Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Omenanraato

Sivuja: [1] 2 3
1
Traxxas / TRX-4 Scale and Trail Crawler
« : 05.06.18 - klo: 19.27 »
Kuinkas tuossa defenderi korissa on nuo likasiivet ja levikkeet toteutettu, kun ovat rungossa kiinni. Taktikal unitissahan ne on kaikki korissa kiinni ja levikkeetkin on ruuvattu likasiipiin. Tätä siksi kyselin kun pitäs fiksumpi kori rakennella.

Toisena kuinkas tuota akseliväliä muutetaan? Ilmeisesti on ihan ominaisuus muttei äkkiseltään mistään löytynyt miten se tehdään.
Defenderissä lokasuojat on kiinni kopassa ja Broncossa on kiinni rungossa.

Broncossa on myös lyhyempi akseliväli johon saa moninverroin helpommin muokattua muita koreja päälle.

2
Traxxas / TRX-4 Scale and Trail Crawler
« : 12.05.18 - klo: 12.43 »
Mulla meni se orkkis servo silleen, että vaihdoin rattaat, toimi pari päivää ongelmitta, sit meni taas. Vaihdoin rattaat uusiksi ja kun pistin virrat ilman kuormaa, niin veti itsekseen rattaat sileäksi ja pyöri täysin ympäri sen jälkeen.

3
Traxxas / TRX-4 Scale and Trail Crawler
« : 12.05.18 - klo: 09.04 »
Ei ole itsellä ollu ongelmia vakioilla. Aikanaan ostin vielä yhden varallekkin, mutta enpä ole tarvinnu. Servo saverin pitäs kyllä tehokkaasti suojata noita rattaita...?
Oletan, että olet manuaalin mukaan säätänyt saverit kohdilleen?
Juu kyllä ne samalla tavalla oli kun ohjeessakin.

Vakio servot defessä pitää vaihteiston ja takalukon osalta jo pahaa ääntä.
Bronco pitää vielä pahempaa ja takaservo tosiaan kahdesti mennyt.

Siksi metallirattaisia meinasin pistääkin, mutta ei noita uskalla käyttää missää vekottimessa.

4
Traxxas / TRX-4 Scale and Trail Crawler
« : 10.05.18 - klo: 17.47 »
Pistän tän saman tännekin. Meni Broncosta servon rattaat ja uusin ne, nekin meni kun olikin servossa itsessään vikaa.

Useammassa paikassa suositeltiin Hobbykingin servoja..en suosittele, tuli kalliiksi.
Kopioin keskustelun ja vastaukseni suoraan rc offin puolelta:


Lainaus
Tällasia servoja tilasin pari, RCC:llä sanovat että ovat täysin spekseiltään korvaavat servot TRX versioihin nähden:
https://hobbyking.com/en_us/bms-373mg-micro-servo-metal-gear-1-6kg-13sec-11-4g.html

Jos oikeen luin jostain, niin servo saverin irrotus saattaa rikkoa hampaat, et kandee varovasti ruuvailla ja irrottaa ne muovirattaista.
Lainaus
Ostin kaksi tälläistä vara-osiksi, kun yksi vakio diffilukkoservo hajosi. Eilen sain uuden radion käsiin kokeilin laittaa servot paikoilleen. Molemmat servot paloivat, aluksi toimi, sitten ruuvaus lopullisesti paikoilleen, testaus ja ei toimi. Vähän aikaa yritin ja kokeilin eri kanavia ja savut ulos. Kahdesta eri servosta. Todella huonoa tuuria, tai sitten servot ovat huonoja. Noparissa oli 6v jännite vastarille.
Mä pistin tänään kiinni. Ensin toimi ja paikalleen laittamisen jälkeen ei. Jostain oudosta syystä ruuvien kiristys sai molemmat servot mykäksi. Löysäsin ja sit toimi, pieni kiristys ja alkoi heti takkuamaan liike ja kunnolla kiinni niin ei liiku mihinkään.
Noi on aavistuksen orkkiksia pienempiä vieläpä. Eli on väljä siihen telineeseen. Kädessä vaikka painoin mistä ni aina toimi hyvin.

