Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Aiheet - valtsu99

Sivuja: [1]
1
Tulokset / FTT 2024 -Sarjapisteet
« : 26.02.24 - klo: 17.39 »
Moro,

Liitteenä FTT 2024 sarjapisteet kahden ajetun kisan jälkeen.

Valtteri

2
Liitteenä FinTrack Tourin sarjasäännöt kaudelle 2024.

Osakilpailuita ajetaan 3kpl. Oulun kisa saattaa kuulemma elää vielä EM-kisoista johtuen.


Kilpailupäivät (FTT lauantaina, 12TT sunnuntaina):
FTT/12TT I 27.-28.1.2024 Äänekoski
FTT/12TT II 24.-25.2.2024 Vantaa
FTT/12TT III 6.-7.4.2024 Oulu

Valtteri

3
Luokkamuutosten johdosta on FTT:hen (yhdistetty TSS-10 ja TSP-10), sekä 12TT (GT-12) luokkiin haussa uusi ykstyyppimoottori.

Moottoreita tullaan valitsemaan 2kpl, toinen aloittelijaystävällinen budjettiversio ja toinen kilpaijoille suunnattu moottori.

Ilmoita tarjoamasi moottorit allekirjoittaneelle 4.8. mennessä.



Pyydämme kiinnostuneita maahantuojia ehdottamaan itse parhaaksi näkemiänsä moottoreita vaatimusten pohjalta.

- 17,5T käämitys

- budjettiversiossa kiinteä ennakko

Jälleenmyyntihinta:
budjettiversiossa 50-80€
Kisaversiossa 80-130€

- Oltava saatavilla vähintään kesään 2025 asti, mielellään pidempään

- Tasalaatuinen, kestävä moottori

- Yhteensopivuus nykyisiin autoihin

Testaamista varten tarvitaan vähintään 4  samanlaista testimoottoria.

Moottorin valinnassa huomioidaan
- yleinen laatu
- moottorin ajettavuus
- juotossiltojen laatu
- lämpeneminen eri välityssuhteilla
- moottorin saatavuus yleisesti
- hinta

4
Kilpailijoiden kanava / FTT ja 12TT tulevaisuudesta
« : 11.03.23 - klo: 09.45 »

Tästä on taustalla ollut puhetta jo pitkän aikaa, mutta koska muutama ihminen ei voi kuin aavistella kilpailijoiden mielipiteitä ja ajatuksia ja kilpailut tehdään kuitenkin kilpailijoita varten, haluaisin asiallisia kommentteja FTT ja 12TT:n yhdistämisestä puolesta ja vastaan. Toivon että tähän vastailevat pääasiassa kilpailunjärjestäjän ja ne, jotka ajavat tai suunnittelevat ajavansa jompaa kumpaa sarjaa.

Toivon että vastailette omalla nimellänne ja kerrotte vaikka roolinnekin (esim Valtteri Pausio, FTT -kuski, ajatuksissa myös 12TT) Ajatuksensa voi toki laittaa vaikka mulle YV:nä niin voin nimettömänä julkistella niitä tänne.

Tämä ainakin FTT:n osalta vaatii pieniä uudelleenjärjestelyjä. Minun ajatukseni olisi, että TSS ja TSP yhdistetään yhdeksi luokaksi, esim 17.5t kiinteällä välityksellä.

Mielestäni kumirengasluokat (tämä yhdistetty stanu-poro ja TSM) ajettaisiin toisena päivänä ja 12TT luokat toisena. En ota kantaa kumpi ajetaan la ja kumpi su. Kumirengas -päivänä olisi touringille sopiva rata ja Foam -päivänä mattisrata.

Uskoisin että tämä lisäisi molempien sarjojen osallistujamääriä, karrikoidusti yksillä matkakustannuksilla saat kaksi kisaa —> osa touring -kuskeista ajaisivat varmasti myös mattissarjaa ja toisinpäin. Lisäksi tämä helpottaisi kilpailunjärjestäjiä vapauttamalla viikonloppuja ja resursseja muille sarjoille ja muuhun toimintaan.

Valtteri

5
Tulokset / FTT 2023 -Lopputulokset
« : 19.02.23 - klo: 21.51 »
Liitteenä lopputulokset.

Valtteri

6
Liitteenä sarjasäännöt ja lisämäärys kaudelle 2023.

Tärkeimpinä sääntömuutoksina varmaankin lisenssipakko TSS-10 ja TSP-10 kuljettajille, takasiiven malli ja videotuomarointi.

