Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Screwed

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 12
1
Radan virallinen nimi on ”Aipworks circuit”

2
Awesomatix 800A sähköturisti. Mon-Tech Monte Carlo kori. Viralliset Volante V6 kumikisarenkaat. HW 4.5T moottori, 20 ennakkoa , turboa 32 astetta, 72400 rpm suoralla joka tekee laskennallisesti 125 km/h huippunopeutta välityksen ollessa 7.21. Reedy 5500 SG3 akut. Aipworks circuitilla (entinen Tattis) tänään vedetty best läppi 17,0s ja 18k 14s 5 min tulos.

https://speedhive.mylaps.com/Practice/692683261/Activity

EDIT: 16,9s best lap ja tulos 18k 13,3s

Kim

3
Itseä ihmetyttää juuri tämä että polttiskuskeilla ei ole mekkaajia ja kisoihin ei osallistuta ja/tai luokkaa ei ajeta kun ei ole vakinaista mekaanikkoa.
Itse olen käynyt toistakymmentä kertaa polttiskisoissa siten että ikinä ei ole ollut vakiomekkaajaa. Ja aina on varikolta löytynyt osaava mekaanikko. Ja kisamenestys ei ole koskaan jäänyt kiinni siitä että mekaanikko olisi tupeltanut ja pilannut kuskin kisan.
Ajetaan vissiin vähän eri tasolla. Se mikä jäi sinulta huomaamatta oli että sanoin että tarvii vakiomekkarin mikäli haluaa ajaa kisan voitosta. Muu kruisalu onnistuu varmaan vaikka mekkarilla joka puhuu jotain ihan eri murretta. Voitte siinä ihan rauhassa viittoa keskenänne kun muut menee 5 kierrosta ohi.

Mä olen aikanaan saanut tarpeekseni lainamekkareista koska muuten tankkiin tulee tod. näk jonkun toisen fuilia. Näin on siis mulle oikeasti käynyt. Finaali jöi siihen kun ei säädöt ollut enää sinne päinkään. Sitten vaikka kuinka selittää mekatsulle ennen finaalia että tankkaus tapahtuu esim. 6 min ja 37s välein keskimäärin niin eiköhän se mene ja nollaa kellon joka tankkauksella ja sitten silt tankaa 5 min välein jolloin ei ole mitään hajua enään kokonaisajasta. Kaikkenlaista säätöä. Ei kiitos mulle enää.

4
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 02.08.20 - klo: 20.58 »
Koska joku kuitenkin ihmettelee niin kuvat on otettu tarvittavien lupien kera.

https://drive.google.com/drive/folders/11fSienGb1BMreEZS_a8TapNx8RCDa35m?usp=sharing

5
Mitenkäs tällainen tilanne. Mulla on pari lipoa (3s ajoakku ja pieni samanlainen radio-ohjaimelle). Näitä on käytetty viimeksi joskus 8 vuotta sitten, jolloin ne on laitettu säilöön. Mulla on tollanen halpa lipon volttimittari ja se näyttää että jokainen kenno on 3.78 tai 3.8 volttia molemmalle akulle. Luulin että olisi tässä ajassa kuoleutunu itsekseen. Eli olenko saanut säilytyksen onnistumaan ja ei muuta kuin kovaa ajoa nyt vai tapahtuuko noissa jotain muitakin muutoksia ajan saatossa mitä pitäis huomioida?
Jos jännitteet noin hyvin säilyneet niin eiku kovaa ajoa. Tulet huomaaman että potku paranee varsinkin ekan ja tokan latauksen välillä. Mun mielstä ei tarvitse varoa sen enempää. 3,8V/kenno on se suositeltu varastointijännite ja todella hyvin sun kennot ovat säilyneet.

6
Mutta eikö se olisi kivempi jo ensi kesänä ajaa täysi TSM-10 SM -sarja? Uudet radat antavat tähän oivat puitteet. Ainakin Tattiksella ja Hyvinkäällä radoilla ei vauhtia puutu.
Ei olisi kivempi. Tietäkseni TSM-10 on viime vuosina ennen Koronaa ajettu kesällä 3 kisaa eikä ne ole mua tähänkään asti kiinnostanut. Ratakasi kiinnostais mutta kun ei ole mekkaria niin sähköllä. Nyt ajan sähköturistilla Tattiksella koska ei ole muuta kalustoa.

