Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Volvospede

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 42
1
Vähän video tämänhetkiseltä radalta, pinta ei oo niin pitävä kuin aikaisemmin, matto lienee jo kulunut aika tavalla.

https://youtu.be/G7-vSvWgyP4

2
Yleinen keskustelu / Vs: Omat RC-Videot
« : 06.03.20 - klo: 13.14 »
SC autolla kurvailua hakkilasta vantaalta.

https://youtu.be/G7-vSvWgyP4

3
Tuuppi SC kulkee savirataa hienosti, buggylle voi olla liian röykkyinen, en oo kokeillut.

4
Suolatkaa rata, bluegroove Takas! Ite oon kännissä sillon en pääse talkoisiin.

Tuu lavankoon dokaa! Makkaraa vähä että jaksaa!

6
Kävin eilen ajamassa ekaa kertaa ja hauskaa oli. Takavetobuggy meni kohtuudella sen risteyshyndän yli, keskittymistä toki vaatii. Muutaman akun kun oli ajanut niin ihan ok. Takaveto SC sitten mukavan lipakoilla renkailla oli melkein mahdoton saada onnistuneesti siitä yli ja ajoinkin pohjia pitkin ja piti tietysti kyttäillä muita autoja ettei hyppää eteen. Aika vähän oli kuskeja radalla siinävaiheessa, niin homma onnistui muttei toki ollut enää kovin mielekästä.

Isosta hyndästä jysäytin SC:llä kerran tolppaan, mutta ei käyny kuinkaan. Asso kestää! Buggylläkin siinä oli haastetta, auton kun saa suoraan hyppyä niin auttaa paljon... Sen hyndän voi vetää vaikka pohjia pitkin alkuun ja nostaa sitä mukaa vauhtia kun pysyy auto lapasessa. Jos malttais. Itekkään ei yleensä malta!  :grin:

7
Pikku video messuilta ajonäytöksestä. Varovasti sai ajella kun noin pieni tila, mutta yleisö tykkäs kyllä!  :cool:

https://youtu.be/gl4kUuuSlx8


8
Kilpailijoiden kanava / Vs: SC Winter Cup 2017-2018
« : 26.02.18 - klo: 10.37 »
Nelossija Vantaalla oli arvokkaampi kuin nelossija Turussa.

en tiedä miten tuo tapaus on perusteltu, mutta jos kuljettajamäärien mukaan painotetaan isompi kisa arvokkaammaksi, olisi siinä jotain pointtia?

9
Juuri näin, hoke on täysin oikeassa!

10
TeknoRC / Vs: TeknoRC EB410
« : 09.01.18 - klo: 12.05 »
Kyl mä ymmärrän että pitää hajota jopa nopeemmin kuin vakiona, mutta mitä toi mutkien läpi paremmin pyöriminen tarkoittaa?

11
Mäillä niin väliä. Afterski.

Hakkilan afterski = hirttäytyminen kotimatkalla Jumbon vessaan. Siis jos pelkkä EOS.

Jäiskö henkiin jos ei olis rataa ollenkaan?

no onneks on sekä betoni että eossi!


12
Moniko hiihtokeskus pysyisi pystyssä jos sillä olisi vain jäinen keppimäki?

Ei se mäki mihinkään kaadu.

Hakkilan betoniradan liukkaus on aika hämmentävää kun sc auton saa kaatumaan helposti pidosta ja WJ kisakuskien autot nosti kiihdytyksessä eturengasta ilmaan, riippuen oliko slipperi tiukalla ja oliko koneessa tarpeeksi taakia. Pidosta se ei jäänyt kiinni.

Mielenkiinnolla odotan ensitestejä myös eossimatolla, nyt kun sain hankittua sinnekin sopivan asso b6 tuupin. Ennakkoon luulen että tykkään enempi silti betoniradasta, onneksi asso sopii sinnekin. Jos metsäläinen ei halua ostaa joka alustalle eri autoa, kannattaa hankkia sellainen joka sopii eri alustoille. :-)

13
Niissä, ainakin Vaasassa ulkomaisten kuskien mukaan, ollaan ajettu radalla jolla ei ole pitoa ollenkaan.

Vaasassa ei tuupissa urarenkaat edes pyörinyt välillä kun oli niin liukasta...!

