Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - TomiM

Sivuja: [1] 2 3
1
Kiitos Aapolle ja Nikolle erinomaisesti järjestetyistä kilpailuista sekä muille tämän mahdollistaneille puuhahenkilöille.

Näin kerran kahdessa vuodessa kun kerkeää harrastamaan, osaa arvostaa kisojen rentoa ilmapiiriä ja rataan tutustumismahdollisuuksia ennen kilpailuja. Tämä tekee kilpailemisesta tasa-arvoista niin harvemmin harrastaville kuin aktiiveille. Myös kauempaa tuleville on ollut mahdollisuus tulla harjoittelemaan viikkoja ennen kilpailuja. Arvostan myös, että radan pito säilyi muuttumattomana, eikä tarvinnut ajaa rataa vastaan.

Ilmoittautumismaksua vastaan sai hyvin vastinetta, koska siihen sisältyi EuroRC 10€ lahjakortti ja erinomaiset tasa-puolisesti arvotut palkinnot.

Muita plussia:
+ kilpailupäivän aloitus klo. 9:00
+ ei tarpeetonta byrokratiaa ilmoittautumisessa
+ ei tarvita lisenssiä
+ sopivan käytännönläheinen katsastus

Näissä kisoissa oli monta elementtiä, joista FinTrack voisi ottaa mallia.

2
Rengasvalinnan päätöksentekoprosessista on niukasti valunut dataa ruohonjuuritasolle. Tästä syystä johtuen raportoin teille ensikokemukset uusista renkaista.

Ajoin tänään ensimmäinen kierroksen Rush:ja sileäksi FullSpeedRC:n Hakkilan radalla hiilikuiturungollisella Xray T4 '19 Arrowmax mid motor -konversiolla ja Hobbywing G3 5.5t moottorilla. Radan pito oli medium (kiinteäksi radaksi).

Renkaat kestivät viisi lähtöä, ennen kuin kudosvahviste alkoi pilkistämään. Renkaiden huono kulutuskestävyys oli pettymys. Katso liitteenä olevat kuvat.

Pito vaikuttaisi olevan varsin hyvä ja FT Volanteihin verrattuna Rushit ovat noin 3s. nopeammat tuloksessa sekä tarkemmat ajaa.

Liimaukset kestävät hyvin, eikä viiden akullisen aikana tarvinnut korjausliimailla.

Rengaskierroksessa on epälaatuisuutta havaittavissa. Yhdessä renkaassa oli tolkuton pystyheitto ja kilpailutilanteessa olisin reklamoinut kyseisen renkaan. Toisessa renkaassa hieman pystyheittoa ja loput oli ihan ok, mutta ei virheettömät. Takarenkaista paljastui hieman rakkulaa pinnan kuluessa.

Renkaat on halkaisijaltaan hieman pienemmät kuin FT Volantet. Yksi rengas painoi 25.7grammaa.

3
Fullspeed RC:n Hakkilan touring-radalle on rakennettu uusi vauhdikas profiili. Pääsuora on huikeat 36 metriä pitkä, joka päättyy pitkään vasemmalle kääntyvään kaarteeseen.

Tervetuloa ulosmittaamaan tehomoottorisi voima!

4
Radiolaitteet / Vs: Sanwa kisaradiot ja niiden erot
« : 03.09.18 - klo: 22.50 »
Kyllä ruorissa painoa pitää olla ja tuntua työkalulta  :shocked:

Suurin ero on ergonomiassa, eikä rattia saa MT-44:ssa käsittääkseni vinoon. Must have ominaisuus ainakin mun käsille. Toiseksi liipasimen ja ruorin tuntuma on heikompi.

Ominaisuuksissa ei merkittävää eroa.

Nyt Sanwa on julkaissut M17:n ja kohta varmaan alkaa tulee käytettyjä M12:ia myyntiin. Ite ehkä odottaisin M17 saapumista ja kokeilisin miten se tuntuu käteen. Siitä olisi ruoria seuraavaksi kymmeneksi vuodeksi.

5
Tulokset / Vs: EOS Berlin
« : 01.02.15 - klo: 23.29 »
Eikös toi Neumannin auto oo edelleen durango, vaikka ei tiimikuski enää ookaan..?
Lukee että Maxima.. Auton merkin kohdalla..

