Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - TeroP

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 8
1
Team C / Vs: Team C TR8E (T8E RTR)
« : 19.09.17 - klo: 03.37 »
ps. onks näitä enää kellään? onks joku vaihtanut jostain syystä pois? onks joku muu malli toiminut paremmin? mielenkiinnosta tietty kyselen kun tää on mulla eka 1:8 auto ja omasta mielestä jo melko tasokas kunhan kuski osais enemmän :)
Minulla on tuo threadin aloituksessa mainittu vehje vielä ehjänä, mutta ajanpuutteen ja innon vuoksi en ole varmaan pariin vuoteen ajellut RC-vehkeilläni. Sen verran katsoin eilen illalla, että sähköt toimivat vielä ok kummassakin autossani (tr8e ja t8te/torch e) ja akkuja olen tasannut satunnaisesti puolen vuoden välein storage moodilla ihan varmuuden vuoksi, vaikkeivat ne mihinkään oikeastaan edes vaju.

Allekirjoituksestahan nuo vehkeet näköjään löytyvät, säädin aikanaan kummatkin kulkemaan tasaisella about samaa vauhtia (~66km/h), joskin trukissa on välitykset aika paljon tiukemmat 6s setupin takia.

2
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 31.05.15 - klo: 12.54 »
Annoin linkin jo aikaisemmassa viestissä, eli tarvitset tuon USB Link Softwaren. Selaa sivua hieman alaspäin, niin silmään pitäisi pistää kohta
Lainaus
4. Download
Hobbywing_USB_Link_V3.51.zip (MS Windows Version)

3
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 19.05.15 - klo: 01.12 »
Punchi kävi ykkösellä, nyt se taitaa olla 4. Meni niin laimeaksi kone, että ei sillä jaksanut leikkiä :)

Ajoitusta en ole kokeillut, eli se on tehdasasetuksella. 1800kv kannu, koska 6S kiehtoisi   :grin:
Punch on noista se, joka auttaa vähemmän, sitä voisit pitää vaikka vitosella tai korkeammallakin, jos siltä tuntuu. Ajoitus taas on se, joka kuumentaa moottoria ja vie virtaa (tai noh tehoa) enemmän, joten se kyllä kannattaa laskea ihan suosiolla nollille, varsinkin läskitrukilla.

Osta kunnon akku niin piisaa ajoaikaa vaikka ois tehoa käytössä. Esim tuollainen http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-akut-ja-laturit-ajoakut-lipo-akut/gens-ace-7000mah-148v-50c-4s1p-hardcase-lipo-battery-b-50c-7000-4s1p
TeamC:n 1:8-vehkeissä on kaksipaikkainen akkukonfiguraatio, eli pitäisi melkein sitten hommata 2kpl 7000mAh 2S akkuja, tai autoihin tulee painoa toiselle puolelle enemmän kuin toiselle. Tällöin tosin hinta pompsahtaa 150e paremmalle puolelle per pari...

4
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 17.05.15 - klo: 12.33 »
Noh, kai se kannu pitää vaihtaa sitten 1800kv malliin.  :tongue:
Olithan nyt jo siis testannut nollaennakkoa ja punchia vaikka arvolla 3 (vakiona vanhemmalla firmiksellä 5 ja 5)? Tuolla saa hieman rajoitettua moottorin tehon tarvetta, jolloin ajoajan pitäisi pidentyä hieman.

5
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 17.05.15 - klo: 02.27 »
Tsääh, johtuiskohan omat matalat ajoajat tuosta softasta.
M6B combon 2200KV moottori ottaa aika paljon virtaa akuilta läski (painavalla) TR8Te:llä ajeltaessa, eli odottaisin ajoajan olevan noin 15min luokkaa. Tuohon vaikuttaa muuten p*skat liittimet aika paljon varsinkin ajan kuluessa ja liittimien likaantuessa, eli itsellänikin ongelmia aiheuttaneet deanssit kun heitti romukoppaan niin Xerunin/SCTpron cutoff ongelmat katosivat samantien.

