Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Aiheet - mikari

Sivuja: [1] 2
1
Ajan puutteessa myydään

- Kyosho mp10e LRP kisasähköillä, ajettu vain 200 kierrosta Turussa
2 kierrosta uusia kisarenkaita, alum C-palat, 4 2S akkua LRP, Sanwa voimaservo, 1800kv ja 2100kv LRP moottorit, varaosia
600€ + Sanwa Ratti lipoakulla lisähinnasta 100€ + Orion tupla 10A x2 laturi 100€

myyty!

- Kyosho Optima/Javelin remake
optioita kuten vakaimet, ajoakkuja, varaosia, renkaita, Orion dDrive harjaton moottori, gigaratti
300€
myyty!

- Inferno GT 1:8 Sanwa kisaservoilla ja Picco GT .21 kilpamoottorilla
4 asteen CNC c-palat, mp9 nivelvetarit, etunivelkardaani, IGW008 aski, vakaimet,
diffit neljällä pikkurattaalla, 2 kierrosta uusia renkaita, upea Ferrari F430 kyosho kori, ilmansuodattimia,
mersun uusi maalaamaton kori, life vastarin akku jne.
400€

- Fw06 1:10 Picco .12 kisakoneella + virityspilli, alkuperäinen uudehko pullstart kone mukaan,
uudet foamit, kumirenkaita, viritysosia kuten säädettävä kytkin, alukardaanit, vakaimet, life vastarin akku,
nitro kamat sis starttiboxi, Savox kisaservot, uusi virityspillisarja paketissa, varaosia kuten välityksiä jne.
Sanwa ratti lipo akulla, Protoform kisakori, Alpine rtr kori. Nopea!!
400€
nitroautot myyty hintaan 500€ ! päälle vielä Traxxas nitro 4-tec sähköstartilla ☺️

soita tai wassup
toimitus sopimuksen mukaan ellei nouto
kuvia wassupiin
Espoo


2
Sähköautot / Carson-Tamiya virus 4.1 BL
« : 25.05.18 - klo: 00.02 »
Toista kertaa tänään Lavangon polttisradalla. Orkkista pari hammasta lyhyempi pinjoni (17T)  ja diffeissä öljyt 6-10-4. Jq:lta paremmat krossirenkaat alle. Sehän meni ihan kivasti! Jos tuollainen löytyy tallista niin sillä voi hyvin kiertää rataa, ei tarvitse yhtään arkailla. Täytyy hommata vähän jäykemmät jouset ja saada se taka vakain jälkkäristä ja kokeilla lisää. No taatusti menen tuolla radalle muutenkin, ehkä joku kisakin saa nähdä. Mitään ei hajonnutkaan, siitä lisäpisteet, vaikka en pahemmin säälinyt ja ajoin sen minkä lähti.

3
Kyosho / MotoGP hanging on racer
« : 06.08.17 - klo: 20.28 »
Sen kunniaksi että MotoGP tulee Suomeen 2019 ja kilpailu jo ensi vuonna hommasin 1992 remake HOR Suzukin kasalla optioita.

Onko kenelläkään tätä jo vintageksi (6 vuotta Optiman jälkeen) luokiteltavaa mallia?

Youtubesta löytyy hyviä action pätkiä
! No longer available


Itse aloittelin eilen öljyiskareiden kasaamisella ja laitan kuvaa kun projekti edistyy.

Näihin löytyy läjäpäin hienoja optio CNC ja carbon tuning palikoita (after market) ja itse tilasin myös niitä muutamia.

! No longer available

4
Traxxas / Bigfoot
« : 26.06.17 - klo: 13.47 »
sori väärä topikki :)

piti laittaa myyntialueelle

5
Kyosho / Kyosho Optima 2016 / Javelin 2017
« : 25.06.17 - klo: 00.38 »
Koria vailla valmis.

Aika paljon työläämpi rakentaa kuin Tomahawk tai varsinkaan Scorpion mutta hauskaahan se on.

En tiedä kuinka paljon eroaa alkuperäisestä mutta jos alkuperäisessä jo oli C-pala/kingpin suspension, tukivarsien säätöpalat/bushingit ym. niin tuntuu että nykyautoista kohkataan ihan turhaan kun asiat oli jo keksitty 80-luvulla.

Vaimennus on todella pehmeä. Kova kasaaminen olikin iskareissa. Kyllä tämä auto on kauttaaltaan viimeistä piirtoa myöten mietitty ja hienot yksityiskohdat, ei mikään tusina tavara. Tuttua Japanilaista työtä.

4WD voimansiirto, johon valitsin hihnan en ketjua, on kokonaan suojattu.

Huomenna korin kimppuun mutta tässä pari kuvaa (johdot siistitään myös ja ukko ohjaamoon johtojen peitoksi):





6
Kyosho / Kyosho Tomahawk 2015
« : 17.06.17 - klo: 15.58 »
Tommonen tuli pojan kanssa tehtyä. Black tuned tamiya riittää mainiosti.







