Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Aiheet - kenne

Sivuja: [1]
1
Puuhailemme ko. tapahtumaan RC drift osastoa jotta saataisiin 'leikkiautoille' enemmän uskottavuutta ja näkyvyyttä.

Paikalle tehdään pieni mattorata jossa voimme esitellä upeaa lajiamme, RC autoilun.
Pääpaino on drifting.
-Maanantaina pidämme pienimuotoisen drifti'kisan'.
-Sunnuntaina oli hiukan puhe että VTR kuskit mittelisivät toistensa taitoja hallita autoja liukkaalla ja pienellä radalla jos riittää innostusta aiheeseen.
-Mineillekin löytyy mahdollisuus mittelöön jos on kiinnostusta.

Toivotamme Vintage Racing ja Mini (1/10) kuskit mukaan tekemään julkisuutta luokillenne.

Ratahan ei vastaa millään lailla touring tms. kisarataa pienen tilan puutteen vuoksi.
Tilaa meillä on vain 60-100 neliötä riippuen miten saamme hyödynnettyä tilaa.

KIITOS tästä mahdollisuudesta lankeaa täysin FHRA:n avoimelle ajattelulle ja sille firmalle joka jätti ko. messupaikan lunastamatta :-)

Eli auto ja radio kainaloon kun tulette messuille. Rata on käytettävissä em. laitteille.

Lisätietoja aiheesta saa minulta nrosta 0400 505 506
Olen huonosti näppiksen ääressä joten rohkeasti vain luuri kouraan. Ja jos ei uskalla puhua niin ainahan tekstiviestitkin toimii. :wink:

RC auto ei toimi ilmaisena sisäänpääsynä messuille. Valitettavasti ja itse olen liian köyhä maksamaan muita sisään.
Jos on aktiivinen ja tulossa tosissaan mukaan puffaamaan lajiaan joka päiväksi voidaan asiasta keskustella.

2
Vapaa keskustelu / Jääratoja 1:1 autoille?
« : 27.12.10 - klo: 22.57 »
En tiedä onko tämä ei RC aiheinen kysely luvallinen täällä....mutta modet siivotkoon jos ei sovi.


Onko minnepäin jo avattu jääratoja talviajo oppiin ?

3
Onko kellään tietoa missä autossa voisi olla 'beltti' jossa on.
Noin 125-128 hammasta tai siis pituutena n. 375-384mm.
Hammastus 3mm (yleisin 1/10 turisteissa ja krossareissa).

Tamiya TA05MS mallissa
etu 123T 396mm  -> liian lyhyt mun projektiin

4
Sähköautot / Crawler/Scale offroad 'harrastaja' hoi hoi
« : 29.08.10 - klo: 21.03 »
Pakko tämä on tännekin laitta jotta tieto kulkisi.
Omakohtasesti menny joku tapahtuma ohi kun ei tule kisasivustoa seurailtua.

Stadi Open scale ja crawling tapahtuma/kisa Helsingissä 18.Syyskuuta -10

Tapahtuma on tarkoitettu harrastajille, uusille ja vanhoille, missä pääsee kokeilemaan kisaamista mukavassa seurassa ilman että tarvitsee otta kiristävää pipoa mukaan.

Lisää aiheesta RC-Offin sivulta:
http://www.rc-offi.net/smf/index.php?topic=4978.0

5
Tätä olen jo huudellu aikaisemmin RC-Offi.net palstalla.
Nyt näyttää siltä että vihdoinkin saan duunista vapaata ja voi keskittyä oleelliseen.

Tarkoitus että kisa ajettaisiin ns. iltakisana kolmella eri paikalla Helsingissä (Kaivopuisto, Vuosaari ja Linnanmäen edustalla).

Luokkina on 1,9 Scale, 2,2 Pro, 2,2 Sportsman ja 2,2 Junior (alle 15v kuljettaja).
Ilmoittautumismaksu 10€, Junnut 5€ jos 'isukki' tai perheestä useampi kuski.
Tämä maksu vain ja ainoastaan sen takia että olen liian persaukinen rahoittaakseni palkinnot yms mahdolliset kulut.

Ilmoittautumisaika päättyy 10.9-10 klo 24.00.

