Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Lassi

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 28
1
Itseltä paloi vuosia vanha Mamba monster ja mietin tilalle jotain 6s kestävää noparia 1/8 buggy hommiin. Onkohan tässä jotain selkeästi huonoa verrattuna mamba monsteriin?

https://www.eurorc.com/product/11539/hobbywing-ezrun-max8-v3-brushless-esc---traxxas

Onko punch raten toiminnasta verrattuna mambaan kokemuksia. Mambasta tuo antoi ainakin kunnolla kaikki voimat ulos heti startista jos tuon punchin laittoi maksimiin. Mietiskelin vaan onkohan hobbywingin ja mamban välillä eroa tuossa.

2
Vapaa keskustelu / Vs: rc-vene keskustelu
« : 22.04.20 - klo: 13.05 »
Ihan samanlaisella periaattellahan tuo onnistuu kun kahden 4s akunkin sarjaan kytkentä, ihan perus sähkökytkentöjä.

3
Vapaa keskustelu / Vs: 3D-piirustus ohjelma
« : 02.04.20 - klo: 18.53 »
Onshape ollut jo vuosia käytössä erittäin hyvä ohjelma, sketchuppia valovuosia edellä käytettävyydessä. Ainakin niillä kokemuksilla millä kerkesin 2vuotta sketchuppia käyttämään ennen Onshapea.

4
Hobao / Vs: HoBao Hyper 8
« : 04.12.19 - klo: 16.48 »
Tähän unohtui aikanaan vastata kokonaan, kiitokset vinkistä. Pitää tuota 60 katsella jos olisi parempi tuohon omaan "bashailu" tyyppiseen ajeluun.

Onkohan tähän saanut bigbore iskareihin mitä jousi jäykkyyksiä itsellä tällä hetkellä harmaat ja mietin onko mahdollisesti vielä kovempia olemassa.

5
Yleinen keskustelu / Vs: Omat RC-Videot
« : 16.09.19 - klo: 16.27 »
Hyper 8.5e ja Inferno mp9e 6s ajelua. Kalusto toimisi aika mukavasti nyt, vaikka uusi moottori vasta muutaman ajo kerran ollut kiinni. Voimaa tuntuisi riittävän katsotaan miten voimansiirto kestää lisääntyneen voiman ajan kanssa. Vanhalla moottorilla ei ainakaan vuosien saatossa ollut ongelmia (4072 1774kv Leopard).

https://www.youtube.com/watch?v=woPHjBcHthg

6
Hobao / Vs: HoBao Hyper 8
« : 13.09.19 - klo: 15.26 »
Mikähän olisi ehdottomasti jäykin öljy mitä tälläisessä Hyperissa kannattaa pitää iskareissa. Ei ole rata-ajossa, mutta hyppyytystä tulee aika paljon eli saisi olla mahd jäykät öljyt auttamaan vähän alas tulojen vaimennuksessa kuitenkaan tekemättä alustasta ihan onnetonta muuten?

Itseltä löytyy öljyt 45 ja 50 jäykkyydellä, mutta lienevät vielä aika löysiä öljyjä?

7
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 02.09.19 - klo: 22.04 »
Tosiaan isompi moottori löytyi. Tarkemmin ottaen Leopardin 4082 1600kv -malli. Virtaa syöpi noin 20A enempi maksimissaan kun vanha moottori ja vääntöä tuntuisi juurikin paikaltaan olevan melkoisesti verrattuna esim 2200kv lyhyempään moottoriin. Vaikuttaisi siis ihan hyvältä ostokselta ja vielä kun käytettynä löytyi, hieman joutui tiivistämään päätyjä koska kyseinen kone sattui olemaan vene malli.

gepsiin kelaili tuo oma 91km/h 15t pinjonilla, vaikuttaisi ihan hyvältä suoraan näin. Moottori ei lämpeä mihinkään akullisella noin 40-45astetta oli maksimit mitä sieltä sai lämpöjä ulos. Sekin toki kertoisi että välityksiä saisi pidentää vielä, mutta jatketaan näillä kun 15t pinjoneitakin sattuu olemaan.

Loggeri hommia vielä edessä niin näkee mitä oikeasti imee virtaa ja kuinka ns "tyhjäkäynnillä" vielä pyörii vai repiikö jo täysiä virtoja jossain tilanteissa, lämmöistä päätellen ei juuri rasitusta vielä löydy.

