Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Potski

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 9
1
Kilpailijoiden kanava / Vs: Kerhokilpailu formaatit
« : 05.02.19 - klo: 14.07 »
Moi,

SpeedRC:llä ajeltiin pari vuotta sitten pari perjantaita kolmen kierroksen kisoja.

Rata-auki about 30 min, jonka aikana kaikki (häröpallossa) ajaa kolmea nopeinta peräkkäistä kierrosta. 30 min hässäkän jälkeen pistettiin nimet järjestykseen ja alettiin ajaa.

Ajo formaatti meni siten, että 1 vs 1 kisa, kummallakin kuskilla oma nostaja, mutta nostajan piti seisoa korokkeella kuskin alla niin kauan, kunnes auto jäi paikoilleen joko jumiin tai katolleen. Huonomman 3 kierroksen ajan häröpallossa ajanut sai valita lähtöpaikkansa. Sen jälkeen 3 kierrosta tiukkaa kisaa käytännössä siis ilman nostajia. Voittaja jatkoi voittajien haaraan, häviäjä häviäjien. Pirun hauskaa ja pienessä ajassa tuli monta kisa lähtöä. Akkuakaan ei tarvinnut joka lähtöön vaihtaa.

En muista ihan tarkalleen miten toi ajokaavio meni, eikä tää koko päivää kata. Mutta esim arki-iltaan ihan hauska ja sopiva setti. Speed RC Speed King tms oli sarjan nimi. Youtubesta saattaa löytyä videoita.

Samppa

2
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 Kaudella 2019
« : 28.11.18 - klo: 10.09 »
Täältä ääni yksityyppi renkaalle.
Kunhan niitä on sitten oikeesti saatavilla, kun tarvetta ilmenee. Olen tässä muutamien harrastus vuosien aikana törmännyt ongelmaan, että renkaita ei ole. Tai ainakaan niitä millä pitäisi ajaa. Kaiken maailman ihmeellisiä selityksiä kyllä myyjiltä tulee, miksei renkaita ole.
Toinen asia johon kiinnittäisin huomiota. Ovat insertit, tai paremminkin renkaat pitäisi olla valmiiksi liimattu, ja kaikissa samat insertit.
Viimeiseksi hinnoittelu, toivottavasti rengas sarjan hinta muodostuu järkeväksi.

Varmasti on puolesta ja vastaan. Hieno että kokeillaan jotain uutta, aika näyttää miten käy.

Tähän kohtaan kyllä älähdän.

Ehdottomasti niin, ettei ole väliä millä vanteella ajelee. Inserttiä jos joku jaksaa alkaa valvoa, niin siitä vaan. Mutta ehdottomasti myös itseliimatut pitää sallia. Mä en insertin vakioinnista välttämättä suurinta huolta kantaisi.

Syystä että

A) Kun joskus finaalissa rengas leipoo ratkaisu hetkellä haluan voida kävellä peilin eteen etsimään syyllisen.
B) Kun käy niin, että valmiiksi liimattu ”the rengas” on maahantuojalta, tehtaalta tai tukkurilta loppu, kisat ei jää ajamatta, vaan voi ajaa bulkilla.
C) Osa kisa reissua on renkaiden liimailu perjantai iltana asennus oluen kanssa leirinuotion äärellä.
D) Jos jaksaa nähdä vaivaa, itse liimaamalla säästää melko pitkänkin pennin. Lähinnä valikoimalla fiksut vanteet ja kierrättämällä inserttejä mahdollisuuksien mukaan.

Samppa

3
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 Kaudella 2019
« : 28.11.18 - klo: 02.32 »
Moi,

En ollut Vaasassa paikalla. Joten jos mun mielipidettä ei silloin lasketa, niin ao. voi sivuuttaa.