Jälki ilmoittautuakin voi tuplahintaan. (saisko tällä vipinää ilmoittautumiseen)
Tämä siksi että tiedän tarvitseeko ostaa palkinnot ja kuinka paljon ne saa maksaa. Eli ei mitn v***uilua, vaan ihan käytännön syistä.
Ja palkinnon myyjä tarvitsee aikaa mahdollisen laatan tekoon, sitäpaitsi olen taas sitä edeltävän viikon jumissa laivalla/autossa.
Jokaisella ajopaikalla ajetaan 2 rataa (2 x scale ja 2 x 2,2).
2,2 luokat ajavat samaa rataa joten ajaa voi vain yhdessä 2,2 luokassa /kuski.

Tarkoitus olis aloittaa ajaminen Kaivopuistossa viellä valoisaan aikaan eli viellä alustava aika 18-19,
Vuosaari ja Linnanmäki ajetaan pimeän tultua. Kummatkin paikat ovat Stadilaisittain valaistuja.

Valot autoissa ovat suositeltavia koska aina löytyy joitain mahdollisia varjopaikkoja jonne en aijo tuoda spotteja.
Valojen koossa ja sijoitusessa ei ole vaatimuksia.
Scale luokassa tosin olisi suotavaa että valot olisi siinnä missä kuuluukin. Niiden lisäksi toki voi viellä lisäksi taittaa 'alustavalot'.
Toki kuljettaja voi varustaa itsensäkin valoilla jos näkee tarpeelliseksi.



Nyt tarvitsisin viellä muutaman kaverin mukaan talkoisiin ratojen suunnitteluun ennen kisapäivää.
Sekä pari 'vastuuhenkilöä' per ajopaikka.

Löytyisikö vapaaehtoisi jotta sataisiin tämä onnistumaan?


Ilmoittautuakin saa http://www.rc-offi.net/smf/index.php?topic=4978.0.
Tai sähköpostilla kennester@gmail.com puh kyselyt 0400 505 506 Kenne

6
Ensiksi SUURI kiitos osallistuneille - TE teitte tästä kilpailun.

Osallistujamäärä hiukan kutistui joten täyttä 16 auton kaaviota ei saatu aikaiseksi ja jouduimme ajattamaan muutaman 'sooloajon' kaaviossa.

Lajittelun tulokset:
1.  Jan Öhman, Kypak, Yokomo BDM
2.  Marko "Drift King" Jussila, Kypak, Tamiya TRF 415 msx
3.  Sami Huhta, PKSRCA, HPI Sprint 2 Sport
4.  Jukka Eskelinen, PKSRCA, Tamiya TRF415MSX
5.  Antti "sivuluisu" Hanninen, PKSRCA, HotBodies Cyclone
6.  Pekka Kuronen, PKSRCA, HPI Sprint 2
7.  'Nasty', Asso TC4
8.  Ari Reiman, PKSRCA, HPI Pro D
9.  Jani Salmela, PKSRCA, Yokomo-mr4bd
10. Toni Franzi, PKSRCA, Schumacher Axis II
11. Tommi Turku, Tamiya TT-01, PKSRCA
12. Jari "Jaska" Virtanen, UAU
13. Walter Virta

Finaalissa olikin sitten tiukka vääntö kun 1-2 sijasta piti ajattaa useampaan kertaan jotta voittaja saatin selville.

Lopputulokset:
1. Jan Öhman, Kypak, Yokomo BDM
2. Pekka Kuronen, PKSRCA, HPI Sprint 2
3. Antti "sivuluisu" Hanninen, PKSRCA, HotBodies Cyclone
4. Sami Huhta, PKSRCA, HPI Sprint 2 Sport

B-kaavion 2 parasta oli Tommi Turku ja 'Nasty'

Drifteri autojen kesken yleisö/kilpailijat saivat äänestää mielestään hienointa autoa ja voiton vei tämä oranssi Subaru



Onneksi olkoon voittajille ja hyville kilpailijoille.

