Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Aiheet - No Pain

Sivuja: [1]
1
Eli Krossista loppuu yhtäkkiä vauhti, jonkin aikaa ajaa niin tuntuu että auto olisi etuvetoinen, takapyörät kyllä pöyrii mutta ei yhtä hanalla kun etukiekot paitsi jos auton nostaa ilmaan. Moottorissa ei vikaa ole. Voisko diffien puolella olla jotain ? toinen juttu on että auto jarruttaa liian etuvoittoisesti mutta sehän selviää levyjen käännöllä ?

JH

2
Polttisautot / Polttiksen boxiin akku
« : 04.05.08 - klo: 14.08 »
Eli vähän jämerämpää kalustoa tarviisin tuohon Venomin boxiin, tällä hetkellä 2 x 3600MaH pötköt ja ei tunnu riittävän mihinkään, voi olla laatukin p****a.

Mielellään Biltemasta halpa combo jonka voi vaikka auton perälle viskata. Pitää siis virroiltaan käydä starttiboxeihin.

Ehdotuksia ?

3
Sähköautot / Asso 18b + 2.3 akselinen harjaton + pinjoni
« : 08.01.08 - klo: 09.06 »
eli oisin ostamassa käytettynä 2.3mm akselilla olevaa Venomin harjatonta ja pitäis saada siihen sopiva pinjoni joka toimii vielä assossa. Mistä sellaisia pinjoneita saa ? Medasecillä on vaikka mitä mutta mikähän niistä kävis tuolle combolle.

4
Yleinen keskustelu / Seinäjoella rataa/harrastajia
« : 06.01.08 - klo: 13.44 »
Eli ois suunnitelmissa muuttaa tuonne mutta onko siellä rataa vaikka itsetehtyjä missä Krosseilla 1/8 ja 1/18 voi ajella, ja muillakin toki ?

JH

5
Mitähän eroa noilla vastareilla on eroa ?

JH

6
Tamiya / Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« : 26.12.07 - klo: 17.08 »
Tamiya DB01 Durga
Tällainen auto tullut markkinoille, kokemuksia tänne.

7
Eli pulson noparissa kaikki moottorille menevät johdot ovat samanvärisiä kun taas mambassa on 3 eri väriä. Pulson johdoists, ohjeista ym en löytänyt selitystä miten johdot tulis laittaa kun muistelisin että Mamba 25 säätimellä sillä ainakin oli väliä.

Tungetaanko noi ihan miten vaan vai viitsisikö joku antaa rautalangasta väännetyt ohjeet.

Autona Shark buggy factory team ja akkuina 1400Mah NiMH 7.2 pötikät.

Entä onko pulsossa millaiset säädöt vakiona vai ohjelmoidaanko lähettimellä aina joku asetus. Mites tuleeko lähettimellä ottaa jotain erityistä huomioon kun on 2.4Ghz Futaban FASST lähettimenä.

JH

8
Polttisautot / Team Magic M1B Buggy 1/8 [Kokemukset ym]
« : 07.11.07 - klo: 14.26 »
     
TEAM MAGIC M1B
Auto jolta odotan paljon, itse en tuosta pirssistä tiedä muuta kun sen että mutta on valmiina kasattuna odottamassa tämänpäivän servon ja motin asennusta. Enemmän lajia harrastaneilta olen kuullut paljon mielenkiintoista infoa autosta ja he saavat halutessaan ite jakaa tietojaan. Kuitenkin itse kasausta vierestä seuranneena voi sanoa että erittäin fiksuja ratkaisuja autossa on. Auto voidaan myös päivittää Turbo malliksi alle 100€ hintaisella paketilla. Alla JP Nitron:n sivuilta kopioitua tekstiä.

Autoa Myy: JP Nitro Racing


Team Magic M1-Buggy

 
Team Magic buggya suunniteltaessa on kyseenalaistettu kaikki buggy-autojen vakiintuneet rakenneratkaisut. Autoon on valittu vain ne rakenteet, jotka todella ovat lunastaneet paikkansa ja ovat tarkoitukseensa parhaita mahdollisia. Kun jokin osa tai rakenneratkaisu on voitu tehdä paremmaksi nykyaikaisilla materiaaleilla, työstömenetelmillä ja suunnitteluvälinellä, on se valittu autoon.
 
