Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - iippo777

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 8
1
Kilpailijoiden kanava / Vs: S2-10 krossi
« : tänään kello 16:41 »
Upeaa.

Tervetuloa.

Eise jeesaa, että auto on nopea vaan kuskin pitää olla nopea. Minä ajan mun autolla +3sekkaa per kierros hitaammin, kun nopea kuski mun ajoneuvolla. Se on siinä mielessä lohdullista, että syssyllä olin sen 10 sekkaa per kierros hitaampi.

Kehitystä on tullut, mutta edelleen olen hidas ja epäluotettava, mutta onneksi oon komea niin sillä pärjää.

2
Kilpailijoiden kanava / Vs: S2-10 krossi
« : tänään kello 09:53 »
Omat kokemukset 6kk ko. Luokkaa harrastaneena.

Aloittamiseen tarvitset:
2wd auton
13,5 lankaisen (tai vaikka 17,5) koneen
Nopeudensäätimen (ns. blinky olisi hyvä olla)
Ihan mikä vain servo
Ihan mikä vain 2S lipo
Ihan mikä vain radio vastarineen

RTR:nä RB10 on todella mainio.

Kittinä mikä vain auto.

Koneessa ja akussa on turha hakea sitä tehokkainta. Todella moni kuljettaja ajaa omat bläpit 5minnan ajon jälkeen. Toki renkaatkin ovat lämpöiset jne mutta silti kun paras ja terävin hönkä on poissa akuista alkaa tulokset paranemaan MONELLA kuljettajalla.

Luokka on entry level luokka VAIKKA moni on panostanut luokkaan hyvinkin paljon. Ajotaitoa EI VOI ostaa. Kaikki luokkaa ajaneet ovat tämän todenneet ja kaikki tämä on usein mainittuna pitkin threadia harrastajien toimesta. Kisoissa on podiumia napsunut viime vuosikymmenen kalustolla ja kaikilla laitteilla.

Luokan korkeasta kustannuksesta ainoat kommentit ovat henkiköiltä ketkä eivät ole tätä edes harrastaneet.




3
Kilpailijoiden kanava / Vs: S2-10 krossi
« : eilen kello 13:10 »
Väheksymättä yhtään teidän autojen samankaltaisuutta niin itse ainakin meinaan testata muutamia juttuja ristiin vaikka vetarit on erimittaiset ja erilaiset diffit niin silti sieltä saa kaiveltua isoja hauskoja juttuja esille.

4
Kilpailijoiden kanava / Vs: S2-10 krossi
« : eilen kello 08:51 »
Toisien kuskien lahjakkuutta tai lahjattomuutta yhtään sivuuttamatta tai väheksymättä tehän pystytte myös kokeilemaan vaikutusta, kun on kaksi identtistä autoa, että miten tämä tai tuo vaikuttaa asiaan. Se hieman helpottaa asioita ja niiden selvitystä.

Itselle ehkä se isoin top3 on:
1. Treenata ja malttaa hakea se vauhti hitaasti linjaa pitkin. Korostan hitaasti hakea se vauhti linjalta.
2. Treenata OIKEIN. Treenata fiksusti EIKÄ treenata virheitä.
3. Oppia ajamaan liukkaalla profiililla ja ymmärtää miten siinä pitää ajaa ja mistä saan sen vauhdin siihen.

Eilen palasin omalle tasolle treenatessani, mutta kesän tavoite on niin kova, etten sitä ääneen edes sano. Kisaamista oppii kisaamalla, mutta tuuppi stokki on upee luokka.

Yksi mikä siinä on hienoa niin se auto on nopea osaavissa käsissä. Mun auto toimii hyvin. Annoin eilen kaverin ajaa ja piiskasi heti 17,4 lappeja (rata edelleen liukas) sitten tein yhden pienen muutoksen ja auto olikin 16,2 lapin vauhdissa (edelleen 100% stock) minä en ko. Autolla alle 18,5 aja bläppiä.

On ne nopeita.

Ps. Bläppi kisoissa oli tuupin virissä 15,9

5
Kilpailijoiden kanava / Vs: S2-10 krossi
« : eilen kello 00:04 »
Itse jatkan sisällä sekoilua ton S2:n parissa. On kasi hommattu, mutta toisaalta ei tarvitse mennä paljon pieleen kelien kanssa, kun Hakkilassa olen Stokilla leikkimässä.