7
Kyosho / Inferno mp9 GT
« : 29.04.17 - klo: 09.35 »
Tulossa?

! No longer available

8
Traxxas / 4TEC 2.0
« : 19.03.17 - klo: 22.03 »




The real thing

! No longer available


! No longer available


! No longer available


! No longer available


! No longer available


Ok, harjallinen kuulostaa vähän laimealta mutta toisaalta pysyypähän pidempään ehjänä. Ajon vakautus plusssa ja keppiveto, puhumattakaan korista! Teräksiset vetarit.. oho, yleensä on totuttu muovisiin.

Näitä pari niin tuskin tylsää kesäiltoina kurvailla kaverin/kavereiden kanssa parkkiksella. Kuulemma optioita tiedoissa, valosarja vois olla aika nätti.


9
HPI / HB Racing
« : 17.06.16 - klo: 22.00 »
Ripmax osti HPIn ja siihen ei kuulunut HotBodies.

Neidhart SA Sveitsi osti jälkimmäisen josta tulee HB Racing.
http://www.rccaraction.com/blog/2016/06/15/hot-bodies-becomes-hb-racing/

10
Hankin kokeeksi fazereihin muutaman noita verrattain uusia 4500 100C Ultra shortyja testatakseni tuon 3000kv dDriven kanssa. Verrattuna 45C perusharrastajan akkuihin kyytiä tuli tuntuvasti lisää. Hyvä päivitys autoon. Pikainen räpsy testiajojen jälkeen.


11
Vapaa keskustelu / Pienoismallimessut 2016
« : 17.04.16 - klo: 22.13 »
Moro, oliko tästä jo aihetta? No jos ei niin sallinette -
Itelle parasta ja samalla hämmästyttävintä antia olivat quadrokopterit (menikö kirjoitus oikein?) VR latteilla lennätettynä kilparadalla. Siinä yhdistyi playstation, 3D, RC ja starwars huikealla tavalla. Onpa mennyt tekniikka eteenpäin parissa vuodessa!

12
HPI korit itselle tutuimmat Kyoshon ohella. Valikoima kuitenkin vähän supistuva? Mistä merkistä löytyy parhaat korit ja omat suosikit? Ehdotuksia?!

Korit siis bashing ja omaan hauskaan ajoon ja hyllylle.

13
Polttisautot / M8 nitro moottori kisakäyttöön
« : 31.12.15 - klo: 17.56 »
O.S, Novarossi, Team Orion, Alpha ...

Mikä on paras tykki 2016 ?

Jos hinnalla ei väliä..

tai

Hinta/laatu & helppous

Mielipiteitä ?! Itsellä tuossa ajettu Orion ja O.S:llä en koskaan buggya ajanut, pitäskö kokeilla ?

15
Sähköautot / Truck pulling
« : 09.06.15 - klo: 20.30 »
Näyttää hauskalta  :cool:

http://www.rccaraction.com/blog/2015/06/08/full-pull-nitro-and-electric-sled-action-from-the-no-limit-rc-world-finals-pulling-action-video/

Toi vois olla hyvä rc happening lavankoon -
Kylmää juotavaa ja grilli kuumaks

16
Mugen / Mugen Super Touring MGT7
« : 24.05.15 - klo: 17.44 »

17
JQRacing / AKA
« : 30.07.14 - klo: 08.54 »
Moi,
Onko saumaa ottaa 1/10 renkaita ?
Esim. Rebar 2wd f/r tuntuis toimivan hyvin vantaalla..
Kiitokset

Ps. Saa poistaa jos tuli väärään paikkaan

18
Traxxas / Traxxas konversiot
« : 14.09.13 - klo: 23.21 »
Tässä oma sähköistetty 4x4 Slayer Pro, toimii varsin mukavasti nyt ja ajettavuutta alkaa löytyä ihme kyllä, onhan tuo aika esikuvanmukainen verrattuna matalalattia autoihin.







Vaikka nitron ääni ja haju on vaihtunut suhinaan, autoa on ihan makee viedä.

Autoon on tekno konversion lisäksi laitettu vakaimet, takajarru (kyllä mekaaniset jarrut vaihdelaatikon takia joka autta pitämään moottorin lämmöt alhaalla), vaihdettu jouset jäykempiin ja Teknon alu Slässi yhteensopivat hexit, jotta alle sopivat Louisen Turbot, ja vaihteen tilale diffi. Nopeus riittää 1-vaihteisena mukavasti, vaihteella saa toki sitä helposti lisää jos tarpeen. Ihan näyttäväkin peli radalla. Sähköt Orinilta, ohjausservo Radiopost green, kaasu/jarru Traxxas vakio blue ja Gen Ace akku.