Jörn on sen tason kuljettaja, että tuskin viitsii tarroista maksaa..

6
Team Associated / Vs: Team Associated B5 / B5M
« : 01.02.15 - klo: 23.16 »
Nii onki mutta mitä niissä niikun haetaan?  Ei niillä kestävyyttä haeta..
Että se auto toimis niinkuin tietokoneella sen on suunniteltu toimivan jousituksen eri vaiheissa. Pehmeät muovit kestää iskuja, mutta ne myös vääntyilee ja siten tekee autosta vähemmän johdonmukaisen.

Niinkuin sillä olis MINUN ajossa väliä!  :grin:

Kovat jousitusosat on tarkoitettu kovalle pidolle ja korkeissa lämpötiloissa käytettäväksi, jolloin vakiot voi flexaa liikaa. Siis olosuhteissa, joita Suomessa ei ole.

Minä laitoin servonympärillä olen keulapalan Hardiksi, jotta saisi painoa eteen ja keulan kiertojäykkyyttä jämäkämmäksi.

7
Team Associated / Vs: Team Associated B5 / B5M
« : 01.02.15 - klo: 22.31 »
Ite en kyllä nuita hard osia enää suosittelis ainakaa. Kaikki hard osat mitä on ollu kiinni autossa nii oon rikki saannu toista takatukivartta lukuunottamatta.. Orkkikset kestää. Mikä se hyöty muute on noilla hard osilla?

"Hard" osat ovat jäykempiä

8
Team Associated / Vs: Team Associated B5 / B5M
« : 01.02.15 - klo: 22.22 »
Kyllä 75g painonsäästö on aivan realistinen BM5FT:ssä. Todella paljon teräsosia on vaihdettu alumiinisiin, jyrsitty jne. Kannattaa muistaa alumiinin tiheys on noin kolmasosa teräksestä.

Ainakin seuraavat osat on tuunattu.
- slipperin akseli on alumiini teräksen sijaan
- kuten myös etunavat
- ilmeisesti FT laakerit ovat keraamilaakereita. Keraamikuulat ovat teräksisiä kevyempiä.
- titaaniset vanttiruuvit. Titaanin ominaispaino on noin puolet teräksestä
- jyrsitty moottorilevy
- jyrsitty runkolevy.
- 3-rattainen voimansiirto

Seuraavan kerran kun teette remonttia, ottakaa käteen esim. slipperin akselin tai etunapa, muistuu mieleen kyllä mistä painoa lähtee helposti pois.

Asson "Hard" osilla ei kannata lähteä autoa keventämään, koska ovat painavempia kuin vakio-osat.

Täytyy koettaa punnita noita osia, kun saan niitä käsiini.

9
Kilpailijoiden kanava / Vs: 200 ilmoittautumista tunnissa
« : 10.09.14 - klo: 13.30 »
Pari kisaa ajaneena ei voi kuin suositella ETS:ää. Kisoista puuttuu turha nillitys, johon on törmännyt virallisissa kotimaan kisoissa. Tekniset säännöt ovat väljemmät ja keskitytty oleellisiin asioihin. Esimerkiksi jos mm. siipi kantaa mittauksessa 0.5mm, erän tulosta ei hylätä.

Ilmapiiri on hyvä ja samantasoisia kuljettajia on paljon, joka takaa hyvän kilvanajon myös alemmissa finaaleissa. Ainakin mattoradat ovat olleet isoja ja hyväpitoisia, jolloin virikoneista on voinut ottaa voimaa ulos ja vehkeet liikkuneet. Tänä kautena pitäisi mattokisat ajaa täsmälleen samalla matolla, josta oli erityisen hyvät kokemukset viime kauden viimeisestä mattokisasta. Suomen kisoissa ei ole asiakaslähtöinen ajatusmaailma - tehdään ajettaviin luokkiin nähden mahdollisimman soveltumaton ja liukas rata, jonka takia sitten ihmetellään miksi kisat ei houkuttele osallistujia. "Rata on kaikille sama" -asenne pitäisi saada kitkettyä kotimaan kisoista pois.

