Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Aiheet - _jtr_

Sivuja: [1]
1
Onpa ollut vastuullista toimintaa...

2
Kilpailun tiedot
Äänekosken Pienoisautoilijat Ry kutsuu kaikkia M-8 - ja M-8e -luokan kilpailijoita Jyväskylään lauantaina 29.6.2019 klo 8:00 alkaen kauden Toiseen SM-osakilpailuun. AKK:n LUPA: ??/PA/2019

Kilpailun johto
Kilpailun johtaja: Pentti Minkkinen
Tuomariston puheenjohtaja:
Kilpailutuomarit:
Tuloslaskenta:
Kuuluttaja: Petri Ström
Ratamestari:
Katsastuspäällikkö: Aki Puttonen

Alustava aikataulu 29.6.2019
Ilmoittautuminen 7:30 - 8:30
Harjoituskierrokset (7min + 10min) 8:00 - 10:20 (jälkimmäinen harjoitus nostajilla)
Tuomariston kokous 8:45
Ohjaajakokous 9:05
Alkuerät (a’ 3+5min) 10:30 - 14:20
Finaalit 14:50 ->
Palkintojen jako 20:00

Kilpailu ajetaan yksipäiväisenä.

Kilpailupaikka
Jyväskylän crossirata, Rc Play Outdoor, Murskaamontien pääty.

Ajettavat luokat
M-8 (polttiskrossi 1/8) SM
M-8e (sähkökrossi 1/8) SM

Ilmoittautuminen ja osallistumismaksu
Ilmoittautumiset ennakkoon 16.6.2019 klo 22:00 mennessä AKK:n KITI Kisapalveluun.
https://akk.autourheilu.fi/Login.aspx

ilmoittautuminen KITIssä auvautuu myöhemmin ja siitä ilmoitetaan erikseen täällä.

ILMOITTAUTUMISEN YHTEYDESSÄ TULEE ILMOITTAA:
•Kilpailijan nimi, seura, osoite ja puhelinnumero tai sähköpostiosoite
•Lisenssinumero
•Henkilökohtaisen transponderin numero (MyLaps RC4 yhteensopiva)

Kilpailijoilla on mahdollisuus vuokrata transponderi kilpailunjärjestäjältä hintaan 5€. Rikkoontuneesta transponderista vastaa vuokraaja täysimääräisesti. Vuokratranspondereita on rajoitetusti. Ilmoita etukäteen jos tarvitset vuokraponderin.

Alle 18-vuotiaalla kilpailijalla tulee olla huoltaja. Ilmoittautumisen yhteydessä tulee ilmoittaa myös huoltajan nimi ja huoltajalisenssin numero.

Osallistumismaksu on 40€ / Ilmoittautunut kilpailija / Luokka. Osallistumismaksu maksetaan Kitissä ilmoittautumisen yhdeydessä saadun laskun mukaisesti. Osallistumismaksut palautetaan, mikäli kilpailun johtaja päättää, että kilpailua ei voida ajaa.

Ilmoittautuminen ennakkoilmoittautumisajan jälkeen mahdollista vain kilpailun johtajan harkinnan mukaan. Jälki-ilmoittautuminen tapahtuu paikanpäällä ilmoittautumisajan puitteissa. Jälki-ilmoittautumismaksu on 60€, joka maksetaan käteisellä kilpailupaikalla.

Huom! Osallistumisrajoitus 72 kuljettajaa (6 erää). 73. ja sitä seuraavat ilmoittautuneet pääsevät jonotuslistalle. Peruutuspaikat täytetään jonotuslistalta ilmoittautumisjärjestyksessä.

Palkinnot
Kaikki finalistit ja alkuerien nopein palkitaan muistopalkinnoin.

Rata
Pinta: Savi ja keinonurmi
Pituus: noin 300 metriä
Leveys: 3-4 metriä
Kiertosuunta: Vastapäivään

Rata on ajokunnossa ja treenaaminen mahdollista ma-su klo.8-21. Rata on suljettu kilpailuviikon keskiviikko - perjantai radan kunnostusta varten. Ratamaksut kuntoon ennen harjoittelun aloittamista linkin verkkokaupasta.
https://www.rcjkl.fi/rc-play-kauppa/

Rata ei ole lukittuna ja laskentakin saadaan lähiaikana toimimaan Speedhiven kautta vaikka kontti on lukittuna.

