Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Lassi

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 27
1
Ostetaan / Halpoja voimaservoja
« : 06.04.18 - klo: 15.29 »
Hakusessa normaali kokoisia voimaservoja. Ei tarvitse olla erikoisen nopeita eikä voimakkaitakaan, mutta kuitenkin voimaa enemmän kun perus 3kg Futabassa tms.

Nyt käytössä TowerPro MG 996R servoja mitkä toimineet ok. Jotain vastaavia tai pieniä heittoja toki voi näihinkin spekseihin olla. https://hobbyking.com/en_us/towerpro-mg996r-10kg-servo-10kg-0-20sec-55g.html?___store=en_us

Lahden lähistöltä onnistuu haku, muuten sitten kirjeellä tms.

2
Yleinen keskustelu / Vs: Omat RC-Videot
« : 15.07.16 - klo: 00.15 »
!2x Hyper 6s


Pitkästä aikaa hyperit varastosta ---> montulle ja hyvinhän nuo taas pelasivat.

3
En viitsinyt yhtä topicia tehdä yhden vähän erikoisemman kysymyksen takia ajattelin että täältä varmaan voisi tietoa löytyä..

Pitäisi löytää siis joku vetoakseli/kartaani/vastaava joka kävisi kummastakin päästä 3mm akseliin. Joku Traxxasin liitteen mukainen kävi mielessä, mutta tuossakin on toisessa päässä kiinteä "akselin" pää ja taitaa olla nuo päädyt 4-5mm akselille eikä 3mm akselille. Ei olisi pahitteeksi että akseli olisi Traxasin tyylinen näin sen saisi lyhennettyä sopivan mittaiseksi.

Ehdotuksia otetaan kaikista ideoista vastaan.

4
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 01.04.16 - klo: 21.31 »
Kyllä ne nyt jossain määrin kilpailee, sun laitteisiin on voinut toki hyviä nanotechejä osua. LRP kisa-akku tai mikään akku välttämättä kovempaa viekkään jos C:tä on jo selkeesti enempi tarjolla kun tarpeen olisi. Itsellä ei Nanotechiin järin kovan luotto lukemat ole samaa arpapeliä tuntunut vuosien varrella olevan kun Zippy ja Turnigyn perus sarjat, jos osuu toimivia kohdalle joskus viallisia. Suomesta ostetuissa tuollaiset ongelmat on luultavasti myyjän kanssa sovittavissa HK turha yrittää järjestellä asiaa.

Euroopan varasto on välillä niin tyhjä ettei sieltä osu yhtäkään akkukoko listalla mitä itselle olisi tarvetta, voinnut toki aikojen saatossa parantua tuokin tilanne. HK postit on 12€, Suomessa postit 5€ luokkaa, palvelu toimii ja mahdolliset takuu asiat ja edelleen pitäisin Gens acea parempana akkuna kun Turnigyä ja vastaavia voin toki väärässäkin olla.


5
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 01.04.16 - klo: 16.11 »
Itse katselisin myös laadukkaampia akkuja suoraan Suomesta.

esim:
http://fi.eurorc.com/product/532/gens-ace-5000mah-50c-74v-lipo-akku
http://fi.eurorc.com/product/2336/gens-ace-5000mah-111v-40c-3s1p-hard-case-lipo-battery-pack

Zippyjä, Turnigy, Nanotechejä on vuosien aikana tullut käytettyä kymmeniä, hyviä ja huonoja on mukana. SEn olen aikojen saatossa todennut että nuo C lukemat on kyllä aika arvioituja noissa HK kennoissa. Nanotechjeä pursui parilla akullisella muodottomiksi palloiksi aikanaan ja Cen acella toimivat ongelmitta.

Zipyt ja Turnigyt joskus olleet toimivia ja joskus hiljentyneet mystyisesti tai yksi kenno luovuttanut aikasessa vaiheessa. Nykyisin vielä hobbykingin hinnat ja postitusvaihtoehdot ovat nostaneet heidänkin hinta tasonsa sellaiseksi että esim Eurorc Gens ace kilpailee kyllä näiden kanssa ja laatu on parempaa.

Onko nämä akut luotettavia?

