Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Maxxi

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 29
1
Kilpailijoiden kanava / Vs: S2-10 krossi
« : 13.03.24 - klo: 22.03 »
Minäkään en ole facessa, sen vuoksi toivoisin setuppeja tänne. Tämän hetken Suomi stockki setupit kiinnostaa petitrc:eestä ei ole semmoisia. En löytänyt yhtään setuppia Hobbyfactoryn sivuilta ja tuskin sieltäkään löytyy stockki setuppia.
Tosta löytyy esimerkiksi setuppia:
https://hobbyfactory.fi/a124/team-associated-b6-info-setup-laput-ohjekirjat#:~:text=B6%20autot%20stokki%20autona

2
Moi!

Kiitos palautteesta, me katsotaan tarkkaan läpi palautelomakkeen vastauksia ja voidaan julkaistakin ne. Tosiaan kisapäivän pituudesta oli ennakkoon huoli, ja tarkoitus on että FORS aiataulu pysyisi järkevänä ja tehdään asioita sen eteen että päivän pituus pysyy järkevänä. Tällä kertaa päivän pituus venyi pidemmäksi kun viime vuonna, mutta se johtui pelkästään hurjan hienosta osallistujamäärästä, itseasiassa osallistujamäärään nähden oli tosi kova saada kisa ajettua (tällä formaatilla) niinkin tiukalla aikataululla mitä nyt pystyttiin.

Tällä hetkellä palautelomakken mukaan reilu 70% oli sitä mieltä että päivän pituus oli sopiva, reilu 20% olis sitä mieltä että olisi pitänyt olla lyhyempi  (loput että voisi olla pidempikin). Joten vaikuttaisi siltä että suurinpiirtein tälläinen päivän pituus on vielä ok, mutta huomioidaan myös se että jos jossain voidaan säästää ajassa se myös koitetaan tehdä. Seuraavaan FORS:sissa aikataulu pitäisi pitää tarkemmin kun hivenen viilataan hommia, nyt jäätiin finaaleissa hieman aikataulusta perään.

Aamun vapaat treenit oli tarkoituksella juuri vapaat jotta ihmiset voi tulla paikalle juuri silloin kun ne haluaa. Nyt, jos halusi nukkua pidempään aamlla, pystyi tulemaan paikalle vaikka ysiltä ja silti ajaa pari vapaata treeniä, tai jos haluu nukku vielä pidempään pystyi tulemaan paikalle vaikka 9.20 ja sitten vasta aloittaa virallisista treeneistä. Samalla kisoista saa myös lähteä aikaisemmin kotiin, ei ole pakko ajaa 4 finaalia, vaan saa ajaa myös vain 3 ja sen jälkeen lähteä. Tällä olisi päässyt noin 9-17 päivään halutessaan ja silti saannut 3 tulosta finaaliin (josta 3 laskettiin).

Kaksi alkuerää ajetaan sen takia että jos ajettaisiin vain yksi, ja kuskilla on siinä tekninen ongelma hän jää koko kisan hännille eikä se ole kivaa jos joku esim. ennakkosuosikki jää C-finaaliin, se ei palvele nopeeta kuskia eikä myös C-finalisteja. Finaaleiden tiputtaminen kolmeen on mahdollista, ja sitä harkitaan, mutta niin kauan kun aikataulu pysyy järkevänä neljällä finaalilla tavoite on 4 finaalia.

Tuo ehdottmasi luokkien jako aamupäivälle ja iltapäivälle on ihan mielenkiintoinen ehdotus mitä olemmekin harkinnneet, ja harkitaan jatkossakin, mutta tällä hetkellä nykyinen aikataulu on vahvin suosikki ja pienillä viilauksilla siitä saadaan vieläkin parempi.

Tässä vielä palautelomake jos ei vielä ole antanut palautetta mutta haluaa antaa:
https://forms.gle/ZkkZy53UximU8yHL6

t. kilpailunjohtaja

3
Crawleri varmaan juuri oikea auto tohon käyttöön!

Jos ECX Temper on harkinnassa kannattaa myös tsekata Barrage, se on mitoiltaan suht saman kokoinen, mutta näyttää autolta. Siinä on myös tehon rajoitus joten saa menemään just niin hitaasti kun haluaa.