Buggyissä yleisesti käytettyjen ratkaisujen hyödyntäminen aina uudestaan ja uudestaan ei takaa parasta mahdollista lopputulosta. Tästä syystä nykyisin markkinoilla olevat muun merkkiset buggyt eivät juurikaan eroa perussuunittelussa toisistaan: ohjausservo makaa tai on pystyssä, kaasuservo pystyssä, moottori sivussa, tankki moottorin eteen, jarrut keskidiffin yläpuolelle ym. Ratkaisuja jotka toimivat, onhan näin buggyt rakennettu jo 1980-luvulta alkaen! Mutta ovatko ne parhaat mahdolliset tämän päivän mahdollisuuksilla mitattuna?
 
Team Magic buggyssä hyödynnetyt nykyaikaiset menetelmät näkyvät ja tuntuvat koko autossa. Omistajan ei tarvitse varata vapaapäivää auton huoltoon, koska esimerkiksi keskidiffin irroittamiseksi tarvitsee avata 4 ruuvia, etu- ja takadiffin irroittamiseen 6 ruuvia! Tankin irroitus, vain sokat irti. Radiolevy on kiinni sokilla. Ja millainen radiolevy; korkealuokkaista, hyvin laminoitua hiilikuitua, joka on vielä jyrsitty alapuolelta osan keventämiseksi. Tämä hiilikuitu ei haperru itsekseen tai murru rasituksessa. Tämä on juuri sellaista kuin kaikkien hiilikuituosien pitäisi ollakin.
 
Auton painopiste on erittäin matala, se hyppää hyvin, materiaalit ovat korkealuokkaisia, ja mikä parasta, tehdas kantaa vastuunsa!
 
Auton alkuperäisessä etupään vanttiruuvissa oli karkaisuvirhe, se oli niin kova, että katkesi törmäyksessä helposti. Tämän takia tehdas päätti toimittaa kaikkiin autoihin uudet osat. Mutta ei pelkästään vanttiruuvit, vaan myös ylä- ja alatukivarret, uuden tankin, tankin kiinnitysosat, etupään tukivarsien kiinnitysosat jne. Tehtaan ajatus oli, että jos vanttiruuvi katkeaa, saattaa auto karata ohjaamattomana ja rikkoa edellämainitut osat! Ja nämä osat annetaan kaikkiin autoihin, myös niihin, joita ei ole vielä edes myyty!!!
 
Sama tehtaan omaksuma vastuunkanto näkyy myös siinä, että jokaiseen autoon annetaan uudet pinjonit ja lautaspyörät varaosina. Tämä sen vuoksi, että auton alkuperäiset pinjonin laakerit asennettiin muovirenkaisiin. Kun muovirengas liikkui, laakerin kulma ja samalla pinjonin kulma muuttui, jolloin lautaspyörän kuluminen ei enää ollut hyväksyttävää. Tämän vuoksi vielä myymättömiinkin autoihin annetaan mukaan, ei pelkästään uudet laakerit, vaan uudet pinjonit ja lautaspyörät, varaosiksi!
 
Maahantuojana, ja itsekin kilpaa ajavana, pidän yhtenä tärkeimpänä asiana varaosapalvelua. Autot kuluvat ja rikkoontuvat ja Suomen kesä on lyhyt, vaikkakin pitenemään päin. Siksi on tärkeää, että auton varaosat ovat Suomessa ja että täydellinen varaosapalvelu toimii myös kilpailupaikoilla. Tämän me lupaamme ja tästä me kannamme vastuun.

Jos tätä aihetta ei ole (ainakaan en lyhyellä hakupinnallani saanut kaivettua) niin nyt on.

9
Sähköautot / Nopari Mamba 8000kv:lle noin 60€:n
« : 07.11.07 - klo: 01.10 »
Eli katselen noparia Mamba 8000kv vehkeelle. Nopari pitäis olla sellainen josta voi säätää tehoja pois koska kone on turhan tehokas Shark Buggyyn,

Tässä pari mitä olen katsellut koska 60€:n hinta ei pahemmin saa ylittyä !

Protech Apollo

Quark Pro-Car 22A


10
Sähköautot / Servo LRP:n Shark Buggy FT malliin.
« : 06.11.07 - klo: 22.12 »
Eli otsikko kertoo aika paljon, oisiko Futaba S-3003 hyvä tuohon kun mielellään servon pitäisi olla muutaman kympin hintainen. Ehdotuksia jos Futaba S-3003 ei käy mutta jos toi on iha ok niin ostan tuon samalla tilauksella RF:ltä.

JH

11
OTSIKKO MUUTETTU OIKEAMPAAN SUUNTAAN

Eli kamppailen kahden auton välillä. Hinta ei nyt oikeastaan ratkaise mutta kumpi on parempi ? Losissa tulee mukana Spectrumin 2,4Ghz radiot kun taas TM M1B:n mukana kunnon varaosapaketti.