ETS:n huonona puolena voisin sanoa, että 13.5t moottori on vähän tuhnu, jolla mä en ainakaan saa ajamisen fiilistä, vaikka muuten ajaisin stockia hyvin mielelläni.

10
Team Losi / Vs: Team Losi 22-4
« : 29.05.14 - klo: 10.33 »
Foorumillahan on paljon insinööri- ja valmistusteknistäosaamista, joten eiköhän väsätä tähän ratasdiffit talven varalle ;) Tilaa on kyllä todella vähän. Taakse pitäisi onnistua. Etupää on vähän siinä ja tässä ainakaan, jos pitää käyttää valmiita rattaita esim. XRAY:stä.
Losilla oli myös testissä ratasdiffit viime syksynä, saatavuudesta ei tosin oo ilmoitettu mitään MM-kisojen jälkeen.

Tämä ei paljon lämmitä tavallista nappulakumin kuluttajaa, varsinkin Losin ollessa valitettavan hidas uutuuksien julkistamisessa. Eihän tässä uuden nelkun julkaisemisessa mennyt kuin lähes 15v  :lipsrsealed:

Muutenkin alalla vaikuttava käytäntö, että tehdaskuljettajat ajavat autoilla ja osilla joilla ei ole mitään tekemistä tuotantoautojen kanssa ärsyttää sekä tietotaidon pihtaaminen. Onneksi kuluttajana voin valita millä vehkeillä voin harrastaa.

11
Team Losi / Vs: Team Losi 22-4
« : 29.05.14 - klo: 10.15 »
TLR 22-4 on varsin takapainoinen suhteella F45%/R55%. Tästä syystä minäkin ajoin suosiolla akut edessä. Ostoslistalla olisi jotkut kevyemmät akut Orionin saddlejen tilalle.

Kokonaisuudessaan casteria autossa on kyllä todella röyhkeästi. Palat on 15deg plus kick-up. Fiilis olisi, että vähemmälläkin pärjäisi. Jostain luin, että hillitön casteri oli suunnittelijan perversio ja haluttu ominaisuus. Juttu varmaan löytyy totuusfoorumilta tai googlaamalla.

Foorumillahan on paljon insinööri- ja valmistusteknistäosaamista, joten eiköhän väsätä tähän ratasdiffit talven varalle ;) Tilaa on kyllä todella vähän. Taakse pitäisi onnistua. Etupää on vähän siinä ja tässä ainakaan, jos pitää käyttää valmiita rattaita esim. XRAY:stä.

Hauska homma Lossissa on, että se tarjoaa sellaisia ominaisuuksia, joita ei ole yhdessäkään markkinoilla olevassa autossa. Esimerkiksi suojattu voimansiirto poikittaisella etumoottorilla ja todella matalalla olevat tasauspyörästöt.

12
Team Losi / Vs: Team Losi 22-4
« : 27.05.14 - klo: 00.11 »
Kerkesin vihdoinkin töräyttää muutaman akullisen Lossilla viime sunnuntaina Lavangon sähkökrossiradalla ja voisin jakaa hieman kokemuksiani.

Mattoradalla kerkesin TLR 22-4:lla ajaa parikymmentä akullista joista päälimmäisenä jäi mieletön vetopito ja loistavat hyppyominaisuudet. Toisaalta pienellä mattoradalla on tiukkoja mutkia, joista pitää voimalla kiihdyttää ulos, jossa auton ominaisuudet ja kuulatasauspyörästöt ei ole parhaimmillaan.

Ulos liukkaalle saviradalle siirryttäessä pystyy komppaamaan samaa tuntumaa kuin sisällä, mutta kuuladiffeistä ja moottorin sijoituksesta johtuen autossa tuntuisi olevan enemmän vetopitoa ja hallittavuutta kovissa nopeuksissa kuin keppivetoisissa kilpakumppaneissa. 22-4:lla pystyy ajamaan pykälää tiukemmalla moottorilla tai muuten tulisemmalla moottorin ennakolla, koska vetopitoa löytyy.