Tuloslaskenta
AMBrc4 dekooderi, RCM ohjelmisto. Tuetut transponderit, MyLaps RC4 Hybrid, MyLaps RC4 ja MyLaps RC4 Pro.
Yksittäisen transponderin toiminnasta vastaa kuljettaja. Transponderien toimintaa seurataan kilpailun aikana, ja
rajatapauksiin puututaan ilmoitusluontoisesti. Alla linkit valmistajan asennusohjeisiin.
http://www.mylaps.com/kb/en/b2c/Manuals/Manual_Insert_RC_DP.pdf
http://www.mylaps.com/kb/en/b2c/Manuals/MYLAPS_RC4_PT_insert_07_2010.pdf

•Huoltoalue on kattamaton, sähköä on saatavilla varikkotoimintaa varten (ei matkailuvaunuihin/autoihin/ruuanlaittoon). Ota omat jatkojohdot, pöydät, tuolit ja teltat.
•Huoltoalueella on saatavilla paineilmaa ja vettä pienoisautojen puhdistukseen.
•Kisabuffetti
•WC


Lisätiedot
Jussi Rinne / 0400388878
RC10 nimimerkki _jtr_

Tervetuloa kilpailemaan!

3
Äänekosken ja Jyväskylän porukat kiittää kaikkia kilpailijoita mukavasta talvisarjan avauksesta Keski-Suomessa.

Onnittelut voittajille ja kaikille menestyneille!

Tuloksia voi kaivella linkistä..

http://www.myrcm.ch/myrcm/main?pLa=en&hId%5B1%5D=evt&dId%5BE%5D=29962#


4
Äänekosken Pienoisautoilijat Ry. toivottaa kaikki rc-autoilijat tervetulleiksi SC2-10 ja SC4-10 luokkien SC Winter Cup -sarjan 1. osakilpailuun 12.11.2016.2016 Äänekoskelle.

Rata
Äänekosken RC-areena
Osoite: Teollisuuskatu 3, Äänekoski.
Hallin seinässä lukee Powernet ja sisäänkäynti tapahtuu H-ovesta.
Pinta: Pinnoitettu lattia, koko n. 19x27m
Pituus: Riittävä
Leveys: Vähintään riittävä

Luokat
Lauantai 12.11.
* SC2-10
* SC4-10
* M2-10

Ajotapa
Eräharjoitus 2 x 5min
Alkuerät 2 x 7min. (Kolme parasta peräkkäistä kierrosta)
Finaalit 5 x 5min. ( Kolme parasta tulosta lasketaan )

Kilpailunjohto
Kilpailunjohtaja : Miro Simonen
Tuomari :
Tuomari :
Ajanottopäällikkö : Jarno Siltanen
Kuuluttaja : Petri Ström
Ratamestari : Risto Saarinen

Säännöt

SC Winter Cup sarjasäännöt.  http://rc10.fi/index.php?topic=97635.0

Renkaana toimii parhaiten puolikulunut MiniPin. Rata ei syö hurjasti rengasta. Kulutuksesta luovutetaan
lisää infoa kun on saatu hieman kokemusta.

Aikataulu
Perjantai 11.11.
* Vapaa harjoittelu 9.00-22:00
Ratamaksu 10€/kilpailija. Rata varattu kilpailijoiden käyttöön.

Lauantai 12.11.
* Kilpailu aloitetaan aamulla ja lopetataan kun on valmista. Aikataulu tarkennetaan hyvissä ajoin.

Vastuu
Jokainen kilpailee omalla vastuullaan ja sitoutuu noudattamaan sääntöjä ja järjestäjän ohjeita. Järjestäjällä on oikeus peruuttaa, siirtää tai muuttaa kilpailuaikataulua olosuhteiden niin vaatiessa. Kilpailija on velvollinen antamaan kilpailukalustonsa sääntöjenmukaisuuden selvittämiseksi tai vastalauseen esittämisen johdosta tarkistettavaksi.

Ilmoittautuminen
Ilmoittautumiset kilpailuun viimeistään keskiviikkona 8.11.2016 MyRCM:n kautta.

Ilmoittautuminen :  http://www.tinyurl.com/SCWinterCup1-ilmot

Ilmoittautuneet : http://tinyurl.com/j7ou245

Ilmoita vähintään: nimi, osoite, numero, luokat, puhelinnumero, seura ja henkilökohtaisen transponderin numero (ei pakollinen). Transponderin vuokra on 5 euroa.

Ilmoittautumismaksu on 20 euroa per luokka. Jälki-ilmoittautumismaksu 40 euroa. Ilmoittautumismaksu maksetaan kilpailupaikalla ilmoittautumisen yhteydessä.