Valtteri

Edit. Lisätty tärkeimmät sääntömuutokset

7
Haussa olisi siis kauden 2023 FTT-osakilpailut.

Sisäkilpailut tammikuu-huhtikuu (ja syyskuu-joulukuu) väleille
ja ulkokilpailuja toukokuu-elokuu välille.


Olkaahan seurat yhteyksissä allekirjoittaneeseen 20.8. mennessä mielellään (alustavilla) päivillä, niin saadaan alustava kisakalenterisuunnitelma AKK:lle käsittelyyn.


Valtteri
FTT -luokkayhteyshenkilö

8
Sähkötouringin FinTrack Tour -sarjaan haetaan sisärenkaita 2023-2024 ja niiden testaajia. Tämänhetkisten sisärenkauden sopimuskausi on loppumassa.

Sisärenkaat

Nykyiset sisärenkaat ovat osoittautuneet epätasalaatuisiksi ja niiden sopimuskausi on loppumassa, jonka johdosta renkaat kilpailutetaan.
Pyydämme kiinnostuneita maahantuojia ehdottamaan itse parhaaksi näkemiänsä renkaita vaatimusten pohjalta.

- Tasalaatuinen
- käyttövalmis, valmiiksi liimattu 4 renkaan setti
- Mattoradoille tarkoitetut
- Mielellään kovempi ja vähemmän sottaava kuin tämänhetkinen rengas
- Oltava saatavilla vähintään toukokuuhun 2024 asti, mielellään pidempään

Testaamista varten tarvitaan vähintään 9 settiä samanlaisia testirenkaita. Renkaiden osalta testauksessa tullaan kiinnittämään erityistä huomiota tasalaatuisuuteen, pidon määrään uutena ja renkaan kuluessa, renkaan sottaavuuteen, liimauksen pitävyyteen ja renkaiden ajettavuuteen.

Testikuskit

Haussa siis myös testikuskit kilpailutettaville renkaille (testaukset suoritetaan todennäköisesti syksyllä 2022) seuraavien vaatimusten pohjalta:

- Pystyt arvioimaan ja raportoimaan renkaan tasalaatuisuutta, ajo-ominaisuuksia ja kulutuskestävyyttä
- Olet lahjomaton ja puolueeton
- Kierrät säännöllisesti FTT-kilpasarjaa (TSM-10, TSP-10, TSS-10)
- Sinulla on kalusto ja paikka testata renkaita

Mikäli täytät yllä olevat kriteerit ja sinulla on halua ja motivaatiota testata FTT-sarjan tulevan kauden renkaita ota yhteyttä 4.5.2022 mennessä.

Maahantuojien tulee ilmoittaa ehdottamiensa tuotteiden tiedot 4.5.2022 mennessä allekirjoittaneelle.
Kilpailutettavat tuotteet ja testikuskit hyväksytään AKK:n lajiryhmässä, jonka jälkeen ollaan yhteydessä maahantuojiin, sekä testikuskeihin.




Ystävällisin Terveisin
Valtteri
FTT-Sarjayhteyshenkilö

9
Sähkötouringin FinTrack Tour -sarjaan haetaan sisärenkaita ja TSP-10 (tarjotut moottorit ovat ehdolla myös GT-12 luokkaan kausille 2023-2024) luokkaan (ProStock) uutta yksityyppimoottoria kausille 2023-2024. Molempien tuotteiden sopimuskaudet ovat loppumassa.

Sisärenkaat

Nykyiset sisärenkaat ovat osoittautuneet epätasalaatuisiksi ja tämän johdosta renkaat kilpailutetaan.
Pyydämme kiinnostuneita maahantuojia ehdottamaan itse parhaaksi näkemiänsä renkaita vaatimusten pohjalta.

- Tasalaatuinen
- käyttövalmis, valmiiksi liimattu 4 renkaan setti
- Mattoradoille tarkoitetut
- Oltava saatavilla vähintään toukokuuhun 2024 asti, mielellään pidempään

Testaamista varten tarvitaan vähintään 9 settiä samanlaisia testirenkaita. Renkaiden osalta testauksessa tullaan kiinnittämään erityistä huomiota tasalaatuisuuteen, pidon määrään uutena ja renkaan kuluessa, liimauksen pitävyyteen ja renkaiden ajettavuuteen.

TSP-10 moottori

Nykyisen Reedy Sonic moottorin hinnannostopaine on suuri joten sen hintaa ei voida taata, mutta nykyisellä TSP-10 -moottorilla saa kilpailla vielä ainakin kauden 2023, mahdollisesti myös pidempään.

Pyydämme kiinnostuneita maahantuojia ehdottamaan itse parhaaksi näkemäänsä moottoria/moottoreita vaatimusten pohjalta.

