Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Silppa

Sivuja: [1] 2 3 4
1
Eikös kauppiaat lähetä omat mallinsa lajivastaavalle ja hän testaa niitä eliitin kanssa ja siitä valitaan paras vaihtoehto.
Prolinen maahantuojaa ei vissiin ole Suomessa muutamaan vuoteen ollutkaan johtuen Prolinesta itsestään.

2
Onhan juttuja taas... Betonilla ajaminen itsessään ei se ongelma ole vaan rengas. Se pitää olla kulutettu pidotettu ja kuu oikeassa asennossa lämpötila yms... Jos olisi rengas mikä paketista uutena niinkuin kaikissa muissa autourheilu lajeissa on yleensä se nopein ei ongelmaa olisi. Matto ajaminen tekee sen mahdolliseksi ja siihen on myös kehitetty kestävä uusi rengas tänä vuonna. Matto radan tekeminen ei kestä kauaa ja se on mahdollista tehdä melkein mihin vaan (urheilusalit hotellit yms) ilman lattian pidotuksia ja siivous talkoita ajojen jälkeen.

Ainoa asia mikä betonilla ajamisessa itseäni hirvittää on ns pizza ländit missä auton sähköt saa kyllä kyytiä  :afro:

Tämä rengashaaste ei kuitenkaan estä kohtuullisen järkevää (ei maksimaalista tulosta hakien) ajotreeniä.

No itseasiassa. Se että ajan radalle 1h suuntaansa ja pyörin radalla 3h uusilla renkailla niin järkevämpää reeniä saan meno ja paluu matkasta. Seuraavalla kerralla renkaat toimisi varmaankin 5x5min mutta sitten alkaisi sama pyöriminen taas. Rengas toimii vaan liian vähän aikaa 2wd autossa ainakin. Sama ongelma mikä oli viime talven bunkkerissa matolla ja minipin renkaalla. Nyt kun on uusi rengas mikä kestää niin homma toimii.

Ja ihan turha länkyttää mitään "matolla ajaminen ei kehitä ajoa" shaibaa kuitenkin kaikki tiedetään totuus. Enää on kyse siitä halutaanko asia myöntää vai ei.

Ja onhan ajaminen hauskaa. Oli se sitten maailman pahinta 80 luvulla keksittyä matto rossia tai petoni krossia. Ei kai tätä kukaan harrastaisi jos ei tää hauskaa ois hei.


3
Onhan juttuja taas... Betonilla ajaminen itsessään ei se ongelma ole vaan rengas. Se pitää olla kulutettu pidotettu ja kuu oikeassa asennossa lämpötila yms... Jos olisi rengas mikä paketista uutena niinkuin kaikissa muissa autourheilu lajeissa on yleensä se nopein ei ongelmaa olisi. Matto ajaminen tekee sen mahdolliseksi ja siihen on myös kehitetty kestävä uusi rengas tänä vuonna. Matto radan tekeminen ei kestä kauaa ja se on mahdollista tehdä melkein mihin vaan (urheilusalit hotellit yms) ilman lattian pidotuksia ja siivous talkoita ajojen jälkeen.

Ainoa asia mikä betonilla ajamisessa itseäni hirvittää on ns pizza ländit missä auton sähköt saa kyllä kyytiä  :afro:

4
Tule yllätyksenä??? Mikä???

5
No eihän sitä nyt joka erään tarvitse vaihtaa. Kilpailija tarvitsee 1 - 2 numeroa koska reseediä ei ole.

6
Mites ois erä kohtainen numero? Varmasti halvin helpoin yms.

7
Tästähän on ihan vanhan liiton matto vs betoni kamppailu tulossa. Ja saatiin jo se perus turistiin krossi kori ja menoksi kommenttikin tänne  :afro:

Pitää lähteä ostamaan poppareita ja miettiä ottaako voinmakuisia vai normeja. Vai kumpi se normi nyt sitten onkaan... Kävelenkö hiekkatietä vai pikitietä missä kengät kuluu... Teki niin tai näin aina tulee valitusta siltä ketä valinta ei miellytä. Mutta jos se halli tulee vuoden päästä niin luulisi siellä olevan kaikille mieleinen rata. Jos siihen asti jos vaan ajettais pk seudulla mahdollisuuksien mukaan.