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=38345

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=38293

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=38297

Zippyt on ne kaikista halvimmat ja matalimmilla C-arvoilla., niistä mulla ei ole kokemusta. Sen sijaan Turnigy Nano-Tech akut ovat todella hyviä ja hinta huomioiden löymättömät hinta/laatu-suhteeltaan.

6
Xray / Vs: Team Xray T4
« : 26.05.15 - klo: 16.19 »
Onko kellään vielä kokemusta arrowmaxin pohjalevystä?

Yks kaveri Lahden kerhossa ajeli ainakin kevään ajot tolla arrowmaxin levyllä ei mitään valitettavaa, kaikki rei'ätkin osu kohdalleen. Itselläni on yksi käyttämätön arrowmaxin T4 pohjalevy jos jollain tarvetta, itselle ylimääräinen kun on toi reflex racingin pohjalevy.

7
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 27.04.15 - klo: 18.28 »
Ile__ ++ Todella nopea toimitus ja auto oli siinä kunnossa missä pitikin.
Ville Vainio ++ Myyjänä/ostajana Nopeat kaupat myös ja renkaat oli siinä kunnossa missä pitikin.
-
Jani L ++ myyjänä
Ukko ++ myyjänä
MirosHima ++ Myyjänä
Veskuvaan ++ Ostajana
NJ ++ Ostajana
SixStars ++ ostajana
Jatketaan taas listaa

Struck ++
fincan ++
TTkoo ++
Hokkaju ++
tuplaesa1 ++
Testikuski ++
peitsamo ++
Henri ++
Petri ++
made ++ monista kaupoista

ja jatkuu..

anssivuo++
Tero P++
70hp++
Tiikki++
jkainulai++
Ismael++
pylvis++
-SS-++

8
Tulokset / Vs: ERC Kertsi 21.3.2015 Tulokset / jälkipelit
« : 23.03.15 - klo: 20.17 »
Hieno video kasattu päivästä. Katselin jo päivän aikana että sellasta kuvauskalustoa pyörii että taitaa olla turhaa ripustella gopro:ta seinälle ollenkaan :) Komea video ja toivottavasti kerhokisoille tulee jatkoa.

9
Tulokset / Vs: ERC Kertsi 21.3.2015 Tulokset / jälkipelit
« : 22.03.15 - klo: 20.45 »
Kiitoksia kaikille täältäkin suunnalta ja myös osallistujille niin saatiin kisat aikaseksi :) Purkukin onnistui ihan hyvässä aikataulussa.

Tässä pikainen video finaaleista. Kameran kulma oli mitä oli, mut näkeehän tästä jotain.

http://youtu.be/1YB_rRFgQlo

10
Vapaa keskustelu / Vs: F1 kausi 2015 katsomosta.
« : 22.03.15 - klo: 11.21 »
Eiköhän toi katsomo taas kaadu niinkun ennenkin. Itse en siitä maksa enää penniäkään. Nuorten mm matsi --> kaatui, tatlin mm matsi ---> kaatui. Hyvitystä sai viikon mutta urheilut jäi kattomatta.

Formulat on pelannu ainakin viimeset 4vuotta ilman yhtäkään ongelmaa katsomon kautta. Mm kisat ei sitten pelannu ihan niin hyvin joka kerta.

Katsellaan tosiaan miten kausi menee mersu menee varmaan karkuun, mut jos nyt jotain vastusta joku pystyis jossain kohtaa kaudessa antamaan. Olis mukavaa seurailla että muilla olis mahdollisuus muillekkin tiloille kun kolmoseksi :)

11
Sähköautot / Vs: Mamba Monster 2 waterproof esc
« : 17.03.15 - klo: 19.28 »
Tästä väännetty jossain topicissa ennenkin, toivotaan ettei tästäkin samanlaista vääntöä tule. Mut itsellä oli tosiaan joskus 6vuotta sitten 2kpl MGM nopareita ja muutamilla kavereilla niitä on ollut uusia ja käytettyjä. Eipä kyllä niidenkään laatu erityistä ole itseltä toinen noista kärys kesken ajon ja toiseen tuli jotain pätkimis ongelmaa toimi kyllä yleensä ihan ok. TOki voinut vuosien saatossa laatu parantua ja toivottavasti onkin. TAkuu yms käsittelyt ei hirveän hyvää kuvaa jättänyt, mitään ei suostuttu korvaamaan uusi olisi pitänyt ostaa peräti ovh hinnalla vissin tilalle.

