Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - T-man

Sivuja: [1]
1
Tamiya / Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« : 12.03.12 - klo: 09.13 »
Noniin, kiitos. Eilen tuossa mittailin että n.3mm offset vanteet voi laittaa 190mm korin kanssa. Sitten rengas/vanne tulee ihan siihen reunalle(hellaflush), josta itse ainakin tykkään. Kunnon camberin kanssa vielä. :cool:
Edellisellä sivulla olevan M3 korin kanssa (190mm) on edessä 6mm ja takana 9mm offsetilla olevat vanteet, ja eturenkaat mahtuu vielä kääntymään. Tosin niukasti, mutta kuitenkin. :azn: 200 mm Camaron kopalla ei eteen mahtunut yhtään enempää offsettia kuin 6mm, kun siinä oli pyöreämpi tuo korin alareunan muoto kun M3 kopassa.

2
Sähköautot / Vs: SP moottori, sensori vikako?
« : 10.03.12 - klo: 16.53 »
Nopari uusittu, tilalle tuli SP gt 2.0 pro. Ongelmat näyttäisivät poistuneen. Ajamaan en ole vielä päässyt, mutta autoa kädessä pitäen ja kaasutellessa tuntuis olevan kunnossa ja kiertää niinkun ennenkin. :laugh: Tuli mieleen, kun tuohon Xeruniin en ollut tuota konkkapakettia juottanut kiinni, että olisko voinu vaikuttaa säätimen kestoon? SP säätimeen sen juotin, kun ohjeessa sitä painotettiin tärkeäksi.

3
Sähköautot / Vs: SP moottori, sensori vikako?
« : 27.02.12 - klo: 13.59 »
Vika voi olla myös moottorin päässä sisäpuolella.

Itsellä kaksi SP:n moottoria kuollut, kun liittimen ja käämin välinen tina on sulanut moottorin päästä pois.

Oireet ovat juuri nuo samat mitkä sinulla.
Moottori ei ole kuumentununut ainakaan liikaa, ollut enimmillään n.60c. Nopari kuumentui aika kuumaksi kun flekti kärähti, ja alkoi vilkuttamaan sitä ylikuumenemis valoa. Vaihdoin nopariin uuden flektin, Ja uusi kärähti melkein samantien kun tuossa noita vikoja etsiskelin! :angry: Taitaa olla noparissa nyt vikaa
Kuulostaa aivan samalta, kuin minun noparini, josta jo aikaisemmin kirjoitin. Toimii vain kahdella vaiheella, josta ko. ongelmat johtuu. Moottori ei lähde pyörimään tietystä asennosta sensorillisena, mutta sensorittomanahan se pyörittää asennosta tietämättä, jolloin lähtee. Oli siis noparin kahta piirilevyä yhdistävästä piikkirimasta yksi murtunut irti juotoksesta. nopari toimi, kun painoi sensorijohdon liittimestä, tai puristi koko noparia kasaan jäähdytyssiilestä.
Noparin kiinnipuristamisella ei ollut mitään vaikutusta, kun ei toimi niin ei toimi, nopari kauppaan vissiin lähdettävä, kun se polttaa noita flektejäkin jostain syystä.  :sad:

4
Sähköautot / Vs: SP moottori, sensori vikako?
« : 25.02.12 - klo: 18.21 »
Kuulostaa aivan samalta, kuin minun noparini, josta jo aikaisemmin kirjoitin. Toimii vain kahdella vaiheella, josta ko. ongelmat johtuu. Moottori ei lähde pyörimään tietystä asennosta sensorillisena, mutta sensorittomanahan se pyörittää asennosta tietämättä, jolloin lähtee. Oli siis noparin kahta piirilevyä yhdistävästä piikkirimasta yksi murtunut irti juotoksesta. nopari toimi, kun painoi sensorijohdon liittimestä, tai puristi koko noparia kasaan jäähdytyssiilestä.
Kiitos vinkeistä, pitääpä koittaa vielä roplata tuota säädintä, maksaa sen verran paljon setelirahaa nuo säätimet, niin ei viitsisi heti uuttakaan ostaa. :undecided: Voikohan sen piikkiriman juotoksen korjata itse? Kiitokset muillekin neuvojille, yritänpä saada tuon kuntoon. :smiley:

5
Sähköautot / Vs: SP moottori, sensori vikako?
« : 25.02.12 - klo: 17.17 »
Kovasti kuulostaisi siltä että noparin ja moottorin välisissä johdoissa tai niiden liitoksissa on hämminkiä. Koitappa uusilla johdoilla. Itsellä juuri temppuili vastaavalla tavalla ja vika oli noparin ja moottorin välisten johtojen liittimissä. Enää ei kyllä mulle tule liittimiä noihin johtoihin.
Joo, no taidan juottaa kokeeksi johdot uudestaan..nopari ja johdot on melkein uudet. Outoa miusta, että kun sensorin johdon irrottaa, niin silloin auto toimii kaasusta ihan normaalisti ja lähtee auttamatta liikkeelle, tosin niinkuin sensorittomana, elikkä nykii vähän lähdössä, mutta ne tehot on silti kadoksissa sensorittakin ajaessa. :huh:

Vastaavat oireet oli myös rikkinäisessä noparissa.

