Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Illusmare

Sivuja: [1]
1
Sähköautot / Vs: HPI Bullet ST ja MT
« : 30.06.11 - klo: 22.53 »
Tänään tuli postissa Ezrun 60A + 6000kV combo.
Noparin vaihdan ainakin mutta oiskohan Bulletin oma motti parempi vai vaihdanko vaa suosiolla ton 5.5T motin siihen? Oiskohan Bulletin vakio välitykset sopivat tälle motille? Pinion on 10T ja spurri 54T.

2
Tämmönen paketti löysi perille kiinan maasta:
(eikä kestäny ku 12 päivää tilauksesta)

Edit: Ja combo on 60A + 5.5T 6000kV. Toivotaa et moottori toimii ees jotenkuten 1/10 truggyssa.
Ois pitäny olla joku 9T...  :undecided:




3
Hpi Bullet Fluxista hajos vasen etutukivarsi pienen osuman jälkeen. Vois ainaki yhen ajokerran pysyä kasassa toi laitos.  :angry:
Ehkä vika on vaa omassa ajotyylissä. :sad:

4
HPI / Vs: Hpi Bullet MT 3.0
« : 23.06.11 - klo: 19.02 »
... Joka ei ole waterproof.
Nitromoottori(tai mikään polttomoottori) ei voi olla täysin vedenkestävä/-pitävä.

Sen takia suluissa.  :azn:

Kunpa tuo oma Bullet Fluxi ois waterproof. Eiköhän sekin tuu vedenkestävänä kohta.

5
HPI / Vs: Hpi Bullet MT 3.0
« : 23.06.11 - klo: 17.45 »
Ja nyt uus malli ulkona joka "waterproof".  :grin:

http://www.youtube.com/watch?v=1q2IkXK_7lk

6
Sähköautot / Vs: Eka RC-auto juniorille
« : 21.06.11 - klo: 15.49 »
Mites HPI:n mallit?

Luulis että E-Firestormikin ois ihan hyvä. On ymmärtääkseni suht kestävä.
Bullet Fluxikin pysyy aika hyvin kasassa. Oma aika usein hajalla mutta se saakin kyytiä oikein kunnolla.
Tosin ne myös kulkee aika lujaa eikä ainakaa Bulletissa pysty tehoja rajoittamaan noparista joten saattaa olla hieman vaarallisia lasten käsissä.  :grin:

7
Sähköautot / Vs: HPI Bullet ST ja MT
« : 20.06.11 - klo: 20.30 »
En tiedä mikä hajos mutta peruuttaessa ohjaus menee miten sattuu (etupyörät heiluu ees takas).

Etuperin ajettaessa ei oikeastaan huomaa mitään eroa. Oiskohan ohjausservolle käyny jotain? Pientä klappia tuntuu olevan.

Outoa kyllä tuntui että autossa ois olle enemmän puhtia kuin aikaisemmin. Akkua ladattu noin 5 kertaa nyt. En tiedä johtuisiko siitä.
Slipper clutchia hieman kans kiristin. Liikkeelle lähdettäessä lentää katolleen ja kori todella pahan näköinen jo.

Uskaltaakohan ees laitta Ezrunin 60A noparin ja 6000kV motin siihen kun ne postissa tulee.
Ei taida pysyä kasassa kauaa. :roll:

8
Mitäs laitoitte kaupungille? Jos kaupunki antaisi jonkun pläntin ja maata/savea, niin luulisin että talkoolaisia löytyisi rakentamaan...

Juu mä lähen kyl ainaki talkoisii.  :azn:

9
Hyvältä kuulostaa! Toivotaan että johonki pääsis ajaa vaikkei toi auto tunnu kestävän kasassa 5min pidempään.  :angry:

10
Illusmare, mulle (tai oikeestaan mun autolle -> kaveri ajoi) on käynyt jotain 20 kertaa 2 kuukauden aikana  :grin:

Onko sama auto vai heikko kohta muissakin autoissa?

11
Että näin tänään:




12
Oishan se joo kiva tietää jos täällä on jotain järkeviä paikkoja missä ajaa. Vanhan robbarin p-paikalla ja taloyhtiön pihalla ajaminen ku tuuppaa olemaan hieman ykstoikkoista.  :roll:

Itsellä 1/10 sähkö truggy joten hirveesti ei oo rajoituksia että missä ajaa.  :azn:

13
Sähköautot / Vs: HPI Bullet ST ja MT
« : 14.05.11 - klo: 19.47 »
Tänää lähti ekan kerran koiranluu takaa ja se oli myös hieman taittunut. En tiedä kuuluuko päitten pienten tappien olla hieman eri suuntiin koska omassani ne ovat näin. Oiskohan hieman myös kiertynyt?
Kori saa kyllä pahasti kyytiä. Ainakin asfaltilla ku katolleen lentää.  :roll:

14
Sähköautot / Vs: HPI Bullet ST ja MT
« : 07.05.11 - klo: 00.03 »
Tuli ostettua uus yleismittari ja se näytti 6.01V siin vaihees ku auto katkaisi elikkä vika olikin vaa yleismittarissa.  :azn:

15
Sähköautot / Vs: HPI Bullet ST ja MT
« : 04.05.11 - klo: 21.03 »
Ensinnäkin: Autossa ei tainnu olla mitään vikaa. Akku vaa loppu.  :roll:

Ja sit asiaan.

Nyt on toinen ajo takana. Tällä kertaa 95% asfaltilla ja 5% hiekalla.

