Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Aiheet - Jämsä

Sivuja: [1]
1
TUA krossikerhosarja

Krossikerhoillat ja kerhokilpailut ovat ovat tiistaisin TUA Areenalla, Turussa Lukkosepänkatu 7.
TUA Areenan KK-maksun maksaneille kisa on ilmainen, muille 15€/kisa. ( Maksaminen katso erillinen ohje )
Lainatransponderin vuokra on 2€/kisa  ( Käytä samaa ponderia, jos mahdollista. Helpottaa ajanottoa )

Kerhokisapäivät:
Kisa 1          13.10.2020
Kisa 2          27.10.2020
Kisa 3          10.11.2020
Kisa 4          24.11.2020
Kisa 5          8.12.2020
Kisa 6          22.12.2020
Kisa 7          5.1.2021
Kisa 8          19.1.2021
Kisa 10        2.2.2021
Kisa 11        16.2.2021
Kisa 12        2.3.2021
Kisa 13        16.3.2021
Kisa 14        30.3.2021

Sarjan kokonaistuloksiin lasketaan 10/14 kisaa.

Ajettavat luokat:
M4-10
M2-10
SC4-10
SC2-10

Erän pituus: 5min
Nostovuoro oman erän jälkeen

Kerhokisaan ilmottaudutaan paikanpäällä. Kisassa ajetaan yksi (1) alkuerä ja kolme (3) finaalia. Finaaleista lasketaan pistein 2/3.

Ilmoittautuminen 17:30 - 17:45.
Ensimmäinen lähtö jo klo 18:00!
Ole ajoissa paikalla.

AE1 18:00   M4-10
AE1 18:10   M2-10
AE1 18:20   SC4-10
AE1 18:30   SC2-10

F1 18:40   M4-10
F1 18:50   M2-10
F1 19:00   SC4-10
F1 19:10   SC2-10

F2 19:20   M4-10
F2 19:30   M2-10
F2 19:40   SC4-10
F2 19:50   SC2-10

F3 20:00   M4-10
F3 20:10   M2-10
F3 20:20   SC4-10
F3 20:30   SC2-10

Tiistai toimii talven aikana virallisena krossikerhopäivänä jolloin löydät radalta tuttuja kilpakumppaneita sekä treenikavereita :) Keskitytään mukavaan yhdessäoloon ja hauskaan harrastamiseen. Hampaan kiristely kannattaa jättää suosiolla muualle.

Kerhoaika on klo 17:30 - 21:00.

Tervetuloa!


t. Kai

2
Tulokset / Tamiya Rekkasarjan sarjapisteet
« : 07.03.20 - klo: 17.08 »
Moi,

Tässä on tämänhetkiset Tamiya Rekkasarjan sarjapisteet 11.3.2020.

Tulokset kolmen kisan jälkeen:

Sijoitus, nimi, eka kisan pisteet, toka kisan pisteet, kolmannen kisan pisteet, kokonaispisteet

1   Kallionpää Rauno 100 90 100 290
2   Honkasalo Martti 90 100 76 266
3   Paasto Ville 82 76 69 227
4   Jämsä Kai 63 69 72 204
5   Otsavaara Aleksi 69 57 57 183
6   Menna Juha 0 82 90 172
7   Tomi Saari 0 72 82 154
8   Koivisto Ilpo 76 0 66 142
9   Syrjänen Antto 72 60 0 132
10   Melander Tuomo 0 63 60 123
11   Laukkanen Riku 66 54 0 120
12   Niemistö Ossi 0 66 0 66
13   Virta Henri 0 0 63 63
14   Kaasalainen Jani 0 0 54 54
15   Liimatta Toni 0 52 0 52
16   Rannikko Juuso 0 50 0 50



t. Kai

3
Tulokset / Tulokset: Winter Jumps #3 Turku 8.-9.2.2020
« : 11.02.20 - klo: 23.51 »
Moi,

Tässä lopputulokset Winter Jumps Turun osakilpailusta 2020.


2wd

A-finaali
1 Pekko Iivonen
2 Jamiel Gabrielsson
3 Lauri Ruotsalainen
4 Arttu Syrjänen
5 Konsta Saarinen
6 Jani Mäkinen
7 Markku Honkanen
8 Jarno Siltanen
9 Mikko Luopajärvi
10 Juha Aromaa

B-finaali
11 Jarno Pottonen
12 Jani Hovi
13 Joona Lempiäinen
14 Tomi Salonen
15 Oskari Mäki
16 Kristian Ullakko
17 Niki Josefsson
18 Ilmari Ullakko
19 Aapo Koro
20 Tommi Hartlin

C-finaali
21 Kasper Haahti
22 Victor Ekholm
23 Eelis Hytönen
24 Tomi Laaksonen
25 Veikka Mäenpää
26 Toni Juvonen
27 Akseli Syrjänen
28 Marko Laitinen
29 Henri Sivill
30 Joonas Kekkonen

D finaali
31 Kalle Sivill
32 Pasi Vainionperä
33 Jere Josefsson
34 Sakari Siivonen
35 Joel Heikkilä
36 Aki Kari
37 Juha Heikkilä


4wd

1 Pekko Iivonen
2 Jamiel Gabrielsson
3 Konsta Saarinen
4 Lauri Ruotsalainen
5 Markku Honkanen
6 Jarno Siltanen
7 Tomi Salonen
8 Arttu Syrjänen
9 Oskari Mäki
10 Mikko Luopajärvi

B-finaali
11 Ilmari Ullakko
12 Jani Hovi
13 JANI Mäkinen
14 Kristian Ullakko
15 Eelis Hytönen
16 Aapo Koro
17 Juha Aromaa
18 Victor Ekholm
19 Kai Jämsä
20 Akseli Syrjänen

C-finaali
21 Kasper Haahti
22  Heinonen Arto
23 Mikko Ylinen
24 Joni Niemi
25 Toni Juvonen
26 Veikka Mäenpää

D-finaali
27 Esa Myllymaa
28 Sakari Siivonen
29 Tuukka Rannikko
30 Juuso Rauäng
31 Jari Toivonen

Kiitokset osallistujille. Toivottavasti tykkäsitte kisoista.
Juniori-finaali oli itselle mukava yllätys.
Talkoolaiset ylittivät itsensä jälleen kerran. Aapolle isot kiitokset lauantain ajanotosta ja kuulutuksesta.
August ja kumppanit tekivät ahkerasti talkootyötä radan eteen. Lauantaina nuorisoketju järjesti hyvän buffetin.
Kiitos kaikille talkoolaisille.


t. Kai


4
Moi kaikki,

Kiitokset osallistujille ja ahkerille talkoolaisillemme. Saatiin hyvät kisat pidettyä.

Kisassa oli kuulemani mukaan tiukkaa kilvanajoa, mikä on aina hyvä asia. Tuomarit olivat hereillä ja stoppareitakin jaettiin. Buffetin eväät kelpasivat monelle.
Yllätyksekseni kisasta tehtiin myös FB monikamera Live-feedi selostuksella. Se löytyy Turunrckerho FB-sivuilta. Jos onkin jossain muualla, niin kertokaa tämän viestin jälkeen mistä sen parhaiten löytää.

Jos on palautetta kisasta, sen voi laittaa minulle mieluiten sähköpostilla kai piste jamsa at luukku.com.
Kokoan sen ja käyn läpi seuraavaa kisaamme varten.

Ja tässä sitten kilpailun lopputulokset, finaalit ja alkuerät.
https://bit.ly/2CBV5PL


SC2-10 lopputulokset:

1   Mikko Maula      
2   Teemu Saarelainen   
3   Mikko Ylinen      
4   Vili Hakala      
5   Janne Maula      
6   Juho Hattunen      
7   Mikko Heikkilä      
8   Santeri Jokela      
9   Petri Tuomainen   
10   Joel Heikkilä      
11   Juuso Rauäng      
12   Toivo Myllylä      
13   Jani Kanerva      
14   Mika Lehtiö      
15   Joakim Ingman   
16   Heikki Vuokko      
17   Jari Hakala      
18   Theo Ingman      
19   Tuukka Rannikko   
20   Juha Heikkilä      


SC4-10 lopputulokset:

1   Mikko Maula
2   Samuli Saarelainen
3   Janne Maula   
4   Jon Lotila      
5   Kalle Järvinen      
6   Janek Pähn      
7   Jari Toivonen      
8   Mikael Rajala      
9   Heikki Suontausta
10   Heikki Vuokko   
11   Jani Kanerva   
12   Vesa Erkkilä   
13   Janne Koota
14   Roope Ruoho



t. Kai

5
TUA krossikerhosarja

Krossikerhoillat ja kerhokilpailut ovat ovat tiistaisin TUA Areenalla, Turussa Lukkosepänkatu 7.
TUA Areenan KK-maksun maksaneille kisa on ilmainen, muille 15€/kisa. ( Maksaminen katso erillinen ohje )
Lainatransponderin vuokra on 2€/kisa  ( Käytä samaa ponderia, jos mahdollista. Helpottaa ajanottoa )

Kerhokisapäivät:
Kisa 1          15.10.2019
Kisa 2          29.10.2019
Kisa 3          19.11.2019
Kisa 4          10.12.2019
Kisa 5          22.1.2020
Kisa 6          11.2.2020
Kisa 7          3.3.2020
Kisa 8          24.3.2020

Sarjan kokonaistuloksiin lasketaan 6/8 kisaa.

Ajettavat luokat:
M4-10
M2-10
SC4-10
SC2-10

Erän pituus: 5min
Nostovuoro oman erän jälkeen

Kerhokisaan ilmottaudutaan paikanpäällä. Kisassa ajetaan yksi (1) alkuerä ja kolme (3) finaalia. Finaaleista lasketaan pistein 2/3.

Ilmoittautuminen 17:30 - 17:45.
Ensimmäinen lähtö jo klo 18:00!
Ole ajoissa paikalla.

AE1 18:00   M4-10
AE1 18:10   M2-10
AE1 18:20   SC4-10
AE1 18:30   SC2-10

F1 18:40   M4-10
F1 18:50   M2-10
F1 19:00   SC4-10
F1 19:10   SC2-10

F2 19:20   M4-10
F2 19:30   M2-10
F2 19:40   SC4-10
F2 19:50   SC2-10

F3 20:00   M4-10
F3 20:10   M2-10
F3 20:20   SC4-10
F3 20:30   SC2-10

Tiistai toimii talven aikana virallisena krossikerhopäivänä jolloin löydät radalta tuttuja kilpakumppaneita sekä treenikavereita :) Keskitytään mukavaan yhdessäoloon ja hauskaan harrastamiseen. Hampaan kiristely kannattaa jättää suosiolla muualle.

Kerhoaika on klo 17:30 - 21:00.

Tervetuloa!


t. Kai

6
Kilpailukutsut / Short Course WinterCup Turku 9.11.2019
« : 13.10.19 - klo: 14.55 »
Turun Urheiluautoilijat Ry kutsuu kaikki SC kuskit SC WinterCupin ensimmäiseen osakilpailuun Turkuun

Kilpailupaikka ja aika:
TUA Areena, Lukkosepänkatu 7, 20320 Turku, 9.11.2019
https://www.facebook.com/TUAAreena

Ilmoittautuminen
5.11  klo 23:00 mennessä tänne: https://bit.ly/32eqG4T

Ilmoittautuneet:
Ilmoittautuneet näkee täältä: https://bit.ly/2VFxXIQ

Kierroslaskenta:
AMBrc4 Decoder / RCM ohjelmisto, AMBrc personal transponder tai RC4/Hybrid transponder
Huom. Mikäli et omista personal transponderia (kierrosten laskentaa varten), voit sen vuokrata 5€ hintaan. Pondereita rajoitetusti. Palauttamatta jääneet ponderit laskutetaan täysimääräisenä. Transponderi varattava ennakkoon ilmoittautumisen yhteydessä lähettämällä minulle YV viesti.

