Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Aiheet - HasaP

Sivuja: [1]
1
Polttisautot / Mikä auto? varaosasaatavuus jne.
« : 01.06.15 - klo: 12.06 »
On ollut tuossa joitakin vuosia aika hiljaista ajelujen suhteen, mutta joka kesä hieman on tullut reviteltyä. Nyt vaan näyttää siltä, että auto alkaa olla sen verran vanha, jotta uutta voisi harkita.

Sabe kuollut pois, joten thunderin osia pitäisi jostain joko saada,(lähinnä tukivarret) tai sitten vaihtaa autoa.

Tässä ei ole vuosiin tarvinnut mitään tehdä, muuta kuin ajaa (vähän). Mulla on yksi ajossa ja kaksi raatoa, mistä olen aina tarvittessa repinyt osia kun on hajonnut. Nuo raadot alkaa olla vaan jo aika lailla käsitelty voimansiirron osia lukuunottamatta. Lisäksi linkit yms alkaa olla suhteellisen väljät.

Sain sen vielä korjailtua ja on jälleen ajokuntoinen, mutta alkaa osat olla aika lopussa.

Täällä kuitenkin on aktiivisempaa porukkaa, niin voisitte valaista vuosien hiljaiselon  jälkeen minua, että mikä tänä päivänä on järkevä auto. Mihin saa helposti osia? Mikä ei mene ihan vähästä hajalle?

Valitettavasti en löytänyt oikein sopivaa ketjua, missä tälläistä olisi pohdittu tai sitten ne oli niin vanhoja, että ei ehkä enää ajantasaista tietoa.

2
Polttisautot / HN Ultra GTP-2 kytkin.
« : 30.05.09 - klo: 14.52 »
Tuossa ihmettelin GTP autoni kytkintä, kun se koko ajan otti hieman kiinni. Uudesta asti ollut vaiva. Reilun viisi tankkia tuolla olen nyt pöristellyt. Vaivasi vaan se, että aina pysähtyessä kokonaan auto moottori sammui. En uutta autoa heti halunnut purkaa, niin korjasin tilannetta suurentamalla vaan karusti tyhjäkäyntiä, jotta auto pysyi käynnissä myös paikallaan. Joutui tietysti sitten jarrulla pitämään sen paikallaan.

Tänään kuitenkin purin auton. Yksi kytkinpaloista oli rikki, jonka murut aiheutti pitoa.

Samalla kun purin auton, niin ihmettelin kytkimen kellon ideaa. Päätypultin alla ei ollut prikkaa. Sinne ei sovi tuo manuaalin 7mm halkaisijainen prikka. Kellon reikä on 6,4mm. Siellä päässä ei tuossa kellossa ole myöskään laakeria. Tuohan syö aina hetken päästä tiensä läpi tuon pultin, kun rakenne on noin i*ioottimainen. Nyt kellon päittäisliike oli jo kasvanut noin 2 milliin. Ei hyvää päivää millaisia virityksiä näissä vehkeissä on. Ohessa kuva pultista ja kellosta. Kellon päässä näkyy hyvin hitusia, miten se on syönyt sinne tuota pulttia hitusiksi.

Ei oikein kannusta kasaamaan tuota, kun tietää, että se ei toimi kuin hetken. Kellokin on kulunut tuon pultin syömisen seurauksena, joten sekin menee varmaan vaihtoon.

Onko mulla näitten kans vaan käsittämättömän huono tuuri, vai onko nuo honkkarit oikeasti noin hanurista? Toihan on suunniteltu jo siten, ettei kestä kun pyhättömän viikon, mikäli tuo nyt on oikein ollut. Aina kun kytkinkello pyrkii auton suunnassa eteenpäin, niin tuo kello syö tuon pultin kantaa. Käytännössä aina jarruttaessa. Pikkuhiljaa jo meikäläisenkin hermoa alkaa tämä homma kiristämään, kun aina vaan on ongelmia. Oli auto sitten mikä tahansa, niin joku maanantaipäivän kipale mulle osuu.

Olisko jollain omastaan jakaa tietoutta, miten se muissa on kasattu. Tämä paketti oli RTR, eli en voi syyttää itseäni väärin kasaamisesta. Kait näillä joku takuu sentään on? Laittelinkin rc-garageen samasta asiasta postia.