OTSIKKO MUUTETTU

Tästä saamme näin aikaiseksi järkevämmän tai vähemmän järkevän aiheen.Muutin otsikon siksi että uuden otsikon mukaan saadaan useampia mielipiteitä jotka ei koske pelkästää Losia ja Team Magicia kuten alkuperäinen aihe. Luultavasti joku valittaa tästäkin  :p

Olen saanut teiltä paljon hyviä neuvoja ja ehdotuksia eli jatketaan keskustelua ja vaikka OT:takin kunhan ei aivan ihmeisiin keskustelun mene.

12
Sähköautot / Harjatonta Noparia 1/18 & 1/10
« : 12.10.07 - klo: 20.02 »
Eli oon etsimässä noparia joka kävis sekä 1/18 Shark Buggyyn ja 1/10 Xray T1 autoon, harjaton nopari siis. Onko LRP A.I. Brushless Reverse digital tai Nosram Evil Brushless Reverse sellainen ? mielellään vielä harjattomille ja harjallisille. Onko tollaista noparia joka täyttäis noi tarpeet ?

JH

13
Polttisautot / Hobao GPX4 Pro autoon moottori
« : 11.10.07 - klo: 15.19 »
Oon hommaamassa GPX4 autoon moottoria tämän nykyisen Hyper 12 koneen tilalle. Käyköhän tähän 15 kokoluokan kone vai onko vain 12 kokoinen ? Esim tällainen 15 kokoinen olis aika halpa LRP 15

Ehdotuksia halpaan ja suht hyvään moottoriin ?

14
Polttisautot / Hobao Hyper 8 - Vetostartti taistelua
« : 27.08.07 - klo: 01.03 »
Eli RTR Mach 28 ja kerran vetonaru katkesi kun ilmeisesti oli sulanut, aika vaivatta sain takas kiinni mutta noi 10 ajon jälkeen taas tapahtuu. Nyt tekee niin että kun yrittää käynnistää niin vetonaru ei mene takaisin muuta kun vauhti pyörää pyörittämällä. Eikös toi ole jo takuunalainen asia ja miten takuussa toimitaan, saako vetostartin irti niin että voi lähettää takuuseen ja auto kuitenkin pysyy ajokunnossa kunhan boxilla käynnistää ?

JH

15
Sähköautot / Xray T1 pirssiin nopari
« : 12.08.07 - klo: 00.33 »
Oisin ettimässä nopeudensäädintä (halpaa!) tähän mun Xray T1 toukkaan. Ei tarvii olla luxus mallia vaan joku halpa (myös käytetyt kelpaa). Moottorina tällä hetkellä LRP V10 spec.2 modified. Heittäkää ehdotuksia ja jos on myydä niin yv voi laittaa.

NP

16
Yleinen keskustelu / Mamba25 konfaus ilman kaapelia
« : 05.05.07 - klo: 10.34 »
Muuten sain lähettimellä säädöt oikein ja merkkivalot näyttää oikein sekä piippaukset mutta pakki on nyt se mikä menee täysillä ja kaasu on heikko, eli ihankun oisivat vaihtameet paikkaa. Mistä voi johtua ? Ohjaimesta neuvottiin laittamaan reverse päälle kaasulle ja normaali asetuksella mamba ei lähde edes kalibroitumaan.

Mamba25 nopari & Nuken Mega ja 1400Mha 7.2V kisa-akku.

EDIT: sain toimimaan muuten mutta pakki jäi pois, pitänee hommata castlen kaapeli niin saa paremmin asetuksia.

17
Sähköautot / Shark monsteriin kovempi mylly
« : 15.04.07 - klo: 13.43 »
Eli toi sharkin monsteri malli on ja siihen olis tarkoitus laittaa virimoottori mutta hieman mietityttää että aiheuttaako toi mitä harmia ?

Kestääkö paikat hyvinkin ajella tuolla 20€ virimoottorilla ? nyt on vasta vetoakseli saatu poikki mutta kertokaa kokemuksia, hyviä ja huonoja  :afro:

18
Vaihdoin kuulalaakerit pyöriin ja tuon grauperin speed 300 V6 ja sain ihan ok menemään ja eron huomaa mutta auton kantomatka lyheni aivan mielettömästi, eihän moottorin vaihdon kuuluis tuollaista tehdä, auto kun menee n. 5 metristä kauemmaksi niin rupee pätkyttään eikä ohjaus ym ym tottele, mikähän tämä juttu vois olla ?