Ponderin toiminnasta vastaa kuljettaja! Poislukien tilanteet, jossa häiriötapauksia on lukuisia.

Luokat:
- SC2-10 ja SC4-10

Osallistumismaksu:
20 € yksi luokka tai 30€ molemmat SC luokat
Maksu etukäteen tilille: FI53 1743 3000 0228 67, käytä viitettä 1151 ja kuitti mukaan ilmoittautumiseen

Harjoittelu ennen kilpailua mahdollista TUA Areenan aukiolojen mukaan.
http://rc10.fi/index.php?topic=92883.0

Aikataulu:
Aikataulu pyritään sovittamaan klo 9-18 väliin.
Ovet aukeavat n. 8:00, tarkempi aikataulu viimeistään kilpailua edeltävänä iltana.

Säännöt:
SC WinterCup Säännöt.
Short Course Winter Cup 2wd ja 4wd 2019-2020 sarjaan ilmoittautuminen ja SÄÄNNÖT.
http://rc10.fi/index.php?topic=107443.0

Huomatkaa, että eräharjoituksissa tullaan tekemään reseed, mikäli ajanottosofta antaa myöden.
Huomatkaa säännöissä olevat rengasrajoitukset.
Alkuerän kesto 5min.
Alkuerät lasketaan pistein 2/3.
Finaalin kesto 7min.
Finaalitulokset lasketaan pistein 3/4.
Katsastustapa ilmoitetaan ohjaajakokouksessa.
High Voltage -akut on sallittu, mutta maksimi latausjännite on silti 8,4V.


Kilpailuorganisaatio:
Kilpailunjohtaja: Juha Menna
Tuomari: August Poutiainen, Juuso Rannikko, Tom Thusberg
Ajanotto: Timo Jokinen
Katsastus: On

Rata:
Maalattu asfaltti. Pinta on sama kuin muinakin vuosina. Lattia on pesty syksyllä, joten on valoisampaa.
Puoliksi kulunut minipin toimii parhaiten. Myös Stagger toimii hyvin myös nelkussa.
Renkaan kulutus on kohtalaista, jos aloittaa aamulla uusilla renkailla, kestää ne läpi kisan

Muuta:
- Mekkaustilassa voi olla paikkapaikoin hämärää, oma pöytävalaisin hyvin suotava. Osa mekkaustilasta saattaa olla rata-alueen tilasta poikkeavassa tilassa, riippuen kilpailijamäärästä.
- Sähköt on, omat jatkojohdot, pöydät ja tuolit mukaan. Pitkämatkalaisille em. rajoitetusti.
- Akkujen lataus aina latauspussissa
- Jokainen kilpailee omalla vastuullaan ja sitoutuu noudattamaan kilpailun johdon antamia määräyksiä.
- Kilpailunjärjestäjä pidättää oikeuden muuttaa formaattia, luokkia, aikataulua, jne. tarpeen mukaan hyväksi katsomallaan tavalla. Muutoksista ilmoitetaan tässä ketjussa tai viimeistään ohjaajakokouksessa.
- Kilpailubuffet palvelee koko päivän.


Short Course Winter Cup -sarjaa on tukemassa:

RC Rajala, Hobbyfactory, EuroRC



Tervetuloa!



EDIT: 22.10.2019 Muutettu henkilöstöä ja korjattu pari kirjoitusasua
EDIT: 3.11.2019 Lisätty ajanottaja

7
Moi,

Talven 2019 - 2020 aikana tullaan järjestämään kolmen osakilpailun kansallinen 1/10 Tamiya TT01E Rekka-harjoituskilpailusarja muutaman erilaisen kilpailun kyljessä.

Seuraavista osakilpailuista on keskusteltu sillä perusteella missä on viime talvena ollut rekkoja rakenteilla.
Sarjasta saa enimmäkseen vain mainetta ja kunniaa.

Osakilpailut:

FTT Vantaa 8.12.2019     3.11.2019  (sunnuntai)
Stanukunkku Raisio vuodenvaihteessa (29.12.2019)
Riihimäen osakilpailu 8.3.2020
TUA Areenan osakilpailu (keväällä 2020)

Tarkoituksena on ns. matalan kynnyksen onroad-sarja, jossa auto on pitkälti vakioitu.
Ainakin Turussa tällä tavalla saatiin taas uutta innostusta radalle ja hymyileviä ilmeitä
kuskeille ja katsomoon. Ajoimme viime talvena Rekoilla TUA Areenan kerhosarjaa.

Ja säännöt tälle sarjalle löytyy topikista: http://rc10.fi/index.php?topic=105574.0


t. Kai

8
Moi,

Kiitokset osallistuneille ja talkootyöläisille!
Ilma suosi ja saatiin hyvät kisat.

Tässä lopputulokset:
https://tinyurl.com/y3pg73ye



9
Turun Urheiluautoilijat Ry kutsuu kaikkia kilpailijoita SC Summer Cupin 2019 neljänteen osakilpailuun lauantaina 31.8.2019.


KERHOKILPAILU

Aikataulu:
Lauantaina 31.8.2019
Pyritään sovittamaan aikataulu klo 09:00 - 18:00 väliin.


Kilpailupaikka:
Jyrkkälän Pienoisautorata
Nuorisotalonkuja 1 (ent. Suikkilantie 8), Turku


Kilpailuluokat:
SC2-10
SC4-10
M8e (jos saadaan 5 osallistujaa tai enemmän)


Ilmoittautuminen:
Ilmoittautumisen yhteydessä tulee ilmoittaa:
Kilpailijan nimi, seura, ponderinumero, KILPAILIJANUMERO (driver nr kenttään)
HUOM: Tarkista ponderinumeron oikeellisuus ilmoittautuessasi aamun aikataulun sujuvuuden parantamiseksi.
Ilmoittautuminen: https://bit.ly/2YZ3vgV
Ilmoittautuneet näkee: https://bit.ly/31rUCdg

ILMOITTAUTUMINEN SULKEUTUU:
Kilpailuviikon tiistaina klo 22:59


Säännöt ja ajotapa:
Säännöt SC Summercup sarjasääntöjen mukaan. http://rc10.fi/index.php?topic=106039.0
Renkaat:
VAPAA SC-RENGAS

Ajoformaatti:
2 x 7min harjoitus
3 x 5 min aika-ajo (kaksi parasta tulosta lasketaan)
4 x 7 min finaalit (kolme parasta lasketaan)


Osallistumismaksu:
20e/luokka tai 25eur 2 luokkaa tai 30eur kaikki luokat
Maksetaan paikan päällä (varaa mielellään tasaraha) tai tilille TurunUA FI53 1743 3000 0228 67 käytä viitettä 1151 ja kuitti mukaan.

Huom. mikäli et omista personal transponderia, voit vuokrata sen 5€ hintaan. VUOKRATTAVIA TRANSPONDEREITA ON SAATAVILLA RAJOITETUSTI! Transponder on varattava ennakkoon ilmoittautumisen yhteydessä, ilmoittautumislomakkeella, kirjoittamalla kommenttikenttään. Transponderin hukkaaminen veloitetaan täysimääräisenä.


Ajanotto:
AMBrc4 dekooderi, RCM ohjelmisto. Tuetut transponderit, MyLaps RC4 Hybrid, MyLaps RC4 ja MyLaps RC4 Pro.
Yksittäisen transponderin toiminnasta vastaa kuljettaja. Transponderien toimintaa seurataan kilpailun aikana, ja rajatapauksiin puututaan ilmoitusluontoisesti. Alla linkit valmistajan asennusohjeisiin.
http://www.mylaps.com/kb/en/b2c/Manuals/Manual_Insert_RC_DP.pdf
http://www.mylaps.com/kb/en/b2c/Manuals/MYLAPS_RC4_PT_insert_07_2010.pdf
Ilmoita ilmoittautumisen yhteydessä kommenttikenttään, jos tarvitset vuokraponderin.


Kilpailuorganisaatio:
Kilpailunjohtaja: Kai Jämsä
Ajanotto: Timo Jokinen
Tuomari: nn
Ratamestari: nn

Katsastus:
vain pistokatsastuksia. Erillistä katsastusta ei ole.


Rata:
Pinta: Savi ja keinonurmi
Pituus: noin 250/350 metriä
Leveys: 3-4 metriä
Kiertosuunta: Vastapäivään

Harjoittelu on mahdollista arkisin klo 10:00-20:00, viikonloppuisin 12:00-20:00 (ellei muuta ilmoiteta). Rata on suljettu kilpailuviikon keskiviikko - perjantai radan kunnostusta varten.

Radan koroke on lukittu ja avoinna vain tarpeen mukaan. Tiedustelut hyvissä ajoin viestiketjussa http://rc10.fi/index.php?topic=11315.


Varikko:
Ota omat jatkojohdot, pöydät, tuolit ja teltat. Varikolla ei ole pöytiä.
Varikko ei ole katettu
Sähköä 230V saatavilla varikkotoimintaan.
Huoltoalueella on saatavilla paineilmaa ja vettä pienoisautojen puhdistukseen.


Buffetti:
On.


Muuta:
- Akkujen lataus tapahtuu aina latauspussissa.
- Jokainen kilpailee omalla vastuullaan ja sitoutuu noudattamaan kilpailun johdon antamia määräyksiä.
- Kilpailunjärjestäjä pidättää oikeuden muuttaa formaattia, luokkia, aikataulua, jne. tarpeen mukaan hyväksi katsomallaan tavalla, muutoksista ilmoitetaan tässä ketjussa ja/ tai ohjaajakokouksessa.
- Huoltoalue on kattamaton, sähköä on saatavilla varikkotoimintaa varten (ei matkailuvaunuihin/autoihin/ruuanlaittoon).
- Kisabuffetti, lähellä kauppa ja ravintola.

Sarjaa tukemassa:
www.EuroRC.fi

https://www.rcjkl.fi/


Tervetuloa!


Kysymykset:
Yksityisviestinä RC10:iin nimimerkille jämsä

10
Moi kaikki,

Kesäkuun alusta lähtien pidetään TUA:n kerhoillat tiistaisin Jyrkkälässä.
Joka toinen tiistai ajetaan TUA-kerhokilpailu.

Kerhokilpailut:
11.6.
25.6.
9.7.
16.7.
23.7.
6.8.
20.8.

AIKATAULU:
17:30-17:45 Ilmoittautuminen (ponderinumerot esiin)
18:00 SC2-10 eräkierros 1 (5min)
18:10 SC4-10 (5min)
18:20 M8e (5min)
18:30 M8 (3+5min)

18:40 SC2-10 eräkierros 2 (5min)
18:50 SC4-10 (5min)
19:00 M8e (5min)
19:10 M8 (3+5min)

19:20 SC2-10 Finaali 1 (5min)
19:30 SC4-10 Finaali 1 (5min)
19:40 M8e Finaali 1 (5min)
19:50 M8 Finaali (3+15min)

20:10 SC2-10 Finaali 2 (5min)
20:20 SC4-10 Finaali 2 (5min)
20:30 M8e Finaali 2 (5min)

Sähköillä ei ole erillistä lämmittelyä ollenkaan. Sähköt lähtevät finaaliin ruudukosta.
Polttikset lähtevät lentävällä lähdöllä finaaliin.

Ajettavat sarjat:
M8 Polttisparonit
M8e Sähkökeisarit
SC2-10, SC4-10 Corrikuninkaat

Edellinen erä nostaa seuraavan erän.
Ei ole erikseen juniorien tai aikuisten sarjoja.

