1
Team Associated / TR28 RTR ja Sanwa MX-V
« : 21.01.23 - klo: 19.26 »
onko mahdollista saada niitä bindattua?
![]() |
Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Käsittääkseni kymmenisen vuotta on nyt ajettu AKK "hyväksynnällä" Winter Jumpsia ja muita "pienemmän byrokratian" kilpailuja, osittain myös hieman erilaisilla säännöillä. Haluaisin nyt mielipiteitä sen suhteen, mitä tämä on aiheuttanut tai mihin tämä on johtanut pienoisautoilun lajikentällä.
1) Mihin suuntaan on harrastajamäärä kehittynyt?
2) Mihin suuntaan on kehittynyt SM-tason ja/tai kansallisten kilpailuiden (AKK-lupa) kilpailijamäärä?
3) Mihin suuntaan on kehittynyt lajin terävin "urheilullinen" kärki?
4) Olisiko kehityssuunnat olleet erilaisia tai parempia, jos kaikki kilpailut olivat olleet AKK-luvan alla viimeisen 10 vuotta?
Ihan saa antaa palautteen just sen väristen lasien takaa kun haluaa. Toivon näkemystä selkeästi molemmista leireistä, eli lajiryhmän ihmisiltä ja kuskeilta tasosta riippumatta.
*muutin ensimmäistä lausetta, en tarkoittanut kilpailulupaa alunperinkään.
Onko tuo kuvan Asso Andy's Asso?Ainakin mun Andy’s Asso oli valettu komposiitti runko (erilainen kuin tuo) jossa nykytyyliin reunat nousi muodostaen ”ammeen”. Ja sit oli vielä reiät takaosassa pitkittäisille takatukivarsille.
Ainakin näyttää tuo hiilikuiturunko ja etupään ripustus siltä.
Efran AGM 2016 kokous on alkanut Wienissä, ja tänään pidettiin aluksi nordic kokous.Voisko olla että nää ENS ja EOS yms. sydeemit on ajanut PM-kisoista ohi eikä viikonloppujen määrä vuodessa ole kuitenkaan kasvanut?
Kokouksen anti lyhykäisyydessään oli seuraava:
Vuonna 2017 ei ajeta PM-kisoja missään luokassa järjestäjä pulan vuoksi.
Vuodeksi 2018 pitää miettiä hyviä ideoita, millä saataisiin taas PM-kisojen arvostus palautettua.
Ite taijan ootella asson perinteistä päivitysmallia...Meinasin sanoa jotain jo aiemmin, mutta tähän hyvä tarttua. Tuntuu jotenkin että tälläkin puulaakilla lähössä nappulasta tää "uusien" mallien markkinoille tuonti.
Viljamin kopan uusi väritys, jossa on otettu huomioon myös näkyvyys liikkuvassa kuvassa, jota toivon mukaan tulee. A-finaalit kun kuvataan kokonaan. Korit on vaihtunut Protoformiin.
Harjoitukset keskeytettiin ja alettiin vaihtaa radan mattoa. Kun rata on valmis, niin uusilla matoilla 2 min treeniä ja alkuerät alkaa. Tullee kiinnostavat kisat.Kyseessähän ei tietenkään ole mikään skandaali vaan normi settiä!
Vastaus taisi olla fsp:n käsitys huumorista...no ei se omanikaan aina muiden aaltopituudelle yllä.Joo, sori mutta unohdin hymiön.
Kuitenkin olen Jerryn kanssa samaa mieltä rengasasiasta ja ainoa oikea vaihtoehto on valmiiksi liimattu joka ostetaan ilmoittautumisen yhteydessä.
Seuraavaksi joku tietysti sanoo ettei se sovi hänen autoonsa. Jäikö Jörniltä joku EOS-voitto väliin kun ei saanut ruuvattua pyöriä kiinni 14 mm hexilliseen autoonsa?
Tämä höpinä on aivan väärässä paikassa kilpailukutsun yhteydessä. Anteeksi.
Millä inserteillä te tuolla radalla ajoitte? Onko tarvetta normaalia kovemmalle insertille?Eteen JC se firm, sitä pitää kaventaa 20 %, sitten leikata se kolmeen osaan ja kontaktiliimalla liimata yhteen. Sitten pyöristää reunoista, muuten ulostulossa puskee. Taakse Akan se punainen jota on keitetty vartti etikassa.
Sinänsä tuo keskustelu tuosta 75 grammasta on turhaa, koska tuo on niin helposti mitattavissa oleva asia. Ottaa vain vanhan mallin ja uuden mallin vaa'alle. Tuskin sitä eroa liioittelemaan rupeaisivat.Miten pystyy oleen kori kevyempi? Takamoottorisen korista seuraava kehitysvaihe on elmukelmu, jos sitä aikoo keventää.
Ja esimerkiksi korikin voi olla kevyempi tuossa uudessa.
Nii onki mutta mitä niissä niikun haetaan? Ei niillä kestävyyttä haeta..Että se auto toimis niinkuin tietokoneella sen on suunniteltu toimivan jousituksen eri vaiheissa. Pehmeät muovit kestää iskuja, mutta ne myös vääntyilee ja siten tekee autosta vähemmän johdonmukaisen.
