Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Tonol

Sivuja: [1] 2
1
Oman koneen speksit

Microsoft Windows 8 64-bit
Intel Core i7 @ 3.40GHz Ivy Bridge 22nm technology
16,0Gt Dual-Channel DDR3 @ 819MHz (11-11-11-28)
ASUSTeK CM6870 (LGA1155)
Palit nVidia GeForce GTX 660 Ti JetStream
1Tb 7200rpm

2
Nyt kaivattais apua!

Emachinessin läppäriä tänään uudelleen asentelin, kun poltin ohjeiden mukaan
palautuslevyt valmiiksi. 2/3 levystä asenteli kuten piti, mutta kolmas ei, 40min
odotin, eikä prosentiakaan tehnyt, vaikka polttaessa sano asentaneensa kaiken.
Levyt 1 ja 2 meni molemmat 15min+15 periaatteella valmiiksi, kolmas ei koskaan..

Otin sit levyn pois ja starttasin alusta, mutta nyt kone ei enää käynnistä palautuslevyä?
Mikähän mahtaa vaivata, miten saan koneen asentamaan tuon uudelleen.

Kone sanoo, että laita winukan asennuslevy asemaan, starttaa ja valitse kieli.
Muuten joo, mutta tohon se ei koskaan mene  :embarrassed:

Apuva, tietävämmät mikä mättää?

Ekana biossista boot device sille levyasemalle.
Ja toiseksi voit katsoa löytyykö biossista SATA Native Mode, jos löytyy niin pois käytöstä.

3
Koitappas etsiä jos löytyisi recovery tiedosto. Loikkaa takaisin siihen palautus pisteeseen jonka se loi windowsin asennuksen yhteudessä.

4
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 30.04.13 - klo: 09.29 »
Leikitään leikitään, sitä vartenhan ne on hommattu eikä vaan hyllyn koristeeksi. Enkä kyllä henk. koht. edes kelpuuttaisi "monsteria" jossa on alkeellinen ja erittäin huonosti toimiva jousitus, että sikäli mikäli ajan enemmän ku mielelläni Savagella  :grin:

Ja tosiaan otti se korikin vähän siipeensä  :undecided:


5
Oon todennu toimivaksi vaihtoehdoksi sen, että laita ylä ja ala neula aivan siihen kannan tasolle, eli kun sormella koitat niin ei ole upoksissa eikä tuu ylikään..
Omasta mielestä helpoin lähtökohta säätämiselle. Taisin nähdä jopa jollain HPI:n omalla dvd:llä nähdä tuon saman vinkin.

6
Nitro Savage suurinpiirtein 45-50 km/h, mutta kiihtyy, keulii ja sutii senki edestä  :tongue:

7
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 28.04.13 - klo: 11.26 »
Kyllä se Savage on kauneimmillaan kunnon rallin jälkeen, eli he*vetin likasena  :cool:
Tankki ei ole halki vaikka siinä teippiä onkin, estää vaan muovitankin tärräämisen runkoa vasten.

8
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 25.04.13 - klo: 22.15 »
Vaatimattomasti sanottuna "vähän" elämää nähnyt Savage 25 joka pitkän ja tuskaisen alkukevään jälkeen näyttää toimivan ja kestävän jos jonkinmoista hyppyä.

9
Vapaa keskustelu / Vs: Suuri kännykkä keskustelu!
« : 11.04.13 - klo: 21.07 »
Itellä ei ollut ainakaan mitään ongelmia siirtya HTC Desirestä Nokia lumia 800:seen. Kyl siinä pari päivää meni tottua winphoneen mutta ei sentäs viikkoja
Ja mitä tuohon käyttikseen tulee, ni oon ollu enemmän ku tyytyväinen, varsinki ku koneellaki käytän win8

10
Nonni, eilen meni tankillisen jälkeen diffi ja tänään jälleen pääsi tankillisen kunnes spurrista löyty kalju kohta

E: Nuon vaan se metallikin antautuu Savagen lähes yliluonnollisten voimien edessä

11
Joo elikkäs näin se savagen diffi antautu... Vahvaa jaappaanialaista terästä!!

12
Yleinen keskustelu / Vs: Servot
« : 04.04.13 - klo: 21.24 »
No hintaansa nähden noi on ainakin kokeilemisen arvosia...
Toi Futaban s3003 jää selvästi tehottomaksi tuossa savagessa...

13
10min ajon jälkee savagesta antautu taka diffi...

