Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Erkkeli

Sivuja: [1] 2
1
Auto vaihtanut omistajaa lahjoituksen kautta. Uskon sen löytäneen uuden hyvän kodin. Kiitos yksityisviesteistä!

2
Kiitos kaikille vastanneille ja ehdotuksille. Laitoin setin myyntiin palstalle keskiarvohintaan 300 eur tai sitten tarina. Pahoittelut etten voinut vastata kaikille yvlle johtuen yksityiselämän haasteista. Toivottavasti paketti löytää hyvän kodin.

3
Ja kuva...

4
Olen luopumassa harrastuksesta ja haluaisin myydä autoni ja tarvikkeet. Törmäsin sääntöjen kanssa ongelmiin tarjouksiin liittyen koska en ole kykeneväinen hinnoittelemaan pakettia. Paketista puuttuu käytännössä akut ja moottori, mutta pitää sisällään auton, ohjaimen, työkaluja, laturin ja jonkin verran suurelta osin käyttämättömiä ja uusia varaosia. Sekä käytettyjä.  Ohessa hieman speksejä, lisää tietoa kuvista ja kysymällä.

Alkuperäinen auton on traxxas slash 4x4 platinum
-Esc castle creation sct(paketissa 2400kv koneen kanssa tullut.
-futaba 3pl ohjain ja mukana tullut vastaanotin
-graupner ultra 14 plus laturi, balanseri ja latauspussi
-hudyn (5)ja eds (1)työkalut
-outerwear shroud
-4 prk silikoni öljyjä
-4  rengassettiä

Onko tällaiselle paketille kysyntää? Mitä tälläisestä voi pyytää?

Kiitos etukäteen!

5
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 24.01.14 - klo: 14.14 »
Jep.. siinäkin autossa on niitä oikeasti hyviä päivitys kohtia ja sitten niitä "siistejä" päivityskohtia  :wink:

Siinä vielä oma tassut alla  :smiley: Nyt menee hyllylle odottamaan ensi viikolla saapuvaa RR Gen3 spurria ja sen asennuksen jälkeen auton näkee vasta seuraavan kerran kesällä ellei tule into fotoshootata talven auringoilla  :cool:


Hieno peli! Täytyy antaa ekstra kreditit sun työtiloista; on bratsit ja angrybirdsit seinillä ja väritetty oikein ja pysytty jopa viivojen sisällä!

6
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 13.09.11 - klo: 20.38 »
Täytyy myöntää oma tyhmyyteni ja ilmeisesti luetunymmärtäminen. Jostain syystä piti moottorista tulevat johtoa kytkeä ristiin, kun esc luuli eteenpäin menoa peruutukseksi, joka on vakioasetuksena 50% tehosta. Nyt lähti auto kukkumaan ja nurmikot rullalle.  :afro:

7
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 12.09.11 - klo: 20.50 »
Ostin velineon 3500 tilalle Castlen 2400+MMP SCT paketin johtuen lämpöongelmista. Pettymys oli todella suuri, kun pääsin ensimmäistä kertaa autoa koittamaan. Vaihdoin välitykseksi 18/54 ja ajoin 3s 35c akulla ja auto kulki kuin practise modessa velineolla. Ennen ostosta tutkin netistä eri vaihtoehtoja ja päädyin lopulta tuohon kun ei 3800 comboa vielä ollut saatavilla. Onko jollain muulla tuo 2400 kv combo ajossa? Millä välityksillä olisi syytä ajaa?

8
Itseäni tuo kilpaa-ajo ei ole juurikaan innostanut ja en saa kiksejä kelloa vastaan ajelusta. Ehkä johtuu osin siitä, että en ole myöskään pitkään harrastanut tätä. Kesän alussa auton ostin.

Tärkeimpinä asioina pidän paikan läheisyyttä kodin suhteen, rauhallisuutta (ei kiinnosta ihmetellä skoottoriteinejä tmv) ja mahdollisuutta harrastaa omilla ehdoilla, lähinnä mahdollisten aikarajoitusten suhteen.