Onko muita kokeilijoita?

19
Kyosho / Ultima RB6
« : 10.09.13 - klo: 11.42 »

20
Team Durango / DEX408 e
« : 02.09.13 - klo: 13.39 »
Moro,

virolainen kaveri ajeli Lavangossa tuolla, vähän tuntui jousitus kovalta 600 öljyillä (RB) ja muovisosista päätellen männät isoimmilla rei'illä oli käytössä. Etenkin edestä. Hyndät otti nätisti muttei ehkä oikein kääntynyt ja flippas aika paljon.

Onko jollaan kokemuksia mitä laittas sisään? 600 takana ok, mutta eteen löysempää?
Osaisin ens kerralla neuova tarkemmin sitten.

Kiitti

21
Mugen / MRX4 ja 5
« : 24.04.13 - klo: 20.29 »
Tommonen pärähti tänään käyntiin  :cool:

Starttiboksi on vähän liian levee autoon (sain halvalla) joten käynnistelin ilman renkaita. Vähän korottaa vielä takapäätä niin renkaatkin mahtuu.

Hyvin pelitti. Mahtavaa päästä kurvailee kesän aikana.


22
Sähköautot / 1/10 rally
« : 05.10.12 - klo: 13.15 »

23
Kyosho / DRX VE
« : 16.09.12 - klo: 19.24 »
Tollasia ulkoilutetaan Lavangon rallycross radalla.



Setup:
- vakaimet: paksu takana, medium edessä
- diffit edestä taakse: 7-10-2K
- iskarit: edessä 500cps, takana 400cps
- puskurit molemmissa päissä
- teräksinen pääratas
- 3S lipo 4600 mAh, 90C (ORION)
- gorilla tape (motonet) "massaus" korissa

Muuten vakio.

24
Sähköautot / C8e - oikeat R/C maailman formula ykköset
« : 03.08.12 - klo: 14.37 »
Jatkoa aiheelle http://rc10.fi/index.php?topic=64034.msg621694#msg621694

Kävin hakee tullista uunituoreen kärryn. Sen mitä kokeilin niin kaikki sähkökomponentit menevät mukavasti autoon.

Korin maalaus ja osien kiinnitys, eiköhän jo huomenna oteta pikkutestejä jos sää pysyy kuivana.


25
Moi,

onko tässä jotain mistä huolestua laajemmassa kuvassa?

http://rc10.fi/index.php?topic=9797.msg590597#msg590597

26
e: tämä aihehan lähti siis GT8 sääntökeskustelussa olevasta kysymyksestä voisiko kuljettajan 10-vuotias poika toimia mekaanikkona. Ylläpito sitten eriytti tähän omaan ketjuun.
Aihe ei ole mitenkään minulle henkilökohtaisesti tärkeä  :grin:

Polttiskrossista (M8) löytyy tällainen sääntö, en tiedä päteekö rataluokkiin, jossa lähtökohtaisesti mekaanikko nostaa:

Lainaus
HUOM! Vain yli 16 vuotiaat saavat toimia SM-kisoissa nostajina. Huoltaja tai muu lisenssin omaava toimii tällöin nostajana.

Joten jos tuo pätee myös GT8:iin, niin saattaa tuottaa ongelmia. Taustalla on siis turvallisuus.
Se että sinulla on kuljettana lisenssi riittänee muuten.

Jeppe tarkentakoon sääntöjen osalta.

27
Miten arvelette uusien 1:8 kokoisten bensamoottorien vaikuttavan suhteessa nykyisiin malleihin ?
Saman kysymyksen voisi tietty esittää nitropuolelle.

Tulevatko 1:8 kokoiset autot bensamoottoreilla syrjäyttämään isot 1:4 - 1:5 autot ja samalla 1:8 nitrot ?

Epäonnistunut yritys vaiko taattu voittokulku?

Taloudellisuus ja helppous yhdistettynä sopivaan ja edulliseen kokoon?

Vai täysin turhaa jo muutenkin pullisteliville markkinoille?

Käsittääkseni HPI on alkanut näitä valmistamaan RTR malleihin ja jatkoa voisi kuvitella myös muilta valmistajilta.

e:typo fixed

28
Moro!

Tommosta muovipulkkaa olis tarkoitus testata sisäradalla talven ja kevään aikana ja sitten myöhemmin kesällä ulkona jos kestää siihen asti.

Vakiosähköt korvasin Orionin keskihintaisella "touring" tekniikalla ja ajoakkuna Orion 4200 25C pötköakkulipo. Ohjausservoksi vakiota nopeampi servo joka löytyi pakista.

Muovinen kardaani pitää vielä korvata alumiinisella, muovinen rupee vispaa täyskaasulla. Oli vaan out-of-stock joten meni tilaukseen. K kauppias osasi suositella ja suositus piti paikkaansa.