Tässä linkki ohjeeseen. Kohta 37 oheisessa pdf tiedostossa.
http://www.ofna.com/pdf/34317-GTP-2-RTR-MANUAL.pdf

Tuon mukaan siellä pitäisi olla ne laakerit eri tavalla kuin minulla oli. Liekkö ohje sitten ihan saman autonkaan. Minulla ne laakerit on siellä kellon puolella molemmat peräkkäin.

3
Polttisautot / Käyntiongelmia STS D30M.
« : 02.05.09 - klo: 19.53 »
Nyt on pakko jo kysyä mahdollisesti viisaammilta.
Olen paininut tuon STS koneen kans pienien käyntihäiriöitten kans. Pukilla auto käy kuin kello, mutta ajaessa aina välillä vaan sammuu. Tulppa on tuore novarossin 6 ja ilmanputsarikin pitäisi olla ok. Lämmöt ok (100-130). Kiertää nätisti ja pyörii tyhjäkäyntiä hienosti. Servojen säädöt on oikein. Tyhjäkäynti siis säädetty ruuvilla, eikä servolla.

Olen huomannut ilmakuplia letkuissa aina välillä. Mistä tuo johtuu? Vaihdoin jo tankinkin toiseen, kun loiskelevyjä oli rikki. Ei auttanut. Letkusto on noin 35cm pitkä ja välissä on suodatin. Klemmaritkaan letkuissa ei auta.

Vuotoja ei pitäisi olla.

Löpö on byronin 25% Race gen2.



4
Polttisautot / Rotostart pyörii "tyhjää"?
« : 13.02.09 - klo: 09.27 »
Mikähän tuota vaivaa, kun toisessa autossani on rotostart, joka pyörii tyhjää? Se starttisysteemi on ehjä, kun katsoin rattaat. Se koneen päässä oleva osa, johon roton isompi hammasratas tulee, ei tunnu olevan kiinni kampurassa. Ei varmaan kuulukaan koko ajan olla, mutta kun se ei ota kiinni ollenkaan.
Onko siellä takana jokin jousi tms., joka painaa pyöritettäessa sitten jotain kiinni kampiakselille?
En ole aiemmin noita nähnyt tai purkanut.

Uusi vehjes minulle, enkä ole saanut sitä käyntiin kertaakaan. Muutaman kerran se pyöräytti konetta ja sit ei mitään. Pyörii koko ajan vaan tyhjää.

5
Polttisautot / Tulpan lämpöarvon selvittäminen?
« : 08.02.09 - klo: 20.59 »
Miten voi selvittää tulpan lämpösyyden jälkikäteen? Onko se edes mahdollista? En nimittäin löytänyt niistä mitään merkintöjä.

Olen nyt noita romuja haalinut itelleni, joiden mukana on tullut erinäinen kasa tulppia jne. Työnnänkö surutta roskiin kaikki tulpat, joissa pakettia ei ole tallella?
Ettei käy nii, että ohhoh olipas kuuma tulppa ja mäntään sulaa kohtuuhintainen reikä. Voinhan tietysti ajella kohtuudella ja seurailla vähän, mitä käy. Ainakin tuolla toisella autolla uskaltaa antaa mennä, kun ei mene mikään järjin uusi kone.

Vai kokeiluunko tämä tulpan valinta perustuu joka tapauksessa muutenkin?

6
Polttisautot / Akun jännite / servot palaa?
« : 06.01.09 - klo: 18.36 »
Moro,
Mikä tuommoisen 6V vastaanottimen akun jännite mitattaessa pitäisi suurinpiirtein olla? Mulla yleismittari näyttää 7,5V, kun äsken mittasin.
Aloin vaan asiaa ihmettelee, kun vasta joulun alla meni ohjauksen servo vaihtoon. Nyt näyttää pahalle, että toi uusi futabakin on entinen. Kääntyy vaan aina tappiin oikealle, kun kytkee lähettimeen virrat. Voiko toi ylijännite tappaa noi servot? Toisaalta vain ohjausen servon kanssa on ongelmaa.

KO PROPO on lähetin ja vastaanotin.

Uutena harrastelijana alkaa jo ihan vi***aa, kun koko ajan on toi vehje p*skana. Noita servoja ei kuitenkaan viittis ostella joka ajoreissulle uutta.

Sivuja: [1]