14

Kävin eilen paikalla ja sehän vaikuttaa varsin positiiviselta paikalta. Ihmettelin alkuun että on vähän hämärää, mutta se oli ilman valoja se. Eli laitettiin valot päälle ja varmasti näkee sen puolesta ajaa!!  :grin: :grin:

betonipinta vaikutti lupaavalta, eihän sitä varmaksi voi sanoa ennen kun siinä on ajettu, mutta uskon että toimii paremmin ja tasaisemmin kuin tiksissä ollut kaakeli-laatta systeemi.

Voisin sanoa että pitkästä aikaa mä odotan talvikauden aloitusta!  :grin:

15
Onpa lähellä ajopaikka nyt. 5 min töistä.

Joo, mä katoin google mapsista että mul tulee duunista 800m / 1min matkaa radalle..!  :grin:
Voi vaikuttaa ens talven touhuihin aika positiivisesti.

Hienoa Remppa ja muut aktiivit!

16
Mutkan jälkeen tarpeeksi pitkälle niin ettei voi syöksyä (oikaisuesteet kuntoon yms), mutta myöskään ei pääsuoralle missä vedetään täydes vauhdis niin että tulee megavauhti kärräreitä niin kuin tuossa joensuun esimerkissä eikä varsinkaan suoran lopussa mihin pitäis jo jarruttaa, mutta syöksymällä taas sais sekuntin osasia.. Ei oo helppoo ei mut ei toi oo kyl vaikeetakaan. Monesti ollu linja ihan terve paikassa ja ihan turhaa polemiikkia aiheuttaa semmonen.

17
Onkohan kellään tietoa, mikä offset Kraton/Outcast vanteissa on?
Pro-line tarjoaa 1/2 tuuman offsetilla olevia, mutta kuvassa näyttäisivät levittävän autoa aika paljon, joten tuskin tekee hyvää ajo-ominaisuuksille?

En tiedä mikä offsetti niissä on, mutta noi valmistajien ilmoittamat mitat on nyt muutenkin ihan höpöhöpöä, jokainen ilmottaa mitä ilmottaa ja se voi olla tuumissa, milleissä tai hessuhopon kengän mitoissa.

MUTTA kyllä tommoset prolinen vanteet paikalleen passaa, mulla on outcastissa pehmeitä ajomaastoja varten prolinen laparenkaat just noilla 1/2 offset vanteilla. Ylempänä kuva kun auto mönkii hangessa. Ei vaikuta ajo omituisuuksiin mitattavasti. Samalla tavalla kimpoilee ympäriinsä! :-)

Normaalisti ajan kyllä vakiolla backflip renkailla. Varmasti paras monsurengas mitä on tehty. Kokoa, pitoa, ei palloonnu niin rajusti kuin pehmeät proolinet ja tuntuu kestävän kulutusta ihan sikana. Eikä oo repeilleet tms vaikka missä kivikossa repiny menee.

18
Tulokset / Vs: 7 HourSC of Vaasa Sugar 8.4.2017
« : 11.04.17 - klo: 20.30 »
Tosi magee kisa oli ajella, hieno rata ja homma pelas. Meidän tiimi teki vähän liikaa remonttia, ettei päästy haastaa kärkeä kunnolla. No lujempaahan ne meni, mutta me oltais voitu saada etua pidemmästä ajoajasta, eli vähemmän varikkostoppeja. Ens kerralla sit!

Kiitos Vaasa!

19
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 01.04.17 - klo: 13.18 »
Herra Tulipallo varmaan särkee sitä allekirjoituksessaan olevaa RTR TeamC 1/8 autoa. Niin mä ton tekstin tulkkasin. Enkä ihmettele vaikka se noin hajoiliskin.