Yst. Terveisin
Vesa Uotila
Otin lopulta puhelimen käteen siirtymällä ja soitin Moottoriliittoon...Tämä WJ-organisaation "villeys" oli ensimmäinen asia, jota ihmettelin oman kampäkkini yhteydessä muutama vuosi sitten.
SML-toiminnassa mukana olevana näen tämän vaatimuksen villien kisojen rajoittamisesta hyvänä asiana. Ehkä joku tästä porukasta (eri lajiliitto eli AKK/pienoisautoilu) voisi selventää minulle ulkopuolisen silmin, mikä siinä on huonoa.
Käytännössä SML tappaa kerhokisailun hyvin tehokkaasti diktatuurimaisella toiminnallaan kisojen järjestämisten suhteen. Jos AKK:lla olisi sama systeemi niin yksikään pienoisautokerho ei järjestäisi kerhokisoja tai omia kisasarjoja, hyvää näissä on matala osallistumiskynnys, edullinen kisamaksu, kevyempi kisaorganisaatio ja vähemmän byrokratiaa. Esimerkkejä löytyy vaikka kuinka ja paljon mutta SML toiminta ei onneksi kuulu tähän topicciin.
Ilmeisesti Ruotsin maalla on sitten tilanne, että sitä ei vielä kukaan ole oikeudessa ulosmitannut... varmaa voittoa se tietäisi... tosin se vaatiikin aina oman raaminsa ja lakimiehen kun moisia haluaa ulosmitata... SML asioiden moottorina ei varmaankaan periksi anna, ennen kuin se "ulosmitataan" oikeudessa...Tämä WJ-organisaation "villeys" oli ensimmäinen asia, jota ihmettelin oman kampäkkini yhteydessä muutama vuosi sitten.
Jos jättää hexit pois taka-akselista, niin käykö B4 vanteet (#9689) suoraan ja sääntöjen puitteissa?rctech foorumilla joku kertoo, että asentamalla tarpeeksi (1,2mm) prikkoja pinnin ja laakerin väliin, sekä lisää vanteen ja mutterin väliin kaikki on kunnossa ja b4 aikaiset vanteet taas käytössä. Toiminee siis ainakin WJ-kaudella.
Hyvin se kuitenkin lähti kääntyyn... 2 sekkaa vaan kärjestä tällä hetkellä!Vau! Niin kivan näköinen että pitää itekkii hankkii tommonen. Hobbykingiltä noin 190€ kittinä. Pitääkö kitit kasata ite?Rumin auto minkä olen koskaan omistanut.Eikä johdu pelkästään omasta maalauksesta.
Kaksi kuukautta sitä on nyt kasattu, huomenna ekat osumat seinään....
Vau! Niin kivan näköinen että pitää itekkii hankkii tommonen. Hobbykingiltä noin 190€ kittinä. Pitääkö kitit kasata ite?Rumin auto minkä olen koskaan omistanut.
Sut oli helppo mainita ja muistaa, kun asiasta kirjoitit ekalla sivulla. Ei siinä sen suurempaa antipatiaa takana ole.Pahuus sentään. Nyt jäi meiltä sitten avauskisa ajamatta. Työmatkat häiritsee harrastamista. Todellakin iso toive olisi, että lyödään kisapäivät hyvissä ajoin lukkoon ja pidetään niistä kiinni. Sitten voi päättää mitä luokkaa talvella ajaa. T: Petteri ja IlariMietin tätä samaa päivällä ja ajattelin kirjoittaa... Nyt vaan ilokseni huomasin etten ole eka/ainoa.
Eli sehän on hienoa, että V6 ja kumppanit pääsee nyt sitten Lahteen ja Tikkurilaan. Sinänsä vaan perheestä, kun mulla ei nyt sitten ole kisaa johon minä pääsisin. Get the picture?
Kiitokset erityismaininnasta. Suomessa kuitenkin ajetaan talvella periaatteessa kahta eri sarjaa. WJ kisat (+SC) ja FTT (+ tuo hieno messukisa), joten omasta mielestäni olisi hölmöä laittaa nämä kisat päällekkäin talvella kun viikonloppuja pitäisi riittää ja kuitenkin jonkin verran samoja kuljettajia ajaa molempia luokkia. Ei näissä kilpailuissa kuitenkaan liikaa kuljettajia ole.
Pahuus sentään. Nyt jäi meiltä sitten avauskisa ajamatta. Työmatkat häiritsee harrastamista. Todellakin iso toive olisi, että lyödään kisapäivät hyvissä ajoin lukkoon ja pidetään niistä kiinni. Sitten voi päättää mitä luokkaa talvella ajaa. T: Petteri ja IlariMietin tätä samaa päivällä ja ajattelin kirjoittaa... Nyt vaan ilokseni huomasin etten ole eka/ainoa.
Eikö olis parempi vaihtoehto ostaa se b5m muunnos sarjaJoo varmaan... B5.1M Factory Team!
Jerzi