ECX autoja saa Suomesta Hobbyfactorysta, löytyy sekä ajovalmista pakettia että kasauskittiä: https://hobbyfactory.fi/ECX+Barrage+2.0+Brushed+1-12+4WD+RTR.+Yellow-Blue?_tu=52701

https://hobbyfactory.fi/ECX+1.9+4WD+Barrage+Gen2+Brushed%3A+Kit+Int?_tu=52699

4
Olin Lavangossa koko lauantain ja sunnuntain ja sadetta tuli lähes koko lauantai ja sunnuntaina aivan koko päivä eli Niemikselle ja koko järjestäjäporukoille iso käsi oikeasta päätöksestä. Toivottavasti löydetään kisoille uusi päivämäärä!

5
Minä avaan ovet 11.30-12.00 akselilla, mutta valitettavasti en osaa tarkalleen sanoa mihin aikaan olen radalla.

6
Kilpailijoiden kanava / Vs: Kerhokilpailu formaatit
« : 07.02.19 - klo: 14.41 »
Itse olen miettinyt tällaista ajoformaattia joka lisäisi finaaleiden merkitystä ja vähentäisi alkuerien merkitystä:

-Normi aamutreenit

-2x 5min alkuerää jossa lasketaan 3 peräkkäisen kierroksen tulokset (tai 5min tulos pisteillä) ja loppupäivä finaaleja nousu mahdollisuudella.

-Ajettaisiin esim. 5 finaalikierrosta.

A-finaaliin pääsee 9. Ekan finaali kierroksen jälkeen sinne nousee B-finaalin voittaja. Tokassa A-finaalissa olisi 10 autoa ja erän jälkeen B-Finaalin voittaja nousisi taas A-finaaliin mutta A-finaalin 2 hitainta tippuisi B-Finaaliin (Esim. 1/2 tulosta lasketaan niin ei yksi keskeytys tarkoittaisi automaattista tippumista jos toisessa finaalissa onnistuu ja toisessa keskeyttää).

Sitten taas samalla kaavalla, joka eräkierroksen jälkeen B-finaalin voittaja nousee ja joka toisen kierroksen jälkeen A-finaalin 2 viimeistä tippuu (laskentatapa esim 1/2 ja 2/4).

Sama toistuisi myös kaikissa alemmissa finaaleissa.

Kisa ratkaisi sitten 3/5 laskentatavalla, eli teoriassa joku voi jäädä C-finaaliin, voittaa se ekalla rundilla, nousta B-Finaaliin, voittaa B-finaali toisella rundilla ja tämän jälkeen vielä ajaa 3 A-finaalia ja voittaa koko kisa.

Vaatii varmaan hieman viilausta, mutta tämä mahdollistaisi enemmän finaaleja + että epäonnistuneet alkuerät ei automaattisesti pilaa kisaa, enemmän jännitystä koska voi nousta/tippua sekä yksi keskeytys ei automaattisesti tiputa sinua finaalista pois. Olikohan tarpeeksi epäselvästi selitetty?  :grin:

7
Tietääkö kukaan onko Hakkila auki huomenna 31.12.?

Ja mihin aikaan?


Leo
Rata auki ainakin Hobbyfactoryn aukioloaikojen puitteessa eli klo 11-18

8
Viimeistään vähän ennen klo 12!

9
Minulta löytyy Hobbyfactoryn Team Associated varaosapakki!

T. Max Söderlund

10
Team Durango / Vs: Durango DEX410
« : 07.12.18 - klo: 16.54 »
Vaihda vaan uudet muoviset niin ei tarvi alumiinisia miettiä  :cool:
https://hobbyfactory.fi/Team+Durango+PLASTIC+SIDEPLATES+(3pcs)?_tu=38676

11
Team Durango / Vs: Durangon osia
« : 18.10.18 - klo: 13.21 »
Itse korvasin dex210 etutukivarren Asson B6 flat etutukivarrella. Toimii hyvin, enkä huomannut isompaa muutosta auton käytöksessä. Piti vaan dremelöidä bulkin droopistoppari pois  :wink:

12
Muistakaa että tänään on viimeinen päivä ilmoittautua!! Kohta on 100 kuskin raja rikki  :cool:

Ilmoittautuminen päättyy kl 18.00!

