VIHTI miniland

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Mölli

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 28
1
Olisiko "mestareilla" mahdollisuutta linjata about pidotusaikoja ja eturenkaiden osalta myös pidotusleveyttä, niin pääsisi oikealle hehtaarille heti alusta alkaen?

2
Tulokset / Vs: Tulokset: Yacco 12th Scale Race
« : 02.03.20 - klo: 21.44 »
Kiitos kilpailusta!
Kisa oli todella hyvin järjestetty ilman turhaa pilkunviilausta. Rataprofiili oli mukava ja kumminkin todella hankala. Tulen varmasti uudelleen mikäli tälläinen kilpailu vielä järjestetään tai vaikka 12 tourin kilpailu vastaavasti.

Kuun lopussa on Reiskakisa tulossa.

3
Liitteet "pedareiksi", niin aukeavat ns. normisti.

4
Mikä harjaton olisi mielestänne lähimpänä tätä vakio konetta?
21.5t?
Rekkaa kovasti tekisi mieli,pääsin yhtä stokki-rekkaa kokeilemaan ja kipinäähän siitä perinteisesti tuli.
Tua säännöt mielestäni ok,mutta 2 luokkaa on aika raakaa mielestäni koska vakiollakin ainakin sisäradalla vauhti oli hyvä ja tekee kisaamisesta tarkempaa.

GT2000-luokan nelkuissa sallittu 21.5t toisi synergiaa sähköjen suhteen ja joustavasti ajatellen jopa mahdollisuuden ajaa samalla kalustolla kahta luokkaa.

5
Olisko "yleisesti saatavilla" sama kuin kaupasta?

Niinpä.  :grin: Olen huomannut, että olen ostanut ja ajanut myös muillakin kuin virallisilla kisarenkailla esim. huvikseni ja edullisemmin.

6
Sulkaa tulee hattuun vasta kun kumeja on yleisesti saatavilla.

7
..." Make 12th scale great again-"   OIKEATA MEININKIÄ..
Ensin Jumala loi 1/8 Nitro rata kasin, sitten ajatteli että talveksi olisi kiva olla kanssa jotakin kivaa...
tuli 12 mattokiila.. loppu on turhaa leluilua...kaikenmaailman pomppuautoja jne...

Ja tämä kommentti kannustaa esim erityisesti pomppuluokkien kuskeja siirtymään matolle?
JOKAISELLA on oikeus omaan mielipiteeseensä, kuten myös sen sisältöön. ei kaikella mitä kirjoitan
ole mitään"tarkoitusta tai kannustusta" .jos tähän sanoisin sen mitä ajateltiin silloin kun olin nykyharrastajien iässä : KAIKKI JOTKA EIVÄT SAA RC LENNOKKIA PYSYMÄÄN ILMASSA, HARRASTAVAT AUTOJA TAI VENEITÄ

Niin ja minun mielipiteeni on, että jos haluaa promota jotain itselle mieluista luokkaa tai luokkia, niin lähtökohtaisesti ei ole järkevää ilmaista toistuvasti aliarvostusta muita luokkia ajavia kohtaan. 

8
Eilen oli Ilveshaku-circuitilla paljon virikuskeja ja hitaampia kuskeja. Otettiin ajovuorot käyttöön niin että viri lähtee tasalta ja puolelta. Muut lähtee varttia yli ja varttia vaille. Meidän mielestä tämä oli hyvä. Mennään näillä jatkossakin, aina kun on reilummin porukkaa paikalla. Periaate on että jos yksikin kuski haluaa että ajovuoroja noudatetaan niin ne otetaan heti käyttöön. Jos tähän halutaan muutoksia, esim. kolme nopeusryhmää niin tehdään uusi kello tarvittaessa.

joo vähän ihmeteltiin lauantaina että miten hommat eteni mutta jotkut ei kyllä noudattanu sääntöjä siellä virit ajo hitaitten vuorolla ja hitaat virien vuorolla vähän sekavaa toimintaa

Yleensä siellä on kourallinen selkeästi nopeaa kuskia jotka käyvät vetämässä nopealla vuorolla oman vetonsa ja usein ryhmänä. Pienellä pelisilmällä sinne vuorojen väliin mahtuu kyllä ajamaan esim radan ollessa selkeästi tyhjänä tietenkin kunnioittaen omalle ajovuorolle mahdollisesti tulevia kuskeja.

9
..." Make 12th scale great again-"   OIKEATA MEININKIÄ..
Ensin Jumala loi 1/8 Nitro rata kasin, sitten ajatteli että talveksi olisi kiva olla kanssa jotakin kivaa...
tuli 12 mattokiila.. loppu on turhaa leluilua...kaikenmaailman pomppuautoja jne...

Ja tämä kommentti kannustaa esim erityisesti pomppuluokkien kuskeja siirtymään matolle?