Lähettimessä patterit kunnossa.

19
Sähköautot / 1/18 Associated RC18B -- Shark ? Monsteri ?
« : 30.03.07 - klo: 14.14 »
Eli uusi 4WD sähköauto on haussa, 1/18 tai 1/16 kokoinen, crossari ja ajovalmis muuten mutta multa löytyy Thunder Tiger ZT-2:n mukana tullut Jaguaarin ohjain jola kyllä pärjään hyvin. Muitakin toki voi ehdottaa mutta alle 200€ ja Sabesta löydyttävä.

Jos noi on yhtähyviä niin sittenhän Inferno on valinta koska hinta on vain 159€ kaikkineen kun asso ainakin 199€ kaikkineen.

20
Sähköautot / CEN-Racing Minimadness RTR
« : 25.03.07 - klo: 21.19 »
CEN-Racing Minimadness RTR:

Tuollainen alkoi houkuttamaan, osaako porukka sanoa onko toi parempi auto kun TT ZT-2 ?
Mitenkäs tällaisen päivitys, taitaa olla 1/16 tai 1/18 auto, mitä mieltä tuosta ja onko tuohon saatavilla yhtä hyvin viriosaa kuin ZT-2 autoon, kun ei tahdo tällä TT ZT-2:lla pysyä edes vakiona asfaltilla jossa hiekkaa. Halpa ainakin ois.

1. kulkeekohan noilla eväillä saman mitä tää ZT-2 ?
2. Onko CEN:in autot laatupelejä ?
3. Käykö Mamba tähän CEN Mini Madnessiin ?
4. Voiko tuolla ajaa Mini Infernon (sähkö) kanssa samaan aikaan vai onko radiotaajuudet samanlaiset ?

21
TT ZT-2 on siis auto ja eilen tullut Sabesta. Toisella ajolla yhtäkkiä loppu veto, moottori menee kyllä mutta auto ei, kallistin autoa vähän kyljelleen ja koitin uudestaan pintakaasua ja silloin pikkasen nytkähteli takarenkaat. Sieltä kuuluu välillä sellasta ääntä kun johonkin moottorin ratas ottaisi ja renkaat nytkähtää eteenpäin.

Outo homma, asfaltilla jossa paikoitellen hiekkaa ajelin ja vika ei varoitellut vaan tuli heti. Mistä kysymys ?

Laitan saman viestin tuonne Sabelle kun sieltä ostin auton.

22
Eli ekaks autoks hommasin tollasen Thunder Tigerin ja magee pelihän toi on, kuitenkin heti alkoi himottamaan pikkusen viritellä kun mahdollista kerran on. Kyselisinkin että mikä olis halpa tapa saada lisäpotkua vermeeseen ja jos jotain ohjeita satelee osista niin jos mahd. niin linkin kanssa koska en noista nimistä niin kauheesti tajua kun joku ehottaa lipoa niin niitä löytyy ihan mielettömästi mutta osien pitäis sopia tähän ZT-2 malliin kokoluokka 1/18 ja takaveto.

Jos 380 moottorin ostaa niin tuleeko tuolla paljon lisää potkua ? entäs tuosta akun kestosta kun toi vakio kestää n. 20 min  jonka jälkeen 5 tunnin lataaminen taas, oisko siihen järkeviä + halpoja ratkaisuja?

Mahdollisimman halvalla pitäis päästä koska rahaa ei kauheesti ole mällätä.


Jos uhrais kunnolla niin oisko MAMBA harjaton moottori kv 8000 ja autosäädin 25A 6 kennoisella lipolla hyvä setti, tuollain lukee Saben sivuilla:

Paketti sisältää Harjattoman moottorin ja 25A autokäyttöön suunnitellun säätimen.

Paketti suunniteltu 1/18 autoihin tuomaan lisää tehoa ja ajoaikaa.

Laskennallinen nopeus esim TeamLosi MiniT

Vakiovälityksellä
3-kennoisella lipolla yli 60mph
2-kennoisella lipolla tai 8 kennolla 48mph
6-kennolla 32mph

vai oisko halvempia mahdollisuuksia saa autoon tehoa ja akun kestoa ?
paljonhan 3-kennoinen lipo maksaa ja paljon 6-kennoinen lipo ?
ja eikös lipot oo jotain akkuja ?

Vähän huikeita kysymyksiä mutta kun ei tiedä niin minkäs teet.

Sivuja: [1]