13
Muistakaa ilmoittautua, tänään viimeinen ilmoittautumispäivä  :wink:

14
Nåjaa, nyt meillä on 4 tiimiä ja toivottavasti kohta 5 eli jos pari tiimiä saataisiin vielä niin saataisiin huippu kisat. Eli nyt ilmoittautumisia sisään, viimeinen ilmoittautumispäivä 31.3 jolloin tehdään lopullinen päätös kisan ajamisesta, nyt kaikki mukaan kauden hauskimpaan kisaan!

15
Yleinen keskustelu / Vs: Traxxas ja Hobbico lakituvassa ?
« : 13.01.18 - klo: 20.25 »
Pari kommenttia

- Kyseessä on yrityssaneeraus, ei konkurssi. Yrityssaneeraus ei ole jenkeissä mikään ennenäkemätön juttu ja esim joka ikinen lentoyhtiö on ollut yrityssaneerauksessa, niin kun esim myös GM(94 miljardia velkaa ennen saneerausta) ja Chrysler. Yrityssaneeraus on tehty sitä varten että yrityksen voisi vielä pelastaa. Jos tilanne on toivoton yritys laitetaan chapter 7 konkurssiin jolloin taru on aika pitkälti loppu. Hobbicon on chapter 11 suojassa, eli yrityssaneeraus suomeksi

-Hobbicon yrityssaneerauksen idea on saada velkataakka vähennettyä ja lisää kapitaalia firmaan, Itse firma tekis plussaa mutta velat vetää tuloksen pakkaselle. Yrityssaneeraus mahdollistaa sen että firman toiminta voi jatkua normaalisti samaan aikaan kun velkoja säädetään. Tällä hetkellä Hobbico jatkaa toimintaansa ihan normaaliin tapaan ja suunnittelu, sisäänosto ja myynti toimii normaalisti.

-Hobbicon omistamiin yrityksiin kuuluu esim: Towerhobbies, Greatplanes(Jenkkien isoin tukkuri),Revell, Arrma, Axial ja kymmeniä muita

-Hobbico ei omista Futabaa ja HPIta mutta jakelee niitä jenkeissä. Futaba on itse asiassa todella iso firma ja RC ei ole niiden pääbisnes

-Arrma on Axialin lisäksi ehkäpä Hobbicon parhaat ja arvokkaimmat brändit tällä hetkellä. Jenkkitietojen mukaan Arrma itse asiassa ei ole listassa yrityksiä jotka ovat hakeneet Chapter 11 suojaa ( muut Hobbicon brändit ovat)

-Arrma on uudistanut jokaisen autonsa( 10 uutta autoa/päivitystyä) viimeisen kolmen kuukauden aikana, jos Arrman tarina olisi loppumassa niitä tuskin oltaisiin uudistettu. Arrma on myös nopeinten kasvava Hobbicon brändi ja sen arvo on varmasti oikein hyvä, ainoa huono puoli on oikeusjuttu Traxxaksen kanssa joka on meneillään, mutta onneksi patenttikiista koskee vain Nero sarjaa ja muut sarjat ovat loistavia, päivitettyjä ja toiminnassa. Arrman pääsuunnittelija vakuutti että arrmalla ei ole mitään huolta tässä tilanteessa.