Pisteet lasketaan jokaisesta kisasta. Voittaja saa 100pistettä. Seuraavilta vähennetään aina enemmän pisteitä edelliseen verrattuna.
Kisoja lasketaan yhteen 4kpl. Voi siis mokailla pari kertaa.

Kesäsarja 2019 on ilmainen TUA:n jäsenille. Muut pääsevät mukaan ratamaksulla tai liittymällä TUA:n jäseneksi. Ponderimaksu 2€/kerta.


Tervetuloa mukaan!



t. Kai

11
Tulokset / Tulokset M8 & M8e SM I Turku 18.5.2019
« : 19.05.19 - klo: 21.30 »
Tässä tulokset Turun Urheiluautoilijoiden järjestämästä M8 SM-osakilpailusta.

Kiitokset kaikille osallistujille. Toivottavasti viihdyitte. Ainakin sää oli aivan loistava.
Kisan eteen tehtiin paljon talkootyötä ja lukemattomia tunteja. Kiitokset talkoolaisille!


M8
https://bit.ly/30uKfpq

M8e
https://bit.ly/2w48uww


Ja tässä vielä tekstimuotoisena:

M8
1 Salonen Tomi      
2 Heinonen Ari      
3 Quagraine Joseph            
4 Simo Ahoniemi   
5 Ruotsalainen Lauri               
6 Maula Mikko         
7 Syrjänen Arttu               
8 Honkanen Markku      
9 Langenoja Ilari      
10 Mört Max   
11 Thusberg Tom         
12 Poutiainen August                     
13 Otsavaara Tuomo                  
14 Halme Jarmo                     
15 Hyvärinen Joonas                     
16 Saarinen Jere                        
17 Lindgren Tuomas                     
18 Kasper Haahti      
19 Kallonen Harri      
20 Lempiäinen Joona      
21 Heinonen Arto      
22 Hartlin Tommi      
23 Jämsä Kai      
24 Valtonen Heikki      
25 Lehtojärvi Jethro                     
26 Maula Janne               
27 Vesa Niko               
28 Lintula Tuukka                  
29 Sukanen Kimmo                  
30 Rannikko Tuukka                        
31 Mykkänen Jori            
32 Kauppinen Teppo

M8e

1 Lamminsivu Ilari
2 Siltanen Jarno      
3 Hovi Jani      
4 Mairue Tomi      
5 Kauppinen Teppo      
6 Vilkman Aleksi      
7 Saarelainen Samuli      
8 Liljeqvist Tony      
9 Saarelainen Teemu      
10 Koski Ari      
11 Salonen Teemu   
12 Virtanen Ilkka      
13 Luopajärvi Mikko      
14 Vuorenmaa Niko      
15 Josefsson Niki      
16 Kyykkä Ari-Pekka      
17 Häkämies Jukka      
18 Syrjänen Akseli      
19 Kekkonen Joonas      
20 Hautala Pasi      
21 Koro Aapo      
22 Hyppönen Ville      
23 Rinne Mika      
24 Kaukovirta Aki

12
Tässä lyhyesti Stock Rekkaluokan auton tekniset säännöt:

Tamiya TT01E rekka suoraan paketista seuraavilla sallituilla muutoksilla:

1. Kori.
Vain Tamiya euro truck TT 01E alusta ja korit sallittu (MAN tgs51606. Buggyra Fat Fox51613)
Muut korit on kielletty.
MAN-merkkistä koria saa madaltaa siten, että hytin ovenkahvan kehyksen alareuna on vielä näkyvissä, mutta hytin kallistuskulma ei saa muuttua. Korin painopiste madaltuu noin sentin verran ja vastaa silloin pitkänokka-korin painopistettä.
Korista saa jättää peilit + irto lokasuojat pois.
Vetolevy on säilytettävä.
Ohjaamon sisään jäävän korin välipohjan saa poistaa
Kaikenlaiset siivet on kielletty.

1.1. Auton minimi- ja maksimipaino.
Auton minimipaino on 1450g.
Auton maksimipaino on 1750g.

2. Puskurit.
Käytetään paketin mukana tulevaa etupuskuria. Foami puskuriin saa lisätä pehmikettä vähentämään korin pompotusta ja poistaa ainetta jottei rengas ota kiinni.
Takapuskuri on säilytettävä.

3. Runko.
Runko on muovinen Tamiya euro truck TT01E.
Akkukoteloa saa jyrsiä laattamallisen akun sovittamiseksi.
Akkupantaa saa jyrsiä tai vaihtaa kokonaan toisenlaiseksi.
Rungosta saa poistaa moottorin päällä olevan muovilevyn (D8) lisätäkseen moottorin jäähdytystä.
Raidetankoina käytetään paketin mukana tulevia osia.
Ohjauslinkin voi vaihtaa toiseen.
Servon kiinnikkeinä voi käyttää alumiinisia osia.
Muiden osien muuttaminen, vaihtaminen tai jyrsiminen on kielletty.

4. Kuulalaakerit.
Kuulalaakerointi on sallittu. Myös ohjauksen varret (D11) saa laakeroida.

5. Renkaat ja insertti.
Vain tamiya truckRenkaat on sallittu.
Pitoaineet on sallittu.
Kaikenlaiset insertit on kielletty.
Renkaan ulkopintaa saa liimata.
Renkaan kuviopintaa ei saa liimata.
Renkaan kulutuspinnalle kertyvän "möhnän" poistoon sallitaan rasvanpoistoon tarkoitetut Kliinerit. esim. Quickcleen, Bräkleen yms. puhdistusaineet, jollaisia myös Minien renkaiden puhdistukseen käytetään.

6. Vanteet ja hexi.
Vanteen ilmareikien tukkiminen / muuttaminen kielletty.
Vanteen tasapainotus on sallittu.
Vanteita saa vahvistaa.
Vanteet saa myös vaihtaa toisiin kunhan offset, vanteen halkaisija, vanteen leveys ja auton raideleveys ei muutu.
Käytetään alkuperäisiä hexejä. Raideleveys ei saa muuttaa.

7. Moottori ja nopeudensäädin.
Moottori ja nopeudensäädin tulevat suoraan rekka-auton paketista.
Moottori on paketin mukana tullut Tamiya Torque Tuned osanumero 54358. Muiden moottorien käyttö on kielletty.
Moottorin käsittely on kielletty ja esim. ennakkoa ei saa muuttaa (esim. hiiliä veistelemällä tai moottorin päätyä kääntämällä).
Moottorin liukulaakereihin saa laittaa öljyä.
Moottorin kuulalaakerit on kielletty.
Jos nopeudensäädin menee rikki tilalle saa vaihtaa Hobbywing Quicrun 1060 brushed -nopeudensäätimen. Moottoriin ja säätimeen voi laittaa tuulettimen ja heat sinkin.
Moottorin kiinnityslevyn saa vaihtaa metalliseksi TT01E -alustan tarkoitetuksi.

8. Servo.
Servo on vapaavalintainen. (esim yli 10kg ja noin 0.1s servo on riittävä)

9. Akku.
Saa käyttää HV LiPo-akkua tai 6 kennoista NiMh akkua.
Akku saa olla pötkö-mallinen tai shorty paketti.
Akun täytyy olla ns. kovakuorinen.
Akun jännite on 2S, joka tarkoittaa maksimi latausjännitteenä 8.4 Volttia.

10. Iskunvaimentimet.
Vain paketin mukana tulevat iskunvaimentimet on sallittu.
Kaikki muut on kielletty.
Iskunvaimentimissa on öljyjen ja rasvojen käyttö kielletty.

11. Jouset.
Vain autopaketin mukana tulevat jouset on sallittu.
Jousien kaikenlainen muokkaaminen on kielletty.

12. Välitys.
Pinionin ja vetorattaan hammastuksien muuttaminen on kielletty.
Pinionin materiaali on vapaavalintainen.
Pinioni on 19 hampainen.
Vetoratas on 61 hampainen.

13. Maavara.
Minimimaavara on 11mm.

14. Auton tasapainotus.
Rekkaan saa laittaa lisäpainoja, ei kuitenkaan rungon pohjan ulkopuolelle / alapuolelle vaan rungon sisäpuolelle. Tällä tarkoitetaan 50% - 50% vasen-oikea-etu-taka painosuhdetta.
Tukivarsiin, puskureihin ym. lisäpainon lisääminen on kielletty.

15. Tasauspyörästö.
Tasauspyörästöt on tyhjät (silikoni öljyt yms.kielletty). Tasauspyörästön pitää toimia herkästi yhdestä pyörästä pyöritettäessä, koko voimansiirto ei saa pyöriä.
Vain rekkapaketin mukana tulevia diffejä saa käyttää.
Lukkodiffit, spoolit ja kuuladiffit on kielletty.
Tasauspyörästöjen täyttäminen on kielletty

16. Muuta.
Kaikki muutokset ja materiaalin poisto/muokkaus, jota ei näissä säännöisää ole erikseen sallittu, on kielletty.
Muut viritysosat on kielletty - kuten kallistuksen vakaajat.


Suositeltava ajoformaatti:
- 6 - 8 kuljettajaa per alkuerä
- Alkuerät 5 - 8min
- Finaalit 10 kuljettajalla
- Finaalien pituudet 10-15min
- Grande finaali, jossa kaikki kuljettajat käännetyssä järjestyksessä (ajajakorokkeen tilan mukaan)
- Grande finaalin kesto 5-10min

Tuomaristo:
- 3 hengen rekkatekniikka tuomaristo
- valitaan kilpailupaikalla kokoneiden kilpailijoiden joukosta
- tuomarien tehtävä on tarvittaessa toimia sääntljen valvojna tekniikan osalta


Kirjoitettu 4.11.2020


t. Martti ja Kai


13
Tulokset / Tulokset: Winter Jumps #2, 1-2.12.2018 Turku
« : 03.12.18 - klo: 21.54 »
Kiitokset kaikille Turun WJ-kisaan osallistuneille. Onnittelut voittajille ja hyvin sijoittuneille.

Kisat saatiin vedettyä hyvin läpi omalla ja naapuriseurojen talkooporukalla sekä Aapo Koron avustuksella.
Kiitos Aapo vielä kerran. Lauantai oli Augustin ensimmäinen kerta ajanottopäällikkönä. Hienosti meni.
Buffetista sai hyvät eväät kilpailun tuoksinassa ja äänentoisto toimi.

TUA:n talkooporukalle tunteja kertyi paljon koko kisaviikolla, viikonloppuna sekä aiempina viikkoina.
Ratamestarina toimi August Poutiainen ja Tom Thusberg. Rata sai jonkin verran myös kehuja.
Parannuksia tehtiin paljon koko viikon ajan.
Kiitokset kaikille tekijöille!