Tavallaan tykkään rengaspelistä. Meneehän siihen rahaa ja saa menemään rahaa tasan niin paljon kuin vaan haluaa. Mutta jos rahan menon unohtaa, niin jollain tervolla tavalla saan kiksejä siitä kun onnistun lukemaan radan kehittymistä oikein ja siten valita sopivan renkaan. Yhtälailla sitten turhauttaa kun rengasruletoin itseni ulos. Suomen tasolla radat on kuitenkin jokseenkin tuttuja, niin välivarasto joka renkaita pitää olla mukana ei ole kuitenkaan mahdoton. Rahanmenokaan ei ole ongelma jos renkata saisi ostaa tarvitavissa määrin kisapaikalta. Usein kuitenkin oman kisan varmistamiseksi vapaatkin (kuten varmaan yksityypitkin) on syytä ostaa omaan varastoon jo ennen kisaa. Ideaali tilanteessa, jossa kaikkia kuivioita ja kaikkia seoksia saisi kesken kisan sormia napsauttamalla, kulurakenteessa ei ole enää suurta eroa. Tämä ei kuitenkaan tässä reaalimaailmassa ole mahdollista.

En näe vapaata rengasta omalla kohdallani ongelmana Suomessa, mutta ymmärrän kyllä, että lajista halutaan tehdä helpommin lähestyttävää. Jos katsotaan menestyviä kisoja, sarjoja ja luokkia maailmalta (eurooppa ja ameriikka), niillä kaikilla on yhteistä selkeä ja helppo lähestyttävyys. Selkeät säännöt, kulut ennakoitavissa jne jne. Tuskin tulee hetkauttamaan mun ajoja suuntaan tai toiseen, mutta varmasti hetkittäin tulen spekuloimaan tulevaisuudessakin renkaista.

Toivottavasti vaan rengasta on riittävästi saatavilla.

Samppa

P.S Ääni Holarille!! Holarin sivuvaikutuksena on aina todistettavasti myös kuskin hymy.

P.P.S Sori kirotusvireistä. En ala korjaamaan, kiinalainen wifi.

4
Komento takas. Radalle ei pääse tällä hetkellä kun kumiveneellä. Koitetaan huomenna uudestaan puolilta päivin alkaen.

Samppa

5
Tänään tuli aika rajusti vettä.

Päästänee aloittamaan kunnostus hommia huomenna maanantaina noin 16.00 alkaen.

Aletaan lätäkköjen kuivailulla ja saatetaan rata siihen kuntoon että päästään duunaamaan. Arvioidaan samalla vähän paljonko meillä on ukkoja käytössä pitkin viikkoa ja paljonko sillä ukko määrällä saadaan tehtyä.

Saappaat ja hanskat mukaan.

Samppa

6
Moi,

Rataa on nyt viikon sisään suolattu pariin kertaan, jotta saadaan PM:n rata huippu kuntoon. Vieläkin rataa pitänee kastella ajopäivinä, koska suolaa on toistaiseksi vielä melko vähän radassa, mutta KASTELLESSA PITÄÄ VÄLTTÄÄ LÄTÄKÖILLE KASTELUA!! Muuten vaan kovaa ajoa.

Ratahan siis suljetaan sunnuntai iltana ja kunnostus työt aloitetaan maanantai aamuna. Tarkempaa aikataulua seuraa lähempänä.

Samppa

7
Moi,

Rata huomenna ajokunnossa.

Jos/kun porukka huomenna ajaa, kävelkää varovasti etenkin purutetuilla alueilla!!!!!! Ovat varmasti vielä syvältä pehmeitä vaikka pinnaltaan ovatkin huomenna ajokunnossa.

Jokainen kengän jälki tutkitaan ja kutakin kengänjälkea vastaavan kengän omistaja saa ihan itse paikata aiheuttamansa vahingon kisa-aamuna muiden paikallaolijoiden katsoessa vierestä ja ohjeistaessa.

Jos huomenna näyttää että paikattu kohta alkaa halkeilla, niitä kohtia pitää kastella. Vaikka sää ennuste lupaakin sateita. Saadaan paikka kohdat sitoutumaan muuhun saveen.

Muuten kovaa ajoa!

Samppa

8
Moi,

Aika unohtui. Alotellaan taas töitten jälkeen 16.00 tienoilla. Kerhon sisäisesta Facebookista tarkempaa tietoa.

Samppa

9
Moi,

ISO KIITOS KAIKILLE TALKOILIJOILLE! Tehtiin kesän uusi rataenkka talkoomäärässä!

