Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Yobb4

Sivuja: [1] 2 3
1
EOS matot jätelavalle riemuhuudoin saateltuna?

2
Kilpailijoiden kanava / Vs: Winter Jumps 2018-2019
« : 07.10.18 - klo: 15.47 »
Toivottavasti sääntökomitea tekee päätöksen pian. Ensimmäiseen kilpailuun on aikaa vajaa kaksi viikkoa. Dart (yellow) on renkaana ensi vuoden Maastosarjan turffikisoissa ja EOS:n turffikisoissa sekä toimii mainiosti Hakklilassa, joten tältä pohjalta tämän päätöksen teko lienee perustellusti olevan suhteellisen helppoa.

- Antto

Samaa mieltä. Tätä tuskin kauheasti tarvii arpoa...

Joel

3
Tossa Schumacher uusi Cactus rengas minkä pitäis kestää matolla http://www.neobuggy.net/2017/09/01/schumacher-cactus-tyres/



Ajettu 17x5min tuuppia Hudy Arenan EOS ryijyillä. Ekat 10 vetoa kierrosaika pysyi samana, niidenkään jälkee kierrosaika ei huonontunut montaa kymppää. Sivuttaispito ei katoa samanlailla kuin Minipinnissä joten rengas pysyy ajettavana paljon pidempään.

4
Joo, viime vuonnakin oli hieman epäselvää mutta omilla sai ajaa vaikka pussit oli heitetty jo kotona roskiin.

5
Saako free practicet tai practicet ajaa omilla renkailla?

6
Xray / Vs: Xray XB2
« : 23.05.17 - klo: 10.39 »
https://teamxray.com/xb2d/2017/en/features/

Nytse on vihdoin julkaistu, Xray XB2 Dirt Edition 2017!

Uutta:

-Uusi flexaavampi pohjalevy
-Servoa saa siirrettyä eteen ja taakse
-Kapeammat tukivarrenkiinnikkeet
-Uusi diffiboksi kapeammille kiinnikkeille
-Uudet lyhyemmät vetoakselit
-Leveämmät takahexit
-Uudet diffin ulostulot
-Uudet löysemmät jouset
-Uudet pyöränlaakerit

Itsellä onjo autosta kokemusta, ja voin kertoa että ihan huippu uudistuksia. Auto on todella helppo ja nopea ajaa tällä hetkellä!

7
Xray / Vs: Xray XB4 4WD krossiauto
« : 15.05.17 - klo: 09.05 »

8
Xray / Vs: Xray XB2
« : 15.05.17 - klo: 09.03 »
Hyvinkäältä TQ + Voitto setup: http://forum.teamxray.com/xform/index.php?act=view&ID=61&setup=xb2_2017

-Takatukivarsista dremelöity etupuolelta 2mm ja siirretty eteenpäin.
-Uusia 1stripe 3dots takajousia on tulossa Eurorc:lle. Todella hyvät. #368283


9
Xray / Vs: Xray XB2
« : 10.04.17 - klo: 14.09 »
ratasdiffin rattaiden määrä? 2 vai 4? liekö ulos liukkaalle turha kapistus silti...?

4 rattaalla olen aina ajanut, ja niin muutkin. Eiköhän kesäksi joo ratasdiffin voi unohtaa.

10
Xray / Vs: Xray XB2
« : 10.04.17 - klo: 13.50 »
Päivitellääs vähän tännekkin.

XB2:sta alkaa hieroutua aika tykki matolla ja Coelho todistanut auton vauhtia mm. voittamalla viime eossin.

Tässä oma lähtö setuppini useimpiin matto kisoihin.

-EOS matolla ajan 3k diffiöljyllä, huonompi pitosella matolla 5k tai 7k.

-Huonompi pitoisilla matoilla esim. Taipalsaaren WJ lisäsin aurausta 0.5 astetta.

-Etusiiven saa kiinni Upperdeckin etumaisilla ruuveilla, täytyy vain laittaa pidemmät ruuvit ja 6mm shimmiä siiven alle.

-Etuvakaajaa ei vielä Xraylta ole tuotantomallina. Se on suht helppo väkertää itse XB2 facebook ryhmässä on esimerkkejä. Parantaa auton ajettavuutta kovalla pidolla huomattavasti.

-Hiilikuitu pohjalla kaikki ajanut pidemmän aikaa jo. Nopeuttaa auton reagointia ja lisää mutkanopeutta. Suosittelen Xrayn omaa pohjaa, enkä aftermarket versioita.

Setuppi siis vielä liitteessä, tulkaa nykäisemään hihasta radoilla ja kyselemään lisää...