M2-10
https://bit.ly/2Q8fNzI

M4-10
https://bit.ly/2SqmNos

M2-10 Lopputulokset
1   Joona Haatanen
2   Pekko Iivonen
3   Lauri Ruotsalainen
4   Arttu Syrjänen
5   Jamiel Gabrielsson
6   Karri Salmela
7   Konsta Saarinen
8   Jarno Siltanen
9   Tuomo Otsavaara
10   Oskari Mäki
11   Ilmari Ullakko
12   Markku Honkanen
13   Tomi Salonen
14   Max Söderlund
15   Joona Lempiäinen
16   Kristian Ullakko
17   Aapo Koro
18   Toni Juvonen
19   Jani Mäkinen
20   Kasper Haahti
21   Heikki Valtonen
22   Sami Salmela
23   Vesa Uotila
24   Ville Paasto
25   Kalle Sivill
26   Akseli Syrjänen
27   Marko Laitinen
28   Henri Sivill
29   Joonas Kekkonen
30   Marko Paasonen
31   Tommi Hartlin
32   Tomi Saari
33   Pasi Hautala
34   Pasi Vainionperä
35   Atte Vainionperä
36   Joakim Ingman
37   Jon Lotila
38   Heikki Suontausta
39   Vesa Sarja
40   Veikka Mäenpää
41   Albin Ljungqvist
42   Martti Honkasalo
43   Joel Heikkilä
44   Jere Josefsson
45   Johan Ljungqvist
46   Teuvo Larronmaa
47   Theo Ingman


M4-10 Lopputulokset
1   Joona Haatanen
2   Pekko Iivonen
3   August Poutiainen
4   Tuomo Otsavaara
5   Konsta Saarinen
6   Lauri Ruotsalainen
7   Jamiel Gabrielsson
8   Arttu Syrjänen
9   Karri Salmela
10   Oskari Mäki
11   Markku Honkanen
12   Tomi Salonen
13   Ilmari Ullakko
14   Max Söderlund
15   Kristian Ullakko
16   Arto Heinonen
17   Aapo Koro
18   Tom Thusberg
19   Jarno Siltanen
20   Ville Paasto
21   Heikki Valtonen
22   Kasper Haahti
23   Kai Jämsä
24   Vesa Uotila
25   Akseli Syrjänen
26   Harri Kallonen
27   Jethro Lehtojärvi
28   Toni Juvonen
29   Jani Mäkinen
30   Jouni Hiltunen
31   Veikka Mäenpää
32   Marko Paasonen
33   Niko Vesa
34   Martti Honkasalo
35   Sakari Siivonen
36   Mika Kettunen
37   Helenius Leevi

14
Turun Urheiluautoilijat Ry kutsuu kaikki sähkökrossaajat WJ-sarjan toiseen osakilpailuun Turkuun.

Kilpailupaikka ja aika:
TUA Areena, Lukkosepänkatu 7, 20320 Turku, Finland, 1.- 2.12.2018 klo 8:00 alkaen.

Ilmoittautuminen:
Ilmoittakaa kaikki tiedot: Nimi, Luokka, Radiotaajuus, Ponderi, Kilpailunumero
(Eteenkin ponderi ja kilpailijanumeroiden kanssa saa lähes aina enemmän ja vähemmän taistella. Jotta kisapäivän aloitus ei venyisi, huolehtikaa OIKEIDEN tietojen täyttämisestä, ilmoittautukaa ajoissa!)
Jos sinulla ei ole kilpailijanumeroa, pyydä se etukäteen WJ-työryhmältä tai jostain...

26.11.2018 klo 17:00 mennessä osoitteessa:
https://tinyurl.com/yddl5f5j
Ilmoittautuneet: https://tinyurl.com/y8cqyzqx

Kierroslaskenta: AMBrc4 Decoder / RCM ohjelmisto, AMBrc personal transponder tai RC4/Hybrid transponder
Huom. Mikäli et omista personal transponderia (kierrosten laskentaa varten), voit sen vuokrata 5€ hintaan. Pondereita rajoitetusti. Palauttamatta jääneet ponderit laskutetaan täysimääräisenä. Transponderi varattava ennakkoon ilmoittautumisen yhteydessä lähettämällä minulle YV viesti.

Ponderin toiminnasta vastaa kuljettaja! Poislukien tilanteet, jossa häiriötapauksia on lukuisia.

Luokat:
- M2-10 Lauantaina 1.12.2018
- M4-10 Sunnuntaina 2.12.2018

Osallistumismaksu:
25€/luokka, harjoittelu ennen kilpailua mahdollista TUA Areenan aukiolojen mukaan. (Jälki-ilmoittautuminen 50 eur/luokka)

Kilpailumaksu 25e on hyvä suorittaa jo ennen ilmoittautumista.
Jos ajat molempina päivinä, voit suorittaa 50e yhdellä maksulla:

Tili: FI53 1743 3000 0228 67
Saaja: Turun urheiluautoilijat RY
VIITE: 1151


Alustava ajoformaatti:
Kaksi harjoituskierrosta, 3-4 alkueräkierrosta ja finaalit kolminkertaisina, aikataulun puitteissa. Ensin karsitaan alkueräkierroksista ja sitten alemmista finaaleista.

Aikataulu:
Ovet aukeavat n. 07:00, tarkempi aikataulu, viimeistään kilpailua edeltävänä iltana.

Säännöt:

WJ Säännöt 2018-2019
LINKKI
Jokainen kilpailee omalla vastuullaan ja sitoutuu noudattamaan kilpailun johdon antamia määräyksiä.

Facebook: https://www.facebook.com/WinterJumpsRCSeries/
Results provided by finrc.com http://finrc.com/tulospalvelu


Kilpailuorganisaatio:

Kilpailunjohtajat: Juha Menna TUA
Tuloslaskenta:  August Poutiainen, Aapo Koro
Tuomarit: On
Katsastus: On

Rata:
Liukkaat radat:
2wd Schumacher Mini Pin Yellow U6817 tai U6608 taakse, eturengas vapaa
4wd Schumacher Mini Pin Yellow U6817 tai U6608 taakse, Schumacher Mini Pin U6607 eteen
Mini-Pin vaatii sisäänajoa noin 5-7 ajokertaa ja kestää suht. ok seuraavat 5-7 ajokertaa.

Paras rengas treeniin on Honeycomb, toimii paketista suoraan hyvin ja tasaisesti 20+ akullista, jos ei halua hinkata mini-pinnejä.

Muuta:
- Mekkaustilassa voi olla paikkapaikoin hämärää, oma pöytävalaisin hyvin suotava. Osa mekkaustilasta saattaa olla rata-alueen tilasta poikkeavassa tilassa, riippuen kilpailijamäärästä.
- Sähköt on, omat jatkojohdot, pöydät ja tuolit mukaan. Pitkämatkalaisille em. rajoitetusti.
- Akkujen lataus aina latauspussissa, ohjeen rikkojalle penaltia.
- Kilpailunjärjestäjä pidättää oikeuden muuttaa formaattia, luokkia, aikataulua, jne. tarpeen mukaan hyväksi katsomallaan tavalla. Muutoksista ilmoitetaan tässä ketjussa tai viimeistään ohjaajakokouksessa.
- Kilpailubuffet palvelee koko viikonlopun.


EDIT 12.11.2018: Renkaat-osio päivitetty korjatun WJ rengastiedon myötä.
EDIT 30.11.2018: Lisätty kilpailun maksutiedot.

15
Kilpailijoiden kanava / Finnish Open M8/M8e kesällä 2018
« : 11.02.18 - klo: 20.05 »
Moi,

Kesällä 2018 ei järjestetä Finnish Open -harjoituskilpailusarjaa.

Kaudella tulee muutoinkin monia M8-kilpailuja. Olen sitä mieltä, että pitää ennemminkin kehittää SM-sarjaa suositummaksi, suuremmalla määrällä osallistujia kuin kehittää kilpailevaa sarjaa. FO-sarjan tarkoitus on ollut saada uusia harrastajia M8 ja M8e -luokkiin ajamaan. Siinä on hyvin onnistuttukin. Nyt seuraava vaihe on saada kilpailijat siirtymään mukaan SM-sarjaan. Finnish Open -sarjat ja kilpailut ovat olleet vuosien mittaan hyviä paikkoja kokeilla erilaisia kilpailuformaatteja kun ollaan etsitty sitä mikä toisi lisää porukkaa mukaan.

Seuraava vaihe on, että Finnish Open ajetaan tänä kesänä kaksipäiväisenä yhden viikonlopun aikana. Kilpailun ajokaavio voi olla saman tapainen kuin nykyisissä kilpailuissa on ollut, jolloin kilpailupäivän pituuden takia ei tarvitse lyhentää pitkiä finaaleita. Tarkoitan 45min finaaleita.

Halukkaat seurat voivat ilmoittautua mukaan kilpailujärjestäjäksi. Jonkinlainen koordinoitu yhteistyö eri seurojen välillä voisi olla hyvä asia.
Katsotaan kalenteriin sopiva viikonloppu ja ajetaan kilpaa.

Kirjoitan tämän tekstin sillä mielellä, että voin toimia samanlaisessa FO-roolissa kuin aiemmin.

Kommentteja voi laittaa tähän perään tai vaikka sähköpostilla. Pidetään kumminkin tunteenpurkaukset kontrollissa.
Jos haluat soitella näistä, niin sekin onnistuu.


t. Kai Jämsä
kai . jamsa luukku.com

16
Moi kaikki,

Kesällä järjestetään neljän osakilpailun Finnish Open 2017 harjoituskilpailusarja seuraavilla paikkakunnilla.

Kilpailupäivät ja paikat:
Turku 20.5.2017
Nokia 2.7.2017 (SUNNUNTAI)
Vaasa 22.7.2017
Vantaa 19.8.2017

Sarjan yhteyshenkilö:
Kai Jämsä (RC10 Jämsä) kai.jamsa @ luukku.com

Säännöt:
Kilpailulisenssiä ei vaadita, koska kyseessä on harjoituskilpailusarja.
Kilpailijan on hyvä kuulua johonkin AKK:n jäsenseuraan.

M8-luokka
Kuten viralliset M8 SM-sarjasäännöt, seuraavin poikkeuksin (mukaanlukien ajoformaatti).
- Pakoputkessa ei vaadita ns. Efra leimaa/nro, mutta putken on oltava vähintään kaksikammioinen.
- Kokoluokkaa .21 (3,5cc) suuremmat ensiasennusmoottorit sallittu (RTR).
- M8 tyyppisiin autoihin tarkoitetut bensiinimoottorit sallittu.
- Ei teknistä kymppiä missään vaiheessa.
M8 SM-sarjasäännöt löytyvät https://drive.google.com/open?id=14NFtMc4krkPtMLxLcKNyoD0q9RPs3JzYh6JKJ4f_0ow

M8e-luokka
- M8e-luokka on tarkoitettu nelivetoisille 1/8-mittakaavan Buggy-tyyppisille sähköautoille.
- Autojen tulee vähintäänkin perustua tätä tarkoitusta varten valmistettuun yleisesti saatavilla olevaan autosarjaan.
- Autot voivat olla alunperin polttomoottorikäyttöisiä autoja, jotka ovat muutettu sähkökäyttöisiksi omavalmiste- ja/tai teollisilla komponenteilla.
- Ei teknistä kymppiä missään vaiheessa.
- Ajoformaatti saattaa poiketa SM-sarjan yhteydessä ajettavasta M8e-luokan kilpailusta.
M8e SM-sarjasäännöt löytyvät https://drive.google.com/open?id=1SjXweVnu-86w2N2qAgwQNoh6RB3ft32cJLtkJ26dL74

M8e luokan akku:
- Akut (tai akku) tulevat olla kovakuorisia LiPo- tai LiHV-akkuja, joiden yhteenlaskettu maksimijännite ladattuna (4S) on 16.8 volttia (V), autoon asennettuna.
- Akkuja voi olla myös useampi (esim. 2S + 2S) mutta niiden tulee olla saman valmistajan samaa mallia sallitun maksimijännitteiden mukaan ja maksimi summajännite ladattuna on 16,8V.
- 3S-akut ovat myös sallittuja. 3S akun maksimijännite ladattuna on 12,6V.
- Maksimilatausvirta valmistajan suosituksien mukaan eli esim. 1C, joka tarkoittaa 5000mAh akulla 5A latausvirtaa.
- Akkujen lataus tapahtuu suojapussissa!
- LiHV-akkuja voi käyttää, mutta nekin voidaan ladata maksimissaan 4,2V/kenno kuten LiPo-akutkin.
(4S tarkoittaa neljä kennoa sarjassa. 2S tarkoittaa kaksi kennoa sarjassa.)

M8e -luokan moottori:
- Vapaa 1/8 luokkaan tarkoitettu sähkötoiminen moottori tai jokin vastaavan kaltainen. Polttomoottorit, kaasuturbiinit ja polttokennot on kielletty!