Lopulta pistin kumitollot väliin ja kiristin hellästi, mutta jämäkästi sillä ja kummankin lukon servot toimi ongelmitta. Joskin huomasin lukkojen ollessa päällä, että servot piti virtaa päällä tovin ja sit katkaisi ne. Ajattelin et kaikki ok, lähin pihalle testaa ilman koppaa.

10min ajoa, kaikki toimii hienosti. Sit ihan hento kaasun painallus ja auto jämähtää paikalleen ja noparin/vastarin valot pimeänä.
Yritin virtoja takaisin, kaikki ok. Tosin toinen hobbykingin servoista mykkä ja haisi todella pahalta, joten nopeasti virrat pois ja sisälle.

Otin hobbykingin servot irti vastarista ja pistin akun kiinni. Välittömästi tuli vastariin valo, vaikka en noparista kytkenyt virtoja.
Nopariin virrat ja vilkutti ylikuumentumista. Odottelin hyvän tovin ja uusiksi. Sen jälkeen olikin ilmoitus, että akun jännite on alhainen, vaikka pisti uuden akun kiinni. Edelleen vastarille tuli virrat välittömästi.
Sain siinä moodissa kuitenkin testattua et kaikki muut sähköt toimii.

Eli hobbykingin servo veti itsensä niin pahasti oikosulkuun, että se käräytti jotain trx4:n noparista.
Loppuja en todellakaan autooni pistä, enkä uskalla moisia enää ostella.
Jouduin tilaamaan aivan jäätävän kalliin uuden noparin, parit orkkis muovi servot ja muutamat vararattaat. On muuten kallista kokeilua pari viikkoa vanhaan autoon kun koittelee tollasia servoja..Huoh.

Onko jollain ihan oikeasti useammasta metalliratas servosta hyviä kokemuksia trx4:n sub-servoina?

5
Traxxas / TRX-4 Scale and Trail Crawler
« : 19.04.18 - klo: 11.58 »
Njoo... ihan oikeinhan tuo käyttäytyy tavallaan... Laskeppa itte... : 1:1 vehkeissä suositeltu perävaunun aisapaino vetokoukulle on 70kg. Tuollanen yhdistelmä vois in RL painaa n. 2500kg, josta siis 70kg sais tulla vetokoukulle.
Tuossa sen verran pielessä kärrin painojakauma, että todellisuudessa vastaisi varmaan 1000kg aisapainoa.
Laitappa 1:1 henkilöautoon kärry siten, että vetokoukkuun kohdistuu 1000kg kuorma niin näyttää paitsi hassulta, niin myös juurikin tuolta.
Eli, modaa kärryä siten, että suhteellinen kuorma trx-4:lle on sama kun 1:1 kamppeissa 70kg/2500kg niin jopas alkaa toimia ja näyttää ”scale” -meiningille :cool:
Eli jos tuo auto+kärry painaa esim. 3kg, niin vetokoukulle saisi tulla 84g paino.
Käänsin Wraithin toisinpäin ja laitoin akun tuulilasin eteen, mihin sen tulen siirtämään myöhemmin jokatapauksessa. Lisäksi pistin kärryn takaosaan vanhoja auton rengaspainoja. Nyt kärryn akselit pitää jo kärryn lähes suorassa ja enää ei auto kulje keula pystyssä.

Mutta isompi ongelma on noi halpis renkaat, jotka tuli vanteiden mukana.
Eli ne taittuu ihan alle ja on aivan vetkulia.
Jo pelkästään tasaisella yksin ajaessa ne vääntyy alle, saati kivikossa. Mutta kun kärryn pistää perään, on ihan mahdoton:
https://youtu.be/Wqjcp8HKI1Q
Onko olemassa kovempaa foamia, vai vaatiiko vain paremmat renkaat? Nuo olis muuten hyvät, kun on matalammat ja kapeammat, kuin orginaalit.

Toinen ongelma tuli myös roiskeläpistä, kivikoissa ei voi pakittaa kun menee pyörien alle. 😃


Edit: no juu, foameja on miljoona näköjään, eikä ainakaan noi suomikaupat kerro niistä näköjään yhtään mitään. Sit löytyy ulkomailta sellasia missä on kolmea kerrosta jne. Ei meikä kyl ymmärrä noiden pääl yhtään. Tähän asti aina ollu liimatut vakiot aina vaa alla. Ei pitäis lähtee osastolle mistä ei tajua yhtään mitää. 😂

6
Traxxas / Vs: TRX-4 Scale and Trail Crawler
« : 18.04.18 - klo: 21.15 »
näinhän se on, veilä kun akselit on kärryssä liian takana. Mietin et pistäis painoa kiinni kärryn takaosaan. toki Wraith on ilman akkua, joten seki vaikuttaa.