Muut
* Kilpailupaikalla on kahvio, jossa on tarjolla suolaista, makeaa, kylmää, kuumaa juotavaa ja syötävää. Kilpailupäivänä tarjolla lämmin lounas kanttiinista.

*Rata-alueella on mukavat olosuhteet ja T-paitakelit. Varatkaa omat jatkojohdot mukaan. Pöytiä ja tuoleja löytyy jonkun verran kerhon toimesta, mutta kannattaa varata omat mukaan jos mahtuu.

*Samassa tilassa sijaitsevalla touringradalla kaikenlainen ajaminen ja kävely kisapäivänä on tarpeetonta ja samalla ehdottomasti kielletty.

*Lisäinfoa majoituksista yms. kilpailuun liittyvistä asioista lisäisllään tähän topikkiin aina kun aihetta ilmenee.

SC Winter Cup -sarjaa tukemassa:

EuroRC
 
http://fi.eurorc.com/


[/quote]

5
Team Associated / Team Associated TC7.1 Factory Team
« : 10.10.16 - klo: 21.28 »
Hommasin Asson uuden touringkilpurin talven harrasteluksi ja avaan tähän autolle viestiketjun johon laitan aloitukseen hieman auton kasaamisesta, ensivaikutelmasta ja talven edetessä mitä milloinkin. Toivottavasti muitakin kirjottelijoita löytyy nopeasti.



Malli TC7.1 on siis uunituore alusta joka julkaistiin juuri kun tilattu TC7 oli saapumassa haltuuni. RCM:n Matti kuitenkin hienosti hoiteli homman ja mali saatiin käännettyä päivitettyyn versioon Valmistajan ensimmäisestä myyntierästä. Ei ole ihan joka kaupassa hyllyssä edelleenkään..  :wink:

Erot edelliseen TC7 malliin on melko suuria. Muutoksia ja parannuksia löytyy sieltä ja täältä. Painopiste on tuotu alemmaksi matalilla torneilla ja lyhyillä iskareilla, ohjaus on käännetty, vetareissa on tuplanivelet ja voimansiirtoakin on vahvistettu.



Kasaaminen aloitettiin iskareista jotka on nykymallin mukaisesti erittäin lyhyet matalan painopisteen saavuttamiseksi. Iskarit ovat Kashima pinnoitetut FOX versiot ja toiminta on sen mukaista. Jouset ovat 20mm pitkiä ja setuppia hinkatessa olen päätynyt käyttämään X-RAYN tekeleitä.

Iskareita kasatessa tuli vastaan pieni ongelma kun mäntien kiinnitysruuvit oli tehtaalla jäänyt pakkaamatta. Ruuvit on niin pieniä, ettei pakistakaan löytynyt vastaavia, mutta käynti myyjäliikkeessä korjasi puutteen.



Voimansiirrossa tulee eteen spooli teräksisillä vahvoilla ulostuloilla ja taakse ratasdiffi. Diffi kasautui ohjeen mukaan todella jäykäksi ja jätin ulostulojen ja rattaan välistä toiset shimmit pois. Nyt diffi pyörii smööthisti eikä ole osoitanu mitään oireilua vielä reilun tuhannen rataläpin jälkeenkään. Diffin kasasin pakettisetupin mukaan 3000 öljyllä, mutta myöhemmin vaihdoin tilalle 7000 öljyn. Vuotoja ei ole ilmaantunut.



Vetarit on tässä versiossa mallia tuplanivel edessä jo vakiona.



Osat on selkeästi ja ohjeen mukaisesti pusseissaan.






Alustan kasaaminen olikin lähinnä hiilikuidun ja alumiinin toisiinsa ruuvaamista ja auto kasautuu joutuisasti. Mitään vastoinkäymisiä ei matkalla tullut vastaan vaan ihan perus auton kasaamisen konstit riitti tämänkin valmiiksi saattelemiseen herkästi liikkuvilla osilla ilman mainittavia välyksiä.



Sähköt on mallia Pro Stock ja korin maalauksesta huolehti tietysti V-Dezign!

Tässä lyhyesti kasausvaiheesta. Laatu oli kaiken kaikkiaan korkeaa ja täytti kaikki odotukset. Seuraavaksi sitten kirjoittelua ajamisesta ja säädöistä. Jos tulee jotakin kyseltävää, niin mielelläni koitan parhaani mukaan vastailla.

-Jussi Rinne-

Sivuja: [1]