Myös lyhyt video, ikävä kyllä pelkästään kännykällä ohimennen kuvailtu eli laatu ei ole huikea:
https://youtu.be/EpJe1l8Vl5s

 

8
Yleinen keskustelu / Vs: Omat RC-Videot
« : 02.09.19 - klo: 18.40 »
Hyvän näköistä videota löytyy täältä kyllä monelta käyttäjältä.

Pitkästä aikaa kaivettu porukalla laitteet esille ja samalla hieman moottori ja akku päivitystä isompaan. Kasassa siis 2kpl Hyper 8.5e:tä ja 1kpl Kyosho Mp9e 1/8 luokan buggeja. Hyperit muutettu harjattomiksi, Kyosho sitä toki jo valmiiksi. Tarkempia speksejä videon kuvauksessa. Editointi testailua myös ja kaikki materiaali ikävä kyllä ohi mennen kännykällä kuvailtua.

Vähän vielä totuttelua vaatii tuo uusi kone, mutta nyt tuntuisi ainakin olevan riittävästi tehoa :)

3x 1/8 buggys - Brushless 6s (new motor)

9
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 29.08.19 - klo: 18.26 »
Itse ehdottomasti sähköksi muuttaisin niin paljon helpompaa ja siistimpää touhua kun polttiksien kanssa pelailu. Toki jotkut tykkää, mutta mitä 10polttisten kanssa tekemisissä olleena niin hyvin iloinen olen että sähköihin saatiin jo vuosia sitten ne tehot mitä lähtee polttis puoleltakin. Toki jokaisen oma päätös, sähkö nyt varmasti on ainakin aloittelija ystävällisempi.

4s laitteisto ei paljoa kiina vehkeillä maksa kokeiluna. Joku vanha nurkissa seisonut polttis ei muutenkaan välttämättä oo helpoin tie lähteä opettelemaan polttiksen saloja.

10
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 28.08.19 - klo: 16.59 »
liian kesy akku.. mikä pinjoni?
ja viithan jäykistää diffejä..

Eikös MMM2 säädin ole 120a jatkuvalle virralle speksattu, ei luulis että 240A jatkuvaa työntävä akku siinä pullon kaulana on pyörimässä.

Mulla inferno mp9e, mmm2 esc ja 2200kv motti ja 4000mah 60C akku mut vähä pirteyttä sais olla lisää ei lähe vauhista piirtää neljällä pyörällä.
Seuraan kokemuksia jos hankit isompaa mottia.
Voimaa täytys olla sen verran ettei voi kaasupohjas ajaa silloha sitä ois riittävästi   😄

Päivitellään kokemuksia kun joku sopiva pitempi motti löytyy.

11
Hobao / Vs: HoBao Hyper 8
« : 25.08.19 - klo: 18.09 »
Itseäkin kiinnostaisi maalaamattomat korit jos vielä jostain löytyisi.

edit: Jos jollain vanhoja Hyper8 osia/raato-autoja nurkissa niin kaikkea saa tarjoilla yv:llä.

12
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 22.08.19 - klo: 13.01 »
Ensimmäisestä vastauksesta missä mietiskelit, että miten saan tehoa enempi lussummasta käämistä. Siihen lähinnä tuota kv:lla merkitystä yhdistin. Siinä kun olin luetellut nuo eri kokoiset koneet ja totesit että miten lussummasta lähtisi enemmän tehoa ja tokihan 4082 kokoisesta 1500kv omaavasta, enempi lähtee tehoa irti kun esim tuosta lyhyestä 1774kv koneesta samoiten lähtee 4092 kokoisesta 1000kv koneesta.

Kyllä 6s:llä varmasti saa tarpeeksi räjähtävää voimaa, en ole missään kohtaa käsittääkseni väittänyt ettei saisi. 4s:lläkin varmasti saa kun mennään tarpeeksi extremeen, mutta tuo virran kanssa pelailu ei tietyn rajan yli ole mitenkään järkevää "kisapelit" erikseen kun siellä on yleisesti jotain sääntöjä maksimi jännitteiden kanssa. Mieluummin pitää virtamäärät järjellisinä niin helpompaa kaikille komponenteille ja akuille.