Renkaiksi 30mm leveät taakse ja eteen normi 26mm kumirenkaat. Mitattu ja pitäs mahtua leveät taakse (kokeilin 30mm foameilla ja oli ok).

Hintaa autolle tuli alle 300 ajokunnossa, ei sisällä ohjauslaitteita (DX3R) eikä laturia.
Pinjoni on vakio; selviää sitten myöhemmin pitääkö sitä lyhentää ja miten paljon.





Edullinen vaihtoehto niin sisä- kuin ulkoradoille ja etenkin kesällä ajamaan parkkiskisaa.
Keppiveto, yksinkertainen suojattu alustarakenne, kumirenkaat
Kyosho Fazer
HPI E10
Asso TC4 RTR
Tamiya TT01

jne.

29
Tulokset / Winter Jumps VI (Model Expo) vääntö
« : 08.04.11 - klo: 11.15 »
Ilm. aika lienee päättynyt.
CORRissa ajettaneen vain tuuppi, kolme nelivetoa sekoilemaan 18 tuupin joukkoon ei liene järkevää?
Sotkee vain tuon "oikean" SC luokan ajamisen totaalisesti.

30
Polttisautot / RB One Suomessa
« : 07.03.11 - klo: 16.15 »
Pari kuvaa uudesta tulokkaasta buggy markkinoille. Netistähän löytyy paljon kuvia mutta tässä muutama jotka tuo esille jotain uutta.

Pidän tuosta komposiittisestä radiotelineestä. Vastaava oli Matrix truggyssä ja se helpottaa elämää. Servojen vaihto on nopeaa jopa kisatilanteessa tarvittaessa. Myös koko hoidon irroitus puhdistusta varten ja johdot ovat kuralta piilossa. Kuvassa näkyy kaasuservo irti (kesken vaihdon - lue eteenpäin).

Ohjausservo tuntuu vahvalta. Myös kaasu/jarruservo ihan ok, molemmat Savoxeja, mutta itse olen tottunut laittamaan kumilenkin kaasarin ympärille ettei tule run-away autoa, jos autosta häviää sähköt tai kaasun linkki irtoaa (näkyy alemmassa kuvassa). Silloin tuo halvempi kaasuservo on hankala, koska kumilenkki ei sitä jaksa vetää 0-asentoon. Tästä syystä vaihdoin tilalle pakissa lojuneen Futaban brushlessin jossa vastaavaa ongelmaa ei ole. Tarvittavat servosarvet yms. tulevat auton mukana, kuten myös säätöpaloja ja muuta pientä.

Kuvissa näkyy myös ilmanputsari avattuna. Sisempikin suodatin on tukevasti sisällä kotelossaan kuten päällimmäinenkin. Hyvää työtä. Mukana tulevassa vastariakussa on latausliitin jonka saa esille latausta varten kätevästi, sekin näkyy ylemmässä kuvassa.

Kuten näkyy auto (moottori) on vetostartti -mallia. Auton saa myös hankittua ilman sitä eli moottorissa päätylevy ja käynnistys vain boxilla.

Täkäpäässä on kiitettävä sisään ja ulosjousto. Sisäänjoustoa avittaa sisään/ylöspäin taitettu pohjalevy. Se ei kanttaa kun painaa perää - mainio idea.





E: Unohtui mainita paino. 3430gr AKA:n renkailla. Eli ihan kohtuullinen, aiemmin ajettiin painavammilla. Tämä siis nimh vastarin akulla, josta pystyy keventää joku 50gr helposti vaihtamalla LiFeen.

Takadiffi access avattuna. Kumisuojat näkyvät molemmin puolin ulostuloja. Takana ovat vetoakselit mallia koiranluu, edessä CVD:t.



Yhteenvetona mun mielestä ranskalaiset ovat tehneet hyvä auton etenkin kurakelejä ajatellen. Ei Ranskassakaan aina aurinko paista ja tunnetusti Suomi ei ole California vaikka viime kesät kuumia ovat olleetkin. Joten tällä voisi kuvitella päästelevänsä vähän huonommallakin säällä tai kisoissa kun tilanne vaatii. Turhaa blingiä ei ole joka myös tästä osoituksena. En tiedä onko ns. pro malli tulossa, jossa sitäkin sitten olisi tarjolla halukkaille. No ajaminen radalla kertoo sitten lisää onko todella näin.

Ratista ei ole kuvaa, mutta se on ihan perus väriltään musta ja muovinen 2.4gHz. Säätöjä minimaalisesti, vähemmän kuin Spektrumin E-mallissa esimerkiksi. Kelvannee aluksi mutta kisakäyttöön ehkä kuitenkin parempi setti.

Tässä myös klippi josta voi tsuumailla vähän lisää.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DbgKVvO5lZk[/youtube]

Sivuja: [1] 2