Transponder:
Kilpailuja varten autossa pitää olla kilpailujärjestäjän ilmoituksen mukainen tai yhteensopiva transponderi. Transponderin toiminnasta vastaa kilpailija ellei selkeästi pystytä osoittamaan että toimimattomuus johtuu kilpailujärjestäjän huolimattomuudesta tai ajanottolaitteiston viasta. (vrt. usealla kilpailijalla toimimattomia pondereita). Useimmin käytetty transponderi on RC4 hybridi-mallinen.

Kilpailijanumero:
Kilpailut ajetaan kilpailukohtaisilla kiinteillä numeroilla. Tämä on ilmoitettava kutsussa.
Sarjaa tai kilpailua varten ei tarvitse varata numeroa etukäteen. Finaaleja varten ei vaihdeta numeroita.

M8 ja M8e nostamisesta:
Nostajana voi toimia siitä vuodesta lähtien, jolloin kilpailija täyttää 15-vuotta.
Nostajana on oman turvallisuuden vuoksi vältettävä avonaisia kenkiä esim. sandaalit.

Päivän kulku ja ajoformaatit:
Aamulla tullessa kisapaikalle Eräharjoitus on ryhmitelty kuljettajien silloisen kokonaistulostaulukon mukaisten sijoituksien mukaan. Hitaat kaverit ensimmäisessä erässä, nopeat seuraavissa.
Sähköautot ensimmäisissä erissä ja polttomoottoriautot jälkimmäisissä.
Ensimmäisessä kisassa eräharjoitusryhmitys voidaan katsoa viime vuoden kokonaissijoituksen mukaan. Alkuerät tulevat reseedin avulla kuntoon jo toisessa eräharjoituksessa.

Ensimmäinen eräharjoitus (7min)
Vapaaehtoinen nostotoiminta. Toivottavaa on silti nostaa, jotta harjoittelusta tulee mielekästä.

Toinen eräharjoitus (7min)
Nostajat ovat paikalla.
Ajetaan kolmen kierroksen tulosta reseedinä alkuerää varten. Reseed lasketaan kolmen kierroksen pienimpänä summana.

Ajajakokous
Ajajakokouksessa kerrotaan miten sähköautot ja polttomoottoriautot ajavat lopun päivän. Kerrotaan muut tärkeät asiat ja esitellään kilpailun järjestäjän henkilöstö. Alkuerälistat laitetaan esille. Ne, jotka eivät saa reseediä ajettua, laitetaan hitaimpiin eriin eräharjoituksen listojen perusteella.

SÄHKÖKASIT -ajoformaatti (M8e)
Alkuerät 3kpl 5min erillä, joissa aluksi max. 3min lämmittelyaika. Tulokset lasketaan 1/3 mukaisesti pistein. Alkuerissä ajetaan vain kelloa vastaan. Alkuerissä lähdetään lentävällä lähdöllä omaan tahtiin kuten on totuttu polttomoottoriautojen alkuerissä. Halutessaan voi lämmittelyn aikana käydä varikolla.

Ensimmäiselle Alkueräkierrokselle lähdetään Reseedin osoittamassa järjestyksessä. 10-12 nopeinta viimeiseen erään ja siten hitaammat aiempiin eriin aina 10-12 kilpailijaa kerrallaan. Seuraavat kaksi alkueräkierrosta lähdetään samoissa erissä kuin ensimmäinenkin alkueräkierros.

Finaalit 3 kpl 10min, joista tulokset lasketaan 2/3 mukaisesti.
Kilpailijat järjestetään finaaleihin alkuerien kokonaistulosten (pisteiden) mukaisesti. 10 nopeinta A-finaaliin, seuraavat 10 B-finaaliin jne. Hitain ja toiseksi hitain finaali järjestellään Maastosarjan finaalikaavion mukaisesti tai kilpailunjohtahan halutessa ajetaan hitain finaali yli 10:llä kuljettajalla.
Finaaleissa ajetaan mies-miestä vastaan. Lähdetään ruudukosta. Aluksi max. 3min lämmittelyaika.

POLTTOMOOTTORIAUTOT -ajoformaatti (M8)

Alkuerät 3kpl 5min erillä, joissa aluksi 3min lämmittelyaika. Tulokset lasketaan 1/3 mukaisesti pistein. Alkuerissä ajetaan vain kelloa vastaan. Lähdetään kuten polttomoottoriautoilla aina ennenkin - 3min lämmittely, jossa vapaaehtoinen tankkaus 1min kohdalla - 5min ajoa lentävällä lähdöllä omaan tahtiin.

Ensimmäiselle Alkueräkierrokselle lähdetään Reseedin osoittamassa järjestyksessä. Max 12 nopeinta viimeiseen erään ja siten hitaammat aiempiin eriin aina 12 kilpailijaa kerrallaan. Seuraavat kaksi alkueräkierrosta lähdetään samoissa erissä kuin ensimmäinenkin alkueräkierros.

Semifinaalit (A,B,C,...) ajetaan 3+15min pituisina 12 kilpailijaa/semifinaali. (Tarvittaessa voidaan laittaa enemmän kuskeja.)
Kilpailijat järjestetään semifinaaleihin alkuerätulosten pisteiden mukaisesti ja tasapisteissä tuloksen perusteella (nopeampi tulos on useampi kierros ja vähemmän sekunteja) siten, että
ensimmäinen kaveri A-fin numero 1,
toinen kaveri B-fin. numero 1,
seuraava kaveri C-fin. numero 1 (jollei osallistujia ole yli 24, niin C-finaalia ei tarvita)
seuraava kaveri A-fin numero 2,
jne.

Finaalit (A,B,C,...) ajetaan 3+30min pituisina. Finaaleissa on 12 kilpailijaa/finaali. Ajajamääriä voidaan lisätä, jotta saadaan mielekkäät finaalit.
Kilpailijat järjestetään sijoituksen mukaisesti eri finaaleihin. Semifinaaleiden 4/12 tai 6/12 parhaiten
sijoittunutta laitetaan A-finaaliin. Seuraavat 4/12 tai 6/12 laitetaan B-finaaliin. Seuraavat 4/12
laitetaan C-finaaliin.

Poikkeukset ajoformaattiin:
Huonojen sääolojen tai muiden kilpailua viivästyttävien syiden takia alkuerät voidaan ajaa 1/2 pistein tai 1/1 pistein.
Jos kilpailu joudutaan keskeyttämään, niin lopputulokset lasketaan sen hetkisten kokonaistulosten mukaan. Esim. alkuerien 1/3 mukaisesti tai finaalien lähtöjärjestyksen mukaisesti.

Kilpailut aloitetaan eräharjoittelulla aamulla klo 9 ja pyritään lopettamaan viimeistään klo 20. Alkueräkierrokseen kuluva aika on vähintään 1 tunti ja 10 minuuttia. Näin tulee mahdollisesti lyhyitä taukoja pitkin päivää ja varsinaista erillistä ruokataukoa ei tarvita. Finaaleita ennen on kuitenkin aina pieni tauko, jotta saadaan tulokset selville ja sähköautoille 1 tunnin latausaika edellisestä erästä.

Muut ohjeet:
Edeltävän sähköerän aikana ei käynnistellä/lämmitetä polttomoottoria ajajakorokkeen alla. Nitrojen eriä varten auto käynnistetään ilmoitetulla käynnistysalueella ja tullaan ajajakorokkeen alle vasta 3min lämmittelyyn. Moottorin säätäminen ja lämmittäminen käynnistelyalueella päivän mittaan on normaalia kisapäivän toimintaa. Sitä ei ole tarvetta rajoittaa. Ei ole toivottavaa käyttää moottoria varikkoalueella.

Palkintojen jako:
M8 -osakilpailu
Palkitaan muistopalkinnoin 3 parasta joka finaalista.

M8e -osakilpailu
Palkitaan muistopalkinnoin 3 parasta joka finaalista.

Kannustuspalkinnot
Molemmissa luokissa palkitaan muistopalkinnoin 1-2 kpl "paras oman tasonsa ylittäminen".

Sarjapalkinnot
Molemmista sarjoista palkitaan muistopalkinnoin 10 parasta.
Sarjapisteisiin huomioidaan 3 parasta tulosta (3/4 laskentatapa), tasapisteissä parempi sijoitus ratkaisee. Sen jälkeen viimeisimmän järjestetyn osakilpailun parempi sijoitus.

Tuomarit ja kilpailun johto:
Finaaleissa tuomari on pakollinen. Alkuerissä tuomarointi on kilpailun järjestäjän päätettävissä.
Toivottavaa on että kilpailunjohtaja ei ole kilpailija osakilpailussa.

Osallistumismaksut:
Maksimissaan 20 eur

Kilpailuorganisaatio on minimissään:
Kilpailunjohtaja,
Ajanotto,
Tuomari(t),
juoksupoika,
Ratamestari voi olla samalla myös kilpailun johtaja.


Kysymykset ja kommentit voi laittaa vaikkapa YV:llä tai sähköpostilla. Osoite on viestin yläosassa.


Tervetuloa!


t. Kai Jämsä



Tälläkin kaudella Finnish Open sarjaa on tukemassa:




EDIT: 19.4.2017 sarjainfoa tarjolla. SM-säntölinkit päivitetty. M8 info vielä puuttuu.
EDIT: 6.5.2017 M8 ajoformaatti esillä. Sarjapalkintoihin lisätty, että samoissa sijoituksissa viimeisimmän järjestetyn osakilpailun parempi sijoitus ratkaisee. Lisätty Muut ohjeet -kohta. Lisätty tietoa nostotoiminnasta.

17
Moi kaikki,

Tervetuloa!

Kesällä järjestetään neljän osakilpailun Finnish Open 2016 harjoituskilpailusarja seuraavilla paikkakunnilla.

Kilpailupäivät ja paikat:
Turku 21.5.2016 (Varapäivä otettiin käyttöön seuran omien monien päällekkäisyyksien takia.)
Vantaa 10.7.2016 (SUNNUNTAI)
Nokia 24.7.2016 (SUNNUNTAI) kuitenkin sama viikonloppu kuin aiemmin Vaasan kisa
Vaasa 17.9.2016

Sarjan yhteyshenkilö:
Kai Jämsä (RC10 Jämsä) kai.jamsa @ luukku.com

Säännöt:
Kilpailulisenssiä ei vaadita, koska kyseessä on harjoituskilpailusarja.
Kilpailijan on hyvä kuulua johonkin AKK:n jäsenseuraan.