MMM2 on helppoa tuo että vaikka nopari oli muovikasa sulaneena niin sen voi pistää tonne korjaukseen ja aina samalla hinnalla tulee uus mmm2 tilalle. Helppoa ja yksinkertaista eikä tartte jännittää millä mielellä on korjauspuolen osasto firmassa silloin kun itse ottaa yhteyttä.

Itsellä ei ole MMM kanssa ollut ikinä mitään ongelmaa muiden merkkien kanssa niitä on ollut :) Hyperi 6s:llä on liikkunut ongelmitta viimeiset 3vuotta tuolla MMM:llä ja Savage liikkui koko itsellä olon ajan tolla mmm2:lla ongelmitta, nyt lähtee uudelle omistajalle.

MGM toki tekee sellaisia nopareita mitä ei muilta valmistajilta edes saa, mut niitten hinta ei ole enää ihan perus harrastajan budjetissa :) Hankkikaa toki ja mielellään comprolle oma topici pystyyn missä saataisiin palautetta porukan tietoisuuteen :)

12
Viimeinen päivä ilmottautua.

13
Xray / Vs: Team Xray T4
« : 19.11.14 - klo: 20.09 »
Osaakohan joku viisaampi todeta/arvata löytyykö jonkun muun merkin autosta tällästä vastaavia osia?

http://www.reflexracing.net/RX4-Suspension-Block-Inserts_p_2026.html

http://www.reflexracing.net/RX4-Suspension-Pivot-Balls-8-pcs_p_2025.html

Noille palloille tulikin jo APK:lta arvaus, mutta lisäarvauksia otetaan vastaan. Tuntuu tuo reflexracingin vastaus olevan täysi hiljaisuus vaikka täss jo reilu viikko odoteltu vastausta viesti pistetty palautelomakkeella ja maililla, ei mitää vastauksia ole näkynyt.

Olis mukava saada noit varalle ettei ajot lopu kesken kaiken niiden takia. Kiitoksia etukäteen jos jollain on tietoa tai edes hyviä arvauksia :)

14
Xray / Vs: Team Xray T4
« : 14.11.14 - klo: 11.29 »
Nyt kaipaisin Xray tietämystä sen verran että osaakohan joku sanoa minkä mallin tuennan osia nuo on tai mistä niitä saa :)

Räjäytys kuvat näyttäisi olevan kaikista T4 malleista hieman erilaisia kun nämä eli nuo keskitysholkit näyttää räjäytys kuvissa Xrayn sivuilla neliöiltä ei tollasilta ovaaleilta niinkun viestin lopussa olevissa kuvissa. Toisekseen räjäytys kuvien mukaan T4 malleissa tuo tukivarren akseli on suoraan holkeissa ja taas tuossa itsellä on tollanen pallo jonka sisälle akseli menee ja tuo pallo sitten menee tonne "keskitys" holkkiin.

Ehkäpä kuvat kertoo enemmän tässä tilaneessa :) Tuo alatukivarren "pinni/akseli" on varmaan T4 kaikissa sama, mut noi muovi holkit ja pallot mietityttää että mistä niitä löytää tai millä varaosanumerolla :)

Tässä sitten kuvia, mistä voi yrittää tunnistaa :)
Autossa kiinni: https://www.dropbox.com/s/8xh036duvfy794j/IMG_20141113_231748.jpg?dl=0
Purettuna irti pöydällä: https://www.dropbox.com/s/18eydhfbk4jzc4k/IMG_20141113_231842.jpg?dl=0
Purettuna kaikki osat erilleen: https://www.dropbox.com/s/b89dxlrseere0bb/IMG_20141113_231929.jpg?dl=0


http://www.rctech.net/forum/12441818-post4659.html Oiskohan sulla sitten tuo RSD pohjalevy ja muut alupalikat ja muovi-insertit. Tai sitten vain nuo RSD alupalikat ostettu vakio T4 pohjalevyyn?
Jos olet nyt pohjalevyä vaihtamassa perinteiseen T4 pohjalevyyn, nuo aluosat sopivat senkin reikiin (=ei tarvi olla RSD pohjalevy).
Villi arvaus, nuo metalliset akselipäihin tulevat pallot saattavat olla samaa koko kuin tamiyassa tai yokomossa. Voin olla väärässäkin.

