Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - R/C95

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 12
1
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 17.09.17 - klo: 17.54 »
Noin kallis auto eikä voimansiirto kestä...? Huomattavasti halvempia ja kestävämpiä 1/8 monstreitakin löytyy esim thunder tiger mt4 G3.

Täälläkin foorumilla tuon keston suhteen on aika paljon erilaisia kokemuksia. Varmasti renkaat, slipperyn tiukkuus ja ajotapa vaikuttaa kestoon.  E-Maxx on kohtuu yleinen auto ja enemmän sitä puhetta on aina ongelmia kohdatessa mitä autojen kestäessä 😉

On E-maxx legendaarinen basher ja sellaista mietin itsekin, mutta vähän tuo kestävyys mietityttää. Ja onhan se kallis. Vaihtoehtoja pitää vähä kuitenkin kartoittaa. Mulla on jo yksi auto (LRP), jonka kanssa edetään : ajo+korjaus -tahtiin. Muiden kanssa ei ole ollut ongelmia. Siksi vähän ihmetyttää kun nuo spedet vain kestää ja kestää. Toinen murheen kryyni taitaa olla nuo 1/16 autot : nekin vähän "heppoisia". Mutta anyway, kyllä minulle ainakin harjattomassa emaxxissa riittäisi 4s vallan mainiosti, miksi pitää ylipäätänsä ajaa 6s:llä? Harvoja paikkoja, joissa täyttä voimaa pystyy hyödyntämään. Kauanko sitä jaksaa ajaa edestakaisin jotain asfalttia ja kellottaa nopeuksia? Ei montaa kertaa.


Kyllä mä tykkään 6s ajaa ja se on varmaan tottumiskysymys. Pelkkään ajeluun 4s on mukavampi, mutta jos montulla revittää niin omasta mielestä 6s on paljon hauskempi kun pystyy tekemään hyppyjä ja temppuja kun voimaa on reservissä :cool: Nykyään tuo auto kun kestää 6s eikä vaadi muuta kuin raakaa ajoa ja silloin tällöin jotain laakerin vaihtoa yms. huoltoa. Oon kokeillut myös 8s ajoa omalla e-maxxilla, mutta siinä on jo liikaa voimaa (jos se on mahdollista :laugh:) ja pelottaa ettei auto kestä enää sitä. Lisäksi tarvitsee todella paljon totuteltavaa ajamiseen, kun auto alkaa muuttumaan lentokoneeksi...

2
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 21.07.17 - klo: 12.30 »
6s ajoa kestää melko huonosti. Osa rattaista on poikkeuksia ja saattavat kestää, mutta suurin osa paukkuu. Yleensä auttaa kun ajelee pari ekaa akullista rauhassa ja sit vasta revittää  :wink:

3
Sähköautot / Vs: Axial EXO
« : 28.05.17 - klo: 21.30 »
Ajeleekos näillä kukaan foorumilta? Nyt pari päivää taas todella pitkän tauon jälkeen tullut autoa ulkoilutettua ja harmiksi saa huomata, että varaosien saanti on muuttunut todella hankalaksi :sad: Onneksi niitä ei usein tarvitse ja muillekin vinkikni, että asiateesissä on hyvä varasto tämän auton osista :wink:

4
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 28.05.17 - klo: 21.26 »
Terve kaikille! E-maxx on pölyttynyt reilun vuoden ajamattomana ja viimeisen 2 vuotta muutenkin ollut todella vähällä ajolla. Itse asiassa koko harrastus on ollut katkolla opiskelujen ja töiden takia. Eilen tuli into laittaa akut laturiin kiinni ja lähteä muistelemaan. Kyllä yhdet akut ajoin väkisin tyhjäksi, vaikka aika alkuvaiheessa huomasin pyöränlaakerin hajonneen :grin: Ei vissiin tykkää seisomisesta vaan kuivuvat ja ryytyvät. Harmiksi ei sellaisia ollut enää nurkissa, joten laitoin tilausta vetämään ja aattelin kurkata foorumille. Vielä näkee onneksi, että muut on aktiivisia :wink: En tiedä kuinka paljon tulee jatkossa ehdittyä rälläämään, mutta kai sitä hieman täytyisi yrittää :smiley:

5
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 02.07.15 - klo: 21.26 »
Tuli eilen ajeltua montulla ja slipperi osoittautui toimivaksi. Ihan tuntumalla kiristely oli juuri oikea ja antaa periksi vain kun täytyy :azn: Auto hajosikin ajeluilla, sillä hyppy meni pieleen ja auto tuli monen metrin korkeudesta katolleen alas. Olisin yllättynyt jos ei olisi hajonnut :grin: Etuiskaritorni (vielä vakio!) katkesi, mutta eurorc:ltä on jo rpm tulossa tilalle. Sai moottorikin jo vähäsen lämpöä, kun ajo oli yhtä revittelyä ja ilma oli täysin tyyni. Ei silti vielä niin ettei olisi pystynyt kiinni siitä pitämään vaikka melkein koko 5000mah 6s akut tyhjensin ja dustyn suojakin oli paikallaan.

6
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 28.06.15 - klo: 20.03 »
Terve maxxikuskeille! Vuosi on kulunut ja armeija ohi. Nyt saa taas elää vähän vapaammin ja keskittyä vaikka harrastuksiin :azn: Montaa akullista ei tullut ajettua vuoden aikana, mutta viimeisimmällä ajokerralla slipperi alkoi luistaa liikaa ja sulatti spurrin (joo se on muovia :grin:)  ja vakiot grafiittiset slipperpadit murenivat. Slipperi on ollut päivityslistalla jo kauan ja joskus asiaa on tullut täälläkin foorumilla pohdittua. Niin kuin joskus sanoin, robinsonin slipperi ei sovi itselle, sillä muutin hammastuksen mod 1 kokoon. Vakio ei kuitenkaan ole riittävä eli jotain parempaa piti löytää. Joskus täälläkin kirjoitin hot racingin slipperistä, joka tuplaa jarrupalojen määrän. Valmistus on katkolla, eikä mistään enää oikein löydy kyseistä osaa, mutta googlailun jälkeen löysin saksalaisen puljun, jossa oli yksi varastossa. Laitoin tilaukseen ja samalla tilasin 6kpl traxxasin alumiinisia slipperpadeja. Eilen askartelin kaikki autoon kiinni ja tarkoitus olisi piakkoin koittaa miten toimii. Nyt pitäisi saada tarpeeksi kireälle, eikä lämpötilan pitäisi luistossakaan nousta kovin paljoa ja kitkan pitäisi pysyä samana vaikka lämpötila muuttuu. Grafiittisten ongelma oli, että luistaessa ne kuumenivat todella voimakkaasti ja luistivat sitä enemmän mitä kuumemmaksi tulivat. Saa nähdä miten pelittää, mutta jengi on ainakin rapakon takana kehunut slipperiä vuolaasti :cool:

7
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 16.04.15 - klo: 10.46 »
Kyllä s.heinonen maxxin mod1 modaus on helppo toteuttaa. Itsellä on nimittäin käytössä. Kyllä toi moottori on kuitenkin parempi laittaa savageen nimittäin siinä sen saa alemmas ja sitten pysyy maxxi ainakin kasassa :wink:

8
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 11.04.15 - klo: 17.10 »
Noniin, päätimpä tännekin taas kirjoitella vaikka ei tarinoitavaa oikein ole. Pari akullista ajoin syksyn aikana, mutta nyt kelien parantuessa (ja tyttöystävän poistuessa kuvioista :grin:) alkaa taas polttelemaan ajelut. Sen verran syksyn aikana kuitenkin tapahtui, että maalasin sen uuden korini vanhan hajonneen tilalle. Ekalla akullisella se jo hajosi, sillä oli pakkasta ja kova sorapiha. No kursin sen kokoon jesarilla ja päätin että korjailen sitä niin kauan kun se ei enää pysy päällä. Kyllä on maxxin korien kanssa ollut sen verran huono tuuri että menee seuraavaan kyllä aikaa. Täytyy sekin ilmoittaa että toinen velipojan 4s akuista sanoi sopimuksensa irti eli 8s jää pois kuvioista ainakin toistaiseksi. Eipähän tarvitse autoa korjailla niin paljoa :wink: Myös 4s ajelut jää, koska toinen 2s akuistani on poissa pelistä. Täytyy siis mennä 6s akuilla, mutta siihen auton olen rakentanutkin. Hyvää tulevaa kesäkautta kaikille maxxikuskeille!