7
Traxxas / TRX-4 Scale and Trail Crawler
« : 18.04.18 - klo: 20.07 »
Nyt tuli vedettyä ensitesti trailerilla.
Tänään tuli postissa uudet renkaat/vanteet myöskin ja kaikkea tilpehööriä, esim. roiskeläpät.

Kovin menee keula pystyssä ja renkaat kasassa, jotain täytyis keksiä. Toki vetokoukku on tosi nopea patentti, kun puskurin vetokoukun kuula ei sovi kärryn aisaan. Täytyy sekin suunnitella uusiksi:

https://youtu.be/X5pGmPAbS8I

8
Traxxas / TRX-4 Scale and Trail Crawler
« : 17.04.18 - klo: 14.50 »
Vielä ku postista saapuis vetokoukku/puskuri :)


Viel tulee valkoiset vanteet, vähän sponsoritarroja, vinssi ja jotain pientä. :)

9
En nyt oikein sopivampaa ketjua löytänyt, kun jostain syystä tapatalkilla haku ei toiminut ollenkaan.

Mulla on TRX4:n ja pistin siihen eilen uuden ohjausservon, kun alkuperäinen antautui. Lisäsin myös Castlen BEC:in.
Ajatuksena oli tehdä sama kytkentä, kuin mikä mulla on Wraithissa, eli jätän noparin hoitamaan oman BECin kautta moottoria ja muita servoja. Tämä BEC on vain ohjausta ja tulevaa vinssiä varten.

Eli jätin muuten sähköt ennalleen, mutta akulta tulee virta toki uudelle BECille, mutta servon virtapiuhat menee BEC:ille ja servon ohjauspiuha menee yksin vastarille. BEC:n vastaavan piuhan poistin käytöstä.

Kaivoin tähän havainnollistamaan Googlesta vielä kaavion:
http://i80.photobucket.com/albums/j161/justinart24/12-15-20103-44-21PM.png

Kaikki toimii sikäli ok. Ongelma on vain ajoittainen sekoilu. Lähinnä kun renkaat käännettynä oikealle ja painan pakkia. Silloin renkaat saattaa mennä suoraksi ja palautua takaisin.
Jos heitän vaihteiston isolle puolelle ja pakitan samalla kääntäen, saattaa auto kääntyä jopa päinvastaiseen suuntaan.

Hitaassa crawligissa ongelmaa ei ole ja selkeästi häiriöä/sekoilu tulee kaasun rajummasta painalluksesta.

Akkuina 5200mAh 3S 40C akut. Luulisi tuon 40C riittävän tuolle combolle, vai johtuuko sekoilu kytkennästä? Wraithissa ei vastaavalla kytkennällä ole ollut ongelmia. Siellä castlen nopari, spektrumin vastari ja hobbykingin halpis BEC.

10
Sähköautot / Axial Rock Racer "Wraith"
« : 11.04.18 - klo: 23.10 »
Lainaus käyttäjältä: kumitarzan
Se riippuu auton painosta? Mulla taitaa olla 70% drag brake ja pakki on myös jossain päälle 50%
Pitääkö sulla tuo 70% auton paikallaan?

Hankin Castle Linkin ja sain läppärin lainaan.

Pistin drag braken ”213% Crawler mode on” asentoon ja silti valuu.
Erittäin hitaasti, mutta valuu kuitenkin. Jos hiukan painaa toiseen suuntaan kaasua, saattaa maastosta riippuen pysyä siinä, mutta yleensä valuu pikkuhiljaa alas.
Trx4 vakiona pysyy samassa kohdassa täysin paikallaan.

Mulla on noin 100g painoa per rengas extraa ja jokunen metalliosia, mutta muutoin vakio kitti vekotin. Onko tuo jo sellainen paino ettei muka jaksa drag brake pitää paikallaan?