6
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 16.05.15 - klo: 20.38 »
Niin ja nopari on Hobbywingin xerun 150A, en tiedä pystyykä siihen mitään softaa päivittimään.
Pystyy päivittämään. Tänä keväänä, itseasiassa aivan äskettäin HobbyWing julkaisi uuden firmiksen juurikin Xeruneille ja SCT Pro nopareille. Changelogissa lukee seuraavaa:
Lainaus
2015-04-15
database version:150410

Released new firmware "V1.04_150409" for XERUN-150A-V1, "V1.05_150408" for SCT-PRO. Some improvements are made as shown below:
  I. Revised factory default settings and improved the reliability of the product.
  II. Fixed the "low-voltage cutoff protection gets activated too early" issue when using a poor quality battery.
Ensimmäisen kohdan säädöt ovat käytännössä seuraavat: Punch on nostettu vakiona arvosta 5 arvoon 7 (lisää tehoa kiihdytykseen, sallii virran kasvamisen nopeammin) ja moottorin ennakko on laskettu vakiona arvosta 5 arvoon 1 (0°) (laskee moottorin tehoa hieman ja laskee lämpötilaa samalla jonkin verran).

Toisen kohdan korjaus on tervetullut korjaus, koska Xerunien LiPo cutoff on ollut aivan liian herkkä, eli se on iskenyt päälle aivan liian helposti/ennenaikaisesti. Kaivelin truggyni talviteloilta ja kävin testaamassa 6S-setuppia eilen illalla tällä firmiksellä ja ominaisuus näyttäisi toimivan (lue: ei ainakaan rikkonut mitään joka toimi aikaisemmin :D). 3,2V cutoff per cell katkaisun kohdalla jännitteet olivat 3S akkujeni kennoissa noin 3,4V-3,5V luokkaa ja vaikken ajoaikaa mitannutkaan, arvelisin sen olleen 30m paremmalla puolella (reissussa meni tunti, ajomesta oli noin 400m päässä).


Kuinka päivittää firmware?

Tarvitset USB-kaapelin, jonka toisessa päässä on normaali USB-liitin joka menee tietokoneeseen ja toisessa päässä USB-miniliitin, joka käy esim kameroihin (tällainen).

USB-kaapeli tulee tietokoneen USB-portin sekä 2in1 programming boxin väliin.

Xerunista vastarille tuleva kaapeli tulee samalla tavalla programming boxin väliin, kuten Xerunin säätöjä säädettäessä. Xerun täytyy olla kytkettyinä akkuihin.

Eli kytkentä on yksinkertaisesti: tietokone <--> programming box <--> xerun <--> akut

Kun Hobbywingin USB link software on asennettu koneelle ja käynnissä, käynnistät tietokoneeseen/ohjelmointikorttiin yhdistetyn Xerun nopeudensäätimen normaalisti, jolloin USB-link software pitäisi tuo nopari tunnistaa automaattisesti. Tämän jälkeen USB link softwaresta mennään firmware valikkoon, joka näyttää tämänhetkisen firmwaren sekä uusimman mahdollisimman.  Jos nuo eroavat, niin painetaan vaan update painiketta ohjelmasta.

Onnistuneen päivityksen jälkeen noparista virrat pois päältä ja takaisin päälle, sitten asetusten säätö ja viimeiseksi tämän jälkeen täytyy vielä kalibroida kaasu, jarru ja neutraali uudelleen, muuten moottori ei kyllä tule toimimaan oikein, tai ollenkaan.

7
Team C / Vs: Team C T8TE / Absima TR8TE truggy
« : 17.01.15 - klo: 10.05 »
Millaiseksi muuten käytös muuttuu kun vaihtaa 2x3S akut tähän kiinni? Lämpeneeköhän motti ja pitää kai vaihtaa pinionia..
Lämpenee aika paljon, jos tykkää kaasutella. Ei lämpene jos ajelet EPA 50% maksimilla. Jos pidät truggyn vakiovälityksellä (14/48) niin täysillä 3s akuilla ja 2200kv moottorilla vauhtia alkaa olemaan 90km/h päältäkin parhaimmillaan, joten nopeutta on ihan liikaa. Lisäksi ainakin omalla kohdalla 2200kv/6s combolla tuo truggy keuli kun löi puolelta kaasulta lämän pohjaan suoralla.