Ps. Joko mcly on ruvennut uutta etsimään?  :wink:

9
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 20.08.14 - klo: 09.50 »
Kohta rupee mclynkin maxxiin tulemaan väriä  :grin: Mulla olis ehkä tarvetta rpm iskaritornille ja koritolpille eli pistä yv kun oot myymässä niin saatetaan päästä kauppoihin  :wink:

10
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 16.08.14 - klo: 23.13 »
Vai niin menit mcly tekemään. Kerro nyt edes menikö auto jollekin foorumilaiselle?  :laugh:

11
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 19.07.14 - klo: 13.38 »
Huhhuh lomille päästy. Eipä tullut oikein luettua ekan kahen viikon aikana. Näemmä uusia maxxikuskeja ilmestynyt ja hyvä niin, että ei topicci hiljene :wink: Ja hyvä että sä mcly sait viimeinkin pysymään noi hexit, eli pääset kunnolla piiskaamaan noilla renkailla. Tää viikonloppu on täys ohjelmaa eli ei tule omaa maxxia ulkoilutettua. s.heinoselle sen verran että ei todellakaan ole vaikea vaihtaa mod1 hammastusta, mutta sulla tais olla tuo Robinson racingin slipperi eli ei ihan heti varmaan huvita vaihtaa...

12
Bensa-autot / Vs: HPI Savage XL Octane
« : 25.06.14 - klo: 15.11 »
Mun käsittääkseni jos vaihtaa mihin tahansa gigaradioon niin aina on häiriötä jos ajaa näillä autoilla samaan aikaan saman valmistajan mankoilla. Eri valmistajien toimii samaan aikaan. En tiedä miten on mahdollista mutta näin kuulin...

13
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 25.06.14 - klo: 15.01 »
Rattaat on ollut kotona jo jonkun aikaa, mutta ei ole ollut aikaa/intoa askarrella paikalleen kun ajamaan ei sateessa pääse. Nyt siis mun autoon tuli taas uuden autovalmistajan osia eli Team Durangon. Rattaat ovat mod1 hammastuksella ja pinjoni on nyt terästä. Spurri on muovia, mutta ompahan sulakkeena. Muuta ei tarvittu kun porakone ja kaksi terää. Suurensin spurrin keskireikää, jotta sain spurrin laakerin paikalleen. Tämän jälkeen porasin vakioslipperin rungolle kolme reikää vanhan spurrin läpi, että sai reiät kohdalleen ja sitten vain pulttasin kiinni. Jälleen on oma voimansiirto kestävämpi :azn: Löysin saksasta noita hotracingin kuuden slipperpadin runkojakin, mutta en tilannut vielä. Vajaat kaksi viikkoa asepalvelukseen, niin ei enää viitsi alkaa osia kamalasti päivittelemään. Jos pari kertaa vielä pääsisi ajamaan ja korikin tarvitsisi ehtiä maalaamaan...

14
Vapaa keskustelu / Vs: Mikä ilahduttaa tänään?
« : 23.06.14 - klo: 11.14 »
Jossain vaiheessa tällä seudulla poliisit ratsas noita laittomia xenoneita ja niistä saatiin aika kovia sakkoja. Hetken olivat poissa mutta nyt iltasella näkyy taas paljon niitä kaupungissa :cheesy: Itse olen syyllistynyt tohon yöllä kaupungissa ajoon vaan angel eyesit päällä, mutta eihän sekään laillista ole. Poliiseja on tullut vastaan, mutta ei ne  ole toistaiseksi mitään sanoneet. Voihan sanoa että vahingossa jäi parkit päälle liikkeelle lähtiessä :tongue: itse ainakin heitän nopat pois katsastukseen mennessä, kun ei ole iso homma ja katsastusmies helposti laittaa rekisteriotteeseen merkinnän niistä...

15
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 19.06.14 - klo: 20.18 »
STruckin videoilla olis kyllä vakiodiffit lauenneet moneen kertaan :laugh: Ainakaan mulla ei tykänneet tuollaisista maata lähellä tehdyistä backflipeistä joissa tullaan pienellä kaasulla alas :tongue:

16
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 16.06.14 - klo: 08.18 »
Kyllä tuo lexan on parhaasta päästä materiaalina, koska se on kevyttä, joustavaa ja halpaa. Lasikuidussa ongelmana on hauraus ja jos tekee kestävän (paksun) tulee painava. Hiilikuitukori olisi kyllä paras, mutta se on sitten ihan omassa hintaluokassaan. Tuubista voi katsoa hiilarikoreja, jotka joustavat kuin lexan, eivätkä paina enempää ja kestävät vaikka autolla yli ajamisen :laugh: Niitä ei tosin saa ellei itse tee. Toisaalta vaikka hinta on kallis on kori aikalailla ikuinen. Niistä ei tosin saa niin hienoja kuin lexan korista :wink:

mcly: mihin paikkaan tarvitsisit ja minkä kokoista? Voisin kaivella varastoa

17
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 15.06.14 - klo: 22.57 »
Itse oon miettinyt myös tuota roll cagea. Toisaalta tuo iso moottori tukee, mutta tekeekö sillekään hyvää saada iskuja. Jos s.heinonen tilaa tuollaisen niin saa pistää kuvaa ja kokemuksia. Metallikori on muuten hyvä, mutta radiohäiriöt varmasti kasvaa...

18
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 10.06.14 - klo: 22.42 »
Luultavasti johtuu siitä, että noi hybridibulkit tuli alun perin ilman diffejä markkinoille. Koska kaikki ostajat ei tiennyt mitkä diffit on hyvä laittaa, otti flm mukaan pakettiin melko hyvin kohdalleen sopivat diffit. Koska diffillä ja bulkilla on eri valmistaja, ymmärrän shimmailut, mutta en ymmärrä miksi niitä shimmejä ei voi laittaa mukaan pakettiin enempää kuin ne yhdet. Tuo sun diffin sisäinen juttu on kyllä ihan selvä valmistusvirhe :huh:

19
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 10.06.14 - klo: 15.38 »
Ei ne käyristyneet ole paljoa vaan lähinnä kuluneet tuon mallisiksi ja vielä muovia vasten :laugh: Kääntämällä saisi aika hyvin repivän hammastuksen, mutta kyllä se nyt noin menee. Päädyin mod ykköseen samasta syystä kun päädyin tilaamaan aikanaan tuon castlen pinjonin eli tuon moottorin tarvitsema pinjonikoko on mod 0.8:ssa kiven alla (+25t). Ainut teräksinen, mitä löytyy on kershawin 31t, mutta postit sellaiselle olisi ollut ~35$ eli ei kiitos! Mod ykkösissä on näitä isoja kokoja ihan eri tavalla tarjolla. Lisäksi kestäähän mod1 paremmin, vaikka kyllä teräs terästä vasten kestää hienommallakin hammasjaolla :wink:

20
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 09.06.14 - klo: 22.16 »
Taas pitkästä aikaa autosta hajosi jotain. Meno seisahtui ja ajattelin, että pinjoni irtosi, mutta... Lopussa kuva spurrista, joka oli alkuperäinen eli 2 vuotta vanha eli oli jo aikakin hajota. Suurin syy hajoamiseen löytyy kuitenkin pinjonista, josta myös kuva. Ei näemmä alumiini kestä edes muovia vasten, kun vääntöä on tarpeeksi :cheesy: Tokihan tuossa 28t pinjonissa on aikamoinen vääntövarsi pienille hampaille, mutta pakko kehitellä jotain muuta tilalle. Nyt laitoin varalle ostamani uuden spurrin paikalleen ja ajelen sillä sen aikaa kun kestää. Tilaukseen laitoin jo mod1 spurrin ja pinjonin. Spurri toistaiseksi vielä muovia, mutta pinjoni terästä. Mitat sai helposti netissä olevasta laskurista eli nopeus/kiihtyvyys pysyvät samana. Tarinaa tulee kun saan osat.

21
Bensa-autot / Vs: HPI 1/8 bensapeli tulossa
« : 07.06.14 - klo: 14.27 »
https://www.youtube.com/watch?v=yWQytW84F14 Nyt on Hemistorm saanut omansa toimimaan. Ilmeisesti sisäänajon aikana kannattaa tulppia vaihtaa ahkeraan, sillä sammuminen loppui ainakin hänellä tulpan vaihtaessa. Sisäänajo oli myös aika pitkä eli noin 20 tankillista. Videon perusteella on myös tosi tarkka säädöistä, mutta kun saa säädöt kerran kohdilleen, niin hyvin kulkee. Ei taida kellään Suomessa vielä olla tätä vehjettä?

ps. modet vois vaihtaa varmaan otsikoksi HPI Savage XL Octane

22
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 02.06.14 - klo: 23.31 »
Se on se teho-paino-suhde. Ei mökkärinkpän lukot kestäis jos sieltä jotenkin saatais niin paljon tehoa suhteessa kuin tällaisessa pikkuautossa

23
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 02.06.14 - klo: 12.07 »
Kyllä nyt on aika hiljaista ollut kun on ollut aika tavalla kiireitä. Ei ole ehtinyt ajamaan niin ei ole ollut mitään kerrottavaa :laugh: Korin pitäisi tulla tässä lähipäivinä. Nyt kun on savan diffit varalla niin ajattelin kokeilla oikein revittelyä 8s lipoilla. Täytyy ottaa videolle montako volttia heittää siitä isosta kasasta :tongue: Hyvä jos mclyn auto pelaa ja ongelmatkin selviää!