Eipä tässä kennojen määrän syyksi olla mitään laittamassakaan :) Kunhan mietiskelty vaihtoehtoja ja "pitkän" koneen eroa, "lyhyeeseen" koneeseen tehon suhteen. Lyhyesti siis onko 4092 kannullinen 1050kv kone täysin identtinen ajaa, kun 4082 1500kv jos huiput laitetaan välityksillä vastaamaan toisiaan.

Akku, säädin, moottori ja välitykset on tällä hetkellä ihan kunnossa, ei ole vaan tarpeeksi paljon tehoa tuossa 4072 1774kv moottorissa omaan käyttö tarkoitukseen. Tottunut jo noihin tehoihin vuosien saatossa, järjellähän näitä tehomääriä on turha perustella hauskuuskerroin on näiden idea :)

13
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 21.08.19 - klo: 10.24 »
Kun tietää yhtään jotain sähkömoottoreista, kun niitä on muutama tullut käämittyä tässä 40 vuoden harrastamisen lomassa, niin tietää sen että ei paljonb vääntö auta jos kv on melkein puolet vähemmän, jos ei autoon pysty välitystä tuplaamaan. Siis jos haluat vaihtaa 1800 kv moottorin 1000 kv moottoriin ja odottaa että se sutisi enemmän, pitää välitys olla yli tuplasti pidempi. Kv kun tarkoitta kuinka plajon moottori kiertää per voltti.

On edelleen hupaisaa lukea kuinka ei muka 4 ässällä saa tarpeeksi tehoa autoon. Että oikein 10s pitäisi tunkea jotta liikkuu :) Mun moottori on 4268 ja 2600 kv. Ja voin luvata että jos akku ja säädin vaan luovuttaa virtaa tarpeeksi ja välitys on sopiva niin vehje kulkee helposti 120 km/h.

Voin lainata mun 14s lennokinmoottorin sulle. Ois 6 kW ja kv 190. Siinä voi toki tulla pikku pulma välitysten kanssa...

Hyvä että kokemusta, mutta kuten edellä jo mainitsin se kv lukema ei sitä tehoa määrää vaan moottorin koko ja virranotto vaikuttaa siihen. Mukavaa kun jokainen puhuu täällä pelkistä kv:sta sitten joku aloittelija luulee että sama minkä kokoisen moottorin fyysisesti autoonsa laittaa kunhan kv on kohdillaan kun se on absoluuttinen tehon mittari :D

Kiitos välitys koulutuksesta tiedän kyllä 18v harrastamisen jälkeen miten rc auto välitetään :D Välityksen tuplaus tai lähemmäksi triplauskaan ei ole ongelma. Tiedän myös mistä kv käsite tulee :)

En ole väittänyt etteikö 4s:llä saisi tehoa, olen tässä nyt kysellyt 6s moottorivaihtoehtoa ja punninnut eri vaihtoehtoja en ole sinun 4s setupin tehoja käynyt epäilemään, ei siitä tarvitse hernettä nenään vetää :D 6-10s saadaan niin paljon järkevämmillä virroilla sama teho ulos ettei ole kiinnostusta 4s:stä alkaa repimään sellaisia virtoja kun paljon helpompaa tuo teho on saada korkeammalla jännitteellä.

Huipuista vissiin ole mitään puhetta tässä ollutkaan. Juuh kulkee todistettavasti nykyiselläkin koneella reilun 110km/h gepsiin, mutta en ole tässä käsittääkseni huippujen metsästystä kysellyt :)

Outrunneri vähän herkkä ottamaan kipeetä auto hommissa, mieluummin siis inrunnereita katsellaan muuten varmasti sun lennokkimoottori olis ollut upea valinta :D

Muuhun keskusteluun en ota kantaa  :laugh:, mutta tämä on paljon kehuttu ja hinta-laatusuhteeltaan mainio moottori, jota monet harrastajat käyttävät mm. Arrman 6S malleissa:

https://www.rcjuice.com/motor-esc/brushless-car-motors/1-8-motors/hobbystar/hobbystar-4092-4-pole-brushless-sensorless-motor-1-8-truggy-monster-truck.html

Kiitoksia linkistä pitää tutkia jos saisi järkevästi Suomeen tuota :) Leopardilla kyllä kohtuu samassa hintaluokassa konetta ja ne tullut kans todettua hyviksi, mutta saatavuus vähän huonoa nykyisellään ainakin Euroopassa.