http://www.reflexracing.net/RSD-RX4V2-Chassis-for-XRAY-T4--Full-Conversion-_p_2130.html
http://www.redrc.net/2013/10/rsd-rx4-chassis-conversion-for-xray-t4/


Juurikin tuo olisi kyseessä ja oli jotain juttua osto hetkellä että joku 170dollarin muutoskitti olisi autossa mikä sisältää pohjalevyn ja näemmä myös tuo tuenta on erilaisill kalikoilla :) Nyt vasta asian huomasin kun yksi tollanen muoviholkki menny aikojen saatossa huonoon kuntoon ja aloin katselemaan eri T4 mallien räjäytys kuvia niin mikään niistä ei täsmää omaan :)

Mut tuo linkittämäsi osuu hinnaltaan kohdilleen ja täältä näytti löytyvän varaosat myynnissä erikseen: http://www.reflexracing.net/RSD-RX4_c_114.html

Pitänee tilata noita pinnejä ja muoviholkkeja. Toki siinä olis myös pohjalevy tarjolla, mut en tiedä onko isoakaan eroa jos ottaa vaan tuon T4 vakiopohjalevyn tai Arrowmaxin tarvikkeen T4:seen. Samalla paljastuu miten innokas toi reflexracing on tekemään kauppaa Suomen suuntaan :) Vai onko postikulut jällleen jotain 50dollaria tai vastaavaa perus USA hinnoittelua :)




15
Xray / Vs: Team Xray T4
« : 13.11.14 - klo: 23.28 »
Nyt kaipaisin Xray tietämystä sen verran että osaakohan joku sanoa minkä mallin tuennan osia nuo on tai mistä niitä saa :)

Räjäytys kuvat näyttäisi olevan kaikista T4 malleista hieman erilaisia kun nämä eli nuo keskitysholkit näyttää räjäytys kuvissa Xrayn sivuilla neliöiltä ei tollasilta ovaaleilta niinkun viestin lopussa olevissa kuvissa. Toisekseen räjäytys kuvien mukaan T4 malleissa tuo tukivarren akseli on suoraan holkeissa ja taas tuossa itsellä on tollanen pallo jonka sisälle akseli menee ja tuo pallo sitten menee tonne "keskitys" holkkiin.

Ehkäpä kuvat kertoo enemmän tässä tilaneessa :) Tuo alatukivarren "pinni/akseli" on varmaan T4 kaikissa sama, mut noi muovi holkit ja pallot mietityttää että mistä niitä löytää tai millä varaosanumerolla :)

Tässä sitten kuvia, mistä voi yrittää tunnistaa :)
Autossa kiinni: https://www.dropbox.com/s/8xh036duvfy794j/IMG_20141113_231748.jpg?dl=0
Purettuna irti pöydällä: https://www.dropbox.com/s/18eydhfbk4jzc4k/IMG_20141113_231842.jpg?dl=0
Purettuna kaikki osat erilleen: https://www.dropbox.com/s/b89dxlrseere0bb/IMG_20141113_231929.jpg?dl=0

16
Xray / Vs: Team Xray T4
« : 11.11.14 - klo: 23.25 »
EuroRC näyttää tuovan nykysin noita Arrowmaxin tuotteita Suomeen. Laitan varmaan itselleni yhden tulemaan ens viikolla kun lähtee vissiin tilaus arrowmaxille. Saa nähä onko parempi vai huonompi kun smokem ja minkälainen on verrattuna alkuperäiseen. Hintaa jää kuulemma alle 50€, katsotaan kuinka paljon alle. Sen verran näytti posteineen olevan ulkomailtakin hinta eli otetaan nyt Suomesta :)

Tämä siis kyseessä: http://www.arrowmax-rc.com/amt4301134-t4-chassis-22mm-graphite-p-965.html

Löytyy kuulemma 2mm ja 2.2mm versioina ja erikseen alumiinisena.

17
Xray / Vs: Team Xray T4
« : 09.11.14 - klo: 11.35 »
Smokem racingin pohjalevyt ainakin kerholaisten mukaan melkosta roskaa. Reiät ja senkkaukset miten sattuu koko levyssä.