Sä vedät nyt viivat niin että sähkö on sähkö ja polttis polttis. Ehkä se on sulle niin mutta mulle ratakasi on ratakasi ja tursiti on turisti riippumatta voimanlähteestä. Yhtä hyvin voin kysyä sinulta että eikö olisi kivempi ajaa nitroturistia, koska sehän on polttis?

7
Näen asian nyt näin
No mä taasen näen näin: 4 jätkää hankkii patteritakasit niin ajetaan ensi kesänä koesarja nitrojen rinnalla. 2022 kuskeja on sitten jo 10 ja 2023 enemmän kuin nitrokuskeja.

8
Patteriratakasia en nyt ottaisi mukaan sekoittamaan pakkaa lisää. Mutta kyllähän se upeesti viime kesänä sulla meni, tätä ei käy kieltäminen.
Syystä että??? Kuka 5 vuotta sitten olisi uskonut että 1/8 patterkrossi on tänä päivän isompi luokka kuin nitro? Ei varmaan monikaan. Ei patteriratakasin suosioon ole sen enempää esteitä kuin krossipuolellakaan joten ennustan että tilanne on aika erilainen 5 vuioden kuluttua.

9
Enderin aloitus facessa oli mielstäni aika rasisstinen kun kysyttiin vain polttisluokkien kiinnostusta. Koska pointti kai oli se että nyt on etelä-suomeen tullut 2 uutta rataa ja juoni oli saada niille käyttäjiä. Mikään ei estä ajamasta ks. radoilla sähkömoottorilla. Päinvastoin. Mä äänestän täälläkin patteriratakasin puolesta koska:

- Helpompi ylläpidettävä kuin ratakasi ja varmaan käytössä halvempikin.

- Ei vaadi omaa mekkaria. Asia joka ainakin minulle on aika ehdoton vaatimus. Finaaleihin kun saa jonkun täysin hukassa olevan lainamekkarin niin ei atrtte ainakaan enää voitosta kisata. Niin se vaan on.

- Taatusti nopein mahdollinen rataohjus. Viime  kesänä ainakin ajettu nopeampi kierrosaikoja sähköllä kuin nitrolla. Itse en jäännyt kuin 3 kymppiä Tattiksella viime kesänä saiellä kisan voittaaneesta Saarisesta. Ja selityksenä se ettei vehje kääntynyt mulle lainkaan tarpeeksi ja siihen taisi vaikuttaa vuosikertakori 90-luvulta.

- Helpompi käyttää kun ei tartte osata säätää moottoria, kytkintä ja vaihdetta joiden kaikki pitää pelata just eikä melkein yhteen nitroautossa tai siitä tulee hemmetin vaikea ajaa.

- Tulevaisuuden laji. Katsokaa krossipuolelle. Siellä on enemmän väkeä sähköluokassa kuin nitrossa ja varmasti näistä samoista em. seikoista johtuen. Mikään ei ole esteenä etteikö ratapuolella tapahtuisi samaa.


Ne jotka minut tuntevat tiettää että olen menneinä vuosina ollut polttiksen erittäin vahva kannattaja.Tuli ajettua polttiskrossia 91-95 Ja osaan säätää vehkeet, se ei ole ongelma. Mutta kun tulee vanhaksi ei enää jaksa mekata ja säätää niin paljon. Sähkössä on vaan tosi paljon vähemmän mekattavaa ja kädet pysyy edes vähän puhtaampana.

Kim Elfström

10
Onko kisoissa esim. ajajakorokkeella mahdollista pitää jonkinlaisia turvavälejä vai ollaanko siellä ns. tappituntumalla ihan normaaliin tapaan? En ole ikinä ks radalla ollut ajamassa joten en tiedä miten iso koroke on. Oletan että SM-säännöt ei anna mahdollisuutta rajoittaa finaalien kuskimäärää pienemmäksi jotta korokkeella olisi väljempää?

11
Vapaa keskustelu / Vs: rc lentokoneet
« : 30.05.20 - klo: 11.42 »
En nyt viitsi vajota tasollesi kielenkäytössä, mutta olen aika vahvasti eri mieltä kanssasi. Toki asiasta saa helposti tuollaisen käsityksen, jos ei nää metsää puilta ja purematta nielee kaiken mitä tuputetaan.