10
Kaivoin tämän vanhan topikin esiin, jos joku 1/12 kuskeista pystyisi tekemään pienen opastuksen lajin aloitukseen.
Olisi varmaan helpompi saada lisää kukeja lajin pariin, jos vaikka listaisi perusasioita hommasta.
Itselle suurin mysteeri on tässä hommassa on renkaat, jotka on ilmeisen tärkeässä osassa tässä luokassa.
Mistä renkaita saa, renkaiden seokset, sorvaamiset ja kaikki häslääminen niiden kanssa vaikuttaa sivusta seuranneena hyvin monimutkaiselta touhulta. Mutta onko se oikeasti?
Toivottavasti myös muut tästä hommasta kiinnostuneet saisi apua tämän topikin kautta.

Hyppäsin muutama viikko sitten mukaan tähän foumimaailmaan, lähinnä GT-12:n osalta. Startti on ollut oikeinkin helppoa. Useat tämän keskustelun kommentoijat ajavat/kisaavat sellaisella tasolla, että kommentit eivät hifiydessään välttämättä rohkaise kovinkaan tehokkaasti uusia kuljettajia mukaan.

Tässä muutamia ajatuksia ja toteutuksia aiheeseen liittyen:

Auto löytyi käytettynä tältä palstalta, uusia löytyy kauppiailta.

Hinnaltaan aloittelijaystävällistä oikeaa 1s-noparia ei tahdo ns. laatumerkeiltä oikein löytyä. Kiinankunkulta löytyy jos löytyy. Ei huvittanut kuitenkaan sijoittaa erikoisnopariin.  Hankin kotimaiselta kauppiaalta alle 30 € Hobbywingin boosterin, jolla vastarille ja servolle saadaan 1s-akulta niiden tarvitsema korkeampi jännite. Käytettävissä ollut HW 2.1 2s klooninopari ei kuitenkaan suostunut toimimaan 1s jännitteellä. Hankin tilalle kotimaiselta kauppiaalta alle 60 €:n  HW XR10 Justock 60A 2s-noparin jolla homma lähti toimimaan. Harrastajien pakkien pohjilta löytyy todennäköisesti nopareita jotka voi valjastaa myös mattopuolelle.

2s sähköillä ja 17.5 tai 13.5 koneella voi hyvin myös ajella jos ei kisoissa meinaa käydä.

Akut maksavat alkaen n. 40 €.

Pikkuservo löytyi Hakkilan kauppiaalta, samoin GT-12 renkaat ja pitoaine. Muitakin ostopaikkoja löytyy.

Rengassorvi löytyi Hakkilasta pienen kyselyn jälkeen ja käyttökoulutus samasta pöydästä. About sopiva rengaskoko oli selvitetty etukäteen.

Pidotus 20/10 min tai jotain sinne päin on toiminut hyvin omiin tarpeisiin.

Samoilla renkailla on voinut hyvin ajaa koko session jos ei ole huvittanut vaihdella niitä.

Hakkilassa on pystynyt ajamaan hyvin samalla matolla turistiautojen kanssa ilman ajokelvottomuusoireita.

Auton mekkaaminen on ollut lähinnä sitä, että tarkastaa, että kaikki liikkuvaksi tarkoitetut osat liikkuvat ja kiinni tarkoitetut osat ovat kiinni.

Edit: Ohjaimen curve ja dual rate asetuksilla saa auton reagointia vaimennettua helposti omille käsille sopivaksi.

Rohkeasti vaan mukaan.



11
Team Associated / Vs: RC10SC6.1
« : 04.12.19 - klo: 14.25 »
Kuuladiffi on oikea vaihtoehto liukkaille radoille. Noi jotka ratasdiffistä höyryää ei osaa säätä kuuladiffiä oikein! :wink:

Tai huvita etsiä rasvapalloja lattialta.

12
Team Associated / Vs: RC10SC6.1
« : 03.12.19 - klo: 20.18 »
Laita pakettisetup (pl kuuladiffi) ja sitten nykimään esim Vaasan radalla takavetovelhojen hihasta.

13
Jos kombo olisi "sattumalta" sama kuin minipuolella, niin olisi vielä vähemmän kynnystä hyppiä luokasta toiseen.

14
Huomenna tass ajetaan Hakkilassa!
Svorpion ja Javelin putkirungot testissä  :cool:

Näistä ajoista voisi huudella myös kerhon FB:n puolella, niin viesti tavoittaisi laajemman yleisön.

15
Tulokset / Tulokset: SC WINTERCUP V VANTAA 16.3.2019
« : 16.03.19 - klo: 21.00 »
Kiitokset kilpailijoille ja kerhoaktiiveille kisasta.

Kilpailun tulokset:

2WD: https://urly.fi/1b8b
4WD: https://urly.fi/1b8e

Samalla saatiin sarja päätökseen: http://finrc.com/tulospalvelu/scwintercup/2018-2019

Kiitokset Aspisen Jannelle sarjapisteiden ylläpidosta.

16
Erälistoja ja aikatauluja ei löydy linkin takaa..

Kilpailu on jo imaistu ajanottokoneelle.