14
Yleinen keskustelu / Vs: Servot
« : 03.04.13 - klo: 16.18 »
Joo elikkäs onko kellään kokemusta ko. servosta

Digital MG995 2BB Torque Servo Metal Gear

Power Supply: Through External Adapter.
 Stable and Shock Proof
 Connector Wire Length 300mm
 Operating Speed : 0.17sec / 60 degrees (4.8V no load)
 Operating Speed : 0.13sec / 60 degrees (6.0V no load)
 Stall torque: 9kg/cm(4.8V),12kg/cm(6V)
 Operation Voltage: 4.8 - 7.2Volts
 Gear Type: All Metal Gears
 Original box: NO
 Color: Black
 Item size: 40 * 19 * 43mm
 Servo weight: 55g
 Net weight: 66g (with accessories)
 Package weight: 75g

Tuli ihan heräte ostoksena hommattua kun Ebaysta sai 10 eurolla 2kpl noita servoja...

Varmasti parempia ku savagen alkuperäiset Futaba s3003 servot?

Ainakin fyysinen koko on muutamia millejä isompi ku nuo alkuperäis servot, mutta ei kai se haittaa...

15
Yleinen keskustelu / Vs: Projektit ja keskustelua
« : 03.04.13 - klo: 00.15 »
Juu elikkäis olis tarkotus alottaa bensa projekti ja näillä näkymin olis tarkotus koittaa väkertää tollasen 50cc minimoton moottorin ympärille sitten neljä pyörää. Kuitenki uus minimoton moottori maksaa vain 120e http://www.menopelimarket.fi/Moottori-50cc-minicrossi...

Aika suureltahan toi vaikuttaa, mutta voihan autostakin tehdä suuren :)

Sellanen vaan askarruttaa, kun tuolla laitteella painoa tulee olemaan niin onko painavissa autoissa normaalisti käytetty ihan normaalia servo ohjausta? Vai onko joku toinen kikka ohjaukseen? Tarkotan lähinnä 1/5 bensa autoja joilla on painoa...

16
Polttisautot / Vs: Polttoaineista?
« : 02.04.13 - klo: 23.18 »
Nyt kun polttoaineista on kyse niin olis muutama asia:

- Mitä eroa käytännössä on käyttää <20% polttoainetta isoissa moottoreissa johon suositellaan 25% polttoainetta?

- Minkälaisia oireiluja huomaa jos polttoaine on liian vanhaa/väärin säilytettyä?

- Voiko tulpalla vaikuttaa käytettävän polttoaineen toimimiseen? Esim: iso moottori ja 16% polttoaine?

Oma ongelma kun on sellanen, että auto pelaa täysin moitteettomasti paitsi silloin kun kiihdyttää kaasu pohjassa ja nopeaa päästää kaasun pois ni sammuu. Moottori on nitro star s.25 ja polttoaine on luultavasti ikivanhaa jossa merkintä "12/20%"

17
Vapaa keskustelu / Vs: Forza Horizon
« : 01.04.13 - klo: 19.42 »
Lähinnä siten vertasin, että kun oikeella autolla ajelee tuola kaupungissa niin ei sielä törmää täyteen buukattuihin katsomoihin joissa ihmiset huutaa ja hurraa kaikille ohimeneville autoille.

18
Vapaa keskustelu / Vs: Forza Horizon
« : 01.04.13 - klo: 13.15 »
Ite en oikeen tykkää pelin visualisoinnista. Ajo fysiikat on aika lähellä, ellei yhtä hyvät kuin Forza nelosessa ja iRacingissa... itellä on tuo Fanatec CSR setti
Häirittee vaan ne ihmeelliset ja typerästi sijoitetut katsomot sielä "vapaassa" maailmassa

19
Vapaa keskustelu / Vs: itse tehty ilmatyyny alus
« : 01.04.13 - klo: 13.11 »
ihan mielenkiinnosta kysyn, että kuinka meinaat ne itse tyynyt toteuttaa?

20
Noi paukut kiellettiin jo viimevuonna. Tosin käytettiin siihen aikaan vaan siihen, että saataisiin pakokaasuja virtaamaan diffuusorille, ja tokkopa turbo aikana tuohonkaan mitään muutosta tule...

Ja niinki oudolta ku paukun käytttäminen vaparissa kuulostaa, mutta tottahan seki on... Kaikki jotka on 2009-2011 aikoihin ollut paikanpäällä seuraamassa kisoja ovat varmasti huomanneet tämän
How the Formula 1 Blown Exhausts Sound Like - F1 2011

21
HPI / Vs: HPI D812
« : 25.03.13 - klo: 07.58 »
Ei ole kokemusta enkä ole ennen kuullutkaan moisesta autosta, mutta vähän ku otti selvää ni meni ehdottomasti hankinta listalle!

22
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 20.03.13 - klo: 16.11 »
Tuli avattua savagen vaihdelaatikko, putsattua se ja pisteenä iin päälle pakkimoduulista vanha hiekkavaseliini seokset veks ja uudet tilalle. Loppu kaikki ylimääränen ääntäminen

23
No nykyisellähän säännöllä jokaista autoa kohden on 8 moottoria kautta kohden ja käsittääkseni vielä täysin vapaasti vaihdeltavissa, vaikka kesken viikonlopun. 8 moottorin kiintiön ylittävistä moottoreista sitten rangaistaan.