Ensinnäkin sääntöjä rikotaan sen takia, kun niistä ei tiedetä. Trafin, kuten viranomaisten yleensäkkin, tiedotus ontuu pahasti. Suurin osa uusista käyttäjistä ei edes tiedä droneinfo sivustosta saatika uusista säännöistä. Eipä ne tienneet vanhoistakaan, kun tiedotus oli käytännössä täysin olematonta tai näivettyvien kerhojen varassa.

Toisekseen niistä ei tunnu tietävän vielä Trafikaan, vaikka niiden pitäisi tulla voimaan 1.7.2020.
Yksi painava syy sääntöjen tiukennukseen on myös liike-elämässä. Pusinekselle halutaan varata tulevaisuudessa enemmän ilmatilaa, vaikka tätä ei jostain syystä kehdata ääneen sanoakkaan. Aika heikosti on pitkän linjan harrastajat olleet edustettuina, etenkin noita EU:n päätöksiä sorvattaessa. Kyllä siellä liike-elämän lobbarit on enimmäkseen olleet päättäjien korviin kuiskuttelemassa ja taskuja täyttämässä.

Komanneksi kotimaassa harrastajien asiaa on ollut pääsääntöisesti ajamassa kerhojen porukat, joilla on oma lehmä syvällä ojassa hupenevien jäsenmäärien takia. On väkisinkin jäänyt vaikutelma, että siellä ollaan menty hattu kourassa, anteeksi pyydellen, virkamiesten juttusille ja lopputuloksena on saatu tulos joka kusee suoraan yksittäisen harrastajan ja koko harrastuksen niskaan ja helpottaa korkeintaan väliaikaisesti kituvien kerhojen tilannetta.

Varsinaisesti en esim. tulevaa koetta vastusta tai periaatetasolla edes rekisteröitymistä, kunhan rekisteröityneiden tietoja ei levitellä kenelle tahansa ja miten sattuu. Maailmalta löytyy jo esimerkkejä miten harrastajia on julkisesti ristiinnaulittu, täysin vailla todisteita, pelkän harrastuksen takia.
Eniten hiertää nuo suunnitellut kohtuuttomat maksut. Nehän ei toki kaltaistasi yrittäjää vituta, kun ne voi itse reilusti maksattaa muilla veronmaksajilla. Myös perustelut vaaratilanteista ontuu pahasti. Liikenteessä töhöillään päivittäin paljon pahemmin kuin harrasteilmaulussa, vaarantaen suhteessakin enemmän ihmishenkiä. Silti kukaan ei ehdota, että ajokortti pitäisi uusia vuoden välein ja samalla maksaa siitä itsensä kipeäksi. Miksiköhän?

Joten syyttävä sormeni osoittaa kylläkin aika suuresti kädettömiä ja korruptoituneita virkamiehiä, lammasmaisia harrastajien edustajia ja kaltaisiasi itsekkäitä ja ahneita yrittäjiä, joilla painaa vaakakupissa lähinnä vain oma lompakko.

Yhteiskunnan ja sitä hallinoivien virkamiesten pitäisi olla täällä ihan yhtälailla meitä kaikkia varten, eikä vaan edistämässä toisten bisneksiä. Kyllä tuota ilmatilaa riittäisi meille kaikille, jos sovussa oltaisiin. Voin lyödä vaikka vetoa, että tulevat säännöt ovat vain ensiaskel ja tulevaisuudessa harrastaminen tullaan rajoittamaan rajatuille alueille, joiden käytöstä pitää toki maksaa jollekkin pusinesmiehelle.

Samalla tapetaan aika tehokkaasti myös esim. kaikki avoimen lähdekoodin kehitys alalla, kun nyt jo on täysin mahdotonta saada ilmatilaa esimerkiksi ohjauselektroniikan kehittämiseen yksityishenkilönä. Pitäisi olla yritys joka taasen on suht kohtuuton vaatimus projektille jota tekee ilmaiseksi, omaksi ja toisten iloksi.
Tämähän ei toki ahnetta kapitalistia haittaa, korkeintaan päin vastoin. Monopoli se on joka miehen tiellä pitää, eiks niin?