24
Bensa-autot / Vs: HPI 1/8 bensapeli tulossa
« : 28.05.14 - klo: 09.27 »
Juu samaa olen tubesta katsonut... Kaikki octanet tuntuu olevan yksilöitä, kun osa toimii ja osa ei, vaikka käyttäisi täysin samoja säätöjä. Kai hpi jonkun ratkaisun kehittää ja lähettää toimivaa palikkaa viallisten tilalle. Mikäli oikein ymmärsin tuosta hemistormin videosta kun sen yksi päivä katsoin, niin tuo moottori/sähköjärjestelmä tekee radioihin häiriötä ja saman merkkisillä radioilla ei voi ajaa samaan aikaan. Paljon ongelmia ratkaistavaksi.

25
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 27.05.14 - klo: 08.21 »
Joo pariin kertaan :laugh: Ei oikein tykkää sellaisesta, mutta ekan kerran jälkeen ei ole viitsinyt enää edes varoa vaan pommittanut surutta menemään kun kori meni jo.

26
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 26.05.14 - klo: 23.20 »
Tässä oma e-maxx jonon jatkoksi ja veljen dmt. Onneks uusi kori on jo tulossa :laugh:

27
Vapaa keskustelu / Vs: Mikä ilahduttaa tänään?
« : 23.05.14 - klo: 22.03 »
Nykylentokoneet joissa on wifi. Ei tule lennoilla tylsää :cool:

ps. Tälläkon hetkellä 12km Euroopan yläpuolella :wink:

28
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 15.05.14 - klo: 22.36 »
Korit maksaa sen 32,50€ Suomessa  :wink: Ja tuollaisen kalliimman spessukorinkin saa Suomeen toimitettuna alle 40€.. Onko mikä kori mielessä ?

Esim toi sun nykyinen F-150 Raptori on 32,50€..

Katsos vaan! Hobby Peoplesta löytyy. Täytyypä pistää tilaukseen ja väri ja malli säilyy, koska viidessä akullisessa ei ehtinyt lookkiin kyllästyä ja maalejakin löytyy vielä :wink:

29
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 15.05.14 - klo: 17.26 »
Tuli eilen käytyä hiekkamontulla pitkästä aikaa ja mun diffien paikkojen vaihto ja tarkka shimmaus osoittautuivat toimivaksi ratkaisuksi :azn: Kerran tuli takapää edellä alas ja etudiffi räsähti, mutta ei alkanut rahista lukuunottamatta satunnaisia ääniä jarruttaessa. Kyllä tuo hiekkakasa on sen verran iso hyppyri, että ehtii 6s akuillakin vetäistä kolme volttia :tongue: 6s ei tarvitse olla niin varovainen kaasun kanssa ja on paljon 8 ässää helpompi pommittaa. Tietysti sekin on tottumiskysymys :wink: Vahinkojakin tuli jälleen eli uusi kori totaalisen päreinä katolleen laskeutumisen vuoksi ja edestä poksahti hubi huonon alastulon seurauksena. Hubi oli varastossa, mutta koriasia on kurjempi... Amerikan postit ovat nousseet aika tavalla, sillä talvella maksoin amainista 18$ posteja paketista, jossa tuli 2 koria ja paljon muutakin kamaa ja nyt towerista/amainista pienimmät postit yhdelle korille 40$. Mistään ei saa kyllä koria alle viidenkympin, ellei amerikasta tulisi tullin ohi eli täytyy vaan kursia tuo kokoon jesarin ja teräsnauhan voimin :undecided:

30
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Amainhobbies
« : 15.05.14 - klo: 17.10 »
http://rc10.fi/index.php?topic=56034.120 Tuolla tekstiä asiasta. moggi-samuli ainakin sai sakot vaikkei tiennyt, että pakettiin oli laitettu väärä arvo...

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 12