-Kapa
Toivottavasti ei sentään oo rikki, pitää kyllä ensin koittaa poissulkea muut vaihtoehdot :sad:

6
Sähköautot / Vs: SP moottori, sensori vikako?
« : 24.02.12 - klo: 19.57 »
Uusi sensori vaihdettu, eipä tullut kuntoon.... :sad: Onkohan mahdollista, että säädin olis entinen? Voiko säädin hajota niin, että moottori pyörii, kun sille pyöräyttää akselilta alkuvauhtia, kun samalla antaa kaasua,  mutta omin avuin ei lähde? Ja sitä tehoakin on kadoksissa...noparin ja moottorin piuhojen juotokset on päällisin puolin ok, mutta kannattaisiko juottaa varmuudeksi uudestaan?

7
Sähköautot / Vs: SP moottori, sensori vikako?
« : 12.02.12 - klo: 18.13 »
Saattaa olla yksi vaihekin pois pelistä. Jos noparin kuoret on auenneet kolarissa, niin on voinut piirilevyjä yhdistävä piikkirima irrota juotoksesta. Mulla kävi noin ja oireet oli samat, noparina myös Xerun 120a.
Nopari on ehjän näköinen päällepäin eikä ole auennut, flekti sai kipeää kolarissa, ja alkoi pitämään kovempaa ääntä ja kuumenemaan, kunnes hajosi kokonaan. Virtaa sille tulee kumminkin se +8 volttia. Kai pitää vaan tilata uusi sensori ja flekti.

8
Sähköautot / SP moottori, sensori vikako?
« : 12.02.12 - klo: 16.35 »
Auto ei lähde omin voimin liikkeelle, mutta vähän auttamalla lähtee, tehoja hukassa. Sitten kun ottaa sensorin piuhan irti, niin lähtee liikkeelle kyllä omin voimin, mutta tehoja on edelleen kadoksissa. Sensorijohto on ehjä, kokeiltu toisellakin johdolla, ei vaikutusta. Kone on SP V3 4.0. Nopari Xerun 120a, Ja on siis tähän asti pelannut hienosti ilman ongelmia. Ongelma alkoi jonkun aikaa "pienen" kolarin jälkeen  :roll: Onko muilla ollut sensorivikaisia SP koneita...?

9
Vapaa keskustelu / Vs: Missä olet käynyt armeijan?
« : 09.12.11 - klo: 19.08 »
KymPionp 1/93.

10
Vapaa keskustelu / Vs: foorumin käyttäjien ikä?
« : 09.12.11 - klo: 09.42 »
Sain B ajokortin 20 vuotta 4 kk ja 4 päivää sitten. Siitä voi laskea noin suunnilleen  :wink:

11
Tamiya / Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« : 06.12.11 - klo: 13.25 »
Tässä vielä tuo muutamaa viestiä aiemmin ollut Camaro nykyisessä asussaan. Hpi.n M3 koppa, vähän kärsinyt  :azn: Tekniikkana Speed passion V3 4.0r ja Xerun 120a nopari. Ja riittävän kokoinen 2s lipo. Vauhtia liikaa kuljettajan ajotaitoihin nähden  :grin:

12
Tamiya / Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« : 19.11.11 - klo: 18.55 »
Tässäpä yksi kappale TT-01R mallia.

13
Juu, jotain tuollasta 3,5t ajattelinkin, esim Xerun 120a noparilla ja jollain tarpeeksi tehokkaalla 2s.llä. Tuo 5000Mah 50c on varmaan riittävä. Täytyy sitten vaa pistää liukkaat renkaat sulakkeeks  :grin:
Oli tuo 9,5t m04m alustassa aikasemmin, sekin oli jo aika levoton asfaltilla   :azn:

14
Juu, pahoittelut siitä jos on väärä paikka kysymykselle...näitä kun näytti olevan parillakin osastolla. :roll:

Sitä kuitenkin tarkoitin, että kumpi on tehokkaampi yhdistelmä 2s vai 3s? Näillä vaihtoehdoilla mitä tuossa aloitusviestissä oli.

Tällä hetkellä on kiinni 9,5t 4000kv speed passion/ cirtix d-manager combo. TT-01r mallissa. Ja lisää pitää saada tehoja ja paljon  :smiley: Kilpailut tuskin tulee kyseeseen, kun alkaa olla jo sen verran ikää että jää nuorempien jalkoihin  :laugh:

15
Sähköautot / Harjattomista koneista ja jännitteestä...
« : 18.11.11 - klo: 11.29 »
Moi!

Uusi käyttäjä kyselee, ehkä jonkun mielestä tyhmiäkin.. :wink:

Kuvitteellinen esimerkki:

Jos on n. 3,5-4,0t 9000kv kone ja akku 2s 7,4v esim. 5000Mah 50c.
Eli kone kiertää n.66000rpm, ja akku luovuttaa ulos 250A.

Ja:

5,5-6,0t 6000kv kone ja akku 3s 11,1v 5000Mah 50c. Akusta siis ulos sama 250A.
Kone kiertää samat n.66000rpm.

Saadaanko 3s akulla 6000kv koneesta suurempi vääntö, ja samat kierrokset kun 9000kv koneesta 2s akulla?

Eli käytännössä tehokkaampi:grin:

Touring laitteeseen suunnittelen tekniikkaa ja tarkoitus ajaa vain omaksi huvikseni.
Kumpi parempi?

Sivuja: [1]