M8-luokka
Kuten viralliset M8 SM-sarjasäännöt, seuraavin poikkeuksin (mukaanlukien ajoformaatti).
- Pakoputkessa ei vaadita ns. Efra leimaa/nro, mutta putken on oltava vähintään kaksikammioinen.
- Kokoluokkaa .21 (3,5cc) suuremmat ensiasennusmoottorit sallittu (RTR).
- M8 tyyppisiin autoihin tarkoitetut bensiinimoottorit sallittu.
- Ei teknistä kymppiä missään vaiheessa.
M8 SM-sarjasäännöt löytyvät https://drive.google.com/file/d/0BxfOE8DerUqfRlliVzdQeHRiaU0/view?usp=sharing

M8e-luokka
- M8e-luokka on tarkoitettu nelivetoisille 1/8-mittakaavan Buggy-tyyppisille sähköautoille.
- Autojen tulee vähintäänkin perustua tätä tarkoitusta varten valmistettuun yleisesti saatavilla olevaan autosarjaan.
- Autot voivat olla alunperin polttomoottorikäyttöisiä autoja, jotka ovat muutettu sähkökäyttöisiksi omavalmiste- ja/tai teollisilla komponenteilla.
- Ei teknistä kymppiä missään vaiheessa.
- Ajoformaatti saattaa poiketa SM-sarjan yhteydessä ajettavasta M8e-luokan kilpailusta.
M8e (SM)-sarjasäännöt löytyvät https://drive.google.com/open?id=0BxfOE8DerUqfMVZzZTdtS1BQdGc

M8e luokan akku:
- Akut (tai akku) tulevat olla kovakuorisia LiPo- tai LiHV-akkuja, joiden yhteenlaskettu maksimijännite ladattuna
(4S) on 16.8 volttia (V), autoon asennettuna.
- Akkuja voi olla myös useampi (esim. 2S + 2S) mutta niiden tulee olla saman valmistajan samaa mallia sallitun maksimijännitteiden mukaan ja maksimi summajännite ladattuna on 16,8V.
- 3S-akut ovat myös sallittuja. 3S akun maksimijännite ladattuna on 12,6V.
- Maksimilatausvirta valmistajan suosituksien mukaan eli esim. 1C, joka tarkoittaa 5000mAh akulla 5A latausvirtaa.
- Akkujen lataus tapahtuu suojapussissa!
- LiHV-akkuja voi käyttää, mutta nekin voidaan ladata maksimissaan 4,2V/kenno kuten LiPo-akutkin.
(4S tarkoittaa neljä kennoa sarjassa. 2S tarkoittaa kaksi kennoa sarjassa.)

M8e -luokan moottori:
- Vapaa 1/8 luokkaan tarkoitettu sähkötoiminen moottori tai jokin vastaavankaltainen. Polttomoottorit, kaasuturbiinit ja polttokennot on kielletty!

Transponder:
Kilpailuja varten autossa pitää olla kilpailujärjestäjän ilmoituksen mukainen tai yhteensopiva transponderi. Transponderin toiminnasta vastaa kilpailija ellei selkeästi pystytä osoittamaan että toimimattomuus johtuu kilpailujärjestäjän huolimattomuudesta tai ajanottolaitteiston viasta. (vrt. usealla kilpailijalla toimimattomia pondereita). Useimmin käytetty transponderi on RC4 hybridi-mallinen.

Kilpailijanumero:
- Kilpailut ajetaan kiinteillä numeroilla. Tämä on ilmoitettava kilpailukutsussa.
- Jokaiseen kilpailuun määritellään kilpailijalle oma numero. Ei tarvitse varata numeroa etukäteen. Numerosta selviää saman erän kuljettajat. 1-10, 11-20, ... Finaaleja varten ei vaihdeta numeroita.

M8 ja M8e nostamisesta:
Nostajana voi toimia siitä vuodesta lähtien, jolloin kilpailija täyttää 15-vuotta.

Päivän kulku ja ajoformaatit:
Aamulla tullessa kisapaikalle Eräharjoitus on ryhmitelty kuljettajien silloisen kokonaistulostaulukon mukaisten sijoituksien mukaan. Hitaat kaverit ovat ensimmäisessä erässä nopeat seuraavissa. Sähköautot ovat ensimmäisissä erissä ja polttomoottoriautot jälkimmäisissä. Ensimmäisessä kisassa eräharjoitusryhmitys voidaan katsoa viime vuoden kokonaissijoituksen mukaan. Erät tulevat reseedin avulla kuntoon jo toisessa eräharjoituksessa.

Ensimmäinen eräharjoitus (7min)
-vapaaehtoinen nostotoiminta. Nostamista ei ole kuitenkaan kielletty.

Toinen eräharjoitus (7min)
-nostajat paikalla
-ajetaan kolmen kierroksen tulosta reseedinä alkuerää varten. Reseed lasketaan kolmen kierroksen pienimpänä summana.

Ajajakokous
Ajajakokouksessa kerrotaan miten sähköautot ja polttomoottoriautot ajavat lopun päivän. Kerrotaan muut tärkeät asiat ja esitellään kilpailun järjestäjän henkilöstö. Alkuerälistat laitetaan esille. Ne, jotka eivät saa reseediä ajettua, laitetaan hitaimpiin eriin eräharjoituksen listojen perusteella.

SÄHKÖKASIT -ajoformaatti
Alkuerät 3kpl 5min erillä, joissa aluksi max. 3min lämmittelyaika. Tulokset lasketaan 2/3 mukaisesti pistein. Alkuerissä ajetaan vain kelloa vastaan. Alkuerissä lähdetään lentävällä lähdöllä omaan tahtiin kuten on totuttu polttomoottoriautojen alkuerissä. Halutessaan voi lämmittelyn aikana käydä varikolla.

Ensimmäiselle Alkueräkierrokselle lähdetään Reseedin osoittamassa järjestyksessä. max. 10 nopeinta viimeiseen erään ja hitaammat aiempiin eriin aina max. 10 kilpailijaa kerrallaan.
Seuraavat kaksi alkueräkierrosta lähdetään samoissa erissä kuin ensimmäinenkin alkueräkierros.

Finaalit 3 kertaisina, joista tulokset lasketaan 2/3 mukaisesti.
Kilpailijat järjestetään finaaleihin alkuerien kokonaistulosten (pisteiden) mukaisesti. 10 nopeinta A-finaaliin, seuraavat 10 B-finaaliin jne. B ja C -finaalien ajajamääriä voidaan tasoittaa yrittäen saada mielekkäät finaalit. Finaaleissa ajetaan mies-miestä vastaan. Lähdetään ruudukosta. Aluksi max. 3min lämmittelyaika.

POLTTOMOOTTORIAUTOT -ajoformaatti
Alkuerät 3kpl, joista tulokset lasketaan 2/3 mukaisesti. Alkuerissä ajetaan vain kelloa vastaan. Lähdetään kuten polttomoottoriautoilla aina ennenkin - 3min lämmittely, jossa vapaaehtoinen tankkaus 1min kohdalla - 5min ajoa lentävällä lähdöllä omaan tahtiin.

Ensimmäiselle Alkueräkierrokselle lähdetään Reseedin osoittamassa järjestyksessä. max. 12 nopeinta viimeiseen erään ja siten hitaammat aiempiin eriin aina max. 12 kilpailijaa kerrallaan.
Toinen ja kolmas alkueräkierros ajetaan samoissa erissä kuin ensimmäinenkin.

Finaalit
Ajajat järjestetään finaaleihin alkuerätulosten pisteiden mukaisesti ja tasapisteissä tuloksen perusteella (nopeampi tulos on useampi kierros ja vähemmän sekunteja)
Ajetaan A,B,C,... -finaalit 45min pituisina. Finaaleissa on max. 12 kilpailijaa/finaali. Ajajamääriä voidaan tasoittaa, jotta saadaan mielekkäät finaalit.

Poikkeukset ajoformaattiin:
-huonojen sääolojen tai muiden kilpailua viivästyttävien syiden takia alkuerät voidaan ajaa 1/2 pistein tai 1/1 pistein.
-jos kilpailu joudutaan keskeyttämään, niin lopputulokset lasketaan sen hetkisten kokonaistulosten mukaan. Esim. alkuerien 2/3 mukaisesti tai finaalien lähtöjärjestyksen mukaisesti.

Kilpailut aloitetaan eräharjoittelulla aamulla klo 9 ja pyritään lopettamaan viimeistään klo 20. Alkueräkierrokseen kuluva aika on 1 tunti tai 1 tunti 10 minuuttia välillä. Finaaleita ennen on kuitenkin aina pieni tauko, jotta saadaan tulokset selville ja sähköautoille 1 tunnin latausaika edellisestä erästä.

Muut ohjeet:
Edeltävän sähköerän aikana ei käynnistellä/lämmitetä polttomoottoria ajajakorokkeen alla. Nitrojen eriä varten auto käynnistetään ilmoitetulla käynnistysalueella ja tullaan ajajakorokkeen alle vasta 3min lämmittelyyn. Moottorin säätäminen ja lämmittäminen käynnistelyalueella päivän mittaan on aivan normaalia kisapäivän toimintaa. Sitä ei ole tarvetta rajoittaa. Ei ole toivottavaa käyttää moottoria varikkoalueella.


Palkintojen jako
M8 -osakilpailu
Palkitaan muistopalkinnoin 3 parasta joka finaalista.

M8e -osakilpailu
Palkitaan muistopalkinnoin 3 parasta joka finaalista.

Kannustuspalkinnot
Molemmissa luokissa palkitaan muistopalkinnoin 1-2 kpl "paras oman tasonsa ylittäminen".

Sarjapalkinnot
Molemmista sarjoista palkitaan muistopalkinnoin 10 parasta.
Sarjapisteisiin huomioidaan 3 parasta tulosta (3/4 laskentatapa), tasapisteissä parempi sijoitus ratkaisee.

Tuomarit ja kilpailun johto:
Finaaleissa tuomari on pakollinen. Alkuerissä tuomarointi on kilpailun järjestäjän päätettävissä.
Toivottavaa on että kilpailunjohtaja ei ole kilpailija osakilpailussa.

Osallistumismaksut:
Maksimissaan 20 eur

Kilpailuorganisaatio on minimissään:
Kilpailunjohtaja,
Ajanotto,
Tuomari(t),
juoksupoika,
Ratamestari voi olla samalla myös kilpailun johtaja.


Kysymykset ja kommentit voi laittaa vaikkapa YV:llä tai sähköpostilla. Osoite on viestin yläosassa.

t. Kai Jämsä


Tällä kaudella Finnish Open sarjaa on tukemassa:



EDIT: Korjattu päivämääriä, niin että osuvat paremmin viikonlopulle.
Lisätty Turun päivämäärä.
EDIT2: Vantaan kisa siirtyy viikolla eteenpäin ja on sunnuntaipäivä. (15.2.2016)
EDIT3: Nokian kisa poistettu.
EDIT4: Turun kisan päivämäärä muutettu (24.3.2016)
EDIT5: Nokian kisa lisätty takaisin listaan. Järjestelyt varmistuivat. (19.4.2016)
EDIT6: Sarjasäännöt ja ohjelma päivitetty (2.5.2016)
EDIT7: Päivitetty nostajan ikä ja maininta kuulumisesta AKK:n jäsenseuraan. Jäsennelty tekstiä. (12.5.2016)
EDIT8: Päivitetty tekstiä kilpailunumerot -kohtaan. Lisätty tekstiä käynnistysalueeseen liittyen (17.5.2016)
EDIT9: Semifinaali poistettu nitroformaatista. Muutettu alkueräkierroksen aikaväliä. Päivitetty erien maksimi kilpailijamääriä. Päivitetty finaalien maksimi kilpailijamäriä. Päivitetty kilpailunumerointia. (19.5.2016)
EDIT10: Reseed tarkennus. (20.5.2016)
EDIT11: Lisätty Kymppi-Katon mainoslogo viestiin (23.6.2016)
EDIT12: Muutettu numerointiohjetta. (5.7.2016)
EDIT13: Nokian kisa siirretty Vaasan kisaviikonlopun kohdalle (6.7.2016)
EDIT14: Vaasan uusi kisapäivämäärä (29.7.2016)

18
Moi kaikki,

Mylly Motor Show on 7-9.5.2015. TUA on yhdistyksenä mukana esittelemässä RC-autoilua.
Tarkoitus on esitellä driftausta sekä krossia. Diftaajat voivat halutessaan järjestää Drift meetingin lauantaille.
Tilaisuus voi alkaa jo perjantai-iltana, jos niin haluatte.

Olen järjestänyt meille 6x5m2 tai ehkä 6x6m2 kokoisen rata-alueen alakerran keskusaukion liukuportaiden lähistöltä.
Lisäksi esiintymislavalle saadaan esille RC-autoja ja mahdollisesti jopa mikroautokin.