8
Team C / Vs: Team C T8TE / Absima TR8TE truggy
« : 15.01.15 - klo: 14.09 »
kuinka ajettavuus säilyy kun heitetään 6s setuppia kiinni? 4s:llä auto ainakin täysin kontroltoitavissa. Kestääkö paikat 6s:n kokoonpanoa?
Riippuu kokoonpanosta. Jos pidät vakiovälitykset ja lyöt 2200kv moottorin kiinni 6s:lle, niin lähtee "hieman käsistä" jos tykkää kaasutella kovemmin. Tämä kuluttaa myös osia, eli diffien "connecting cupit" olisi hyvä olla noita kisamallisia, jotka ovat hieman kestävämpää terästä.

1800kv moottorilla 13T pinjoni ja 48T spurri ja 6s on todella mukava ajella, tosin painoahan tuossa tulee jonkin verran lisää 4s:ään verrattuna.

9
Team C / Vs: Team C T8TE / Absima TR8TE truggy
« : 24.06.14 - klo: 14.39 »
Tuo setup on hieman hitaampi kuin 2200kv/4s samoilla välityksillä, eikä tuossa mielestäni ole vielä yhtään liikaa tehoja (tai huippuja) jos ei nyt kovin pienelle radalle änkeä. Radalle nuo Genssin kovakuoriset 3s akut ovat kyllä omaan makuun hieman liian painavat, varsinkin hyppyreiden jälestä ja kyllähän se massa tuntuu myös käännöksissä verrattuna 2s-akkuihin.

Itsellänikin on ennakko nollilla xerunista, mutta punchin olen toistaiseksi jättänyt vakio-arvoon (5). Truggy 4s:llä helppo ajaa, 6s:llä pyörii väkkyränä jos antaa yhtään liikaa kaasua (1800kv, 13/48).

10
Kaveri täräytti TR8e front left steering blockin katkipoikki puun runkoon ja itse täräytin toisesta 3S akusta kuoren murtuneeksi. Vauriot tarkistettuani jeesusteippiä ympärille ja johan taas mennään?

11
Eurorc.com / Vs: Sekalaiset Uutiset [SkyRC maahantuonti]
« : 22.02.14 - klo: 13.36 »
Joo'oh. Minullahan oli eka SkyRC dual laturi myös rikkinäinen, joka meni vaihtoon 2012 syksyllä ja tilalle tullut laturi tasailee mitä tahansa akkua ykköskanavassa 20-60min pidempään (75-90min+) kuin mitä akut latautuvat keskimäärin kakkoskanavassa (<1h). Ihan hyvä päätös sanoa hyvästit moiselle valmistajalle, säästää varmasti hermoja, aikaa ja rahaa kaikilta osapuolilta.

12
Yleinen keskustelu / Vs: Omat RC-Videot
« : 21.02.14 - klo: 11.49 »
Joo, törkeän hieno vehje äänellisesti ja vauhdillisesti. Tästä lisää videoita, varmaan hienoin vitosvehje jonka olen nähnyt :grin:

13
Mä tilasin kans sen hobbywingin juotosaseman. En huomannu muita kärkiä kuin sen kynäkärjen, vai löytyykö sieltä kääntönä lattakärki? Mulla oli kyllä tuskaa juottaa isoja johtoja sillä asemalla. Tosin tina ei ole edes anttilasta, muistaakseni motonetin halvinta.
Tuo kolvi millä kolvailin on itseasiassa joku kymmenen euron härpäke mistä lie, siinä on mukana kaksi kärkeä joista kynäkärjellä ei ollut mitään asiaa edes yrittää juottaa noita paksumpia johtoja, vaikka lattakärjellä homma oli ihan ok. Kolvin osto on siis itse asiassa vielä auki, koska sain sen tuolla halppiksella tehtyä. Jos joskus tulevaisuudessa kolvin ostan, niin kyllä se tulee olemaan 80W+ Weller tai vastaava.

14
Sähköautot / Vs: SkyRC Beast 1/5-luokan moottorit
« : 17.02.14 - klo: 00.39 »
Onkohan kenties kaikissa malleissa sama roottori? Moottorit pitenevät isoa kohden, mutta onkohan roottorit samat?
Kyllä se varmaan pitenee samaa tahtia mitä moottori, jotenka voisi kuvitella että myös paino muuttuu samalla joka näkyy myös noissa spekseissä, mutta miten se lisäpainon jakauma sitten meneekään ja pysyykö roottori samanlaisena muutoin. Sinällään kevyempi varmaan voisi pyöriä nopeamminkin kuin painavampi, laakereiden kuormaan tuskin tulee muutosta tuossa ainakaan vapaasti pyöriessä, varmaan sen verran hyvin tasapainotettuja ovat.

