Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - JoukoH

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 7
1
Viime talvna ajoimme EOS matolla paljon (kulutimme n.35 sarjaa renkaita tuupissa ja sama määrä nelkussa) mutta se kyllä kannatti.   Kauden 2017 saldo  oli Pekon kohdalla seuraava   OR5 luokan EM 8  (TQ alkuerissä), M8 SM 2 (ensimmäinen kausi Pekolla M8). WJ  nelkun 2 ja tuupissa 7.
Katsoisin että Pekon ( ikä 14v) ajonopeus ja ajorutiini kasvoi valtavasti talven aikana EOS matolla ajamalla. Lisäksi kävimme neljässä EOS kisassa ulkomailla. 
Nyt tuntuu että matto on vedetty alta pois!  Koska emme aja 10 crossia kuin talvella niin  EOS matolla ajaminen palveli  loistavasti Pekon kesälajeja  ja hänen kehittymisään ajajana.
Katsotaan sitten ensi kesän jälkeen mikä on  betoni-Crossin saldo.

Matti puhuu asiaa, tätä juuri ajamme takaa. Annetaan nuorille kuin muillekin kuskeille kehittyä ja mahdollisuus parempiin kansainvälisiin tuloksiin. Se että EOS matto tarjoaa parhaan alustan aloittelijoille, harrastajille ja kilpailijoille olisi juuri sitä mihin tulisi pyrkiä.
Mihin tuo perustuu että EOS on paras alusta aloittelijoille ja muillekin ?

Riittävä pito, muuttumaton alusta, pienet kalustokustannukset ja harrastamisen mielekkyys. Varsinkin aloittelijat pystyvät omiin taitoihinsa nähden kiertämään rataa kohtuudella --> kokevat harrastamisen mielekkääksi --> jatkavat myös tulevaisuudessa harrastuksen parissa.

Jos joku kokee että aisat ovat mustavalkoisia niin kannattaa katsoa peiliin. Asioista pitää saada keskustella ja myös pitää osata keskustella. Nythän keskustelu ei ole oikein edennyt vielä mihinkään.

Edelleen leijuu avoimena se että halutaanko harrastaa laadukkaasti tarjoten kaikille osapuolille siihen mahdollisuus. Tilaa on saatavilla riittävästi kunhan harrastamisesta maksetaan riittävästi. Nyt kun harrastaminen ei oikein maksa mitään niin ei oikein haluta sitoutua siihen.

Missä menee kipuraja, 100€/kk kallis vai halpa? Mitä itse olen keskustellut ihmisten kanssa niin he pitävät kipurajana 150€/kk.

Onko 2000€ renkaisiin talvessa pientä kalustokustannusta? Saman verran ne autot maksaa myös muille alustoille kuin eossille mutta renkaisiin menee neljännes tuosta summasta.

2000e/5 = 400e uusilla EOS renkailla.

Mutta mitä tila saa maksaa kuukaudessa?


2
Viime talvna ajoimme EOS matolla paljon (kulutimme n.35 sarjaa renkaita tuupissa ja sama määrä nelkussa) mutta se kyllä kannatti.   Kauden 2017 saldo  oli Pekon kohdalla seuraava   OR5 luokan EM 8  (TQ alkuerissä), M8 SM 2 (ensimmäinen kausi Pekolla M8). WJ  nelkun 2 ja tuupissa 7.
Katsoisin että Pekon ( ikä 14v) ajonopeus ja ajorutiini kasvoi valtavasti talven aikana EOS matolla ajamalla. Lisäksi kävimme neljässä EOS kisassa ulkomailla. 
Nyt tuntuu että matto on vedetty alta pois!  Koska emme aja 10 crossia kuin talvella niin  EOS matolla ajaminen palveli  loistavasti Pekon kesälajeja  ja hänen kehittymisään ajajana.
Katsotaan sitten ensi kesän jälkeen mikä on  betoni-Crossin saldo.

Matti puhuu asiaa, tätä juuri ajamme takaa. Annetaan nuorille kuin muillekin kuskeille kehittyä ja mahdollisuus parempiin kansainvälisiin tuloksiin. Se että EOS matto tarjoaa parhaan alustan aloittelijoille, harrastajille ja kilpailijoille olisi juuri sitä mihin tulisi pyrkiä.
Mihin tuo perustuu että EOS on paras alusta aloittelijoille ja muillekin ?