Sisärata tulee olemaan samanlainen kuin Autosaloon -tapahtumassa. Drifting-rata sekä yleisölle kokeilurata.
Rata tehdään keskiviikkoiltana tai viimeistään torstai päivän aikana. Varikkotilaa yritän saada vielä lisää.

Ulkoalueella parkkitalon ylimmässä kerroksessa on Raision UA:n järjestämä rata ja bensakrossikilpailu lauantaina.
Pääsemme väliajoilla ajamaan esittelyajoa myös 1/8 polttiksilla ja sähköautoilla sekä 1/10 SC-autoilla.
Rata tehdään joko torstaina tai perjantaina. Kontaktihenkilönä on Sauli Peltola (bensakrossi).

MYLLY MOTOR SHOWN ESITTELYAJAT:
TO koko päivän voi olla
PE koko päivän voi olla
LA koko päivä.

Todellisuudessa olemme paikalla torstaina illalla klo 17 jälkeen ja perjantaina sama klo 17 jälkeen.
Lauantain olemme paikalla koko päivän aamusta iltaan. Jos pääset torstaina tai perjantaina paikalle päiväsaikaan, niin
voit vapaasti mennä esittelemään RC-autoilua!

Yleisöä odotetaan paikalle yhteensä 30000 henkeä, pääasiallisesti perjantai iltana sekä lauantaina.
Tapahtumassa on paikalla useita eri autourheiluseuroja, kerhoja ja yrityksiä. Tapahtuma-alueena on Myllyn koko sisätilat
sekä ulkona parkkihallin kolmas kerros.

Tapahtumaan ei ole pääsymaksua yleisöllä tai esittelijöillä!

Tilaisuudessa ei saa sisätiloissa myydä mitään.
Koko tapahtuman järjestää Raision UA yhdessä muiden toimijoiden kanssa.

Tervetuloa driftaamaan ja esittelemään RC-autoilua!


Terveisin Turun Urheiluautoilijat ry
Kai Jämsä

19
KERHOKILPAILUKUTSU (Harjoituskilpailu)
25.5.2014 Finnish Open I osakilpailu Turussa
M-8 ja M8e


TUA järjestää 1/8 kerhokilpailun SUNNUNTAINA 25.5.2014, luokkina M8 ja M8e. Kaikki kokeneet kisakiertäjät ja erityisesti uudet, aloittelevat kuljettajat kutsutaan mukaan.

”Tässä kilpailussa kaikki pääsevät ajamaan 45 min finaalin!”

Kilpailulisenssiä ei tarvita.

Kilpailunjohtaja: Mika Hurula Salo UA
Ratamestari: Tom Thusberg TUA
Kierroslaskenta: Stinde TUA
Tuomarit: alkuerissä edellisen erän nopein kuljettaja. Finaalissa erillinen tuomari.

Kilpailupaikka: Jyrkkälän Pienoisautorata, Nuorisotalonkuja 1 (ent. Suikkilantie 8), Turku

Ajotapa
M8:

• ks. sarjasäännöt. Ajokaavio ilmoitetaan tarkemmin kun saadaan aikataulu selväksi.

- Kaikki saavat ajaa myös pääfinaalin, aikataulussa ajoaika kaikilla kilpailijoilla sama.
- Harjoitukset 1-2 kertaa 7 minuuttia (ei lämmittelyä)
- Alkuerät 2-3 kertaa (Laskentatapa pistein, 1/2 tai 2/3)
- Semifinaalit A, B, C, D, E 10-20 minuuttia
- Finaalit A, B, C, D, E 30-45 minuuttia
- Jokaisen kilpailulähdön alussa on 3 minuutin lämmittelyajo.
(Ei teknistä 10 min. missään finaalissa).

M8e:
• ks. sarjasäännöt. Ajokaavio ilmoitetaan tarkemmin kun saadaan aikataulu selväksi.

- Harjoitukset 1-2 kertaa 7 minuuttia
- Alkuerät 2-3 kertaa (Laskentatapa pistein, 1/2 tai 2/3), 5 minuuttia (alussa muutama lämppärikierros = 3 min)
- Finaalit 3-5 kertaa (Laskentatapa pistein, 2/3, 3/4, tai 3/5), 10 minuuttia
(Ei teknistä 10 min. missään finaalissa).

Osallistumismaksu: 20€/M8-luokka, 15€/M8e-luokka, maksetaan paikan päällä (varaa tasaraha).

Huom. mikäli ei omista personal transponderia, voi sen vuokrata 5€ hintaan. VUOKRATTAVIA TRANSPONDEREITA RAJOITETUSTI! Transponder varattava ennakkoon ilmoittautumisen yhteydessä, ilmoittautumislomakkeella, kirjoittamalla kommenttikenttään. Transponderin hukkaaminen veloitetaan täysimääräisenä.

Finnish Open sarjasäännöt: ks. http://rc10.fi/index.php?topic=84645.0
M8-luokka
Kuten viralliset M8-sarjasäännöt, seuraavin poikkeuksin (mukaanlukien ajoformaatti).
- Pakoputkessa ei vaadita ns. Efra leimaa/nro, mutta putken on oltava vähintään kaksikammioinen.
- Kokoluokkaa .21 (3,5cc) suuremmat ensiasennusmoottorit sallittu (RTR).

M8e-luokka
- M8e-luokka on tarkoitettu nelivetoisille 1/8-mittakaavan Buggy-tyyppisille sähköautoille.
- Autojen tulee vähintäänkin perustua tätä tarkoitusta varten valmistettuun yleisesti saatavilla olevaan autosarjaan.
- Autot voivat olla alunperin polttomoottorikäyttöisiä autoja, jotka ovat muutettu sähkökäyttöisiksi omavalmiste- ja/tai teollisilla komponenteilla.

Akku (M8e)
- Akut (tai akku) tulevat olla kovakuorisia LiPo-akkuja, joiden yhteenlaskettu maksiminimellisjännite on 14.8 volttia, autoon asennettuna. (Nimellisjännite on se jännite, joka lukee akun tuotetiedoissa.)
- Akkuja voi olla myös useampi mutta niiden tulee olla saman valmistajan samaa mallia sallitun maksiminimellisjännitteen mukaan.
- 3S-akut ovat myös sallittuja.
- Maksimilatausvirta valmistajan suosituksien mukaan. Lataus suojapussissa!

Moottori (M8e):
- Vapaa 1/8 luokkaan tarkoitettu sähkötoiminen moottori tai jokin vastaavankaltainen, polttomoottorit, kaasuturbiinit ja polttokennot kielletty!

Kilpailijanumero: selvitetään mahd. pian.

Varikko:
Varikolla ei ole pöytiä, ota oma pöytä mukaan
Sähköä 230 v saatavilla
Varikko ei ole katettu
Noin 200 m kauppa

Buffetti: On. Ilmoitetaan tarkemmin keskiviikkona 21.5.2014

Jokainen kilpailee omalla vastuullaan ja sitoutuu noudattamaan kilpailun johdon antamia määräyksiä.

Ilmoittautuminen:
MyRCM lomakkeella. 22.5.2014 klo 16 mennessä.
http://tinyurl.com/FO14TurkuI

Osallistumisrajoitus, yhteensä 60 kilpailijaa. M8e ajetaan mikäli väh. 7 ilmoittautunutta.
Tämä selviää tarkemmin lähipäivinä.

AIKATAULU:
Alustavasti klo 9:00 - 20:00

Kysymykset ja kommentit voi laittaa vaikkapa YV:llä.


Kilpailuterveisin
Turun UA ry

20
RATACUP-kerhokilpailu ja treeniviikonloppu Touring autoille 30-31.8.
Turun Messukeskuksessa SM-rallin yhteydessä.


Turun Urheiluautoilijat ry (TUA) ja RSRCA ry järjestävät treeniviikonlopun Touringautoille. Perjantaina
voi treenata koko päivän. Lauantaina ajetaan kerhokilpailu (harjoituskilpailu).


RATACUP harjoituskilpailu (Lauantai 31.8.)

Ajettavat luokat: TSS-10, TSP-10, TSM-10. Lisäksi ajetaan Mini-luokka, Etuveto, VTR sekä Formula.

Kilpailun johtaja: Jyri Pausio
Ratamestari: ilmoitetaan myöhemmin
Ajanotto: TUA AMB / Timo Jokinen ja Pekka Poutiainen
Kuulutus: Pekka Poutiainen ja kumpp.

Kilpailupaikka: Turun Messukeskus, Messukentänkatu 9-13, TURKU
http://www.google.fi/maps?f=q&source=s_q&hl=fi&geocode=&q=Turku+Fair+Center,+Turku&sll=62.593341,27.575684&sspn=11.418497,46.538086&ie=UTF8&hq=Turku+Fair+Center,&hnear=Turku&ll=60.458741,22.18483&spn=0.095133,0.363579&z=12&iwloc=A
Turun Messu- ja Kongressikeskus sijaitsee Artukaisten kaupunginosassa. Turun Messu- ja Kongressikeskuksen naapurissa on Turkuhalli.
 
Pysäköinti: Messukeskuksen parkkialue (maksuton)

Huom. mikäli ei omista personal transponderia, voi sen vuokrata 5€ hintaan. VUOKRATTAVIA TRANSPONDEREITA RAJOITETUSTI!

Varikko:
Varikolla ei ole pöytiä eikä tuoleja, ota omat mukaan.
Sähköä 230 v saatavilla. Ota omat jatkojohdot mukaan.

Lisenssi: Et tarvitse kilpailulisenssiä. Jokainen kilpailee omalla vastuullaan ja sitoutuu noudattamaan kilpailun johdon antamia määräyksiä.

Rata: Touring-rata tehdään Raision srk:n SM-tason matoista, joilla on ajettu muun muassa viime kevään
SM-osakilpailu Mynämäessä. Mattoja laitetaan 6-7 rinnakkain. Mattojen pituus on 30 metriä.
Rata-alue on siten noin 30 x 12 m2. Ajajakoroke on kunnon korkuinen. Rata on sisällä Messukeskuksen C-hallissa.
Sade ei haittaa kisaa. ;)

AIKATAULU:

10.00 ilmoittautuminen alkaa
11.00 Ilmoittautuminen ja treenit
12.00 ensimmäinen aika-ajo kierros 5 min/erä
13.00 toinen aika-ajokierros 5 min/erä
14.00 ekat finaalit 5 min/erä
15.00 toiset finaalit 5 min/erä
16.00 kolmannet finaalit 5 min/erä
17.00 kisat ajettu vapaa treeni alkaa

Ilmoittautuminen:
Ennakkoilmoittautumiset tähän viestiketjuun jatkeeksi, jotta näemme paremmin miten paljon eri luokkiin on tulossa porukkaa. Ilmoita nimesi, ajettavat luokat ja jokaiseen luokkaan transponderin numero.

RATACUP:in osallistumismaksu on 10€/kuski. Maksu maksetaan käteisellä paikan päällä. Voit ajaa useampaa luokkaa samalla maksulla.
Hintaan kuuluu buffetista yksi makkara ja kahvi/tee. Tapahtumaan ei tarvitse etukäteen kerätä nimilistoja alueelle
pääsyä varten. Perjantaina harjoitteleminen on ilmaista. Lauantaina RATACUP:in ulkopuolella harjoitteleminen
on ilmaista.


SM-ralli tapahtumana kerää paljon yleisöä paikalle, koska Turun Messukeskus toimii samalla rallin
kilpailukeskuksena ja varikkona. Käytössämme oleva C-halli on kooltaan 50x70m2, josta käytössämme
on noin puolet. Tarkoituksenamme on esitellä pienoisautoilua suurelle autourheiluyleisölle.
Paikallisiin lehtiin tehdään etukäteen pieni juttu, jotta yleisö tulee katsomaan myös pienoisautoilua.