- 13.5T käämitys
- Kiinteä ennakko
- Jälleenmyyntihinta 50-80€
- Oltava saatavilla vähintään kesään 2024 asti, mielellään pidempään
- sopivuus säätimen 0-ennakkokäyttöön
- Tasalaatuinen, kestävä moottori
- Yhteensopivuus nykyisiin autoihin

Testaamista varten tarvitaan vähintään 4  samanlaista testimoottoria.

Moottorin valinnassa huomioidaan
- yleinen laatu
- moottorin ajettavuus
- juotossiltojen laatu
- lämpeneminen eri välityssuhteilla
- moottorin saatavuus yleisesti
- hinta


Päätös valittavasta moottorista pyritään tekemään toukokuun loppuun mennessä.


Maahantuojien tulee toimittaa ehdottamansa tuotteet 28.2.2022 mennessä allekirjoittaneelle. Pyytäisin olemaan yhteydessä viimeistään viikkoa ennen taka-rajaa ja ilmoittamaan millä tuotteilla kilpailutukseen osallistutaan ja sopimaan toimituksesta.



Ystävällisin Terveisin
Valtteri
FTT-Sarjayhteyshenkilö

edit. Syystä että osa lajiryhmästä vaihtelee mieltään about viikon välein laitetaan kilpailutukset hetkeksi tauolle ja koitetaan saada jokin hieman pidempikestoinen päätös, ennen kuin katsellaa kilpailutuksia lisää

10
Tulokset / FTT 2022 -Lopputulokset
« : 08.01.22 - klo: 19.52 »
Liitteenä TSS-10, TSS-10 NM, TSP-10 ja TSM-10 luokkien lopputulokset.

Nostan käden ylös virheen merkiksi TSS-10 väärin jaetuista palkinnoista. Katsellaan ne kuntoon asianomaisten kanssa (asianomaiset olkaa yhteydessä minuun, jos en ole teihin)

Valtteri

edit 21.3.2022 Sarjapisteet päivitetty
edit 3.5.2022 Sarjapisteet päivitetty
edit 1.10.2022 Lopputulokset lisätty (TSS ja TSM)
edit 2.10.2022 Lopputulokset lisätty (TSP)

11
Moro

Aattelin tehä topiikin, jossa voidaan keskustella FTT:n tulevista säännöistä ja tarvittavista sääntömuutoksista pitkin kautta, aina siihen asti että lähettelen säännöt lajiryhmälle ja hallitukselle hyväksyttäväksi. Tarkoituksena on siis kehittää sarjaa ja saada siitä mahdollisimman harrastajaystävällinen, sekä hoitaa tuo sääntöjen päivittely niin ettei ohjeiston julkaisuhetkellä tulisi kuskeille yllätyksiä sääntöjen suhteen. Sääntöehdotuksia voi toki laitella mulle suoraankin vaikka yv:llä, sähköpostilla tai kirjekyyhkyllä, jollei itse halua niitä täällä ilmaista, ja laittelen niitä sitten anonyymisti tänne. Keskustelu on tarkoitettu lähinnä niille, ketkä sarjaa ajelee/suunnittelee ajavansa, sekä tietenkin kisanjärjestäjille. Pidetään keskustelu asiallisena!


Mulla on ittellä tähän alkuun pari sääntömuutosta:

Ei niinkään sääntömuutoksena, vaan selvennyksenä voisin ohjeistoon merkata, että mitkä kohdat koskevat niin lisäluokkia, kuin FTT-luokkiakin. Käytännössä kaikki yleiset asiat: ilmoittautuminen, maksimi latausvirrat, tuomarointikohteet, palkinnot… koskevat kaikkia, kun taas luokkakohtaiset asiat: kilpailunumerot, katsastus, kori, moottori…. koskevat vain FTT-luokkia (TSS-10, TSP-10 ja TSM-10)


