Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - eikka

Sivuja: [1]
1
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 18.08.10 - klo: 20.38 »
Henkinen vaikutus on varmasti sanoinkuvailematon.

2
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 18.08.10 - klo: 20.24 »
Se liittyy sillä lailla aiheeseen, että kallistuksen vakaimet voi ostaa optiona nutech perusmallin autoihin. mopolla viittaan humoristisesti tähän nutech autoon. Eiköhän kaikki normaalihuumorintajuiset tämän asian oivalla. Esimerkiksi viite "ei vaikuta mopon ohjaukseen" voidaan käyttää monessa asiassa humoristisena heittona.

Eli kirjakielellä vääntäen kysyn teiltä jotka olette ajaneet nutech autoanne ilman sekä vakaimien kanssa onko paljon eroa. Onko hankinnan arvoiset optiot?

3
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 18.08.10 - klo: 19.16 »
vaikuttaako noi kallistuksen vakaimet paljoa mopon ohjaukseen?

4
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 11.08.10 - klo: 21.26 »
Tuli värkkäiltyä muutama homemade osa nutekkiin. Etu iskaritorni oli mun makuun liian kapea monsuun. Paksut iskarit ja kallellaan, niin pindasi turhan herkästi alatukivarsi ja iskari keskenään. Leveämmällä tornilla ei ongelmaa, jousia tosin joutuu hieman löysentämään, kun iskarit pystymmässä. Alkuperäinen vastari boksi on niin ahtaassa paikassa, että kerää kaiken hiekan ja saissin eikä pysty helposti putsaamaan, siirsin sen uuteen paikkaan.

Oletteko muuten leikelleet koreihin minkäänlaisia lisä tuuletusreikiä, vai ovatko vaan turhia aikkoja joista kaikki saissi pääsee sisään?

5
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 28.07.10 - klo: 21.05 »
Sain tänään asennettua nutecin omat nivelvetarit eteen. Nyt Ohjaus toimii mekaanisesti niin kuin mielestäni kuulukin. Pyörät saa kääntymään niin paljon, kuin servolta vaan saa liikevaroja ja ilman bindailuja. Koeajon perusteella kääntyy, ihan kivasti ja auto on ekaa kertaa kiva ajaa, kun kääntyy sinne minne haluaa, eikä puske. Diffeihin vaihdoin samalla kylläkin öljyt. 60.000 - 500.000 - 40.000 öljyt heitin suht hatusta tietämättä näistä jutuista paljoonkaa. Toivottavasti vetarit on myös pitkä ikäiset, kesti ne ainakin yhden tankin älytöntä pihasuttausta.

6
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 16.07.10 - klo: 21.13 »
Ymmärrän bindauksen jos se tulee isoilla kulmilla, mutta kun tulee lähes heti kun pyöriä kääntää. Kyllähän se ajossa toimii eikä sitä huomaa, mutta eihän se hyvä ole jos se bindailee kesken ajon. Voihan se olla että olen vaan liian tarkka näitten vehkeitten suhteen.

7
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 16.07.10 - klo: 20.53 »
Kävin katsastaa tallikaverin autoa ja yhtä tiukat oli sielläkin, mutta jostain syystä toiseensuuntaan ei ohjauksessa ilmennyt minkäänlaista bindausta, toiseen suuntaan pikkasen. Tuo kaverin auto on sitä vanhempaa malli erää.

8
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 15.07.10 - klo: 22.23 »
Joo, noissa uusissa PDF ohjeissa näköjään on samat, mutta auton mukana tulleessa eeri numerolla.

9
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 15.07.10 - klo: 20.42 »
Vetarit on tismalleen samanpituiset kuin takana. Tosiaan manuskan kuvat antaa eteen ja taakse eri numeroiset vetarit, mutta kuitenkin varaosa listoissa on vaan toiset vetarit. O-renkaita tai jousia ei kuppeihin enää mahdu. Tai ehkä just ja just o-renkaat, mutta sitten on jo kaikki diffin sissäänjoustot käytetty, ja pyörät on vielä suorana. Sisäänjoustot toimii kuin elokuvissa. Paljons noi thunderboltin vetarit on lyhkäsemmät, jos käyttäs niitä?

täytyy huomenissa käydä vertaamassa tallikaverin ohjausta.

10
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 15.07.10 - klo: 17.09 »
mun autossa ainakin etu ja taka vetarit samoja. Manuskassa mielestäni oli molemmille oma numero, mutta taas varaosalistoisssa ei eritellä vetareita, vaan on vaan yhdet ainoat vetarit.

11
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 15.07.10 - klo: 15.51 »
Tasan 142mm mitattuna alemman c-hubin kiinnitys tapin keskeltä tukivarren sissimmän akselin keskelle.

12
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 15.07.10 - klo: 09.01 »
Minkäs mittainen tuon tukivarren kuuluu olla? Mulla kokonaispituus 163mm ja C-Hubin alapään akselin ja tyven akselin keskipisteen etäisyys toissistaan 143mm uudelleen mitattuna. Takana tukivarret on noin 10mm pidemmät.

13
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 15.07.10 - klo: 08.42 »
Pyöränkulmia ei ole paljoa mihinkään suuntaan, Pitäisi olla vielä säätövaraa joka suuntaan. Ylävantti on 41mm ja tukivarren pituus on 141mm mitattuna tyven akselista c-hubin alapään akseliin. Kuuluuks nuo pidemmät alatukivarret olla edessä vai takana?