Teemme halliin myös krossiradan, jossa voi ajaa 2wd ja 4wd krossareilla sekä SC-autoilla. Radan koko
on noin 10x15m. Tämän lisäksi tulossa vielä pieni Drift-King rata, jossa voi ajaa kahva edellä.
Näihin ei tarvita erillistä ilmoittautumista.

Tapahtuma on yleisölle maksuton eli ns. vapaa pääsy. Parkkimaksuakaan ei ole. Yleisön kulku rajataan
lippusiimoin lähelle rata-aluetta, mutta toive on, että kaikenlaisiin kyselyihin vastataan ja markkinoidaan
pienoisautoilua. Paikalle on odotettavissa myös lapsiperheitä.

Paikalla on buffetti, jossa kahvia, makkaraa ja limsaa.
Muita muonitusvaihtoehtoja vielä selvitetään.

Pahoittelen treeni/kisakutsun lyhyttä varoitusaikaa, mutta saimme itsekin tietää hallin koosta vasta viime viikolla.


Tervetuloa!


Pienoisautoiluterveisin
Kai Jämsä


PS: Kysymyksiä tai kommentteja voi laittaa joko YV:llä RC10:iin tai sitten vaikkapa sähköpostilla kai.jamsa "at" turunua.net

21
Turun UrheiluAutoilijoiden Kesäsarja M8/T8 ja SC -autoille Jyrkkälän krossiradalla Turussa.

TUA kerho siis joka tiistai ilta.

Kerhokisat joka toinen tiistai ilta klo 17:30-20:
8.5.2012
22.5.2012
5.6.2012
19.6.2012
3.7.2012
17.7.2012
31.7.2012
14.8.2012
28.8.2012 (jos säät antavat periksi)

Pisteet jokaisesta kisasta lasketaan kuten viime vuonnakin. Voittaja saa 100pistettä. Seuraavilta vähennetään aina enemmän pisteitä edelliseen verrattuna. Kisoja lasketaan yhteen 6kpl. Voi siis mokailla pari kertaa.

Jos kisoja jää ajamatta huonon sään takia, niin ajetaan väliin jäänyt kisa seuraavalla viikolla.

AIKATAULU:

17:30-17:45 Ilmoittautuminen (ponderinumerot esiin)
18:00 Corrihemmo -alkueräkierros 1 (2wd ja/tai 4wd) (5min)
[18:10 Corrihemmo erä2 (4wd?) (5min)]
18:20 Polttishemmo -alkueräkierros 1 (3+5min)

18:40 Corrihemmo -alkueräkierros 2 (5min)
19:00 Polttishemmo -alkueräkierros 2 (3+5min)

19:20 Corrihemmo -Finaali 1 (5min)
19:30 Polttishemmo -Finaali (3+20min)
19:50 Corrihemmo -Finaali 2 (5min)

Kesäsarja 2012 on ilmainen TUA:n jäsenille. Muut pääsevät mukaan ratamaksulla tai liittymällä jäseneksi. Ponderimaksu 2€/kerta.

Tervetuloa!


t. Kai

22
Kisa peruutettu!!!




KILPAILUKUTSU
20.8.2011 Turku Open VII

M-8 (max 60)

TUA järjestää 1/8 polttiskrossin kerhokilpailun lauantaina 20.8.2011. Kaikki kokeneet kisakiertäjät ja erityisesti uudet, aloittelevat kuljettajat kutsutaan mukaan.

”Tässä kilpailussa kaikki pääsevät ajamaan 45 min finaalin!”


Osallistuminen on helppoa, kilpailulisenssiä ei tarvita, mikäli omistat lisenssin vakuutuksesi on voimassa tässä kilpailussa.

Ratamestari: Jani Parjanen TUA
Kierroslaskenta: Stinde TUA (käytössä AMB)

Kilpailupaikka: Turku Jyrkkälä (Turku Jyrkkälä, Suikkilantie 8 )

Ajotapa:
 
•   Kolmesta eräkerroksesta paras erätulos lasketaan alkuerien lopputulokseen
•   Nousufinaaleista (3+20 min) 5 parasta pääsee A-finaaliin ja seuraavat 5 B-finaaliin jne.
•   Kaikki finaalit ajetaan 45 minuutin pituisina

Osallistumismaksu 20,- maksetaan paikan päällä.

Huom. mikäli ei omista personal transponderia, voi sen vuokrata 5,- hintaan + panttimaksu 25 euroa. Pantti palautetaan. VUOKRATTAVIA TRANSPONDEREITA RAJOITETUSTI! Transponder varattava ennakkoon ilmoittautumisen yhteydessä.

Säännöt: Sovelletut M-8 SM sarjasäännöt 2011. pakoputkessa ei tarvita hyväksymismerkintää.
Kilpailu viedään läpi aikataulun mukaan (Ei teknistä 10 min. missään finaalissa).

Varikko: Varikolla ei ole pöytiä, ota oma pöytä mukaan
Sähköt 220 v saatavilla
Varikko ei ole katettu
Noin 200 m kauppa ja kioski
Pekkun Puffa paikalla

Jokainen kilpailee omalla vastuullaan ja sitoutuu noudattamaan kilpailun johdon antamia määräyksiä.


Ilmoittautumiset viimeistään 17.8.2011 klo 18:00:

-Nimi
-seura
-taajuus
-ponderinumero/Vuokraan ponderin

Ilmoittautumiset osoitteeseen: tomi.bjorkman@gmail.com

ALUSTAVA AIKATAULU
           
Kello
                 
8:00-9:00 Ilmoittautuminen
9:00-9:30 Vapaa harjoitus
9:35-9:55 Ajakokous
10:00-15:00 alkuerät
15:00-17:30 Finaalit

Kilpailuterveisin

Jani Parjanen TUA
ja Kai Jämsä TUA


23
21.8.2011 Jyrkkälän Short Cource truck -kisa ja Sähkömonsterikisa

Turun UrheiluAutoilijat (TUA) järjestää SC10-sähköautoille ja 10-Sähkömonstereille krossikerhokilpailun sunnuntaina 21.8.2011. Kaikki kokeneet kisakiertäjät ja erityisesti uudet, aloittelevat kuljettajat kutsutaan mukaan. Osallistuminen on helppoa, kilpailulisenssiä ei tarvita, mikäli omistat lisenssin, vakuutuksesi on voimassa tässä kilpailussa.

Kilpailupaikka: Turku Jyrkkälä (Turku Jyrkkälä, Suikkilantie 8 )

Huom. Mikäli et omista personal transponderia (kierrosten laskentaa varten), voit sen vuokrata 5€ hintaan + panttimaksu 25€. Pantti palautetaan. VUOKRATTAVIA TRANSPONDEREITA RAJOITETUSTI! Transponder varattava ennakkoon ilmoittautumisen yhteydessä.

Luokat:
SC2-10 (2wd) ja SC4-10 (4wd)  sekä 10-Sähkömonsteri/trukki 2wd/4wd

Osallistumismaksu SC-luokat 20€ ja Sähkömonsterit 10€ suoritetaan paikan päällä.
(Jos olet tulossa aivan ensimmäiseen kilpailuusi ja ajat ainoastaan Sähkömonsteriluokassa,
niin osallistumismaksusi on nolla€.)

Säännöt:
Jokainen kilpailee omalla vastuullaan ja sitoutuu noudattamaan kilpailun johdon antamia määräyksiä.

SC10 2wd/4wd:
Auto: ”Alun perin” Kaupallinen sähkökäyttöinen Short Course truck kaksi- tai nelivetoinen.
Rengas:
•   Vapaa SC-tyylinen Rengas, vapaa insertti. (Esimerkkinä Losi Eclipse SCT ja Proline Caliber toimii Jyrkkälässä OK.)
•   Pitoaineiden ja niihin rinnastettavien aineiden käyttö kielletty.
•   solukumirenkaat kielletty.
Moottori: Vapaa 540/550 kokoinen sähkömoottori, teho pitää sovittaa ajotaidoille sopivaksi.
Akku: Maksimissaan 2S Lipo 8.4V (kovakuorinen) tai 7 kennoinen Nimh

Sähkömonsteri 2wd/4wd:
Tämä luokka on tarkoitettu vasta-alkajille.
Auto: Kaupallinen sähkömonsteri/trukki/buggy/Corri kaksi- tai nelivetoinen.
Rengas:
•   Vapaa 1/10 buggy/truggy rengas, ei metallinastoja tai laparenkaita.
•   Pitoaineiden ja niihin rinnastettavien aineiden käyttö kielletty.
Moottori: Vapaa 540/550 kokoinen sähkömoottori, teho pitää sovittaa ajotaidoille sopivaksi.
Akku: Autopaketin mukana tuleva akku tai vastaavalla jännitteellä oleva. LiPo-akun pitää olla kovakuorinen.
Nimh akusta käy normaali pötkömalli.

Varikko: Varikolla ei ole pöytiä, ota oma pöytä ja tuoli mukaan
Sähköt 220 v saatavilla
Varikko ei ole katettu
Noin 200 m kauppa ja kioski
Tompan Puffa paikalla


Ilmoittautuminen:
-Nimi
-luokka
-auton merkki tai tyyppi
-seura, jos on
-taajuus (esim. 2.4GHz)
-ponderinumero/Vuokraan ponderin

Ilmoittautumiset osoitteeseen: tomi.bjorkman@gmail.com 17.8.2011 klo 18:00 mennessä.

Ratamestari: Jani Parjanen
Ajanotto: Turun UrheiluAutoilijat (AMB)

Aikataulu ilmoitetaan lähempänä kilpailua.

Tervetuloa kisaamaan Turkuun!


t. Kai Jämsä

PS. Kysy YV:nä, jos huomaat kutsussa jotain kummallista, niin korjaan/täydennän kisakutsuun.

EDIT: Muokattu kisan nimeä. Muokattu Sähkömonsterien akkuvaatimusta. 30.7.2011 ja 4.8.2011. Muokattu luokkien nimiä 9.8.2011.  Laajennettu Sähkömonsteriluokan autoja yleisön toiveesta 12.8.2011.


24
M8/T8 TUA-kuppi jatkuu taas tänä kesänä.

Tuesday Night Flying Circus - TUA-kuppi M8/T8 autoille
Paikka: Jyrkkälän krossirata, Turku
Aika: Joka toinen tiistai klo 17:30 alkaen, jatkuen noin klo 20:30 asti.
8.6.2010
22.6.2010
6.7.2010
20.7.2010
3.8.2010
17.8.2010
...

Kilpailumaksu: TUA:n jäsenille ilmainen, muilta 5€ käteismaksu kisapaikalla.
Transponderin vuokra kerhokisan ajaksi on 2€. Rikotun transponderin tilalle vuokraaja hommaa uuden samanlaisen.

Ensimmäinen kerhokisa ajettiin tänään. Osallistujia oli melko mukavasti.
Seuraava kerhokisa on 22.6.2010 ja siis klo 17:30 alkaen. Kaikki halukkaat kuskit mukaan. Et tarvitse lisenssiä vaan sopivan auton ja innostuneen asenteen. TUA-kuppi on juuri sopiva paikka myös aloittelijalle liittyä mukaan kerhokisailuun.

Ajetaan kuten viime vuonnakin kaksi alkueräkierrosta ja sen jälkeen A-finaali ja B-finaali osanottajista riippuen.

Jokaisena kerhokisapäivänä mukana pieni jumppatuokio erilaisten oheisviihdykkeiden muodossa. Välillä siistitään ympäristöä, korjataan radan vaurioita ja parannellaan rakennelmia. Oheistoiminnan kesto on noin puolisen tuntia.


Asiallista kommentoitavaa tai kysyttävää TUA-kupin suhteen?
(Laita yksityisviestillä, niin katsotaan mitä voidaan asialle tehdä.)

Sivuja: [1]