Onhan tuo tiedossa että originali monesti ne voittaa, mutta onko sitten jotain laadukkaampia tarvikevalmistajia? Siksi tuota arrowmax asiaa kyselin, kun se on vissiin kohtuu ok merkki ollut muiden osien suhteen?

Toki saa tarjota jotain edullista paikka Suomesta/Ulkomailta mistä saa T4 vakiopohjalevyn?

18
Xray / Vs: Team Xray T4
« : 08.11.14 - klo: 16.44 »
Onkos täällä kellään hyviä vinkkejä T4 pohjalevyn ostoon. Onko ulkomailla hyviä tarvike pohjalevyjä edullisemmin vai onko ainao vaihtoehto tuo 80-90€ originaali pohjalevy ainoa järkevä vaihtoehto :s

Tälläinen tuli ulkomailta vastaan, onko kellään merkistä kokemuksia tai jotain muuta valmistajia levylle?'
http://www.arrowmax-rc.com/amt4301134-t4-chassis-22mm-graphite-p-965.html

19
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 06.10.14 - klo: 09.14 »
Jos on sellanen laturi että osaa mitata akun sisäisen resistanssin niin se kertonee jotain akun iästä/kunnosta.

Toinen on myös että onko akut silmämääräisesti pullistunut se on yleensä vanhan akun merkki tai varsinkin sellaisen akun mikä on menettänyt jo tehojaan.

Jos laturissa on purku ja lataus toiminto niin voi toki koittaa purkaa ensiksi akkua tyhjäksi katsoa paljonko sieltä lähtee mah:ta pois ja sitten ladata taas täyteen katsoa meneekö suurinpiirtein saman verran sisään.

Akun kunnosta ja mitotuksesta omille sähköille ehdottomasti parasta dataa saa jonkun tason loggerilla. Itsellä on 4vuotta ollut tuo EagleTree Elogger v4 150A ( http://fi.eurorc.com/product/6393/eagle-tree-elogger-v4-150a ). Erittäin toimiva laite ylipäätään koko systeemin seuraamiseen. Lisäantureilla saa tietoa eri lämmöistä, kierrosnopeudesta, gps(vauhti ja paikka), vauhdin saa myös kierrosanturilla ja laskennalliselal välityksellä autosta. Tuolla näkee esim sen ilman mitään lisä antureita että antaa mennä yhden ajon täysillä ja maksimi rasituksella ja sen jälkeen katsoo tietokoneella minkälainen käppyrä tuli. Akun jännite pitäisi notkahdella mahdollisimman vähän kiihdytyksissä ja ylipäätään ajossa.

Jos tulee isoja kyykkäyksiä jännitteen suhteen tarkottaa se joko huonokuntoista akkua tai jo valmiiksi liia pienellä purkivirralla olevaa akkua käytössä oleville sähköille. Loggeri toki maksaa jotain mut mielestäni pitemmän päälle kyllä maksaa itsensä takaisin. Myös moottorien yms mitotus yms helpompaa, kun pystyy seuramaan monen osan lämpöjä (esim. nopari, motti ehkä jopa akku). Tuo 1/8 krossari mikä sähkölle rakennettiin rakentui kyllä huomattavasti pienemmällä kustannuksilla kun loggerilla saatiin tietoa miten kone jaksaa kiertää ja miten jännite akussa pysyy tasasena ja miten näiden lisäksi lämmöt pysyvät hanskassa.

Loggereita löytyy varmasti halvempiakin, en ite oo pitkään aikaan niihin perehtynyt. Mielestäni pitää kuitenkin olla ihan ns oikeaa logitiedostoa tietokoneelle tekevä malli. Nuo halvimmat mallit näyttää omassa näytösssään vaan esim. maksimi arvoja ja keskiarvoja erinäisistä arvoista näistä ei yleensä ainakaan tuossa akun kyykkäilyn seurauksessa ole oikeastaan minkäänlaista hyötyä.

20
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 05.10.14 - klo: 21.32 »
Eipä ite oo tullu koskaan huomattua mitään käytännön eroa tuossa, nimh/nicd taisi tuota tehdä että suorituskyky parempi kun hieman tuli sykliä akulle, mut lipoilla en oo itse ainakaan koskaan asiaa huomannut.