11
Kiitokset järjestäjille hyvin vedetyistä kisoista! Kaikki pelas ja kisapaikka oli paras mitä Suomessa ollaan nähty ja ratakin oli hyvä. Rataesteisiin/letkuihin voisi toivoa parannusta, niiden tulisi pysyä paikallaan ja näkyä paremmin. Minun mielestäni putket/lankut ja mollat niiden ympärille on paras ratkaisu.

Hieman jäi silti lopusta p*skan maku  itselle suuhun, kun varikolla alettiin levittää huhua kisan jälkeen, että ajoin viimeisessä finaalissa "tiimiajoa".

Toivottavasti kukaan ei ole niin hölmö, että uskoi.

12
Eikö noita aikatauluja voisi vähän kiristää. Näin saataisiin neljä alkuerää ja kaikki pääsisi ajamaan enemmän.

Taukoja lyhyemmiksi ja eräväliä lyhyemmäksi, 1-2 läppiä lämmittelyä riittää...

Silti päästäisiin klo19 mennessä bunkkerista ulos.

-joel

13
Xray / Vs: Xray XB2
« : 01.10.16 - klo: 21.38 »
Vaikka muutokset vanhaan malliin ovat "pieniä" on uusi malli iso harppaus eteenpäin. Kääntyvyyttä ja mutkanopeutta on tullut reilusti lisää. Tässä setuppi millä ajoin viime EOS kisassa, suosittelen vain uudelle 3-rattaiselle boxille. Varmasti hyvä lähtökohta bunkkeriin...

http://forum.teamxray.com/xform/index.php?act=view&ID=159&setup=xb2_2016

14
Xray / Vs: Xray XB4 4WD krossiauto
« : 15.09.16 - klo: 19.28 »
EOS matolla slipperi on nopeampi ja loogisempi ajaa. Liukkailla keskidiffi ehdottomasti kokeilemisen arvoinen jäykähköillä öljyillä niinkuin jo mainittiinkiin.

Vakiojouset 3dot 2dot ovat perus varma valinta lähes joka radalle. Progressiivisia jousia ei ole tullut tarpeen kokeilla.

-Joel

15
Xray / Vs: Xray XB4 4WD krossiauto
« : 16.05.16 - klo: 21.14 »
Tässä myös nelkkuun hyvinkäälle lähtökohtaa. Pidon mukaan olen vaihdellut keskidiffiä 300k-500k.

Huomioikaa myös Medium sivuponttoonit ja Medium chassis bracet...

http://forum.teamxray.com/xform/index.php?act=view&ID=110&setup=xb4_2016


16
Xray / Vs: Xray XB2
« : 15.05.16 - klo: 15.25 »
Noniin kiitoksia!

Onko sattumoisin Yobb4:n auton sähköjen layoutista kuvaa? Säädin akussa kiinni? 4gear vai 3gear?


Ei muuten ole iso homma tehdä 3gear boksista 4gear boksi... :huh:
Ai niin,4 rattaisella boksilla olen ajanut...


17
Xray / Vs: Xray XB2
« : 14.05.16 - klo: 17.29 »
Tässä vähän jotain lähtökohtaa Hyvinkäälle. Jos auton kääntymisen kanssa on ongelmia niin vaihtakaa ohjauspalojen hiilaripalaset joko 1 Slot tai 0 slot paloihin. Tekee ihmeitä auton kääntymiselle. Itse käytän 0 paloja eli kaikista eniten kääntäviä. Slipperin olen säätänyt Hyvinkäälle siten että pyörät nousee juuri ja juuri maasta.

Jos joku ajaa uudella Hobbywingin XR10 säätimellä, niin minulla on siihen todella hyvä setuppi...

http://forum.teamxray.com/xform/index.php?act=view&ID=113&setup=xb2_2016

19
Onko aamun treeneissä re-seed?

edit. oho näkyi aikataulussa  :cool:

20
Xray / Vs: Xray XB2
« : 14.12.15 - klo: 11.32 »
Noniin nyt on päästy Xrayn uutta tuupparia testaamaan vähän enemmän Suomessa. Ajoin Slovakian EOS kisassa autolla ensi metrit ja oli vähän hankaaluuksia saada sielä auto taittumaan.

Eilen sain auton todella hyväksi ja helpoksi ajaa, auto todellakin kääntyy tiukoissa mutkissa mutta silti menee ne todella rauhallisesti eikä nostele pyöriä tai meinaa kaatua pidosta.

Suosittelen todellakin kokeilemaan noita erilaisia hiilaripaloja ohjauspaloihin. Vakiona tulee (2) palat jotka kääntää vähiten, itse ajan nyt (0) paloilla niinkuin setup lapussa näkyy mikä on tuossa alla. Muista katsoa EPAt, ja haritus vaihtaessa.