Röykyissä ja hypyissä 22-4 ei hyppää lossimaisesti, vaan kissamaisen kepeästi. Ei todellakaan tunnu ajossa, eikä myöskään näytä ulkopuolisen silmin, että auto painaa 1800g. Jotain taikaa siis on oltava Losin jousitusgeometriassa ja iskunvaimentimissa. Liian pitkissä hypyissä jousitus ottaa hyvin iskut vastaan, eikä auto pohjaa tai muuta hallitsemattomasti ajolinjaa. Sama tuntuma röykyissä.

Eräissä kilpailevassa merkissä vaikka mitä rämppäsi iskunvaimentimille ja jousitusgeometrialle, säädöt ei poistanut esim. auton ominaisuutta pohjata hyppyjen nokissa ja alastuloissa sekä röykyissä hallitsemattomasti. Joillakin autoilla vain on omat heikot ominaisuutensa, joita säätämällä niitä koetetaan kompensoida. Hyvän auton tunnistaa siitä, että se tuntuu ensimmäisestä akullisesta lähtien samalta kuin sillä olisi ajanut vuosia. Jos jotain pitää säätää, tehdään hyvin pieniä muutoksia, joilla optimoidaan alustan käytöstä ratakohtaisesti. Tältä Losi ainakin minun käteen tuntui, tosin olenhan 22-4:en edeltäjällä XX-4:lla ajanut yhdeksänkymmentäluvulla ja vieläkin omistan yhden sellaisen.

Jos nyt jotakin negatiivistä pitää sanoa, pitäisin auton ominaisuutena uskomattoman vetopidon takia puskea loivissa swiippereissä, joista pitää kiihdyttää mutkasta ulos. Täytyy vähän tutkia mitä sille voisi tehdä. Mattoradalla kokeilin vähän kaikenlaista tähän ongelmaan ackermanin, voimansiirron kuin jousituksen säätöjä, mutta palasin aina aika pitkälti ohjekirjasäätöihin. Kaikissa olosuhteissa huomasin 1.6mm takakallistuksenvakaajan parantavan ajettavuutta, joten sen voisi luokitella pakolliseksi auton rakennussarjan lisäksi ostettavaksi optio-osaksi.

13
Team Losi / Vs: Team Losi 22-4
« : 14.05.14 - klo: 09.19 »
Kummassa on ns. Enemmän ankermannia A vai B..?
Tohon tulee välitanko missä noi A ja B on..
 
( laitoin saman kysymyksen noobikysymyksiin, mutta en saanut vastausta..)

A-kiinnityskohdassa kääntyy sisäpyörä enemmän.

14
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Tikkurilan RC-keskus
« : 10.05.14 - klo: 12.22 »
Kenellä olisi klubin lähistöllä avaimet RC-keskukseen. Pitäisi saada RC-kamat haettua siltä, että pääsee harrastamaan myös kesäkaudella. Voin tulla poimia ja kuskata tarvittaessa.

15
Team Losi / Vs: Team Losi 22-4
« : 10.03.14 - klo: 07.56 »
TomiM:
Minkäslaisia ajokorkeuksia oot koittanut tai todennu hyväks..?

Olen ajanut edessä 17mm ja takana 19mm.

Jos on vaikeita hyppyjä ja alastuloja vakiokorkeus takaa (22mm) ja edessä pari milliä matalempi (20mm).

Mahdollisimman matalana haluisin ajaa sisällä, mutta sitten alkaa takaa pohjaamaan hallitsemattomasti alastuloissa. Täytyy jossain vaiheessa kokeilla jäykempiä jousia. Vakiojouset edessä, black 4.1 lb/in ja takana Yellow 2.0 lb/in. Losilta ei eteen löydy jäykempiä, jonka takia panostin Yokomon vietereihin. Eteen Orange-Soft 4.6 lb/in ja taakse Medium 3.2 lb/in

16
Team Losi / Vs: Team Losi 22-4
« : 06.03.14 - klo: 12.50 »
Itsellä parikymmentä akullista takana TLR22-4:lla. Päällimmäisenä autosta jäänyt mieleen uskomattoman hyvät, vakavuus, hyppy- ja jousitusominaisuudet sekä mieletön vetopito. Auto hyppää todella kevyen oloisesti ja iskunvaimennus toimii alastuloissa hyvin, eli paremmin kuin kilpailevissa merkeissä. TLR22-4 on selkeästi suunniteltu liukkaille ja röykkysille radoille, kuulostaa ihan täydelliseltä autolta Suomen ulkoradoille :) Odotan kuumeisesti ulkokauden alkamista.