Mutta pointti tuossa turbo hommassa oli se, että ensi vuoden autot ei ole mitään turbohirmuja toisin kuin jotkut odottavat älytöntä suihketta, pauketta, koripallon kokosia ahtimia ja 5 kilon ahtoja, tokihan niissä täytyy pakopesä olla suhteessa suurempi ettei pakopaineet nouse kovilla kierroksilla. Itse kuitenkin väittäisin, että kompura puoli noissa ahtimissa on paljon odotettua pienempi.
Ei tosin painon takia koska keraamisiahan ne on mutta nykyisellähän autolla ei juurikaan ole tilaa laajentaa moottoritilaa mihinkään suuntaan.

24
No nykytekniikalla vois päästä noilla V6 moottoreilla vapareinakin lähelle tuota n.800hv mitä noissa nyt sitte tulee olemaankaan.

Ja kyllä kaikki vähäänkään autojen kanssa tekemisissä olleet sen tietää, että turbon hyötysuhde on oikein ääritapauksissa reilusti yli 100%.
Ja F1 autoista kun on kyse niin nyky tekniikalla ei olis pienintäkään ongelmaa päästä samoihin tehoihin kuin -80 luvun pienemmillä turbokoneilla. Kuitenkin tehot jäävät noissa ensi vuoden autoissa sinne 700-900 hevosvoiman paikkeille.

Mutta näihin kaikkiin kysymyksiin saadaan vastauksia tän vuoden aikana :)


25
Vapaa keskustelu / Vs: Mikä on suosikki pelisi?
« : 20.03.13 - klo: 00.29 »
Ehdoton suosikki peli on jo pidemmän aikaa ollut tämä Arma II Operation Arrowheadin DayZ modi, joka on siis tämä zombie survival peli.

26
Harrastushan tämäkin, ei ehkä yhtä suosittu ku jääkiekko tjsp.
Empä ole ite juurikaan välittänyt jos jollakin on joskus ollu jotain pätevää mussuttamista ko. harrastuksesta.

27
Mylly varmast kierttä sen +150000 rpm ens kaudelki, joten aika imelä voi se melu olla.. :tongue:

Itse asiassa nuo 2014 vuoden moottorit on rajoitettu tuohon 15000Rpm

Ja kyllä musta tuntuu, että videon äänet ei kovinkaan kaukana totuudesta ole.  Tosin ilman tota älytöntä suhinaa ja pihinää.

ja mitä tuohon turbon kokoon tulee nii veikkaampa ettei se mikään älytön ole. Kuitenki kyse F1 autosta jossa pieni ja kevyt on kaunista kunhan se vaan on sielä. Eikä noissa moottoreissa ole turbolla niitä tehoja haettu niinkään vaan enempi taloudellisuutta.

28
Yleinen keskustelu / Vs: rc moottorin valmistus
« : 17.03.13 - klo: 11.25 »
Ite en ole omaa moottoria rakentanu mutta suosittelisin ekan moottorin rakentamista toleransseilla Suzuki PV / pappa tunturi

Ei tarvisi vaivata päätä kanavien muodoilla yms yms. Koneen saat käymään vaikka poraisit kanavat porakoneella.

Ensimmäisen toimivan koneen jälkeen on helpompi alkaa miettiä että missä voisi parantaa jne jne.

E: En väitä sen olevan helppoa tai yksinkertaista, mutta ei kannata asettaa rimaa liian korkealle, itse tehty toimiva moottori on jo saavutus sinänsä.


29
HPI / HPI vaihdelaatikot.
« : 14.03.13 - klo: 15.07 »
En löytänyt aihetta jota olisin voinut lainata, joten tein uuden.

Elikkäs, auto on HPI Savage 25 ja sanotaanko että tuli ostettua sika säkissä. Paljon on vikaa, mutta päällimmäinen huolenaihe on vaihdelaatikko (2 vaihteinen)

Pyörittäessä spur gearia, vaihdelaatikosta kuuluu ikävää rutintaa (ei kuitenkaa vastusta tai töki)

Joten kysynki kokemusta omaavilta että onko noissa vaihdelaatikoissa jotain tiettyä osaa joka kuluu muita enemmän/nopeammin ja joka olisi syytä heti tarkistaa jos ja kun alkaa kuulumaan ylimääräisiä ääniä?

30
Yleinen keskustelu / Vs: rc moottorin valmistus
« : 14.03.13 - klo: 15.02 »
Mihin tarvit piirrustuksia ku täysin omavalmisteisessa koneessahan on suurinpiirtein vai mielikuvitus rajana ;)

Sivuja: [1] 2