Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - asillanp

Sivuja: [1]
1
Yleinen keskustelu / Vs: Korin valmistus
« : 24.03.15 - klo: 07.58 »
.

2
Yleinen keskustelu / Vs: Korin valmistus
« : 24.03.15 - klo: 07.57 »
.

3
Yleinen keskustelu / Vs: Korin valmistus
« : 24.03.15 - klo: 07.54 »
Tarkoituksena valmistaa sc-auton korista naarasmuotti. Siinä samalla tuli myös otettua urosmuotti korista, joka saa uudet muodot. Skannerit, rihnot ja cnc-koneet olisi työpaikalla, mutta tämä tehdään mallisaveen käsin kaavoja apuna käyttäen.
Eka kipsivalu koorjattiin lekalla, mutta toisella kerralla saatiin jo mitä haluttiinkin.

5
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 19.11.13 - klo: 09.32 »
 Paremmin menee kuin alkuperäisellä pohjalla...
Tein aluksi alkuperäistä kiertojäykkyydeltään vastaavia  kokeiluja, jotka sinänsä oli alkuperäistä parempia. Mutta kokeiltiuani kiertojäykkiää runkoa, oli muutos merkittävä. Heti ensi metreistä näki et nyt alkaa homma toimimaan.  Nyt kuvissa on karkaistua alua, josta juttua oli aiemmin tässä ketjussa. Olisi pitänyt jo aiemmin tajuta tämä materiaali. Olisi pojalla jäänyt enemmin aikaa ajamiseen...
Kokeilen vielä muuttaa etupään iskaritornin kulmaa ja pohjalevy jatkuu iskaritornin etupuolelle.

Eilen käytiin kokeilemassa muutama min. kunnes perä petti. Mutta ajurin mukaan auto tuntu hyvältä ja aika tasapainoiselta meno näytti. Akun siirto 2cm taakseppäin tuo auton nyt hypyissä useimmin neljälle pyörälle. Miten tuon iskaritornin kulmamuutos vaikuttaa ja mihin, ei miulle sivusta katsottuna vielä selvinnyt.




6
Polttisautot / Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« : 21.10.13 - klo: 17.23 »
Tulipa hankittua CEN 7.7 pikkuvikaisena. Pyörien tuennasta muoviosaa rikki ja uusia odotellessani huomasin et koneen kiertokangen alapäässä selvästi välystä. Juuri kun olin tilaamassa uusia palikoita, huomasin että koneen lohko on halki heti kiinnityskorvan yläpuolelta. Melko varmiasti tuo halkeama on syntynyt moottoria asennettaessa moottoripukkiin. Moottoripukissa ei syvyys ole riittänyt, vaan kone on jäänyt kantamaan ja kiristettäessä konetta kiinni pukkiin, on lohko korvan juuresta murtunut.. En tiedä miten tuo halkeama on ajoa haitannut ja miksi auto käyttämättä jäänyt..  Muuten auto olisi kunnossa, mutta konetta huutaa. Olisiko ehdotuksia / tarjouksia jne...

7
Vapaa keskustelu / Vs: Mitä Juot Nyt
« : 28.09.13 - klo: 19.20 »
Sauna lämpiämässä ja Vaccari Sambuca

8
Polttisautot / Vs: Projektit
« : 13.09.13 - klo: 19.29 »
Tuo ThunderTiger eroaa omastani etupään ripustuksella, vaihdelaatikolla, kytkinkellolla, takapään materiaaleilla / vahvuuksilla, vanteiltaan ja iskareilla... ja vanteiden kiinnitys on erilainen.  Runkopalkki näyttää samalta, kuten servolaatikko. Toi Tiger tuli pari viikkoa sitten hommattua ja vertailukhdat ovat siten hyvät. Enemmin erialista kuin samanlaista. Tässä manuaalini kyoshoon:
http://www.retromodelisme.com/scan_pages/19320/circuit-20-english-manual-kyosho-page-8.html


9
Polttisautot / Vs: Projektit
« : 06.08.13 - klo: 23.42 »
Jartza !
Miten tuo Cen gst 7.7 edistyy? Minulle heitettiin kyseinen vehe pihalle ja ihmettelen et mitä sille hirviölle tekis... Mistä löytäisi tarvittavat varaosat yhdestä osoitteesta? Taka hubi ja moottorin kiertokanki väliä.. vai onko se kampiakselin pää joka kuluu?