Tähän alle saa tai itseasiassa kuuluu antaa palautetta kiplailusta, sen kulusta, radasta, tuomaroinnista ja koko 'paketista' jotta jos joskus viellä ollaan tuohuamassa jotain vastaavaa niin voisimme ottaa opiksemme ja tehdä parempi kilpailu niin järjestelyn kuin kilpailijoiden puolesta.
Jo itse tiedostettua oli:
-maton epätasaisuun
-huono tiedoitus/aikataulun teko
-ylimääräiset odottelut, joista osa kylläkin johtui siitä että osa kilpailijoista osallistui myös Mini kisaan ja olivat juuri silloin ajamassa sitä

PKSRCA:n puolesta kirjoitti Kenne

Edit: 22.02-09 kuvan vaihto

7
Tervehys luistelijat.
Olen vanhoilla päivillä innostunut näihin 'leikkiautoihin' kun rahat on loppunut leikkimään kilvanajoa noilla isommilla konevempaimilla.

Ostin käytetyn TT-01:sen ja olen sitä näperelly nyt ensin driftaus homman ja kattelen josko se olis 'SE' laji vai olisko se joku muu RC auto juttu.
Auto oli ostettaessa 'ruullaava' alukardaanilla ja kuula laakereilla.
Nyt olen hommanut siihen seuraavat romppeet.
-Speed Passion Inspire RTR combon (asenteella eniten on melkein riittävästi vaikkei edes osaa ajaa). Tehoa on rajoitettu jonnekin puoleen väliin.
-Speed Passionin 4000mah 25C 7.4V lipo akut.
-Sanwan radion mukana tullut 'mikälie' ohjaus servo.
-välitykset taitaa olla 19/61
-3racingin metallinen moottorin kiinnityspukki
-6mm alumiininen rengas hubisarja
-säädettävät ylätukivarret
-3Racing valmiiksi kasatut aluiskarit (jonne laitoin UR 45cps öljyt)
-jousina sarjassa mukana olleet mustat.
-3racing kuulalaakeroitu alumiini ohjaus
-Tamiyan 6-puolaiset kromivanteet jossa driftirenkaat valmiiksi liimattu

Eteen laitoin vähän haritusta ja ihan vähän negatiivista camberia.
Taakse laitoin suht reilusti (melkein kaikki mitä saa) camberia. Auraustahan noihin ei pyst laittamaan.
Taakse tungin tasauspyörästön ihan täyteen venehommista jäänyttä suht tukevaa vesivaseliinia jotta olis edes vähän lukko ominaisuuksia.

Noilla säädöillä laite puski paljon ja kun sen sai sladiin niin ei tienny minne se on matkalla ??? Samoin kävi kun kokeilin 'orkkis' slikseillä ja foami renkailla.

Tänään kävin hakemassa.
-3Racingin spooli taakse (uudet vetarit joutuu viel huomen hakeen)
-Tamiyan kuuladiffi eteen

Etu ylätukivarret käänsin toisinpäin (niin että se säätö vanttiruuvi on taaksepäin) jotta sais lisää casteria josko se edes suoralla kulkis suoraan ??

NYT tarttis PAAALJON lisää vinkkejä tuomioita edellämainittuihin ratkaisuihin.
Olen yrittänny parin kolmen yön aikana kahlata läpi tämän ja RC Drifting Finland foorumin löytämättä mitään todellista. Ainoastaan suuntaa antavia vinkkejä (jolla valkkasin nämä ratkaisut).
Voisiko joku pistää vähän arvoja millaisia pöränkulmia ja painojakumia te käytätte vastaavassa paketissa ja mitä noista ratkaisuista on vääriä ja mitä muuta pitäisi viellä tehdä.
Pistin pelin tossa piänten (7 ja 8mm 1/4") hylsyjen päälle jotta saisin vähän 'puntaroitua' tota tasapainoa. Nyt auto on hiukan takapinoinen (balanssipiste oli n. 55/45) sivusuunnassa ihan-ihan vähän perän paino moottorin puolella.

Hyvistä neuvoista suuresti kiitollisena olisin jotta pääsisin edes alkuun hommassa. Sen verran kerkesin tuossa ennen ostoa parin viikon ajan opetella ajamaan radiolla että saan auton kyllä perjaatteessa jo pysymään radalla 
Niin ja tämä testaaminen on tapahtunut sisäradalla (Lippulaiva - Espoo) matolla ja matolla tai ainakin sisätiloissa ajoa varten ajatellen rakentelen.

Toki muutkin vinkit alustan tekemiseen 'turisti' ajoon ovat tervettulleita. Niistä on käyttöä jos en opi tota driftaamista. Se ilmeisesti poikkeaa radikaalisti drifterin säädöistä.

Sivuja: [1]