8
Tulokset / Vs: 1/10 Offroad Euros 2017 Italy
« : 20.07.17 - klo: 11.58 »
http://www.amsci.it/liverace/

Kokeile Harri tuolta vakoilla

10

Laitetaan epäkohdat listalle ja ensi kaudella kokonaan uusi paletti  :)

Hyvä homma.

11

Jos aamun treenin perusteella aletaan reseedaamaan, se muuttaa treenin kisaamiseksi eikä rataan tutustumiseksi/testaamiseksi. Kyse on nykyisellään siis treenistä, ei reseedaus-eristä.


Höpö höpö. Samanlailla siinä rataa kierretään. Kuhat menee lujaa ja vähän vähemmän kuhat sitten vähän hitaammin.  Mielestäni Reseed on ihan kisaan kuuluvaa.

12
Mielestäni foorumi kaipaa osiota korinmaalajille tai auton kasaajilleteen yms. Se touhu kuitenkin Suomessa on niin pientä että puhutaan muutamasta satasesta vuodessa. Ei varmaankaan verottajaa hirveästi kinosta moiset.

13
Kiitos järjestäjille ja kahvion porukalle hauskasta lauantai päivästä. Olihan hauskaa vetää tuupilla lintassa ihan kunnolla kisaa pitkästä aikaa :grin: Auto toimi jo toisella akulla erinomaisesti ja mitään ei sen jälkeen tarvinnut muuttaa.

Oli matto tai ei, perjantai reeni tai ei niin aina tulee itkua ja kuinka p****a on tulla kisoihin. Ei kerkee ajaa renkaita sisään yms yms. Vanhat EOS renkaat alkoivat toimimaan 10 minuutissa ja uudet etuset myös. Mutta siitähän tässä äänestyksessä ei ole kyse.

Kiitos ja anteeksi.


14
Team Associated / Vs: Asso B6 ja B6D
« : 28.01.17 - klo: 22.34 »
Tulihan tänään käytyä ottamassa ensi testit Asson B6 ja Reedyn 510R säätimestä EOS matolla Bunkkerissa. Auton kasaaminen oli sujuvaa ja mukavan helppoa. Muutama optio-osa tuli lisäiltyä sinne tänne mutta setuppi ruuvattin lähes ohjekirjan mukaan. Tavoitteena oli siis saada ns. krossi mode päälle kuskilla ja pitää auto helppona.

Ja siltä helpoltahan se tuntui heti alusta alkaen. Säätimen vakio asetuksiin ei kajottu ja auto kulki kohtalaista kyytiä 6.5T koneella. Parin akun jälkeen pari niks naks muutosta autoon ja vaihdettiin säätimen standard mode experttiin. Sieltä aukeaa sitten kaikki säätimen asetukset käyttöön. Aikaisemmin ajoin HW Xr10 säätimellä ja program box toimii lähes samalla tavalla mutta kuitenkin pari pikku juttua lisätty esim arvon säätö myös alas päin ja valikossa liikkuminen taakse. Eli ei tarvitse enää selaa niitä kaikkia kohtia läpi jos vahingossa klikkaa ohi jostain. Tästä plussaa.

Nyt kun autossa oli maltillisesti myös mykyä niin tuntui se vaan istuvan paremmin omaan hitaaseen hanskaani.  Suurin haaste tuntui kuskille olevan radan keski hypyt missä oli ohjelmaa aluksi aikalailla mutta slipperin kiristys, mitä muuten sai ruuvata oikein kunnolla kiinni auttoi ja problem solved. Auto ei todellakaan ollut nopein radalla mutta todella helppo toistaa vaikka 10 min ;) Seuraavaksi lähdetäänkin sitten testaamaan vähän eri setuppia ja säätimen asetuksia.

Päivän mietteet oli että auto on ainakin kestävä :) ja helppo ajaa. Eliittikin oli paikalla ajamassa ja ajoi todistetusti myös omalla setupillaan aikuisten oikeesti lujaa ja vielä vaivattoman näköisesti.

Reedyn 510R säädin ei ainakaan jää kakkoseksi omassa vertailussani HW Xr10 säätimelle millä tuli reilu vuosi  ajeltua. Mutta tästä jatketaan testailua.