20
Sähköautot / Vs: Gmade Komodo vs. Vaterra Asceder
« : 29.03.17 - klo: 21.48 »
Ascenderi on vihdoin kasassa, tosin vielä servoa vailla. Rakentaminen oli kauhein kokemus, mitä olen RC hommissa
kohdannut!! Sekin johtui ohjekirjasta. Vaterra mitä V#TTUA!!!!!! No okei, jos rakentaa Blazeriksi niin ohjekirjasta   on apua. Mutta jos rakentaa johonkin muuhun mittaan voi ohjekirjan heittää suoraan olan yli lampeen niinkuin aikanaan jatimatikki heitettiin tervasaaren kesäteatterissa.
Pan hard linkille ei ollut mitään tietoja koko ohjekirjassa ja muutkin linkit oli pääsääntöisesti merkattu väärän mittaisiksi? Vetareiden pituuksia ei ollut mainittu ollenkaan, minkään mittaiseen ascenderiin. Kun rakensin Komodon ajattelin, että eipä ollut hääppönen ohjekirja, mutta vaterraan verratuna se oli luksus opus.
Osien laatu ja yhteen sopivuus oli kyllä erinomaista. Autoon on päivitetty kaikki osat mitkä on todettu heikoiksi aikaisemmissa versioissa, mikä on todella hieno juttu. Miksei sitten samalla ole päivitetty ohjeita?!?

Kuva Wranglerista:

https://www.dropbox.com/s/ostzfv6zbibquzf/IMG_1139.JPG?dl=0


Lisääää juttua tulee kunhan ilmat lämpenee niin paljon että siellä voi viettää aikaa mukavasti ja koulukin rupesi vielä häiritsemään harrastus toimintaa.

Omassa vaterrassa ohjeet ei aiheuttanu mitään ihmettelyä. Liekkö huonontuneet sitten nykyseen versioon. Vetareiden pituuksilla tarkoittanet kardaaneja?

21
Kilpailijoiden kanava / Vs: Short Course Summer Cup 2017
« : 21.03.17 - klo: 10.56 »
Miten tarkka toi rengassääntö on jos vaikka vaan vähän ajaa esim. M4 blockadella ni onk se nyt niin tarkkaa...

Entä jos ajaa sittenki 1/8 truggyn korilla ku se kuitenki alkaa samoil kirjaimil ku truck....

Kyselen täs ku oon uutena tulos sarjaan...

Kysele ihmeessä, ehkä asiat sillä selkenee sinullekkin. Mun mielestä sä voit ajaa truggyn korilla jos renkaat mahtuu korin sisälle niin kuin säännöissä sanotaan ja lopputulos muistuttaa lava-autoa tai maastoautoa.

Mutta pitäähän tossa olla selkeet pelisäännöt mitä tehdään jos ei kuski noita sääntöjä noudata.

Mitä tarkottaa hylky? hylätäänkö sen erän tai finaalin tulos jossa auto ei läpäise katsastusta? Vai koko kisa vai hä? :-)

22
Kilpailijoiden kanava / Vs: Short Course Summer Cup 2017
« : 21.03.17 - klo: 10.16 »
Onko noi autojen mitat kuinka kriittisiä, mitä tapahtuu kilpailuissa jos auto on esim liian leveä tai liian pitkä tai esim liian lyhyt?

23
Sähköautot / Vs: Gmade Komodo
« : 18.03.17 - klo: 13.16 »
Toi servo rungossa modaus aiheutta aika paljon bumbsteeriä eli renkaat kääntyy kun jousitus painuu sisäänpäin.
Onkohan siitä mahdollista päästä eroon jotenkin?

Itselleni vastaan, ettei siitä pääse eroon servon ollessa kiinni rungossa. Pitäisi olla "kelluva" servo teline joka mukailee akselin liikkeitä tai vaijeri viritys niinkuin Caporacingin ACE1:sessä on.
Mutta tuskin toi nyt hirveän paljon ajoa haittaa.

