Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Dustbin

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 7
1
Polttisautot / Vs: Kyosho Inferno MP
« : 14.02.09 - klo: 01.33 »
Katos sehän lähti käymään. Nyt melkeen kaduttaa että menin myymään, ja vielä noin halvalla :mrgreen:

2
Sähköautot / Vs: NiMH-kennojen elvytys?
« : 14.10.08 - klo: 18.43 »
Koita ensin ladata ihan normaalisti, voivat herätä silläkin. Jos ei auta, niin "zäppäys" eli hetkellinen kennon kytkentä suoraan esim. 12V virtalähteeseen herättää kennon suurimmassa osassa tapauksista. Toista tarvittaessa. Kennojen purkautuminen nolliin kertoo että jokin kuluttaa kennon sisällä virtaa jatkuvasti. Yleensä kyseessä on ns. kristallisoituminen eli kennon sisään muodostuu suurivastuksisia oikosulkuja jotka ajan myötä tyhjentävät kennon nolliin. Eli jatkossa, mikäli kennot heräävät, kannattaa niihin ladata säännöllisin väliajoin säilytysvirtaa jotta niistä ei tulisi ns. nollakennoja uudestaan. Jokainen nollan voltin kerta pudottaa kapasiteettia ja virranantokykyä..

Jos zäppäyskään ei tehoa, ovat keinot aika vähissä ja kennot ovat luultavasti lopullisesti kuolleet. Jotkut ovat huhujen mukaan saaneet kennoja heräämään pakastamalla, hakkaamalla pöytään jne. mutta itselläni ei ole vielä kertaakaan toiminut :)

Joku enemmän asiasta tietävä saa lisäillä/korjailla.

3
Yleinen keskustelu / Vs: Pienoisporasarja?
« : 05.02.08 - klo: 19.18 »
Myös täältä löytyy melko kattava valikoima ja vielä melko edullisesti. Tilaukset tulee nopeeta ja muutenkin homma pelannu hyvin aina kun tuolta tilannut.

En tiedä myydäänkö missään yli 1mm teriä 0,05mm välein. Luulen että ei koska tavallisella poranterällä ei saa niin tarkkaa reikää kuitenkaan. 1,8mm poranterällä tehty reikä luultavasti on jotain välillä 1,75-1,85mm.

4
Sähköautot / Vs: PC-powerit ja powerit yleensä
« : 19.11.07 - klo: 14.51 »
PC-virtalähteissä on usein eräänlainen automaattisulake joka nollautuu katkaisemalla virrat. Tuo tuulettimen pyörähtäminen viittaisi siihen että ensin poweri antaa hetken virtaa jonka jälkeen jokin laukaisee automaattisulakkeen. Mikäli vastukset ovat rinnakkain ne voivat ottaa liikaa virtaa +5V linjasta joka laukaisee sulakkeen. Itselläni riitti tuohon modaukseen kaksi 5 ohmin 5W vastusta rinnakkain.

5
Sähköautot / Vs: Akut paukkuu?
« : 06.11.07 - klo: 17.23 »
Vaaraa voi pienentää panostamalla laatuun. Esimerkiksi Kokamin li-po kennot ovat huippuluokkaa ja testeissä (omissa sekä muiden) ei olla saatu yhtäkään syttymään. Esimerkiksi kennon taittelu ja fyysinen vaurioittaminen on vain heikentänyt kennon kapasiteettia ja virranantokykyä. Hinta on noin tuplaten verrattuna halpiskennoihin mutta toistaiseksi joka ikinen vastaan tullut räjähtänyt lipo on ollut tällaisen halpisvalmistajan tekele.

6
Ainakin sähköautoilla ongelmaksi taitaa muodostua lähinnä tehon saaminen maahan. Eli loppunopeus riippuu käytännössä pidosta ja siitä kuinka suoraan autot saa kulkemaan. Polttiksilla ei taida tuollaista ongelmaa olla kun niissä on sen verran vähän tehoa ;)

7
No en varsinaisesti tarkoittanut tuota kysymystä ilmoittautumisena, mutta joo varmaan joitakin kiinnostuneita voisi löytyä :)

Näin nopeesti mietittynä tuollaisen parin kilon painoisen sähköauton saisin kasattua melko helposti jo löytyvistä osista, mutta miksi sille tarvitsisi oman sarjan jos kyseessä on näytösajoa ja luokan toimivuuden testailua.