- Silppa


15
Tulokset / Vs: DHI Cup 2017 On-Road and Off-Road
« : 16.01.17 - klo: 03.05 »
Kyllä se on aina vaan mukava mennä tuonne DHI kerhokisaan ja viettää rento kisa vkoloppu.

Tänä vuonna onneksi oli Suomalaisia jo enemmän mukana  :laugh: ja menestystä tulikin korokkeen molemmin puolin.  Josko ensi vuonna sitten taas enemmän Suomi kuskeja mukana.

Off road rata näytti helpolta korokkeelta mutta silti oli kuulemma haastava mutta hauska ajaa. Ja aika samat kommentit kuulin myös tasamaan radasta.

Turisti puolella renkaat kestivät koko kisan ajan hienosti ja yhdellä setillä mentiin koko kisa. Krossi puolella tilanne olikin aivan päin vastoin uuden renkaan ollessa nopein mutta kesti vain yhden erän. Vai oliko 4wd toinen veto nopeampi. Anyway rengaskulut aivan älyttömät jos halusi ajaa voitosta. Kisassa siis ajettiin minipin-1 renkaalla ja Schuuumacherin suunnittelija Tristram Neil totesi sen olleen "väärä" rengas tuonne niinkuin moneen muuhunkin kisaan. Kuulemma muutoksia renkaisiin on tulossa varsinkin kulutus kestävyyteen. Viime vuonna "vanhanliiton" minispin renkaalla pystyi kuitenkin ajamaan 3 erää tuloksen kärsimättä.

Omat turisti ajelut meni juuri miten ajattelinkin ja samoin tulokset myös. Kiitos vielä Karrille tc7 lainasta. Ei ollut ollenkaan hassumpi laite ajaa kisat tuolla autolla. Ja kisaan tosiaan lähdettiin 4 akun treenien jälkeen kyseisellä laitteella hyvillä mielin.

Kiitos mukana olleille ja onnittelut vielä Kaljamille virin voitosta. 2003 kuitenkin viimeksi tullut viri luokan voitto Suomeen Juho Leväsen toimesta ja nyt heti perään 2017  :grin:

Tosiaan Xray teami loisti poissaolollaan boikotoiden kisaa mutta kuitenkin oli yksi kisan  pää sponsoreita  :laugh: :laugh: :laugh: nooh ens kerralla sitten.

#eliittipaikalla #eiole #seonenmmän








16
Ilmeisesti olleet hyvät kisat overall tästä hiljaisuudesta päätellen  :grin:

17
Eikös kaikki kesän ms kisat ajettu sateessa. Pois lukien Hyvinkään ensimmäinen kisa. Ja jos muistan oikein niin aikataulua silloin kiristettiin että saatiin kisa edes jotenkin ajettua. Ainoat kisat missä oli oikeasti kiire oli m8 kisat. Kisat missä pitäis autoa keritä edes hiukan käymään läpi.

Nyt kun ajetaan sisällä niin auton mekkaaminen ei kauheita vaadi. Varikolla ainakin mitä nyt kysellyt jengi olisi 4 ae ajamisen kannalla. Varsinkin nyt kun ajetaan 1 luokka per päivä niin varmasti kerkee myös sitä sosiaalista kisaa ajamaan.

18


Ainakaan vielä ei maastosarjaa ajeta matolla. :wink: Mutta veikkaisin että huonosti kestää.

2WD Stadium trukit olisi mielestäni parempi luokka ottaa mukaan maastosarjaan.

Tästä tulikin mieleeni että näitä lisäluokkia on nyt kokeiltu ja pyöritelty kesät talvet erilaisia niin joko olisi jo 2WD Stadium truckin aika taas tulla takaisin ??? Talvella en muista nähneeni yhtään lisäluokan kuskia ja kesällä tietty on säät sotkenut kuvioita.   