Tuo 4092 1500kv virta voi karata jo aika isoksi, mutta voisi tuon vielä saada nykyisellä noparilla pelaamaan.

Edelleen toki jos jollain pitkistä koneista kokemuksia täällä, niin otetaan niitä mielellään vastaan.

14
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 20.08.19 - klo: 21.06 »
Jos nyt yhtään sähkömoottoreita tuntee niin käämityshän ei ainoa asia sähkö koneessa ole :D 4082 on 8.2cm pitkällä kannulla ja 4092 9.2cm kannulla. Myöskin vääntö olettevasti lisääntyy isommalla kannulla, koska siellä enemmän magneeteilla pinta-alaa näin voisi ainakin olettaa.

Virrat on isommat toki kummallakin kv lukemalla (4082 ja 4092 kannuissa), kun nykyisellä kv lukemalla eli tehoa i * u tulee toki lisää, siinä kiinnostaisi se miten esim 1050kv 4092 tehon käyttäytyminen eroaa 1500kv 4082 käyttätymisestä. Toisena pointtina eli jos kv menee hirveän ylös niin väännön puhutaan myös laskevan toki tätä pystyy välityksillä korjaamaan kun kierrokset nousee, mutta luulisi että pieni kv isolla teholla olisi parempi, kun järkyttävän suuri kv lukema samalla teholla. Toki pinioni/spur joutuu kovemmille, kun joutuvat saman tehon välittämään lävitse pienemmällä kierrosluvulla.

Jos jollain kokemuksia noista pitkä kannuista, näihin lyhyisiin "perus 4072" kannuihin niin mielenkiinnolla otetaan vastaan ja vinkkejä aiheen suhteen.

---------------------------------------------------------------------

Ei sudi riittävästi ainakaan tällä hetkellä, asfaltilla varsinkin turhan laiska, hiekalle tuo nyt välttäisi näinkin. Toki helppoa olisi vaihtaa vaan hieman isommalla kv:lla 4072 kannu, mutta kiinnostaisi noiden isompien kannujen plussat ja miinukset verrattuna tähän "perus" moottori kokoon.

Toki vaihtoehtona olisi mennä isoon kannuun ja 8s tai 10s setuppiin, mutta noparien hinnat karkaa pahasti käsistä ja samoin auton paino alkaa karkaamaan.

Radan ajaminen on vähän erilaista touhua, kun tälläisen ylitehokkaan setupin hakeminen ainoastaan hauskanpitoon ja toisien autojen kanssa ajeluun. Kaikki diffit 100% lukossa krossin rungossa, kertonee jo ettei näitä paljon radalle ole mietittytai vaikea uskoa että kukaan niin ajaisi krossilla radalla.



 

15
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 20.08.19 - klo: 20.05 »
Taas olisi kipinää herätellä harrastusta pitempään jo ollut Hyper 8.5 kaverin kanssa kasattuna sähköillä. Hierottu aikoinaan enemmänkin näitä ja miljoonien kokeilujen ja testailujen jälkeen jäänyt nämä setit voimaan:

leopard 1774kv 4072 kone
mmm2 esc
3.3ah 45c 6s akku
15/48 välit jotka yltää 82km/h vauhtiin normi krossirenkaalla ja kiihtyvyyttä riittävästi.
Autot täysin lukossa kaikkien diffien osalta tai etu ja takalukko on täynnä jotain miljoona öljyä eli ovat melkein kun lukossa.

Nyt olisi mietteissä saisiko noihin vielä lisää räjähtävää voimaa paikaltaan tai mistä vaan nopeudesta se on näiden tarkoitus on alusta asti :)

Mietin 4082 1500kv tai 4092 1050kv moottoreita leopardilta tilalle. Vai onko porukalla kokemuksia minkälaisella moottori muutoksella saisi parhaiten tuota niin sanottua räjähtävää voimaa heti kun kaasuun koskee. Noparista on luonnollisesti kaikki soft asetukset yms disaploitu eli niin paljon kun tehoa vaan saa menemään koneelle menee sinne kun painaa kaasua. Tiedossa on että on erittäin rasittavaa varsinkin akuille ja toki myös esc:lle ja voimansiirrolle.

lehner moottorit kävi myös mielessä, mutta hintaa on ja tuntuisi olevan jostain ihme syystä 2pole moottoreita kun käsittääkseni 4pole moottoreilla saadaan varsinkin tota koneen vastaavuutta eli nopeasti reagoivaa tehoa helpommin tai enemmän.