Edit: Kysytääs samalla. Iskarit on ihan liian jäykät. Miten tuosta saa fiksusti löysemmän. Onko esim 10wt/100cst liian löysä öljy jo?
Jostain luin, että porukka vetää vakio öljyillä, mutta ilman jousia, kokemuksia?
Takapää menee semi ok, mutta edessä jää kyllä etupyörä ilmaan lähes aina kun on niin jäykät.

11
Traxxas / TRX-4 Scale and Trail Crawler
« : 10.04.18 - klo: 22.10 »
Juuri testailin, 9.9v eikä vielä katkaissut tai ollut tehot alennettu 50%. Epäilen vahvasti, että sulla akun jännite notkahtaa raja-arvoon  (joka on mikä?) ja siksi meno loppuu. Kuhan saat sen BT mokkulan niin voit seurata ja näät mihin se jännite todellisuudessa laskee.

Huom tuossa mullakin jännite vielä levossa 11,4v, mutta notkahtanu jo 9,9v.
Tuli uusi 5200mAh akku ja lähdin pihalle antamaan vain runtua. Lähinnä siis kaahailin isolla vaihteella, hypin nyppylöistä jne. En kuuri ajanut hiljaa, vaikka sitäkin kokeilin.
Hiukan reilun tunnin jaksoin ajella, kunnes pihalla ei nähnyt enää mitään.
Pienintäkään hyytymisen merkkiä ei näkynyt ja akun jännite 11,4V, eli vielä olisi kyllä ollut varaa ajella aika reilusti.
Jos kunnon servon, vinssin, kaikkien valojen ja äänimoduulin asentamisen jälkeen pääsee edes lähelle tuntia per akku, niin olen kyllä äärimmäisen tyytyväinen.

Auto itsessään on kokoajan vain entistä hauskempi ja mukavampi. Isoin ongelma on vain se, että 6v poika ja 8v tyttö tappelee ajovuoroista ja en saa itse ajaa. Wraithista ne ei koskaan innostuneet juurikaan, mutta tätä ne ajelis loputtomiin.

Tekis mieli kolmanneksi autoksi hankkia SCX10, tai nyt ehkä uutena vaihtoehtona kiinnostais Hobao DC1..tai no näin ajattelin vielä viime viikolla. Nyt on vähän fiilis, että voiko mikään muu tarjota tätä samaa hauskuutta näin isolla skaalalla mitä tämä tarjoaa vaihteiston ja lukkojen ansiosta. Tämä on niin mielettömän monipuolinen eri tilanteisiin ja luokilla leikkiminen on todella nautinnollista.
Scx10 ollut haaveissa ”aina” (kun ei paremmasta tiennyt), Hobaon koppa näyttää upealta, mutta kun ihan kaikessa muussa tuntuis TRX4:n olevan vain niin mahtava.

Tekis mieli ostaa Bronco ja poistaa siitä esim vaihteisto pois käytöstä ja saisi sen kanavan vaikka johonkin muuhun käyttöön. Pistäis siihen painoa alas ja tekis paremman maastokulkijan.
Tästä Defestä kun teen vähän realistisemman kulkupelin ja kaikki mahdollinen tilpehööri tilattuna katolle jne, ja kärryä perään. Tästä tulee ns huoltoauto, jonka ei niin jokaisesta paikasta tarvitse päästäkään. :)

12
Traxxas / TRX-4 Scale and Trail Crawler
« : 08.04.18 - klo: 17.11 »
Aivan, tolla näkee myös ns. kuorman kanssa mihin se laskee. Sillähän mä noi saan käytyä kaik läpi. Kiitos!

13
Traxxas / TRX-4 Scale and Trail Crawler
« : 08.04.18 - klo: 15.24 »
Epäilen noita vanhoja akkujani kyllä, vaikka jännite on ok, niin jos eivät anna kuitenkaan virtaa entiseen malliin..

Tilasin kyllä uudet akut defenderiin jo, mutta tuntuu silti oudolta miten samat akut wraithin sidewinder kolmosella painelee ongelmitta.
Mikä tuon xl5:n raja mahtaa oikeasti olla? Tietäis seurailla uusilla akuilla kun tilasin jänniteanturinkin.