Riittävä pito, muuttumaton alusta, pienet kalustokustannukset ja harrastamisen mielekkyys. Varsinkin aloittelijat pystyvät omiin taitoihinsa nähden kiertämään rataa kohtuudella --> kokevat harrastamisen mielekkääksi --> jatkavat myös tulevaisuudessa harrastuksen parissa.

Jos joku kokee että aisat ovat mustavalkoisia niin kannattaa katsoa peiliin. Asioista pitää saada keskustella ja myös pitää osata keskustella. Nythän keskustelu ei ole oikein edennyt vielä mihinkään.

Edelleen leijuu avoimena se että halutaanko harrastaa laadukkaasti tarjoten kaikille osapuolille siihen mahdollisuus. Tilaa on saatavilla riittävästi kunhan harrastamisesta maksetaan riittävästi. Nyt kun harrastaminen ei oikein maksa mitään niin ei oikein haluta sitoutua siihen.

Missä menee kipuraja, 100€/kk kallis vai halpa? Mitä itse olen keskustellut ihmisten kanssa niin he pitävät kipurajana 150€/kk.

3
Viime talvna ajoimme EOS matolla paljon (kulutimme n.35 sarjaa renkaita tuupissa ja sama määrä nelkussa) mutta se kyllä kannatti.   Kauden 2017 saldo  oli Pekon kohdalla seuraava   OR5 luokan EM 8  (TQ alkuerissä), M8 SM 2 (ensimmäinen kausi Pekolla M8). WJ  nelkun 2 ja tuupissa 7.
Katsoisin että Pekon ( ikä 14v) ajonopeus ja ajorutiini kasvoi valtavasti talven aikana EOS matolla ajamalla. Lisäksi kävimme neljässä EOS kisassa ulkomailla. 
Nyt tuntuu että matto on vedetty alta pois!  Koska emme aja 10 crossia kuin talvella niin  EOS matolla ajaminen palveli  loistavasti Pekon kesälajeja  ja hänen kehittymisään ajajana.
Katsotaan sitten ensi kesän jälkeen mikä on  betoni-Crossin saldo.

Matti puhuu asiaa, tätä juuri ajamme takaa. Annetaan nuorille kuin muillekin kuskeille kehittyä ja mahdollisuus parempiin kansainvälisiin tuloksiin. Se että EOS matto tarjoaa parhaan alustan aloittelijoille, harrastajille ja kilpailijoille olisi juuri sitä mihin tulisi pyrkiä.

4
Kuten Viljami totesi, kaiken harrastamisen päämäärä pitää olla tuottaa kansainvälisille areenoille uusia kisaajia, varsinkin nuoria. Hyvät puitteet jotka ovat juuri samanlaiset kuin Euroopan sarjoissa ETS ja EOS takaavat että kisailijat kehittyvät ja heillä on mahdollisuus harjoitella juuri oikeissa puitteissa.

Jos ajatellaan ketkä ratoja ylläpitävät niin juurikin ne jotka siellä eniten käyvät. 10% kävijöistä muodostaa 90% käyttöasteen. Jos tuo 10% lakkaa käymästä niin ratojen hoito ja apu normi harrastajille lakkaa. Näin myös kävijämäärät tippuvat entisestään.

Väitän edelleen että ratamaksujen korotus ja ajettavien laitteiden rajoittaminen takaavat harrastajille paremmat puitteet, laadukkaamman harrastuksen ja myös hyvän mielen harrastaa. Jos tuplaaminen tuntuu ensi kalliilta niin syksylle 1.5x hinnat ja keväälle 2x hinnat.

Tilaan pitäisi näköjään investoida sekä ETS että EOS matot.

ps. Uusista EOS renkaista on ajettu testiä kun niitä on kehitetty, EOS kisoissa ollaan siirtymässä yhteen rengassarjaan/kisa.

