Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Japilord

Sivuja: [1] 2 3 4
1
Taisit VTEC olla siellä luistelemassa itsekin tänään. Mikset ns. kontannut ympäri rataa ns. rätti kädessä ja pyyhkinyt sitä.

EI TARVI VASTATA VTEC ONKO SELVÄ

Uskon että VTEC olisi luutunnut sen lattian, jos olisi tiennyt asiasta. Kerroin vasta eilen ajojen jälkeen VTEChille sijainnin, kun puheeksi tuli.

Eikä Jukiko kontata tartte, siellä on ihan varrellinen rätti. ;)

Pointtina tuosta poimin itse sen, jotta ohjeistus olisi hyvä idea noiden osalta. Laitetaan moinen työn alle.

-Japilord

2
Uutissii..

Nyt on kulunvalvonta reerassa ja lätkistä pari on jo laitettu jakoon, pari odottaa vielä toimitusta. :D
Rata on siis siinä kunnossa, että sinne pääsee ajelemaan ja testailemaan. Paikkoja tullaan vielä kaunistamaan ja profiilikin tulee muuttumaan aika-ajoin, mutta niistä sitten erikseen lisää.
Ajanottokin on käytössä, siihen kaiketi vielä muutoksia tulee aikamääreellä X. Ainakin uutta softaa ollaan hankkimassa, ainakin yksi näyttö pitänee asennella johonkin hyvään ja näkyvään paikkaan, jolloin aikojakin näkee helposti...

Pari ulkopaikkakuntalaistakin on jo kokemuksia käynyt hakemassa ja kuulemani mukaan ihan tyytyväisiä ovat olleet. Aika näyttää alkaako harrastus lisääntymään meilläpäin, let´s hope so!

Terkuin
Jarno

3
Nonni!

Sisärata krossin osalta alkaa olemaan maalisuoralla, huomenissa ensimmäisen ulkopaikkakuntalainenkin on tulossa jo testaamaan. :D Kipi meneepi availemaan ovia, joten muutkin tervetulleita tsekkaamaan paikkaa ja ajelemaan.

Oveen tuli eilen kulunvalvonta ja tänään sain sen kasattua, kokeiltua ja sain jopa toimimaan.
Lätkiä nyt alkuun tuli vaatimattomasti 300kpl, mut eiköhän me niillä alkuun päästä.
Asennetaan kulunvalvonta heti kun aika vain sallii(saattaa mennä sunnuntaille..).

Pitkälle verkkokaapelille olisi muuten tarvetta, jos jollakin moinen roikkuu turhanpanttina.
Multa pitäs kans löytyy, mut empähän löytäny ku oisin tarvinnu.

Terkuin
Jarno

4

Moips. 

Kipin kans oli puhetta josko huomenissa oltas talkoiltu rataa taas etiäppäi.
Itse lähen aamupäivällä Kankaanpäähän poikkeen koitan olla Ulvilassa 16-17 välisenä aikana, joten sen jälkeen voitas talkoilla. Mukaan vaan kaikki kynnelle kykenevät, niin päästään ajeleen jossakin välis mahdollisimman pian.


Paimentolais-mattoo !!!!!

Aika rohkea poika on se joka edes ehdottaa mattoja,rata kumminkin sijaitsee vanhassa teollisuuskiinteistössä 3 kerroksessa(alas pitkä matka)

Lattialla on,oisko linoleum? oikea termi,30x30 muovimattoa.

Tasamaa radalle matot kuuluu.



mä ehdotan matoja nimittäin kun olin siinä Rckaupan liikkeessä ja olin saanut korjattua auton
kun lähdin testaamaan niin kun käänsin renkaita ja ajoin ympyrää niin hetken päästä auto pyöri melkein
paikallaan. eli ilman mattoja radalla tulee olemaan tosi liukasta






siis uuteen sisä crossi rataan :tongue:

Mattoja ei tod oo tulossa, se on semmottine periaatepäätös, joka on jo tehty ennen projektin alkua.
Matot ei vaan kuulu krossiin, joteski menee maku mattojen kans koko hommasta.

Terkuin
Jarno

5
Moips.

Oisko tänää vaiks klo 18?
Itte ainaki pääsisin sillo mestoille ja sit ois muutama tunti aikaakin siinä..

-Jarno

6
Koskas porukalle sopis pienet talkoilut?

Viikonloppuna oli hiukan puhetta, mut emmää kerennykkää.