Edessä minulla on 23 asteinen messinkinen kickup pala, joita pitäisi kohta tulla EuroRC:lle varastoon.

Graphite tukivarsia kannattaa myös koittaa ne tekevät autosta hieman helpomman ajaa ja poistaa terävyyttä. Itse ajan tällä hetkellä hardeilla.

Setuppi tuossa liitteenä.

21
Xray / Vs: Xray XB2
« : 12.12.15 - klo: 00.42 »
Moi

Minä olen kanssa tulossa bunkkeriin sunnuntaina, ja XB2 alkaa olemaan jo aika kivassa setupissa sinne. Tulkaa ihmettelemään setuppia ja kysymäään vinkkejä  :azn:

-Joel

22
Xray / Vs: Xray XB4 4WD krossiauto
« : 04.12.15 - klo: 09.28 »
Minusta iskarit on todella hyvät. XB4:lla olen ajanut jo todella paljon, ja XB2:lla about pari viikkoa ja molemmissa autoissa iskarit on vieläkin todella herkät.

XB4:seen vaihdoin melkein heti metallirattaat diffeihin sisälle, ja yllätyksekseni se paranti myös auton ajettavuutta erityisesti kovalla pidolla. Eikä mitään ratasongelmiakaan ole ollut vaikka paljon ajoa ja mailaa auto on saanut.

23
Yleinen keskustelu / Vs: Tähän on tultu...?
« : 27.11.15 - klo: 10.04 »
Minusta on ainakin hienoa, että on ajettu mattoradoilla. On ollut todella paljon helpompi mennä vetämään ekaan treenin EOS skaboissa kun ei tarvitse koko ajan varoa, että auto lentää kuuseen kun pitoon on tottunut jo Suomessa.

Minä itse tykkään ajaa kaikilla pinnoilla, erilaisten ratojen ajaminen on parasta ajo- ja säätötaitojen hiomista.

En pidä matolla ajamista crossina, vaan katson sitä ihan omana lajinaan. Jotku tykkää jotku ei. Se on sama kuin lätkä ja futis pelaaja väittelisi kumpi on parempi laji.

Missään nimessä ei pitäisi ajaa vain matolla. Vähän jo polttelisi päästä Nokialle ajamaan kun näin kuvan uusitusta profiilista...


24
Yleinen keskustelu / Vs: Tähän on tultu...?
« : 25.11.15 - klo: 21.52 »
Voittehan te ajaa myös krossareilla EOS matoilla

25
Valmiiksi liimattu rengas (yksi tai kaksi sarjaa per kisa riippuen pinnasta) +1
Perjantain treeni pois +1
Tuore ajamaton profiili kisaan +1

edit. Se on minusta ihan ok että 2wd lauantaina ja 4wd sunnuntaina...

26
Xray / Vs: Xray XB4 4WD krossiauto
« : 19.10.15 - klo: 19.26 »
Tässä minun setuppi 16' autosta, TQ napsahti mutta lopputuloksissa joutui tyytymään yhden sijan alemmas. Auto oli kuitenkin todella hyvä, erityisesti hyppääminen on todella helppoa ja auto ländää nätisti.

https://www.dropbox.com/s/9khy051tr9e81ea/xb416_bunkkeri.pdf?dl=0

-Joel

27
Xray / Vs: Xray XB4 4WD krossiauto
« : 10.10.15 - klo: 20.21 »
Tänään pääsin kunnolla koittamaan uutta '16 mallia EuroRc:n tiukalla mattoradalla. Auto oli tosi helppo ajaa, ja hyppäsi todella nätisti. Huomenna lisää kun pääsee Bunkkeriin ajamaan EOS-matoille.

-Joel

28
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Bunkkerin RC-keskus
« : 22.09.15 - klo: 22.11 »
Todella hienoa! Vihdoin Suomalaisetkin pääsee treenaamaan samoissa olosuhteissa, kiitos!

29
RC-kerhot ja -radat / Vs: Uusi sisärata Tervakoskelle
« : 10.05.15 - klo: 21.05 »
Ideana on ollut että rata on pääsääntöisesti krossirata. Mutta tarvittaessa voidaan helposti muuttaa touring radaksi. Riippuen tietysti siitä miten on kysyntää.

30
Yokomo / Vs: Yokomo BMAX4 3
« : 05.05.15 - klo: 23.18 »
Muutaman akun ulkona päässyt ajamaan, ja shortyllä olen ajanut. Uskon myös että tulen ajamaan sillä koko kesän, sen verran hyvältä auto vaikutti. Ja ulkoradoille hyvä lähtö kohta on tuo minun Model Expon setuppi, mikä löytyy ylempää.

Sivuja: [1] 2 3