8
Eikö saa osallistua sähköautolla?

9
Polttisautot / Vs: .21 Offroad-moottorit
« : 03.10.07 - klo: 11.12 »
Toinen mitä kannattaa ainakin kokeilla on porakoneella porata väärään suuntaan ruuvia jollain 2,5mm poranterällä.. Tuo kun ei kovin tiukassa ole niin voisi lähteä.

10
Polttisautot / Vs: mitä kyoshoja teillä on
« : 07.08.07 - klo: 17.34 »
Kyosho assault löytyy nykyisin hyllyltä koristeena. Kyseessä siis 1:10 2wd vanha polttiskrossi OS moottorilla.

11
Polttisautot / Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« : 03.07.07 - klo: 02.30 »
Tänään tuli tehtyä moottoriremppaa spekkiin noin 10 litran ajon jälkeen kun kiertokangen alalenkki klappasi hiukan ja ajattelin vaihtaa sen ihan vain varmuuden vuoksi. Samalla vaihdoin etulaakerin joka olikin enemmän kuin paikallaan.

Laakeri oli jo ilmeisesti pitempään vuotanut ja kun koitin näpeissä pyöritellä niin krahisi tosi pahasti. No hyvä että tuli ilmi nyt eikä vasta sitten kun olisi ollut liian myöhäistä :) Lisäksi moottori oli pahasti karstoittunut niinkuin kuvista näkee. Pieni hiusmurtumakin löytyi lohkosta, toivottavasti ei haittaa.

Laitoin vanhan kangen tilalle uuden normaalin V-specin kangen kun speedin kanget oli loppu. Tavallisessa kangessa ei ole speedin kangesta löytyvää ylimääräistä voitelureikää joten porasin siihen itse sellaisen. Onnistu melko kivuttomasti vaikka hiukan hirvittikin. Nyt pitäisi kestää vähintäänkin moottorin eliniän loppuun.

Ihmeellistä kuinka ennen remppaa moottori kaikesta huolimatta kävi kuin kello ja tehot oli kaikki tallella eikä edes tulppia palanut. Voi siis suositella muillekkin yhtä onnettomille moottorin säätäjille kuin allekirjoittanut :police:

Joitain räpsyjä löytyy tuolta http://koti.mbnet.fi/dustbin/kuvat/v-spec_huolto/

12
Mut saa ajoseuraksi radalle melkeen koska vaan kun joku vaan ilmottaa muutaman tunnin varoitusajalla ja käy hakemassa ja viemässä porin rautatieasemalle :)

O: Ajokortti.

13
Tulokset / Vs: LOPPUTULOKSET - VAU M8 SM I 19.5
« : 25.05.07 - klo: 15.28 »
AKK:n sääntökirjasta poimittua..

3.3.3.
"Muut radiotaajuiset laitteet kilpailuissa: Radalla, ratavarikolla ja ajajakorokkeella ei saa käyttää muita kuin kilpailun järjestäjän yhteysliikenteeseen tarvitsemia, ja häiriöitä aiheuttamattomiksi todettuja langattomia viestintävälineitä."

3.4.7.
"Elektroniset ajamisen apulaitteet (gyro-ohjaus, aktiivijousitus, luistonesto, tms) on kielletty."

Ei puhuta telemetriasta mitään. Sehän ei suoraan vaikuta ajamiseen..

14
Polttisautot / Vs: .21 Offroad-moottorit
« : 25.05.07 - klo: 13.51 »
Kyllä karstottaa power save racing löpökin :)

Taitaa kone ja säädöt vaikuttaa eniten tuohon karstoittumiseen.

15
Polttisautot / Vs: Downforce- siivet
« : 22.05.07 - klo: 15.23 »
Itse laitoin himoton siiven kiinni kun alkoi tympimään tuo originaali siipien pilkkominen. Ihan on testiin siipi joutunut ja hyvin kestää eikä tarvitse keittää. Hi-downforce ja tavallisen siiven välillä on kyllä ihan havaittava ero ajossa. En tiedä saako sillä nopeempia kierrosaikoja mutta itse ainakin tykkään sillä ajaa.