2. Aika mutu tuntumalta menee kun en juuri koskaan oo lipocut offeihin mitään laitteita ajellut, mutta kyll sinne varmaan jotain 3500-3900mAh väliltä pitäisi mennä. Toki riippuen huomattavasti missä akkua käytetään, miten on purkuarvojensa mukaan sovitettu moottorille/autolle/välityksille ja minkä ikäinen kuntoinen akku kyseessä.

21
Melko tiukalle on kiinan tuotteessa heitetty konkkien jännitekesto, vaikka kylhän se just just pitäisi riittää, mut äkkiseltään veikkaan että tuo on konkat vienyt ja meneehän nuo konkat tietysty ajan kanssa yleensä jossain välissä varsinkin kun näissä harvemmin mitään laatu konkkia on. Ite ehkä laittaisin jotain 40-63v jännitteenkestolla olevaa konkkaa tilalle varsinkin jos jotain halppis konkkia laittaa tilalle, jos vaan tilaa riittää. Toki konkissa muitakin arvoja, mutta elektroniikka liikkeissä osaavat varmasti antaa vastaavat konkat isommalla jännitekestolla.

Jos ylilämmöissä on oikeesti käynyt, eikä tuossa ole ylikuumenemis suojaa tai oikeasti toimivaa sellasta jokaisessa tuotteessahan sellanen melkein on mut ei todellakaan sitä tarkoita että toimisi oikeasti tuotteen pelastaen.

Ylikuumeneminen on vienyt luultavasti ohjausfettejä tms noparin sisältä.. jos ne on mennyt niin sanoisin että turha on korjailla enää. Konkat ei sinänsä pitäisi normaalissa tilanteessa "ylikuumentua" toki, jonkun muun komponentin sisältä hajoaminen voi toki viedä konkatkin.

Jos konkasta oli jalka "palanut" poikki niin voisi epäillä sisäistä oikosulkuakin noparissa.

Itsellä ei ole vielä tällä 15vuoden harrastelun aikana mennyt mistään noparista konkat, vaikka on ollut vene, lennokki, kopteri, auto noparia ja kiinalaista ja mukamas laadukkaampaakin. Sikäli ihmetyttää että miten noita konkkia kohtuu paljon porukalla menee, ehkäpä se on sitten vaan erästä kiinni mitä on sattunut nopariin eksymään. Ja toki jännitettä väärinpäin noparille silmänräpäyksenkin ajan niin konkat menee kyllä heti ja luultavasti myös muuta komponenttia noparista.

22
4S:ää on aika paljon helpompi purkaa kun 1S akkua, varsinkin niillä auton polttimoilla. 2kpl auton polttimoita ei taida antaa purkuvirraksi 1s akulla vasta kun jonkun 3A.

23
Auton polttimolla vaikea tosiaan saada aikaseksi noin pienellä jännitteellä kovia tehoja. Vaikka niitä kytkis rinnan isommankin määrän :)

Tollasilla vastuksilla esim onnistuisi pulttaa nuo vielä vaikkapa johonkin vanhaan tietokoneen siileen tai hankkii jonkun siilen. Yleensä pitää tuulettimilla kyllä aika reilusti tollasia tehoja jo jäähdyttää :)

Näitä 2kpl rinnan, niin ohmeiksi tulee se about 0.22ohm ja tehonkestoa 200W, mut jäähdyttää pitää ja reilusti että kestävät. Yksi olis myös paksu vastus lanka, mut en tiedä onko toimiva tälläsessä hommassa.

1s akulla näillä saa about 16-18A purkuvirran aikaseksi.. (kun kytkee 2kpl rinnan, tehonkesto pitäs olla ainakin turvallisen puolella kunhan jäähdytyksen hoitaa)
http://fi.farnell.com/te-connectivity-cgs/hsc100r47j/resistor-100w-5-0r47/dp/1174281

24
Itselläkin se niin menee että joko sähköposti tai suoraan sivujen kautta yhteys. Puhelimella vaan jos on älytön kiire kysyä jotain ja järjestää joku osa esim. seuraavaksi tai siksi päiväksi vielä käteen. Itsekkin tulee kyllä asioitua vaan niiden liikkeiden kanssa mistä sähköpostiin/sähköisiin yhteys tapoihin vastavaan nopeasti. Nykyisin kuitenkin monessa liikkeessä se toimii erinomaisesti niin ei ole mitään syytä alkaa puhelimella rimputtelemaan jokaista osaa. Sähköpostiin tosiaan jää mustaa valkoselle ja itekkein voi sieltä tarkastaa että muisti kaikkea tilata mitä oli mielessä.