-Nyt selviää myös paremmin Team Durangon kohtalo. Tehdas joka teki Arrma, Axial, Team Durango ja monen muun RC merkin tuotteita Taiwanissa meni konkurrssiin noin vuosi sitten. Tämä tehdas omisti ennen sekä Axialin, Durangon ja Arrman ja se oli varmasti todella iso ongelma Hobbicolle kun raporttien mukaan kaikki muotit meni konkurssin mukana. Uusien muottien tekeminen ei ole halpaa mutta Hobbico panosti niihin Axialin ja Arrman tilaneessa, Durangon pelastaminen ei ollut varaa/järkeä

Summasumarum:
Kukaan ei tiedä miten tämä päättyy, mutta itse uskon kovasti että Hobbicon parhaat brändit, kuten Arrma ja axial, eivät katoa minnekkään. Toivottavasti Hobbico selviää yrityssaneerauksesta ja jatkaa toimintaansa paremmalla konseptilla mutta pahimmassa tapauksessa arvokkaat brändit myydään ja huonot brändit häviää

16
Arrma Granite Voltage vaikuttaa kyllä mielenkiintoiselta. Sellainen menee varmaan hankintaan ensi viikolla. Mitä huonompaa tuossa on verrattuna Megaan? Ilmeisesti voltage syö ihan normaaleja li-ion 18650 akkuja, eli akut halpoja. Pitääkö tuohon käyttää suojattuja vai suojaamattomia akkuja ja ilmeisesti vaatii ”nännilliset” akut.
Radio on ehkä enemmän aloittelijalle soveltuva ja vastari on integroitu nopariin. Moottori on spekseiltään karvan verran hitaampi. Ajettavuudeltaan veikkaan että on parempi ja veikkaan että se on aloittelijalle helpompi käyttää  :smiley:

Syö normaaleja 18650 Li-Ion akkuja mutta voi myös käyttää normaaleja 2S akkuja tai NiMh akkuja ilman ongelmaa

17
Molemmat hyviä vaihtoehtoja, kannattaa valita se joka sopii parmmin ulkonäköön/budjettiin/Paikalliseen liikeeseen/mitä tahansa mutta molemmat ovat hyviä vaihtoehtoja. Lisäisin vielä tohon Arrma Granite Voltagen joka on juuri julkaistu ja vieläkin edullisempi vaihtoehto  :wink: Toki sekä Stampedesta että Granitesta löytyy myös nelivetoversiot johon kannattaa myös tutstua, kaikki hyviä vaihtoehtoja  :azn:

18
Vastaukset boldattuna  :azn:

Hei. Ensimmäinen auto laitettu tilaukseen ja päähän tulvii kauhiasti kysymyksiä.
http://www.hobbyfactory.fi/bundle/1/arrma-kraton-6s-2018-4wd-blx-18-rtr

Eli tuo paketti tulossa minulle ja 10v pojalle,varikkona toimii varmaankin pojan koulupöytä kun ei sillä muutakaan käyttöä näköjään ole. :sad:

-Kun saan paketin onko kaikki suht ajovalmista/turvallista esim. akun lataukseen (pystynkö tekemään jotain väärin)? Varmaan suomenkielisiä ohjeita ei ole ja aika huonosti tuo englantikin taittuu.

Akun latauksessa tulee aina käyttää LiPo Balance ohjelmaa. Kun laitat akun laturiin niin sinun pitää kytkeä sekä latausjohto että balanserijohto joka on akussa kiinni. Kun ne molemmat on kytketty laturi osaa varoittaa jos on vääriä asetuksia. Mutta laturin asetukset. LiPo Balance: 4s 14.8V, 5.2A. Kun sulla on noi arvot ei pitäisi olla mitään ongelmaa.

-Turvallisuus. Varmaan kannattaa ottaa akku aina piiloon että poika ei saa itse päähänsä latailla/lähteä ajelemaan? Itseäkin vähän hirvittää pitääkö mittailla jotain,onko niin fiksu laturi että väärin en osaa käyttää enkä pysty auton sähköjäkään oikkariin saamaan?