5

Konkreettinen ehdotus,

- Tuplataan ratamaksut
- Tehdään kolme rataa, betonirata voi olla pienempi jos sille on tarvetta
- Investoidaan uudet EOS matot

Betonilla ajaminen ei opeta ketään vaan puhutaan "apina" ilmiöstä mitä enemmän hinkkaat niin sinulle tulee tunne että osaat ajaa mutta todellisuudessa olet vain sisäistänyt radan hyvin. Vaikka Joona on ajanut Äänekoskella liukkaalla radalla niin puhutaan poikkeuksen lahjakkaasta nuoresta miehestä. EOS kisaaminen ja liukas rata eivät kuulu tähän yhtälöön.
Vaikka kukaan ei sitä ääneen sanokaan niin juuri kovapitoinen mattokrossi vie eniten eteenpäin nuoria ja myös vanhoja harrastajia. Kyky reagoida tilainteisiin ennen kuin ne edes tapahtuvat kehittyvät ja auttavat kuskeja kesäradoilla.

Samalla kannattaa harkita millä kalustolla saa ajaa sisäradalla, jos nelivetokorrit sallitaan niin sitten myös pitää saada ajaa M8e autoilla. Sallitut auto olisivat 1/10 krossarit ja Stadium truckit.

Myös viime talven käyttöasteen perusteella pitäisi harkita luovutaan kokonaan tasamaan mattoradasta. Tämän radan pyörittäminen on tappiollista.

Harrastuksen kustannuksista, uudet EOS renkaiden käyttöikä on vanhoihin verrattuna 5x. Esim, seura voi alkaa hankkimaan renkaita jolloin saadaan valmiiksi liimatun EOS renkaan hinta 16e/pari.

Betonille siirtyminen pistää monen miettimään myös kannattaako sijoittaa tulevaan halliprojektiin, taitaa aika moni vetäytyä tästä kun päätöksenteon motiivit ovat osaksi joidenkin kaupallisten intressien pohjalla.

6

Surullisin mielin sain kuulla että pääkaupungiseudun Fullspeed Ry on tappamassa lupaavasti alkaneen kansainvälisen menestyksen talvi sähhkökrossissa. Tämän on todella iso pettymys niille jotka ovat olleet mukana kehittämässä lupaavia nuoria kansainväliselle tasolle. Päätös että tulevassa sisäpaikassa ajetaan betonilla ei ole eduksi kenellekkään osapuolelle, se mihin päätös perustuu on täysin käsittämätön.

Avoin keskustelu siitä kannattaako edes yrittää tasapäistämään harrastajat ja yrittää tarjota kaikille sopivaa sisäpaikkaa vaan ohjata harrastajat ajamaan sellaisella kalustolla millä on mielekästä harrastaa. Esim neliveto korrit eivät sovellu sisälle. Myös harrastamisen hintaa voidaan nostaa että kulut saadaan katettua. Esim 100e/kk ei ole paha hinta harrastepaikasta.

Toivotaan että tässäkin asiassa järki voittaa ja tulevassa sisäpaikassa ajetaan EOS matolla krossia ja tarjotaan nuorille mahdollisuus kehittyä ja tie kansainvälisille areenoille.

7

Joonas Hyvärinen
Kyosho MP9 tki4/3, OS B2102, Hotfire, Sanwa, Sanwa

Pekko Iivonen
Kyosho MP9 tki4/3, OS B2102, Hotfire, Savöx, Sanwa

Tiimi rahoittaa toimintansa keräämällä sponsorituloja ja kaikki työ tehdään vapaaehtoispohjalta.

8

Tänä kesänä tiimiimme tuli uusi kuski Pekko. Pekko vietti muutamia reenijaksoja Joonaksen kanssa kesällä ja pääsi aika nopeasti sisään lajiin. Säädöt, oikea auto, oikea moottori ja polttoaine takasivat nopeasti vauhdin mitä Joonaskin pääsi. Ei ollut pelkoa että moottori sammuu, renkaat irtoavat liimauksesta tai muista lapsuksista mitä tässä lajissa näkee kokeneimillakin harrastajilla.
Kausi lähti käyntiin Jyväskylästä missä molemmilla kuskeilla oli vauhtli päällä. Aika-ajoissa sijat 2 ja 3. Semissä Joonas koki mahdollisimman huonon tuurin kun nostaja nostaa kyljistä ennen ajoanottolinjaa ja sammuttaa auton. Raivokas ajo nosti vielä kuudenneksi mutta kun finaali jäi ajamatta niin kokonaissijoitus tippu 14. Pekko otti toisen sijan puhtaalla ajolla.
Turussa toisessa kisassa Pekko konttasi oikein kunnolla, auto oli valmistelematta kisaa varten ja pieniä lapsuksia koko päivän, no parin nousun jälkeen kuitenkin loppu finaaliin. Joonas semistä finaaliin ja finaalissa silmät vuotivat ja kohtalainen ajo. Turusta Joonas 5. ja Pekko 12.