Hieno luokka ja fiksut laitteet. Kesällä, kun sen 10k+ lappia taas ottaa niin on taas syksyllä nopeampi.

6
Myyn hyvin vähän käytetyn Sanwan MT-S:n jossa sisällä lipo akku. Akku toimii ja radio toimii.

Ollut varastossa käyttämättömänä. Käytetty max 6x ikinä. Vastaria ei ole.

En postita.

7
Kilpailijoiden kanava / Vs: S2-10 krossi
« : 10.04.24 - klo: 11.30 »
Eli tulee itsekin kokeiltua tuota ns. stanukonetta... Vauhdin puolesta se moottori on ehkä liiankin tehokas, mutta sopii mulle.

Pahaa pelkään että 17.5 koneella luokka ei olisi noussut suosioon ja EOS vauhditti päätöstä 13.5 moottorille. Omille käsille 17.5 olisi varmaan riittänyt mutta onhan tuo 13.5 hauska ajaa kun pääsuora ei ole junnaamista ja hyvällä noparilla saa pehmeäksi ajettavaksi.
--
Jälleen kerran saman kaltaisia pohdintoja itselläni aiheesta.
Riippuen kesästä niin saattaa olla, että testaan 17,5 konetta. Epäilen tykkääväni siitä 17,5 koneesta, mutta samalla saan tietoa ja ymmärrystä laitteista.

Treenaamisesta yleisesti omia ajatelmia (HUOMIO ! EN ole nopea ja siis kisoissa olen ihan hähtäpäässä, mutta silti saattaa jokin olla fiksua ajatuksissani)

1. Huolla ja tarkastele autoasi kokoajan (onko ruuveja löysällä, miten kaikki toimii jne) tätä en itse tehnyt niin tuloksena oli yhden auton pilalle menneet vetarit ja teknisiä keskeytyksiä kisoissa sekä sekä treeneissä.
2. Aja paljon. Treenaa erilaisia juttuja esim. 5 minuuttista, nopeita lappeja ja kysele joltain kokeneelta treeni vinkkejä.
3. Aja paljon. Liikaa tuskin voit ajaa.
4. Mikäli teet muutoksia niin muuta yksi asia kerrallaan ja ymmärrä mitä teit.
5. Panosta renkaisiin. Rengaskulut on osa harrastusta.
6. Suosittelen uusilla renkailla tekemään kaikki muutokset autoon. Älä säädä autoasi vanhoilla renkailla.
7. 40+ kuljettavat tarvitsevat unta ja ravintoa. Väsyneenä ei aina kannata liikaa yrittää.

Itse pyrin nostamaan kierrosmääriä.

8
Kilpailijoiden kanava / Vs: S2-10 krossi
« : 09.04.24 - klo: 16.17 »
Siirtyykö jengi 1/8-kalustoon kesäksi vai hiljentääkö työväenluokan ja koululaisten kesälomat Hakkilan? Omalla kohdalla kun on vain 1/10 autoja, en ajatellu käydä Hakkilassa sen vähempää kuin talvellakaan.

Vastaan luulosta ja kaikki saattaa muuttua.
Käsittääkseni osa ajaa kesälläkin sisällä osa vähemmän ja osa enemmän.

Itse yritän saada patteri8:lla jotain aikaiseksi, mutta EN ole kauhean innoissani ko. Luokasta. Ajattelin 2x kisaa ajaa (Hyvinkää ja joku toinen) En pääse "kotikisoihin" tämä on merkittävästi vähemmän, kuin stockilla ja asiat mitä teen patteri8:lla on niin paljon kiinni kelistä, muusta tekemisestä niin toi kesä on pääosin kaiken muun harrastamisen aikaa. Toivoisin kesällä 3-5 ajopäivää ulkona kuukaudessa, mutta muut harrastukseni ovat niin kesäpainotteisia, että en ihmettelisi vaikka Juhannukseen mennessä olisi patteri8 myynnissä, sillä stokkituuppi on kiehtova laite.

9
Kilpailijoiden kanava / Vs: S2-10 krossi
« : 08.04.24 - klo: 14.33 »
Eikun 5 erää ! SIINÄ tähtäin. 50 henkilöä !

10
Olisiko aika tehdä osio sähköille, eli nopat, koneet, servot ja niihin liittyvä ?

11
Kilpailijoiden kanava / Vs: 2024 M8 fiilikset
« : 31.03.24 - klo: 15.42 »
Eikai kauppojen saldoista voi vetään johtopäätöstä montako kuskia on tulossa ?