Jos on LiPo Balance ohjelma ja molemmat johdot on kytketty niin ei pitäs olla mahdollista käyttää väärin. LiPo pussi on ihan fiksu jos haluaa paramman mielenrauhan

-Työkalut. Mitähän tarvitsen,mökiltä pitää napata matkaan pientä meisselisarjaa sun muuta,mutta esim.rasvat onko jotain erityistä "kuivarasva spray" tai muuta mitä kannattaa käyttää? Ei kyllä oikein hajua mitä edes kannattaa rasvailla.

Autossa tulee mukaan perus työkalut mitä tarvitset. Ne työkalut mitä yleensä tarvii on 1,5mm hex, 2,0mm hex ja 2,5mm hex avaimet. Sitten kun ei enää jaksa ruuvailla L-avaimilla kannattaa hankki laadukkaat ruuvarit esim RC liikkeistä.

-Puhdistus/kuivaus/jälkihuolto. Ajojen jälkeen kannattaa varmaan jotain tehdä ja jollain sutia kivet/lumet vai voisiko paineilmaakin käyttää? Olisi mökillä säiliötön "mölykompressori"

Pölyt voi puhaltaa kompressorilla. Jos on tosi likainen voi pestä vedellä jonka jälkeen kantsii kuivata hyvin ja rasvata auto esim WD-40:llä. Vetareita voi rasvata grafiittirasvalla ja laakereita voi öljytä laakeriöljyllä jos haluaa pitää auton parhaassa mahdollisessa kunnossa

-Säädöt. Niin niitäkin taitaa löytyä ohjaimesta jousista ja ties mistä,ei ole ikeen hajua mitä mikäkin nupikka tekee,onko ne tehdasasetuksilla suht balassissa tai tarkkoja,kannattaako esim. kuvata missä säädöt ovat olleet että saa ne takaisin?

Tehdassäädöt ovat tosi hyvät, tuksin tarvitsee säätää. MUTTA: tehojen rajoitus on suositeltavaa. Eli voit ohjaimesta vähentää tehoja jotta ajaminen on aluksi helpompaa

Tuommosia pieniä kysymyksiä nyt alkuun huh :roll:
Ihan tuommosia suoranaisia käyttöönotto/säätöjen esittely videoihin en kyllä ole törmännyt.

Ei nyt tarvitse mitään ooppusta ruveta kirjoittamaan,mutta jos foorumilaisilla jotain vinkkejä tai ohjeita vaikka yhteenkin kysymykseen kerrallaan niin yritän tässä sisäistää asioita parhaani mukaan.

Kannattaa myös mahdollisimman usein tarkistaa ettei ruuvit ole löystyneet(saattaa tapahtua alussa) ja kannattaa tarkistaa ettei renkaanliimaukset irtoile ja mikäli irtoilee kannattaa heti lopettaa ajo ja paikkailla pikaliimalla tai rengasliimalla.


Kantsii kysyä vaan lisää jos jotain jäi epäselväksi  :azn:

19
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 08.12.17 - klo: 12.15 »
Tulosta voi vielä maksimoida kun tekee joka vuosi pre-season kitin, summer-kitin, huuhaa-kit, almost-ready-kitin, superstar-kitin, final-kitin jne... :cheesy:

Traxxasin mallista poiketen Xmaxx 6s malliin myydään power-up conversion kitiä, jolla siitä oikeasti tehdään uusinta mallia vastaava
Jos mä hajotan mun v2 Kratonista bulkin voin päivittää sen noin kympillä, Jos hajotan ohjauspalat voin päivittää ne noin kympillä, jos servoteline tuntuu fleksaavan liikaa voin päivitää sen noin kympillä jne. Tosin mikään näistä ei edes ole minulla koskaan hajonnut koska ne ovat jo todella kestäviä, mutta jos ne joskus hajoaisi tietäisin että voin parantaa mun autoa samalla kun korjaan sen. Traxxas power-up maksaa näkjöään jotain yli kolmesataa jos sellaisen jostain löytää joten aika kova investointi päivityskitille. Sillä hinnalla voi melkeinpä myydä vanhan auton pois halvalla ja ostaa uusin versio tilalle  :wink:

Mutta nyt riitti off-topic mun osalta :azn:

20
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 08.12.17 - klo: 11.48 »
Auto tilattu,kyseessä kuulemma V3 vaikka sivu toista väittää.

http://www.hobbyfactory.fi/bundle/1/arrma-kraton-6s-v2-4wd-blx-18-rtr

Kiitos avusta jo tähän asti,tuntuu että aika monta kysymystä on vielä edessä  :grin:
Onnea uudelle autolle  :azn:

Traxxas Maxx sarja julkaistiin 1999 ja siellä on vieläkin samat heikot kohdat kun silloin vaikka joitakin parannuksia on tullut. Kraton julkaistiin 2015 ja se oli heti tosi kestävä. 2016 tuli päivitys jossa parannettiin heikkoja kohtia ja nyt tuli taas 2018 versio jossa parannettiin taas kaikkia kohteita mitkä ovat joskus hajonneet.  :azn:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2019 taas uusi versio.  :laugh: ja osat ei käy ristiin. Eikä vanhempia osia enää tehdä näin kävi ainakin jq kohdalla. Nakkasin 2 vuotta vanhan auton roskiin kun ei enää osia saanut, tosin kyseessä oli kisa-auto.

Käytännössähän markkitalous elää tuolla tavalla nykyään ja pyrkii tekemään kaikista kertakäyttövehkeitä. Perusharrastajalle se taas merkkaa ainostaan rahan menoa. esim. Kratonin v1:n jälleenmyyntiarvo on varmaan lähes nolla kun kukaan ei sitä halua kun on olemassa jo versio v3.

Tosin ihmettelen miksei Traxxas ole vielä tähän malliin lähtenyt olisihan se helppoa rahaa julkaisisi joka vuosi uusi versio esim. Stampede 4*4 V1, V2, V3 , V4, V5, V5, V6, V7, V8, V9, V10, V11, V12 jne. Tosin Nitro Stampele olisi menossa jo versiossa 20  :roll: . Muista merkeistä poiketen esim. tuohon Nitro stampeleen saa kaikkia osia eikä niin valmistusta ole lopetettu missään vaiheessa. V20 versioon pääsee kun vaihtaa radiot ja vastarin ja vahvempaa ratassettiä. Sama onnistuu kaikissa traxxasin autoissa onko se sitten traxxasin heikkoutta tai paremmuutta sen päättää jokainen itse  :police:
Kun esim Kratonista on kyse v1 oli hyvä auto mutta pienillä ongelmilla. Nykyinen v3 versio on erittäin hyvä paketti jossa kaikki ekan version heikkoudet on korjattuna. Hyvä puoli on se että jos sinulla on v1 voit päivittää uudet v3 osat sun autoon aina kun vanha osa hajoaa ja sinullakin on erittäin hyvä paketti. Jos joku vanha osa hajoaa saat tilalle uudemman ja paremman version ja kaikki v3 päivitykset sopii v1 autoon. Mun mielestä parempi kun että ongelmat olisi vain jätetty ja autossa olisi vieläkin samat ongelmat. Ja jos aikaisemman version myyt saat sen varmasti myytyä sopivaan hintaan kun tuleva ostaja tietää että pikku päivityksillä saa loistavan auton.

Mutta joo, olen samaa mieltä ettei autoja kannata päivittää vain päivittämisen ilosta, vaan ne kannattaa päivittää kun niihin on oikeasti löydetty parannuksia jotka vievät autoa eteenpäin. Onneksi Arrma on kehityksessä todella aktiivinen samanlailla kun traxxas oli aktiivinen esimerkiksi X-maxxin kanssa kun he huomasivat että siellä oli parannettavia kohteita :azn:

21
Yleinen keskustelu / Vs: Renkaiden irroitus vanteilta
« : 05.12.17 - klo: 15.27 »
Asetonia ei nyt kotona ole, mutta sitä voidaan kyllä hankkia, jos tilanne sen vaatii. Minimissään pari litraa sitäkin tarvinnee, että saa kaikki renkaat upoksiin niin silloin aletaan hätyyttelemään jo uuden rengas-vannepaketin hintoja  :embarrassed:

Ihan hirveän mielelläni en reijittäisi renkasta, sillä 6s byggy varmaan repisi renkaat riekaleiksi kun saa jonkun alun, niin kuin nuo hiekan poistoreijät. Ja yhden renkaan revenneestä foamista päätellen hiekka on hieraantunut foamiin sisälle, eikä silloin varmaan kovin mielellään sieltä lähde pienen reijän kautta. Ja kun kumissa on reikiä, niin silloin sinne hakeutuu uutta hiekkaa ja kosteutta.