Tottakai siitä bumpsteeristä pääsee eroon. Toi ohjaus linkki pitäis olla mahdollisimman vaakatasossa kun jousitus on ajokorkeudessa. Sillä se jo vähenis. Sitte jos muuttaa ton nelilinkin tukivarret suoraan ja lisää panhardin joka on samansuuntainen kuin ohjauslinkki, niin bumpsteeri katoaa. Nythän tuolla kolmiomaisella nelilinkillä akseli liikkuu suoraan ylös alas, joten vinossa oleva ohjauslinkki kääntelee pyöriä kun jousitus liikkuu.

Tai toinen ylälinkki pois, eli tekee siitä kolmilinkin ja sitte panhard tanko pitämään akselia kurissa sivusuunnassa.
Ihan niinku 1:1 maastureissakin tehään. Ei niissä oo ohjausservoa akselissa, eikä myöskään bumpsteeriä.


24
. On muuten sairaan nopea 6S akulla ja 14T pinionilla.

Mä oon nyt ajellu outcastia 6S akulla ja 16T pinionilla.. ja ne renkaatkin kun taitaa olla hieman korkeemmat kuin kratonissa, niin onhan se jo aika vikkelä!

25
Pikainen testi 6S akulla. Tais tulla tarpeeks tehuja!

https://youtu.be/5n3nVutl48A


26
Katoin netistä, kun olivat dipanneet ESC piirilevyt "plasti dippiin", ja ajattelin ehkä itsekkin kokeilla. Tuli vaan mielee, että mitä jos se muovi/silikonikerros aiheuttaa liikaa kuumenemista ESC: lle? Tämän kun tekee, ei ole enää mahdollisuutta peruuttaa.  :huh:

Mä plastidippasin castlen mmp noparin ja se alko kuumenee, eli kävi just niin kuin epäilitkin. Mutta se oli vähän rajatapaus jo ennen sitä käsittelyä. Raskas auto ja paljon tehoa. Sitten poistin sen plastidipin, lähti nätisti irti. Mutta se kuumenemisongelma jatkui melko samanlaisena, joten siirsin noparin crawleriin ja käsittelin sen uudestaan plastidipillä ja nyt on ajettu pari vuotta hyvin tyytyväisenä.

27
Voi ajaa ulkona talvella.

https://youtu.be/YF26HC911DE


29
Outcasti hankittu ja aika mahti peliltä vaikuttaa. Renkaat tuntuu ihan hillittöman kokoisilta ja nappulaa piisaa!

Ajamaan ei taida ihan heti päästä, mutta pikku tuunailua tietysti voi harrastaa jo kotonakin. Diffiöljyt vaihtunee jäykempii, samoin etupään vaimennuksen pehmeys tuntuu oudolta. No ehkä sillä pitäis ajaa ensin ennen kuin hirveesti tuunaa.

Pohjalevyn reunoilla olevat kurasuojat on paremmat kuin rinnakkaismalleissa, mutta varmaan tulee niitä hieman vielä kasvatettua esim gorillateipillä, vaikka sähköille luvataan vedenkestoa niin parempihan se ois kun sinne ei lentäis suoraan mitään. Takatukivarsiin vois laittaa semmoset kurasuojat kuin kasibuggyissä on niin vetarit säästyy pahimmalta.


30
Kiitos vaan järjestelyporukalle, mahtavat kisat oli!

Makea oli kurvailla tuupilla, pito oli just hyvä tolla yhdistelmällä. Tässä jo alkaa mietityttää jonkun modernin tuuppikilpurin hankkiminen! Kiitos Ollille jäätävän kovan släshin rakentamisesta, olo oli kuin tehdaskuskilla kun tuli varikolle pelkkä radio mukana..!

Onnittelut voittajille, Miro ja Mara hoiti voitot todella kylmähermoisesti vaikka molempien takana oli vauhdikkaita kuskeja useita!

Kevyenä kehitysehdotuksena niihin mahdollisiin oikomispaikkoihin vaikka radanmerkkausletkua syherölle tms ettei sieltä ajeta niin kevyesti läpi. Tiedän kyllä ettei semmosta rataa olekkaan etten esim mä pystyis oikasee, mut aina kannattaa yrittää! :-)

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 42