Noh mutta, alkaa mennä niin pahasti arvailun puolelle tässä vaiheessa omalta kohdalta, että ehkä arvailut on parempi lopettaa tähän :evil:, mutta onhan siellä jokin juju varmasti valmistajalla tuon 30krpm rajan takana.

15
Sähköautot / Vs: SkyRC Beast 1/5-luokan moottorit
« : 16.02.14 - klo: 23.54 »
Epäilen myös, että nettisivuille on laitettu "33V" mutta moottorin tarkat speksit sietää tuon 33,6V nimellisjännitteen. Ei ne kiinalaist tyhmiä ole, kyllähän tuo on selvästi kahdeksaa kennoa silmälläpitäen mielestäni tehty.
Itseasiassa jos tarkemmin katsot kaikkien noiden 1:5 moottoreiden speksejä tuolta sivulta, niin nuo ilmoitetut voltit per moottori näyttäisivät olevan sidottu täysin siihen, minkälaiseksi SkyRC on määritellyt noiden 1:5 moottoreiden maksimi kierrosluvun. Eli kaikissa näyttäisi olevan sama 30krpm, joka on myös aika lailla se, mihin eri moottorien kv * voltit näyttäisivät osuvan. Olisikohan tuossa takana joku mekaaninen ominaisuus, kuten roottorin kestävyys?

16
Sähköautot / Vs: SkyRC Beast 1/5-luokan moottorit
« : 16.02.14 - klo: 23.39 »
X524 sietänee myös 8S, jos sovitaan että se 0,6V ero ei käytännössä haittaa. (Täydessä latauksessa 8S on periaatteessa 33,6V ja nettisivujen mukaan toi sietää 33V.)
Täydet lipot ei ihan hirveän pitkään pidä sitä täyttä varausta, vaan jännite laskee tuosta hieman alemmaksi hyvinkin nopeasti. Käytännössä varmaan tuo 0,6V ero ei tunnu missään, vaan jännite on varmaan ensimmäisen 10s+ ajon jälkeen jo tippunut sinne 33V tai allekin.

Varmuudeksi voit tietysti aina varmistaa asian valmistajalta kaiken varalta vaikkapa sähköpostilla.

17
Oletko Jerry nyt yhtään lukenut näitä ketjun viestejä ns.ajatuksella läpi, etpä taida koska sinä tunnut joka kerta suuttuvan välittömästi kun joku kommentoi jotain johonkin palstalle kirjoittamaasi "mahtijuttuun" et sitten millään tunnu ymmärtävän mitä niissä sanotaan ja tarkoitetaan, ja sinä se kyllä taidat olla se joka asioihin takertuu koska reaktiosi kaikkeen sinua koskevaan kirjoitteluun ja kommentointiin on kyllä kuten tuolla yhdessä aiemmassa viestissä sanottiin niin sanalla sanoen aika lapsellista.
Lapsellisuudesta en tiedä, mutta tuosta takertumisesta ja henkilökohtaisesti ottamisesta(?) on kyllä pakko olla samaa mieltä. Eikö jerzille saa antaa mitään palautetta tai parannusehdotuksia, ilman että se otetaan henkilökohtaisena loukkauksena, josta seuraa sitten tätä mitä tässäkin threadissa nähdään koko ajan?

Kai tälläkin foorumilla suurin osa on kuitenkin aikuisia ihmisiä, joiden pitäisi pystyä käsittelemään ja keskustelemaan asioista ilman jatkuvia tunteenpurkauksia ja tarpeetonta draamaa.