Mulle itelle sopis ma, ke ja torstai ehtoo. Mites muille?


Terkuin
Jarno

7
Doddii hiukka kuulumisia taas.

Paikalla ois iso kasa pletkuja, joista parit on jo täytettykkin. On muuten kohtuu kypsää puuhaa toi letkun hiekoittaminen. :D Lattian pesuun sopivan koneen saimme eilen lainaan Maanrakennus Mykrältä, Kipi toi sen ehtoolla radalle.

Alettas siis oleen pian siin vaihees et pitäs alkaa rataa pykäämään. Koitan tänään vielä saada sen lattian pestyä, jolloin radan tekemisen voipi aloittaa.

Aijuu. Meille tuli viikonloppuna kasa puutavaraa ja levyjä radan tekemistä ajatellen. Tulkaa ihmees poikkeen paikalla ja katsomaan mitä on ja mitä tarvittas, jos jollaki ois ideoita mistä niitä saatas.

Terkuin
Jarno

8
Nii juu Kunnia ja kiitos tuosta hienosta 3ree mallista kuuluu Tuumaruuville, hää sen väsäs tuossa jonni aikaa sitte.

Paloletkua jo paikalla olikin ja vkl vissii tulloo puutavarata, vähän siellä niitä jo onkin. Jottai jytkyy puuta pitänee hommailla vielä, ainakin ajajakorokkeeseen.

Tänään vois ehtoommalla RcKauppailun jälkeen olla saumaa miettii rataaki..

Terkuin
Jarno

9
Tässä luonnos mahdollisesta rataprofiilista Ulvilan sisäradalle.

Mielipiteitä? Aatteita tai ideoita?







Terkuin
Jarno

10
Laitetaas ihan näin yleisesti ilmoille pieni ilmoitus.

Keskiviikkona voitas uudella sisäradan paikalla pitää pieni katsaus mitä meiltä on saatavilla mitä pitää hankkia jne. Josko vaikkapa saatas rataa pystyyn vielä lähiaikoina.
Kellonaikoja voipi ehotella, mut esim. klo 18 vois olla sopivahko.

Ideoidaan samalla radan rakennetta, ajajakoroketta ja muitakin mieleen tulevia asioita.

Tokkiinsa kaikki aiheesta kiinnostuneet voipi paikalle tulla ja jakaa ideoitaan samalla.
Paikkanahan on Vanha Friitalan nahkatehda(Nyk. Friitalatalo http://friitalatalo.fi/ )
Ovesta A1 sisälle ja kolmanteen kerrokseen, sieltä löytyypi.

Terkuin
Jarno

11
Bensa-autot / Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« : 30.08.15 - klo: 21.41 »
Oli muuten uudessa Pienoismalli-Lehdessä juttua kans tuosta koneesta.
Ei vielä ajokunnossa, mut yleisesti.

12
Polttisautot / Vs: OS 21 xz varaosia??
« : 25.06.15 - klo: 16.58 »
Mistäs kannattais kysellä otsikon mukaiseen koneeseen varaosia??

Mille osille tarvetta?
RcKauppa.fi on maahantuoja Suomessa,  melkein kaikki varastossa olevat osat on myös verkkokaupassa.

Terkuin
Jarno

13
Bensa-autot / Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« : 17.06.15 - klo: 06.30 »
mä en nyt oikee seuraa mutta tarkoitatko keskidiffiä ?

gt autossahan ei sitä ole vaan vaihdelaatikko.

mutta siltikään en oikein ymmärrä



Nii juu GT autoissahan ei tota keskidiffiä ollutkaan... Mitähän mahdoin ajatella. :D
Mut tosiaan SH:n moottori on pitkähkö, joten tilava auto pitää olla et sopii..

-Jarno

14
Bensa-autot / Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« : 16.06.15 - klo: 12.14 »
DM1 mul on jo :)

Miksi diffin lautanen pitäs olla moottorin puolella ? tai vastapuolella ? Pitääkö diffiboksista höylää jotain ?
Kai sen diffin saa käännettyä ku kääntää molemmat päät.

