Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Hermanni

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 59
1
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 06.05.23 - klo: 10.27 »
Hyvä tietää, että ulostulot pitää. Olit ensimmäisen viesti perusteella tehnyt jo kaikki korjaukset diffin kannen vuotoon ajattelin, että ulostulot ainoa vaihtoehto vuodolle.
Ulostuloista ei voi diffi tyhjentyä pienellä aikavälillä kuin vähän puolen tason alle, jos et siis autoa säilytä kyljellään.. ;)
Ajossa keskipakovoima diffissä painaa diffiöljyn diffin ulkokehälle, siis poispäin diffin ulostuloista.
Kaarteissa tosin diffiöljy pyrkii hetkellisesti reunoille, mutta yleensä on sen verta jäykkä tavaraa ettei ihan heti pienestä hievahda mihinkään suuntaan.
Jos diffi tyhjenee nopeasti täysin on vuoto silloin myös jossain muualla diffin kotelossa, yleensä diffikotelon kannen tiivisteessä.

2
Traxxas / TRX-4 Scale and Trail Crawler
« : 22.05.17 - klo: 08.40 »
Traxxasilta tullut uutuus, TRX-4 Scale and Trail Crawler https://traxxas.com/products/landing/trx-4/








3
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 24.07.16 - klo: 22.15 »
Nyt lähti Revosta jarrut. Testailin vakioservoa eikä näyttänyt eleitä jarrua painaessa. Ostin uuden servon tilalle. Sama homma. Onkohan OptiDrivessa jotain häikkää tmv? Muille vastaavaa sattunut. Ajossa yhtäkkiä vain katosi.
Laita kaasu/jarruservo suoraan vastariin kiinni niin saat selville onko optidrivesssä vika?

4
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 25.05.15 - klo: 00.20 »
Mistä tietää että Lipo akut ovat lopussa, siis tiensä päässä?
Kapasiteetti häviää, normaalisti ei muuta tapahdu.
Normaalisti LiPo akku kestää noin 500 lataus ja tyhjennyssykliä, sen jälkeen kapasiteetti putoaakin nopsaan, tosin tuo määrä on myös vähän kennojen laadustakin kiinni (mutta yleinen perussääntö).
Pitkään seisoneet LiPot tarvitsee vähän elvyttelyä ennen kuin toimivat normaalisti, siis muutaman lataus ja tyhjennyskerran.

5
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 04.08.14 - klo: 23.16 »

Ei haittaa, akku saa olla isommalla tai pienemmällä A lukemalla kuin nopari / moottori.


Tuo ylläolevahan tarkoittaa sitä, että akku, nopari ja moottori voi olla mitä vain ja kaikki on hyvin :)

Moottorista aloitetaan, sitten katotaan että nopari kestää sen moottorin käyttämän virran ja sitten valitaan sellainen akku, joka riittää. Itse en käyttäisi sellaista akkua, joka on "ihan siinä ja siinä" virranannon suhteen.
En tiedä miten käsitit mutta alkuperäinen kysymys oli Haittaako jos noparissa lukee 60a mutta akusta irtoaa 55a?
Ja vastukseni Ei haittaa, akku saa olla isommalla tai pienemmällä A lukemalla kuin nopari / moottori.

6
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 04.08.14 - klo: 08.49 »
Haittaako jos noparissa lukee 60a mutta akusta irtoaa 55a?
Ei haittaa, akku saa olla isommalla tai pienemmällä A lukemalla kuin nopari / moottori.
Ja nopari täytyykin olla ylimitoitettu moottoriin nähden, muutoin on tuloksena savua...
Moottorin max A on tärkeämpi lukema akkua mitoitettaessa, jotta saat moottorista kaikki irti on akussa oltava suuremmat max ampeerit (C arvo) kuin mitä moottori ottaa.