16
Sähköautot / Vs: Kysymys GWS MC-2002-laturista.
« : 20.05.07 - klo: 21.35 »
Latausaikaa (latausvirtaa) voit säätää siitä pyörästä eli kyllä se kytkin jännitettä nostaa.

17
Tulokset / re:
« : 20.05.07 - klo: 21.13 »
Hienot skabat oli!

Itsellä meni ajo paljon paremmin kuin mitä edellisen viikon treeneissä. Pitoo oli bowtie renkaissa ihan järkyttävästi ja meinas alkaa naurattaan kun ei mennytkään mutka pitkäks vaikka kuvitteli. Vois kai alkaa treenaan paremmilla renkailla :)

Paras alkuerätulos 6 kierrosta aikaan 5:19.. Paras läppi 48,7 ja kovempaakin ois päässy kun en koittanut tuplia kertaakaan. Ihan jees!

Vähän jäi harmittaan kun kaadoin kolmannessa alkuerässä sen verran et jäi pari sekuntia 1/4 noususta ja jäin 1/8 nousun ekalle sijalle. Samassa nousussa copter, artsi, lintula joilla ei vissiin myöskään menny alkuerät ihan putkeen. Mulla sit katkes antenniputki ja alko radiohäiriöt.. 9min kohdalla sitten katkesi antenni kokonaan ja keskeytys. Onneks kuitenkin copter ja lintula kerkes keskeyttään ennen mua niin olin loppusijotuksissa 52. :)

V-spec toimi koko päivän kuin unelma.. Alkuerissä oli helppoo kun lämmittelyyn vaan heitti ite auton radalle ja ajo täyden 8min putkeen ja silti jäi vielä reilusti löpöö tankkiin. 10min tankkiväli ehdottomasti.

18
Sähköautot / Vs: corally c4
« : 22.03.07 - klo: 22.04 »
Oletko kysynyt corallyn maahantuojalta Future-RC:ltä? Heillä voisi olla.

19
Polttisautot / Vs: .21 Offroad-moottorit
« : 21.03.07 - klo: 16.34 »
Nyt on japanilainen micromotoori löytänyt uuden kodin. On se vaan hieno :afro:

http://koti.mbnet.fi/dustbin/kuvat/v-spec.jpg

20
Vapaa keskustelu / Vs: Foorumi päivitetty
« : 20.03.07 - klo: 10.58 »
Joo fonttia on muutettu hieman pienemmäksi. Jos ei näe kunnolla kannattaa koittaa painaa control pohjaan ja +/- näppäimillä tai hiiren rullalla säätää fontin kokoa. Tämä toimii useimmissa selaimissa.

21
Vapaa keskustelu / Vs: Foorumi päivitetty
« : 20.03.07 - klo: 10.33 »
Hienoa!

Nyt foorumi näyttää paljon selkeämmältä ja jotenkin tuntuu että kynnys uuden viestin kirjoittamiselle madaltui entisestään. Toivottavasti myös moderointiin kiinnitetään enemmän huomiota nyt kun foorumin ulkoasu muuttui persoonallisemmaksi ja ehkä asiallisemmaksi. Eli erityisesti nuorempia foorumin lukijoita kannattaisi ohjata parempiin ja asiallisempiin kirjoittamistottumuksiin.

Ps. "Lähetä" ja "Esikatsele" napit ovat vaihtaneet paikkaa.. Vaatii hieman totuttelua :wink:

22
Polttisautot / Aloittelijoille
« : 07.03.07 - klo: 22.00 »
Laita se hehku yön yli latautumaan. Pari tuntia tavallisella hehkun mukana tulevalla laturilla ei riitä mihinkään, eli kennosi ei ole koskaan ollut edes täynnä.

23
Tulokset / PM 2007 - Ruotsi
« : 07.03.07 - klo: 16.35 »
Ketkä täältä olisi lähdössä tuonne PM warmuppiin? Itse olisin ainakin kiinnostunut lähtemään kun ei tuon kauempana ole.