Syheröisille ja kovapitoisille sisäradoille tarvitsi pakettisetupiin lisää kääntyvyyttä. Heti jos etukumit alkaa olla huonot, alkaa puskemaan. Kuuladiffit ei myöskään mattoradoille ole ideaaliset.

Kääntyvyyttä saa lisää laittamalla kallistuksenvakaaja taakse ja suht matalalla keulalla sekä rajoittamalla etuiskareiden ulosjoustoa. Todennäköisesti myös High Roll Center -setillä saisi myös kääntyvyyttä kaasu päällä, mut en ole vielä raaskinut siihen settiin panostaa. Autossahan on todella matalalla takatukivarsien kiinnityspiste verrattuna heppivetoisiin autoihin..

Auto on myös varsin takapainoinen (F45%, R55%), jonka takia paristoiksi kannattaa valita mahdollisimman kevyet.

17
Töröö, olipahan kilpailut! Kisat olivat suurimmat koskaan euroopassa järjestetyt pienoisautokilpailut yli 300:lla entryllä. Oli hienoa olla extemporena mukana, kun nurkilla olin pyörimässä.

Matot oli parhaat millä olen koskaan tourinkia ajanut ja jatkossa ETS:t ajetaan näillä matoilla. Alusta alkaen loistava pito_koko_radan leveydeltä eikä kenelläkään kaatanut pidosta tai sladitellut turhia. Tällaiset matot Suomeen joka klubille! Hintakin oli kohtuulliset 3€/m2.

18
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Tikkurilan RC-keskus
« : 24.08.13 - klo: 14.56 »
Talvikausi tekee tuloaan, joten

Talkoot Tikkurilassa Lauantaina 31.8 alkaen klo. 12!


Ohjelmassa krossiradan saattaminen ajokuntoon sekä tilojen yleinen järjestely sekä siisteys.

Tikkurilan syyskauden avajaiset Sunnuntaina 1.9!


Tervetuloa!

Mikä on paras veikkaus koska touring-rata on ajokunnossa?

19
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT-stanukoneiden laatu
« : 16.12.12 - klo: 22.38 »
Jos kone kuumenee hobbywingin säätimellä niin hanki jo sitten toinen säädin joka ei niitä polta rikki.
Menikö Westeenillä 3 konetta ftt kisan aikana?
Jerzi

Ps Jos Juha noita koneita menee noinkin paljon niin eonös olis parempi vaan keskittyä tuohon poroluokkaan.
Westen ajoi myös varmaan 5minuuttia kaasupohjassa, se ei varmasti vaikuta mitenkään asiaan...

Kyllä, mä nostin monta kertaa kierroksella kaasua :) Selvennetään vähän asioiden kulkua.

Ajoin kisan läpi Juhan moottoreilla, enkä osaa sanoa millainen historia niillä on takana. Alkuerissä käyttämäni moottori kulki varsin hyvin ja autoni oli yksi nopeimmista suoralla. Välitys oli 4.00:1 ja käytin moottorituuletinta. Max. lämmöt oli 84degC. Moottori kulki varsin kevyesti ja olisin laittanut pidemmän välityksen, jos minulla olisi ollut sopivia rattaita, koska kaikki mitattavat asiat oli kunnossa.

Ensimmäisessä finaalissa autoni jäi ruutuun, mutta lähti kaasua pumppaamalla vaivoin liikkeelle. Ekalla kierroksella kone meinasi lisäksi hyytyä kokonaan kierroslaskennan kohdalle. Erän jälkeen roottorissa ei ollut yhtään magneettia ja Artsi vaihtoi takuuseen uuden.

Toisessa finaalissa otin lähdön pehmeämmällä kaasun käytöllä ja auto lähti liikkeelle, mutta koko erän aikana kaasutuntumassa oli pientä pykimistä. Tuntui, että sensori olisi rikki tjtn. Suoranopeudet tippui 2km/h.