Edit: Pakko vielä lisätä, että ei kyllä kauhean avointa ja vastaanottavaista kuvaa tule teistä Fullspeed RC:n jäsenistä, etenkin kun tätä foorumia lukee. Sitten vielä tosissaan ihmetellään, kun jäsenmäärät vähenee ja uusia harrastajia (maksajia) ei tunnu löytyvän.

Hyvä uusi jäsen mdm!

Kokemukseni mukaan ne jotka sääntöjä rikkovat tietoisesti vähättelevät vaaraa ja ongelmaa. Sen takia pitää käyttää vähän jyrkempää aakkosta että homma menee ns. jakeluun. Mikatapanille näköjään riittävän terävä kirjoitus tepsi joten tässä suhteessa saavutin mitä halusinkin.

Jos lennetään 500mm korkeudessa miehittämättömällä ilma-aluksella ollaan joko tyhmiä tai tietoisesti rikotaan sääntöjä. Ei kukaan oikeasti voi olettaa että se olisi sallittua lennellä muun ilmailuliikenteen seassa ihan miten vaan ilman transponderia. Kun ei ole transponderia niin vehje ei näy missään tutkassa.

Trafi tietä varsin hyvin mitä tekee tai ei tee:

 https://www.droneinfo.fi/fi/tiedotteet/6944/eu-droneasetuksen_soveltaminen_mahdollisesti_siirtyy?fbclid=IwAR2ztF50DMD9uRBOPWW2pqi3YKRcWVQKyAYlyHVtyX069z_t1AeRK76r-Ws

Kotimassa on on harrastajien asemaa Traficomiin ollut ajamassa vain Suomen ilmailulitto. Vaikutelmasi on väärä, tässäkin asiassa.

Mahdolliset nettikokeiden maksut ja lisenssit, joiden hintaa ei tietääkseni ole missään vielä kerrottu, ei maksa muut veronmaksajat vaan jokainen ihan itse. Itse olen tässä keväällä siirtynyt käyttämään laitteistoa jota ei uusien sääntöjen mukaan tarvitse rekisteröidä tai tehdä tutkintoa niiden lennättämiseen. Tämän laitteiston on maksanut omistmani yhtiö eikä muut veronmaksajat. Omistavani yhtiö ei ole ikinä hakenut tai saanut centiäkään tukea, ei koronaa eikä mitään muutakaan tukea. Joten huolesi muista veronmaksajista on täysin aiheeton.

Traficomilla on tiedossa satoja vaaratilanteita miehittämättömän ilma-aluksen ja muun ilmailuliikenteen välillä. Myös mediassa siitä on tehokkaasti raportoitu, kuten esim. lentelyt Helsinki-Vantaan yllä ja häirinnät Mejlahden sairaalan läheisyydessä jolloin lääkärikopteri ei ole toistuvasti voinut lasketua Mejlahden sairaalan katolle kiireellisissä potilaan kuljetuksissa sairaalaan. Datan saa Traficomilta jos kiinnostaa lukea faktaa aiheesta.

Voit syyttää niitä jotka näitä sääntöjä rikkovat joko tietoisesti tai tietämättä. Ei sillä ole mun mielestä merkitystä. Ja nämä rajoitukset ovat maailmanlaajuiset joten voit muodikkaasti syyttää myös EU:ta tästä. Sieltä nää säännöt tulevat. Vaikka yrittäjä olenkin niin en mielestäni ole ahne. Taustani tässä asiassa pohjatuu lennokkiharrastukseen vuodesta 1988 josta olen ihan yhtä lailla huolissani kuin mahdollisuudesta kuvata enää yhtään mitään ilmasta kaupallisesti järkevällä tavalla.

Olet selkeästi kapitalismia vihaava sosialisti, mutta siinä asiassa en voi auttaa. Kapitalismilla ei tässä ks asiassa ole mitään tekemistä joten jorinasi siitä on lähinnä huvittavaa.