14
Traxxas / TRX-4 Scale and Trail Crawler
« : 08.04.18 - klo: 15.19 »
Mikäs tän noparissa on lipoakun raja jännitteen osalta?
Omat akut on täynnä sen noin 12.6V yleensä ja TRX4 katkaisee ajon siellä noin 11.4V:ssä todella nopeasti. Sama akku tuon jälkeen Wraithiin ja ajo jatkuu varmaan 30min vielä.

Tosin osa mun akuista heittää täytenäkin trx:ssä suojamoodin päälle..jotain outoa tuossa on.

15
Sähköautot / Axial Rock Racer "Wraith"
« : 08.04.18 - klo: 09.16 »
Painoa lisätty renkaisiin jne aikalailla, mutta siis linkillä saa yli 40% drag braken..
se onkin sit huonompi homma, ettei manuaalisesti saa yli tuon. Käytännössähän en siis saa tuosta saman tasoista kuin se oli ennen.

Edit, pääsin tuota nyt koittamaan ja jarrua ei ole käytännössä laisinkaan.

16
Sähköautot / Axial Rock Racer "Wraith"
« : 07.04.18 - klo: 16.48 »
Mulla meni vuosi ostaa wraithiin uusi nopari ja kaksi kuukautta näköjään asentaa se..

Mutta nyt on sidewinder 3 ohjelmoitu manuaalisesti ja kaik taas ok.

Kysymys kuuluukin, että missä wraithin kanssa kuuluu drag brake pitää ja onko pakin järkevä olla crawlerissa 100%?

Manuaalisesti ohjelmoituna drag braken maksimi on vain 40% :o
Eikö tuossa oikeasti saa enempää? Eikö sen pitäisi olla aika paljon isompi crawlingissa??
Mulla kun ei auta mitään linkin osto, kun on Mac ja kenelläkään tutullakaan ei ole konetta mikä kävisi tuohon. :/
Mutta saako linkilläkään isommaksi tuota arvoa ja tarviiko edes?

17
Traxxas / TRX-4 Scale and Trail Crawler
« : 06.04.18 - klo: 20.48 »
Wraithin jälkeen olen kyllä hämmentynyt miten kovaa tuo kulkee isolla vaihteella ja silti miten hyvin ykkösellä voi ryömiä. Vaikka lukot oli isoin syy ostaa auto, niin kyllähän tuo nopeuskin on hieno lisä.

Tullut tilattua tuohon vinssiä, vetokoukkua, Wraithin mentävä peräkärry, äänimoduli ja kaikkea koriste tilpehööriä aivan jumalattoman paljon.
Haluan tuosta vähän sellasen realistisen auton millä kuskailla sit sitä maastonöyrijää kärryllä.

Olen kyllä nyt vakaasti sitä mieltä, että jos joku mun wraithin ostais pois, niin ryömintä laitteeksi tulisi Bronco TRX4:n, sillä olen aivan myyty tämän auton kanssa, Bronco näyttää jumalattoman hienolta ja Wraith on liian ”jumala”, eikä ole meilläpäin tarpeeksi haastavia paikkoja, eikä meno näytä aidolta.

18
Traxxas / TRX-4 Scale and Trail Crawler
« : 06.04.18 - klo: 19.14 »
Ai tässä on vakiona se vastari missä slotit on. Eipä se sitten paha olisi.

Edit:
Tilasin sen lämpö/jännite sensorin ja BT moduulin.
Pikaisella googlettelulla jäin käsitykseen, ettei rpm sensoria tähän saisi kiinni, niin en ottanut sitä.

19
Traxxas / TRX-4 Scale and Trail Crawler
« : 06.04.18 - klo: 18.19 »
Kiitos, enhän tuota tajunnut. Vikinä loppuu kun ajaa eteenpäin. Sen jälkeen moottori on se mikä ääntä pitää, kun kaasu ei keskitä. Siihen olisi kiva saada deadzone.
Nyt kun hetken antoi olohuoneen lattialla runtua, niin lakkasi ohjausservokin vikisemästä. :D

Itse en jaksanut servojen piuhoja vaihtaa. Vedin vain ohjaimesta reverselle, niin on nuppi ohjaimessa vain toisinpäin. Saa silti ensin takalukon päälle.

Mites muuten onko crawling modesta jotain haittaa kun ajelee isolla vaihteella kovaa? Vai pitäisikö se vaihtaa siihen trail modeen?