Onko tuo renkaiden keittäminen tai lämmittäminen ihan huuhaa juttuja? Olisi vaan koivin helppo ja halpa keino toteuttaa ihan kotioloissa.

Renkiden reijittäminn ei niitä hajota(kunhan teke pyöreän reijän)

Kaikki kisarenkaat reijitetään ja itsekin ajan 6s tehoilla mun Kratonia reijitetyillä renkailla. Päinvastoin reijittäminen tekee sen että renkaat ei räjädä kaikesta hiekasta ja vedestä.

22
Yleinen keskustelu / Vs: Renkaiden irroitus vanteilta
« : 05.12.17 - klo: 14.21 »
Tuki se vanteen reikä, mutta tee kumiin vastaava reikä keskilinjalle esim 2/ rengas. Reijät voi tehdä esim. Nahkap*skalla vaikka rengas on vielä vanteella. Kun rengas on tehty niin painat varovasti kaasua ja ylimääräinen vesi ja kivet lentää pois keskipakovoimalla  :wink:

23
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 26.11.17 - klo: 14.21 »
Hieman täsmennystä: Starship etsii monsteria, Kraton on truggy  ja Typhon on Buggy. Onhan siellä vielä Outcast mitä voidaan  just ja just pitää monsterina( yhtä pitkä kuin leveä auto - häiritsee silmää niin p..keleesti :laugh:) E- maxx vaan on maailman myydyin sähkömonsteri ja Stampede on jo legenda bashing-autoissa.
Kriteerit jotka minä näin oli että pitää mennä maastossa ja lumessa, ajettavuus oltava hyvä, tehoja tarpeeksi ja tehojen säätö.

Näihin kriteereihin noi Arrman autot on ihan eri kaliiberia kun E-maxx ja stampede, E-maxx hajoaa herkästi ja ajettavuus on huono, Stampeden ajettavuus on huono verrattuna esim Arrmoihin. Toki molemmat hauskoja autoja ja niillä voi harrastaa todella tyytyväisenä, mutta jos joskus kokeilee esim kratonia ymmärtää mikä ero niissä oikeasti on. Mulla on ollut niin T-maxx kun Kraton, T-maxx oli katollaan koko ajan ja hajosi jokaisesta isommasta törmäyksestä, kratonilla voi ajaa koko akullisen ilman että auto jää katolleen ja hajoamiset ovat olleet minimaaliset. T-maxx oli silloin hauska auto kun en paremmasta tiennyt, mutta sitten kun hankin toisen auton ymmärsin kuinka paljon parempia autoja markkinoilla on.

Myös typhon, vaikka on buggy, etenee todella hyvin maastossa ja ajettavuus on hyvä koska perustuu kilpaautoon.

Traxxas Maxx sarja julkaistiin 1999 ja siellä on vieläkin samat heikot kohdat kun silloin vaikka joitakin parannuksia on tullut. Kraton julkaistiin 2015 ja se oli heti tosi kestävä. 2016 tuli päivitys jossa parannettiin heikkoja kohtia ja nyt tuli taas 2018 versio jossa parannettiin taas kaikkia kohteita mitkä ovat joskus hajonneet.  :azn:

24
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 25.11.17 - klo: 18.39 »
Tosiaan Neron tulevaisuus on hyvin epävarmaa, eli ei välttämättä kannata sijoittaa siihen. Toisaalta muut Arrman kasiautot eivät ole vaarassa, ja niistä tuli just ihan uudet 2018 versiot joissa on taas paljon hyviä parannuksia.