Lainaus
Mistähän ihmeen syystä olet ne bannit saanut, tuskinpa ihan aiheetta kuitenkaan.
Ilmeisesti foorumin banneihin liittyvät syyt voi jokainen tarkastella tästä threadista. Siitä en ole ollenkaan varma, että kannaako moista "p*skalistaa" pitää muiden banneista kuin epärehellisten kauppamiesten, joista nyt on hyväkin olla tietoisia. Tämä on tietysti jokaisen ylläpitäjän oma asia, mutta ensimmäistä kertaa tuollainen tulee vastaan normaalina käyttäjänä. Keskustelupalstan ylläpitäjänä eräässä verkkopeliscenessä (QW) käytämme yksityistä "administration" piilofoorumia tuollaisten listojen/tietojen ylläpitoon, mutta niitä eivät muut kuin foorumin muut ylläpitäjät/moderaattorit päässeet lukemaan. Tuo onnistuisi myös SMF:ssä, ainakin omalle ylläpitämälleni astrokuvaus -foorumille, johon lisäilen havaintoja olen moisen tehnyt ihan vain testin vuoksi.

18
Ja lapsellista tää ei ollut ja en ala tulkitsemaan ihmisiä vaan olisin tehnyt hienot haastikset ja laittanut kakkien nähtäville mutta ei kelvannut.
Kyllä minä ainakin olisin noita katsellut, katsoinhan myös tuon ensimmäisenkin kun siihen oli suora linkki ilman rekisteröitymisiä.

Valitettavasti nyt tunnuit kehittävän aivan täysin ilman syytä tästä jonkinlaisen draaman ja henkilökohtaisen ongelman lukemalla rivien välistä. Ja tämä pelkästään sen takia, että ihmiset ehdottivat parempaa hostia/palvelua noille videoille?

19
Edit: Ei varmaan riko mitään oikeuksia, kun tämän pystyy kuka vain etsimään ja täysin julkisessa jaossa
Ei riko mitään oikeuksia niin pitkään varsinkaan silloin, kun videon tekijä myöntää oikeudet videon esittämiseen. Lisäksi et edes anna upotettua videota, vaan annat pelkän linkin videoon joka ei millään tavalla riko mitään tekijänsuojaa tai vastaavaa.

Ei näy. :undecided: Tuollanen teksti tulee: Sivua ei voida näyttää. Se voi olla tilapäisesti poissa käytöstä, linkki on vanhentunut tai sinulla ei ole oikeuksia nähdä tätä sivua.
Näkyi se tuossa aikaisemmin, nyt ei näköjään.

Videoiden sijainnista sen verran, että minä en ainakaan rekisteröidy mihinkään facebookiin minkään maailman videon takia. Tällaiset videot kannattaisi kyllä ihan oikeasti pistää sinne youtubeen tai vastaavaan palveluun, mikä ei tarvitse pakkorekisteröitymistä johonkin palveluun, joka voi käyttää rekisteröitymistietojasi vaikka mihin tai josta tiedot voivat "vuotaa" maailmalle.

20
Ei ole, eli tuo 1900kv TeamC moottori on ilmeisesti vain rebrandatty 4068 Tenshockin tekele? En koskaan testannut kyseistä moottoria HW:n noparilla tuolla radalla, se olisi ollut hieman paremman tuntuinen loppuvuodesta tekemieni testieni perusteella kaasutuntumaltaan. Tuolla RTR-noparilla ajeltuna kaasu tuli "kuminauhaefektillä", joka vastaa jokseenkin Xerunin/SCT Pron punchin heikointa asetusta.

Tarkoituksena tulevaisuudessa olisi testata myös punchin eri arvoja hieman paremmin, ainakin SCT prolla asetuksiin pääsee nopeasti käsiksi, kun ei tarvitse repiä noparin johtoa vastarilta irti. Mutu/käsivaratuntumalta testattuna noilla huonosti pitävillä renkailla vähemmän yllättäen punch 1 oli helpompi ajaa kuin arvoilla 3 tai 5, mutta kurveista kiihdytys pääsuoralle tuntui hieman laiskalta tällöin.

21
RC-kerhot ja -radat / Vs: Joensuun pienoisautoilijat!
« : 05.02.14 - klo: 23.05 »
ja pakko sanoo,et tänpäivän kertsi-illas mukavasti uusia ja vanhoja mestoilla !!!
Valitettavasti myö kaverin kaa vaa seisoskeltii ja kateltii, miun kasiläskeil ei oo asiaa moisii karkeloihi :grin:

22
Oma "noobikokemus" rata-ajosta kasibuggyllä koostuu testailusta Joensuun/Ylämyllyn radalta, joka tosin on enempi mielestäni kymppiautoille tehty rata.