Sitä BT palikkaa ajattelin, mutta ilman uutta vastaria (?) ja niitä kaikkia antureita ei saa mitään infoa puhelimeen? Tuntuu 45e palikka kalliilta säätää kerran asetukset kuntoon.

20
Traxxas / TRX-4 Scale and Trail Crawler
« : 06.04.18 - klo: 17.47 »
Nostellaas vanhaa ketjua.
Sain hetki sitten Defen postissa ja sinällään ihan huippu auto ja varmasti menee mun listoilla mun toisen auton, eli Wraithin ohi.

Mutta noi servot. Ohjausservo ei meinaa jaksaa tasaisellakaan keskittää, joten se on pakko vaihtaa jokatapauksessa.
Mut miten muilla noiden lukkojen servot. Mulla pitää ihan jäätävää kitinää kun lukot on päällä. Hirvittää pitää niitä päällä. Onko ne noin surkeita oikeasti?

Toinen juttu on toi ohjain. Mulla on Wraithissa Spektrumin ohjain ja tämä tuntuu aivan älyttömän rimpulalta siihen nähden. Etenkin tuo kaasuvipu. Se ei ikinä palauta täysin keskelle, joten moottori jää aina hieman elämään, enkä kyllä usko jarrunkaan kunnolla toimivan tuolleen. Joutuu aina hipaisemaan hieman, että menee ihan keskelle.

Saako noita jotenkin säädettyä, että tulis vähän deadzonea keskelle, jolloin ongelma poistuisi?

22
Sähköautot / Axial Rock Racer "Wraith"
« : 19.02.17 - klo: 17.39 »
Oli sieltä "vaihdelaatikosta" tai mikä onkaan moottorin kyljessä ni yks ruuvi irronnut. Purin ja ruuvasin kiinni.

En vain muistanut miten moottori oli kiinni, tai siis missä liittimissä. Ajattelin tyhmänä et se pyörii vain väärään suuntaan jos on väärinpäin.

No ei se niin ollutkaan, ei liikkunu motto mihinkään ja ESC poksahti.

AE-2 näyttää malliltaan olevan. Axialilta suoraan noin 95dollaria, joten huh huh.

Toivottavasti löytyis jostain vähän edullisemmin, tai edes käytettynä.

Mistäköhän myös noita metalliosia kannattais katsella? Ne etu ja takaperän suojat ja ohjaustanko on jo metalliset, mutta muutakin vois samalla vaihtaa.

23
Sähköautot / Vs: Axial Rock Racer "Wraith"
« : 20.05.14 - klo: 23.00 »


Käsittääkseni auton mukana tulee kyllä manuaalikin..

Siellä vain on useammassakin kohdassa aika isokin virhe, jotka selvennetään videoilla. Kyllä mä 80%:sti kokosin ipadillä katsoen. Ja muutoin ois ohjeiden vuoksi jäänyt rakentamatta.

24
Sähköautot / Vs: Axial Rock Racer "Wraith"
« : 18.05.14 - klo: 22.10 »
Onnea kasaukselle. Tiettävästi yksi veemäisimpiä kasattavia mitä maa päällään kantaa.

Kyllähän Wraith kestää. Vakiokardaanit on melko lyhytikäiset mutta kai se vähän riippuu ajotyylistäkin.
YouTubesta löytyy täydellinen kokoamisopas tälle, et sen vinkeillä ei mulla viimevuonna totaalisena amatöörinä ollut kauheasti vaikeuksia koota.

25
Yhdellä kolmesta isoimmasta operaattorista työskentelen ja työ on aika kokonaisvaltaista aina asiakkaan (yritys/kuluttaja ja mobiili, kiinteä puhe, kiinteänetti) kontaktoinnista, toimittamiseen, ongelmien ratkotaan ja siitä "jälkihoitamiseen" jne. Ei kuitenkaan aspatyötä.

