Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Aiheet - SO

Sivuja: [1]
1
Sähköautot / Nopari paloi, mikä meni vikaan?
« : 27.07.08 - klo: 14.58 »
 Moi, tänään olin ajamassa Hyvinkäällä nelkkukrossia, kunnes 4:n akun puolivälissä (noin) auto hyytyi. Kävelin alas tornista, ja auto oli täysin savun peitossa. Juoksin autolle, poistin korin, ja repäisin akun johdot irti. Tämän jälkeen sensorijohdon moottorin päästä, ja noparin johdon vastarilta. Nopari oli kuitenkin mennyttä.

 Auto sai jäähtyä joka akun välissä täysin viileäksi (nopari ja kone), akku ei ollut enää kuuma latauksen jälkeen, ja kaikki omat juotokset olivat säilyneet ehjänä (akussa, noparissa ja motissa). Nopari vain suli klöntiksi muovia, ja kaikki noparin tehtaan omat juotokset (konkka, virtakytkin, jne.) putosivat irti liitoksistaan, kun sain noparin irti autosta. Tässä kohtaa myös minun juottamani akun johdot irtosivat noparista, mutta annoin itseni ymmärtää, että koska nopari oli kuuma, tina suli. Tai jotain.

 Kun sain vahinkoja kartoitettua moottori näyttää ehjältä, sisään ja ulospäin. Vastari on koskemattoman näköinen, ja servo on vain pölyinen. Onko oletettavaa, että joku noista on myös särkynyt?? Moottoria nyt itse veikkaisin, mutta mutta...


 Moottoriin vaihdoin uuden roottorin juuri ennen ajoja, ja se näyttää vieläkin täysin uudelta.


  Nopari oli LRP TC Spec, vajaa vuoden vanha , kohtuu vähällä käytöllä.
  Moottori on LRP Vector X11 4,5 lankainen
  Radioina Graupner XS-6 Pro Sportit, ja servo joku Hitecin metalli rattainen.

 Auto toimi moitteettomasti, kulki normaalisti ja hyvin, eikä akut, moottori tai nopari lämmennyt normaalia enempää. Se vain hyytyi, jonka jälkeen Hyvinkää oli hetken aikaa savun peitossa.

  Tapahtuuko näin myös kokeneemmille ketuille, vai onko kyseessä vain huono mäihä, noparin matkan luonnollinen päätös, vai jokin käyttäjä häiriö, eli oma moka?
 Ei muuten, mutta jos kyseessä on viimeinen, voisi jotain tehdä toisin, ja säästää sitten vähän rahaa.


 -Samppa, ongelmien täyteinen kesä vasta puolillaan..

2
Yleinen keskustelu / Hyvinkään sisäkrossi
« : 17.09.07 - klo: 21.08 »
 Tuolla vissiin ajelevat talven aikana sisäkrossia. En kuitenkaan löytänyt mistään yhteystietoja paikalle --> Saisiko niitä mistään? Kävin kyllä src.fi, mutta en löytänyt rc-auto -treenipaikan osoitetta. Sama kuin ura-auto -kerholla?

 Saako tuonne tulla kuka vain rc-autoilusta innostunut ajelemaan ja katselemaan menoa? Pitääkö maksaa ensin joku jäsenmaksu tms.? Jos vaikka erehtyisi kehittymään ja innostumaan kiertämään parit kisat talven/ ensi kesän aikana. Lisäksi onko tuolla Hyvinkäällä ajelevilla kollektorisorvia kuinka monella kuskilla? Ihan vain sillä kysyn, että voisiko joku sorvailla tuon mottini kollektorin aina silloin tällöin, kun ei ihan innosta ostaa omaa. Voin toki pienen rahallisen korvauksenkin maksaa. Vai siirrynkö suosiolla hiilettömiin, kun rahaa saan kasaan vähäsen?

 -Samppa

3
 Ajattelin tässä, että olisi helpompi oppia uusia kujeita jos joku olisi ihan näyttämässä ja kertomassa miten homma tapahtuu.
 Eli siis olen nyt uudelleen aloittamassa rc-autoilua crossin muodossa (muutama vuosi sitten ajoin touringia. Kaikenlaiset säädöt ja niiden vaikutukset ovat vain päässeet unohtumaan. Olisiko siis kenenkään kokeneemman mahdollista tulla esimerkiksi Hyvinkään radalle joku päivä sokettuun aikaan, neuvomaan/näyttämään säätöjä ja antamaan vinkkejä autoilun kanssa yleensäkin. Lisäksi luulen ,että olisi itsellekin mukavaa tutustua ihmisiin lajin tiimoilta ja ajella porukassa (saisittepahan ainakin harjoitusta hitaampien ohittelusta jos ei muuten).

 - Samppa

 PS. Asson B4 FT:llä ajelen

4
Sähköautot / Hiilet & niiden vaihto
« : 11.08.07 - klo: 21.46 »
Minulla on Orionin 17*2 Havoc, josta hiilet alkavat olla melkolailla loppu. Uusia en ole vielä kuitenkaan uskaltanut ostaa, sillä en ole löytänyt Orionin omia hiiliä, enkä ole varma sopiiko muiden valmistajien hiilet ko. mottiin. Miten on, voinko laittaa esimerkiksi Reedyn tai jonkin muun valmistajan hiilet (kunhan ovat pystyhiilet) huoletta sisään?
 Entäpä sitten kun olen kuullut, että kollektori (ko) pitää sorvata samalla kun hiiliä vaihdetaan- Onko näin? Teenkö suuremman tuhon, jos pelkät hiilet vaihdan sen kummemmin höyläämättä, kuin jos jätän vanhat sanalla sanoen luokattomat hiilet sisään?

 - Samppa

Sivuja: [1]