Rata ei valitettavasti jäänyt ajokuntoon, korjauspaikat ovat niin märkiä, että huomenna ei ajamaan pääse. Tästä johtuen paikkaillaan huomenna loppuun, niin saa kiireisimmät vielä keskiviikkona treenata. Huomioidaan keskiviikon ajot huomisissa talkoiluissa, niin on sitten varmasti ajokunnossa.

Huomenna siis paikataan viimeiset reiät.

Torstaina ja perjantaina siivoillaan ja puuhataan kaikki pikku jutut mitä pitää vielä ennen kisaa hoitaa. Niistä lisää myöhemmin. Jos torstai/perjantai yönä saataisiin vettä jyräilen koko baanan vielä perjantaina, niin on sitten vimosen päälle kisassa.

Samppa

10
Oliskos jollain kuvia/videoo uudesta profiilista, kun ei kerkee töiden yms. takia käymään paikanpäällä tutustumassa!?!

https://www.facebook.com/100005102355438/videos/928998687280201/

11
Moi,

Oli tainnut jäädä vaan facebookin puolelle. Joka tapauksessa:

Huomenna iltapäivästä rata suljetaan noin klo 16.00 talkoiden vuoksi. Aletaan laittaa rataa kisakuntoon.

Jos sataa niin paljon ettei voida talkoilla, siirretään talkoot tiistaille. Päivä on valittu äänestämällä kerhon Facebookissa.

Eli huomenna 25.6 talkoot Lavangon 1/8 radalla. Paikkaillaan reikiä, korjataan uusien putkien kiinnitykset, vaihdetaan oikean laidan putket jne jne. Tarkkaillaan säätä huomisen mittaa.

Samppa

12
Moi,

Kerhon sisäisellä facebookilla jo huutelinkin. Aloitellaan radan kisakuntoon laittoa maanantaina 25.6 noin 16 alkaen. Jos jää kesken, niin jatketaan myöhemmin viikolla. Ohjelmassa seuraavaa:

 Vasurin putkien uudelleen kiinnitys
 Oikean laidan putkien vaihto
 Reikien paikkailu
 Jyräys, mikäli saadaan rata riittävän syvältä märäksi (onneksi sataa)
 Paikkojen siistiminen

Samppa

P.S Hommassa vielä pieni sää varaus, mutta näin alustavana tietona.

13
Huomenna on varmaan rata auki normaalisti ?

On.

Rataa pitää kastella todella tiheään! Kastelun hoitaa kulloinkin ajamassa oleva porukka, edes yhdelle ukolle kastelu ei ole liian työläs temppu. Kuumana päivänä edes tasatunnein kastelu ei ole liioittelua.

Samppa

14
Huomenna ajetaan kuten luvattua. Ihan aamusta ei kuitenkaan vielä saa tulittaa, kun jäi pari kohtaa jyräämättä isolla jyrällä.

Käyn jyräämässä loppuun töitten jälkeen, eiköhän ajokunto ole noin 17 tienoilla. Oikean puolen letkut jäi vielä vaihtamatta, kun ei siihen tekijät riittäneet.

JOKAISEN radan käyttäjän velvollisuus on huolehtia kastelusta ja paikan siisteydestä. Jos joku roska tai rauta tai muu irtotavara pistää silmään rata-alueella, hae se pois. Jos rataan tulee reikä, joka aiheuttaa ihmetystä ajaessa, käy paikkaamassa se. Ohjeet saa multa ja monelta muulta radan käyttäjältä.

Kun kaikki porukalla pidettäis yhteisestä alueesta huolta, ei koko keissi pääse paisumaan suureksi urakaksi.

Samppa

15
Moi,

Vieläkään ei päästy talkooväki ennätyksiin, mutta paljon saatiin aikaan. Paljon vielä riittää huomiselle.

Jatketaan aamulla 9 tienoilla, lopetellaan kun on valmista. Parin tunnin stinttejäkin saa toki tulla vetämään jos siltä tuntuu.

Samppa

16
Moi,

Huomenna jatketaan. Tänään ei vielä talkooväki ennätyksiin päästy, mutta huomenna uusi yritys. Ollaan uskossa vahvoja että huomenna rikotaan talkoo ennätyksiä.

Aletaan siinä 9-9.30 tienoilla.

Kerho tarjoaa kylmää juomaa ja rossimakkaraa talkoolaisille.