Mitä Fullspeediin tulee niin tietääkseni oikein hyvin menee. Vaikka en ks kerhoa edusta millään tavalla niin olen kyllä opastanut satoja harrastajia vuodesta 1986 sekä harrastajana että palkansaajana Helsingin Nuorisoasiankeskusken RC-ohjaajana. Fullspeedillä menee nyt niin hyvin että saatiin kasaan yli rahat jotta voidaan asfaltoida Tattarisuon rata uudestaan. Tämänkin maksoi harrastajat itse, ei muut veronmaksajat. Sinne olet tervellut harrastamaan autoilla kunhan et lennättä mitään miehittämätöntä ilma-alusta siellä koska paikka on Malmin lentokentän välittömässä läheisyydessä missä ei saa lennättää lainkaan ilman erillistä lupaa, eikä kerho voi myöskään sellaista lupaa antaa.

Kim Elfström

12
Vapaa keskustelu / Vs: rc lentokoneet
« : 25.05.20 - klo: 11.04 »
Ja toisella lennolla heti tyhmäilyä :shocked: Lensin liian kauas/korkeelle ja vielä taajaman päällä..eka sammu moottori ja luulin että meni nopari,mutta hetkenpäästä palas ohjaus ja tajusin että radio ei kanna.Kilometri etäisyyttä ja 500m korkeutta oli maksimi näköjään.Onneks koneessa on seiftimode se heittää pintakaasulle ja loivaan ympyrää pyörii alaspäin..eli ei syöksy. Radiolähetys palas takasin ja sitte äkkiä kotiin :laugh: Kone ei ohjaannu muuten ilman vesisuksien peräsintä.Jouduin senkin vesitiivistään sekä suksikellukkeet vuosi.Konetta ei meinannu saada rantaan jos vähän tuuli.Pelkkä koneen peräsin ei riitä kääntöön vedessä.Video tuosta radiokantama lennosta-->https://www.youtube.com/watch?v=PHko1ZE5Sro

Kannattaa tutustua ilamailusääntöihin. Suurin sallittu lentokorkeus on joko 50m tai 150m (heinäkuun alusta 120m) riippuen alueesta. Sinunlaiset ovat syy siihen että säännöt koko ajan tiukentuu kun idiootit lennättävät missä sattuu miten sattuu ja sitten ollaan Iltalehden lööpeissä kuinka lentokenttä jouduttiin sulkemaan. Joo nyt ei ehkä ollut lentokenttää lähellä mutta kaikki yli 150m on kaikkien muiden kuin radio-ohjattavien ilma-alusten käytössä. On viime vuosina ollut vaikka kuinka paljon läheltä piti tilanteita pienlentokoneiden tai helikoptereiden kanssa.

Täältä ensi hätään tietoa: https://www.droneinfo.fi/fi

Ja aviamaps kertoo missä saa lentää kuinka korkealle. Se kertoo myös tilapäiset lentokieltoalueet: https://aviamaps.com/map#p=5.27/65.35/26.1

Itse kuvaan dronella työkseni joten pinna kirisityy joka kerta kun joku i*iootti tekee mun työni entistä hankalammaksi. Ja näiden sääntöjen rikkominen on ilmailurikkomus josta on säädetty ilmailulaissa. Vakavasta rikkomuksesta tuilee ihan häkkiä eikä pelkkää sakkoa. Että kannattaa suhtautua asiaan ihan vakavasti. Heinäkuun alusta säännöt tiekuntuu todella paljon (taas sen takia kun ei sääntöjä noudateta) ja käytännössä vain alle 250g vehejettä saa sen jälkeen lennättää missä tahansa ilman koulutusta. Rekisteröidyllä lennokkikentällä saat lennättää jatkossakin ilman rekisteröintejä ja koulutusta, mutta sielläkin pitää noudattaa kentän korkeusrajoituksia.

Kim Elfström

14
AKK alaisia SM-kilpailuja ei järjestetä ainakaan ennen 31.7.2020. Itse en näe estettä ajaa kertsikisoja pienemmillä erillä/finaaleilla.

https://www.autourheilu.fi/uutiset/akk-teki-linjaukset-autourheilun-kesan-kilpailutoimintaa-koskien/?fbclid=IwAR3q1xyzOrflQxWjyyK_W0vz_-RoENI3ECRL7bK-NlPhC1KL_uQYCYWm7mI

