1
Sähköautot / Nopari paloi, mikä meni vikaan?
« : 27.07.08 - klo: 14.58 »
Moi, tänään olin ajamassa Hyvinkäällä nelkkukrossia, kunnes 4:n akun puolivälissä (noin) auto hyytyi. Kävelin alas tornista, ja auto oli täysin savun peitossa. Juoksin autolle, poistin korin, ja repäisin akun johdot irti. Tämän jälkeen sensorijohdon moottorin päästä, ja noparin johdon vastarilta. Nopari oli kuitenkin mennyttä.
Auto sai jäähtyä joka akun välissä täysin viileäksi (nopari ja kone), akku ei ollut enää kuuma latauksen jälkeen, ja kaikki omat juotokset olivat säilyneet ehjänä (akussa, noparissa ja motissa). Nopari vain suli klöntiksi muovia, ja kaikki noparin tehtaan omat juotokset (konkka, virtakytkin, jne.) putosivat irti liitoksistaan, kun sain noparin irti autosta. Tässä kohtaa myös minun juottamani akun johdot irtosivat noparista, mutta annoin itseni ymmärtää, että koska nopari oli kuuma, tina suli. Tai jotain.
Kun sain vahinkoja kartoitettua moottori näyttää ehjältä, sisään ja ulospäin. Vastari on koskemattoman näköinen, ja servo on vain pölyinen. Onko oletettavaa, että joku noista on myös särkynyt?? Moottoria nyt itse veikkaisin, mutta mutta...
Moottoriin vaihdoin uuden roottorin juuri ennen ajoja, ja se näyttää vieläkin täysin uudelta.
Nopari oli LRP TC Spec, vajaa vuoden vanha , kohtuu vähällä käytöllä.
Moottori on LRP Vector X11 4,5 lankainen
Radioina Graupner XS-6 Pro Sportit, ja servo joku Hitecin metalli rattainen.
Auto toimi moitteettomasti, kulki normaalisti ja hyvin, eikä akut, moottori tai nopari lämmennyt normaalia enempää. Se vain hyytyi, jonka jälkeen Hyvinkää oli hetken aikaa savun peitossa.
Tapahtuuko näin myös kokeneemmille ketuille, vai onko kyseessä vain huono mäihä, noparin matkan luonnollinen päätös, vai jokin käyttäjä häiriö, eli oma moka?
Ei muuten, mutta jos kyseessä on viimeinen, voisi jotain tehdä toisin, ja säästää sitten vähän rahaa.
-Samppa, ongelmien täyteinen kesä vasta puolillaan..
Auto sai jäähtyä joka akun välissä täysin viileäksi (nopari ja kone), akku ei ollut enää kuuma latauksen jälkeen, ja kaikki omat juotokset olivat säilyneet ehjänä (akussa, noparissa ja motissa). Nopari vain suli klöntiksi muovia, ja kaikki noparin tehtaan omat juotokset (konkka, virtakytkin, jne.) putosivat irti liitoksistaan, kun sain noparin irti autosta. Tässä kohtaa myös minun juottamani akun johdot irtosivat noparista, mutta annoin itseni ymmärtää, että koska nopari oli kuuma, tina suli. Tai jotain.
Kun sain vahinkoja kartoitettua moottori näyttää ehjältä, sisään ja ulospäin. Vastari on koskemattoman näköinen, ja servo on vain pölyinen. Onko oletettavaa, että joku noista on myös särkynyt?? Moottoria nyt itse veikkaisin, mutta mutta...
Moottoriin vaihdoin uuden roottorin juuri ennen ajoja, ja se näyttää vieläkin täysin uudelta.
Nopari oli LRP TC Spec, vajaa vuoden vanha , kohtuu vähällä käytöllä.
Moottori on LRP Vector X11 4,5 lankainen
Radioina Graupner XS-6 Pro Sportit, ja servo joku Hitecin metalli rattainen.
Auto toimi moitteettomasti, kulki normaalisti ja hyvin, eikä akut, moottori tai nopari lämmennyt normaalia enempää. Se vain hyytyi, jonka jälkeen Hyvinkää oli hetken aikaa savun peitossa.
Tapahtuuko näin myös kokeneemmille ketuille, vai onko kyseessä vain huono mäihä, noparin matkan luonnollinen päätös, vai jokin käyttäjä häiriö, eli oma moka?
Ei muuten, mutta jos kyseessä on viimeinen, voisi jotain tehdä toisin, ja säästää sitten vähän rahaa.
-Samppa, ongelmien täyteinen kesä vasta puolillaan..