Kaikki mietteet tai vinkit otetaan vastaan alapuolella jotain videoita laitteista nyky kunnossa, vaikka ei hirveän uusia videoita löydykkään.

edit1: Onko kukaan ostellut vielä Robinson Racingin hard pinioneita Suomesta mistään? Nuo olivat ainakin omien testien ainoat pinionit mitkä kesti apua muut kalvaantu pilalle muutamalla rajummalla akullisella ja osasta lens muutaman akullisen jälkeen kaikki hampaat veks kun paino pitävällä alustalla kaasun pari kertaa pohjaan.

16
Yleinen keskustelu / Vs: Omat RC-Videot
« : 15.07.16 - klo: 00.15 »
!2x Hyper 6s

Pitkästä aikaa hyperit varastosta ---> montulle ja hyvinhän nuo taas pelasivat.

17
En viitsinyt yhtä topicia tehdä yhden vähän erikoisemman kysymyksen takia ajattelin että täältä varmaan voisi tietoa löytyä..

Pitäisi löytää siis joku vetoakseli/kartaani/vastaava joka kävisi kummastakin päästä 3mm akseliin. Joku Traxxasin liitteen mukainen kävi mielessä, mutta tuossakin on toisessa päässä kiinteä "akselin" pää ja taitaa olla nuo päädyt 4-5mm akselille eikä 3mm akselille. Ei olisi pahitteeksi että akseli olisi Traxasin tyylinen näin sen saisi lyhennettyä sopivan mittaiseksi.

Ehdotuksia otetaan kaikista ideoista vastaan.

18
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 01.04.16 - klo: 21.31 »
Kyllä ne nyt jossain määrin kilpailee, sun laitteisiin on voinut toki hyviä nanotechejä osua. LRP kisa-akku tai mikään akku välttämättä kovempaa viekkään jos C:tä on jo selkeesti enempi tarjolla kun tarpeen olisi. Itsellä ei Nanotechiin järin kovan luotto lukemat ole samaa arpapeliä tuntunut vuosien varrella olevan kun Zippy ja Turnigyn perus sarjat, jos osuu toimivia kohdalle joskus viallisia. Suomesta ostetuissa tuollaiset ongelmat on luultavasti myyjän kanssa sovittavissa HK turha yrittää järjestellä asiaa.

Euroopan varasto on välillä niin tyhjä ettei sieltä osu yhtäkään akkukoko listalla mitä itselle olisi tarvetta, voinnut toki aikojen saatossa parantua tuokin tilanne. HK postit on 12€, Suomessa postit 5€ luokkaa, palvelu toimii ja mahdolliset takuu asiat ja edelleen pitäisin Gens acea parempana akkuna kun Turnigyä ja vastaavia voin toki väärässäkin olla.


19
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 01.04.16 - klo: 16.11 »
Itse katselisin myös laadukkaampia akkuja suoraan Suomesta.

esim:
http://fi.eurorc.com/product/532/gens-ace-5000mah-50c-74v-lipo-akku
http://fi.eurorc.com/product/2336/gens-ace-5000mah-111v-40c-3s1p-hard-case-lipo-battery-pack

Zippyjä, Turnigy, Nanotechejä on vuosien aikana tullut käytettyä kymmeniä, hyviä ja huonoja on mukana. SEn olen aikojen saatossa todennut että nuo C lukemat on kyllä aika arvioituja noissa HK kennoissa. Nanotechjeä pursui parilla akullisella muodottomiksi palloiksi aikanaan ja Cen acella toimivat ongelmitta.

Zipyt ja Turnigyt joskus olleet toimivia ja joskus hiljentyneet mystyisesti tai yksi kenno luovuttanut aikasessa vaiheessa. Nykyisin vielä hobbykingin hinnat ja postitusvaihtoehdot ovat nostaneet heidänkin hinta tasonsa sellaiseksi että esim Eurorc Gens ace kilpailee kyllä näiden kanssa ja laatu on parempaa.