Testattu 1900kv 6-pole + 80A rtr-nopari ja Xerun 150A+2200kv comboilla. Kummassakin oli jokseenkin samat huiput (reilu 50km/h) eri ratastuksilla ja nollaennakko Xerun combolla ja kummallakaan setupilla nopeus ei ollut ongelma, vaan se oli lähinnä kasibuggyn kääntyvyys (kaartuvuus) joka tapauksessani johtui renkaista.

1900kv vehje oli ajossa kuumempi pidemmän välityksen takia. Tämän lisäksi 2200kv oli sensorin takia helpompi ajaa sopivaa vauhtia. Tarkoitus olisi sulan aikaan käydä testaamassa lisää kummallakin autollani, koska setupit ovat jonkin verran muuttuneet ja varsinkin truggyn jäätävä pito ja ohjattavuus on testattava, vaikkakin truggyni välitykset ovat tällä hetkellä kohtuullisen lyhyet 4s:lle, mutta eiköhän siinä vauhti sen verran riitä kuin on tarvetta.

23
Sähköautot / Vs: Savöx 1256tg 20kg servon rutina?
« : 05.02.14 - klo: 10.18 »
Laakerit on kunnossa, eikä niitä ole kuin tuossa isoimmassa rattaassa. Stopperin siirtämiseen tarvitsisi porailla varmaan itse reikää tuohon isoimpaan rattaaseen, se rahina saattanee kyllä olla kyseisestä rattaasta kiinni, koska sitä rahinaa ei tuntuisi olevan jos pistän ensimmäisen servon moottorille tulevan rattaan kiinni ja pyöritän sitä sormilla. Pitäisi varmaan tarkistaa vaihtorattailla ekaksi tuo toimivuus, mutta toisaalta sen minkä olen tuon avaamis+puhdistus+rasvaamisoperaation jälkeen ajellut, niin eipä tuolla sinällään tuntuisi olevan pihasuttailussa vaikutusta.

24
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 04.02.14 - klo: 22.56 »
Miten CRC vahingoittaa laakereita? Eikai se laakereita haittaa jos niihin pääse öljyä?
CRC ei vahingoita, mutta se "puhdistaa" laakeriöljyt aika tehokkaasti, koska se tunkeutuu laakereiden tiivisteiden välistä sisään. Lisäksi se kuljettaa pienhiukkasia sisään laakerin ulkopinnalta, jolloin laakeri kuluu enemmän.

25
Sähköautot / Savöx 1256tg 20kg servon rutina?
« : 04.02.14 - klo: 14.37 »
Huomasin  eilen ajojen jälkeen Savöxin servoni rutisevan, kun servoa pyörittää käsin vääntäen servohornista (tai kääntää renkaita käsivoimin) kun virrat eivät ole päällä. Ääni kuulostaa "rutinalta" tai "ripinältä" eli vähän samanlaiselta kuin siellä olisi rattaiden välissä hiekkaa tai muuta roskaa.

Tämän vuoksi avasin tuon servon ja napsin rattaat irti ja puhdistin ne bräkcleenillä ja tarkistin mahdolliset kulumat rattaista, mutta eipä noissa mitään näyttäisi olevan? Tarkistelin myös mahdolliset muut roskat raittaiden alla olevista paikoista yms, servon moottoria en tosin saanut irti kuorista. Kurkistelin kuorien välistä vähän sinne sisään ja näyttäisi, että siellä on vielä pari ruuvia pitämässä servon yläkuorta kiinni sisäpuolella, vaikka moottorin etupuolelta olevat kaksi ruuvia irti saakin, joten jätin väkisin auki repimisen suorittamatta.

Rutina kyllä jokseenkin kuuluu ja tuntuu samassa kohtaa, eli servon ollessa noin keskiasennossa, joka viittaisi niihin hammasrattaisiin, vaikka niissä ei kulumaa näy saati lohjenneita hampaita. En ole ihan varma siitä, että onko tuosta miten paljon haittaa, varsinkin kun suurin osa ajelusta on bashaamista, mutta tosiaan nuo rutinatkohdat tuntuvat käsin servoa kääntäessä, joten luultavasti niistä jotain haittaa on.