Tossa SH:n motissa on niin iso toi vauhtipyörä halkaisijaltaan, et ottaa diffin pukkiin kiinni jos koittaa asentaa sitä siten että diffin ratas on kauimmaisessa reunassa moottorista käsin katsottuna. Itse törmäsin tähän X3 buggyssä. X1X buggyyn sen sainkin kiinni, vaikkakin melko ahtaasti...
Taasen diffin kääntö ei välttämättä ole paras vaihtoehto, kun moottorin kiinnitykset ei paljoa liiku...

-J

15
Bensa-autot / Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« : 16.06.15 - klo: 09.46 »
Heh totta   :cool:

Jos joku myis ? Vai onko saatavana uutena suomesta vielä ?

Heti vaan DM1 ja moottori tilaukseen ;)

En silti muista kumminpäin diffi tos dm onessa on et saako tota mottii siihe... Onko lautanen moottorin puolella vaiko eikö...

-Jarno

16
Pienet sateet tais tirauttaa, mut jos ei enempää tule niin vois neljän jälkeen lähtee kattelemaan mikä keli radalla.

Ollaan Jyrkin kans menos 4 aikaa kattomaan uutta mahdollista sisärataa. Saapi tuĺla mukaan jos halajaa. Paikkana se Friitala-Talo.

Nopeella aikataululla mennään nyt siks en aiempaa ole ilmoitellut.

17
Doddii.

Mahtaskos pian alkaa olee kevät riittävän pitkällä pieneen talkooseen?

Viime syksyllä oli jo puhetta savien levittämisestä, joten sen ajankohta alkas olee viimeistään pian.
Pääsiäinen kaiketi on kaikille kiirunen, joten se on pois laskettu, sunnuntai toki vois olla mahollinen ainakin mun puolestani... Seur. vkl on model-expot, joten ei sillonkaan voi mitään tehdä radalla kun kaikki on stadissa tietty. ;)

Onkos jollakin aikataulu ideaa, jotta saatas koneet ym. hankittua paikanpäälle?

Ehkä mielummin vkl, niin ois enemmän aikaa, jos vaiks päiväs ois valmista.


Kevväisin terkkuloisin!
Jarno


18
Moips.

toi 11.7 kävis myös Ulvilaan, toi 8.8 luultavasti sopii kans, jos oikein ymmärsin niin oli puhetta moisesta ollut aiemmin... Kun viime vuonna ei saatu kisoja, jos siis tänä vuonna onnistus.

Terkuin
Jarno

Minun puolesta passaa, saatte varmaan rataan tehtyä jonkinlaisen oikaisun johonkin kohtaan. SC autolla täysmittasta M8 rataa ajaminen on vähän "turhaa".  Mutta tuumataan asiaa vielä.

edittiä: onko rata savea vai lähempänä hiekkaa?

videon perusteella joka youtubestä löytyy näyttää olevan aina irtonaista tavaraa

https://www.youtube.com/watch?v=PyyFuwedG2g

Moikka.

Ihan savea tuo pääpiirteissäänkin on. Mielestäni ainakin siellä hiekkaa on suht vähän. Kiviä sieltä on välillä kaiveltu pinnasta pois. Uudet savet odottaa levittäjää radan reunalla.
Toki radasta saadaan hiukan muokattua sopivampi, lissäämällä vaikkapa joku oikaisupaikka johonkin strategisesti kivaan paikkaan. :D

Meillähän ei siellä ole ollut kastelujärjestelmää, joten se kuivuu ja menee sellaiselle pienelle savipölylle helposti..

-Jarno

19
Moips.

toi 11.7 kävis myös Ulvilaan, toi 8.8 luultavasti sopii kans, jos oikein ymmärsin niin oli puhetta moisesta ollut aiemmin... Kun viime vuonna ei saatu kisoja, jos siis tänä vuonna onnistus.

Terkuin
Jarno

20
Bensa-autot / Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« : 02.03.15 - klo: 20.46 »
Ai juu..

Taas hetkeen starttasin auton, kesti kauemman kun toivoin, ku akuista oli powerit loppu.
Vara-akuilla sit päästää ajaan taas. Vajaan tankin pärräsin taas hissukseen.

Jos joku haluaapi nähä moottorii niin ModelExposta löytyy ja pääsee kahteleen. ;)

Viel ku pääsis oikee radalle kokeileen... hiukka on märkää siihen vielä.

Terkuin
taas Jarno

21
Bensa-autot / Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« : 02.03.15 - klo: 20.43 »

Toimiihan nuo pykälät tuulettimen, syy miksi ne siinä on taitaa kumminkin liittyä tuohon sytytykseen.
Yhdessä noista "lavoista" on sisällä pieni metallinen tappi, josta se ottaa cdi:lle sytytyskäskyn.