Onko nämä akut luotettavia?

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=38345

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=38293

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=38297
Zippyt on ne kaikista halvimmat ja matalimmilla C-arvoilla., niistä mulla ei ole kokemusta. Sen sijaan Turnigy Nano-Tech akut ovat todella hyviä ja hinta huomioiden löymättömät hinta/laatu-suhteeltaan.

20
Xray / Vs: Team Xray T4
« : 26.05.15 - klo: 16.19 »
Onko kellään vielä kokemusta arrowmaxin pohjalevystä?

Yks kaveri Lahden kerhossa ajeli ainakin kevään ajot tolla arrowmaxin levyllä ei mitään valitettavaa, kaikki rei'ätkin osu kohdalleen. Itselläni on yksi käyttämätön arrowmaxin T4 pohjalevy jos jollain tarvetta, itselle ylimääräinen kun on toi reflex racingin pohjalevy.

21
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 27.04.15 - klo: 18.28 »
Ile__ ++ Todella nopea toimitus ja auto oli siinä kunnossa missä pitikin.
Ville Vainio ++ Myyjänä/ostajana Nopeat kaupat myös ja renkaat oli siinä kunnossa missä pitikin.
-
Jani L ++ myyjänä
Ukko ++ myyjänä
MirosHima ++ Myyjänä
Veskuvaan ++ Ostajana
NJ ++ Ostajana
SixStars ++ ostajana
Jatketaan taas listaa

Struck ++
fincan ++
TTkoo ++
Hokkaju ++
tuplaesa1 ++
Testikuski ++
peitsamo ++
Henri ++
Petri ++
made ++ monista kaupoista

ja jatkuu..

anssivuo++
Tero P++
70hp++
Tiikki++
jkainulai++
Ismael++
pylvis++
-SS-++

22
Tulokset / Vs: ERC Kertsi 21.3.2015 Tulokset / jälkipelit
« : 23.03.15 - klo: 20.17 »
Hieno video kasattu päivästä. Katselin jo päivän aikana että sellasta kuvauskalustoa pyörii että taitaa olla turhaa ripustella gopro:ta seinälle ollenkaan :) Komea video ja toivottavasti kerhokisoille tulee jatkoa.

23
Tulokset / Vs: ERC Kertsi 21.3.2015 Tulokset / jälkipelit
« : 22.03.15 - klo: 20.45 »
Kiitoksia kaikille täältäkin suunnalta ja myös osallistujille niin saatiin kisat aikaseksi :) Purkukin onnistui ihan hyvässä aikataulussa.

Tässä pikainen video finaaleista. Kameran kulma oli mitä oli, mut näkeehän tästä jotain.

http://youtu.be/1YB_rRFgQlo

24
Vapaa keskustelu / Vs: F1 kausi 2015 katsomosta.
« : 22.03.15 - klo: 11.21 »
Eiköhän toi katsomo taas kaadu niinkun ennenkin. Itse en siitä maksa enää penniäkään. Nuorten mm matsi --> kaatui, tatlin mm matsi ---> kaatui. Hyvitystä sai viikon mutta urheilut jäi kattomatta.

Formulat on pelannu ainakin viimeset 4vuotta ilman yhtäkään ongelmaa katsomon kautta. Mm kisat ei sitten pelannu ihan niin hyvin joka kerta.

Katsellaan tosiaan miten kausi menee mersu menee varmaan karkuun, mut jos nyt jotain vastusta joku pystyis jossain kohtaa kaudessa antamaan. Olis mukavaa seurailla että muilla olis mahdollisuus muillekkin tiloille kun kolmoseksi :)

25
Sähköautot / Vs: Mamba Monster 2 waterproof esc
« : 17.03.15 - klo: 19.28 »
Tästä väännetty jossain topicissa ennenkin, toivotaan ettei tästäkin samanlaista vääntöä tule. Mut itsellä oli tosiaan joskus 6vuotta sitten 2kpl MGM nopareita ja muutamilla kavereilla niitä on ollut uusia ja käytettyjä. Eipä kyllä niidenkään laatu erityistä ole itseltä toinen noista kärys kesken ajon ja toiseen tuli jotain pätkimis ongelmaa toimi kyllä yleensä ihan ok. TOki voinut vuosien saatossa laatu parantua ja toivottavasti onkin. TAkuu yms käsittelyt ei hirveän hyvää kuvaa jättänyt, mitään ei suostuttu korvaamaan uusi olisi pitänyt ostaa peräti ovh hinnalla vissin tilalle.