Kolmas kisa Vantaalla oli Pekolle ensimmäinen kisa missä hän oli TQ, Joonaksella pieniä ongelmia aika-ajoissa. Molemmat puhtaasti semistä finaaliin. Finaalin lähtö oli molemmilla aika huono, Joonas oli vielä viiden minuutin kohdalla viimeisenä Joonan kanssa mutta jo ensimmäisen tankin jälkeen kolmantena. Joona, Pekko ja Joonas ajoivatkin sen jälkeen kilpailun voitosta vauhdillisesti samaa vauhtia. Pekko 2. ja Joonas 3.

Neljäs kisa Vantaalla, aika-ajoissa vähän vauhti hukassa ja semeihin pieniä muutoksia joista vauhti alkoi löytymään. Finaaliin täysin väärä rengasvalinta ja molemmilla auto todella vaikea ajaa. No kun muut konttasivat niin pojat ajoivat pikku hiljaa itsensä toiseksi ja kolmanneksi. Tämä varmisti myös koko sarjan toisen ja kolmannen sijan.

Yhteenvetona voisi sanoa jos joku harkitsee kisailemista M8 luokassa niin valitse se oikea auto, moottori, polttoaine ja se oikea tiimi. Kaikkea ei saa rahalla.

Ps. Ennakkotiedoista poiketen ensi kesälle tiimiin ei oteta lisää kuskeja.

9
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 ja M8e 2017
« : 15.08.17 - klo: 20.45 »
M8e autolla pääsee noin 1s nopeampaa kuin polttisautolla. Tämän on hyvä mittari onko vauhti hyvää vai huonoa.

Kerta SM pitää siirtyä kaikissa luokissa yhtäaikaa niin saadaan kisalijoita kaikkiin luokkiin enemmän. SM luokkia pitää vain karsia niin kesällä kuin talvella. Ehkä huvittavin luokka on kiila talvella.
Luokkia voisi olla M2-10, M4-10, M8, TP10, TSM10 ja talvella M2-10, M4-10 ja TSM10.

Kaikissa luokissa ajetaan lisäksi cuppeja jotka voivat olla päällekkäin tai allekkain.

10

Ensi kesäksi voisi normaalin kisamaksun nostaa 60e. Näin saadaan vähän katetta kilpailuille ja osallistumismaksu vastaisi tapahtuman arvoa.

11
Tulokset / Vs: Finnish Open I, Turku, 20.5 - Tulokset
« : 24.05.17 - klo: 09.28 »
M8 A-finaalin järjestys aikojen kera

1. Tomi Salonen             40 30:35,042
2. August Poutiainen       39 30:12,785
3. Joonas Hyvärinen       39 30:14,575
4. Tony Liljeqvist           39 30:15,992
5. Pekko Iivonen           38 30:28,134
6. Ari Koski                   37 30:05,309
7. Tom Thusberg           37 30:07,827


8. Tommi Vacklin
9. Kai Jämsä
10. Markku Honkanen
11. Max Mört
12. Tommi Alho

12
Tulokset / Vs: Finnish Open I, Turku, 20.5 - Tulokset
« : 23.05.17 - klo: 17.42 »

Olen ymmärtänyt että nykysysteemillä on tarkoitus opettaa uusille kuskeille SM sarjan ajotapaa. Tästä syystä olisi hyvä ettei mitään säätöjä tehdä. AE, semit ja finaalit juuri siinä oikeassa järjestyksessä kuin pitääkin. Reseedit ja muut kikkailut voi unohtaa. Kaitsu vois tarkistaa ohjeistuksen niin jatkossa olisi asia selvä.

13
Rajat menee seuraavasti

Omassa käytössä olevia tavanomaista koti-irtaimistoa voi myydä 5.000€/vuosi myyntivoittoa.
Muuta tavaraa myös oma valmiste jutut 1.000€/vuosi myyntivoittoa.