10
Onko Saabismi harrastus? Minullakin on aero pihassa, mutta enpä sitä itse harrastukseeni laske.
Meriargeologia, luolasukellus, avantouinti, pyöräily, hiito sekä rullilla, puun sorvaus, desing esineiden keräily ja myynti, kaksi mahonkivenettä, lattiasta kattoon kunnostettava talo... Harrastusta vai paremin elämäntapa ?

11
Vapaa keskustelu / Vs: Mitä Juot Nyt
« : 17.04.13 - klo: 11.02 »
Toista shottia menossa Ionia pavuista jauhettua ja La Pavonen "yksikätisellä" valmistettua espressoa hyvän tumman suklaan kera...

12
Vapaa keskustelu / Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 11.04.13 - klo: 22.38 »
Ruotsalainen Aero-rouva -02. Rinnan ympärys hieman kasvanut ajan myötä lukemiin 320hv / 450N. Tämäkin on tutustunut Ahvenistoon ja Jurvan rataan. Kuvattu -11 pakkasessa parkkihallissa 100 ruutua joista kuva kasattu.

13
Yleinen keskustelu / Vs: rc moottorin valmistus
« : 22.03.13 - klo: 13.51 »
Saahan noita rahalla kaupasta, mutta hinta ei ole tässä projektissa se juttu   :wink:

Alkaa olla työkaverin moottoripyörän lohko loppusuoralla.  Häneltä voisit saada tietoa materiaalihankinnoista, mallinnuksesta ja yleensä koko prosessista.. 

14
Yleinen keskustelu / Vs: Kori puusta
« : 20.03.13 - klo: 22.15 »
Kannattaa nyt huomata kun puhutaan puusta, et ei se tarkoita levymateriaaleja kuten MDF, vaneri, lastulevy jne. Teetpä korin levymateriaalista taikka puusta, tulee kaikissa vaihtoehdoissa huomioida materiaalin rakenteellinen kestävyys... syysuunta. Jos leikkaat päätypuusta riman, katkeaa se pudotessaan lattialle. Kun taasen pituusuunnassa tehty saman kokoinen rima kestää rumpukapulana, vasarana jne. Levymateriaalit ovat jossain mielessä hieman armollisempia.  Hyvä esimerkki mitä kannattaisi tutkia ennen kuin pistää tikkua ristiin, on vaikka rokokootuoli. Jokaisella sivulla (auton kyljet, perä sekä keula) on voimaksta muotoa ja puu aina pituussuuntaista. Kulmista lähtee jalat (kattopilarit) ja jälleen pituusuuntaisena. Jalkojen ( kattopilarien) päälle sitten voisi heittää auton katon.... mutta ennen kuin käännät tuolin ylösalaisin ja teet siitä auton korin, pitää myös huomioida puun eläminen (n.3% leveyssuunnassa). Tätä elämistä ei voi oikeastaan mitenkään  eliminoida, vaan se täytyy huomioida puuesineitä tehtäessä. Eli jos väärällä rakenteella estät puun luonnollisen elämisen ( esim. poikittainen puu yhdistyy putuussuntaiseen ilman 3% liikkumavaraa), paukahtaa jokin sauma auki tai puu halkeaa. Ennen kuin valitseisin puumateriaalin, miettisin miltä kori lopulta pitäisi näyttää (tumma-, vaaleapuu, voimakas syinen, värjätty / maalattu ), toiseksi mikä on helppoa työstää (mitä laitteita on kytössä). Lehmus on erittäin hyvä työstettävä ja huomattavasti kestävämpää kuin palsa. Vaahtera on joustavaa ja kovaa. Saarni pehmeämpää kuin vaahtera ja paljon käytetty esim. aikoinaan puimakoneiden jousina, auton vanteiden puolissa ja korirakenteissa.