Nämä autot ovat sitten ihan eri planeetalta Traxxas Stampede ja E-maxx:in kanssa. Stampede ja E-maxx on ihan kivoja autoja ja niilläkin on kiva  ajaa mutta Kraton( ja muut Arrma 1/8 autot) ovat aivan eri luokkaa laadussa, kestävyydessä ja suorituskyvyssä. Jos Kraton menee yli budjetin niin Typhon on hieman edullisempi mutta yhtä hyvillä ominasuuksilla. Näillä on myös ihan hyvä varaosa saatavuus jos auto joskus hajoaa.

25
Sähköautot / Vs: Arrma Nero
« : 19.11.17 - klo: 18.32 »
Nerosta ei vieläkään ole tullut mitään tietoa eli ei vältämättä kannata investoida. Muilla malleilla menee oikein hyvin, just tuli 2018 versiot niistä joissa on taas kerran paljon parannuksia ja muutenkin on tullut syksyn mittaan monta ihan uutta mallia Arrmalta. Arrman tarjonta alkaa olemaan oikein hyvällä pohjalla ja kaikkiin malleihin paitsi Neroihin tulee aktiivisesti uudistuksia.  :azn:

26
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 18.11.17 - klo: 12.17 »
Arrman nelivetoautot, esim typhon, kraton, outcast jne kuullostaisi aika hyvältä paketilta hakemaasi tarkoitukseen. Tehoja löytyy hulluna ja huippunopeus yli 100km/h mutta tehoja pystyy vähentämään juuri sopiviksi. Ne ovat vesitiiviitä, tarpeeksi isoja että menee nätisti lumella ja maastossa. Autot perustuvat kisaautohin joten ajettavuudeltaan ne ovat huippuluokkaa ja kestävät pommitusta todella hyvin.

Auto sopii budjettiisi ja auton lisäksi tarvitset vain akun ja laturin.

27
Yleinen keskustelu / Vs: Omat RC-Videot
« : 07.10.17 - klo: 12.00 »
Tein uuden videon Arrma Outcastista ja Kratonista. Kuvattu Fullspeedin uudessa RC Stunttipuistossa Vantaalla.

Arrma Outcast ja Kraton

28
Tein uuden videon Arrma Outcastista ja Kratonista. Kuvattu Fullspeedin uudessa RC Stunttipuistossa Vantaalla.

Arrma Outcast ja Kraton

Muistakaa liittyä Facebook ryhmään ARRMAn autoille Suomessa, tervetuloa mukaan vaikket vielä omistaisikaan Arrman autoa: https://www.facebook.com/groups/1338221839638549/

29
Ei ole mitään julkaistua. Eiköhän se joskus tulee mutta kukaan ei tiedä koska. Viimeeksi kun Arrma julkaisi päivityksen Kraton sai isomman päivityksen kun Talion joten ehkä tällä kertaa Talion oli se joka saa isomman päivityksen. Mutta eiköhän uudet bulkit, servoteline ja iskarivarret tule jossain vaiheessa Kratoniin joko juoksevana muutoksena tai sitten 2018 versiona.

30
Yleinen keskustelu / Vs: Traxxas ja Hobbico lakituvassa ?
« : 01.10.17 - klo: 21.31 »
Traxxas tosiaan haastoi Hobbicon(Arrman omistaja) oikeuteen koska Traxxaksen mielestä Arrma Nerossa rikotaan Traxxaksen patentteja. (esim. iskarit)

Miten tilanne ratkaistaan selviää vasta sitten oikeudessa, mutta oikeudenkäyntiä odottaessa käytännössä:
1. Nero autoja ei myydä.
2. Towerhobbies(Hobbicon omistama verkkokauppa) ei myy Traxxasta.

Molemmat firmat siitä kärsii mutta oikeudessa kai sitten ratkaistaan kuka oli oikeassa ellei ne ennen oikeudenkäynnissä pääse kompromissiin.

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 29