Myyntivoitto = myyntihinta - kulut

Ja kun homma muuttuu elinkeinoksi niin arvonlisäverot ja muut verot on maksettava kun myynti ylittää 10.000€/tilikausi.

Verottajan ohjeet --> https://www.vero.fi/fi-FI/Henkiloasiakkaat/Kirpputorimyynti

Huomioitavaa
Jatkuva, ammattimainen tavaroiden myynti on elinkeinotoimintaa
Jatkuvaa ja ammattimaista tavaroiden myyntiä pidetään elinkeinotoimintana. Tällaisessa toiminnassa on yleensä kyse uusien tavaroiden myynnistä, omasta valmistuksesta tai käytetyn tavaran osto- ja myyntitoiminnasta.

Elinkeinotoiminnan keskeinen tunnusmerkki on, että toimintaa harjoitetaan vakaassa tulonhankkimistarkoituksessa. Jos uutta tai vanhaa tavaraa ostetaan ja myydään säännöllisesti ja ansaintatarkoituksessa, saadut myyntivoitot ovat verotettavaa elinkeinotoiminnan tuloa. Tulot on ilmoitettava elinkeinotoiminnan veroilmoituksella.

Myyjän tulee rekisteröityä arvonlisäverovelvolliseksi, jos tavaroiden myynnistä kertynyt liikevaihto ylittää vähäisen liiketoiminnan rajan (10 000 euroa).


14
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8-arvokisapaikat haussa
« : 13.07.16 - klo: 08.31 »

EFRA GP Eskilstuna 12.-14.8. (2017 kesän EM kisapaikka)

http://www.mkeskil.se/wordpress/wp-content/uploads/2016/06/Invitation-GP-1_8-OR.pdf

Ilmoittautuminen on auki --> http://tinyurl.com/EFRAGP

15
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 PM-kisakutsu on julkaistu!
« : 24.04.16 - klo: 20.23 »

Here is instructions how to pay the starting fee

Use PayPal and make the payment to Nordics2016@outlook.com don't forget to mark the payment with the name of the driver

Payment has to be done in advance, if a entered driver has not paid before the last day of entrance the driver will not be on the heatlist and a payment after the deadline will be concidered as a late entry and charged an extra amount

16
Kilpailijoiden kanava / Vs: Virallinen M8 2016 sarjatopic!
« : 24.04.16 - klo: 20.22 »

M8 Joonas Hyvärinen

18
Kilpailijoiden kanava / Vs: Virallinen M8 2016 sarjatopic!
« : 15.03.16 - klo: 16.45 »
Polttoaineen ostoluvan saa kun tekee hakemuksen, rajaa menee 30% painoprosenttia (23% tilavuus)

https://www.poliisi.fi/luvat/lupa_lahtoaineiden_ostamista_varten


Yksityishenkilö hakee lupaa Poliisihallitukselta, jonne hakemuksen voi jättää tulevaisuudessa sähköisesti. Toistaiseksi allekirjoitettu hakemus voidaan jättää joko poliisilaitokselle tai toimittaa suoraan Poliisihallitukseen joko sähköpostitse skannattuna asehallinto(at)poliisi.fi tai postitse osoitteella Poliisihallitus / Asehallinto, PL 50, 11101 Riihimäki.

Hakemus --> https://www.poliisi.fi/instancedata/prime_product_julkaisu/intermin/embeds/poliisiwwwstructure/38016_Rajahteiden_lahtoaine_hakemus_02.docx?6e696d4c0b1cd388

Hakemuksen käsittelyaika muutamia päiviä ja maksaa 30e

Huomioikaa että siirtymäaika on päättynyt ja myös vanhojen polttoaineiden säilytys tarvitsee luvan.