Kolmanteen finaaliin sain takuuseen kokonaan uuden moottorin ja se toimi loistavasti, joskin suoranopeutta oli kateissa edelleen 2km/h. En osaa sanoa johtuiko alentunut suoranopeus käyttämästäni akusta, jolla olin ajanut päivän jokaisen lähdön.

Jotain omituisuutta koneissa on, koska tuo oli ensimmäinen koskaan rikkomani harjaton moottori. Voin kertoa, että otan kyllä kaiken irti käyttämästäni moottoreista ja ajan yleensä reilusti pidemmällä välityksellä kuin muut kuljettajat luokasta riippumatta. En myöskään yhtään ihmettele, jos koneita palaa vakioluokassa, koska suurin osa A-finaaliautoistakin oli katollaan enemmän kuin pyörillään. Kaadon jälkeen kiihdytetään nollavauhdista, joka tekee moottorille enemmän lämpökuormaa ja samalla välttämättä pitää ajaa niin pitkällä välityksellä kuin moottori jaksaa potkia. Voi myös olla, että HW:n säädin ei lue kunnolla LRP:n sensoria, joka voi aiheuttaa pykimistä.

20
Vilpittömät onnittelut Laurille TSS-10 luokan ansaitusta voitosta!

Oikea kaveri voitti ja ajamalla selätit toiseksi tulleen Hilpin. Hienoa!

-TomiW

21
Tulokset / Vs: Nordic Champion 2012 Tulokset
« : 23.08.12 - klo: 08.20 »
Olisi hienoa jos saisi muutaman yleiskuvan ja muutamia kuvia detaileista kuinka autoa on tuunattu. Lähinnä kiinnostaa millaisilla viriosilla XX4 kestää tämän nykypäivän hyppyrit ja hiilettömien moottoreiden voiman. Set-Up sheet olisi myös kova sana.

Mulla on kanssa XX4, mutta en ole tohtinut sillä vielä kisaa ajaa. Toki vuosituhannen vaihteessa tuli rossattua XX4:lla. Todella hyvin toimii moneen nykyautoon verrattuna.

22
Tulokset / Vs: Nordic Champion 2012 Tulokset
« : 21.08.12 - klo: 22.59 »
Pedrolle ja Karrille onnittelut pohjoismaiden mestaruuksista!

Taltioiko kukaan Levinin XX4:sta kuvia?

23
Sähköautot / Vs: VINTAGE 1/10 KROSSILUOKKA TIKSIIN
« : 07.08.12 - klo: 19.29 »
No kyllä foameillakin ajettiin! Kuuluisa kupolikrossi ajettiin mm foameilla. Joillekkin lienee epäselvä asia se, miksi tourinkisoja kutsuttiin kupolikrossiksi (homma alkoi krossareilla). Vantaan "torpan clubilla " ajettiin foameilla ja myös Hmr:n radalla kisahallilla. Muusta maasta en tiedä. Mutta sen tiedän, että jos matoilla ajaa esim. turistiautoilla ja nappularenkailla krossia, loppuu krossihommat lyhyeen/autoihin ilmestyy foamirenkaat.

Kimi tarkoittanee ilmeisesti, jos krossareilla ajettiin nappularenkailla matolla, ilmestyi touring-autoihin myös minispiket ja vice versa? Oli kyllä mielipuolista hommaa touring-autoilu piikkirenkailla :D

Nappularenkailla talvella taidettiin ajaa noin kahdeksankymmentäluvun puolivälissä. Ainakin -88 lähtien, jolloin itse tulin kuvioihin mukaan ajettiin matolla foameilla Mini Spike/Pin -aikakauden alkuun asti, joka alkoi noin mid to late 90.

BTW, Kimi hieno peltiasso *kade. Itse olen tehokkaasti realisoinut kaiken vanhan rojun uusien tieltä. Nyt alkaa jo harmitttamaan peltiasson myyminen aikoinaan.

Ylipäätänsä mielestäni touringautoilu ei ole oldschool-fiilistelyä, koska tuli muotiin vasta yhdeksäntäkymmentäluvun lopussa. Autotkaan ole kehittyneet niistä ajoista mitenkään erikoisesti. Sen ajan kovimmalla tykilllä, Associated TC3:lla, kepittelin pari kautta sitten FinTrackissa podiumille :D Pohdinkin tässä pitäisikö piruillakseni ja muiden harmiksi ostaa uusiotuotanto TC4 ja ajaa sillä FinTrack läpi?