Vauhtipyörässä on ihan normi kiilakiinnitys. Koneen mukana olen aina tilannut lukitusperän, jolla saa lukittua motin yläkuolokohtaan, jolloin sytytyksen säätäminen on mahdollista luotettavasti.

Mielestäni tuon pienemmäksikin voisi valmistaa, en nää syytä miksi sen pitää olla noin iso..
Hiukkasen siitä mainitsinkin tehtaalle... :D

Terkuin
Jarno

"Tappi" on voimakas magneetti, joka kehittää impulssin hall-anturille, kun se kulkee anturin ohi ja CDI-yksikkö antaa kipinän, sekä tunnistaa siitä myös kierrosluvun, jonka mukaan se säätää sytytystä.
Sanoit että "tappi" on yhden "lavan" sisällä...ilmeisesti tarkoitat akselin suuntaisesti...siinä tapauksessa ihmettelen myös vauhtipyörän kokoa, miksi noin iso ?

Lukitusperä...tuo kuulostaa fixulta, olen miettinyt myös jonkinlaista työkalua tai välinettä jolla koneen voisi lukita helposti TDC tai 30* BTDC.

Näissä pienissä bensakoneissa on kyllä yleensä jonkinlainen tuuletin, se on joko vauhtipyörässä kuten kai tässäkin tai kuten lentokoneenmoottoreissa se on luonnollisesti potkuri. Tuo tuulettimen asento vain ihmetyttää...kaipa se jonkinlaisen virtauksen saa aikaan. Tuskin sentään idea on jäähdyttää kytkintä ?
Lämpötilahan näissä bensakoneissa on helposti ongelma, koska polttoaine ei jäähdytä käytännössä lainkaan. Nitro-koneessa metanoli toimii tehokkaana jäähdyttäjänä, mutta bensalla koko homma pitää hoitaa muuten.

Mistä SH:n ohjeissa muuten mitataan lämpötila, lohkosta vai kannesta ?

Lämpö mittailaan ainakin videoiden mukaan kannesta, tarkempaa infoo ei oo tullut tehtaalta.
Jäähdytyksen tasosta en ossaa tarkemmin sanoo, siin on ainakin kohtuun kookkaat jäähdytysrivat.
Toki se kyl kuumana käypi ja lämpee nopeesti.

Tässä vielä foto siitä yläkuolokohta työkalusta. Melko simppeli sanosin.


Terkuin
Jarno

22
Bensa-autot / Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« : 02.03.15 - klo: 09.08 »
Samalla vielä kuva ilman rotoa jossa näkee vauhtipyörän suuruuden:


Toimiiko nuo vauhtipyörän pykälät tuossa moottorissa tuulettimena ja miksi ne näyttävät olevan sen väärällä puolen ?
Hall-anturin magneetti on vissiin sijoitettu tuossa radiaalisesti vauhtipyörään, eikä akselin suuntaisesti vai kuinka ?
Onko vauhtipyörä normaalisti lukittu perinteisesti kartiolla (collet) vai onko siellä ura/kiila tms, joka määrittää vauhtipyörän asennon kampiakseliin ?

Kyselen vain kun olen muuttamassa nitromoottoria bensakäyttöiseksi cdi-sytyksellä.

Toimiihan nuo pykälät tuulettimen, syy miksi ne siinä on taitaa kumminkin liittyä tuohon sytytykseen.
Yhdessä noista "lavoista" on sisällä pieni metallinen tappi, josta se ottaa cdi:lle sytytyskäskyn.

Vauhtipyörässä on ihan normi kiilakiinnitys. Koneen mukana olen aina tilannut lukitusperän, jolla saa lukittua motin yläkuolokohtaan, jolloin sytytyksen säätäminen on mahdollista luotettavasti.

Mielestäni tuon pienemmäksikin voisi valmistaa, en nää syytä miksi sen pitää olla noin iso..
Hiukkasen siitä mainitsinkin tehtaalle... :D

Terkuin
Jarno

23
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 28.02.15 - klo: 16.36 »
Pakkohan sitä on tänne laittaa parit kuvat, kun emäntä pääsi maalaamaan parit korit ihan ilman rajotteita.