15
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 sarjasäännöt 2020
« : 12.05.20 - klo: 12.17 »
ja 500 hlö urheilutapahtumiakin saa järjestää. mut joo odotellaan päätöstä....
"50 hengen kokoontumisrajoitusta sovelletaan julkisten kokoontumisten lisäksi (suositukseen perustuvana toimintaohjeena) myös yksityisen ja kolmannen sektorin järjestämissä tilaisuuksissa, kulttuuri-, harraste-, liikunta- ja urheilutapahtumissa sekä uskonnollisissa tilaisuuksissa. Sisätilojen ja alueellisesti rajattujen ulkotilojen, kuten huvipuistojen, eläintarhojen, kirjastojen ja elokuvateattereiden osalta turvallisuus varmistetaan asiakasmäärien rajaamisen, turvaetäisyyksien ja hygieniaohjeistuksen kautta."

https://valtioneuvosto.fi/tietoa-koronaviruksesta/rajoitukset-ja-suositukset

Oli sitten 50 henkeä tai 500 niin turvaetäisyydet ovat aina voimassa. Se tarkoittaa käytännössä 2m välejä ajajakorokkeella ja varikolla.

16
Kyllä on hyvin selkeesti sanottu että erityisjärjestelyin mitä ei vielä ole määritelty. Ja samalla on pääministeri useaan kertaan sanonut että tulemme elämään 2m yhteiskunnassa kunnes tautiin löytyy rokote. Joten yleisössä istutaan joka kolmannella istuimella joka toisella rivillä ja ajajakorokkeella ollaan 2m välein. Tämä siis tämän päivän tieto. Huomenna se voi olla jotain muuta.

17
Näiniinku itse funtsittuna on varmaan turha odottaa SM-arvoisten RC-kisojen alkavan kesällä koska ajajakorokkeille ei mahdu SM-sääntöjen edellyttämää määrää kilpailijoita samaan aikaan jos/kun 2m turvaväli noudatetaan. Finaaleita ei voinee SM-sääntöjen mukaan ajaa 5 kuljettajalla. Kertsiskaboille ei varmaan ole estettä kunhan korokkeella on riittävän väljää.

Kim

18
Kyosho / Vs: Kyoshon maine/laatu
« : 28.04.20 - klo: 12.02 »
Kisa-autoista oikeastaan 1/8 mallit on pysyneet kilpailijoiden mukana varustelussa.
Niin tai siis oikeasti toisin päin. Kilpailijat ovat pikkuhiljaa saanneet kiinni Kyoshoa 1/8 krossipuolella. Kyosho Burns ja Turbo Burns 80/90-luvun taitteesta kun ovat kaikkien sen jälkeen tehtyjen 1/8 krossareiden esikuva. Eikä uusimmatkaan autot kauheesti loppujen lopuksi eroa Turbo Burnsista.

19
Vapaa keskustelu / Vs: rc-vene keskustelu
« : 20.04.20 - klo: 11.11 »
Nämä sinun akut ei valitettavasti käy tähän minun kokoonpanolle, koska tarvitsen 2x4s akut jotka kytken sarjaan -->> Eli siitä tulee yksi 8s lipoakku :azn:
Tuli tuossa yllä kirotusvirhe. Akkuja 4 x 2s = 8s, eli kyllä käy jos haluaa käyvän.

20
Vapaa keskustelu / Vs: rc-vene keskustelu
« : 19.04.20 - klo: 14.45 »
Osta minulta vähän käytetyt LRP 8000 2s akut. Niitä on yhteensä 4 eli saat 2 kpl 4s akkuja niistä. 55e/kpl. Uutena olivat 109e.

https://www.lrp.cc/en/product/p5-hv-tc-stock-spec-graphene-2-8000mah-hardcase-battery-76v-lipo-120c60c-1/

21
On. Ei se pieni pullistelu tee akkua käyttökevlottomaksi. Mutta miksi sun pitää purkaa se täysin tyhjäksi?

22
On ehkä hieman huvittavaa antaa lausuntoa korin merkityksestä koko lajin kannalta samalla kun sanoo ettei stanuvehkeissä olla edes koreja testattu. Oli aika jolloin oli samaa mieltä ettei korilla ole niin suuri merkitys. Se oli ennen kuin paneuduin asiaan ja ennen kuin ajoin viriä. Tänä päivänä viriautoon vaikuttavat tekijät ovat järjestyksessä renkaat, kori ja vasta sen jälkeen auton muu setuppi.