En ota kantaa onko tämä järkevää vai ei ja tuohon aiempaa kirjoitustani ei tarvitse noteerata jos käyttää nauloja, kuumaliimaa, palsaa ja tremeliä autotallissa.  Mutta korin tekeminen puusta on mahdollista. Kori voi näyttää Hakaniemen rannassa jatkojalostetulta fiskarilta tai Kafe Ursulan laiturissa keinuvalta mahongi flyykeliltä riipuen veistäjästä.
Yksi konsti valmistaa kori on mallintaa haluttu korin muoto. Valmistaa koriaihio työstövaroilla ja  työstää cnc-jyrsimellä...
Haastetta on hommassa riittää enemmän mitä koulussa oppii, teki miten tahansa :wink:

15
Tämä olikin se ketju, mitä minun piti nostaa kevään kunniaksi.
Hieman on ryömitty eteenpäin tässä projektissa...

16
Polttisautot / Vs: Projektit
« : 20.03.13 - klo: 20.46 »
Nostetaampa tätä ketuja hieman ylöspäin näin kevään kunniaksi.
Vielä olisi  tässä mietittävää pakoputken, iskunvaimennuksen, kaasun ja jarrun osalta sekä painopisteen hilaaminen etupyöriä kohden..

17
Kiitos netin. Kaikkea löytyy, kun viitsii etsiä. Alkupeäistä uutta osaa on renkaat, tarrat, kori, vaihdelaatikko. Muutakin olisi tarvittaessa löytynyt. Moottori on tätä päivää OS 21. Alumiini on  kiitollinen putsattava kvartsipuhalluksella, uudelta tosiaan näyttää.

19
BAJA CALIFORNIA 1/8  KYOSHO  vm. 70 lopulta

20
Polttisautot / Vs: Projektit
« : 16.03.12 - klo: 14.39 »

21
Polttisautot / Vs: Projektit
« : 12.03.12 - klo: 07.15 »
Sattuisko täältä löytymään jotain:

http://www.retromodelisme.com/news.html

22
Polttisautot / Vs: Projektit
« : 29.02.12 - klo: 23.01 »
Hienoa! Miten paljon näitä "retro" autoja näkee nykyään liikenteessä?
Onko tuo kone auton kanssa samaa ikäluokkaa? Itse vielä mietin ostaisiko uuden mut 70 luvun koneen maailmalta ja tappelisi käynnin kanssa kuten 30v sitten... vai saisiko tämän päivän polttoaineella ns. retrokoneeseen toimintavarmuutta? Ei kiinosta enää epävarmuus koneen käynnin suhteen. Pitäis lähtee kuin rusakko makuulta. Koneen päivittäminen tähän päivään ei ole pois suljettu. Mutta mikä niistä?


23
Polttisautot / Vs: Projektit
« : 28.02.12 - klo: 23.37 »
BAJA CALIFORNIA 1/8  KYOSHO  vm. 70 loppu ja 80 alku

Tuli aika pitkäksi katsellessa 6v. poikani ajoa Tikkurilan radalla ja mietin, missä se minun paras leluni (polttis) mahtaa nyt mennä. Auro löysinkin muutamalla soitolla.  31 vuoden ja kahden omistajan jälkeen sain autoni takaisin. Sokkona tein kaupat ja laitoin isäni hakemaan autoa. Hän soitti auton noutotilanteessa ja kertoi, ettei suostu maksamaan tuosta romuläjästä mitään... sain kuitenkin auton itselleni. Auton saatuani, ei vaimo eikä muutkaan aikuiset ymmärtäneet repaleisen kumin sekä hapettuneen alumiinin hienoutta joka oli jälleen paras joululahjani....

Räjäytyskuva http://www.retromodelisme.com/scan_pages/19320/circuit-20-english-manual-kyosho-page-8.html][url=http://www.retromodelisme.com/scan_pages/19320/circuit-20-english-manual-kyosho-page-8.html]http://www.retromodelisme.com/scan_pages/19320/circuit-20-english-manual-kyosho-page-8.html[/url]


"Tiedostosi ei läpäissyt turvatarkistuksia. Ota yhteyttä ylläpitäjään."
Auto joka on vuodet asiallisesti navetan perukoilla seissyt... onkin turvallisuus riski ;-)  Kuvia tuonnemapana kun ongelma selvinnee

29.2-12   Kuvia löytyy nyt täältä: https://picasaweb.google.com/103196945403799537186/BAJACALIFORNIA18KYOSHOVm70LoppuJa80Alku


Sivuja: [1]