Olen varmistanut, että tuo rutina ei johdu servohornin alla olevista hiekanjyväsistä tai vastaavista, vaan se tulee nimenomaan servon sisältä joko rattaista tai moottorilta. Voisikohan vika mahdollisesti olla siinä coreless moottorissa, vai olisikohan noissa hammasrattaissa sittenkin jotai mätää? Paljon vanhempi käytettynä ostettu identtinen servo ei pidä minkäänlaisia rutinoita ja on sulava, kun sitä operoi käsivoimilla, joten jotain mätää tuossa uudemmassa tosiaan on.

26
Olen varmaan 10minuuttia lämmitellyt hyvällä kolvilla, mutta ei irtoa/ vanha tila sula..
Toivottavasti ei käryytä noparia kun noinkin kauan lämmittelet, pitäisi irrota kyllä ihan muutamissa sekunneissa tuo...

27
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 03.02.14 - klo: 22.25 »
juu,no on kyllä ihan sika hintakin  :laugh:
kyllä tuohon hintaan pitää saada jo kovakuorinen akku.
Genssin 3s1p 5000mAh 40C kovakuorinen akku suomesta irtoaa alta 60e hinnalla, on tosin enemmän korkeutta ja painoa kuin tuossa Vapexissa.

28
Onko kukaan vaihtanut sct pron:n moottorille meneviä johtoja? Mietin että miten ne on noparin päässä kiinni jos vanhat irrottaisi ja vaihtaisi uusiin ehjempiin johtoihin.
Ne ovat semmoisessa pystyssä olevassa U-leikkauksellisessa bulletissa/terminaalissa, joka paljastaa johtimen liittimen sisältä kummaltakin puolelta. Tuuletin ruuvattava ehdottomasti siitä edestä pois, jotta pääsee käsiksi liittimiin helpommin. Johtoon aika reilu esitinaus, kuten myös liittimeen. Johdon voi sitten joko tökätä pystyyn tuohon liittimeen, tai pistää sen 90 asteen kulmaan vinoon.

EDIT: Vaihdetaanpas kolvausvideo, jossa on samanlaiset terminaalit. Eli tässäpä olisi.

29
Team C / Vs: Team C T8TE / Absima TR8TE "Torch E" truggy
« : 03.02.14 - klo: 14.31 »
Saas nähdä teinkö tänään turhaa ja/tai tyhmää työtä. Heitin Torchiin keskelle 10k diffiöljyt (vakiona 7k/7k/3k) ihan vain testin vuoksi, tietysti näin talvella varmaan hieman vaikea päästä testaamaan tuota samalla tavalla kuin sulalla hiekalla.

Autohan sinällään oli todella hyvä ajettava, mutta hana tiskissa paahtaessa (ei ainostaan kiihdyttäessä) eturenkaat pullistuivat aika paljon enemmän kuin takarenkaat, joten kuvittelisin, että keskidiffi unloadasi eteen ehkä hieman liikaa ja sitä tässä nyt sitten yritetään muuttaa/testata.

Idea tuohon tuli buggyn säädöistä, eli olen käynyt läpi tuolla 5k/5k/2k --> 7k/5k/3k --> 7k/7k/3k ja viimeisimpänä 5k/7k/3k joka on tuntunut parhaalta noista, joten saas nähdä miten tuo toimii hieman vihaisemmassa 6s-vehkeessä.

30
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 01.02.14 - klo: 18.44 »
Nyt olen alkanut pitämään parempaa huolta autoista, joten mitä kaikkea kannattaa tehdä joka talvi piha ajon jälkeen?
Kuivata,kiristää ruuvit nyt ainakin mutta mitä muuta?
Varmaan kannattaa silloin tällöin tarkistaa ainakin vetoakseleiden CVD:t ja pistää jotain öljyä niihin jos ovat pääseet kastumaan. Tähän sopii vaikkapa CRC tai powerlube ja operaation pitäisi estää ruostomista, jos siellä on teräsosia vastassa.

Huom! Varo laakereita, älä päästä niihin mitään CRC:n tapaista ainetta, eli osat irti laakereiden läheltä ja sitten vasta rasvausta.

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 8