19
Q1 ajettu ja Suomi poijjaat hyvässä vauhdissa.

Top10

1   Joern NEUMANN   
2   Neil CRAGG   
3   Michal ORLOWSKI   
4   Daniel Kobbevik      
5   Hubert HÖNIGL      
6   Patrick HOFER      
7   Peter PINISCH      
8   Tom COCKERILL   
9   Joona HAATANEN   
10   Joel VALANDER

12    JQ
13    Karri Salmela
20    Max Mört
29    Toni Niinivirta
39    Sami Salmela
54    Jani Hovi
82    Tomi Mairue

TQ mies Jörn ilmeisesti ajaa Xray XB2 autolla jos kuviin on raportteihin on uskomista.

Hyvältä näyttää myös JQ teamin uusien Precirotate autojen meno.

- Silppa


20
Olisiko radasta kuvia jossain jollain?  Kiitos

- Silppa

21
Tulokset / Maastosarja I Hyvinkää tulokset
« : 23.05.16 - klo: 20.52 »
Kisat saatiin ajettua moitteetta läpi lämpimässä säässä ja laitentaan tännekki tulokset näkyviin.

2wd:



1   2   A    Valander Joel     2    3:1, 1:1 [2:2]   Dry                     
2   1   A    Haatanen Joona 3   2:1, 3:2 [1:3]   Dry                     
3   4   A    Salmela Karri     6   1:2, 2:4 [3:5]   Dry                     
4   17   A    Mairue Tomi     6   2:3, 3:3 [1:10]   Dry                     
5   30   A    Jäppinen Lari     9   1:4, 2:5 [3:8]   Dry                     
6   12   A    Salmela Sami     12   1:5, 3:7 [2:10]   Dry                     
7   10   A    Luopajärvi Mikko12   3:6, 1:6 [2:8]   Dry                     
8   13   A    Mäki Oskari     13   3:4, 1:9 [2:9]   Dry                     
9   76   A    Otsavaara Tuomo13   2:6, 1:7 [3:9]   Dry                     
10   6   A    Hovi Jani             15  2:7, 1:8 [3:10]   Dry                     

11   21   B    Aromaa Juha   3   1:1, 2:2 [3:7]   Dry                     
12   5   B    Niinivirta Toni   4   3:1, 2:3 [1:4]   Dry                     
13   31   B    Salmen Henry   4   1:2, 3:2 [2:5]   Dry                     
14   77   B    Vieno Eeli           5      2:1, 3:4 [1:7]   Dry                     
15   73   B    Itävuori Jari   8   1:3, 3:5 [2:7]   Dry                     
16   16   B    Yli Vesa           9   3:3, 2:6 [1:9]   Dry                     
17   14   B    Mykkänen Jori   9   2:4, 1:5 [3:6]   Dry                     
18   23   B    Jolkkonen A-P   14   1:6, 3:8 [2:10]   Dry                     
19   20   B    Silvennoinen A   16   1:8, 2:8 [3:10]   Dry                     
20   35   B    Kyykkä A-P   18   2:9, 3:9 [1:10]   Dry                     

21   19   C    Eklund Valtteri   3   3:1, 2:2 [1:8]   Dry                     
22   70   C    Rauman Ville   3   2:1, 1:2 [3:3]   Dry                     
23   79   C    Gabrielsson J.   5   1:1, 2:4 [3:4]   Dry                     
24   28   C    Saarinen K.   5   3:2, 1:3 [2:5]   Dry                     
25   74   C    Elfström Kim   7   2:3, 1:4 [3:8]   Dry                     
26   25   C    Helistölä Mikko   12   1:5, 2:7 [3:10]   Dry                     
27   24   C    Sorri Heikki   12   3:6, 1:6 [2:10]   Dry                     
28   36   C    Laaksonen T.   13   3:5, 2:8 [1:9]   Dry                     
29   78   C    Juvonen Toni   14   3:7, 1:7 [2:9]   Dry                     
30   66   C    Syrjänen Arttu   15   2:6, 3:9 [1:10]   Dry                     

31   83   D    Vacklin Tommi   2   3:1, 1:1 [2:3]   Dry                     
32   129   D    Sivill Kalle           3   2:1, 3:2 [1:6]   Dry                     
33   49   D    Eskelinen Matti   4   2:2, 1:2 [3:5]   Dry                     
34   122   D    Sivill Henri   7   3:3, 2:4 [1:4]   Dry                     
35   67   D    Koivisto Hideki   8   1:3, 2:5 [3:6]   Dry                     
36   81   D    Salonen Teemu9   3:4, 1:5 [2:6]   Dry      