Samppa

17
Moi,

Huomenna aletaan noin klo 17.00 valmistelemaan viikonlopun talkoita. Rata suljetaan samalla, avataan kun on valmista. Valmista tulee nopeammin mitä enempi porukkaa tulee.

Samppa

18
Moi,

Perjantaina aletaan radan kunnostustyöt. Kaikki kynnelle kykenevät ovat toivottavasti mukana!

Perjantaina ei suuria urakoida. Aloitetaan hommia sille mallille että lauantain talkooväki ennätyksessä saadaan hommat smuutisti rullaamaan usealla rintamalla yhtäaikaa. Isolla porukalla saatais nopsaan valmista, eikä kenenkään tartte sitten myöhäisiltoihin asti painaa.

Ohjelma edelleen muuttumaton:

Vasemman laidan muutos ja korjaus
Hyndien turffitus
Oikean laidan paikkailu
Jos porukkaa tulee riittävästi letkujen vaihto

Hanskat ja saappaat mukaan.

Samppa

19
Moi,

Kaivuri ongelmista johtuen talkoot siirtyy viikolla!!

Eli rata auki normaalisti tämän viikon, talkoillaan seuraavalla viikolla 8-10.6.

Pahoittelut viime hetken ilmoituksesta.

Samppa

20
Moi,

Seuraavat talkoopäivät varmistuivat ensi viikonlopulle.

Eli vasemman puolen korjaus/muutos talkoot 2-3.6 aamusta iltaan molempina päivinä. Jos käy huono säkä eikä työvoima riitä, jatketaan viimeistelyt maanantaina, mutta pyritään saamaan valmista kahdessa päivässä.

Muutostyön ajan rata on suljettu käytöltä!

Laitan tarkempaa aloitusaikaa lauantaille lähempänä ajankohtaa, mutta eiköhän me 9-10 tienoilla aleta.

Riippuen talkooväen määrästä ja työinnosta listalla seuraavaa:

- vasemman laidan muutos/korjaus
- oikean laidan alkavien reikien paikkailu
- olemassa olevien hyndien turffitus
- rata putkien vaihto

Samppa

21
Millaisen sillan haluatte?

Moi,

Ihailtavan lunkisti Rataurakointi Itis Oy Ab ottaa tän tilanteen.

Samppa

22
Moi,

Kun on vaan yks treeni, lienee jo treenikierroksella nostopakko? On sitten reilua kaikille.

Nostaako sähköt sähköt ja polttikset polttikset vai nostetaanko ristiin eli vika polttis nostaa ekan sähkön?

Samppa

23
Moi,

Joskus olen sivulauseessa maininnutkin asiasta. Radan kunnostus/uusimis urakan toinen (vasen) puoli hoidetaan Turun SM kisan jälkeen. JOKO 1-3.6 TAI 8-10.6. Lyödään jompi kumpi viikonloppu lukkoon talkoilulle kun saadaan tarkempaa tietoa lainakalustosta.

Taas tiedossa samanlainen urakka kuin aiemmin oikean laidan kanssa. Toivottavasti saataisiin enempi väkeä paikalle, niin saataisiin letkut vaihdettua uusiin ja loput hyndät turffitettua samassa rytäkässä. Ei jäisi SM kisan valmisteluun sitten suuria juttuja, kunhan paikataan reiät.

Samppa

24
Pelittääkö ajanotto ihan normaalisti, radan näyttöön tulee välillä aikoja ja välistä taasen ei. Myöskään Mylaps ei näytä mitään aikoja.

Moi,

VTK:n sähköjäppiset on käyneet kartoittamassa meidän alueen sähköjä tässä viime aikoina. Katkovat sähköjä vähän varoittamatta, eikä ajanotto aina resetoidu oikein. Silloin tällöin pitää käydä hoitamassa manuaalisti kuntoon. Speedhive yhteys on samasta syystä reistaillut viikon verran.

Ajanottojäbät varmasti hoitaa kuntoon kun VTK:n ukot saavat oman työmaansa valmiiksi.

Samppa

P.S Anteeksi väärät tekniset termit. Konemies puhuu koneiden kieltä. Sähkömies puhuu sähköä.

25
Moi,

Rata ois ajokunnossa jahka kuivuu kunnolla. Pikku puuhaa jäi, joka jää kaikkien huomenna ajamaan tulevien harteille. Timo tietää mitä pitää tehdä ja missä järjestyksessä.