Jokainen toki tyylillään, Lahdessa ei ikävä kyllä mitään rc-liikettä ole näin ollen täältä tukee automaattisesti parhaan nettimyynnin omaavia liikkeitä.

25
Radiolaitteet / Vs: Sanwa M 11 X
« : 18.09.14 - klo: 22.13 »
Osaakos joku viisaampi sanoa saako tolle countdown laskurin ääni/täristys efekteille tehtyä jotain säätöjä? Huutaa kaikenlaisia piipityksiä tossa viimesellä 10sekunnilla ja riittäisi hyvin jos vaan täristelis käteen vinkiksi että ajoaika alkais olemaan täynnä. Manuaali koitin vilkuilla, mut sielt ei mielestäni puhuttu muuta kun laskurin asetuksesta, käynnistyksestä, pysäytyksestä ja nollauksesta.

26
Moni auto kulkee kuitenkin erilaisella sisäisellä välityksellä toisiinsa nähden ja joku on voinut muuttaa oman autonsa sisäistä välitystä eli ei sinne jokaiselle kilpailijalle voi määrittää vaan yhtä ja ainoaa spurria ja pinjonia mitä saisi käyttää, kokonaisvälitystä siinä on seurattava. LRP challengessa luultavasti ajetaan LRP:n kalustolla tai valmiiksi määritetyllä kalustolla näin ollen tuo siellä voi toimiakkin.

27
Itsellä ei kisoista kokemuksia, mutta välityskatto kuulostaa järkevältä idealta.. Olettaen että välitys katto on järkevä eikä yli turvallinen ratkaisu koneen kannalta. Tämän varmaan kokeneemmat testaa mikä tuo katto tulisi mahdollisesti olemaan. Mut varmaan sinne 3.5-4 välille se asettuu ellei jopa alle.

Kuitenkin stanun vauhti saisi mielestäni pysyä kohtuullisen samalla tasolla kun nykyisin, siitä ei itselläni ole tietoa kuinka paljon suorituskyky eroa tekee tämä 17.5t --> 21.5t siirtymä, jos välitykset kummassakin samoja huippuja vastaavat. Onko siis magneeteilla ja muulla kehityksellä päästy lähelle 17.5t moottorin tehoja vai jäädäänkö tehoissa kuinka paljon tällä uudella combolla.

Näin ulkopuolisen korvaan tuo korttiin itse merkattu auton sisäinen välitys ja spur/pinion olisi ihan kätevän oloinen systeemi. Tarkastus sitten jotenkin noin pistokokein tai nopeimpien tarkastus tai vastaavaa.


28
Xray / Vs: Team Xray T4
« : 14.09.14 - klo: 20.54 »
Kiitoksia juuri tälläistä hain itsekkin.

29
Xray / Vs: Team Xray T4
« : 14.09.14 - klo: 12.02 »
Onkohan missään netin syövereissä tehty kattavaa listaa mitkä osanumerot/osat T2,T3,T4 autoissa sopii keskenään? Olis pari purkuautoa tiedossa niin tietäisi mitä osia siitä ottaisi itselleen ja mitkä laittaisi eteenpäin?

edit: Xray onkin näemmä tehnyt cross-reference taulukon exelillä, muuten ihan mukava mutta tuo linkki ei toimi :) Onko kukaan sattunut lataamaan tuota joskus omalle koneelleen?

http://www.teamxray.com/teamxray/news/newsdesc.php?news_id=755&kategoria=755&catName=XRAY%20T1%20|%20T2%20|%20T3%20|%20T4%20Parts%20Cross-reference%20Table

30
Sähköautot / Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 14.09.14 - klo: 11.58 »
Juuh sama tuli mieleen, mut on niin pirullisen pieni väliä ja lankaa on melko paljon päälleikkäin että sisäsii kerroksii melko mahdoton laskee ja arviointikin menee aika hatusta vetelyksi. Onkos näissä harjattomissa vielä niitä että on 2-3x käämilangat. Eli voiko siellä olla ohuempaa lankaa esim 3x 8.5t ja silti on 8.5lankanen kone siis? Vai oliko nuo hiilipuolen hommia vaan?

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 27