4WD

1   4   A    Valander Joel   2   3:1, 1:1 [2:2]   Dry                     
2   1   A    Haatanen J   4   2:1, 3:3 [1:3]   Dry
3   2   A    Salmela Karri   5   3:2, 2:3 [1:6]   Dry                     
4   37   A    Salmen Henry   6   1:2, 3:4 [2:8]   Dry                     
5   16   A    Mairue Tomi   9   1:4, 2:5 [3:7]   Dry                     
6   19   A    Aromaa Juha   9   2:4, 1:5 [3:5]   Dry                     
7   12   A    Eklund Valtteri   13   2:6, 1:7 [3:9]   Dry                     
8   58   A    Itävuori Jari   16   3:6, 1:10 [2:10]   Dry                     
9   15   A    Niinivirta Toni   16   2:7, 1:9 [3:10]   Dry                     
10   9   A    Hovi Jani           16   1:8, 3:8 [2:9]   Dry                     

11   17   B    Silvennoinen A   2   2:1, 3:1 [1:2]   Dry                     
12   22   B    Mykkänen Jori   5   2:2, 3:3 [1:7]   Dry                     
13   7   B    Mäki Oskari   5   3:2, 2:3 [1:6]   Dry                     
14   38   B    Saarinen K   8   1:3, 3:5 [2:9]   Dry                     
15   35   B    Rauman Ville   8   2:4, 1:4 [3:8]   Dry                     
16   20   B    Salmela Sami   9   3:4, 2:5 [1:5]   Dry                     
17   11   B    Luopajärvi M   11   1:1, 2:10 [3:10]   Dry                     
18   10   B    Kyykkä A-P   13   2:6, 3:7 [1:8]   Dry                     
19   55   B    Syrjänen Arttu   13   3:6, 2:7 [1:9]   Dry                     
20   83   B    Elfström Kim   17   2:8, 3:9 [1:10]   Dry                     

21   21   C    Yli Vesa           2   3:1, 1:1 [2:2]   Dry                     
22   87   C    Gabrielsson J   3   2:1, 1:2 [3:3]   Dry                     
23   32   C    Helistölä Mikko   5   3:2, 2:3 [1:3]   Dry                     
24   43   C    Laaksonen T   8   2:4, 1:4 [3:5]   Dry                     
25   84   C    Kuuse Meeme   10   3:4, 1:6 [2:7]   Dry                     
26   86   C    Juvonen Toni   10   2:5, 1:5 [3:7]   Dry                     
27   63   C    Kiiski Janne   12   3:6, 2:6 [1:7]   Dry      

Tarkemmat tulokset löydät: =arv&dId[E]=27055&pId[E]=2#]http://www.myrcm.ch/myrcm/main?pLa=en&hId[1]=arv&dId[E]=27055&pId[E]=2#

HyUA kiittää kaikkia kilpailijoita ja tästä on hyvä jatkaa Vaasan PM kisoihin.

23
Kiti auki sunnuntaihin klo 23.59. Eli ilmottautuminen sisään ja kauden avaukseen Hyvinkäälle.

24
Muistutuksena kaikille että kiti sulkeutuu torstai iltana. Ei muutakun ilmot sisään ja mukaan kauden avaus kisaan Hyvinkäälle. Baanakin on saanut uutta muotoa ja on nyt hyvä flowltaan. Pari "pikku juttua" vielä tekemättä.

BTW tarkoituksena on järjestää myös Dash4Cash joko perjantaina tai lauantaina jos kiinnostuneita löytyy. Tästä lisää ensi viikolla.

- Silppa

25
KILPAILUKUTSU

21-22.5 2016 Hyvinkää

Hyvinkään Urheilu Autoilijat Ry. kutsuu kaikkia sähkökrossi kuljettajia Maastosarjan I
osakilpailuun 21-22.5 2016 Hyvinkäälle.