Kuskit saattaa ajaa vanhoilla autoilla.
Sopimuskuskien autot ei näy saldoilla vapaana.
Osa liikkeistä tilaa vain erikseen ja tämä on myös ostajan etu. Liike pystyy pitämään samalla summalla kyseiseen autoon varaosina esim. Voimansiirrot ja kaikki tuksut pariinkiin vastaavaan autoon.

Kaikki voittavat. Kuluttaja ja liike. Varaosia kuitenkin menee aina. Facebookin, Hakkilan sekä Whatssapin mukaan on tulossa hyvä kausi ja paljon kuskeja.

12
Kilpailijoiden kanava / Vs: S2-10 krossi
« : 24.03.24 - klo: 08.33 »
Positiivista on, että kuluneella talvikaudella on stanu-luokassa ollut uusia kuskeja FullSpeedin Fors-kisoissa sekä eilen WinterJumpseissa.

Mikäli kisoja järjestäneet kerhot tekisivät yhteenvetoja näistä tiedoista ja miettisivät asiaa eteenpäin ja kyselisivät asiasta kuskeilta.

Itse olen aloittanut ajamaan pitkän tauon jälkeen tämän luokan takia.

Kiitos kilpakumppaneille, kisan järjestäjille, kirjoittelijoille sekä muille asiaan liittyville.

13
Säännöissä lukee, että kilpailunjärjestäjä ilmoittaa 4 viikkoa ennen kisoja. Kilpailunjärjestäjä on ilmoittanut wide staggerin.

14
Kilpailijoiden kanava / Vs: S2-10 krossi
« : 17.03.24 - klo: 13.56 »
Tarkennetaan vielä tota voittajan autoa.
Auto oli 100% paketista ja käsittääkseni esim. Akut millä ajettiin oli toisen kuskin vanhoja akkuja.

Sähköihin EN ota kantaa, mutta epäilen sähköjen olleen myös aiemmin käytössä.

Käsitykseni mukaan kaikki kommentit luokan kalliista kulurakenteesta on kirjoitettu henkilöiden toimesta jotka eivät ole metriäkään ajaneet ko. Luokan autoilla tai edes omistaneet kyseisen luokan autoa.

15
Kilpailijoiden kanava / Vs: S2-10 krossi
« : 16.03.24 - klo: 21.38 »
Vaffasti erimieltä, että luokka olisi:
* Hankala uudelle kuskille.
* Hankala hahmottaa autoa koskettavia nykyisiä sääntöjä.
* Että sääntöjä kirjoitettaisiin lisää.
* Kaluston hinnasta. Tämä on nähtävissä esim. FORS-kilpailuissa.

16
Kilpailijoiden kanava / Vs: S2-10 krossi
« : 14.03.24 - klo: 13.59 »
Vahvasti eri mieltä.

Itse aloitin ajamaan tämän luokan ilmestymisen takia. Mulla on ihan stanuauto. Nyt just kasaan uutta autoa, mutta en siksi, että pärjäisin paremmin vaan siksi, että pystyn selvittelemään minulle mielenkiintoisia juttuja, kun on kaksi autoa ja näissä voi tehdä erilaisia setuppeja jne jne.

Mukaan vaan.

Kaikki muut rajoitteet on turhia pl. Paino rajoite ja kisa etiketti. Kaikki muu on aivan turhaa.

17
Kilpailijoiden kanava / Vs: S2-10 krossi
« : 14.03.24 - klo: 13.42 »
Mun auto 99% vakiohiluilla rakennettu museoluokan Xray XB2 Dirtti.
Tuunatut osat:
1. Toinen takatukivarsi garbonia eli sekin kertoo miten "sinnepäin" auton voi rakentaa...
2. Slipper eliminator

HW:n  n.10 vee vanha nopari
HW G4 13,5 vanha kone
220g painava akku Optilover (uudehko)
Savöxin joku 10+ vuotias servo
T-Wörksin painolevyt jne.

Rakennettu boksista carpetiksi. Hieno säätö radan mukaan.