Tuo kuoppa on täyttänyt ainakin nämä kriteerit ja tarjonnut monipuolisen paikan ajella. Kavereilta löytyy hieman erityyppisiä autoja, joten varsinaninen rata-ajo kilpaa on käytännössä poissuljettu. Jos tälläinen paikka löytyy muualta ja täyttää kriteerini, niin vaihtaisin ilomielin (lähinnä tuon tien huonon kunnon takia). Jos olisi paikkaan sisältyisi maksu tai se ylittäisi kriteerini, voisin myös ilomielin siitä maksaakkin.

9
Asiat ei varmaankaan ole toisiaan poissulkevia ja toisaalta en ole vielä nähnyt ongelmatonta yhdistystäkään ;P . Tuo nyt sattuu olemaan aika lähellä kotia ja kun aika on todella kortilla johtuen pienistä lapsista, niin ylimääräiset 20 min per suunta radalla ei houkuttele.

10
Tietääkö joku mistä yleisen tien olemassaolon voisi tarkistaa? En nyt välttämättä jaksais alkaa tappelemaan viranomaisen kanssa maksulapusta, mutta en haluis ajopaikkaakaan menettää.

Ensimmäiselle hiekkatielle pääsee ABCn päästä ja Petikon päästä. Täytyy käydä tsekkaamaassa tuo ajokielto tuolta Petikon päästä. Mitenköhän määritellään ulkoilualue, johon lisäkilvellä ajaminen on sallittu? Lennokkikentän vierestä lähtee lenkkipolku ja siinä on parkkis sitä varten.

11
Petikon montulla oltiin tänään kahden oikean ja kahden sähkökäyttöisen pienoisauton kanssa. Kaveri rikkoi maxinsa kunnolla hypyssä ja olimme autoilla korjaamassa sitä. Huomasimme, että kuopan pohjoispäästä tulee mönkijä joka ajoi kohdallemme ja sammutti koneen. Kaveri kaivoi takin sisuksistaan henkilökortin, josta kävi ilmi hänen olevan poliisi.

Poliisisetä jutteli aluksi niitänäitä ja kyseli, olimmeko nähneet muita montulla. Jossain vaiheessa hän sitten totesi, ettei montulle saanut ajaa autolla. Auton kuulemma voi jättää tien alkuun ja kävellä sieltä. Tien alussahan on ensin ajokielto (sisältäen poikkeusluvan ulkoilualueille ajamiseen) ja sitten myöhemmin Moottoriajeuvon maastokäyttö kielletty. Tarkistin sedältä, että eikö tämä ole julkinen tie ja hän vahvisti sen tosin toteamalla, ettei tänne silti saa ajaa autolla. Myönsi tosin, että ongelma on enduro yms pyörät, joita montulla käytetään.

Tsekkasin vantaan kaupungin sivuilta ja mielestäni julkinen tie vie montulle asti, joten maastokäytöstä ei ole kyse, jos ei monttuun mene ajamaan. Käsittääkseni sähkökäyttöinen pienoisauto ei täytä myöskään moottoriajoneuvon tunnusmerkkejä lain edessä, joten oliko sedällä vain jäänyt saamatta joltain vai onko hänellä oikeus tuo kielto tehdä? Onkohan joku ollut kaupunkiin yhteydessä montun ja tai tien käytöstä?