Ps. ei saa paljoa mollata ainakaan ihan on ensimmäiset kaksi koria jotka ikinäkään on maalannut.
Ei tietoakaan maskiaineista, ihan kontaktimuovi toimi maskina, siitä propsit mielestäni jo pitääkin antaa. ;)







Herättääkö mielipiteitä? Semmoisia jotka kehtaa sanoa eteenpäin kans...

Terkuin
Jarno

24
Bensa-autot / Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« : 28.02.15 - klo: 16.30 »
Doddii aiemmin lupasinkin kuvia laittaa ja nyt katselin koneella kuvia ja muistin unohtaneeni laittaa niitä tänne.

Tässä hiukan koko tietoutta sekä seuraavana rotostartti päädyn ominaisuus, joka matalilla pukeilla aiheuttaa ongelmia.




Samalla vielä kuva ilman rotoa jossa näkee vauhtipyörän suuruuden:


Pituudesta hiukan kuvaa, jotta kukin voipi hahmottaa miten kiinnittyminen muuttuupi. Tässä on kumminkin tuo moottorin etuosa aikas pitkä verrattuna normi mottiin.




Honkkarin X1X autoon laitettuna hiukan on pitkähkö. pakoputki pitää jättää hiukan ylöspäin, muuten pakokäyrä ottaa kiinni taka-alatukivarteen :D Kokeilumallilla mennään joten ei takerruta siihen..


Tässä näkee vakio moottorin mittaa rattaisiin nähden, about sentin on tämä mitta pidempi bensa motissa.
Huomaa myös hiukan ohennettu pohjalevy, ettei vauhtipyörä ota kiinni.



Kokonaispituus rotostartin kanssa.




Sain tuossa viimeviikolla hyvän tekosyyn ostaa Gopron, joten enköhän jonkin videonkin saa aikaan jossakin välissä.

Terkuin
Jarno


25
Fk Kerhon Facebook sivulla oli ilmoitusta kevätkokouksesta.

Kevätkokous 24.2.2015 klo 18.30 alkaen
 Nuorisotilassa Kallessa, Kaasmarkku.

Itel ei oo hajuukaan mis toi nuorisotila on, mut kaasmarkun sentään tiedän.
Kait se siin keskustassa sit on jossai... Joku joka tietää saapi kertoa tarkemmin.

Kaikki Ulvilan poppoot vaan mukaan ihmettelemään ja suunnittelemaan ensi kesää.
Jos tiedät jonkun joka ei näin talvella foorumia lue, niin vinkatkaa ihmeessä porukalle, jotta siellä ois enemmänkin porukkaa.

Terkuin
Jarno

26
Perjantai iltana voisin tuoda oman kaluston sinne. Lauantaina on muuta menoa mutta, sunnuntaina vois sit tulla pällistelee paikanpäälle. Kait ne siäl säilyy? Millain Jarno on perjantaiehtoost pelipaikalla?

Kyllähän mä kotosalla olen ehtoolla, joten voit ainaski tähä meille tuoda.

Terkuin
Jarno

27
Saas nähä oliko Masterin numero oikein ;)

Toki muitakin immeisii kaivattas paikalla, ei tiä vaiks ens kesänä ois lisää harrastajiakin tarjolla.

Pientä rataa koitetaan sinne vääntää, jotta pääsis hiuka näytösajoo ajamaan, jos ideoita tai kalustoa ois tarjolla, niin pistä ihmees infoa. Pari pienehköö hyppyrii, ei mitn Hollywoodii tai auton hajottajia, ihan semmonen simppeli pieni rata, jotn mollia rajoiks tms. tai vaiks teippii. Alusta on vaneria, joten siltä kantilta miettiin.

Yks vaihtoehto vois olla ajeluttamista pientä maksua vastaan katsojille, siihen toki pitäs saada resursseja lisää, koska nyt tiedossa olevalla populalla se ei tuu onnistuun. Autot voisi tuohon ajeluttamiseen tarjota mahdollisesti paikallinen rc-alan yritys...

Hämmästyttävän vähän puhetta tämmöinen mahdollisuus on herättänyt, mä olen ainakin ihan hämilläni. Joteski kuvittelin että oltas enemmän ajatuksii ja ideoitakin saatu. Mihis kaikki Ulvilan kuskit on kadonnu?

Ja hei, nou hätä. Vielä kerkee!