Autolla Hakkilassa ajan hitaasti, mutta epävarmasti. Toinen kuski ajaa autollani todella lujaa (yli 2sek/kierros kovempaa)

Treenaaminen ja tavoitteellinen treenaaminen. Siinä se miten oppii. Forsseissa on yli 5-vuotta vanhalla Reiskalla otettu mitalia kaulaan vaikka kone ja nopari on vanha, kuin taivas ja pohjalevy on hieman taittunut...

Ei ole halvempaa luokkaa, kuin RTR-luokka ajaa mikäli haluaa kilpailla. Tässä luokassa pärjää esim. Asso RB10:llä.

Mikäli haluaa alkaa ajamaan niin radalla tätä voi treenata. Parempi vaan mikäli on ihan paketti setuppi ainakin Reiskasta tulee ihan asiallinen. Sitä voi sit alkaa hieromaan, kun ymmärtää edes hieman ajamisesta. Apua saa radalla (ainakin Hakkilassa)

Kaikille aloittelijoille ja muille tervetuloa Hakkilaan.

18
Kilpailijoiden kanava / Vs: S2-10 krossi
« : 13.03.24 - klo: 16.03 »
Kuskit ketkä ajavat STOKKI 10 (2wd/4wd) ovat tervetulleita WA-ryhmään. Ryhmän yhteystiedot löytyy Facebookista RC10 kanavalta.

19
Kilpailijoiden kanava / Vs: S2-10 krossi
« : 13.03.24 - klo: 12.34 »
Asiaan näköjään paneuduttu ihan tosissaan, kiitän informaatiosta. Stanuluokka on kyllä mielenkiintoinen, ei vaan vaikuta edelleenkään aloittelijoiden luokalta muuta kuin ehkä vauhdin osalta. Tiedon määrä mitä pitää ottaa
huomioon saadakseen toimiva stanuauto on moninkertainen verrattuna modiin. Ei välttämättä huono asia, jos
löytyy aloittelijoita kahlaamaan stanutieteen läpi niin tiedot kyllä tulee auttamaan myös kaikessa muussakin rc touhussa.

Vastaus löytyy viestistäsi kohdasta missä kirjoitat:
"ei vaan vaikuta edelleenkään aloittelijoiden luokalta"

Mä kerron omat havainnot (en puhu luulopuheista tai mielokuvituksestani)
* Oon aloittelija
* Tuolla on paljon muitakin aloittelijoita 13,5 koneella ja blinky nopalla.
* Setuppien tekoon oon saanut paljon apua Hakkilassa.
* Radan lukemiseen, linjalla pysymiseen jne olen saanut apua Hakkilassa.
* Ajan museoaikakauden Reiskalla
* Mulla isoin ongelma on saada auto minipainoon, eli ilman 220g akkua, isoa 65g servoa ja 40g lisäpainoja en saa ikinä minimipainoa (1474g)
* Mun setupit ei toimi sulla tai sun mulla.
* Kärkikuskit ajaa vaikka RB10:llä (joka on hyvä auto) muita kovempaa.
* Podiumilla on ollut Asso B6.4, Asso B7, Reiska XB2(2019) Schumi (joku malli LD2/LD3) C Finaalissa RB10 vei (itse XB2:lla tyyliin vika)
* Kuskeja on ko. Luokassa eniten kisoissa ja seassa kaiken ikäisiä.
* Mä ajoin edellisen Forssin virin myös samalla 100% stokki autolla.
* Mä olen hidas ja epävarma, MUTTA silti valovuoden kehittynyt just sen takia, kun auto on stokki.
* Virin B-finaali voitettiin Stokilla viime Forssissa vakuuttavalla suorituksella ja virin B:ssä oli muistaakseni 9 kuskia.
* Sen painon sijoittamisella on myös suuri merkitys vs LCG akku.
* Mä taaperran siellä peräpäässä museoautolla, jossa ei ole yhtää titaania, blingiä tms. Silti mun autosta se kulku ei ole kiinni.
* Huollan autoa todella vähän ja osia olen rikkonut todella vähän.
* Mikäli uusi kuski haluaa aloittaa niin RC10 käy hyvin.
* Kitti auton jos haluaa niin kaikki noi Schumit, Assot ja Reiskat toimii ja niihin saa säätöapua Hakkilassa. Muista merkeista en osaa sanoa, mutta varmaan Losit, HB:t ja Swörkzit jne joku osaisi taikoa toimimaan ?
* Niin se mun laturi on muuten kallis ja vanha 20€ maksanut mulle kirpputorilta.
* Autoni maksoi 160€ käytetty vanha Reiskan museoauto.
* Koheltajan kirjoituksissa on niin järjetön tietopankki tähän luokkaan, että sitä lukemalla saa 100% voittaja-auton. Ajaa pitää silti osata.