7
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 24.07.14 - klo: 22.29 »
mistä tähän saisi suomesta korin tilattua?
Revoon käypiä maalaamattomia koreja löytyy ainakin Hobby Peoplelta http://www.hobbypeople.com/shop/index.php?main_page=index&cPath=34_122_352_353

EDIT Myös hobbylinnassa näyttäisi olevan http://www.hobbylinna.fi/merkki/traxxas/TRX/

8
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 23.07.14 - klo: 23.17 »
Kasasin tossa vähäaika sitten uuden auton ja katoin että alla olevan linkin osassa on pieni ruuvi ja ohjekirjassa käsketään laittaan siitä reiästä jotain öljyä niin mitäs öljyä siihen pitäs laittaa?

Iskari tai diffiöljy käy (silikonipohjaiset siis), tavallinen mineraliöljy haurastuttaa muovia joten sitä ei kannata laittaa.

9
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 18.06.14 - klo: 22.41 »
Kyllähän siihen sopii vaikka 10s lipo koska korkeutta ei ole rajoitettu muuta kuin korilla ja akun kiinnikeremmeillä.
Ei asia on sitten saatko kopan sopimaan päälle ja joudut korvaamaan akun kiinnike remmit pidemmillä.

10
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 22.04.14 - klo: 22.12 »
saisko neuvoa?mulla revossa os 21 tm kone nyt paikassa niin sopiiko tuo trx 3.3 vakio kone samaan moottoripukkaan??ja mikähä mahtaa vaivata vaihdelaatikkoa ku jää kakkos pykälä päälle? :roll:

Sopii suoraan, tuo "ossi" kun käy suoraan traxxasin autoihin.
Taitanee olla vain kakksovaihteen säätö pielessä.....

11
Traxxas / Vs: Traxxas Summit
« : 30.03.14 - klo: 10.39 »
Varmaan jotkut on jo lempanneet dual-servo ohjauksesta toisen pois.
Kuin hyvin vakio servosaverin vääntövarsi on kestänyt yhdellä ajoa?

Voiko se saverinvarsi kestää vielä 30 kilon servolla, kun siellä on saveri heti ?

Kyllähän se kestää, onhan se mitoitettu myös vahvemmalla jouselle (5344X Heavy Duty Servo Saver Spring).
Ja jos servo tai pyörä vääntää liikaa tai kanittaa niin saverihan antaa periksi, niin kuin kuuluukin....

12
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 09.02.14 - klo: 00.49 »
kovimpa on hiljanen topikki.. kyl ainaki traxxassen kaasarin rungot on paskoja.. ja muoviosat. ja kyoshoa viä haukutaan. eipä oo näiskää paljoa kehumista. :angry:

No minulla ei ole kaasarin runkoja hajonnut kuin yksi, sekin omaa tyhmyyttäni kun menin kiristämään liikaa polttoaineen tuloputkea.
Muutoin ei ole kuin hyvää sanottavaa tuosta kasarista, ei syövy nitron vaikutuksesta eikä johda lämpöa (ei käyntiongelmia siksi) koska kaasarin runko on komposiittia (ei pelkkää muovia).

13
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 18.10.13 - klo: 08.24 »
Käykös revon oma kytkinpaketti sekä vauhtipyörä näihin viri moottoreihin? alpha ninja novarossi ym.?

Pitäisi käydä, ainakin Novarossi (NVRN25SCRT-R) ei tule vauhtipyörää mukana joten Traxxasin oma silloin käy.

14
Vapaa keskustelu / Vs: rc lentokoneet
« : 28.09.13 - klo: 10.12 »
Tottakait ne moottorien ottamat ampeerit on huomattavasti suuremmat paikoillaan kuin lennon aikana.
Nuo paikallaan mitatut arvot pitäisi olla kevyesti vielä normi rajoissa jos tuo säästimen 80A on jatkuvaksi ilmoitettu...

15
Automaattikirjautuinen alkoi eilen itsestään toimimaan, muutoksia en selaimeen tms ole kuitenkaan tehnyt.

16
Ei se keksi semmosia, kun muualla toimii.

Sama juttu, kaikilla muilla foorumeilla minulla automaatinen sisäänkirjaus toimii ja tämä RC10 on jostain syystä pokkeus...