19

Kilpailu olisi järkevintä ajaa kilpailuluokat peräkkäin ei limittäin eurooppalaiseen tyyliin

Vaikka näin

AIKATAULU – WJ Tallinna            
            
Lauantai            
            
Eräharjoitukset   EH1   EH2      
Erä 1, M2-10   08:00   09:10      
Erä 2, M2-10   08:10   09:20      
Erä 3, M2-10   08:20   09:30      
Erä 4, M2-10   08:30   09:40      
Erä 5, M2-10   08:40   09:50      
Erä 6, M2-10   08:50   10:00      
            
            
Alkuerät             AE1   AE2   AE3   
Erä 1, M2-10   10:30   11:40   13:10   
Erä 2, M2-10   10:38   11:48   13:18   
Erä 3, M2-10   10:46   11:56   13:26   
Erä 4, M2-10   10:54   12:04   13:34   
Erä 5, M2-10   11:02   12:12   13:42   
Erä 6, M2-10   11:10   12:20   13:50   
            
Finaalit            FIN1   FIN2   FIN3   
E-fin M2-10   14:30   15:40   16:50   
D-fin M2-10   14:40   15:50   17:00   
C-fin M2-10   14:50   16:00   17:10   
B-fin M2-10   15:00   16:10   17:20   
A-fin M2-10   15:10   16:20   17:30   
            
            
Eräharjoitus   EH1   EH2      
Erä 1, M4-10   18:10   19:20      
Erä 2, M4-10   18:20   19:30      
Erä 3, M4-10   18:30   19:40      
Erä 4, M4-10   18:40   19:50      
Erä 5, M4-10   18:50   20:00      
            
Alkuerät            AE1         
Erä 1, M4-10   20:30         
Erä 2, M4-10   20:40         
Erä 3, M4-10   20:50         
Erä 4, M4-10   21:00         
Erä 5, M4-10   21:10         
            
            
Sunnuntai            
            
Alkuerät           EH3   AE2   AE3   
Erä 1, M4-10   8:00   09:10   10:20   
Erä 2, M4-10   08:10   09:20   10:30   
Erä 3, M4-10   08:20   09:30   10:40   
Erä 4, M4-10   08:30   09:40   10:50   
Erä 5, M4-10   08:40   09:50   11:00   
            
Finaalit            FIN1   FIN2   FIN3   
E-fin M4-10   11:30   12:40   14:10   
D-fin M4-10   11:40   12:50   14:20   
C-fin M4-10   11:50   13:00   14:30   
B-fin M4-10   12:00   13:10   14:40   
A-fin M4-10   12:10   13:20   14:50   
            
            
            
Palkintojen jako    15:10

20
Polttisautot / Vs: M8 nitro moottori kisakäyttöön
« : 26.01.16 - klo: 07.43 »


Me aloteltiin Alphalla, silloin niissä oli todella isoja eroja yksilöiden välillä. Joku toimi joku ei. Nykyisistä Alphoista ei ole kokemusta.

Nyt on ajettu Novarossin koneilla, maahantuojalla saa ostettua palvelun jolla he ajavat sisään moottorin. Tätä olemme käyttäneet ja olemme siihen olleet todella tyytyväisiä. Myös huolto on pelannut todella hyvin, osalla koneista on jo ajettu kuudet sisuskalut. Polttoaineella on aika iso merkitys koneen kestoon.

Tässä pieni pätkä viime syksyn testistä Nokian radalla --> https://www.facebook.com/PRCAry/videos/1688328894750096/

21
Toivoisin, että tähän saataisiin vieläkin noita hands-on kokemuksia.

Missä luuraa kaikki alan miehet, jotka ajavat näillä ?

Niin kauan kun xxx yyy terrorisoi foorumia taitaa tietämys jäädä muille areenoille. Ylläpito voisi tehdä ryhtiliikkeen ja päästää hänet lopullisesti eläkkeelle täältä. Kiitos etukäteen tästä.
--
hieman siivottu henkilökohtaisuuksia pois.
-iippo

22
Yleinen keskustelu / Vs: Transponder
« : 25.01.16 - klo: 17.15 »
Esimerkiksi pääkaupunkiseudulla ja Turussa on kaikkialla uudet laitteet, eli ei tarvita hybridi mallia.

Esimerkiksi winter jumps kilpailuissa ainoastaan Jyväskylä on ollut paikka jossa on käytetty vanhempaa laitteistoa, eli tarvittu hybridiä.
Missään muualla ei.