Mitä olen seurannut läheltä virikuskien touhua niin ainakin osa rikkoo enemmän osia ja renkaat vaihtuu aika pienillä lapeilla vs. Oma puuhailu. Lisäksi kello tykkää enemmän, jos ne mustat rinkulat on lähempänä lattiaa, kun auton katto.

20
Kilpailijoiden kanava / Vs: S2-10 krossi
« : 11.03.24 - klo: 01.27 »
Vahva veikkaus, että pienemmällä moottoriennakolla ja sopivalla välityksellä stockkinoparistakin löytyy tarpeeksi tehoa? Ei mitään faktaan pohjautuvaa, kunhan utelen?
---
Tästä kyseessä olleesta nopasta muuten julkaistiin pari viikkoa sitten G2 eli veikkaan sen julkaisun liittyvän juurikin tähän esille nostettuun ongelmaan. Ton nyt julkaistun G2:n pitäs 10,5 lankasetkin saada toimimaan, kun vanha oli 13,5->

21
Tänään kävin ajamassa Hakkilassa rekalla. Sain auton lainaan, kun en sellaista pysty ostamaan (kiitos lainaajalle) noh... Aikakailla ristiriitanen olo, kun tiedän, että kaikilla on sama kalusto ja se on sellainen ja laitoin vielä ratin Pekolle käteen, joka vahvisti, että sen kuuluu olla sellainen.

Ristiriitaista on, että pitää sitä korin hytkymistä katella, kun ajat vajaalla kaasulla kurveja. Auto ei kaatunut kertaakaan ja en kolistellut (oon tota FWD:llä hinkannut) mutta on se aivan käsittämättömän erikoista, kun kaikki se rata-autoilun hienostunut käytös loistaa poissa olollaan.

Siis mikäli se kisaaminen on se juttu niin rekka. Mikäli mekattava ja säädettävä auto niin 4wd stock tai FWD. Itse pidän FWD:stä seon makeempi ja helpompi, kun 4WD mutta olenkin tunnettu nihilisti ja toisinajattelija.

Tosiaan lauantaina pääsen kisaamaan ja seon kiva. Se, että ekaa kertaa elämässä ajan sen 5minnaa ja tiedän etten ole nopea ja päätin, että laitan uudet renkaat alle ja oon valmis kisoihin on kyllä mun elämäni heikoin valmistautuminen mihinkään harrastustapahtumaan. Noh ehkä se olen vain minö, mutta rekkaluokasta on vaikea nähdä ponnistavan uusia kuskeja. Sen luokan malli on niin kaukana siitä mitä RC-autot on. Se mikä on samaa niin samalla radiolla voit ajaa. Se mitä se oikeesti on matolla niin se kaikki säätäminen jää pois. Se ei ole hyvä pitkässä juoksussa. Eise säätäminen meinaan ole vaikeaa, kun sen ymmärtää.

22
Xray / Xray X4F 2024
« : 19.02.24 - klo: 22.23 »
Aloitetaan tästä vielä oma threadi niin jää sitten tulevaisuuden muistiin. Ohessa linkki, jossa auto esitellään:
https://teamxray.com/x4f/2024/en/

Itse hankin auton Hakkilassa sisällä käytettäväksi. Ideana miksi tämän hankin on ihan niinkin yksinkertainen, että simppelimpi mekata (yksi diffi) yhdet vetävät renkaat, jotka ovat vielä edessä. Lisäksi haaveilen oppivani tällä ajamaan turistia.

Auto on keskimoottorinen ja kitti setupissa olen muutamalla profiililla päässyt autolla ajamaan. Olen todennäköisesti tehnyt tämän auton kasauksessa lähes kaikki virheet mitä voi kitin nasaamisessa tehdä, mutta jokaisen olen omin pikkukätösin askarrellut p*skarrellut kasaan aika tymäkässä kuumeessa ja esim. Iskunvaimentimista yksi päätyi autoon väärinpäin (kertoo kuumeesta, kun auton kasasin) mutta tämänkin ihmekyllä huomasin ennen radalle päätymistä.