Klo 8 aukeaa ovet. Klo 10 starttaa eka ohjattu treenikierros. Erälistat menevät uusiksi treenikierrosten pohjalta, joten niillä ei ole tässä vaiheessa kovin suurta merkitystä.

18
Arttu ja Jari saavat kisanumerot paikan päällä.

20
Kilpailijoiden kanava / Vs: Kerhokilpailu formaatit
« : 12.02.19 - klo: 14.55 »
Pitääkö kuskit jakaa kolmeen karkeaan ryhmään :)
Höntsäilijät
Harrastelijat/satunnaiset kisaajat
Kilpailijat

Jokainen ryhmä tarvitsee omanlaisiaan tapahtumia.
Itse haluaisin ajaa niitä perinteisiä 5min eriä, mutta ilman usean tunnin alkuerä rypistyksiä.

Salliiko ajanottosofta ajaa kisan useammalla kuin yhdellä säännöllä?

21
Kilpailijoiden kanava / Vs: Kerhokilpailu formaatit
« : 11.02.19 - klo: 18.46 »
Burtsin kommenttiin oma viisisenttinen. Mielestäni parhaat oman tasoiset kisat ovat olleet juurikin ne missä on mukana myös ne kovimmat kuskit ja sitä myötä yleensä myös suuri joukko tavallisia kuolevaisia. Kun massaa on niin alemmatkin finaalit ovat yleensä todella tasaisia. Samaa mieltä, että 7 tuntia jauhamista ennen finaaleja on useimmille turhaa. Samat naamat ovat yleensä lauteilla samaan aikaan koko päivän.

22
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 Kaudella 2019
« : 14.12.18 - klo: 14.33 »
YT rengas muuten paitsi pitkässä finussa vapaa?

23
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 Kaudella 2019
« : 27.11.18 - klo: 09.00 »
Suoraan sanottuna täysin höpöhöpöä.

Toki jos ei vaan halua uskoa kokeneempia niin sitten niitä renkaita testaillaan ja suditellaan sinnetänne eikä homma oikein ota kulkeakseen.

Kysykääs Laurilta monellako eri renkaalla ajoi koko kautena.
Montaako testas aivan turhaan.

Suurin osa porukasta ei hyödy tuon taivaallista renkaiden testaamisesta.
He hyötyvät kysymällä lähimmältä kauppiaalta, ajamalla renkaalla mikä käteen lyödään ja keskittymällä nimenomaan treenaamiseen.

Enemmän ajavat, kokeneemmat jne kyllä testaa ne renkaat teidänkin puolesta.


Niin, siinä kakkoslausessa ne rengaskulut juurikin on.

24
Kilpailijoiden kanava / Vs: Winter Jumps 2018-2019
« : 26.11.18 - klo: 14.51 »

Wj kisoissa taitaa nykyisin olla käytössä eräkohtaiset numerot....

Mutta kisoihin ilmoittautuminen ja uskoaksen renkaiden katsastus hoidetaan kai yhä sarjan kuljettaja- id-numerolla.


Näin tehtiin ainakin "hesassa".

25
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 Kaudella 2019
« : 26.11.18 - klo: 14.45 »
RC-faijojen rahoja säästyy kun ei tarvitse testata kaikkia kuvioita ja seoksia jokaisella radalla koska menestyäkseen on niin tehtävä.

26
Säännöistä kysymys:

"Etu- ja takapuskuri on oltava paikallaan."

Saako takapuskuri olla korin sisäpuolella piilossa jos se sinne koria venyttämättä mahtuu? Tarvikekorin takapää siis on niin tilava, että koko puskuri mahtuu korin alle koria leikkaamatta.

Jos puskurit ovat paikoillaan, niin auto on sääntöjen mukainen. Ei ole tarpeen yleensä ihmetellä sääntöjen kanssa jos kalusto on ns kaupasta hankittu.

27
RC-kerhot ja -radat / Vs: TUA Areena Turku
« : 18.10.18 - klo: 18.57 »
Ensin pesty tolulla,,, sit pidotettu veden ja halpisColan sekotuksel

Kiero suunnitelma. Nyt hesalaiset laiskiaiset joutuvat tulemaan treenaamaan sen sijaan, että luottaisivat vanhoihin setuppeihin.😄

28
RC-kerhot ja -radat / Vs: TUA Areena Turku
« : 17.10.18 - klo: 21.10 »
Talvikauden ensimmäisissä kerhokisoissa otettiin tuntumaa areenan uuteen pitoon :) Kiitos koko porukalle mukavista kisoista! Lauantaina vuorossa ministerit ja rekat!

https://youtu.be/bz6xmJDQvpI

Mitäs sinne pintaan on hierottu?

29
Olli Palonen SC-2 #69 mielellään tarrojen säästämiseksi.

30
Eiköhän kun ainakin eilen päivällä oli huippukunnossa.


Vähän samalainen kuin olisi ollut niille jotka jättivät tulematta PM-kisoihin vaikka ilmoittautuivat?

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 28