Terkuin
Jarno

28
Doddii. Tänään tuli selvyyttä lisää tuohon Motor Show tilaisuuteen liittyen.

Siellä on radan paikkaa, johon pääsee sellaisen tekemään, oisko kellään hyppyreitä tms. josta rataa voisi tehdä?
Luultavamminkin paikka tulee olemaan iso, joten siihen voisi hyvin mahtua muutakin, esim. crawlereita.
Järkkäävälle porukalle ilmaisliput onnistuupi, joten ei ainakaan siitä voi kiinni jäädä.

Kyseinen tapahtuma on 7-8.2 ja rakentamaan settiä pääsee jo 5 ja 6 päivä ensikuuta.
Sinne on tulossa myös lennätyspaikkaa koptereille, erikseen verkotettu alue.

Nyt ois oikeesti mahtava tilaisuus päästä promoomaan lajia mahdollisille uusille harrastajille ja saatas myös näkyvyyttä kivasti. Ihan jo pelkästään kalustoa näytille ja hiukan infoa katselijoille autoista, jos ei ajelemaan halua, niin osallistua voi siltikin. Olis hyvä jos paikalla ois myös ihan niitä jotka kertois mitä tarvitaan aloittamiseen ja mikä on hyvää kalustoa ym.

Koitetaas soitella kaikki kerhon populat läpi josko saatas oikeesti näyttävää settii aikaseks messuilla.
Mul ei ittellä pahemmin ole porukan numeroita, joten mä en voi kaikille ees soitella.

Ulkopaikkakuntalaisetkin on hyvinkin tervetulleita ja saavat myös osallistua. :)

Terkuin
Jarno

29
Moikka.

Tiedossa olisi tilaisuus päästä näyttämään harrastustamme yleisölle.
Porin Motor Show -tapahtuma on siis Karhuhallissa la-su 7.-8.2.2015 klo 10-17.

RcKaupalle tapahtuman järjestäjä soitteli ja kysyi voisimmeko tarjota jotakin ohjelmaa kyseiselle tilaisuudelle.
Hiukan oli Kipin kanssa puhetta josko sinne väkee saatas ajeleen ja näyttämään lajia ihmisille.
Ainakin sähköillä pääsee leikkiin mahollisesti nitroillakin.

Koptereillekin koitetaan lennätyspaikkaa ja lennättäjiä saada. Toki Crawlerpoppoota ois kiva saada, mut radan rakentaminen on hankalaa. Eikä luultavasti tilaa ole loputtomasti. Selvitellään.

Voi ihan vastailla tähän threadiin tai laittaa yvtä tai ihan miten vain.

Terkuin
Jarno

30
Bensa-autot / Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« : 06.01.15 - klo: 14.29 »
Moikka.

Nyt on eka tankki vedetty koneesta lävitse. Vielä ei mitään erikoista osaa sanoa, kun en tosiaan ajellut sillä kävelyvauhtia nopeampaa. Pakkasta on täällä noin 10 astetta ja käynnistymisessä ei ollut mitään ongelmaa.
Hyvin pysyi käynnissä, joten siinä suhteessa olen melko tyytyväinen. Toivottavasti Joora ottaa pakkastestit myös autollaan, niin kuulisi lisäkokemuksia siitä.

Ääni on melko lailla poikkeava kuin nitrokoneella. Eikä ollenkaan niin korkea kimitys, joten hiukan on miellyttävämpi korvalle.

Kuvia olen muutamia ottanut, koitan saada ne tähän koneelle josko sitten saisin liittettyä tähänkin pari kuvaa.
Seuraavaan tankilliseen pitäisi kait joku kuvaaja saada, niin sais videooki aikaseks.

SH:lta tuli myös lisää tulppia ja sileitä takalevyjä pari kappaletta, joten sain omankin motin sopimaan kivasti.

Oma ensivaikutelma on melko huoleton, käynnistys oli helppoa ja auto kävi hyvin yhtäjaksoisesti.
Setuppina käytin ihan valmistaja ohjeita neulojen säädöissä. Pääneulaa 17 tuntia auki ja alaneulaa 12 tuntia auki. Kurkku oli auki noin millin, sitä hiukan piti supistaa ettei käynyt liian korkeilla kierroksilla.

Muutamat testit vielä niin pääsee kertomaan taas lisää.

Terkuin
Jarno

Sivuja: [1] 2 3 4