Manuaali on Reiskan perinteitä kunnioittaen erittäin laadukas ja sisältää vielä linkit vidoihin (QR-koodit tms) mikäli kasaus ahdistaa.

Rakensin auton kitti setuppiin ja sähköiksi HW:n Justock noppa ja HW:n Justock 17,5 ETS kone. Servoksi joku matala Highest. Servon valinnassa itse suosittelen jotain hieman hitaampaa servoa, sillä auto on todella nopea hitaammallakin servolla. Olen kokeillut jotain Savöxin jotain vuosikerta servoa, joka toimi oikein hienosti. Highestin servolla olen ottanut ratista nopeutta pois, sillä auto reagoi todella nopeasti rattiin.

Kokeilin saada auton ohjautuvuutta rauhoittumaan lisäämällä Reiskan 100g painon keulaan. Tämä ei ainakaan minun käsilleni sopinut ja auton perästä tuli todella levoton ja ehkä jousia ja öljyjä vaihtamalla olisi auton saanut asettumaan, mutta palasin 30g lisäpainoon puskurissa. Tällä auto toimii vakio jousilla sekä 450cst öljyillä.

Renkaina olen itse tykästynyt Hudyn Ride renkaisiin ja korina joku ETSin listoilta. Ainakin HC-F ja Gorilla toimii hienosti. Kokeilin itse Dartin koria ja noilla perus turren koreilla läppi ajat tippuu n. Sekunnin per kierros.

Autona äärettömän miellyttävä ja makea ajaa ja olen alan miesten antanut kokeilla niin lyhyillä testeillä jokainen ajaa n.2 sekkaa hitaammin per läppi kuin omalla stokillaan, MUTTA n. 3 sekkaa per läppi nopeammin, kuin stokkirekalla nopeimmat kuskit.

Yksi käytännön vinkki: Etuvedossa ei voi käyttää drägbreikkiä. Se aiheuttaa aika isoja ongelmia käytöksessä.

Toivottavasti näitä (viittaan KAIKKIIN FWD turreihin) saataisiin enemmänkin tuonne Hakkilaan. Nyt siellä on kokonaista 2 kpl etuvetoa niin sinne mahtuisi hyvin vaikka 50 kuskia lisää tähän luokkaan.

Ps. Kaikkialla muualla paitsi Suomessa on FWD löytänyt hyvin harrastajia. Itsellä on haaveena käydä ETSissä ensi talvena sekoilemassa yksi kilpailu. Noh ehkä mä alan siellä rekkaskaboissa treenaamaan tota turistimaailman kisaamista.

Suosittelen kokeilemaan etuvetoa ja rakentamaan sen ETS spekseillä suoraan. Muistaakseni 38pinjoni ja 100 spurri (vakio) luo sen loppuvälityksen tasan 5.0 (ETS minimi) itse ajan tällä hetkellä muistaakseni 40/96 välityksellä, eli aikamoisella aavikkovälityksellä, mutta auto toimii hyvin ja kone ei liikaa lämpene.

23
Ota se kori sitten ETS spekseistä. Toi FWD on aivan sairaasti nopeempi, jos siihen laittaa turren korin niin se oli mulla Hakkilassa n. Sekan/kierros nopeempi ja muuttaa käytöstä paljon. Aja vain niillä RIDEn virallisilla renkailla ja Hakkilassa ainakin keltanen Mighty Grip toimii.


24
Rekkaluokkaakin kannattaa kyllä harkita. Auto on edullinen, rengas- ja muut varaosa/huoltokulut ovat minimaaliset. Ohjattavuus autossa ei toki ole touring-auton veroinen, mutta sellainen sen ei tarvitsekaan olla. Mielestäni maltillisempi vauhti tekee autosta mielekkään ajettavan. Kisoissa on ollut hyvin kuskeja ja jokaiselle on löytynyt samaa vauhtia ajava kilpakumppani. Raision Stanukunkussa kuskeja oli kolmeen finaaliin asti, rekkaluokka oli siis selkeästi isoin luokka.
Itse en rekkatouhuista tiedä, kun en sitä omista, MUTTA sen tiedän, että erittäin hauskan näköistä ja mitä nyt katsoo tuota sanaa eläväinen niin sitähän luokka on. Isoin on road luokka Suomessa.

Suosittelen kokeilemaan.