Tuntui keskustelun ajan, että setä olisi halunnut kartuttaa valtion kassaa meidän kustannuksella, mutta ei saanut siihen tarpeeksi hyvää syytä. Harmittaa oikeasti, jos tuo ajopaikka ei ole käytettävissä, kun se on lähellä ja erinomainen paikka ajaa, lukuunottamatta sinne johtavaa tietä.

http://kartta.vantaa.fi/Default.aspx?easting=2545222.0&northing=6687842.0&resolution=2&themedatasets=9a5cdef6-95aa-4fc1-b872-e0d61570fddb

12
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 14.08.11 - klo: 19.10 »
Koneen ja escin vaihtaminen on tullut ajankohtaiseksi ja tarvitsisin siinä hieman apua. Mielessä on pyörinyt CCn MMP + 3800kv kone tai vaihtoehtoisesti tuo 2400kv. Olen lukenut, että tuossa 2400kv koneessa ei juurikaan 2s suositella ajavan, kun ilmeisesti ei toimi kunnolla. Onko tästä jollain kokemusta? Mitä muita varteenotettavia vaihtoehtoja comboksi on? Ajelen bashausta 2s ja 3s akuilla, ajatuksena on ollut jossain vaiheessa ajaa kilpaa radallakin, mutta tosissaan sitä tuskin ikinä tulen tekemään.

13
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 12.08.11 - klo: 17.29 »
lauta http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=39019&grpid=5018&order_id=WO1313158724

ja esim tälläinen kaapeli sopivalla päällä akun suuntaan

http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=41468&grpid=703&order_id=WO1313158724

hobbyfactorystä näyttäisi ainakin löytyvän traxxaksen päällä

http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/lennokit-liittimet-ja-johdot/charge-cord-4mm-banana-trx-mcb9702

Graupnerin lisäksi tarvitset latausjohdon sopivilla päillä, sekä balancerilaudan.

Löytyisikö suoraa linkkiä näihin esim. saben tai racing factoryn sivuille? EC5:ttä voisi käyttää esimerkkiliittimenä.

14
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 10.08.11 - klo: 18.18 »
Hyvä ja aika kattava yhteenveto, kiitos siitä, olisi ollut tarvetta samanlaiselle itsellänikin.

Harkittavaksi suosittelisin Outerwearsin shroudia (http://www.outerwearsracing.com/proddetail.asp?prod=202601) tuon sisäkorin tilalle. Mulla on ostoslistalla jo.

Moottoripukiksi on kehuttu kovasti kingheadsin tuotetta. Ilmeisesti kovinkin kestävä, itse en ole rikki saanut. (http://www.kingheads.com/index.php?cPath=109&osCsid=b5dde59e6ee7f36f7b32138339979fb5) Kannattaa ostaa pari laakeria varalle myös.

Ymmärtääkseni nykyisissä autoissa ei tarvitse ostaa erikseen tuota slipper nut coveria, vaan traxxas on muuttanut sitä niin, ettei siinä ole reikää enään. Ei ainakaan kesän alussa ostetussa autossa tarvinnut (platinium edition).

Graupnerin lisäksi tarvitset latausjohdon sopivilla päillä, sekä balancerilaudan. Lautaan liitetään akun toinen johto sopivaan reikään ja se hoitaa tasauksen laturin kanssa. Liittimistä saat varmaan niin monta mielipidettä kun ihmisiä, keneltä kysyt. Itse olen pärjännyt traxxaksen omilla liittimillä, joissa on jonkun verran ollut haastetta hobbykingien paksujen johtojen sopimisessa liittimiin.

Vakio PE kori tuntu olevan aika heppoinen ja rikkoutui nopeasti takapuskurin löydessä siihen. Olen paikkaillut ilmastointiteipillä ja rengasliimalla sen verta, että pysyy kasassa.

Slipperin holkki on slipper clutch kuvassa oleva kartionmallinen osa, joka tulee spurrin sisällä olevaa laakeria vasten. Kuvassa siis spurrin ja kiinnitysruuvien välissä oleva osa.