MMM2 on helppoa tuo että vaikka nopari oli muovikasa sulaneena niin sen voi pistää tonne korjaukseen ja aina samalla hinnalla tulee uus mmm2 tilalle. Helppoa ja yksinkertaista eikä tartte jännittää millä mielellä on korjauspuolen osasto firmassa silloin kun itse ottaa yhteyttä.

Itsellä ei ole MMM kanssa ollut ikinä mitään ongelmaa muiden merkkien kanssa niitä on ollut :) Hyperi 6s:llä on liikkunut ongelmitta viimeiset 3vuotta tuolla MMM:llä ja Savage liikkui koko itsellä olon ajan tolla mmm2:lla ongelmitta, nyt lähtee uudelle omistajalle.

MGM toki tekee sellaisia nopareita mitä ei muilta valmistajilta edes saa, mut niitten hinta ei ole enää ihan perus harrastajan budjetissa :) Hankkikaa toki ja mielellään comprolle oma topici pystyyn missä saataisiin palautetta porukan tietoisuuteen :)

26
Viimeinen päivä ilmottautua.

27
Xray / Vs: Team Xray T4
« : 19.11.14 - klo: 20.09 »
Osaakohan joku viisaampi todeta/arvata löytyykö jonkun muun merkin autosta tällästä vastaavia osia?

http://www.reflexracing.net/RX4-Suspension-Block-Inserts_p_2026.html

http://www.reflexracing.net/RX4-Suspension-Pivot-Balls-8-pcs_p_2025.html

Noille palloille tulikin jo APK:lta arvaus, mutta lisäarvauksia otetaan vastaan. Tuntuu tuo reflexracingin vastaus olevan täysi hiljaisuus vaikka täss jo reilu viikko odoteltu vastausta viesti pistetty palautelomakkeella ja maililla, ei mitää vastauksia ole näkynyt.

Olis mukava saada noit varalle ettei ajot lopu kesken kaiken niiden takia. Kiitoksia etukäteen jos jollain on tietoa tai edes hyviä arvauksia :)

28
Xray / Vs: Team Xray T4
« : 14.11.14 - klo: 11.29 »
Nyt kaipaisin Xray tietämystä sen verran että osaakohan joku sanoa minkä mallin tuennan osia nuo on tai mistä niitä saa :)

Räjäytys kuvat näyttäisi olevan kaikista T4 malleista hieman erilaisia kun nämä eli nuo keskitysholkit näyttää räjäytys kuvissa Xrayn sivuilla neliöiltä ei tollasilta ovaaleilta niinkun viestin lopussa olevissa kuvissa. Toisekseen räjäytys kuvien mukaan T4 malleissa tuo tukivarren akseli on suoraan holkeissa ja taas tuossa itsellä on tollanen pallo jonka sisälle akseli menee ja tuo pallo sitten menee tonne "keskitys" holkkiin.

Ehkäpä kuvat kertoo enemmän tässä tilaneessa :) Tuo alatukivarren "pinni/akseli" on varmaan T4 kaikissa sama, mut noi muovi holkit ja pallot mietityttää että mistä niitä löytää tai millä varaosanumerolla :)

Tässä sitten kuvia, mistä voi yrittää tunnistaa :)
Autossa kiinni: https://www.dropbox.com/s/8xh036duvfy794j/IMG_20141113_231748.jpg?dl=0
Purettuna irti pöydällä: https://www.dropbox.com/s/18eydhfbk4jzc4k/IMG_20141113_231842.jpg?dl=0
Purettuna kaikki osat erilleen: https://www.dropbox.com/s/b89dxlrseere0bb/IMG_20141113_231929.jpg?dl=0

http://www.rctech.net/forum/12441818-post4659.html Oiskohan sulla sitten tuo RSD pohjalevy ja muut alupalikat ja muovi-insertit. Tai sitten vain nuo RSD alupalikat ostettu vakio T4 pohjalevyyn?
Jos olet nyt pohjalevyä vaihtamassa perinteiseen T4 pohjalevyyn, nuo aluosat sopivat senkin reikiin (=ei tarvi olla RSD pohjalevy).
Villi arvaus, nuo metalliset akselipäihin tulevat pallot saattavat olla samaa koko kuin tamiyassa tai yokomossa. Voin olla väärässäkin.