Ajoaikaa oli noin 15min (unohdin kattoa tarkan ajan)  :sad: ja kaasun käyttö oli aikalailla puolet ajasta kaasu pohjassa ja puolet noin puol kaasulla. (Akkuna siis tuo LPR 2s 4600mah 30C, täytenä volttimittari näytti 8.4V ja siinä vaiheessa kun auton oma lipo cutoff löi päälle niin akkua oli noin 5.6V mikä taitaa olla hieman liian alhainen)

Kulkupuoli oli ihan kunnossa. 2s lipo tuntuu kyllä liikuttavan Bullettia ihan mukavasti.
Täyskaasulla liikkeelle lähdettäessä pari kertaa nokittamalla katolleen "Punch" mode 5:lla (Range 1-9 vertaukseksi).
Muutamassa hypyssä myös aika rajun näköisesti katolleen ja ääni oli kauhea. Näistä jäi muistoksi pari nirhaumaa maalipinnassa, muttei mitään pahempaa.
Mikään ei hajonnut mikä hieman yllätti kun muita kirjoituksia Bulletista on lukenut mutta ens kerralla sitten.  :wink:

Ohjaus on huono täydessä vauhdissa mutta eiköhän se ole ihan normaalia noin 50km/h vauhdissa. Muuten auto on tukeva ja liikkeet hyvin ennakoitavissa.

Haukkuja saaneet 8 iskariakin tuntuivat toimivan ihan hyvin. Epätasaisuudet eivät vaikuttaneet ajosuuntan mitenkään ja renkaatkin pysyivät tiessä ihan hyvin. Autossa tosin tehty "Bump stop mod" (http://www.youtube.com/watch?v=SIcXGK0RaAk).

Yritän ens kerraksi saada jotain videota kuvattua niille joita kiinnostaa.  :azn:

16
Sähköautot / Vs: HPI Bullet ST ja MT
« : 03.05.11 - klo: 23.36 »
Niin, se kun riippuu niin täysin ajotyylistä. Jollain syheröisellä radalla akun saa kestämään kauankin, mutta jos silkkaa bashausta ja kaahausta niin kyllä se isokin akku tyhjenee nopsaan.
Ite en kyllä ole koskaa päässy 5000mah akuilla yli 15 minuutin ajoaikoihin..

Joo no, ajotyyli oli aikalailla kaasu pohjassa hiekkakentällä sutimista.  :roll:
Ehkä pitäis ostaa järeemmät akut/muutama lisää.

17
Sähköautot / Vs: HPI Bullet ST ja MT
« : 03.05.11 - klo: 23.27 »
Enemmän kun 10 min ajoaikaa 4600mah akulla?

No ei.

Ihme ku muilla tuntuu liikkuvan kauemmin.

Muutama lainaus:

"I run on 2s 7.4v 4000mah 35c Bionic lipo's and i get a runtime between 20 and 24 minutes on each battery depending on how fast i push the truck."
 - Anda Inc. // http://www.msuk-forum.co.uk/

"hpi bullet mt flux first run on 2s lipo (turnigy 5000mah) awsome 1/10 truck,
around 30 mins runtime of this battery,seems to handle the rough stuff well."
 - jabbaovbd4 // Youtube

18
Sähköautot / Vs: HPI Bullet ST ja MT
« : 03.05.11 - klo: 22.54 »
Latasitko akun???
Saattoi vaan akku loppua ja lipo cut offi puttui peliin.

Toni

Juu, LRPn oma laturi väitti että tuli täyteen. Kokeilen ladata uudestaan.
Just ku testasin nii auto heräs taas henkiin pienen latauksen jälkeen, ehkä vaa akku loppu. Tosin luulis et saa enemmän ku 10min ajoaikaa.  :shocked:

19
Sähköautot / Vs: HPI Bullet ST ja MT
« : 03.05.11 - klo: 22.42 »
No nyt on sit eka kokeilu takana. noin 10min kesti ja ajo loppui siihen.
Akkuna LRPn 2s 4600mah lipo.
En tiedä loppuiko vaa akku vai hajosko autossa jo jotain.

Näin käyttäytyi:
Noin 10min ajon jälkeen onnistuin saamaan auton katolleen.
Käänsin takas pyörilleen jonka jälkeen pääsin noin 10m ja sit hyytyi selvästi.
Muutama sekunti jälkeenpäin pysähtyi kokonaan ja ESCssä vilkkui punainen valo.
Sammutin ja laitoin takas päälle jolloin pääsin noin 5m etenpäin, hitaasti, ja sen jälkeen taas hyytyi.
Menin sisälle ja putsasin auton jonka jälkeen laitoin akun takas paikoilleen ja päälle.
ESCssä vilkkui vihreä valo 2 kertaa, sit tauko ja taas 2 kertaa jne. Ohjaimesta vääntämällä ei tapahtunut mitään.

Auto on täysin vakio ja lipo safety cut on päällä.

20
Sähköautot / Vs: HPI Bullet ST ja MT
« : 27.04.11 - klo: 18.56 »
Tänää tuli sitte brittien saarilta tämmöinen kapistus.

RC autoilla ei oikeastaa oo tullu leikittyä noin kymmeneen vuoteen ja silloinki vaa Nikoilla ja jollain ikivanhalla nelikolla jossa huiput huimat 25km/h (laatikon tekstin mukaan)  :wink:

Tästä voikin sitten jo vetää sen verran johtopäätöksiä että leluilla vaan tähän asti ollaan menty ja kunhan saan akut ja laturin nii hyvä jos pysyy hanskassa edes ekat 5 min.

Kokemuksia ei vielä ole mutta lisään kunhan pääsen vähän kokeilee.

Ja tosiaankin kysessä on Flux (brushless).

Kuva:


Sivuja: [1]