Kannattaa hommata kunnon työkalut, itse päädyin pitkän sisäisen taistelun jälkeen hudeyhin (HUDY) ja en ole katunut. Kannattaa ostaa myös erilaisia ruuveja varastoon, niitä tuntuu jonkunverran tippuvan. Esim C Hubin ylä ja alaruuvit.  ( 3x12 css ruuvi, traxxas 3642x)

Eniten olen joutunut vaihtamaan pinioneita. Osa varmaan omasta syystä väärän meshauksen takia, mutta osa on murtunut ruuvin kohdalta. Joitakin spurreja mennyt myös, mutta c hubit, tukivarret yms on säilynyt ehjänä. Laakereita on mennyt todella monesta paikkaa ja tilailin niitä lisää viimeksi eilen(takadiffin sisääntulon ja toisen pyörän ulostulon, moottoripukin). Vetonivelet takaata näyttäisivät tarvitsevan vaihtoa, ensimmäinen pallonivel rupeaa heilumaan.

15
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 07.08.11 - klo: 10.32 »
Osaisiko joku antaa vinkkiä mitkä monsterin renkaat sopisi parhaiten 4x4 slashiin? Tarkoitus ei olisi vaihtaa hexejä tai muuta.

Tuntuu slashi jäävän hieman e-maxxin ja stampeden jalkoihin hiekkakuopalla ja ison syy tuntuisi olevan renkaan leveys ja koko.

16
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 07.08.11 - klo: 10.30 »
Ensimmäinen tärkeä asia on se, että laturi on LiPoille sopivaa mallia. Tietääkseni kaikissa Lipoille sopivassa latureissa on olemassa balanceri, jota myös tulee käyttää aina akkuja ladatessa. Sen tehtävä on pitää huoli, että akun kaikki kennot latautuvat tasaisesti.

Hyvänä laturina täällä ollaan mainostettu graupnerin ultramat 14 plus laturia, jonka itsekkin kesän alussa päädyin hankkimaan. Hintaa sillä on yleensä n 100 € ja se pystyy lataamaan 5 An virralla, joka käytännössä tarkoittaa sitä, että 5000 mAh akun lataukseen menee pikkasen yli tunti (akun kapasiteetti / latausvirralla,  mAh/mA). Laturi pystyy lataamaan aina 6s akkuihin asti ja siinä on liitännät myös 12 VDC virransyöttöön, esimerkiksi auton akusta voi ottaa virtaa. Laturista löytyy myös useimpiin muihin akkutyyppeihin valmiit asetukset ja latauksen voi aloittaa nappia painamalla. Näytöstä myös näkee tärkeimmät arvot, kuten latausmäärän, akun ja kennojen jännitteet ja lataukseen käytetyn ajan.

Akuissa pitää ottaa myös huomioon se, että millä määrällä virtaa sitä pystyy lataamaan. Tämä on tyypillisesti ilmoitettu isolla C kirjaimella (max charge rate, ei tule seikoittaa max discharge rate, joka on yleensä merkitty pienellä c kirjaimella) ja se tyypillisesti on määrältään 1-3, jolloin esim 5000mAh akkua, jossa C on 2, voi ladata maksimissaan 10 A virralla. (C x mAh)

Kannattaa lukea tuo sticky foorumilta joka antaa perustiedot LiPo akkuihin. Ja ehdottomasti kannattaa käyttää lipo safe -pussukkaa, kun latailee akkuja.

17
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 06.07.11 - klo: 11.26 »
Ostin tälläisen http://www.nosram.com/en/products/electric-motors/accessories/produkt/nosram-hardcore-motor-cooler/details/ mutta en keksinyt järkevää tapaa vielä sitä asentaa velineon päälle tuulettimen kanssa. Jos tuuletin on auton ulkolaidan puolella, niin joutuisi dremelöimään alustasta yhtä pituussuuntaista koroketta ja moottorin johdot ottaa kiinni siileen, ja jos taas tuuletin on sisäpuolella, niin ei mahdu ruuvaamaan moottoria kiinni.

18
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 03.07.11 - klo: 12.39 »
Nätti ku sika pienenä.

19
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 01.07.11 - klo: 19.43 »
Katso, ettei pinjonin ruuvi ota spurriin kiinni.