http://www.reflexracing.net/RSD-RX4V2-Chassis-for-XRAY-T4--Full-Conversion-_p_2130.html
http://www.redrc.net/2013/10/rsd-rx4-chassis-conversion-for-xray-t4/

Juurikin tuo olisi kyseessä ja oli jotain juttua osto hetkellä että joku 170dollarin muutoskitti olisi autossa mikä sisältää pohjalevyn ja näemmä myös tuo tuenta on erilaisill kalikoilla :) Nyt vasta asian huomasin kun yksi tollanen muoviholkki menny aikojen saatossa huonoon kuntoon ja aloin katselemaan eri T4 mallien räjäytys kuvia niin mikään niistä ei täsmää omaan :)

Mut tuo linkittämäsi osuu hinnaltaan kohdilleen ja täältä näytti löytyvän varaosat myynnissä erikseen: http://www.reflexracing.net/RSD-RX4_c_114.html

Pitänee tilata noita pinnejä ja muoviholkkeja. Toki siinä olis myös pohjalevy tarjolla, mut en tiedä onko isoakaan eroa jos ottaa vaan tuon T4 vakiopohjalevyn tai Arrowmaxin tarvikkeen T4:seen. Samalla paljastuu miten innokas toi reflexracing on tekemään kauppaa Suomen suuntaan :) Vai onko postikulut jällleen jotain 50dollaria tai vastaavaa perus USA hinnoittelua :)




29
Xray / Vs: Team Xray T4
« : 13.11.14 - klo: 23.28 »
Nyt kaipaisin Xray tietämystä sen verran että osaakohan joku sanoa minkä mallin tuennan osia nuo on tai mistä niitä saa :)

Räjäytys kuvat näyttäisi olevan kaikista T4 malleista hieman erilaisia kun nämä eli nuo keskitysholkit näyttää räjäytys kuvissa Xrayn sivuilla neliöiltä ei tollasilta ovaaleilta niinkun viestin lopussa olevissa kuvissa. Toisekseen räjäytys kuvien mukaan T4 malleissa tuo tukivarren akseli on suoraan holkeissa ja taas tuossa itsellä on tollanen pallo jonka sisälle akseli menee ja tuo pallo sitten menee tonne "keskitys" holkkiin.

Ehkäpä kuvat kertoo enemmän tässä tilaneessa :) Tuo alatukivarren "pinni/akseli" on varmaan T4 kaikissa sama, mut noi muovi holkit ja pallot mietityttää että mistä niitä löytää tai millä varaosanumerolla :)

Tässä sitten kuvia, mistä voi yrittää tunnistaa :)
Autossa kiinni: https://www.dropbox.com/s/8xh036duvfy794j/IMG_20141113_231748.jpg?dl=0
Purettuna irti pöydällä: https://www.dropbox.com/s/18eydhfbk4jzc4k/IMG_20141113_231842.jpg?dl=0
Purettuna kaikki osat erilleen: https://www.dropbox.com/s/b89dxlrseere0bb/IMG_20141113_231929.jpg?dl=0

30
Xray / Vs: Team Xray T4
« : 11.11.14 - klo: 23.25 »
EuroRC näyttää tuovan nykysin noita Arrowmaxin tuotteita Suomeen. Laitan varmaan itselleni yhden tulemaan ens viikolla kun lähtee vissiin tilaus arrowmaxille. Saa nähä onko parempi vai huonompi kun smokem ja minkälainen on verrattuna alkuperäiseen. Hintaa jää kuulemma alle 50€, katsotaan kuinka paljon alle. Sen verran näytti posteineen olevan ulkomailtakin hinta eli otetaan nyt Suomesta :)

Tämä siis kyseessä: http://www.arrowmax-rc.com/amt4301134-t4-chassis-22mm-graphite-p-965.html

Löytyy kuulemma 2mm ja 2.2mm versioina ja erikseen alumiinisena.

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 28