Toisinsanoen...
Mikäli oma ajopaikka on siis kilparata jossa on käytössä kierroslaskenta, on käytännössä vain Jyväskylä missä ei RC4 toimi.
Mikäli rata on jossain pienemmässä kerhossa kuin nämä tyypilliset suuremmat kaupungit niin kannattaa tietysti tarkistaa omalta kerholta onko käytössä RC4 vai vanhempi laitteisto.

Jyväskylässä toimii RC4, Oulu taitaa olla ainut missä ei vielä ole uskallettu päivittää dekooderia.

23
Voikoos ton radan kertamaksun 10€ laittaa puffetin keksilastikkoon?
T: Aleksi

Kyllä, laita nimilistaan ja rahat kahvikassaan.

Lista löytyy kahvion pöydältä.

24
Moi, olisiko huomenna iltapäivällä mahdollista päästä ajamaan ? Nimenhuudossa ei ainakaan vielä ollut ilmotuksia...

Ollaan huomenna maanantaina klo 10-18 ajamassa.

25
Ollaan käyty Tampereelta puolen kymmentä kertaa ajamassa. Tilat on hyvät, pysäköinti on sujunut ongelmitta ja sijaintinakaan ei paha. 15 minsaa menee vain kauemmin verrattuna entiseen paikkaan.

Voin suositella, kannattaa käydä ajamassa kauempaaki.

26

Perjantain reeni tuo kisajärjestäjälle on 30-40% kisan tuotosta.

Nostetaan kisamaksu 30e niin ei tarvitse perjantain reenipäivää. Kisa-aamuna ajetaan 1h reenit ja sitten normaalisti kisat.

Tuo on vähän huono kortti nostaa pöydälle Jouko😯 Mutta onhan se tosia asia kylläkin että se tuottaa seuralle jotain.
Jerzi

Miksi seurat järjestävät kisoja? Koska kisatuotoille katetaan seuran investoinnit. Näillä rahoilla sitten rakennetaan ratoja ja jne...

Seura katsoo parhaimmalla tavalla miten se kisat järjestää, osa kisoista ei tuota mitään vähäisen osallistujamäärän takia mutta jotkut kisat pitää optimoida että niistä saadaan riittävän hyvä tuotto.

Kilpailijat/osallistujat sitten voivat jokainen itse tehdä päätöksensä osallistuuko se kilpailuun vai ei.

WJ on suosittu kun katsotaan osallistujamääriä eli kolmipäiväsyys ei ole ongelma. Jos se olisi ongelma niin kukaan ei tulisi kisoihin.

Kaksipäiväisyyteen päästään helposti korottamalla osallistujamaksu 30e ja aamuun lisäämällä 1h ohjattu reeni.

27

Perjantain reeni tuo kisajärjestäjälle on 30-40% kisan tuotosta.

Nostetaan kisamaksu 30e niin ei tarvitse perjantain reenipäivää. Kisa-aamuna ajetaan 1h reenit ja sitten normaalisti kisat.

28
Aika outo tapa... Isokin ero suomen netti-kauppaan?

Yksi esimerkki Suomessa 34,9e ja tuolta toimitettuna kotiovelle 15,4e (tässä hinnassa toimitus + alv 24% tullille)

29

Kyosho, Yokomo ja paljon muutakin tavaraa. Varaosat ovat todella edullisia.

http://www.pro-s-futaba.co.jp/store/

Homma toimii niin että lataat Excelin taulukon tuolta --> http://www.pro-s-futaba.co.jp/home/all-overseas-customers.html
 täytät sen niin että katso vaikka amainista tuotteiden nimikkeet, hinnat heidän kaupasta. Lähetä Excelin taulukko sähköpostilla heille. He kuittaavat ja ilmoittavat maksettavan summan. Maksa paypallilla. Lähetys toimitetaan EMS lähetyksenä suomeen 3-4 pv:ssä. Lähetys maksaa 1 kg n. 15e, 2 kg n. 20e.

Kauppa on kiinni maanantaisin muuten auki aamusta ilta myöhään. Lauantaina tehty tilaus on yleensä Suomen tullissa keskiviikkona ja toimitus kotiin torstaina.

30
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: RC-kohteet Japanissa?
« : 07.11.15 - klo: 09.36 »
Käymisen arvoinen paikka --> http://tinyurl.com/jaapani
30 km tokiosta länteen.

http://www.pro-s-futaba.co.jp/store/

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 7