PerttiläVAUHobaoO.S.
3     V-P VirtanenTurun UALosi 8b(Kone?)
4     Ari HeinonenVAUHong NorWerks
5     Joonas VuojolahtiVAUHong NorSH
6     Arto HeinonenVAUCen Matrix ArenaSH
7     Riku HyvönenAAUX-RaySH
PerunutLassi-Jussi VäänänenPRCAHong Nor X1-CRTForce .28
PerunutToni LatvioRiihimäen UA   HobaoO.S.


Kisan virallinen kutsu ja keskustelua PRCA:n foorumilla Kisakutsut ja tapahtumat-osiossa "KILPAILUKUTSU: Lahdesjärvi Challenge 2007". Siellä voit kysellä lisätietoja järjestäjiltä ja kommentoida myöhemmin kisakokemuksiasi. Tokihan täälläkin saa kommentoida...

Edit: Hintaa muutettu Truggy-luokan osalta! 15€ -> 20€.

HUOM!!! Kisapäivä muutettiin kilpailijoiden toivomuksesta LAUANTAIKSI (1.9.) rankkasateiden uhan takia!

15
Yleinen keskustelu / Otsikoiden sisällöstä
« : 12.08.07 - klo: 14.44 »
Otsikointi on tärkeä asia. Joukossamme on eräitä joille ei ole selvää millainen otsikko aiheelle on annettava, jotta siitä selviäisi ketjun asiasisältö edes suuntaa antavasti. Tästä on ohjeistusta foorumin ohjeissa ja terve järjen käyttökin auttaisi. Tässä kuitenkin vielä muutama vihje:

  • Kerro otsikossa riittävästi aiheesta jotta keskustelua ei tarvitse avata ellei se kiinnosta. Varsinkin hitaammilla liittymillä selaavat olisivat tästä tyytyväisiä.
  • Anna mahdollisimman tarkka otsikko. Näin autetaan keskustelijoita pysymään asiassa.
  • Yritä saada otsikko kuitenkin kattamaan haluamasi keskustelun olennainen sisältö jottei tarvi tehdä omaa ketjua kaikille pikkuasioille.
  • Muuta otsikkoasi tarpeen tullen. Mikäli keskustelun sisältö muuttuu, olisi kohtuullista saada siitä tieto jo otsikosta.
  • Pyri käyttämään olemassa olevia aiheita mikäli ne ovat aiheeseen sopivia. Älä kuitenkaan herättele vanhentuneita aiheita ellei se ole asian mukaista.
  • Myydään ja ostetaan otsikoissa on hyvä mainita minkätyyppisestä tavarasta on kyse. Jos esim. ostat/myyt sähkötouring-renkaita, se on hyvä mainita koska polttiscrossarilla ajava ei luultavasti ole niistä kiinnostunut.
  • Ole asiallinen ja pyri kunnioittamaan kaikkia mielipiteitä.
  • Jos ei ole asiaa, älä tee sitä väkisin.

Toivonpa, etten ite sorru tällasiin, sitä kuittailun määrää  :tongue:

Sivuja: [1]