14
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 15.07.10 - klo: 00.15 »
Nutecin ohjaus mekaniikkaa on mun makuun jotenkin pikkasen lelun oloinen, siitä puuttuu tietynlainen jämäkkyys. Kyllähän se tietysti toimii eikä ajossa mitään huomaa vaikka lonksuu ja joustaa joka suuntaan kun pyöriä kääntää. Lonkusuminen ja joustaminen voimistuu jo hyvinkin pienillä ohjauskulmilla. Olen tuota tuntkinut ja mielestäni tuossa on liian pitkät vetarit edessä. Kun pyörät on suorassa niin vetareissa ei ole yhtään liikkumavaraa ja diffin jousikuormitteiset ulostulot on jo lähes pohjassa. Kun pyöriä lähetään kääntämään niin vetari haluaa lisää "tilaa"  ja supeaa työntämään diffin ulostuloa syvemmälle, mutta kun se on jo neutraali tilassaan lähes pohjassa niin, varat loppuu heti ja "murrokset" rupee kanittaa. Tuossa pitäisi olla 10mm lyhkäsemmät vetarit ja löysät otettaisiin pois laittamalla ulompaan vetarin päähän auton mukana tuleva jousi, joka ottaa löysät pois, mutta antaaa kuitenkin kääntymävaraa.

15
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 26.06.10 - klo: 13.26 »
Perun edellisen viestini. Eilen testailin soramontulla jonka pinta on karkeaa soraa. kääntyvyys oli hyvä, meni sinne minne etu pyörät näytti. Tänään ajoin radalla joka on hiekkaa, ei käänny yhtään sen paremmin kuin ennenkään. Voisko se vaan olla noista renkaista kiinni koko homma?

16
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 25.06.10 - klo: 18.57 »
Nyt rupes kääntymään upeasti. Tilasin löysemmät etujouset, mutten malttanut odottaa, niin vääntelin noista vakioista löysemmät. On ihan kuin eri auto.

17
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 23.06.10 - klo: 19.07 »
Mimmosia iskariöljyjä suosittelette monsun iskareihin?

18
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 18.06.10 - klo: 08.31 »
Joo, hienosäädöt täytyy itse kokeilla ja testailla, mutta tarkoitus oli kysyä, että kannattaako tuohon pakastavedettyyn ja valmiiksi tehtaalla kasattuun autoon tehdä samantien jotain muutoksia, ennenkuin rupeaa enempää säätöjä pähkäilemään, esim. löysemmät jouset tai diffi öljyt.

19
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 17.06.10 - klo: 21.37 »
Täältä löytyy yksi kappale monsua, jossa crossin koppa ja renkaat. 3 tankillista ajettu ja vähän kankealta se tuntuu kääntymään, puskee vissiin vähän. Mitäs säätöjä tuohon nyt kannattaa tehdä jotta siitä saa kääntyvämmän, rata ajoon sopivan. Keula on tosi jäykkä, jouset ei jousta auton painosta yhtään ja keula tuntuu pomppivan ajossa. Jousten jäkkyys säädetty löysimmilleen. Vaikuttaako iskariöljyjen vaihto tuohon? Kannattaako diffiöljyihin/rasvoihin kajota?

20
Polttisautot / Vs: Infernoon uusi moottori?
« : 11.06.10 - klo: 21.39 »
Minkäslaisia osia tuohon kytkimeen pitää hommata, jos vaihtaa infernoon OS moottorin? Vauhtipyörä on kyoshon oma 3 pala kytkimellä. Vauhtipyörä on niin paksu, ettei sen päähän enää mahdu kytkin kello, vaan kampiakseli jää lyhyeksi. Pitääkö mun nyt ostaa uusi vauhtipyörä ja sopivan kokoinen kiinnitysmutteri, vai voinko hyödyntää tuota kyoshon vauhtipyörää?

Toinen vaihtoehto olisi katkaista kampiakseli kierteen päähän asti ja käyttää kyoshon kytkin akselia, mutta ei tunnu fiksulta.

21
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 05.06.10 - klo: 20.30 »
Parin viikon sisään pitäisi mulle tulla megamonsteri thunderboltin kopalla ja renkailla. Kannattaaakos tohon jo valmiiksi kattella jotain shimmejä tai uusia diffi öljyjä? Vai annanko vaan olla tehtaan jäljiltä ja kovaa ajoa vaan?

22
RC-kerhot ja -radat / Vs: Jämsän rc-rata
« : 29.05.10 - klo: 21.59 »
Tässä yleiskuva radasta.

23
RC-kerhot ja -radat / Vs: Hallin ua kerho
« : 28.05.10 - klo: 11.24 »
Nyt tuntuu menevän tässä säikeessä Hallin ja Jämsän rata sekaisin. Säiehän on nimen omaan Hallin rataa varten ja kysymykseni koski juurikin hallin rataa. Joku sanoi, että pinta menee piloille bensa vehkeillä, Tarkoititko kumpaa rataa? Saakos tonne HALLIN radalle tulla testaa 1/5 bensa autolla vai ei?

24
RC-kerhot ja -radat / Vs: Hallin ua kerho
« : 27.05.10 - klo: 22.54 »
Onkos toi rata sen kokoinen, että sinne mahtuu ajamaan 1/5 bensa autolla ja mahdollisesti myös kisaamaan bensa autojen kesken?

Sivuja: [1]