LUOKAT
Lauantai 21.5 M2-10 SM, S4-10
Sunnuntai 22.5 M4-10 SM, S2-10

KILPAILUN JOHTO

Kilpailun johtaja: Jaakko Huhmarsalo
Tuomaristonpuheenjohtaja:  Sinisaari
Katsastuspäällikkö: Teemu Saarinen
Kilpailutuomaristo: Ilmoitetaan myöhemmin
Kierroslaskenta: Jaakko Huhmarsalo +1
Ratamestari: Jani Hovi

ILMOITTAUTUMINEN

To 12.5 klo 23.59 mennessä AKK:n KITI –järjestelmän kautta
Ilmoita: nimi, seura, lisenssinumero, kilpailijanumero, ikä, vähintään neljä 27- tai 40 MHz -radiotaajuutta,
sekä henkilökohtainen transponderisi numero sekä yhteystiedot (puhelin tai sähköposti). Alle 18-vuotiaat
ilmoittavat myös kilpailun aikaisen huoltajan nimen ja lisenssinumeron.

KITI AUKI!!!

https://akk.autourheilu.fi/Public/Kiti/Competition/CompetitionOpen.aspx?id=4517&edit=0

Tiedustelut sähköpostilla antti@eurorc.com
tai puhelimitse: 045-11 33 255

KILPAILUMAKSUT

M2-10 ja M4-10 SM 30 €
S2-10 ja S4-10 Kansallinen 25 €
Kilpailumaksu maksetaan kilpailupaikalla. Luokka ajetaan jos on vähintään 5 osallistujaa luokassa.

LISENSSI

Voimassa oleva AKK:n lisenssi 2016.

SÄÄNNÖT

Autourheilunsääntökirja 2016 ja Maastosarjan Sarjasäännöt

AJOTAPA

Kyseessä olevan luokan sarjasääntöjen mukaan.

VASTUU

Jokainen kilpailee omalla vastuullaan ja sitoutuu noudattamaan kilpailun johdon antamia määräyksiä.

AIKATAULU
Lauantai ja sunnuntai
Ohjattu vapaa harjoitus + ilm. 8.00 – 9:45
Muu aikataulu on riippuvainen lopullisesta kilpailijamäärästä. Aikataulu julkaistaan rc10.fi Foorumilla viimeistään torstaina 19.5.
Perjantaina 20.5 harjoittelu mahdollisuus klo 12.00- 20.00. Ratamaksu 10€/kuljettaja maksettava ennen ajamisen aloittamista.

KILPAILUPAIKKA

Hyvinkään vauhtipuisto. Ajo-ohje: VT 130 -> Hyvinkää P / Sahanmäki-liittymästä (tie 1430) 5km -> käänny
vasempaan Hausjärvelle päin, Hikiäntie (MT 290) aja n. 200m, rata sijaitsee vasemmalla puolella, Kartingradan
takana.. Katuosoite Hikiäntie 1507.

MUUTA

Kilpailupaikalla on sähköä varikkotoimintaa varten. Tuokaa omat jatkojohdot. Puolet varikosta on katettu, pöytiä
on vain rajoitetusti, joten omat varikkopöydät ja tuolit kannattaa ottaa mukaan.


TERVETULOA ALOITTAMAAN KAUSI HYVINKÄÄLLE

26
Xray / Vs: Xray XB4 4WD krossiauto
« : 17.03.16 - klo: 10.29 »

27
Xray / Vs: Xray XB2
« : 17.03.16 - klo: 10.26 »




Setup helper löytyy http://site.petitrc.com/setup/xray/SetupSheetsXrayXB2.html ja paljon muutakin.

Tässä siis auton säätöön vinkkejä mitä mistäkin säädöstä suurinpiirtein tapahtuu.

28
Xray / Vs: Xray XB2
« : 17.03.16 - klo: 10.22 »
Liikkuuko se pinni kun työnnät sitä? Ilman prikkoja siis. Olet ensimmäinen jolla näin on käynyt :)

29
Jos aikataulu muuttuu siten että palvelee 2 luokan kuskeja mitä 90% kisoissa on niin ei kai se nyt paha ole. Oletteko jo varmistanut että esim lauttaa ei saa muutettua La iltaan?

30
Eikö kukaan ole vielä kokeillut etuvetona. Se ois varmasti enstex nopein  :grin:

Sivuja: [1] 2 3 4