25
Mikäli ei ole ihan varma miten käy mielenkiinnon ja ajan kanssa.niin tossa vaihtoehto mikäli haluaa uuden.

https://www.eurorc.fi/product/26126/xpress-execute-ft1s-110-sport-fwd-touring-car---rakennussarja
--
Itse laittaisin HW justockin ja HW 17,5 lankasen ETS koneen niin siinä saa aika paljon autoa. Toi on hauska ajaa ja mikäli haluaa jotain muuta niin noi liikkuu käytettynä hyvin (3 on ollut myynnissä vuodenvaihteen molemmin puolin täällä ja kaikki on hävinneet)

Hyviä puolia:
HINTA
Laadukas
Helppo kasaus
Hemmetin hauska ajaa
Halvat osat
Oppii säätää autoa

Huonoja puolia:
Ei ole Suomessa suosittuja FWD:t Hakkilassa on vissiin kaksi etuvetosta ?

Mikäli rekan (Kehoposiitivinen kettu tai Mercedes) hankit niin ne ei edes ehdi foorumille myyntiin, kun seon on jo myyty ne liikkuu todella hätäseen käytettynä. Sen huonoin puoli on, että se kori maksaa jotain 60€ ?

Hyvää on, että se on oikeesti helppo ja ei tarvii opetella säätää autoa. Noita näkee myös Hakkilassa aika paljon. Tollanen taitaa olla kaikilla pl. Mulla.

Näille on omat viikkokisat torstaisin Hakkilassa.

26
Kilpailijoiden kanava / Vs: S2-10 krossi
« : 15.01.24 - klo: 11.55 »
Kiitos Ari ja Aleksi luokan uudelleen nostamisesta ja tiedosta täällä sekä radalla.


27
Yleinen keskustelu / Vs: Audi R8 LMS akun etsiminen
« : 05.01.24 - klo: 00.38 »
Tuolta varmasti saat asiantuntevaa palvelua ja nykyaikaiseen malliin (eli hinnat edukkaat) nettikauppa, MUTTA oikeasti palveleva sellainen ja nouto myös mahdollinen. Heillä on perinteisesti ollut hyvin varaosia hyllyssä edustamiinsa tuotteisiin.

https://www.eurorc.fi/

Ps. Olen ko. Liikkeen asiakas, mutta jeesiä heiltä saa hyvinkin nopeasti. Suomeksi en mainosta omaa liikettä tms.

28
Yleinen keskustelu / Vs: Audi R8 LMS akun etsiminen
« : 04.01.24 - klo: 20.53 »
Ainoa mistä voit kysyä on Nikon maahantuoja. Toinen vaihtoehto on teettää akku mitoilla. Ikävä kyllä taitaa olla akku arvokkaampi, kuin auto ja mikäli jotain hajoaa autosta niin ei taida mitään osia saada muuten kuin itse tulostamalla.

Nikko tekee radio-ohjattavia, mutta ovat kertakäyttöisiä leluja (ikävä kyllä) tuotteena täysin erilaite, kuin tämän foorumin autot, jotka ovat korjattavia.

Avun saaminen saattaa siksi takuta, kun ei Nikko ole tuote millä kukaan ajaisi.

29
Hyvää keskustelua ja kiitos siitä.

Mun pointti alipainepumpuilla diffin kasaamiseen on se, että saan ne öljyt asettuu nopeemmin ja pinnan laskemaan, eli käytän vaakaa aina ekana ja sit pumppaan. Noi jäykät öljyt (diffi) ottaa aina aikaa ja sinne jää nimenomaan varmasti sama määrä tilaa ilmalle, kun saan sen pinnan alas.

30
Toivotaan, että joku laitteen konkari kertoo kokemuksistaan, sillä minulla ei ole todellakaan riittävästi kokemusta.

Aina on hyvää se, että saat nopeasti pulputtamaan kuplat ja laitehan imaisee sen 4kpl iskareita kerralla niin teoriassa mikäli valmistelet iskarit identtisesti niin ko. Laitteella saat 4 samantyyppisesti kasattua iskaria suht. Nopeasti käyttökuntoon. Laitettiin kaverin Truggyyn 1000cst öljyä eteen niin näissä luonnollisesti kuplat nousee hyvin hitaasti. 350cst vastaavasti kuplii ylikin.

Diffejä en todellakaan availe muulloin kuin liian harvoin huollossa ja voin taata, että sinne jää varmasti ilmaa edelleen,

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 8