Muistakaa kastella rataa normaalia tiheämmin, jotta saadaan uusi osa asettumaan hyvin.

Samppa

26
Moi,

Hommaa jäi vielä huomiselle enemmän kuin riittävästi, jokainen tulija saa valita mieleistänsä tekemistä. Tarjolla on varikko pöytien jalkojen maalaamista, radan reikien paikkailua, uuden oikean laidan viimeistelyä, uusien hyppyjen verkotusta ja turffitusta, suoran lopun hyndän turffitusta.

Käyn hakemassa taas limpparia ja makkaraa talkooväen mahantäytteeksi.

// Muokkaus, jatketaan aamulla lauantaina 10 tienoilla. Sen verran pitkä päivä oli tänään, etten jaksa heti 8-9 aikaan.

Samppa

27
Moi,

Helatorstaina siis viimeinen päivä tällä profiililla.

Perjantaina aloitetaan talkoot aamu 8-9 välillä ja jatketaan iltaan asti. Haetaan välillä rossimakkaraa kaupasta niin saadaa talkoilijoille murua rinnan alle.

Myös lauantaina aloitetaan aamu 8-9, jatketaan iltaan, tai siihen asti kun on valmista.

Saappaat ja hanskat mukaan, pyhävaatteissa ei kannata tulla.

Samppa

28
Moi,

Radan kasteluvehkeet on nyt käyttökunnossa. Jokainen osaa käydä pumpun kyljestä kääntämässä on/off katkaisijasta pumpun päälle ja kastella radan tarvittaessa. Sopivasti kastellulla radalla pito on parempi, renkaat kuluu vähemmän ja ratakin pysyy parempana. Jokaisen radankäyttäjän velvollisuus on siis huolehtia radan kastelusta mikäli kastelulle on tarvetta. Lämpimänä päivänä hyvä nyrkkisääntö on kastelu noin 1-2h välein.

Samppa

29
Moi,

Heads uppina kaikille, nii ehditään varautua työhanskoilla ja saappailla.

Laitetaan rata kunnolla kuntoon ei ensi, mutta seuraavalla viikolla loppuviikosta. Joskus 7-13.5 siis, tarkemmat päivät selviää kun saadaan säätiedotusta tarkemmaksi. Tavoite duunata siten että saa kaikki sitten treenata huoletta Turun kisoihin. Rata tullee olemaan tuolla viikolla 2-3 pv kiinni.

 Ohjelmassa seuraavaa:

 - saadun palautteen perusteella muutos oikeaan laitaan
 - varikon siivous ja järjestely siten että saadaan sähköt joka pöytään
 - radan vesiurien ja viimeisten routavaurioiden korjaukset
 - turffitetaan suoran jälkeinen ensimmäisen hypyn nousumäki

Samppa

Joko päivät tarkentuneet?

Moi,

Talkoillaan pe-la, jos homma jää vielä kesken, jatketaan sitten sunnuntain puolelle. Kaiken järjen mukaan pitäisi valmista olla jo lauantai illasta.

Ilmoittelen tarkempaa aloitus aikaa lähempänä, mutta aamusta iltaan molempina päivinä.

Helatorstaina rata siis auki ilmiömäiselle tulitukselle kalustoon katsomatta.

Samppa

30
Moi,

Heads uppina kaikille, nii ehditään varautua työhanskoilla ja saappailla.

Laitetaan rata kunnolla kuntoon ei ensi, mutta seuraavalla viikolla loppuviikosta. Joskus 7-13.5 siis, tarkemmat päivät selviää kun saadaan säätiedotusta tarkemmaksi. Tavoite duunata siten että saa kaikki sitten treenata huoletta Turun kisoihin. Rata tullee olemaan tuolla viikolla 2-3 pv kiinni.

 Ohjelmassa seuraavaa:

 - saadun palautteen perusteella muutos oikeaan laitaan
 - varikon siivous ja järjestely siten että saadaan sähköt joka pöytään
 - radan vesiurien ja viimeisten routavaurioiden korjaukset
 - turffitetaan suoran jälkeinen ensimmäisen hypyn nousumäki

Samppa

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 9