17
http://rc10.fi/index.php?action=login

Kyllä mulla ainakin tuolla sivulla oleva "Pysy aina kirjautuneena sisälle" -täppä toimii.

Eipä pysynyt, kokeiltu Win7, IE8 ja IE10....

18
Voisiko foorumin asetuksia säätää niin että automaattikirjautuminen toimisi yli vuorokauden?
Eli foorumin cookies asetuksista " keksin elinaikaa" lisää vaikkapa viikoksi niin ei joka päivä tarvitsisi erikseen kirjautua.....

19
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 28.08.13 - klo: 21.06 »
Sopiiko Revo 3,3 autoon tämä kone ,EG Sport 21 Two Stroke. :shocked:

Kyllä kun hankkii Big Block Conversion Kit sarjan http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/WTI0001P?I=LXJMG8
Sen jälkeen käy mikä tahansa "normi" 21 kokoinen kone...

20
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 15.08.13 - klo: 23.04 »
Joo kuvassasi oli vanhan mallinen käyrä jotka tuppasi joskus katkeamaan moottorin päästä.
Uusi Traxxasin käyrä on erilainen ja jousella kiinnitetty moottorin päästä.


21
Sähköautot / Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« : 31.07.13 - klo: 22.25 »
Nyt siis itse asiaan, onkohan nämä hakemani akselit?

http://www.power-racing.net/catalog/product_info.php?products_id=1550

Threaded CVD Drive Shafts (2pcs)- S18 TC <- Tuo TC varmaankin viittaa tuohon touring car malliin, mutta onkohan osat identtiset RMT:n kanssa?

Nuo ovat lyhyemmät koska "turistissa" on kapeampi raideväli....

22
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 31.07.13 - klo: 22.21 »
Pakokäyrä katkes laipan juuresta. Mistä Revoon 3.3 pakokäyrä edullisesti, taikka onko mahdollista korjata jotenkin?  Näytti olevaan "tinattu" jollain jo tehtaan jäljiltä :shocked:

Vahvennettu pakokäyrä on Traxxasin varaosanumerolla 5340X.
eBay 13.58€ http://www.ebay.com/itm/Traxxas-Revo-Slayer-Pro-Silver-Aluminum-Exhaust-Header-5340X-/290847933122
Tai esim briteistä modelshopista 20.20€ http://www.modelsport.co.uk/index.php?search=1&search_string=5340X

23
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 08.05.13 - klo: 10.22 »
S6 mennään ja slipperi on aika tiukalla. Napsahti poikki ylämäessä kun olin ottamassa vauhtia hiekka hyppyristä.

Mikä on aika tiukalla?
Traxxasin autoissa slipperykytkimen voi säätää oikeaan tiukkuuteen niin että laitetaan auto seinää vastan asfaltilla tms pitävällä pinnalla.
Löysätään slipperykytkintä niin että kun painetaan kaasu pohjaan niin sen juuri ja juuri luistaa.
Ja siitä vain aavistus kiinipäin (2-3min), jos vedät esim varttikerroksen on 100% varmaa että jokin paikka antaa periksi (koska silloin voimansiirto on teoriassa yhtä puuta).
Periaatteessa voi testata myös samalla lailla, laittamalla auto ja seinää vasten, painamalla hivenen autoa alas pidon saamiseksi ja käsin pitäsi slipperykytkin saada luistamaan siitä pyörittäessä.
Oikean säädön jälkeen rupeaa paikatkin kestämään, ei ne huvikseen sitä slipperykytkintä lisänneet ole.
Slipperykytkin on yleensä silloin liian tiukalla jos säätötarvetta ei ole.....

24
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 29.04.13 - klo: 21.52 »
Silikoniöljy on siitä mielenkiintoista että se jäykistyy lämmetessään.
Vuosia sitten menin voitelemaan sillä lennokin teräksisen potkuriakselin (alennusvaihteesta) niin se suli lämmettyään kiinni muoviseen kuoreensa....