24
Polttisautot / Aloittelijoille
« : 03.03.07 - klo: 19.32 »
Se on hiukan jäykempää ja siksi ilma pääsee huonommin virtaamaan öljytyn suodattimen läpi. Eli saa vähemmän ilmaa = menee rikkaammalle.

25
RC-kerhot ja -radat / Ulvilan FK-Kerhon pienoisauto rata
« : 26.02.07 - klo: 22.19 »
Kyllä ensikesänä on aikomusta ajaa radalla ja paljon ;)

Isoja kisoja ei järjestetä ens kesänä joten rata pysyy paremmassa kunnossa vähemmällä talkoilulla.

Tossa keväällä luultavasti järjestetään talkoita ja tomssoni on piirrellyt uutta profiiliakin radalle.

26
Tulokset / Ylistaron jälkipelit
« : 26.02.07 - klo: 21.43 »
Ihan jees kisat. Toiset touringkisat ikinä, ja kokemusta tuli taas rutkasti :)

Treenit jäi hiukan vähiin kun tulin vasta sunnuntai aamuna ja juuri ja juuri sain auton toimintakuntoon ekaan eräharjotukseen 8:00.. Molemmissa harjoituksissa irtosi akku ja kierroksia tuli yhteensä pari. Kaksi alkuerää meni hiukan penkin alle huonon kopan takia. Koppa repesi ehkä 4cm etupyörän kohdalta ja jousti niin paljon että otti renkaaseen ja maahan kiinni jatkuvasti. Lisäksi se oli katsastuksessa liian matala. Viimeiseen alkuerään ja finaaleihin sitten uskollisesti palvellut 2eur heulikoppa ja johan alko sujuun =)

Aloin tajuamaan miten rata piti ajaa vasta viimeisessä finaalissa ja bestläppi olikin reilu kympän nopeempi mitä voittajalla. Peräpitoakin saatiin iskarien asentoa ja aurausta muuttamalla. Loppusijoitus D-fin kolmas 8)

Ripakille ja muille tamualaisille kiitos purkurin lainaamisesta ja säätöavusta.

+Oma ajo finaaleissa, auto oli hauska ajaa vaikka vauhti hiukan uupui
+HUOLETON hiiletön
+Kisajärjestelyt
+FK05
+Pizza

-Oli vähän ahdasta varikolla
-LW koppa

Joku sai näköjään napattua hienon kuvan mun autosta. Määränpäänä kiertorata  :mrgreen:
http://khendricksson.1g.fi/kuvat/RC-Autoilu/Ylistaro+25.2.2007/Ylistaro+126.JPG/full

27
Kai pystyt myös pinnoittamaan samaan hintaan? Jenkkilän miltei kaikki alumiiniosat on jollain tavalla pinnoitettuja.

Noista akseleista tuli mieleen että miten ajattelit saada hiilikuidun pysymään alumiinin ympärillä? Ei taida riittää ihan normaali laminointi epoksi. Itse koitin kerran laminoida hiilikuitua alumiiniin poxan-642 epoksilla ja eihän se siinä kauaa pysynyt.

28
Yleinen keskustelu / Rungonjäykistäjät 1/8 krossarissa
« : 08.02.07 - klo: 14.44 »
Eron huomaa sitten kun hyndäät kunnolla ja kytkinkello/spurri on edelleen ehjä. Joku hifistelijä vois sanoo että pito huononee.

Jäykkäristä on enemmän hyötyä etupäässä. Jotkut tykkää ajaa ilman takajäykkäriä mutta itse pidän sen mielellään kiinni varmuuden vuoksi.

29
Yleinen keskustelu / Korin valmistus
« : 03.02.07 - klo: 22.45 »

30
Hobao / HoBao Hyper 8
« : 24.01.07 - klo: 15.50 »
Saa nähdä miten toimii. Ennenhän jouset on ottanu paljon isommalta pinta-alalta kytkinpalaan kiinni. Ainakin pehmeillä komposiittipaloilla voi olla ongelmana että jousi painautuu liikaa palaan.

Mitä tuolla jousiratkaisulla muuten haetaan takaa? Enemmän kosketus pinta-alaa kytkinkellon kanssa vai kenties enemmän kulutuskestävyyttä?

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 7