20
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 29.06.11 - klo: 13.04 »

21
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 29.06.11 - klo: 09.38 »
Voipi olla hyvinkin nuo olla nuo diffin hammasrattaat ottaneet kipeätä, täytyy varmaankin ostaa sabesta uudet. Osanro taitaapi olla 6879. Pitääkö noiden hammasrattaiden olla öljysiä vaiko kuivillaan?

(Jos jollain on tuollainen pk-seudulla ylimääräisenä myytävänä, niin voisin noutaa pois. Polte ajamaan on kova ja harmittaa kun auto on telakalla koko ajan.)

22
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 29.06.11 - klo: 08.59 »
Videolla motti on yläasennossa ja pinjoni ei ota kiinni spurriin.

Ääni ja jumitus oli pahempi ennenkuin purin takapään ja helpottui hieman purun jälkeen.

23
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 28.06.11 - klo: 21.53 »
Ongelmat ne vaan tuntuu jatkuvan... Onkohan oheisella videolla kuuluva ääni normaali? Kuuluu takadiffistä ja auto ei tunnu rullaavan kunnolla. Kun vauhti on hiipumassa, niin tuntuu pysähtyvän kuin seinään ja keinahtaa takaisinpäin. Purin tänään takapään auki ja putsasin (ja vaihdoin rutisevan laakerin) kaikki osat. Itse diffiä en ottanut auki ja siihen ei ole tehty muutoksia.

Ääni tuntuisi tulevan hammaspyöristä (traxxas 6879), jotka silmälle näyttivät olevan kunnossa. Kuuluuko tuolla diffikopan sisällä olla nestettä/möhnää (traxxas 6880) vai kuuluuko olla täysin kuiva ja puhdas?

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=mxvqOxOlQAI[/youtube]

24
Käytiin ajamassa parit akulliset ja paikka on kyllä hieno. Monipuolista settiä löytyy. Erittäin suurena miinuksena on tosin vaikeapääsyisyys. Skoda RS vakiomadalluksineen ei välttämättä ole se fiksuin auto tuonne mennä.

Tuloksena rutinaa voimansiirrosta/koneesta, tosin onneksi rc auton. Nyt pitäisi sitten varmaankin ihmetellä mikä esc ja kone tilalle... Käy turhan kuumana ja epäluotettava tuo vakio vxl3s ja 3500.

25
RC-kerhot ja -radat / Vs: Short Course -rata Espoossa
« : 26.06.11 - klo: 14.20 »
Tänään saattaisi olla mahdollisuus tulla käymään ensimäistä kertaa kokeilemassa miten slash kulkee radalla, onkohan se auki? Mulla olisi myös kaveri, jolla tosin on E-maxx, voisiko myös hän tulla testaamaan rataa vai katsotaanko kieroon vääränlaisesta autosta?

26
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 26.06.11 - klo: 12.28 »
Tässäpä näitä.

a) spurri - Spur eli isopyörä. Siirtää voiman moottorilta pyörille. 1/10 autoissa 50-54 hammasta (http://pics.towerhobbies.com/image/t/trac3954.jpg)
b) nopari - Nopeudensäädin. Toimii vastaanottimen ja moottorin välissä säätäen sähkövirtaa halutulla tavalla. Kutsutaan myös eskiksi (ESC - Electronic speed controller)
(http://www.rc-trucks.org/Traxxas-Velineon-VXL-3S.jpg)
(http://pics.towerhobbies.com/image/t/trac3947.jpg)
c) pinjoni - Pinion. Pieni hammaspyörä - Sijaitsee moottorista ulostulevalla akselilla ja sen hampaat ottaa yhteen Spurrin kanssa välittäen voiman sille. Yleensä 10-20 hampainen (http://pics.towerhobbies.com/image/t/trac3947.jpg)
d) vetari - vetonivel. Pyöristä päin katsottuna ensimmäinen liitos voimansiirrossa. Joustaa pyörän kulun mukaan mahdollistaen voimansiirron sinä aikana (http://i846.photobucket.com/albums/ab23/carrolltm/RC/TraxxasHalfShaft.jpg)
e) tukivarsi - Estää pyöränliikkumisen auton pituussuunnassa ja joustaa korkeussuunnassa.
(http://i45.tinypic.com/2z5uliq.jpg)
f) c-hubi - Pala, mihin eri tukivarret yms kiinnittyvät toisesta suunnasta ja toisesta suunnasta pyörä
(http://i64.servimg.com/u/f64/14/54/61/29/dscf2020.jpg)
g) torni - Iskuvaimennintorni. Paikka mihin iskunvaimentimien yläpäät tulevat kiinni ja missä yleensä myös koritolpat ovat kiinni. Koritolpat ovat osat mihin auton ulkokuori laitetaan kiinni.
(http://ecx.images-amazon.com/images/I/31JZbfUqogL.jpg)

