Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Aiheet - Mazza

Sivuja: [1]
1
Tamiya / Tamiya DF-02
« : 11.03.16 - klo: 18.42 »
Kulkeutui tuossa tuollainen Tamiyan halpisbuggy käsiin. Mites, onko näitä kansalla käytössä? Tuo oli vähän ajettu RTR-versio harjallisilla ja megasilla sähköillä. Kerkesin jo eilen nappaamaan sähköt pois, ja tilasin kunnon renkaat Tamiyan pihasudittelumuovipalleroiden tilalle.

Pitää vielä kaivella pakista uudet sähköt tuohon, ja katsella, josko sieltä löytyisi myös kelvolliset iskarit tuohon.

Osaa tuohon näkyy löytyvän hyvin, varsinkin alumiinisena. Eiköhän tuosta kelpo krossari niille harvoille ajeluille tule. Tilaillaan sitten alumiinipalikkaa tilalle, jos joku paikka ei tunnu kestävän. Jos jotain suurempaa miinusta tuosta sanois, niin bulkheadit on rungossa kiinteästi. Toivottavasti tukivarret pettää ennen kuin tukivarren kiinnitys. Muutenhan tuo on varsin muovinen ja ruma ilmestys ristipääkantaisine ruuveineen, mutta eipä se suurempaa alemmuuskompleksia silti aiheuta.

2
Sähköautot / Jäähdytyssiilit ja tuulettimet
« : 29.07.12 - klo: 20.41 »
Kun ei haulla keskustelua moottorin jäähdytyksestä löytynyt, niin aloitetaas uusi. Tästä varmasti kokemuksia löytyy, ja eroja on paljon. Myös lämmön siirtymiseen siilin ja moottorin välillä voi vaikuttaa, niin kertokaapa, käytättekö jotain ainetta lämmönsiirtoa jouduttamaan?

Itsellä 3665-kokoinen kiinanmoottori kaipailee jäähdytystä, ja aikoinaan samasta maasta tilaamani jäähdytyssiili osoittautui melko joutavaksi kamppeeksi heti paketista ottaessa, erityisesti puhaltimen osalta. puhallustehoa ei ole käytännössä ollenkaan, hyvä jos pienen henkäyksen sormella tuntee. Puhaltimen koko on luokkaa 30mm, ja ajattelin koukata jostain tietokone- tai elektroniikkaliikkeestä 40mm tuulettimen tilalle, mutta noissakin on eroja valtavasti, eikä ilmamääristä pahemmin noissa pienissä puhaltimissa puhuta. Mitäs olette käyttäneet? Jossain vaiheessa tuon siilin pistän myös vaihtoon. Jyrsimällä toki sais sellaisen kun haluaa, mutta oikeasti toimiviakin kaupallisia sovelluksia varmasti löytyy myös kohtuuhinnoin, mutta faktoja ja kokemuksia jäähdytystehosta kaivattais.

3
Sähköautot / DIY pomminkestävä halpis-Kyosho
« : 12.11.08 - klo: 01.11 »
Tässä aikani kuluksi tehny vähän uutta palikkaa vanhaan Kyoshon takaveto-monsuun. Tällä hetkellä vasta pohjalevy jyrsitty ja pokkailtu 3mm alumiinista. Huomenna jyrsin ylädekin 2mm alumiinista, ja suunnitelmissa nyt alkuun ainakin vielä iskaritornien ja tukivarsien teko.

Autohan pohjautuu siis tähän onnettomaan muovilärpäkkeeseen, mikä toimii useiden eri takaveto-kyoshojen pohjalevynä: http://i18.photobucket.com/albums/b101/civicbboy4life/rc/DSCN4833.jpg

Kuvia lisäilen huomenissa, ei nyt ole kameraa saatavilla.

Ja wineilyt pois. Painavahan tuosta tulee, eikä alustageometrioita sun muita jaksa paljoa miettiä. Tätä nyt tehdään ihan vaan rakentelumielessä, ajettua tuolla tuskin koskaan tulee kovin paljoa... :roll:


4
(kopioin suoraan toiselta foorumilta oman tekstini):
 Noniin, löysin tämän sivuston ja het tuli mieleen menneet, elikkä jo käytännössä lopetettu rc-harrastus. Pakkohan se oli kaivaa romut esiin, ja tottahan tuosta "monsterista" piti alkaa muovaamaan hiukan maastokelpoisempaa. No, sehän alkaa toki siitä että lisätään sisään- ja ulosjousto maksimiin. Sillä päästiin seuraaviin tuloksiin:
(huomatkaa, että toinen etutassu on jo pari cm irti maasta  :mrgreen:  )

http://www.rc-harrastus.com/coppermine/displayimage/album=79/pos=4.html

Jaha. Sitte katotaan mistä ahistaa. Okei, edessä ahdistaa sieltä sun täältä, joten osiin ja dremeli sekä puukko käteen ja hiukan työtä, taas kasaan. Vielä vähän täältä ja tuolta, noniin. Enää iskarit rajoittamassa :mrgreen:  Iskarit veks ja uudet tilaukseen. Joustoa kertyi miellyttävät 9cm per nurkka kun aiemmin se oli siellä 3-3,5cm paikkeilla :twisted: .

Takana piti vaihtaa pari milliä pidemmät ylätukivarret, ei enää ala panttaamaan vetari vastaan. Seuraavaksi iskarit irti ja sama homma kuin eteen, eli uusia, pidempiä odottelemaan. Vielä koko paketti takaa auki ja vähän dremeliä pohjalle, johan mahtuu taas tukivarret liikkumaan. Samalla tuli käännettyä koko paketti (tukivarret, vaihteisto ja jotain muuta pientä) toisin päin, syystä että tällä saa painopistettä reilusti eteenpäin. Pitää vielä moottorin ennakkoa kääntää "väärään" suuntaan. Ja taakse kertyi myös se 9cm joustoa nurkkaa kohden, aika hyvin verrattuna siihen 2,5-3cm:n mitä oli alkuun. Nyt kärsii nostaa 16cm rengasta ennen ku toinen nousee ilmaan  :twisted:

Ja kuvaa, kaikki tassut maassa:

http://www.rc-harrastus.com/coppermine/displayimage/album=79/pos=3.html
http://www.rc-harrastus.com/coppermine/displayimage/album=79/pos=2.html
http://www.rc-harrastus.com/coppermine/displayimage/album=79/pos=1.html

Ja se kori on mitä on, omiaan tuohon käyttöön, viitti noita turistien koreja turhaan leikellä tuohon tarkotukseen. maalit tippunu sisältä, joten maalattu uudestaan päältä Tosi onnellinen . Ja iskareita odotellaan, joissain kuvissa näkyy kun vakioiskarit roikkuu irtaallaan siellä.. 8)

Ja projekti jatkuu... :wink:

EDIT: linkkien korjausta

Sivuja: [1]