24
Onko kukaan selvittänyt Roihupellon Metson vanhojen tilojen tilannetta Tulppa- ja Levytiellä? Käsittääkseni Sponda oli vuokranantaja, mutta en ole aivan varma. Kolmen rakennuksen vuokrasopimukset päättyivät keväällä, koska Metso rakennutti businekseen paremmin soveltuvan tehtaan Hakkilaan.

25
Rata Tikkurilaan ja sijainti on superoptimaalinen - n.2min kävellen :cool:

Johan tässä on kaksikymmentä vuotta joutunut vääntäytyä kehää pitkin länteen harrastamaan, joten tasapuolisuuden on korkea aika saada rata itään.

26
Sähköautot / Vs: Awesomatix 1/10 Electric Touring Car
« : 21.12.10 - klo: 20.15 »
Puhutaan selvää Suomen kieltä. Kyseiset "vaimenninelementit" ovat radiaali-iskunvaimentimet. Aikoinaan jopa Formula 1:ssä koeteltua tekniikkaa.

Matalan ja liukkaan näköinen peli.

27
Yleinen keskustelu / Vs: RC Automallien elinaika
« : 23.11.10 - klo: 23.25 »
Kilpureissa ei mielestäni viime vuosina järisyttäviä teknisiä mullistuksia ole tapahtunut.  Ei sellaisia, jotka estäisivät pärjäämistä. Lähinnä kestävyys, toleranssit ja materiaalit ovat parantuneet. Vuonna 2008 ajoin FinTrackia vuonna 1999 julkaistulla Associated TC3:lla. Jos nyt oikein muistan taisin TSP10-luokan sarjassa sijoittua toiseksi. Vielä nykyäänkin näyttäisi saavan TC3:een varaosia varsin hyvin. Mielestäni varsin kohtuullinen elinkaari kilpa-autolle :D Krossia meinaan tänä talvena ajaa vuonna 1997 julkaistulla Team Losi XX4:lla. Katotaan miten sillä kerkeää :afro:

28
Team C / Vs: Team C tc02
« : 07.11.10 - klo: 21.46 »
Tainnut aika kullata muistot Asson (B4 / B44 / TC4) sekä Losin laadusta...  :mrgreen:

Iskariöljyt tais kesällä olla mulla Asso 35w edessä ja 30w takana. Erona B4 ajettavuuteen oli, että tämä auto meni paremmin rataa pitkin. Iskarit on tosi hyvät.

Ei mulla noin uusista autoista ole kokemusta, vaan B2, TC3 ja XX4 :grin: Ehkä laatu on heikentynyt ajan kuluessa.

Iskareista tuli tosiaan aika hyvät, mutta pohdin vielä tuliko laitettua sittenkin liian jäykät (UR45w). Diffistä tuli myös laakista hyvä, kun hioin levyt suoraksi 600:lla hiomapaperilla suoraksi tasoa vasten. Ajan vielä vakio kuulilla. Testataan miten kauan kestää. Iskarit ja diffit on auton tärkeimmät komponentit, joten tästä isot propsit.

Aluksi olin hieman skeptinen Kiinan pojan tuotokseen, mutta nyt kun kippo alkaa olla nipussa fiilis on hyvin positiivinen. Varmasti ajaa asiansa, kun tavoitteena oli saada mahdollisimman hyvä vastine rahoille ja vähälle ajomäärälle.

29
Team C / Vs: Team C tc02
« : 07.11.10 - klo: 16.06 »
Kuulostaa liukkaalta.

Kaapista löytyi vuosituhannen alusta keltaisia minipinnejä :grin: Toimiiko staggerit edessä?

30
Team C / Vs: Team C tc02
« : 07.11.10 - klo: 15.41 »
Tä? Ei ole mattoa? Turffillako siellä ajetaan? Mulle talviajaminen on vähän niinQ ollut mattoautoilua. Oppia ikä kaikki.

Paketin mukana tullut 20w mäski tuntuu kyllä niin laihalta, jonka takia arvon sinne vähän paksumpaa fiiliksen mukaan.

Sivuja: [1] 2 3