26
Vapaa keskustelu / Vs: Mitä Apple-laitteita omistat?
« : 07.01.14 - klo: 16.29 »
Siskon perheessä oli joka jäsenellä iphonet, erimalleja. yks sitten päätti kokeilla samsung s4, nyt enään yhdellä siitä perheestä on iphone.isäntä jääräpäisesti puolustelee vielä iphonena, muut ovat todenneet iphonen muinaisjäänteeks verrattuna s4:een :)
Tästä on myös päinvastaisia tarinoita, yksi hommaa iPadin/iPhonen niin pian on perheessä kaikilla iTuote. Olisikohan ihan uutuudenviehätyksestä kyse, tottunut esim Androidiin niin iPhone tuntuu uudelta ja kiehtovalta, tai päinvastoin. Ei siitä että toinen olisi muinaisjäänne ja toinen tulevaisuutta...  :angel:

No jaa, itse koitin väkisin käyttää vuoden ajan Lumiaa ja ei se tuohon Applen ekosysteemiin sopinut yhtään. I-laitteet pelaa keskenään niin hyvin yhteen ja kun päivittäin käytin rinnalla ipädiä, niin iOS:ään oli jatkuvasti ikävä. Eli ei se ihan uutuuden viehätyksen piikkiin mene.

Nyt tuli vanha mustesuihku vaihdettua monitoimivärilaseriin ja tärkein kriteeri oli Applen AirPrint tuki ja kyllä ihmettelen miten olen ennen tullut toimeen ilman sitä.

Löytyy ehkä jopa liikaa Apple kamaa tästä taloudesta:
MacBook
iMac
2 x AppleTV
iPad 2
iPad 4
iPhone 4s
iPhone 5


Lisäksi on tallessa muutamakin vanha ehjä ja vähemmän vanhoja rikkinäisiä Applen koneita.

Noista laitteista 5:n on poistunut taloudesta, mutta 4S:n annoin äidin käyttöön ja meidän perheeseen tilalle tuli 32gigainen Silver iPhone 5S ja 64gigan versio Gold värisestä 5S:stä.

Aikaisemmin omista laitteistani annoin isälle toisen iPad 2:sta joita mulla oli ja nyt siis äidille 4S. Joululahjaksi annoin AppleTV:n ja ovat aivan hurmiossa siitä. Eiköhän se isän lumiakin vaihdu iPhoneen jossain vaiheessa.

27
Vapaa keskustelu / Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 28.12.13 - klo: 12.18 »
Nyt alkoi Audi/BMW taas Skodan jälkeen houkuttaa kun noiden hinnat tullu ales.
Pistinpä Ocun siis myyntiin. http://www.nettiauto.com/skoda/octavia/6133077

28
Vapaa keskustelu / Vs: Lemmikit ym elukat.
« : 25.12.13 - klo: 11.34 »
Meillä on pari Leopardigekkoa.

Hiukan videota hidastettuna kun gekot syö:
Osa 1: http://youtu.be/EgLJUa0OyHk
Osa 2: http://youtu.be/tb8hUPlPz6o
Osa 3: http://youtu.be/EYMNPT-n0GM
Osa 4: http://youtu.be/N7qSMWGe1mU

29
Vapaa keskustelu / Vs: Playstation 3
« : 25.12.13 - klo: 11.30 »
Milläs välineillä ajelette pleikalla muunmuuassa gt6:sta?

Ite juuri omaan ajopenkkiin väsäilin käsijarrun http://omenanraato.1g.fi/kuvat/ajokaukalo/ebrake/
Auttoi etenkin WRC:n serpoihin kummasti.

GT:n pelailu on jäänyt vähän vähemmälle, kun ärsyttää se, että ajat kelloa vastaan..et autoja. AI kuskit kun vain ajelee omaa ajoaan välittämättä muista, ja aina samaa vauhtia. Ja vaikka miten olisit perässä, niin vikalla kierroksella hidastaa niin, että voitat. Oikein hävettää miten huono tekoäly tässä edelleen on. Muutenhan ois ihan kiva peli.

Tosin itselle kelpais jo sen että voisin ajaa eri autoilla jotain yhtä rataa, mutta en todellakaan jaksa päävalikon kautta aina kiertää autoa vaihtamaan.

30
Vapaa keskustelu / Vs: Suuri kännykkä keskustelu!
« : 21.11.13 - klo: 11.11 »
Toimiiko nuo muut integroidut fb systeemit? Esim yhteystiedoista ne tilapäivitykset? Jos ei niin onko fb salasanat jne oikein puhelimessa.

Sivuja: [1] 2 3