En näe mitään syytä miksei voitais matkia ETS-kisoja sen korin minimipainon suhteen jolloin 0,5mm paperikorit olisi kiellettyjä. Niiden käyttö hyödyntää vain myyjiä.

23
Aikaisemminkin on ajettu TSM sunnuntaina, sillon kun TSS ja C-12 oli lauantaina ja TSP & TSM sunnuntaina niin tuskin siitä jää kiinni.
No näillä tän hetken AKK hyväksymillä SM-säännöillä jää siitä kiinni, ja tuo ei ole ihan sama tilanne koska kukaan ei aja stanua treeninä virille.

24
Mites olis se poro lauantaina jollon rata kaikille väkisin uusi. Virikuskit vois harkita haluaako ennakkotutustua rataan ja viriin sunnuntaina vaikka kolme treenikierrosta tasottamaan tilannetta, jos päivän aikataulu antaa myöten. Virissä olisi kanssa suoraan tehojen vaatima pito-olosuhde sitten aamusta.
Tämä ajatus heitetään aina 2-3 kertaa vuoteen ilmaan, mutta SM-säännöt TSM-luokan osalta ei siihen taivu koska SM-sääntöjen mukaan rata pitää olla uusi kaikille tasapuolisesti kisa-aamuna.

Oishan se kivaa ajaa viriä kunnon pidolla ihan aamusta alkaen mutta toisaalta en innostu ajatuksesta ajaa poroa lauantaina treeninä kun just lopetin poroilun kun se on niin hemmetin tylsää. Jäis sitten varmaan se virikin ajamatta kokonaan.

Kim Elfström

25
Ja mistä autosta nyt puhutaan? Siis krossi vai touring? Niin vähän tietoa nyt tarjolla ettei voi mitään järkevää vastata.

26
Siis euroopan varastostako? Olen aiemmin vain tilannut akkuja kiinan varastosta ja niissä on kestänyt.
Euroopan varastosta on tullut aina 10 päivässä. Ole nyt ihmeessä yheydessä itse Hobbykingiin heti. Onhan se mahdollista etrtä se on vaan jäännyt jumittamaan jonnekin ihan alkuunsa. Paypal on ainakin väärä paikka tehdä se eka yhteydenotto.

27
Paypal ei ota mitään valituksia vastaan ellet ole ensin valittanut itse myyjälle. Ja jos ei seurantaa niin ei mene Paypal valitus läpi. Kokemusta on.

28
Kehtaisitko laittaa kuvan renkaista? Nii oliks ne ihan uudet?
Ihan uudet avaamattomassa pussissa. Parhaat pito/kestosuhteen omaavat turistirenkaat tällä hetkellä. Näillä ajaa virimotilla 30 akullista ja poromotilla lähemmäs 50 akullista. 20e/4 rengasta. Hinta kaupassa 28e.

https://drive.google.com/file/d/1a71nne4xhsSnaq7K5ZLTRwGVx0UGVbAC/view?usp=sharing

Kim

29
Niitä renkaita tarjosin sulle tekstarilla kun olit niitä vailla mutta ei ole kuulunut mitään.

30
Oikea vastaus riippuu tietty eniten moottorista ja sitten myös ajotyylistä. Stanumoottorilla (21.5T) saa varmaan tosi löysällä ollakin kun poromoottorillakin (13.5T) voi olla aika löllöt. Mutta virimotti (4.5-5.5) vaatii kyllä sen että ne soi. Muuten alkaa luistaa ja hampaat pyöristyy ja alkaa luistaa vielä enemmän. Etuhihna menee jarrutuksesta ja takahihna kaasusta virissä. Se että ohjeissa on että epäkesko laitetaan keskelle säätöaluetta ei mun kokemuksen mukaan kerro oikeasta kireydestä. Sitä paitsi ne löystyy pikkasen uutena. Sitä säätöaluetta on olemassa sen takia että sitä voi ja saa käyttää tarvittaessa. Laita vaikka video ja painele hihnoja heti ison hammas pyörän vierestä niin voi ehkä jotenkin arvioida.

Sitten kun alusta menee banaanille niin tiedät että olet laittanut liian kireälle :)

Kim

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 12