esim Traxxaksen sivuilta löytyy räjäytyskuvat eri autoista, joista noiden sijainnista ja merkityksestä voi päätellä niiden tarkoituksen hyvin.


27
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 26.06.11 - klo: 09.31 »
Jousia saa säädettyä ja vaihdettua tarvittaessa, samankuin iskareita. Varsinkin 4-veto slashin ongelma on itseasiassa hiekan ja muun joutuminen eri kohdista voimansiirtoon. Kardaanissa vaikutus on vain kosmeettinen (kardaani naarmuuntuu), mutta esim spurrin ja pinjonin väliin kiven joutuessa tulos voi olla murheellisempi. Jos ensimmäinen kriteeri on varaosien saatavuus ja hinta, niin kannattaa käydä vertailu läpi tavallisimmin särkyvistä osista: vetarit, tukivarren, c-hubit, tornit yms... Käsittääkseni Kyöstin osat on kalliimpia.

Itse aloitin juuri n kuukausi sitten harrastuksen Slash 4x4 Platinum editionilla ja olen ollut suht koht tyytyväinen. Joko hieman maanantai versio tai sitten ajajassa vikaa. Varaosia saa hyvin suomesta ja ulkomailta.

28
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 25.06.11 - klo: 08.47 »
Kannattaa varmaan kokeilla vielä se, että moottori on irti rattaistosta ja mielellään pukista ja pitää akselista sormin vastaan kun painat kaasua. Kannattaa tosin varoa, että jos vika ei olekaan moottorissa ja sieltä tulee täydet väännöt.

29
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 23.06.11 - klo: 09.08 »
Kirjoitin vissiinkin epäselvästi. Alkuperäinen osa oli paikallaaan ja se muovisena on hitsautunut siihen laakeriin kiinni. Varaosaksi olin hommannut tuon KHZn osan, mutten ollut laittanut sitä kiinni vielä. Muovinen alkuperäinen osa on sen verran hitsautunut tuohon laakeriin kiinni, ettei se lähtenyt irti edes hieman voimaa käyttämällä ja seuraava askel on, että laakerin laittaisi esim penkkiin kiinni ja yrittäisi sitä kautta saada sen irti. Taitaa olla helpompi käydä hakemassa kaupasta uusi.

Onkohan ok ostaa tämä :
http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-varaosat-laakerit/ball-bearing-with-oil-5x11x4mm-4-pcs-r18031

vs tämä

http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-varaosat-laakerit/ball-bearing-5-x-11-x-4mm-zz-2-pcs-hpib022

30
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 22.06.11 - klo: 23.52 »
Jep näin arvelinkin. Tosin muistin jonkun kehoittaneen ostamaan king headzin osia (http://www.kingheads.com/index.php?cPath=109&osCsid=ef9db8aa935758d6684f125f54f8ff19)laitteeseen ja sen olin tehnykkin. Paljastui, että muovinen jousen jälkein osa (6893x) oli leikannut spurrin keskellä olevaan laakeriin kiinni. Olettaisin näin, että tämä aiheuttaa nylokkiin sen verran painetta, että saa sen pakotettua auki.

Sivuja: [1] 2