Eli tuo tämänhetkinen siipisääntö kaipaisi hieman päivittelyä, jotta saadaan nuo joidenkin korien mukana tulevat banaani-siivet hyväksytyiksi, eli 190mm*40mm*20mm laatikkoon mahtumisen sijaan siiven pitäisi mahtua 40mm*20mm reiästä ja maksimileveyden oltava edelleen tuo 190mm. Lisäksi mielestäni nostajien (ja mattojen) turvallisuuden vuoksi olisi hyvä rajoittaa siivet kaupallisiin lexanista valmistettuihin 1/10 sähkötouring siipiin. Sanamuotoa pitää varmaan vielä vähän hioa, mutta perusperiaatteeltaan varmaankin tuon kaltainen sääntö tulee olemaan.
Muutamat ovat kyselleet lisämääräyksen perään juurikin tuon siipisäännön tiimoilta jo kaudelle 2022, mutta mielestäni lisämääräykseen ei ole suurta prioriteettiä, sillä tämänhetkinen siipisääntö on todella yksiselitteinen ja siinä ei ole mitään väärän tulkinnan mahdollisuutta. Jos uusi lisämääräys tehtäisiin kiireellä ei ole taattua että yksiselitteisyys säilyy.
Kyseinen siipisääntö on ollut käytössä ~viitisen vuotta, joten yllätyksenä se ei ole kenellekkään tullut.
Jokaisena vuonna on ollut joitakin koreja, joiden mukana tuleva siipi ei mene siipisääntöön. Lisäksi mikään sääntö ei nykypäivänä pakota käyttämään korin mukana tullutta siipeä, eli siiven voi vaihtaa laatikkoon mahtuvaan versioon tai leikata banaanisiiven niin pieneksi, että se laatikkoon mahtuu.

Toinen mielestäni ajankohtainen sääntömuutos voisi olla virissä akkujännitteen vapauttaminen HV-jännitteeseen ja akun nimellinen jännite saa olla maksimissaan 7,6V. En usko että kukaan akkuaan HV-jännitteeseen lataisi, mutta tämä helpottaisi shortyjen käyttöä pidemmän ajoajan merkeissä. Lisäksi tämä vähentäisi rumbaa katsastuksessa.

Kolmantena mietintämyssyyn korisääntö. Tuo korin minimipaino vaatii hieman viilailua, ajatuksenahan siinä on noiden paperikorien pois rajaaminen. Tämä olisi periaatteessa helpompaa esimerkiksi suoraan paksuutta rajaamalla (esim min 0,6mm), mutta paksuuden valvominen on käytännössä mahdotonta, kun ainakin ZooRacingin koreissa tuo paksuuden ”leima” on korista pois leikattavalla alueella.

Tällä kertaa viimeisimpänä, mutta ei todellakaan vähäisimpänä näkisin lisenssisäännön. Tällä hetkellähän lisenssi on pakollinen vain virissä, mutta mielelläni laittaisin sen pakolliseksi myös poroon ja stanuun. Tällöin kaikille kilpailijoille saataisiin AKK:n vakuutus kisoihin ja varsinkin nyt korona-aikana, ainakin oman tulkintani mukaan, kisat voitaisiin järjestää yksityisitilaisuuksina, jolloin kisojen järjestäminen olisi ”helpompaa” koronarajoituksista huolimatta, näin ollen näkisin että tuolla vajaalla 30 eurolla saa enemmän, kuin mitä se maksaa. Alla lainaus AVI:n sivuilta

Lainaus
Yleisötilaisuuksia eivät ole lajiliittojen alaiset viralliset ottelut ja kilpailut, joihin osallistuminen edellyttää lähtökohtaisesti urheilijalisenssiä. Edellytyksenä on myös, ettei paikalla ole yleisöä. Harjoitusottelut eivät myöskään ole yleisötilaisuuksia, jos niissä ei ole yleisöä.

Nämähän ovat siis kaikki henkilökohtaisia mielipiteitäni/ideoitani, eikä mitään ole lyöty lukkoon.

Valtteri Pausio
FinTrack Tour Yhteyshenkilö

12
Liitteenä FTT 2022 -sarjasäännöt.

Talvikauden kilpailut:

FTT I 8.-9.1.2022, Vantaa/Fullspeed RC
FTT II 12.-13.2.2022, Eurajoki/Rauman Seudun RC-Harrastajat
FTT III 19.-20.3.2022, Äänekoski/Äänekosken pienoisautoilijat
FTT IV 23.-24.4.2022, Vantaa/Fullspeed RC

FTT II 1.-2.10.2022, Äänekoski/Äänekosken pienoisautoilijat


Kesäkauden kilpailut:

FTT V 11.6.2022 Kouvola/Kuusankoski Kymen Pienoisautokerho ry
FTT VI 9.7.2022 Ylistaro Vaasan urheiluautoilijat ry / EPUArc
FTT VII 13.8.2022 Kouvola/Kuusankoski Kymen Pienoisautokerho ry



Kesäkauden kilpailukalenteri on vielä suunnittelun alla.

edit. Päivitetty ohjeisto ja kilpailut
edit. Lisätty FTT II päivämäärä ja järjestäjä, päivittelen ohjeiston, kunhan hyväksytään

Valtteri

Sivuja: [1]