25
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 21.02.13 - klo: 07.56 »
Moro Maxxin omistajat  :smiley: Saattaa kuullostaa hieman nyypältä kysyä kuvan kera mutta, mikä vaikutus tuolla Tall Offset Ball:lla on ? Kun ei se mihinkään offsettiin voi vaikuttaa  :huh: Lähinnä kun ohjeissa mainitaan, että sen pitäisi olla edessä ylhäällä mutta itse olen sen nätävästi laittanut alas  :grin:


Ohjeet : http://traxxas.com/sites/default/files/5141RINST%20(1).pdf

Se vaikuttaa siiihen että kääntyykö pyörä sisään vai ulospäin joustoliikkeen aikana, parhaiten sen vaikutuksen tuntee hypystä maahantulon yhteydessä (varsinkin jos tulee ns kulmalleen alas).
Revon polttispuolella setupsheeteissä sen parhaista asennosta on esimerkkejä eri ratatyypeille.

26
Traxxas / Vs: Traxxas Summit
« : 01.02.13 - klo: 08.29 »
Itse olen laittanut erkkarin (vahvaa teippiä) pätkän diffin kotelon päälle (missä iso lautspyörä on).
Se on riittänyt tiukentamaan diffin ja rungon välin (niin että diffi ei pääse liikkumaan) ainakin polttis revossa.

27
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 17.01.13 - klo: 23.17 »
Lämpömittari olis aika oleellinen oikeita säätöjä haettaessa, liian rikas seos syö myös tulppia kunin leipää...
Jos kone muuten käy tyhjäkäyntiä koita kääntää yläneulaa varttikierros kiinni, ei sen ajossa pidä hirveästi savuttaa...
Itse olen säätänyt tyhjäkäynnin (kone normilämpöisenä ja luisti auki tehdasasetusten mukaan) niin että alaruuvia käännetään kiinni päin niin kauan kuin kierrokset nousee, kun nousu lakkaa ja käynti vaikeutuu aukaistaan alaruuvia niin kauan kuin käynti pysyy tasaisena (heti kun röpeltää niin hivenen takaisin kiinnipäin).
Lopuksi yläruuvilla säädetty ajossa niin laihalle kun vain lämmöt on pysyneet kurissa.
Rissaa sisältävä byron mahdollistaa hivenen korkeammat käyntilämmöt (+120 astetta, max ollut pahimmillaan 160 astetta) ilman että moottori ahistaa, myös kulutus tietenkin laskee ja tehot nousee kun pystyy ajamaan laihemmalla seoksella.
Omat OS tulpat on kestäneet erittäin hyvin, siis monta monta tankillista....

28
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 13.01.13 - klo: 20.49 »
Mitenkäs noi trx 3.3 säädöt oikeen menee,kun tuntuu olevan tosi rikkaalla ku ylä ruuvi auki 3-4 kierrosta ja luistin ruuvi tasan?Mikäköhän mättää,on meinaan palanut hehkuja läjä ja tankillinen polttoainetta ei kestä montaa minuuttia(eikä edes toimi kerralla montaa minsaa) :undecided:

Traxxasin koneethan ei toimi lyhyillä vakiohehkuilla kunnolla, normaali tulppa jää liian ylös kanteen.
Käypiä tulppia ovat siis Traxxas Super Duty, O.S. LC3 hot tai O.S. LC4 medium.
On meinaan käynyt mielessä modata tuo TRX koneen kansi normitulpille, onnistuisi suht helposti varovasti poraamalla tulpan reikää matalemmaksi.

29
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 08.09.12 - klo: 00.03 »
Tuohon Traxxasin uuteen putsariin käy ihan tavalliset 1/8 crossareiden putsarit, eli yleisin malli mitä myynnissä on.
Kaasu/jarru servoksi voi käy ihan mikä tahansa normaalikokoinen perusservo, rahapussin paksuus määrittelee sitten nopeuden ja voiman (tosin yli 4kg vääntävästä ei ole mitään hyötyä, silläkin saa jarrut lukkoon).

30
Traxxas / Vs: T-Maxxin viritys ja muuta
« : 03.09.12 - klo: 17.39 »
Moottoripukin tarvitset....

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 59